Suvestinė redakcija nuo 2007-06-01
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 56-2512, i. k. 1032070ISAK71/A1-91
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PROFESINIO RENGIMO STANDARTO STRUKTŪROS APRAŠO IR PROFESINIO RENGIMO STANDARTŲ RENGIMO, ATNAUJINIMO IR ĮTEISINIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. gegužės 30 d. Nr. ISAK-771/A1-91
Vilnius
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. ISAK-969/A1-138, 2007-05-23, Žin., 2007, Nr. 60-2332 (2007-05-31), i. k. 1072070ISAK9/A1-138
1. Tvirtiname pridedamus:
1.1. Profesinio rengimo standarto struktūros aprašą.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-969/A1-138, 2007-05-23, Žin., 2007, Nr. 60-2332 (2007-05-31), i. k. 1072070ISAK9/A1-138
2. Pripažįstame netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir socialinės ir apsaugos ir darbo ministrų 1998 m. kovo 18 d. įsakymą Nr. 435 „Dėl profesinio mokymo bei aukštesniųjų studijų standarto struktūros ir įteisinimo tvarkos“.
3. Pavedame Švietimo ir mokslo ministerijos Profesinio mokymo metodikos centrui parengti standartų rengimo metodikos projektą ir pateikti tvirtinti iki 2003 m. liepos 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2003 m. gegužės 30 d. įsakymu
Nr. ISAK-771/A1-91
(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2007 m. gegužės 23 d.
įsakymo Nr. ISAK-969/A1-138 redakcija)
PROFESINIO RENGIMO STANDARTO STRUKTŪROS APRAŠAS
1. Profesinio rengimo standarto (toliau – standartas) struktūrą sudaro standarto rekvizitai ir standarto turinys.
2. Kiekvieną standartą identifikuoja šie standarto rekvizitai:
3. Standarto turinį sudaro trumpas profesinės veiklos aprašymas, profesijos tikslas, veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo (studijų) tikslai, kompetencijų vertinimas, svarbiausi bendrieji gebėjimai, baigiamasis kvalifikacijos vertinimas:
3.1. Trumpas profesinės veiklos aprašymas, t. y. profesijai būdingos veiklos sritys, darbo vieta, darbo priemonės, įrankiai ir medžiagos, darbo sąlygos ir aplinka, darbo santykiai ir ryšiai, profesijai reikalingos svarbiausios asmeninės savybės, atitinkamą profesinę veiklą reglamentuojantys teisės aktai.
3.2. Profesijos tikslas – lakoniškas teiginys, išreiškiantis tai, ko tos profesijos darbuotojas siekia savo profesinėje veikloje.
3.4. Kompetencija – mokėjimas atlikti tam tikrą veiklą remiantis įgytų žinių, įgūdžių, gebėjimų, vertybinių nuostatų visuma.
3.7. Mokymo (studijų) tikslai – tai mokinio žinių ir gebėjimų, būtinų atitinkamai kompetencijai įgyti, apibūdinimas.
3.8. Kompetencijų vertinimas – tai vertinimo nuorodos, kokios žinios ir gebėjimai turi būti įvertinami.
3.9. Kompetencijų ribos, mokymo (studijų) tikslai ir kompetencijų vertinimas pateikiami pagal šio aprašo 2 priede nurodytą formą.
3.10. Bendrieji gebėjimai – tai žmogaus gebėjimai, reikalingi sėkmingam darbui, mokymuisi (studijoms), profesiniam pasirengimui ir gyvenimui. Profesinio rengimo standarte jie įrašomi į atitinkamus mokymo tikslus.
3.11. Baigiamasis kvalifikacijos vertinimas – pagrindinių (svarbiausių) kompetencijų, be kurių negali būti suteikta profesinė kvalifikacija, vertinimas mokymo (studijų) programos pabaigoje. Jame įvardijamos tos pagrindinės (svarbiausios) kompetencijos, kurias mokinys privalomai turi pademonstruoti baigiamojo vertinimo metu.
Priedo pakeitimai:
Nr. ISAK-969/A1-138, 2007-05-23, Žin., 2007, Nr. 60-2332 (2007-05-31), i. k. 1072070ISAK9/A1-138
Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo
1 priedas
.......................... VEIKLOS SRITYS IR KOMPETENCIJOS
(pavadinimas)
Veiklos sritys |
Kompetencijos |
1. |
1.1. 1.2. |
2 |
2.1. 2.2. |
______________
Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo
2 priedas
........................ KOMPETENCIJŲ RIBOS, MOKYMO TIKSLAI IR
(pavadinimas)
KOMPETENCIJŲ VERTINIMAS
Veiklos sritys* |
Kompetencijų apibudinimas |
Mokymo tikslai |
Kompetencijų vertinimas |
|
kompetencijos* |
kompetencijų ribos |
|||
1. |
1.1. |
|
1.1.1. |
|
1.1.2. |
||||
1.2. |
|
1.2.1. |
|
|
1.2.2. |
||||
2. |
2.1. |
|
2.1.1. |
|
2.1.2. |
||||
2.2. |
|
2.2.1. |
|
|
2.2.2. |
* Veiklos sritys ir kompetencijos nekeičiant numeracijos perkeliamos iš Profesinio rengimo standarto struktūros aprašo 1 priedo.
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir
Socialinės apsaugos ir darbo ministrų
2003 m. gegužės 30 d.
įsakymu Nr. ISAK-771/A1-91
PROFESINIO RENGIMO STANDARTŲ RENGIMO, ATNAUJINIMO IR ĮTEISINIMO
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie Nuostatai reglamentuoja Profesinio rengimo standartų (toliau – Standartų) rengimo, atnaujinimo ir įteisinimo tvarką.
2. Standartų rengimą ir atnaujinimą organizuoja Švietimo ir mokslo ministerijos Profesinio mokymo metodikos centras ir teikia Švietimo ir mokslo ministerijai įteisinti.
3. Profesinio mokymo metodikos centras, siekdamas pagrindinio profesinio mokymo ir darbo rinkos profesinio mokymo dermės, savo veiklą koordinuoja su Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba.
4. Standartų rengimui koordinuoti Profesinio mokymo metodikos centro direktoriaus įsakymu sudaroma Centrinė ūkio šakų ekspertų grupė. Į šią grupę įeina ūkio šakų ekspertų (kurios yra patvirtintos švietimo ir mokslo bei socialinės apsaugos ir darbo ministrų) grupių pirmininkai arba jų įgalioti asmenys.
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS IR APIBRĖŽIMAI
7. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
7.1. Profesinio rengimo standartas – tai valstybės lygmeniu įteisintas dokumentas, kuriuo remiantis profesinio rengimo institucijos kuria mokymo (studijų) programas. Standarto struktūrą sudaro: profesijos veiklos sritys, kompetencijos bei jų įgijimo mokymo procese parametrai.
7.2. Kompetentinga įstaiga – Prekybos, pramonės ir amatų bei Žemės ūkio rūmai ar kita Vyriausybės įgaliota institucija, atliekanti joms nustatytas funkcijas bei standartų derinimą.
7.3. Ūkio šakų ekspertų grupė – socialinės partnerystės pagrindu sudaryta kompetentingų asmenų grupė, formuojanti ir įgyvendinanti profesinio rengimo standartizavimo politiką konkrečioje ūkio šakoje.
7.4. Centrinė ūkio šakų ekspertų grupė – tai ūkio šakų ekspertų grupių atstovai, koordinuojantys keturiolikos ūkio šakų ekspertų grupių veiklą bei nustatantys ūkio sričių prioritetus profesinio rengimo standartams rengti.
III. STANDARTŲ RENGIMO IR ATNAUJINIMO TVARKA
8. Pasiūlymus Standartų rengimui ir atnaujinimui gali teikti
bet kuris juridinis arba fizinis asmuo (mokyklos, asociacijos, darbdaviai, ministerijos ir pan.).
9. Pasiūlymai teikiami Profesinio mokymo metodikos centro direktoriaus vardu iki einamųjų metų birželio 1 dienos.
Pasiūlyme turi būti nurodoma:
10. Gautus pasiūlymus Profesinio mokymo metodikos centras suderina su Centrine ūkio šakų ekspertų grupe bei atitinkamomis ūkio šakų ekspertų grupėmis.
11. Parengtą Standartų rengimo plano projektą tvirtina švietimo ir mokslo bei socialinės apsaugos ir darbo ministrai.
12. Suderinus su ūkio šakos ekspertų grupe, Profesinio mokymo metodikos centro direktoriaus įsakymu kiekvienam rengiamam Standartui įteisinama 3-5 asmenų Standarto rengimo grupė, paskiriamas koordinatorius iš Profesinio mokymo metodikos centro Standartų ir mokymo (studijų) programų skyriaus bei, suderinus su Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, konsultantas (ekspertas) iš Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos.
13. Profesinio mokymo metodikos centras su kiekvienu Standarto rengimo grupės nariu sudaro autorinę sutartį.
14. Standartai rengiami remiantis švietimo ir mokslo bei socialinės apsaugos ir darbo ministrų patvirtinta Profesinio rengimo standarto struktūra ir Profesinio mokymo metodikos centro parengta Standartų rengimo metodika.
15. Profesinio mokymo metodikos centro Standartų ir mokymo (studijų) programų skyrius Standartų rengimo grupei teikia metodinę pagalbą, konsultacijas, organizuoja mokymus.
IV. STANDARTŲ ĮTEISINIMO TVARKA
17. Pagal ekspertų, įvardytų 16 punkte, pateiktas pastabas ir pasiūlymus pakoreguoti Standartų projektai aprobuojami atitinkamose ūkio šakų ekspertų grupėse.
18. Ūkio šakų ekspertų grupės posėdyje dalyvauja kompetentingos įstaigos bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai, koordinatorius, konsultantas bei Standartų rengimo grupė.
19. Ūkio šakų ekspertų grupių aprobuoti standartų projektai (pridedamas posėdžio protokolas) teikiami tvirtinti švietimo ir mokslo bei socialinės apsaugos ir darbo ministrams.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-969/A1-138, 2007-05-23, Žin., 2007, Nr. 60-2332 (2007-05-31), i. k. 1072070ISAK9/A1-138
Dėl švietimo ir mokslo ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gegužės 30 d. įsakymo Nr. ISAK-771/A1-91 "Dėl Profesinio rengimo standarto struktūros ir profesinio rengimo standartų rengimo, atnaujinimo ir įteisinimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo