Suvestinė redakcija nuo 2018-05-17 iki 2023-04-27
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 83-4358, i. k. 1121100NUTA00000835
Nauja redakcija nuo 2013-08-04:
Nr. 707, 2013-07-24, Žin. 2013, Nr. 85-4256 (2013-08-03), i. k. 1131100NUTA00000707
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
nutarimas
Dėl NUOSTOLINGOS PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO KAIMO GYVENAMŲJŲ VIETOVIŲ PRENUMERATORIAMS PASLAUGOS KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2012 m. liepos 11 d. Nr. 835
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 17 straipsniu ir 2011 m. gruodžio 20 d. Komisijos sprendimu Nr. 2012/21/ES dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 106 straipsnio 2 dalies taikymo valstybės pagalbai, kompensacijos už viešąją paslaugą forma skiriamai tam tikroms įmonėms, kurioms pavesta teikti visuotinės ekonominės svarbos paslaugas (OL 2012 L 7, p. 3), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
Patvirtinti Nuostolingos periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos kompensavimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2012 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 835
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 707
redakcija)
NUOSTOLINGOS PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO KAIMO GYVENAMŲJŲ VIETOVIŲ PRENUMERATORIAMS PASLAUGOS KOMPENSAVIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
1. Nuostolingos periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos kompensavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato nuostolingos periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos (toliau – periodinių leidinių pristatymo paslauga) kompensavimo atvejus ir tvarką.
2. Taisyklės taikomos universaliosios pašto paslaugos teikėjui (toliau – teikėjas) Taisyklių nustatyta tvarka ir sąlygomis pateikus prašymą kompensuoti periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolius (toliau – prašymas).
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
3.1. Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostoliai – neigiamas periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo pajamų ir šios paslaugos teikimo sąnaudų, patirtų per tą patį laikotarpį, skirtumas.
3.2. Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo pajamos – periodinių leidinių, pristatytų kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams, kiekio ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugos didžiausių tarifų sandauga.
3.3. Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo sąnaudos – pristatant periodinius leidinius patiriamos sąnaudos, apskaičiuojamos pagal Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus įsakymu patvirtintose Universaliosios pašto paslaugos teikėjo sąnaudų apskaitos taisyklėse (toliau – Sąnaudų apskaitos taisyklės) nustatytus reikalavimus.
3.4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pašto įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme.
Punkto pakeitimai:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
4. Visi Taisyklių nustatyta tvarka Tarnybai teikiami dokumentai ir jų pateikimas turi atitikti Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintų dokumentų teikimo Tarnybai taisyklių reikalavimus, tvarką ir sąlygas. Visi dokumentai, pagal Taisykles teikiami Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai ir Tarnybai, turi būti pateikiami ir elektroninėje laikmenoje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
II SKYRIUS
PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO PASLAUGOS TEIKIMO NUOSTOLIŲ KOMPENSAVIMO ATVEJAI IR TVARKA
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
5. Teikėjui Taisyklių nustatyta tvarka kompensuojamas periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo sąnaudų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugos didžiausių tarifų skirtumas, jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti periodinių leidinių pristatymo paslaugos didžiausi tarifai nepadengia teikėjo periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo sąnaudų.
6. Jeigu teikėjas, atsižvelgdamas į praėjusio 6 mėnesių ar kalendorinių metų laikotarpio rezultatus, nustato, kad periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimas buvo nuostolingas, jis turi teisę kartu su praėjusių 6 mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugos pajamų ir sąnaudų ataskaita ar kalendorinių metų periodinių leidinių pristatymo paslaugos pajamų ir sąnaudų ataskaita (toliau – kalendorinių metų ataskaita) raštu pateikti Susisiekimo ministerijai ir Tarnybai prašymą.
7. Prašyme nurodomas teikėjo pavadinimas, teisinė forma, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kodas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie teikėją, taip pat periodinių leidinių pristatymo paslaugos praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų teikimo nuostolių, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, dydis.
8. Kartu su prašymu teikėjas pateikia:
8.1. dokumentus, kuriuose nurodyti duomenys apie praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo pajamas;
8.2. dokumentus, kuriuose nurodyti duomenys apie praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo sąnaudas;
8.3. dokumentus, kuriuose nurodytas per praėjusį 6 mėnesių laikotarpį ar kalendorinius metus, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams pristatytų periodinių leidinių, išskirtų pagal kiekvieną Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugos didžiausių tarifų lentelių eilutę, kiekis;
8.4. aiškinamąjį raštą kartu su skaičiavimais ir dokumentais, įrodančiais ir leidžiančiais patikrinti praėjusio 6 mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių pagrįstumą;
9. Tarnyba priima prašymą ir per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 6 ir 8 punktuose nurodytų dokumentų gavimo Tarnyboje:
10. Jeigu teikėjas per Taisyklių 9.2 papunktyje nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, duomenų ir (ar) skaičiavimų, Tarnyba atsisako nagrinėti prašymą ir per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 9.2 papunktyje nustatyto termino pabaigos apie tai raštu praneša Susisiekimo ministerijai ir teikėjui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
11. Tarnyba įvertina teikėjo pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumą ir atitiktį Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams, parengia ir raštu pateikia Susisiekimo ministerijai išvadą dėl praėjusio 6 mėnesių laikotarpio duomenų ir skaičiavimų ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, o dėl praėjusių kalendorinių metų – ne vėliau kaip per 40 darbo dienų nuo Taisyklių 6 ir 8 punktuose nurodytų dokumentų arba Taisyklių 9.2 papunktyje nurodytų trūkstamų dokumentų, duomenų ir (ar) skaičiavimų, arba informacijos, kurios Tarnyba pareikalauja papildomai pagal Taisyklių 13.1 papunktį, gavimo Tarnyboje dienos. Prie išvados dėl teikėjo pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumo ir atitikties Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams Tarnyba prideda Taisyklių 9.2 papunktyje nurodytus papildomai gautus dokumentus, duomenis ir (ar) skaičiavimus, taip pat Taisyklių 13.1 papunktyje nurodytą papildomą informaciją.
Punkto pakeitimai:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
12. Taisyklių 11 punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas motyvuotu Tarnybos direktoriaus sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 20 darbo dienų, apie tai raštu informuojamas teikėjas.
13. Tarnyba, vertindama pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumą ir atitiktį Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams, turi teisę:
13.1. pareikalauti papildomos informacijos, būtinos prašymui ir kartu su prašymu pateiktiems duomenims ir skaičiavimams įvertinti ir detalizuoti;
14. Susisiekimo ministerija, vertindama teikėjo prašymą, kartu su prašymu pateiktus dokumentus, taip pat Taisyklių 11 punkte nurodytus dokumentus, turi teisę kreiptis į atitinkamas valstybės institucijas, prašydama pateikti išvadą dėl šių dokumentų.
15. Susisiekimo ministerija per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 11 punkte nurodytų dokumentų arba valstybės institucijų išvadų, nurodytų Taisyklių 14 punkte, gavimo Susisiekimo ministerijoje priima vieną iš šių sprendimų:
15.1. kompensuoti teikėjui periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolius (sprendime nurodomas kompensuojamų periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydis);
16. Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostoliai kompensuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Susisiekimo ministerijai.
17. Periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostoliai teikėjui kompensuojami kas 6 mėnesiai. Jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams ir Taisyklių nustatyta tvarka priimtas Taisyklių 15.1 papunktyje nurodytas sprendimas kompensuoti teikėjui praėjusių metų 6 mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolius, pagal praėjusių kalendorinių metų ataskaitą Taisyklių nustatyta tvarka teikėjui kompensuojamų periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydis nustatomas iš teikėjo per praėjusius kalendorinius metus patirtų periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydžio atėmus pagal Taisyklių 15.1 papunktyje nurodytą sprendimą teikėjui kompensuotų praėjusių metų 6 mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių dydį.
Punkto pakeitimai:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
18. Nustačius, kad teikėjui išmokėtas atitinkamo laikotarpio periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolių kompensacijos dydis viršijo už tą laikotarpį teikėjui Taisyklių nustatyta tvarka kompensuotinus periodinių leidinių pristatymo paslaugos teikimo nuostolius, teikėjas privalo grąžinti permoką Susisiekimo ministerijai, kuri grąžina ją į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą teisės aktuose nustatyta tvarka.
Priedo pakeitimai:
Nr. 707, 2013-07-24, Žin., 2013, Nr. 85-4256 (2013-08-03), i. k. 1131100NUTA00000707
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 707, 2013-07-24, Žin., 2013, Nr. 85-4256 (2013-08-03), i. k. 1131100NUTA00000707
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 835 "Dėl Nuostolingų periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugų kompensavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 464, 2018-05-09, paskelbta TAR 2018-05-16, i. k. 2018-07865
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 835 „Dėl Nuostolingos periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugos kompensavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo