Suvestinė redakcija nuo 2008-05-25 iki 2009-12-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 170-6281, i. k. 104301MISAK00D1-583
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ATASKAITŲ APIE TARYBOS DIREKTYVOS 1999/13/EB DĖL LAKIŲJŲ ORGANINIŲ JUNGINIŲ EMISIJOS APRIBOJIMO ĮGYVENDINIMĄ TEIKIMO EUROPOS KOMISIJAI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2004 m. lapkričio 11 d. Nr. D1-583
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 7 d. nutarimu Nr. 388 „Dėl ataskaitų, susijusių su Europos Sąjungos aplinkos sektoriaus teisės aktų įgyvendinimu, teikimo Europos Komisijai tvarkos patvirtinimo ir informacijos, kurios reikia ataskaitoms Europos aplinkos agentūrai parengti, teikimo“ (Žin., 2004, Nr. 53-1804) ir atsižvelgdamas į Europos Sąjungos Tarybos direktyvos 1999/13/EB dėl tam tikrų veiklos rūšių ir tam tikrų įrenginių lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant organinius tirpiklius, emisijos apribojimo nuostatas,
1. Tvirtinu Ataskaitų apie Tarybos direktyvos 1999/13/EB dėl lakiųjų organinių junginių emisijos apribojimo įgyvendinimą teikimo Europos Komisijai tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-583
ATASKAITŲ APIE TARYBOS DIREKTYVOS 1999/13/EB DĖL LAKIŲJŲ ORGANINIŲ JUNGINIŲ EMISIJOS APRIBOJIMO ĮGYVENDINIMĄ TEIKIMO EUROPOS KOMISIJAI TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis Ataskaitų apie Tarybos direktyvos 1999/13/EB dėl tam tikrų veiklos rūšių ir tam tikrų įrenginių lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant organinius tirpiklius, emisijos apribojimo įgyvendinimą teikimo Europos Komisijai tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas siekiant užtikrinti Europos Sąjungos Tarybos (toliau – Taryba) direktyvos 1999/13/EB dėl tam tikrų veiklos rūšių ir tam tikrų įrenginių lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius, emisijos apribojimo reikalavimų įgyvendinimą, laikantis aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 620 patvirtintos „lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius tam tikrų veiklos rūšių įrenginiuose, emisijos ribojimo tvarkos“ (toliau – LOJ ribojimo tvarka) (Žin., 2003, Nr. 15-634). Rengiant Tvarkos aprašą, atsižvelgta į Europos Komisijos sprendimu Nr. 2006/534/EB (OL 2006, L 213, p. 4) patvirtinto klausimyno, skirto rengti valstybių narių ataskaitas apie direktyvos 1999/13/EB įgyvendinimą, reikalavimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. D1-258, 2008-05-20, Žin., 2008, Nr. 59-2252 (2008-05-24), i. k. 108301MISAK00D1-258
II. ATASKAITŲ EUROPOS KOMISIJAI RENGIMAS IR TEIKIMAS
2. Aplinkos apsaugos agentūra pagal Tarybos direktyvos 1999/13/EB 11 straipsnio reikalavimus rengia ir teikia ataskaitą Europos Komisijai apie Tarybos direktyvos 1999/13/EB dėl tam tikrų veiklos rūšių ir tam tikrų įrenginių lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius, emisijos apribojimo reikalavimų įgyvendinimą. Aplinkos apsaugos agentūra turi teisę gauti duomenis ir informaciją, reikalingus parengti ataskaitą Europos Komisijai iš Aplinkos ministerijos ir jai pavaldžių institucijų ir įstaigų.
3. Aplinkos ministerijos Aplinkos kokybės departamentas pateikia Aplinkos apsaugos agentūrai šio Tvarkos aprašo priedo 1, 6 ir 14 skyriuose nurodytą informaciją ne vėliau, kaip likus 1 mėn. iki ataskaitos Europos Komisijai pateikimo termino, nurodyto šio Tvarkos aprašo 10 punkte.
4. Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija pateikia Aplinkos apsaugos agentūrai šio Tvarkos aprašo priedo 3 skyriuje nurodytą informaciją ne vėliau, kaip likus 1 mėn. iki ataskaitos Europos Komisijai pateikimo termino, nurodyto šio Tvarkos aprašo 10 punkte.
5. Regionų aplinkos apsaugos departamentai (toliau – RAAD) teikia Aplinkos apsaugos agentūrai šio Tvarkos aprašo priedo 2, 4, 5 ir 8–13 skyriuose nurodytą informaciją kiekvienais metais iki kovo 31 d. už praėjusius metus. Pirmoji informacija pateikiama už 2005 metus.
6. Aplinkos apsaugos agentūra, kaip reikalauja EK 2002/529/EB sprendimu patvirtinto klausimyno 7 punktas (apie pakaitalus) ir aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 620 patvirtintos „lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius tam tikrų veiklos rūšių įrenginiuose, emisijos ribojimo tvarkos“ (Žin., 2003, Nr. 15-634) 7 skyrius, kaupia informaciją apie medžiagas ir technologijas, darančias mažesnį poveikį aplinkai, ir šią informaciją panaudoja rengiant minėtą ataskaitą Europos Komisijai.
7. Taip pat kasmet iki kovo 31 d. Aplinkos apsaugos agentūra pateikia RAAD nurodytą informaciją, sukauptą per praėjusius metus. Aplinkos apsaugos agentūra teikia šią informaciją RAAD taip pat gavusi iš jų papildomą raštišką prašymą.
8. Ataskaita Europos Komisijai apie Tarybos direktyvos 1999/13/EB reikalavimų įgyvendinimą rengiama pagal Europos Komisijos sprendimu 2002/529/EB patvirtintą ir šio Tvarkos aprašo priede nurodytą formą.
9. Ataskaitos Europos Komisijai teikiamos kas treji metai; pirmoji ataskaita apima ataskaitinį laikotarpį nuo 2005 m. sausio 1 d. iki 2007 m. gruodžio 31 d.
Ataskaitų apie Tarybos direktyvos 1999/13/EB
dėl lakiųjų organinių junginių emisijos apribojimo įgyvendinimą teikimo
Europos Komisijai tvarkos aprašo
priedas
Ataskaitos APIE DIREKTYVOS 1999/13/EB DĖL LAKIŲJŲ ORGANINIŲ JUNGINIŲ, SUSIDARANČIŲ NAUDOJANT ORGANINIUS TIRPIKLIUS TAM TIKRŲ VEIKLOS RŪŠIŲ ĮRENGINIUOSE, EMISIJOS APRIBOJIMO ĮGYVENDINIMĄ TEIKIMO Europos Komisijai FORMA
Ataskaitinis laikotarpis: |
VALSTYBĖ NARĖ:
|
Aptariant 1999/13/EB direktyvos reikalavimų įgyvendinimą, pateikiama nuoroda į aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 620 patvirtintą „lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius tam tikrų veiklos rūšių įrenginiuose, emisijos ribojimo tvarką“ (toliau – LOJ ribojimo tvarka) (Žin., 2003, Nr. 15-634). LOJ ribojimo tvarkos punktų ir 1999/13/EB direktyvos straipsnių numeracija sutampa pradedant nuo Nr. 7.
1. Bendroji informacija
Pagrindinės nacionalinių teisės aktų nuostatos, reikalaujančios leidimų išdavimo ūkinės veiklos vykdytojams, eksploatuojantiems tirpiklius naudojančius įrenginius, ar tokių įrenginių registravimo.
Taip pat būtina pateikti detalią informaciją apie nacionalinių teisės aktų pakeitimus, susijusius su Direktyvos 1999/13/EB įgyvendinimu, per ataskaitinį periodą.
2. Stebimų įrenginių skaičius
Prašoma nurodyti, kiek įrenginių kiekvienos iš LOJ ribojimo tvarkos 2 priede įvardytų 20 veiklos rūšių patenka į žemiau nurodytas kategorijas:
Veikla (tirpiklio suvartojimo slenkstinis kiekis, t/per metus) |
Esamų įrenginių, apibrėžtų 3.2 punkte, skaičius |
Bendras įrenginių skaičius per ataskaitinį laikotarpį
|
Esamų įrenginių skaičius pagal 5.4 p. reikalavimą, kuriuose atliktas esminis pakeitimas (žr. 3.5 apibrėžimą) |
Įrenginių, patenkančių į TIPK taisyklių reglamentuojamų įrenginių sąrašą, skaičius (neprivaloma) |
||
Gavusių leidimus |
Įregistruotų |
Gavusių leidimus |
Įregistruotų |
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. Termostabilizacinė ruloninė ofsetinė spauda (>15) |
|
|
|
|
|
|
2. Leidybinė giliaspaudė (>25) |
|
|
|
|
|
|
......................... |
|
|
|
|
|
|
........................................ |
|
|
|
|
|
|
20. Farmacinių produktų gamyba (>50) |
|
|
|
|
|
|
3. Pagrindiniai veiklos vykdytojo įpareigojimai
Aprašyti (bendrais bruožais) nustatytas administracines priemones, kurios leidžia RAAD užtikrinti, kad įrenginio veikla vykdoma laikantis LOJ ribojimo tvarkos 6 skyriuje nurodytų reikalavimų.
4. esami įrenginiai
Esamų įrenginių, kurie diegia LOJ ribojimo tvarkos 5.2 p. nurodytą ir 3 priede apibūdintą Taršos mažinimo planą, skaičius: |
gavusių leidimus |
įregistruotų |
5. Visi įrenginiai (esami ir nauji)
5.1. Ar padaryta išimčių, taikant neorganizuotai išmetamų teršalų ribines vertes pagal LOJ ribojimo tvarkos 6.2 punktą: |
Taip 1) Ne 1) |
|
|
jei „taip“: 1. trumpai aprašyti, kaip yra įrodyta, kad konkrečiam įrenginiui tos ribinės vertės negali būti techniškai ir ekonomiškai įvykdomos; |
|
|
2. trumpai aprašyti, kaip buvo įvertinta, kad nesitikima didelės rizikos žmogaus sveikatai ar aplinkai. |
|
5.2. Ar yra išimčių dėl veiklos, kuri negali būti vykdoma ribojančiomis sąlygomis pagal LOJ ribojimo tvarkos 6.3 punktą: |
Taip1) Ne 1) |
|
|
1. vykdytojų (ir įrenginių), besinaudojančių šia išimtimi, skaičius; |
|
|
2. trumpai aprašyti, kaip parodoma, kad Taršos mažinimo planas pagal LOJ ribojimo tvarkos 3 priedą nėra techniškai ir ekonomiškai realus; |
|
|
3. kaip veiklos vykdytojas įrodo, kad atitinkamame įrenginyje taikoma geriausia prieinama technologija. |
|
6. Nacionalinis planas
6.1. Ar šalis narė nusprendė parengti ir vykdyti Nacionalinį planą pagal Direktyvos 6 straipsnį (žr. Komisijos 2000 m. rugsėjo 6 d. sprendimą 2000/514/EB dėl nacionalinio plano įvertinimo kriterijų pagal Direktyvos 1999/13 6 straipsnį)?
7. Pakaitalai
Aprašyti, kaip išduodant leidimus ir formuluojant bendrąsias privalomas sąlygas yra atsižvelgiama į LOJ ribojimo tvarkos 7.2 punkto reikalavimą dėl medžiagų ir technologijų, turinčių mažesnį poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai (žr. 7.1 p.), taikymo?
8. Monitoringas
8.1. LOJ ribojimo tvarkos 8 punkte veiklos vykdytojai įpareigojami kasmet teikti duomenis RAAD.
Prašoma nurodyti:
8.1.1. veiklos vykdytojų, nepateikusių reikalingų duomenų, skaičių
|
ir skaičių įrenginių, apie kuriuos nebuvo pateikta duomenų;
|
8.2. LOJ ribojimo tvarkos 8 punkte veiklos vykdytojai įpareigojami teikti duomenis RAAD atskirai paprašius.
Prašoma nurodyti:
9. Reikalavimų nesilaikymas
Pagal LOJ ribojimo tvarkos 10 skyriaus nuostatas prašoma nurodyti:
Veiklos vykdytojų, pažeidusių reikalavimus, skaičius
|
|
|
|
a) Trumpai aprašyti priemones, kurių veiklos vykdytojai ėmėsi, kad reikalavimų būtų vėl pradėta laikytis per trumpiausią įmanomą laikotarpį; |
|
|
b) Kiek kartų RAAD sustabdė ar atšaukė leidimą dėl reikalavimų nesilaikymo. |
|
10. Atitikimas ribinėms emisijos vertėms
10.1. Glaus
tai aprašyti nusistovėjusią praktiką ir veiksmus, kurie yra taikomi, kad būtų užtikrinama atitiktis ribinėms emisijos vertėms:
- organizuotai išmetamiems teršalams;
- neorganizuotai išmetamiems teršalams;
- bendram išmetamų teršalų kiekiui.
Prašoma pateikti pavyzdžius priemonių, taikytų užtikrinant atitikimą reikalavimams per šį periodą.
11. Taršos mažinimo planas
11.1. Kaip galima įsitikinti, kad veiklos vykdytojo siūlomas Taršos mažinimo planas užtikrina tokį pat teršalų išmetimą, kuris susidarytų, jei būtų taikomos LOJ ribojimo tvarkos 2 priede (Direktyvos IIA priede) nurodytos ribinės vertės?
Prašoma pateikti informaciją apie Jūsų patirtį taikant Taršos mažinimo planą.
11.2. Jei taikomas Taršos mažinimo planas, siūlomas LOJ ribojimo tvarkos 3 Priede (Direktyvos II B priedas), prašoma atsakyti į šiuos klausimus:
12. Tirpiklio valdymo planas
Kokiu būdu veiklos vykdytojas įrodo, kad laikosi LOJ ribojimo tvarkos 9 skyriaus reikalavimų – vadovaujasi tirpiklio valdymo planu ar lygiaverčiu?
13. Visuomenės informavimas
Trumpai aprašyti priemones, kurias RAAD taiko, įgyvendindamas LOJ ribojimo tvarkos 11 skyriuje nustatytus reikalavimus dėl visuomenės informavimo.
14. Ryšys su kitais Bendrijos instrumentais
Kiek šalių narių požiūriu direktyva yra veiksminga, lyginant su kitais Bendrijos aplinkosaugos instrumentais?
______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-258, 2008-05-20, Žin., 2008, Nr. 59-2252 (2008-05-24), i. k. 108301MISAK00D1-258
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. lapkričio 11 d. įsakymo Nr. D1-583 "Dėl Ataskaitų apie Tarybos direktyvos 1999/13/EB dėl lakiųjų organinių junginių emisijos apribojimo įgyvendinimą teikimo Europos Komisijai tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo