Suvestinė redakcija nuo 2014-07-01 iki 2015-09-28
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 65-2596; Žin. 2009, Nr.67-0, i. k. 1092020ISAK0004-266
Nauja redakcija nuo 2012-07-29:
Nr. 4-751, 2012-07-26, Žin. 2012, Nr. 90-4711 (2012-07-28), i. k. 1122020ISAK0004-751
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
įsaKYmas
DĖL ATVIRO KREDITŲ FONDO SCHEMOS PATVIRTINIMO
2009 m. gegužės 29 d. Nr. 4-266
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 (Žin., 1998, Nr. 67-1957; 2010, Nr. 125- 6400), 10.1 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2009 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 4-266
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2014 m. birželio 18 d. įsakymo Nr. 4-397
redakcija)
Atviro kreditų fondo schema
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas |
1. |
Teisinis pagrindas
|
Ekonomikos augimo veiksmų programos priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 „Dėl Ekonomikos augimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“.
2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1407/2013). |
2. |
Planuojama skirti finansavimo suma |
Iki 200 000 000,00 Lt (dviejų šimtų milijonų litų) Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. |
3. |
Schemos galiojimo trukmė |
Paskolos investicijoms ir apyvartinėms lėšoms papildyti ir kredito linijos (toliau kartu – paskolos) pagal šią schemą teikiamos iki 2015 m. gruodžio 31 d. |
4. |
Finansinių tarpininkų atrinkimas ir kreditų teikimo sąlygos
|
Kontroliuojančiojo fondo valdytojas, kuriam Lietuvos Respublikos ūkio ministerija pavedė įgyvendinti Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ VP2-2.3-ŪM-01-K priemonę „Kontroliuojantieji fondai“, atrinks finansinius tarpininkus, nustatydamas atviras ir skaidrias sąlygas, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, vadovaudamasis Stebėsenos komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 „Dėl Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti sudarymo“, patvirtintais projektų atrankos kriterijais. Kontroliuojančiojo fondo valdytojas vertins finansinių tarpininkų gebėjimus efektyviai ir palankiomis sąlygomis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektai), kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, formuoti naujus paskolų, teikiamų SVV subjektams, portfelius ir prisiimti visą lėšų susigrąžinimo riziką. Paskolos SVV subjektams bus teikiamos už žemesnes nei rinkoje esančias palūkanas. Skirtumas tarp konkrečiai paskolai taikomos palūkanų normos ir pagal Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (OL 2008 C 14, p. 6) (toliau – Komisijos komunikatas) nustatytos palūkanų normos bus laikomas de minimis pagalba SVV subjektams. |
5. |
Remiami subjektai |
Paskolos teikiamos SVV subjektams, kaip apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, išskyrus Komisijos reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus. |
6. |
Remiami sektoriai
|
Investuojama į visus ūkio sektorius, išskyrus Komisijos reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus. |
7. |
Finansavimo dydis vienam SVV subjektui
|
Iš atviro kreditų fondo lėšų vienai paskolai skiriama ne daugiau kaip 1 500 000,00 Lt (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių litų). Per 12 mėnesių laikotarpį vienam SVV subjektui iš atviro kreditų fondo lėšų gali būti suteiktos ne daugiau kaip dvi paskolos. Suteikiant paskolą bus įvertintas skirtumas tarp Komisijos komunikate nustatytos orientacinės paskolų palūkanų normos su 400 bazinių punktų premija ir konkrečiai paskolai taikytos palūkanų normos. Gautas skirtumas laikomas subsidijos ekvivalentu ir laikomas de minimis pagalba SVV subjektui. Skaičiuojant de minimis pagalbą SVV subjektui: - palūkanos skaičiuojamos nuo visos paskolos sumos visam paskolos laikotarpiui, t. y. neatsižvelgiama į numatytą paskolos grąžinimą pagal paskolos grąžinimo grafiką; - pagal orientacinę palūkanų normą su 400 bazinių punktų premija apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos ir pagal konkrečiai paskolai nustatytą palūkanų normą apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos nediskontuojamos.
De minimis pagalbos, suteiktos vienam SVV subjektui, suma negali viršyti Komisijos reglamente Nr. 1407/2013 nustatytos sumos.
Paskolos teikiamos ir finansavimo dydis vienam SVV subjektui yra nustatomas įvertinus SVV subjektų tarpusavio santykius pagal Komisijos reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytus „vienos įmonės“ kriterijus.
Kiekvieną kartą nustačius pagalbos dydį konkrečiai paskolai, kontroliuojančiojo fondo valdytojas patikrina paskolos gavėjo teisę gauti tokią pagalbą ir šią sumą rezervuoja Suteiktos valstybės pagalbos registre, įsteigtame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“. Finansiniam tarpininkui pateikus informaciją apie paskolos suteikimą SVV subjektui, kontroliuojančiojo fondo valdytojas priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo ir šią pagalbą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.
Komisijos reglamentas Nr. 1407/2013 taikomas tik tai pagalbai, kurios bendrąjį subsidijos ekvivalentą įmanoma tiksliai ex ante apskaičiuoti neatliekant rizikos vertinimo (skaidri pagalba). |
8. |
SVV subjekto veiklos vykdymo vieta |
Paskolos teikiamos tik tiems SVV subjektams, kurių pagrindinė veiklos vieta yra Lietuvos Respublikoje. |
9. |
De minimis pagalbos sumavimas
|
De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms padengti, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiame tam tikrų rūšių pagalbą suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), nustatytą dydį. |
10. |
Stebėsena
|
Kontroliuojančiojo fondo valdytojas, teikdamas de minimis pagalbą, turi: - suteikti de minimis pagalbą tik Suteiktos valstybės pagalbos registre patikrinęs, ar ją suteikus nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba ir ar laikomasi Komisijos reglamente Nr. 1407/2013 nustatytų sąlygų; - apie suteiktą de minimis pagalbą pranešti Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“, nustatyta tvarka. |
Priedo pakeitimai:
Nr. 4-397, 2014-06-18, paskelbta TAR 2014-06-20, i. k. 2014-07892
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-30, 2011-01-14, Žin., 2011, Nr. 9-409 (2011-01-22), i. k. 1112020ISAK00004-30
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. 4-266 "Dėl Atviro kreditų fondo schemos patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-751, 2012-07-26, Žin., 2012, Nr. 90-4711 (2012-07-28), i. k. 1122020ISAK0004-751
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. 4-266 "Dėl Atviro kreditų fondo schemos patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-397, 2014-06-18, paskelbta TAR 2014-06-20, i. k. 2014-07892
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. 4-266 „Dėl Atviro kreditų fondo schemos patvirtinimo“ pakeitimo