Nutarimas netenka galios 2020-11-13:

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1260, 2020-11-11, paskelbta TAR 2020-11-12, i. k. 2020-23800

Dėl Lietuvos socialinių tyrimų centro, Lietuvos teisės instituto ir Lietuvos agrarinės ekonomikos instituto reorganizavimo, Lietuvos socialinių tyrimų centro, Lietuvos teisės instituto ir Lietuvos agrarinės ekonomikos instituto reorganizavimo į Lietuvos socialinių mokslų centrą sujungimo būdu sąlygų aprašo ir Lietuvos socialinių mokslų centro įstatų patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2012-07-15 iki 2020-11-12

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 158-7182, i. k. 1091100NUTA00001796

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL SOCIALINIŲ TYRIMŲ INSTITUTO IR darbo ir socialinių tyrimų INSTITUTO REORGANIZAVIMO

 

2009 m. gruodžio 23 d. Nr. 1796

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 29 straipsnio 2 dalimi, 30 straipsniu ir 93 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Reorganizuoti Socialinių tyrimų institutą ir Darbo ir socialinių tyrimų institutą sujungimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos socialinių tyrimų centrą būdu.

2. Patvirtinti Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sąlygų aprašą (pridedama).

3. Patvirtinti Valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos socialinių tyrimų centro įstatus (pridedama).

4. Įgalioti iki 2010 m. sausio 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka išregistruoti iš Juridinių asmenų registro ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su 2 punkte nurodytame apraše numatytų reorganizavimo sąlygų įgyvendinimu ir šių valstybės mokslinių tyrimų įstaigų išregistravimu iš Juridinių asmenų registro:

4.1. Socialinių tyrimų instituto direktorių – dėl Socialinių tyrimų instituto;

4.2. Darbo ir socialinių tyrimų instituto direktorių – dėl Darbo ir socialinių tyrimų instituto.

5. Pavesti Švietimo ir mokslo ministerijai:

5.1. perduoti valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos socialinių tyrimų centro steigėjo funkcijas;

5.2. per 10 dienų nuo šio nutarimo įsigaliojimo atlikti visus veiksmus, kurių reikia naujam juridiniam asmeniui ir jo įstatams įregistruoti Juridinių asmenų registre;

5.3. iki 2011 m. vasario 1 d. peržiūrėti valstybinio mokslinių tyrimų instituto Lietuvos socialinių tyrimų centro įstatuose nurodytas mokslinės veiklos kryptis, išklausyti Lietuvos socialinių tyrimų centro valdymo organų nuomonę ir prireikus pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pakeistų šios įstaigos įstatų projektą.

6. Pripažinti netekusiais galios:

6.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. liepos 31 d. nutarimą Nr. 307 „Dėl Darbo ir socialinių tyrimų instituto įsteigimo“ (Žin., 1991, Nr. 23-633);

6.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. kovo 31 d. nutarimą Nr. 222 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. liepos 31 d. nutarimo Nr. 307 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1992, Nr. 17-470);

6.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 10 d. nutarimo Nr. 1614 „Dėl Socialinių tyrimų instituto ir Kultūros, filosofijos ir meno instituto statutų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 99-4411) 1.1 punktą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                               GINTARAS STEPONAVIČIUS

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. gruodžio 23 d.

nutarimu Nr. 1796

 

Socialinių tyrimų INSTITUTO ir darbo ir socialinių tyrimų instituto REORGANIZAVIMO SĄLYGų aprašaS

 

1. Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – šis aprašas) nustato reorganizuojamų įstaigų Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo sujungimo į valstybinį mokslinių tyrimų institutą Lietuvos socialinių tyrimų centrą (toliau – Centras) būdu tvarką.

2. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.95–2.97 straipsniais, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.101 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) 4 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120).

3. Duomenys apie Socialinių tyrimų institutą:

3.1. pavadinimas – Socialinių tyrimų institutas;

3.2. teisinė forma – valstybės biudžetinė įstaiga;

3.3. buveinė – Vilnius, Saltoniškių g. 58;

3.4. juridinio asmens kodas – 111963276;

3.5. pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo kodas – LT100001244114;

3.6. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. Įregistravimo data – 2002 m. balandžio 12 diena.

4. Duomenys apie Darbo ir socialinių tyrimų institutą:

4.1. pavadinimas – Darbo ir socialinių tyrimų institutas;

4.2. teisinė forma – valstybės biudžetinė įstaiga;

4.3. buveinė – Vilnius, Rinktinės g. 48A;

4.4. juridinio asmens kodas – 111952251;

4.5. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. Įregistravimo data –1991 m. gruodžio 16 diena.

5. Reorganizavimo būdas – sujungimo perduodant naujam juridiniam asmeniui Centrui Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto visas teises ir pareigas nuo 2010 m. sausio 1 d., laikantis šiame apraše išdėstytų sąlygų.

6. Tęsiantis veiklą po reorganizavimo juridinis asmuo – Centras. Pasibaigiantys juridiniai asmenys – Socialinių tyrimų institutas ir Darbo ir socialinių tyrimų institutas.

7. Reorganizavimas grindžiamas Valstybės mokslinių tyrimų įstaigų, susijusių su integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtra, tinklo pertvarkos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 989 (Žin., 2008, Nr. 117-4453; 2009, Nr. 147-6585), numatytais tikslais ir uždaviniais.

8. Socialinių tyrimų instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus iš viso – 680,2 tūkst. litų. Iš šios sumos:

8.1. ilgalaikis materialusis turtas – 478,8 lito;

8.2. ilgalaikis nematerialusis turtas – 20 tūkst. litų;

8.3. trumpalaikis materialusis turtas – 93,9 tūkst. litų;

8.4. atsargos – 0,1 tūkst. litų;

8.5. piniginės lėšos – 87,4 tūkst. litų;

8.6. finansinis turtas – 0 litų.

9. Socialinių tyrimų instituto įsiskolinimai 2009 m. sausio 1 dieną: 

9.1. debitorinis įsiskolinimas – 0,3 tūkst. litų;

9.2. kreditorinis įsiskolinimas – 18,8 tūkst. litų.

10. Socialinių tyrimų instituto biudžeto lėšos 2009 metais – 1845 tūkst. litų. Iš šios sumos:

10.1. Mokslo plėtojimo programos (programos kodas – 01.01) lėšos – 1645 tūkst. litų;

10.2. Specialiosios mokslo plėtojimo programos (programos kodas – 01.88) lėšos – 200 tūkst. litų.

11. Darbo ir socialinių tyrimų instituto turtas 2009 m. sausio 1 d. pagal finansinės atskaitomybės dokumentus iš viso – 217,8 tūkst. litų. Iš šios sumos:

11.1. ilgalaikis materialusis  turtas – 152,2 tūkst. litų;

11.2. ilgalaikis nematerialusis turtas – 8,7 tūkst. litų;

11.3. trumpalaikis  materialusis turtas – 56,9 tūkst. litų;

11.4. atsargos – 0,1 tūkst. litų;

11.5. piniginės lėšos – 126,5 tūkst. litų;

11.6. finansinis turtas – 0 litų.

12. Darbo ir socialinių tyrimų instituto įsiskolinimai 2009 m. sausio 1 dieną: 

12.1. debitorinis įsiskolinimas – 0 litų;

12.2. kreditorinis įsiskolinimas – 70,9 tūkst. litų.

13. Darbo ir socialinių tyrimų instituto biudžeto lėšos 2009 metais – 1031,2 tūkst. litų. Iš šios sumos:

13.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos programos „Socialinių paslaugų plėtra įstaigose prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“ (su patikslinimais) (programos kodas – 02 302) lėšos – 331,2 tūkst. litų;

13.2. Specialiosios mokslinių tyrimų programos (pajamų įmokų į valstybės biudžetą plano) (programos kodas – 01-081) lėšos – 700 tūkst. litų.

14. Reorganizavimo tikslas – sutelkti išsklaidytus socialinių mokslų žmogiškuosius ir materialiuosius mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) išteklius, kad būtų sudarytos sąlygos kuo veiksmingiau naudoti MTEP potencialą svarbioms šaliai socialinėms, užimtumo, demografinėms ir kultūros problemoms spręsti, kartu racionaliau naudoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas žmogiškiesiems ištekliams ir MTEP infrastruktūrai plėtoti.

15. Reorganizavimo metu papildomų teisių valdymo ir kitiems organams nesuteikiama.

16. Iki 2009 m. gruodžio 1 d. inventorizuojami Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto turtas ir atsiskaitymai, parengiami projektai teisės aktų dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio ir šiuo metu Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto patikėjimo teise valdomo turto perdavimo Centrui valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise.

17. Valstybės turto perdavimo valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 16 (Žin., 2001, Nr. 3-48; 2003, Nr. 13-504), nustatyta tvarka pagal 2009 m. gruodžio 31 d. buhalterinės apskaitos duomenis Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto patikėjimo teise valdomas valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentai, teisės ir prievolės perduodami po reorganizavimo tęsiančiam veiklą Centrui.

18. Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto apskaitos ir finansinės atskaitomybės ir kitus dokumentus perima Centras. Apskaitos ir finansinės atskaitomybės, protokolų dėl finansinių įsipareigojimų vykdymo, kitų dokumentų perdavimo ir priėmimo aktą pasirašo Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto direktoriai ir Centro direktorius.

19. Antspaudai su Lietuvos valstybės herbu, kuriais disponuoja Socialinių tyrimų institutas ir Darbo ir socialinių tyrimų institutas, po to, kai pasirašomi turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktai, teisės aktų nustatyta tvarka sunaikinami (atsakingas asmuo – Centro direktorius arba jo įgaliotas asmuo).

20. Reorganizuojant Socialinių tyrimų institutą ir Darbo ir socialinių tyrimų institutą, užtikrinamas jų veiklos tęstinumas, įsipareigojimų vykdymas, darbo santykių tęstinumas, finansinių įsipareigojimų tarp juridinių ir fizinių asmenų vykdymas, taip pat įgyvendinamų ir numatomų įgyvendinti projektų sutartyse ir paraiškose nustatytų sąlygų vykdymas, kita.

21. 2010 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai Centrui skiriami tokia tvarka:

21.1. 2010 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete numatyti Socialinių tyrimų institutui asignavimai įtraukiami į Centro (naujojo asignavimų valdytojo) asignavimus.

21.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (asignavimų valdytojas) skiria finansavimą 2010 metams Darbo ir socialinių tyrimų instituto MTEP. Finansavimo lėšos įtraukiamos į Centro (naujojo asignavimų valdytojo) asignavimus.

21.3. Centro kamieniniams padaliniams, tęsiantiems Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto mokslinę veiklą, atidaromos atskiros subsąskaitos, kuriose laikomos institutų 2009 metais pasirašytų sutarčių lėšos, taip pat lėšos, nurodytos Centro įstatuose. Centras turi teisę steigti kitus kamieninius padalinius (padaliniai, kurių pagrindinė veikla – moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra ir kurių nėra kitų padalinių sudėtyje) Centro įstatuose nustatyta tvarka.

22. 2011 metų Centro finansavimas skiriamas atsižvelgiant į 2010 metais Centrui skirto finansavimo apimtį.

23. Nuo 2011 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai MTEP, skirti Centrui, skaičiuojami teisės aktų nustatyta tvarka. Atitinkama lėšų dalis skaičiuojama pagal ankstesniais metais Socialinių tyrimų institutui ir Darbo ir socialinių tyrimų institutui MTEP veiklai skirtas lėšas ir MTEP veiklos rezultatus. Atliekant skaičiavimus, remiamasi rezultatais tų metų, kuriais Socialinių tyrimų institutas (reorganizuojama įstaiga) dar buvo atskiras asignavimų valdytojas, o Darbo ir socialinių tyrimų institutas (reorganizuojama įstaiga) – MTEP vykdantis juridinis asmuo.

24. Po reorganizavimo veiksiančio Centro tikslai:

24.1. vykdyti šalies ūkio, socialinės apsaugos, užimtumo, kultūros, švietimo ir visuomenės tęstinumui ir plėtrai svarbius ilgalaikius socialinių mokslų srities socialinių, ekonominių, demografinių ir kultūros procesų mokslinius tyrimus ir eksperimentinę (socialinę, kultūrinę) plėtrą;

24.2. bendradarbiauti su verslo, valdžios ir visuomenės atstovais, socialiniais partneriais, vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros užsakomuosius darbus, teikti metodologinę, metodinę ir kitą pagalbą mokslo ir studijų institucijoms, vykdyti mokymą;

24.3. bendradarbiauti su aukštosiomis mokyklomis, rengiant mokslininkus ir specialistus;

24.4. skleisti visuomenėje mokslo žinias, diegti jas į socialinę ir ūkinę veiką, socialinę apsaugą, kultūrą, švietimą, prisidėti prie inovacijomis ir žiniomis grindžiamos ekonomikos kūrimo, žinioms imlios visuomenės ugdymo;

24.5. plėtoti sociologijos, demografijos, socialinės gerovės, žmogiškųjų išteklių plėtros, profesinio mokymo, profesinių standartų ir kvalifikacijų sistemos, užimtumo ir darbo rinkos sričių teorinius, strateginius ir taikomuosius mokslinius tyrimus;

24.6. aprūpinti Lietuvos viešosios politikos rengėjus ir vykdytojus inovatyviomis mokslo žiniomis;

24.7. teikti nuolatinį valstybės viešosios politikos projektų ekspertinį vertinimą;

24.8. sutelkti šalies ekonomistus, sociologus, demografus ir kitus specialistus socialinių mokslų proveržiui ir konkurencingumui tarptautinėje mokslo aplinkoje skatinti;

24.9. užtikrinti Centre vykdomų tyrimų mokslinį inovatyvumą, didelį produktyvumą ir platų taikomumą šalies socialinei, ekonominei ir demografinei raidai vertinti ir prognozuoti.

25. Numatomi Centro uždaviniai:

25.1. užtikrinti fundamentinių ir taikomųjų tyrimų vienovę;

25.2. siekti naujų mokslo žinių taikomumo sociologijos, ekonomikos ir kitų socialinių mokslų studijoms Lietuvos mokslo ir studijų institucijose;

25.3. vykdyti tarptautinio lygio tyrimus.

26. Centro struktūra nurodyta priede.

 

_________________

 

 

Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir

socialinių tyrimų instituto

reorganizavimo sąlygų aprašo

priedas

 

LIETUVOS SOCIALINIŲ TYRIMŲ CENTRAS
VALSTYBINIS MOKSLINIŲ TYRIMŲ INSTITUTAS
Socialinių tyrimų 
institutas 
,Darbo ir socialinių 
tyrimų institutas
,Buhalterija
,Ūkio skyrius,Personalo skyrius
 

 

 

 

 

 

 

 

 


_________________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1796

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 854 redakcija)

 

LIETUVOS SOCIALINIŲ TYRIMŲ CENTRO ĮSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos socialinių tyrimų centras (toliau – Centras) yra valstybinis mokslinių tyrimų institutas. Centro teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

2. Centro steigėja yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Centras yra viešasis juridinis asmuo, kurio misija – vykdyti valstybei, visuomenei, tarptautiniam bendradarbiavimui ar ūkio subjektams svarbius ilgalaikius šiuose įstatuose nustatytų krypčių mokslinius tyrimus ir eksperimentinę (socialinę, kultūrinę) plėtrą. Centras turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu, savo ženklą ir kitą atributiką, taip pat sąskaitų banke.

3. Centro savininkė yra Lietuvos Respublika. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo ir mokslo ministerija (išskyrus atvejus, kai pagal įstatymus ar kitus teisės aktus savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybė). Švietimo ir mokslo ministerijos kaip Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetencija apibrėžta Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) ir kituose teisės aktuose.

4. Centro veikla grindžiama Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu (Žin., 2009, Nr. 54-2140), kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiais įstatais.

5. Centro buveinė – Vilnius, Goštauto g. 11.

 

II. CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, SRITYS IR RŪŠYS, TEISĖS IR PAREIGOS

 

6. Centro veiklos tikslai:

6.1. užtikrinti valstybės socialinių mokslų sričių tarptautinio lygio kompetenciją, vykdyti šalies ūkio, socialinės apsaugos, užimtumo, kultūros, švietimo ir visuomenės tęstinumui ir plėtrai svarbius ilgalaikius socialinių mokslų srities socialinių, ekonominių, demografinių ir kultūros procesų mokslinius tyrimus ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros darbus;

6.2. bendradarbiauti su verslo, valdžios ir visuomenės atstovais, vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros užsakomuosius darbus, teikti metodologinę, metodinę ir kitą pagalbą;

6.3. dalyvauti Lietuvos ir tarptautinėse mokslinių tyrimų programose;

6.4. konsoliduoti Lietuvos šiuolaikinės sociologijos ir ekonomikos mokslinius tyrimus, dalyvauti tenkinant šalies ūkio augimo ir aukščiausiosios kvalifikacijos mokslininkų rengimo poreikius;

6.5. bendradarbiauti su aukštosiomis mokyklomis rengiant mokslininkus ir specialistus;

6.6. skleisti visuomenei, diegti į kultūrą, švietimą, socialinę apsaugą, socialinę ir ūkinę veiklą mokslo žinias, prisidėti prie inovacijomis ir žiniomis grindžiamos ekonomikos kūrimo, žinioms imlios visuomenės ugdymo;

6.7. palaikyti kūrybinius ryšius su kitomis Lietuvos ir užsienio mokslo ir studijų institucijomis, mokslininkais;

6.8. dalyvauti atliekant mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektų, programų ir kitas Centro kompetenciją atitinkančias ekspertizes, teikti mokslines konsultacijas, vykdyti mokymus;

6.9. plėtoti sociologijos, demografijos, visuomenės (žmogaus) geografijos, socialinės gerovės, žmogiškųjų išteklių plėtros, profesinių standartų, profesinių standartų ir kvalifikacijų sistemos, užimtumo ir darbo rinkos sričių teorinius, strateginius ir taikomuosius mokslinius tyrimus;

6.10. teikti Lietuvos viešosios politikos rengėjams ir vykdytojams inovatyvias mokslo žinias;

6.11. vykdyti valstybės viešosios politikos projektų ekspertinį vertinimą;

6.12. sutelkti šalies ekonomistus, sociologus, demografus, visuomenės (žmogaus) geografus ir kitus specialistus socialinių mokslų proveržiui ir konkurencingumui tarptautinėje mokslo aplinkoje skatinti;

6.13. užtikrinti Centre vykdomų tyrimų mokslinį inovatyvumą, didelį produktyvumą ir platų taikomumą šalies socialinei ekonominei ir demografinei raidai vertinti ir prognozuoti.

7. Centro mokslo kryptys – sociologija (kodas – 05S) ir ekonomika (kodas – 04S), kurios aprėpia šias mokslinės veiklos kryptis:

7.1. žmogaus socialinės raidos tyrimai;

7.2. socialinės gerovės tyrimai;

7.3. sociodemografiniai tyrimai;

7.4. užimtumo ir darbo rinkos tyrimai;

7.5. etnosocialiniai tyrimai.

8. Centro veiklos sritis – socialinių mokslų srities moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra.

9. Centro veiklos rūšys – socialinių mokslų tiriamieji ir taikomieji darbai (kodas – 72.20.20) ir su jais susijusi mokslinė, techninė, profesinė ir kita veikla pagrindinei veiklai užtikrinti ir vykdyti (kitos veiklos rūšys) pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877).

10. Centras turi teisę:

10.1. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, nustatyti savo struktūrą, vidaus darbo tvarką, darbuotojų skaičių, jų teises ir pareigas, darbo apmokėjimo sąlygas, pareigybių reikalavimus, konkursų pareigoms eiti organizavimo ir darbuotojų atestavimo tvarką;

10.2. atlikdamas savo misiją, bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

10.3. organizuoti konferencijas, leisti mokslo ir kitą literatūrą, pasirinkti būdus, kaip skelbti savo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros rezultatus;

10.4. kartu su universitetais Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo nustatyta tvarka rengti aukštos kvalifikacijos mokslininkus, padėti rengti specialistus;

10.5. skatinti naudoti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros rezultatus ūkyje, socialiniame ir kultūriniame gyvenime;

10.6. vykdyti ekspertizes, mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros darbus, teikti mokslines konsultacijas ir kitas paslaugas savo mokslinių tyrimų srityje pagal sutartis su Lietuvos Respublikos ir užsienio juridiniais ir fiziniais asmenimis;

10.7. sudaryti su aukštosiomis mokyklomis, mokslinių tyrimų institutais, tarptautinėmis institucijomis, kitomis įstaigomis, organizacijomis ir įmonėmis bendradarbiavimo ar kitokias sutartis;

10.8. organizuoti Centro darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą;

10.9. organizuoti Centro mokslo darbuotojų ir doktorantų stažuotes užsienyje;

10.10. organizuoti mokslinius renginius;

10.11. realizuoti mokslinę produkciją;

10.12. savarankiškai tvarkyti mokslo, leidybos, ūkio ir finansų reikalus, laikydamasis teisės aktuose nustatytų reikalavimų;

10.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdyti, naudoti turtą ir juo disponuoti;

10.14. teisės aktų nustatyta tvarka įgyti kitų teisių.

11. Centras privalo:

11.1. vykdyti mokslinius tyrimus ir eksperimentinės plėtros darbus, skleisti mokslo žinias;

11.2. užtikrinti akademinės bendruomenės narių akademinę laisvę;

11.3. informuoti steigėją, Švietimo ir mokslo ministeriją ir visuomenę apie mokslinės veiklos kokybės užtikrinimo priemones, savo finansinę, ūkinę veiklą ir lėšų naudojimą;

11.4. laiku teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotoms institucijoms oficialią informaciją (statistinius duomenis ir dalykinę informaciją), kurios reikia mokslo ir studijų sistemai valdyti ir jos stebėsenai atlikti;

11.5. vykdyti kitas teisės aktų nustatytas prievoles.

12. Centro ir jo darbuotojų teisėms į intelektinės veiklos rezultatus mutatis mutandis taikomos Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 82 straipsnio nuostatos.

 

III. CENTRO VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA, SKYRIMAS IR ATLEIDIMAS

 

13. Centro valdymo organai yra Centro mokslo taryba (toliau – Mokslo taryba) ir Centro direktorius.

14. Mokslo taryba atlieka šias funkcijas:

14.1. tvirtina perspektyvinį Centro veiklos planą;

14.2. Centro direktoriaus teikimu svarsto ir tvirtina Centro struktūrą ir jos pakeitimus, svarsto Centro direktoriaus pateiktus pasiūlymus dėl Centro įstatų keitimo;

14.3. tvirtina mokslo darbuotojų atestavimo ir konkursų pareigoms eiti organizavimo tvarką, nagrinėja apeliacijas dėl jų atestavimo rezultatų;

14.4. svarsto ir tvirtina Centro mokslinę veiklą reglamentuojančius dokumentus;

14.5. svarsto Centro direktoriaus pateiktas metines veiklos ataskaitas ir vertina, kaip Centras įgyvendina savo tikslus ir uždavinius;

14.6. svarsto ir teikia Centro direktoriui pasiūlymus dėl Centro bendradarbiavimo su mokslo ir studijų institucijomis, tarptautinėmis organizacijomis, kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis, taip pat dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklos;

14.7. Centro direktoriaus teikimu svarsto ir tvirtina dokumentus, reglamentuojančius Centro atvirosios prieigos laboratorijų darbą, Centre atliekamus mokslinius tyrimus, taip pat vidaus taisykles, susijusias su intelektinės veiklos rezultatų nuosavybe;

14.8. prižiūri mokslininkų rengimą doktorantūroje reglamentuojančiuose dokumentuose nustatytų reikalavimų vykdymą, kontroliuoja mokslininkų rengimo kokybę;

14.9. Centro direktoriaus teikimu sudaro nuolatines arba laikinąsias komisijas, susijusias su Centro mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklos koordinavimu ir atitinkamų projektų rengimu;

14.10. rengia ir teikia Centro direktoriui tvirtinti Akademinės etikos kodeksą;

14.11. svarsto ir priima nutarimus mokslo darbuotojų ir kitų tyrėjų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo klausimais;

14.12. svarsto ir rekomenduoja spaudai Centro vardu leidžiamus leidinius;

14.13. svarsto kitus mokslinę veiklą ir vidaus tvarką reglamentuojančius dokumentus;

14.14. svarsto ir priima nutarimus mokslinių tyrimų klausimais;

14.15. sprendžia kitus svarbius su Centro moksliniais tyrimais ir eksperimentine (socialine, kultūrine) plėtra susijusius klausimus;

14.16. atlieka kitas šiuose įstatuose nustatytas funkcijas.

15. Mokslo taryba sudaroma 5 metams iš Centro mokslo ir administracijos darbuotojų, taip pat kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų, suinteresuotų Centro tikslų įgyvendinimu, atstovų.

16. Mokslo taryba sudaroma laikantis šių principų:

16.1. Mokslo tarybą sudaro 15 narių, iš kurių ne mažiau kaip 5 nariai – Centre nedirbantys asmenys, kurių po vieną narį skiria Švietimo ir mokslo ministerija ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

16.2. rinkimus į Mokslo tarybą skelbia ir organizuoja Centro direktorius pagal savo patvirtintą Mokslo tarybos rinkimų reglamentą; informacija paskelbiama Centro ir Lietuvos mokslo tarybos interneto tinklalapiuose ne vėliau kaip prieš 2 mėnesius iki rinkimų dienos;

16.3. kandidatuoti į Mokslo tarybos narius gali Centro mokslo ir administracijos darbuotojai, taip pat kitų įstaigų, įmonių ir organizacijų, suinteresuotų Centro tikslų įgyvendinimu, atstovai;

16.4. kandidatus kelia Centro mokslo ir administracijos darbuotojai ir Centro tikslų įgyvendinimu suinteresuoti juridiniai asmenys;

16.5. Mokslo tarybos narius renka Centro mokslo darbuotojai slaptu balsavimu, į balsavimo biuletenius įtraukiami visi iškelti kandidatai.

17. Mokslo taryba tvirtina savo darbo reglamentą. Mokslo tarybos darbui vadovauja Mokslo tarybos pirmininkas, renkamas iš Mokslo tarybos narių slaptu balsavimu paprasta balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Mokslo tarybos narių. Mokslo tarybos pirmininku negali būti renkamas Centro direktorius. Tas pats asmuo Mokslo tarybos pirmininku gali būti renkamas ne daugiau kaip 2 kadencijoms iš eilės. Mokslo tarybos pirmininko pavaduotojas ir Mokslo tarybos sekretorius renkami iš Mokslo tarybos pirmininko pasiūlytų kandidatų atviru balsavimu paprasta Mokslo tarybos narių balsų dauguma.

18. Mokslo tarybos posėdžiai paprastai yra atviri, darbotvarkė skelbiama iš anksto. Mokslo tarybai nutarus, posėdis gali būti uždaras. Mokslo tarybos nariams apie šaukiamą Mokslo tarybos posėdį pranešama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio. Šaukti posėdį turi teisę Mokslo tarybos pirmininkas, Centro direktorius arba ne mažiau kaip 1/3 Mokslo tarybos narių. Posėdžiui pirmininkauja Mokslo tarybos pirmininkas, o kai jo nėra, – jo pavaduotojas.

19. Centro direktoriaus teikiamus pasiūlymus klausimais, kuriems pagal šiuos įstatus reikia Mokslo tarybos pritarimo, Mokslo taryba turi teisę atmesti, jeigu daugiau kaip 2/3 posėdyje dalyvaujančių Mokslo tarybos narių balsuoja prieš pasiūlymą. Centro direktorius pakartotinai teikti Mokslo tarybai tvirtinti pasiūlymą gali ne anksčiau kaip po mėnesio nuo svarstymo Mokslo taryboje dienos. Mokslo taryba turi teisę jį atmesti, jeigu ne mažiau kaip 3/4 posėdyje dalyvaujančių Mokslo tarybos narių nepritaria pakartotinai teikiamam pasiūlymui. Šiuo atveju Centro direktorius turi teisę pakartoti teikimo procedūrą ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo pakartotinio svarstymo. Jeigu Mokslo taryba neatmeta Centro direktoriaus pasiūlymo pirmiau nurodyta balsų dauguma, Mokslo tarybos pirmininkas turi pasirašyti Centro direktoriaus teikiamą pasiūlymą.

20. Mokslo tarybos nutarimai, išskyrus klausimus, šiuose įstatuose nurodytus kaip svarstomus Centro direktoriaus teikimu, laikomi priimtais, jeigu už juos balsuoja daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių Mokslo tarybos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Mokslo tarybos pirmininko balsas. Mokslo tarybos posėdžiai teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė visų Mokslo tarybos narių.

21. Centro direktorius veikia Centro vardu ir jam atstovauja. Centro direktorių viešo konkurso būdu skiria į pareigas ir atleidžia iš jų švietimo ir mokslo ministras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569), švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiais įstatais. Centro direktoriaus kadencijos trukmė – 5 metai.

22. Centro direktoriaus funkcijos:

22.1. užtikrinti, kad Centro veikla atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymus, šiuos įstatus ir kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus;

22.2. leisti įsakymus, atstovauti Centrui sprendžiant klausimus su trečiaisiais asmenimis;

22.3. priimti į darbą ir atleisti iš jo Centro darbuotojus (išskyrus šių įstatų 25 punkte nustatytus atvejus); skelbti darbuotojų atestavimą ir konkursų pareigoms eiti tvarką;

22.4. tvirtinti Centro darbo tvarkos taisykles, padalinių nuostatus;

22.5. nustatyti Centro darbuotojų darbo užmokestį teisės aktų nustatyta tvarka, skatinti darbuotojus, skirti jiems drausmines nuobaudas, užtikrinti saugias darbo sąlygas;

22.6. teikti Mokslo tarybai svarstyti pasiūlymus dėl pagrindinių Centro mokslinės veiklos krypčių, Centro įstatų keitimo, tvirtinti ir tikslinti Centro strateginį veiklos planą, Centro veiklos metines ataskaitas, pajamų ir išlaidų sąmatas, jų vykdymo apyskaitą, kitus dokumentus;

22.7. organizuoti Centro veiklos savianalizę ir prireikus pasiūlyti atlikti Centro veiklos ekspertinį vertinimą;

22.8. teikti Švietimo ir mokslo ministerijai pasiūlymus dėl Centro įstatų keitimo;

22.9. atsakyti už Centro finansinę veiklą, tinkamą turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo;

22.10. tvirtinti Centro pajamų ir išlaidų sąmatą, jos vykdymo apyskaitą;

22.11. kontroliuoti mokslinių tyrimų planų ir programų, sutartinių įsipareigojimų vykdymą;

22.12. organizuoti Centro vykdomų mokslinių tyrimų koordinavimą, taip pat bendradarbiavimą su mokslo ir studijų institucijomis, pasirašyti bendradarbiavimo sutartis;

22.13. dalyvauti Mokslo tarybos veikloje;

22.14. atlikti kitas teisės aktuose įstaigos vadovui nustatytas funkcijas.

23. Dalį savo teisių ir pareigų Centro direktorius įsakymu gali perduoti savo pavaduotojams ir kitiems Centro darbuotojams.

24. Centras turi Mokslo tarybos tvirtinamus padalinius.

25. Centro padalinių vadovus skiria Centro direktorius Mokslo tarybos pritarimu.

26. Centras nuolat atlieka mokslinės veiklos savianalizę.

27. Centre atliekamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitų šaltinių finansuojamų mokslo darbų rezultatai skelbiami viešai, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės ir tarnybos paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.

28. Centre sudaroma visuomeninės priežiūros institucija – Centro priežiūros taryba.

29. Centro priežiūros taryba sudaroma iš įstaigų, įmonių ir organizacijų, suinteresuotų Centro tikslų įgyvendinimu, atstovų.

30. Centro priežiūros tarybos sudarymo tvarką ir sudėtį tvirtina Centro direktorius, atsižvelgdamas į Mokslo tarybos pasiūlymus.

31. Centro priežiūros tarybos funkcijos – svarstyti Centro veiklos rezultatus ir teikti Centro direktoriui ir (ar) Švietimo ir mokslo ministerijai pasiūlymus dėl Centro veiklos gerinimo. Centras užtikrina Centro priežiūros tarybai darbo sąlygas ir sudaro galimybę gauti informaciją apie Centro veiklą, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.

32. Centro priežiūros taryba renkasi ne rečiau kaip kartą per pusmetį.

 

IV. CENTRO DARBUOTOJAI, JŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

33. Centro personalą sudaro mokslo darbuotojai, kiti tyrėjai, administracija ir kiti darbuotojai.

34. Mokslo darbuotojų pareigybės yra šios: vyriausiasis mokslo darbuotojas, vyresnysis mokslo darbuotojas, mokslo darbuotojas, jaunesnysis mokslo darbuotojas, mokslininkas stažuotojas. Jų kvalifikacinius reikalavimus nustato Mokslo taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos mokslo tarybos nutarimais.

35. Centro administracijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina Centro direktorius.

36. Centro darbuotojų teisės ir pareigos:

36.1. dalyvauti nagrinėjant ir sprendžiant visus su jų kompetencija, pareigomis ar darbu susijusius klausimus;

36.2. dalyvauti konkursuose mokslo programoms vykdyti, mokslo ir studijų fondų paramai gauti ir disponuoti gaunamomis lėšomis;

36.3. dalyvauti konkursuose stažuotėms Lietuvos Respublikoje ir užsienyje;

36.4. gauti iš valstybės institucijų informaciją, kurios reikia jų moksliniam darbui (jeigu tokia informacija yra valstybės ar tarnybos paslaptis, ji teikiama ir naudojama teisės aktų nustatyta tvarka);

36.5. dalyvauti svarstant pasiūlymus dėl šių įstatų pakeitimų ir Centro veiklos plano projekto;

36.6. dalyvauti įvairiose profesinėse sąjungose ir asociacijose, iš jų ir esančiose užsienyje;

36.7. dirbti savarankiškai arba telktis į kūrybines grupes;

36.8. savarankiškai skelbti savo mokslinius darbus;

36.9. turėti kitas teises ir pareigas, nustatytas teisės aktuose.

37. Centro darbuotojams užtikrinamos visos teisės ir socialinės garantijos, kurias nustato įstatymai, ir sudaromos darbo sąlygos, atitinkančios darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimus.

38. Centro darbuotojai, susiję su moksline veikla, privalo:

38.1. ugdyti mokslinę kvalifikaciją šiuose įstatuose nurodytose mokslinės veiklos kryptyse;

38.2. atlikti šiuose įstatuose nustatytas pareigas ir funkcijas;

38.3. laikytis Akademinės etikos kodekso;

38.4. laikytis įstatymų, kitų teisės aktų, šių įstatų, Centro darbo tvarkos taisyklių.

39. Centro darbuotojai už savo veiklą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V. CENTRO LĖŠŲ ŠALTINIAI, TURTO IR LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

40. Centras jam perduotą valstybės turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.

41. Centro lėšų šaltiniai:

41.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bazinio finansavimo lėšos;

41.2. valstybės investicijų programų ir valstybės investicijų projektų lėšos;

41.3. pajamos, gautos iš ūkinės, mokslinės veiklos, taip pat už teikiamas paslaugas;

41.4. lėšos, gautos kaip programinis konkursinis mokslinių tyrimų finansavimas;

41.5. valstybės fondų lėšos;

41.6. tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų skiriamos lėšos;

41.7. lėšos, gautos kaip parama pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818);

41.8. kitos teisėtai įgytos lėšos.

42. Visas lėšas Centras planuoja ir naudoja teisės aktų nustatyta tvarka. Pajamas ir išlaidas Centras naudoja pagal patvirtintą sąmatą įstatymų nustatyta tvarka.

43. Centro finansinės veiklos kontrolę teisės aktų nustatyta tvarka vykdo įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos.

 


VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Lietuvos Respublikos Vyriausybė tvirtina Centro įstatus ir jų pakeitimus.

45. Centro įstatų pakeitimo projektą Lietuvos Respublikos Vyriausybei teisės aktų nustatyta tvarka teikia Švietimo ir mokslo ministerija.

46. Centro vieši pranešimai skelbiami Centro internetiniame tinklalapyje www.lstc.lt, skelbimai apie konkursus pareigoms eiti ir rinkimus į Mokslo tarybą – ir Lietuvos mokslo tarybos tinklalapyje www.lmt.lt.

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 854, 2012-07-11, Žin., 2012, Nr. 83-4377 (2012-07-14), i. k. 1121100NUTA00000854

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 854, 2012-07-11, Žin., 2012, Nr. 83-4377 (2012-07-14), i. k. 1121100NUTA00000854

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1796 "Dėl Socialinių tyrimų instituto ir Darbo ir socialinių tyrimų instituto reorganizavimo" pakeitimo