Suvestinė redakcija nuo 2013-08-04 iki 2018-05-16

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 83-4358, i. k. 1121100NUTA00000835

 

Nauja redakcija nuo 2013-08-04:

Nr. 707, 2013-07-24, Žin. 2013, Nr. 85-4256 (2013-08-03), i. k. 1131100NUTA00000707

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

nutarimas

Dėl NUOSTOLINGOS PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO KAIMO GYVENAMŲJŲ VIETOVIŲ PRENUMERATORIAMS PASLAUGOS KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. liepos 11 d. Nr. 835

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867) 5 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 17 straipsniu ir 2011 m. gruodžio 20 d. Komisijos sprendimu Nr. 2012/21/ES dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 106 straipsnio 2 dalies taikymo valstybės pagalbai, kompensacijos už viešąją paslaugą forma skiriamai tam tikroms įmonėms, kurioms pavesta teikti visuotinės ekonominės svarbos paslaugas (OL 2012 L 7, p. 3), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Nuostolingos periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos kompensavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                ELIGIJUS MASIULIS

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 835

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 707

redakcija)

 

NUOSTOLINGOS PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO KAIMO GYVENAMŲJŲ VIETOVIŲ PRENUMERATORIAMS PASLAUGOS KOMPENSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nuostolingos periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos kompensavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato nuostolingos periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (toliau – periodinių leidinių pristatymo paslauga) kompensavimo atvejus ir tvarką.

2. Taisyklės taikomos universaliosios pašto paslaugos teikėjui (toliau – teikėjas) Taisyklių nustatyta tvarka ir sąlygomis pateikus prašymą kompensuoti periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolius (toliau – prašymas).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostoliai neigiamas periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo pajamų ir šios paslaugos teikimo sąnaudų, patirtų per tą patį laikotarpį, skirtumas.

Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo pajamos – periodinių leidinių, pristatytų kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams, kiekio ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugos didžiausių tarifų sandauga.

Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo sąnaudos – pristatant periodinius leidinius patiriamos sąnaudos, apskaičiuojamos pagal Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus įsakymu patvirtintose universaliosios pašto paslaugos teikėjo sąnaudų apskaitos taisyklėse (toliau – Sąnaudų apskaitos taisyklės) nustatytus reikalavimus.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pašto įstatyme (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2012, Nr. 135-6867), Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2006, Nr. 82-3254) ir Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme (Žin., 1994, Nr. 60-1183).

4. Visi Taisyklių nustatyta tvarka Tarnybai teikiami dokumentai ir jų pateikimas turi atitikti Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintų dokumentų teikimo Tarnybai taisyklių reikalavimus, tvarką ir sąlygas. Visi dokumentai, pagal Taisykles teikiami Susisiekimo ministerijai ir Tarnybai, turi būti pateikiami ir elektroninėje laikmenoje.

 

II. PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO PASLAUGOS TEIKIMO NUOSTOLIŲ KOMPENSAVIMO ATVEJAI IR TVARKA

 

5. Teikėjui Taisyklių nustatyta tvarka kompensuojamas periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo sąnaudų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugos didžiausių tarifų skirtumas, jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti periodinių leidinių pristatymo paslaugos didžiausi tarifai nepadengia teikėjo periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo sąnaudų.

6. Jeigu teikėjas, atsižvelgdamas į praėjusio 6 mėnesių ar kalendorinių metų laikotarpio rezultatus, nustato, kad periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimas buvo nuostolingas, jis turi teisę kartu su praėjusių 6 mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugos pajamų ir sąnaudų ataskaita ar kalendorinių metų periodinių leidinių pristatymo paslaugos pajamų ir sąnaudų ataskaita (toliau – kalendorinių metų ataskaita) raštu pateikti Susisiekimo ministerijai ir Tarnybai prašymą.

7. Prašyme nurodomas teikėjo pavadinimas, teisinė forma, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kodas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie teikėją, taip pat periodinių leidinių pristatymo paslaugos praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų teikimo nuostolių, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, dydis.

8. Kartu su prašymu teikėjas pateikia:

8.1. dokumentus, kuriuose nurodyti duomenys apie praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo pajamas;

8.2. dokumentus, kuriuose nurodyti duomenys apie praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo sąnaudas;

8.3. dokumentus, kuriuose nurodytas per praėjusį 6 mėnesių laikotarpį ar kalendorinius metus, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams pristatytų periodinių leidinių, išskirtų pagal kiekvieną Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugos didžiausių tarifų lentelių eilutę, kiekis;

8.4. aiškinamąjį raštą kartu su skaičiavimais ir dokumentais, įrodančiais ir leidžiančiais patikrinti praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių pagrįstumą;

8.5. praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugos pajamų ir sąnaudų nepriklausomo audito išvadą.

9. Tarnyba priima prašymą ir per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 6 ir 8 punktuose nurodytų dokumentų gavimo Tarnyboje:

9.1. priima sprendimą nagrinėti prašymą ir apie tai raštu praneša teikėjui;

9.2. arba prašo per Tarnybos nustatytą, bet ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, terminą pateikti Tarnybai trūkstamus dokumentus, duomenis ir (ar) skaičiavimus ir apie tai raštu praneša teikėjui.

10. Jeigu teikėjas per Taisyklių 9.2 punkte nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, duomenų ir (ar) skaičiavimų, Tarnyba atsisako nagrinėti prašymą ir per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 9.2 punkte nustatyto termino pabaigos apie tai raštu praneša Susisiekimo ministerijai ir teikėjui, grąžindama jam prašymą ir kartu su prašymu pateiktus dokumentus.

11. Tarnyba per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 6 ir 8 punktuose nurodytų dokumentų arba Taisyklių 9.2 punkte nurodytų trūkstamų dokumentų, duomenų ir (ar) skaičiavimų, arba informacijos, kurios Tarnyba pareikalauja papildomai pagal Taisyklių 13 punktą, gavimo Tarnyboje įvertina pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumą ir atitiktį Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams, parengia ir raštu pateikia Susisiekimo ministerijai išvadą. Prie išvados dėl teikėjo pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumo ir atitikties Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams Tarnyba prideda Taisyklių 9.2 punkte nurodytus papildomai gautus dokumentus, duomenis ir (ar) skaičiavimus, taip pat Taisyklių 13 punkte nurodytą papildomą informaciją.

12. Taisyklių 11 punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas motyvuotu Tarnybos direktoriaus sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 20 darbo dienų, apie tai raštu informuojamas teikėjas.

13. Tarnyba, vertindama pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumą ir atitiktį Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams, turi teisę:

13.1. pareikalauti papildomos informacijos, būtinos prašymui ir kartu su prašymu pateiktiems duomenims ir skaičiavimams įvertinti ir detalizuoti;

13.2. tikrinti teikėjo sąnaudų apskaitos sistemos duomenis ir kitą informaciją, pagal kurią nustatomas periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydis.

14. Susisiekimo ministerija, vertindama teikėjo prašymą, kartu su prašymu pateiktus dokumentus, taip pat Taisyklių 11 punkte nurodytus dokumentus, turi teisę kreiptis į atitinkamas valstybės institucijas, prašydama pateikti išvadą dėl šių dokumentų.

15. Susisiekimo ministerija per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 11 punkte nurodytų dokumentų arba valstybės institucijų išvadų, nurodytų Taisyklių 14 punkte, gavimo Susisiekimo ministerijoje priima vieną iš šių sprendimų:

15.1. kompensuoti teikėjui periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolius (sprendime nurodomas kompensuojamų periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydis);

15.2. atsisakyti tenkinti teikėjo prašymą (sprendime nurodomi atsisakymo tenkinti teikėjo prašymą motyvai).

16. Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostoliai kompensuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Susisiekimo ministerijai.

17. Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostoliai teikėjui kompensuojami kas 6 mėnesiai. Jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams ir Taisyklių nustatyta tvarka priimtas Taisyklių 15.1 punkte nurodytas sprendimas kompensuoti teikėjui praėjusių metų 6 mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolius, pagal kalendorinių metų ataskaitą Taisyklių nustatyta tvarka teikėjui kompensuojamų periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydis nustatomas iš teikėjo per kalendorinius metus patirtų periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydžio atėmus pagal Taisyklių 15.1 punkte nurodytą sprendimą teikėjui kompensuotų praėjusių metų 6 mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydį.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Nustačius, kad teikėjui išmokėtas atitinkamo laikotarpio periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių kompensacijos dydis viršijo už tą laikotarpį teikėjui Taisyklių nustatyta tvarka kompensuotinus periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolius, teikėjas privalo grąžinti permoką Susisiekimo ministerijai, kuri grąžina ją į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą teisės aktuose nustatyta tvarka.

19. Tarnybos, Susisiekimo ministerijos, kitų valstybės institucijų veiksmai arba neveikimas, susiję su Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 707, 2013-07-24, Žin., 2013, Nr. 85-4256 (2013-08-03), i. k. 1131100NUTA00000707

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 707, 2013-07-24, Žin., 2013, Nr. 85-4256 (2013-08-03), i. k. 1131100NUTA00000707

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 835 "Dėl Nuostolingų periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugų kompensavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo