Suvestinė redakcija nuo 2006-11-12
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 121-4456, i. k. 1042330ISAK003D-444
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS, TEIKIANTIEMS PROJEKTUS PARAMAI GAUTI PAGAL LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO (BPD) KAIMO PLĖTROS IR ŽUVININKYSTĖS PRIORITETO PRIEMONĘ „MOKYMAS“ PATVIRTINIMO
2004 m. liepos 16 d. Nr. 3D-444
Vilnius
Vadovaudamasis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 9.8 punktu ir siekdamas laiku pradėti įgyvendinti Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento, kurio projektui pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609), Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto kaimo plėtros priemones, finansuojamas iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Orientavimo skyriaus,
tvirtinu Gaires pareiškėjams, teikiantiems paraiškas paramai gauti pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto priemonę „Mokymas“ (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 3D-444
GAIRĖS PAREIŠKĖJAMS PAGAL LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO „KAIMO PLĖTROS IR ŽUVININKYSTĖS“ PRIORITETO PRIEMONĘ „MOKYMAS“
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
Lietuva, tapusi pilnateise Europos Sąjungos (toliau – ES) nare, prisijungė prie ES struktūrinės politikos įgyvendinimo. Jos tikslas – finansinėmis priemonėmis mažinti ES valstybių ekonominius ir socialinius skirtumus bei pagerinti atsilikusių Europos regionų konkurencingumą. Pagrindinis šios politikos įgyvendinimo instrumentas yra ES struktūrinių fondų lėšos, kurios skirstomos vadovaujantis programų finansavimo nuostatomis.
Lietuva 2004–2006 metais finansinę paramą gaus iš keturių ES struktūrinių fondų.
ES struktūrinių fondų lėšų efektyviam naudojimui buvo parengtas ir suderintas su Europos Komisija Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumentas (toliau – BPD). Europos Komisija 2004 m. birželio 18 d. oficialiai patvirtino BPD. BPD – tai ES investicijų Lietuvai planavimo dokumentas, kuriame nustatoma šalies plėtros strategija, ES struktūrinės paramos investavimo kryptys ir priemonės, pateikiamas finansavimo priemonių ir uždavinių aprašymas bei būsimos paramos finansavimas. BPD priedas, kuriame pateikta detali informacija apie ES struktūrinių fondų remiamas priemones, veiklos rūšis, paramos dydžius, paramos intensyvumą, tinkamus pareiškėjus, reikalavimus jiems, gali būti keičiamas pritarus Priežiūros komitetui Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumento įgyvendinimo priežiūrai atlikti.
BPD yra numatyti 5 prioritetai: „Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtra“, „Žmogiškųjų išteklių plėtra“, „Gamybos sektoriaus plėtra“, „Kaimo plėtra ir žuvininkystė“, „Techninė parama“. Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioritete numatytos 7 kaimo plėtros priemonės bus remiamos iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo Orientavimo skyriaus. Iš šio skyriaus kaimo plėtros priemonėms 2004–2006 metais numatyta skirti 423,678 mln. Lt, o bendrojo finansavimo iš Lietuvos biudžeto – 179,016 mln. Lt.
Šis dokumentas (toliau – Gairės) skirtas pareiškėjams, kurių projektai bus teikiami pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento „Kaimo plėtros ir žuvininkystės“ prioriteto priemonę „Mokymas“.
Gairės parengtos vadovaujantis 1999 m. gegužės 17 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1257/1999 dėl Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (EŽŪOGF) paramos kaimo plėtrai, iš dalies pakeičiančiu ir panaikinančiu tam tikrus reglamentus (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. kovo 22 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 583/2004), 2004 m. balandžio 29 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 817/2004, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1257/1999 dėl Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (EŽŪOGF) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles, 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1260/1999, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl struktūrinių fondų (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2003 m. gegužės 26 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1105/2003), 2000 m. liepos 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1685/2000, nustatančiu išsamias tarybos reglamento (EB) Nr. 1260/1999 įgyvendinimo taisykles dėl struktūrinių fondų bendrai finansuojamos veiklos išlaidų tinkamumo (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. kovo 10 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 448/2004).
Keičiantis Gairėse nurodytiems teisės aktams, turi būti vadovaujamasi galiojančiais teisės aktais.
Už BPD rengimą bei įgyvendinimo priežiūrą, visų ES struktūrinių fondų mokėjimo funkcijų įgyvendinimą atsakinga Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija), adresas: J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2, LT-01512 Vilnius, Lietuvos Respublika.
Už BPD Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto kaimo plėtros priemonių įgyvendinimą ir priežiūrą, už priskirtų ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų planavimą atsakinga Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – Žemės ūkio ministerija), adresas: Gedimino pr. 19, LT-01103 Vilnius, Lietuvos Respublika.
Už BPD Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto priemonių projektų administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą atsakinga Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra), adresas: Gedimino pr. 19, LT-01103 Vilnius, Lietuvos Respublika.
II. VARTOJAMOS SĄVOKOS
Pareiškėjai – institucijos, įstaigos, įmonės, organizacijos, teikiančios paraišką gauti ES struktūrinių fondų paramą.
Paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti pareiškėjas, siekiantis gauti paramą projektui įgyvendinti. Paraiškos forma susideda iš dviejų dalių – bendrosios ir specialiosios. Bendroji paraiškos formos dalis yra parengta Finansų ministerijos, o specialioji – Žemės ūkio ministerijos.
Patikra vietoje – Agentūros Kontrolės departamento darbuotojų atliekamas fizinis ir administracinis pareiškėjo paraiškoje ar mokėjimo prašyme pateiktų duomenų ir dokumentų patikrinimas projekto įgyvendinimo vietoje.
Mokymo institucija – juridinis asmuo, kurio viena iš veiklos sričių yra švietimas, mokymas ar kvalifikacijos tobulinimas.
Mokymo programų rinkiniai – mokymo programų bei rajonų, kuriuose reikia įvykdyti mokymo kursus pagal nurodytas mokymo programas, pavadinimai bei maksimalus galimų organizuoti kursų skaičius. Mokymo programų rinkiniai parengiami pagal Žemės ūkio ministerijos, kartu su socialiniais partneriais nustatytą mokymo poreikį ir patvirtinami Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.
Finansinę būklę patvirtinantys dokumentai – metinės finansinės atskaitomybės ataskaitos: balansas, pelno (nuostolių) ataskaita, pinigų srautų ataskaita, nuosavo kapitalo pokyčių ataskaita, ilgalaikio turto ir nusidėvėjimo kaitos ataskaita, aiškinamasis raštas už praėjusius vienerius ir ataskaitinius finansinius metus.
Projektas (išsamus projekto aprašymas) – dokumentas, pagrindžiantis numatomų rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai įrodantis rezultatams pasiekti pasirinkto būdo efektyvumą, taip pat reikiamus išteklius, pasirinkto būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo laiką, detalų pasirinkto būdo taikymo planą.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis – tai laikotarpis nuo projekto išlaidų darymo pradžios iki paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo į Agentūrą.
Parama – ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams finansuoti. Parama apibendrina visas galimas finansavimo teikimo formas (subsidiją, dotaciją ir kitas).
Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, pateikęs projekto paraišką, gaunantis ar yra gavęs ES struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų.
Tinkamos kompensuoti išlaidos – projekto įgyvendinimo metu faktiškai patirtos išlaidos, atitinkančios šiose Gairėse bei paramos sutartyje nurodytas sąlygas.
Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumento priemones, skyrimo sutartis. Šia sutartimi nustatoma skiriamos paramos suma, paramos suteikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, kt.
Užsakomoji patikra vietoje – Agentūros Kontrolės departamento darbuotojų atliekama paraiškos ar mokėjimo prašymo duomenų patikra vietoje pagal Agentūros struktūrinių padalinių pateiktą paklausimą arba Agentūros direktoriaus pavedimu.
III. BPD STRATEGIJA IR TIKSLAI
1. ES struktūrinių fondų pagalba Lietuvai teikiama vadovaujantis BPD nuostatomis. Pagrindinis 2004–2006 m. plėtros plano tikslas yra: sustiprinti nacionalinio ūkio ilgalaikio konkurencingumo plėtotės prielaidas, paspartinti perėjimą prie žinių ekonomikos, kuriai būdingas didėjantis bendras vidaus produktas ir aukštas gyventojų užimtumo rodiklis, stiprinti žinių ekonomikos plėtrą, kuri lemia aukštesnį pragyvenimo lygį bei didina visų Lietuvos gyventojų gerovę. BPD keliami šie tikslai, bendri visoms BPD priemonėms:
1.1. plėtoti ir modernizuoti šalies infrastruktūrą skatinant ekonominį augimą bei sudaryti geresnes sąlygas laisvam žmonių, prekių bei paslaugų judėjimui;
1.3. gerinti darbo jėgos gebėjimus prisitaikyti prie rinkos pokyčių. Suteikti žinių ir kvalifikaciją, ypač orientuojantis į bedarbius ir jaunimą;
1.4. didinti ekonomikos dalyvių konkurencingumą, sukuriant būtinas verslo plėtros sąlygas bei tinkamą aplinką skatinti investicinio klimato gerėjimą tiek veikiančiam, tiek besikuriančiam verslui;
IV. ES ŽEMĖS ŪKIO ORIENTAVIMO IR GARANTIJŲ FONDO TIKSLAI IR
FINANSAVIMO SRITYS
2. Parama Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto priemonėms įgyvendinti teikiama iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau – EŽŪOGF), kuris yra vienas iš keturių ES struktūrinių fondų. EŽŪOGF susideda iš dviejų skyrių: Orientavimo ir Garantijų. Iš šio fondo finansuojamos priemonės bus remiamos iš Orientavimo skyriaus ir bus tarsi veikusios Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos (toliau – SAPARD) tęsinys. Kaip numatyta 1999 m. gegužės 17 d. Tarybos reglamente (EB) Nr. 1257/1999, EŽŪOGF prisideda prie paramos subalansuotai kaimo plėtrai, susijusiai su ūkininkavimo veiklos įvairinimu ir pertvarka. Šio reglamento 2 straipsnis nustato, kam gali būti skirta EŽŪOGF parama:
2.1. žemės ūkio valdų struktūroms ir žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos struktūroms gerinti;
2.2. žemės ūkio gamybos pajėgumams pertvarkyti ir perorientuoti, naujoms technologijoms įdiegti ir produktų kokybei gerinti;
2.7. ekonominės veiklos rūšių plėtrai ir užimtumui išsaugoti bei sukurti, siekiant užtikrinti geresnį esamo potencialo panaudojimą;
2.10. didelei gamtos vertei bei subalansuotam ir besilaikančiam aplinkosaugos reikalavimų žemės ūkiui išsaugoti ir skatinti;
3. Minėtojo reglamento 9 straipsnis nustato, kokiems tikslams turi būti skirta BPD priemonė „Mokymas“:
3.1. rengti ūkininkus kokybiškai perorientuoti gamybą, taikyti su kraštovaizdžio išsaugojimu ir gerinimu suderinamą gamybos veiklą, laikytis aplinkos, higienos ir gyvūnų gerovės reikalavimų bei įgyti įgūdžių, reikalingų ekonomiškai gyvybingam ūkiui vadovauti;
V. PRIEMONĖS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
4. Šia priemone siekiama užtikrinti dirbančiųjų žemės ūkyje bei kaimo gyventojų, kurių veikla yra susijusi su žemės, miškų ūkio ar alternatyviomis žemės ūkiui veiklomis, profesinę kvalifikaciją.
5. Konkretūs uždaviniai:
5.1. stiprinti ūkininkų ir kitų kaimo gyventojų, kurių veikla yra susijusi su žemės, miškų ūkio ar alternatyvia žemės ūkiui veikla, profesinius įgūdžius, reikalingus, norint prisitaikyti prie kokybinių ir kiekybinių pokyčių, įvyksiančių žemės ūkio bei kaimo plėtros sektoriuje po narystės ES;
5.2. ugdyti įgūdžius, reikalingus aplinkos apsaugos, higienos, gyvulių gerovės standartams, kraštovaizdžio išsaugojimo ir žemės ūkio bei maisto produktų kokybės reikalavimams įgyvendinti;
VI. LĖŠOS PRIEMONEI ĮGYVENDINTI BEI PARAMOS DYDIS
6. Lėšos priemonei „Mokymas“ įgyvendinti skiriamos iš EŽŪOGF Orientavimo skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų valstybės biudžete.
11. Išlaidos dėstytojų darbo užmokesčiui ar jų autoriniams atlyginimams negali viršyti 60 litų vienai mokymo valandai.
VII. GALIMI PAREIŠKĖJAI
VIII. NETINKAMI PAREIŠKĖJAI
14. Pareiškėjui parama negali būti suteikiama, jei:
14.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis likviduojamas arba yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;
14.2. neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įnašų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.5. pažeidė kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;
14.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką vertinimą arba atranką atliekančiai institucijai arba komitetui dabartinio ar ankstesnio konkurso vertinimo metu;
IX. PROJEKTO TINKAMUMO KRITERIJAI
15. Projekto tinkamumo kriterijai yra šie:
15.3. parama mokymui, teikiama pagal šią priemonę, neturi apimti instruktažų arba mokymų, kurie yra pagrindinio žemės ūkio ir miškininkystės profesinio mokymo ir studijų programų dalis;
X. PROJEKTO TRUKMĖ
16. Galutinis terminas visų veiklos sričių projektams įgyvendinti pagal kiekvieną kvietimą teikti paraiškas tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu ir skelbiamas kartu su kvietimu teikti paraiškas paramai gauti. Projekto vykdytojas iki šios datos turės užbaigti visą projekte numatytą veiklą ir Agentūrai pateikti galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą bei mokėjimo prašymą.
17. Neteko galios nuo 2006-11-12
Punkto naikinimas:
Nr. 3D-423, 2006-11-07, Žin. 2006, Nr. 121-4601 (2006-11-11), i. k. 1062330ISAK003D-423
XI. REMIAMOS VEIKLOS
18. Pagal šią priemonę mokymas yra organizuojamas šiose srityse:
18.4. gyvūnų gerovė, higiena, sanitarijos standartai ir žemės ūkio bei maisto produktų kokybės reikalavimai;
18.6. alternatyvios žemės ūkiui veiklos (kaimo turizmas, amatai, vaistažolių, prieskoninių augalų ir grybų auginimas, sraigių, sliekų, kailinių žvėrelių veisimas ir kita);
19. Paraiškos teikiamos žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintiems mokymo programų rinkiniams[1] įgyvendinti. Pareiškėjas turi įvykdyti visus mokymus, nurodytus viename mokymo programų rinkinyje.
XII. TINKAMOS IR NETINKAMOS KOMPENSUOTI IŠLAIDOS
21. Projekte gali būti numatytos visos išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu, tačiau paramos lėšomis finansuojamos tik tinkamos kompensuoti išlaidos, ir ne daugiau, nei numatytas paramos dydis. Tinkamos kompensuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos bendra suma.
23. Rengiant projekto sąmatą, pildant projekto finansavimo šaltinių lentelę specialiosios (B) dalies paraiškoje, taip pat nustatant pareiškėjo suteikiamo bendrojo finansavimo sumą turi būti atsižvelgiama tik į tinkamas kompensuoti išlaidas.
24. Tinkamomis kompensuoti pripažįstamos išlaidos:
24.2. patirtos projekto įgyvendinimo metu, kaip apibrėžta paramos sutartyje. Išlaidos, patirtos iki paramos sutarties su Agentūra pasirašymo, nekompensuojamos;
24.3. faktiškai padarytos, užregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje bei pagrįstos jas įrodančių dokumentų originalais arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintomis kopijomis;
25. Detalus tinkamų kompensuoti išlaidų sąrašas pagal priemonę „Mokymas“ yra:
25.1. projekto administracinės išlaidos (ne daugiau kaip 15 proc. visos paramos sumos):
25.2. projekto vykdymo išlaidos:
25.2.8. mokymo dalomosios medžiagos įsigijimas (parengtos mokymo dalomosios medžiagos bei institucijų, kur galima įsigyti šią mokymo medžiagą, sąrašą galima rasti Darbo ekonomikos ir mokymo metodikos tarnybos tinklapyje http://www.zum.lt/demmt/) ar parengimas (autorinis atlyginimas, dauginimas, įrišimas);
26. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) nėra tinkamos kompensuoti išlaidos, išskyrus tuos atvejus, kai projekto vykdytojas negali susigrąžinti PVM.
27. Netinkamos išlaidos:
27.3. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes ir paslaugas, kurios neatitinka ES teisės aktais nustatytų saugos reikalavimų;
27.4. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, projekto vykdytojams nesilaikant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000, 2002, Nr. 118-5296), kurie yra perkančiosios organizacijos, kitiems – nesilaikant prekių, paslaugų ar darbų pirkimų taisyklių pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nustatytą tvarką.
XIII. PARAIŠKOS PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
28. Paraišką sudaro paraiškos bendroji (A) dalis, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 19-599; 2004, Nr. 93-3421), ir specialioji (B) dalis, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 3D-330 „Dėl projekto specialiųjų paraiškų „B“ dalių paramai pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto kaimo plėtros priemones gauti formų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 114-4271), kurioje išvardyti kartu prie paraiškos pridedami dokumentai. Paraiškos formos skelbiamos Agentūros interneto tinklapyje adresu: www.nma.lt. Pareiškėjai turėtų įsitikinti, kad jų paraiška yra visiškai sukomplektuota, sutikrindami ją su paraiškos B dalyje pridedama priedų lentele.
30. Paraiškos B dalies priede – išsamiame projekto aprašyme – turi būti aiškiai nurodyta, kuriam mokymo programų rinkiniui teikiama paraiška, nurodant pilną mokymo programų rinkinio pavadinimą, t. y. mokymo programų rinkinio numerį, mokymo programų pavadinimus, savivaldybes, kuriose bus organizuojami mokymo kursai, bei organizuojamų mokymo kursų skaičių.
31. Paraiška turi būti užpildyta atidžiai ir kaip galima aiškiau, siekiant palengvinti vertinimą. Turi būti pateikiama išsami informacija, ypač apie tai, kaip projektas padės pasiekti tikslus, kokia bus jo nauda ir kaip siūlomas projektas susijęs su priemonės „Mokymas“ tikslais.
32. Paraiška ir jos priedai turi būti pateikti spausdintine forma (surinkti kompiuteriu). Ranka užpildytos paraiškos nepriimamos. Prie paraiškos turi būti pateikta ir elektroninė paraiškos versija (įrašyta į kompiuterinę laikmeną).
33. Prie užpildytos nustatytos formos paraiškos (bendroji (A) dalis ir specialioji (B) dalis) būtina pridėti šiuos dokumentus (pateikiamas originalas ir kopija arba notaro patvirtintas nuorašas, išskyrus projekto aprašymą, kurio pateikiamas originalas ir kopija):
33.2. juridinio asmens steigimo dokumentus: įstatus, steigimo sandorį arba įstatymų nustatytais atvejais bendruosius nuostatus bei kitus dokumentus, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262, Nr. 77, Nr. 80, Nr. 82);
33.3. dokumentus, patvirtinančius pareiškėjo teisę organizuoti neformalųjį suaugusiųjų mokymą (leidimai, licencijos, įstatai, nuostatai ir pan.);
33.6. finansinės atskaitomybės dokumentus (balansas, pelno/nuostolio ataskaita ir pinigų srautų ataskaita) už praėjusius ir ataskaitinius metus;
33.10. informaciją apie turimus ir projekte numatomus naudoti išteklius (patalpos, įranga, medžiagos ir kt., taip pat turi būti pridėti mokymo dalomosios medžiagos pavyzdžiai);
33.11. išsamų projekto aprašymą (nurodyti mokymo programų rinkinio numerį, mokymo programų pavadinimus, savivaldybes, kuriose bus organizuojami mokymo kursai, bei organizuojamų mokymo kursų skaičių, taip pat pateikti informaciją apie projekto įgyvendinimą, jo tikslus ir uždavinius, tikslines grupes, problemas, kurias padės projektas spręsti, taip pat informaciją apie projekto pradžią ir pabaigą, nurodyti mokymo vietas, klausytojų skaičių ir kitą informaciją, susijusią su projekto įgyvendinimu);
33.13. konkrečiai investicijai komercinį siūlymą iš prekių, darbų ar paslaugų teikėjų[2];
34. Pareiškėjas gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.
35. Iškilus specifiniams su projekto vykdymu ar pareiškėjo veikla susijusiems klausimams, gali būti paprašyta papildomų dokumentų.
36. Paraiškas paramai iš ES struktūrinių fondų gauti kartu su reikalaujamais priedais iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai pagal pareiškėjų registracijos vietą žemiau nurodytais adresais:
Teritorinis skyrius |
Adresas |
Telefonas |
Alytaus skyrius |
Tvirtovės g. 1/Naujoji g. 2, LT-62116 Alytus |
(8 315) 7 00 54 (8 315) 7 00 59 |
Kauno skyrius |
Donelaičio g. 33, LT-44240 Kaunas |
(8 37) 20 00 04 (8 37) 32 11 54 |
Klaipėdos skyrius |
Taikos pr. 28, LT-91220 Klaipėda |
(8 46) 41 55 50 (8 46) 41 55 30 |
Marijampolės skyrius |
Vytauto g. 19, LT-68300 Marijampolė |
(8 343) 9 15 06 (8 343) 9 13 63 |
Panevėžio skyrius |
Anykščių g. 4, LT-35171 Panevėžys |
(8 45) 46 00 74 (8 45) 46 00 59 |
Šiaulių skyrius |
Dvaro g. 78, LT-76298 Šiauliai |
(8 41) 52 49 62 (8 41) 52 45 43 |
Tauragės skyrius |
Prezidento g. 7, LT-72258 Tauragė |
(8 446) 5 42 62 (8 446) 5 42 35 |
Telšių skyrius |
Respublikos g. 32, LT-87333 Telšiai |
(8 444) 5 61 27 (8 444) 5 61 26 |
Utenos skyrius |
Basanavičiaus g. 126, LT-28214 Utena |
(8 389) 5 47 61 (8 389) 6 91 92 |
Vilniaus skyrius |
Liauksmino g. 5, LT-01101 Vilnius |
(8 5) 231 31 71 (8 5) 231 31 70 |
37. Paraiškos turi būti įteiktos asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pristatytos paraiškos atmetamos.
38. Turi būti pateikiamas vienas originalus paraiškos (paraiškos forma, biudžeto lapai ir kartu pridedami dokumentai) egzempliorius, ant kurio aiškiai nurodoma „ORIGINALAS“, 2 kopijos, ant kiekvienos nurodant „KOPIJA“, ir paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje „Word“ formatu.
39. Pareiškėjas privalo parašu patvirtinti kiekvieną paraiškos ir jos priedų kopijos lapą. Tai darydamas pareiškėjas prisiima atsakomybę už paraiškos kopijos duomenų atitikimą jos originalui.
40. Paraiškos originalo ir jos kopijų turinys turi būti tas pats, įskaitant visus priedus. Jeigu paraiškos originalo ir paraiškos elektroninės versijos duomenys nesutampa, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo parašu patvirtintu paraiškos originalu.
XIV. KVIETIMAS TEIKTI PARAIŠKAS
43. Kvietimą teikti paraiškas skelbia Agentūra pagal Žemės ūkio ministerijos sudarytą tvarkaraštį. Kvietimas skelbiamas spaudoje „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir viename iš nacionalinių dienraščių bei interneto tinklapiuose („Valstybės žinių“ – www.valstybes-zinios.lt, Žemės ūkio ministerijos – www.zum.lt ir Agentūros www.nma.lt).
XV. INFORMACIJOS TEIKIMAS
46. Iki paraiškos pateikimo paraiškos teikėjas gali teirautis informacijos ir paaiškinimų:
46.1. telefonais, nurodytais Agentūros interneto svetainėje adresu – www.nma.lt, „Ryšių su visuomene skyrius“, tel.: (8 5) 268 39 64, (8 5) 268 39 74;
47. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu turi būti pateikiama aiški nuoroda į šias Gaires (ar kvietimo teikti paraiškas numerį ir pavadinimą), klausiančiojo vardas ir pavardė, organizacijos pavadinimas ir telefonas.
48. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklapyje adresu: www.nma.lt, skiltyje „Klausimai“.
49. Informacija apie paraiškos vertinimo eigą (vertinimo tarpinius rezultatus bei paraišką vertinančius asmenis) neteikiama.
50. Agentūrai užregistravus paraišką, pareiškėjas negali teikti papildomos informacijos, jei jos nepareikalauja Agentūra. Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, paraiškos vertinimo metu neatsižvelgiama.
51. Jei po paraiškos pateikimo susiklostė tam tikros aplinkybės, susijusios su pareiškėju ar numatytu projektu, iš esmės keičiančios projekto įgyvendinimo galimybes, pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paraiškos atšaukimą. Pareiškėjas turi teisę pateikti naują paraišką kitu paraiškų surinkimo etapu.
XVI. PARAIŠKOS VERTINIMAS IR ATRANKA
52. Užregistruota paraiška vertinama Agentūroje pagal jos patvirtintą ir su Žemės ūkio ministerija suderintą vidinę paraiškų vertinimo tvarką.
53. Paraiškų vertinimo procesas susideda iš trijų etapų:
53.1. administracinės atitikties vertinimas, kurio metu patikrinama, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, tai yra ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija;
53.2. tinkamumo vertinimas, kurio metu nustatoma, ar projektas yra tinkamas suteikti paramą iš ES struktūrinių fondų;
XVII. ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMAS
54. Užregistravus paraišką, pirmiausia atliekamas paraiškos administracinės atitikties vertinimas (patikrinimas). Nustatoma, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, tai yra ar tinkamai užpildyta, ar pateikti visi šiose Gairėse nurodyti dokumentai.
55. Administracinis tikrinimas atliekamas pagal užpildytą patikros lentelę (pateikiama pavyzdinė šios lentelės forma):
Paraiškos pristatymo data: Paraiškos Nr.: Paraišką priėmė: |
Pareiškėjo pavadinimas: |
|||
Tikrinimo elementai |
taip |
ne |
netaikoma |
|
1. |
Paraiška ir kartu pridedami dokumentai gauti iki galutinio paraiškų pateikimo termino |
|
|
|
2. |
Paraiška visiškai užpildyta, atitinka paraiškos formą ir yra pasirašyta pareiškėjo |
|
|
|
3. |
Pateiktas vienas originalas, dvi kopijos ir paraiškos versija kompiuterinėje laikmenoje |
|
|
|
4. |
Pateikta paraiška surinkta kompiuteriu (išspausdinta) ir pateikta lietuvių kalba |
|
|
|
5. |
Biudžetas ir finansavimo šaltinių lentelė atitinka nustatytą formą ir yra pasirašyti pareiškėjo |
|
|
|
6. |
Pateiktoje paraiškoje nurodytas dokumentų ir lapų skaičius atitinka faktiškai pateiktus |
|
|
|
7. |
Pateiktas pareiškėjo registravimo pažymėjimas |
|
|
|
8. |
Pateiktas pareiškėjo steigimo dokumentas (įstatai, steigimo sandoris arba įstatymų nustatytais atvejais bendrieji nuostatai bei kiti dokumentai, kuriuos įstatams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas) |
|
|
|
9. |
Pateiktas dokumentas, liudijantis pareiškėjo teisę organizuoti neformalųjį suaugusiųjų mokymą |
|
|
|
10. |
Pateikta Valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma apie atsiskaitymą biudžetui. Pažyma išduota ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo |
|
|
|
11. |
Pateikta Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos pažyma apie atsiskaitymą šiam fondui. Pažyma išduota ne anksčiau kaip prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo |
|
|
|
12. |
Pateikti pareiškėjo finansines atskaitomybės dokumentai (balansas, pelno/nuostolio ataskaita ir pinigų srautų ataskaita) už praėjusius ir ataskaitinius metus |
|
|
|
13. |
Pateikta informacija apie panašaus pobūdžio vykdytus projektus |
|
|
|
14. |
Pateikti projekto vadovo ir vykdytojų gyvenimo aprašymai (CV) |
|
|
|
15. |
Pateiktas projekto vadovo ir vykdytojų pareigų aprašas |
|
|
|
16. |
Pateikta informacija apie turimus ir projekte numatomus naudoti išteklius bei pateiktas mokymo dalomosios medžiagos pavyzdys |
|
|
|
17. |
Pateiktas išsamus projekto aprašymas |
|
|
|
18. |
Pateiktas viešojo pirkimo (konkurso) dokumentų aprašymas (jei toks įvykdytas) |
|
|
|
19. |
Pateikti komerciniai siūlymai iš galimų prekių, darbų ar paslaugų teikėjų |
|
|
|
20. |
Pateiktos PVM deklaracijos už ataskaitinius metus (jei pareiškėjas yra PVM mokėtojas) |
|
|
|
21. |
Pateikta pažyma, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projekte numatytos ir pagal šią programą finansuojamos investicijos tuo pačiu metu nėra finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų (pateikia Agentūra) |
|
|
|
22. |
Pateiktas papildomų duomenų klausimynas (pateikia Agentūra) |
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS (kokios informacijos ar dokumentų trūksta) |
56. Jei atlikus paraiškos administracinės atitikties vertinimą nustatoma, kad ji yra tinkama vertinti, Agentūra pareiškėjui siunčia pranešimą apie paraiškos užregistravimą ir jai suteiktą unikalų identifikavimo numerį.
57. Jeigu atlikus administracinės atitikties vertinimą administracinės atitikties lentelėje pažymimas bent vienas atsakymas „ne“ ir nustatoma, kad pareiškėjo pateikta paraiška nėra iki galo sukomplektuota, t. y. pateikti ne visi reikiami dokumentai, pareiškėjui siunčiamas pranešimas apie paraiškos užregistravimą ir jai suteiktą unikalų identifikavimo numerį. Kartu nurodomi trūkumai ir jiems pašalinti pareiškėjams suteikiamas 10 darbo dienų terminas nuo pranešimo išsiuntimo, tačiau, atsižvelgiant į trūkstamos informacijos ar dokumentų specifiką, gali būti nustatomas ir ilgesnis terminas. Per pranešime nustatytą laiką nepristačius reikiamų dokumentų ar nepateikus trūkstamos informacijos, paraiška atmetama. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką Agentūra informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas išsiųsdama jam informacinį raštą.
XVIII. TINKAMUMO VERTINIMAS
58. Atlikus administracinės atitikties vertinimą, iki galo užpildytos paraiškos kartu su prie paraiškos pateiktais priedais siunčiamos į Agentūrą tolesniam vertinimui.
59. Paraiškas nagrinėja ir vertina Agentūros darbuotojai. Jei reikia, gali būti pasamdyti išoriniai nepriklausomi vertintojai.
60. Paraiškos tinkamumo vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas gauti paramą iš ES struktūrinių fondų. Vertinimą atlieka bent du Agentūros Kaimo plėtros programų departamento Projektų vertinimo skyriaus darbuotojai.
61. Ar paraiška atitinka tinkamumo kriterijus, tikrinama pagal užpildytą ir abiejų vertintojų pasirašytą tinkamumo vertinimo lentelę (pateikiama pavyzdinė šios lentelės forma):
Paraiškos pristatymo data: Paraiškos Nr.: Paraišką priėmė: |
Pareiškėjo pavadinimas: |
|||
|
Tikrinimo elementai |
taip |
ne |
|
1. |
Pareiškėjo vertinimas bei projekto veiklos tinkamumas finansuoti |
|
|
|
1.1. |
Ar projekto veikla atitinka šios priemonės remiamas bei kvietime teikti paraiškas nurodytas veiklos sritis |
|
|
|
1.2. |
Ar tikslinės grupės, kurioms skirta projekto veikla, atitinka nurodytąsias BPD priede |
|
|
|
1.3. |
Ar paraišką pateikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju šių Gairių 13 punkte |
|
|
|
1.4. |
Ar projektas atitinka šių Gairių 4 ir 5 punktuose numatytus tikslus ir uždavinius |
|
|
|
1.5. |
Ar projektas atitinka mokymo programų rinkinio reikalavimus (mokymą numatoma vykdyti pagal mokymo programų rinkinyje nurodytas mokymo programas, nurodytoje savivaldybėje ar apskrityje, mokymo kursų skaičius neviršija nurodyto maksimumo) |
|
|
|
1.6. |
Ar pareiškėjas užtikrina, kad projekte numatytos ir pagal šią programą finansuojamos investicijos tuo pačiu metu nėra finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų |
|
|
|
1.7. |
Ar įmonė, kuri pagal Lietuvos Respublikos įstatymus privalo atlikti auditą, pateikė audituotas finansines ataskaitas ir audito išvadas už praėjusius ir ataskaitinius finansinius metus |
|
|
|
1.8. |
Ar pareiškėjas neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui |
|
|
|
1.9. |
Ar pareiškėjas neturi įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondui |
|
|
|
2. |
Projekto atitiktis bendrojo finansavimo reikalavimams |
|
|
|
2.1. |
Ar pareiškėjo siūlomas bendrojo finansavimo šaltinis (pvz., pinigais, įnašu natūra) yra tinkamas |
|
|
|
2.2. |
Ar prašoma suma neviršija nustatyto maksimumo |
|
|
|
3. |
Prašomų kompensuoti projekto išlaidų tinkamumas finansuoti |
|
|
|
3.1. |
Ar projekto išlaidos atitinka šios priemonės investicijų sričių kodus |
|
|
|
3.2. |
Ar paramos prašoma tinkamų finansuoti išlaidų kategorijoms |
|
|
|
4. |
Projekto įgyvendinimo laikotarpio tinkamumas |
|
|
|
4.1. |
Ar projekto pradžios data atitinka kvietime teikti paraiškas nustatytus reikalavimus |
|
|
|
4.2. |
Ar projektą numatoma įgyvendinti iki kvietime teikti paraiškas nurodytos vėliausios projekto įgyvendinimo pabaigos datos |
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS |
||||
62. Atlikus paraiškos tinkamumo vertinimą ir pripažinus ją tinkama paramai gauti, atliekamas projekto techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas.
63. Agentūra gali pareiškėjo prašyti pateikti paraiškoje trūkstamus duomenis ar dokumentus, taip pat pateikti papildomų dokumentų, jei tai yra būtina paraiškai įvertinti. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą prašomos informacijos nepateikia, paraiška atmetama. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką Agentūra informuoja pareiškėją per 5 darbo dienas, išsiųsdama jam informacinį raštą. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 2 darbo dienoms po jo išsiuntimo registruotu paštu. Vertinimo metu gali būti atliekama patikra paraiškoje nurodytoje projekto įgyvendinimo vietoje.
XIX. PROJEKTŲ TECHNINIO, FINANSINIO IR EKONOMINIO VERTINIMO PROCEDŪRA
64. Techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo etape įvertinama pateiktų projektų kokybė ir atitiktis atrankos kriterijams (balais). Vertinimą atlieka bent du Agentūros Kaimo plėtros programų departamento Projektų vertinimo skyriaus darbuotojai.
65. Vertinti gali ir Agentūros paskirti nepriklausomi vertintojai, jei teikiami projektai yra sudėtingi ir reikalauja specifinių žinių.
66. Atliekant projekto techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą, pildoma techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo lentelė (pateikiama pavyzdinė šios lentelės forma):
Paraiškos pristatymo data: Paraiškos Nr.: Paraišką priėmė: |
Pareiškėjo pavadinimas: |
|||
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Didžiausias galimas balas |
Nuoroda į paraiškos formą |
|
1. |
Pareiškėjo finansiniai ir veiklos vykdymo pajėgumai |
50 |
|
|
1.1. |
Pareiškėjo patirtis organizuojant žemės ūkio veiklos subjektų mokymą[3]: – nuo 1 iki 2 metų – 3 balai; – nuo 2 iki 3 metų – 7 balai; – nuo 3 iki 4 metų – 11 balų; – daugiau negu 4 metai – 15 balų |
15 |
XI. 7. |
|
1.2. |
Kiek patyrę ir kompetentingi yra vykdytojai, kurie įgyvendins projektą |
20 |
XI.8. XI.9. |
|
1.3. |
Mokymo dalomosios medžiagos kokybė |
15 |
XI.10 |
|
2. |
Projekto svarba |
15 |
|
|
2.2. |
Planuojam organizuoti mokymus didesniam potencialių žemės ūkio subjektų ratui: – nuo 50 iki 100 – 5 balai; – nuo 101 iki 200 – 8 balai; – nuo 201 iki 300 – 10 balų; – nuo 301 iki 400 – 13 balų; – 401 ir daugiau – 15 balų |
15 |
XI.11. |
|
3. |
Projekto metodika |
10 |
|
|
3.1. |
Ar pateiktas projekto aprašymas yra aiškus ir pagrįstas |
10 |
XI. 11. |
|
4. |
Projekto biudžeto ir išlaidų efektyvumas |
25 |
|
|
4.1. |
Pateiktas biudžetas aiškus ir detalus |
5 |
VII. |
|
4.2. |
Siūlomos sąnaudos yra reikalingos projektui įgyvendinti |
5 |
VIII. |
|
4.3. |
Projekto įgyvendinimo išlaidos vienai mokymo valandai – 170 litų – 0 balų; – nuo 131 iki 169 litų – 5 balai; – nuo 100 iki 130 litų – 10 balų; – 99 ir mažiau litų – 15 balų |
15 |
VII. |
|
|
Iš viso |
100 |
|
|
VERTINTOJO REKOMENDACIJA |
||||
67. Jei vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame prašoma pateikti paaiškinimus ar papildymus per 10 darbo dienų. Esant reikalui Agentūra gali nustatyti ir ilgesnį informacijos pateikimo terminą. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 2 darbo dienoms po jo išsiuntimo registruotu paštu.
68. Jeigu galutiniai paraiškų įvertinimai, atlikti dviejų vertintojų, skiriasi, projektui vertinti skiriamas trečias vertintojas.
XX. PARAIŠKŲ TVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
70. Agentūra, įvertinusi paraiškas, parengia paraiškų vertinimo ataskaitą – medžiagą, kurią sudaro išnagrinėtų paraiškų vertinimo protokolas, taip pat paraiškų skirtingų vertinimo etapų lentelių (administracinės atitikties, tinkamumo, techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas) kopijos, ir teikia ją Projektų atrankos komitetui, kuris sudaromas Žemės ūkio ministerijoje. Išnagrinėtų paraiškų vertinimo protokolą sudaro paraiškų, teikiamų Projektų atrankos komiteto svarstymui, vertinimo suvestinė, prašomos paramos suma, kvietimui teikti paraiškas skirta pinigų suma bei dar nepanaudota likusi pinigų suma, kurią galima paskirstyti Projektų atrankos komiteto posėdžio metu.
71. Projektų atrankos komitetas svarsto, kurias paraiškas finansuoti pagal Agentūros pateiktą vertinimo ataskaitą – medžiagą, Projektų atrankos komiteto narių argumentus bei kitą informaciją, susijusią su pateiktais atrankai projektais, ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų projektų, taip pat dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bei nacionalinio bendrojo finansavimo dydžių. Projektų atrankos komitetas išklauso socialinių-ekonominių partnerių nuomonę, kuri yra rekomendacinio pobūdžio. Visi Projektų atrankos komiteto posėdžiai protokoluojami. Priimdamas sprendimus, Projektų atrankos komitetas siekia bendro susitarimo. Jei tokio sutarimo pasiekti nepavyksta, sprendimai priimami balsuojant paprasta balsų dauguma.
72. Projektų atrankos komiteto posėdžiuose dalyvauja Finansų ministerijos ir kitų institucijų, kurių kompetencijos sričiai priskiriami svarstomi projektai, atstovai.
73. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima Žemės ūkio ministerija pagal Projektų atrankos komiteto rekomendacijas. Galutinis sprendimas dėl paramos skyrimo įteisinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu arba jo įgalioto atstovo potvarkiu. Pareiškėjas apie sprendimą skirti ar neskirti paramą informuojamas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo paskutinės paraiškų surinkimo etapo dienos. Jei projekto vertinimo metu iškilo aplinkybių, dėl kurių projekto vertinimas užtruko, pareiškėjui informacija apie sprendimą skirti arba neskirti paramą išsiunčiama vėliau tiek, kiek buvo pratęstas projekto vertinimo laikas.
74. Gavusi Žemės ūkio ministerijos sprendimą dėl projektų finansavimo, Agentūra apie tai informuoja pareiškėjus ir sudaro su jais sutartis, kurios parengtos pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 patvirtintą Paramos teikimo projektams, įgyvendinantiems 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento priemones, pavyzdinę sutartį (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymas Nr. 3D-436 „Dėl Paramos teikimo projektams, pagal kuriuos įgyvendinamos Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto, kaimo plėtros priemonės, pavyzdinės sutarties, mokėjimo prašymo, mokėjimo prašymo tikrinimo ir tvirtinimo lapo, projekto įgyvendinimo ataskaitos formų patvirtinimo“). Paramos sutarties forma pateikiama Agentūros interneto tinklapyje: www.nma.lt. Su pareiškėjais, kurių projektams nuspręsta skirti paramą, Agentūra sudaro paramos sutartis per 10 darbo dienų nuo informacijos (pareiškėjas informuojamas registruotu laišku) apie sprendimą skirti projektui paramą pateikimo pareiškėjui. Jei paramos sutarties turinys yra derinamas (sutarties derinimas būtinas, jei Paramos gavėjas pageidauja keisti mokėjimo prašymų pateikimo terminus, perkelti paramos objektus iš vieno projekto įgyvendinimo etapo į kitą, pakeisti banką bei sąskaitos numerį ar pan. arba Paramos gavėjas iki sutarties pasirašymo Agentūrai privalo pateikti papildomus duomenis ar dokumentus), paramos sutarties pasirašymo terminas gali būti ilgesnis.
75. Jei projekto nuspręsta neremti, Agentūra tokiam pareiškėjui siunčia raštą su paaiškinimais per 10 darbo dienų, kai ji gauna ir užregistruoja Žemės ūkio ministerijos sprendimą.
76. Informacija apie priimtus sprendimus skelbiama Agentūros ir Žemės ūkio ministerijos interneto svetainėse.
77. Žemės ūkio ministerija gali įgalioti Agentūrą sudaryti su pareiškėjais dvišales paramos teikimo sutartis dėl tų projektų, kurie yra rekomenduoti Projektų atrankos komiteto ir kurių finansavimas patvirtintas Žemės ūkio ministerijos sprendimu. Tokiu atveju Žemės ūkio ministerija turi informuoti Finansų ministeriją, kokiu teisiniu pagrindu, kokiam laikui ir dėl kokios sumos suteikiami įgaliojimai.
XXI. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
78. Pareiškėjas turi teisę apskųsti Agentūros, Žemės ūkio ministerijos ir Finansų ministerijos sprendimus.
79. Agentūros sprendimą atmesti paraišką pareiškėjas gali apskųsti Žemės ūkio ministerijai raštu per 10 darbo dienų po to, kai jam registruotu laišku buvo išsiųstas informacinis raštas apie atmetimą. Šį skundą Žemės ūkio ministerija privalo išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jo gavimo ir užregistravimo dienos.
80. Neteko galios nuo 2006-08-20
Punkto naikinimas:
Nr. 3D-323, 2006-08-11, Žin. 2006, Nr. 89-3509 (2006-08-19), i. k. 1062330ISAK003D-323
81. Dėl Agentūros, Žemės ūkio ministerijos ir Finansų ministerijos sprendimų pareiškėjas gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
XXII. PIRKIMŲ PROCEDŪROS
83. Projekto vykdytojai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) yra perkančiosios organizacijos, privalės vadovautis minėto įstatymo nuostatomis ir pirkimų dokumentus derins su Agentūra.
84. Projekto vykdytojai, siekdami, kad patirtos išlaidos būtų laikomos tinkamomis kompensuoti, ir kuriems netaikomos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus privalės organizuoti pasirašius paramos sutartį su Agentūra, vadovaudamiesi Žemės ūkio ministerijos nustatyta tvarka.
XXIII. PARAMOS MOKĖJIMO BŪDAS
86. Šiai BPD priemonei taikomas kompensacinis mokėjimo būdas ir kompensacinis mokėjimo būdas su avansiniu mokėjimu[4]:
86.1. pagal kompensacinį mokėjimo būdą su avansiniu mokėjimu:
86.1.1. po to, kai Agentūra įvertina projekto aprašymą, pasirašo sutartį su projekto vykdytoju, projekto vykdytojas gali pateikti avansinio mokėjimo prašymą Agentūrai;
86.1.2. projekto vykdytojas teikia Agentūrai paraišką avansiniam mokėjimui. Agentūra per 20 darbo dienų, įvertinusi projekto aprašymą bei su juo susijusius dokumentus, gali patenkinti projekto vykdytojo avansinio mokėjimo prašymą tik įsitikinusi, kad išlaidos gali būti patirtos per 2 mėnesius nuo avanso gavimo dienos, ir parengia mokėjimo paraišką dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui Žemės ūkio ministerijai;
86.1.4. gavęs avansą, projekto vykdytojas pradeda įgyvendinti projektą ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja visas patirtas išlaidas, pridėdamas išlaidas pateisinančius ir įrodančius dokumentus visai patirtų išlaidų sumai. Jeigu per 2 mėnesius nuo avanso gavimo dienos projekto vykdytojas nepradeda vykdyti veiklos ir daryti išlaidų, jis, praėjus 2 mėnesiams, per 5 darbo dienas privalo grąžinti avansą Žemės ūkio ministerijai;
86.1.5. gavusi projekto vykdytojo mokėjimo prašymą, Agentūra per ne ilgesnį laikotarpį kaip 60 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymų bylų gavimo Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriuje užregistravimo nustato prašomų kompensuoti išlaidų tinkamumą ir teikia Žemės ūkio ministerijai mokėjimo paraišką. Pildydama Žemės ūkio ministerijai paraišką dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui, Agentūra nuo tinkamų kompensuoti išlaidų sumos atima proporcingą išmokėtam avansui sumą;
86.1.6. teikiant mokėjimo prašymą dėl avanso ir mokėjimo prašymą dėl patirtų išlaidų kompensavimo pildoma ta pati mokėjimo prašymo forma, tik pirmu atveju, t. y. norint gauti avansą, reikia užpildyti informaciją apie projekto vykdytoją ir nurodyti prašomą sumą;
86.1.7. Žemės ūkio ministerija tikrina gautos paraiškos dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui atitiktį jų turinio, BPD priemonės biudžeto limitų ir specialiųjų valstybės biudžeto ES struktūrinių fondų paramos lėšų programų, skirtų BPD priemonių įgyvendinimui finansuoti, sąmatų reikalavimams ir atlieka atrankinę išlaidas patvirtinančių ir įrodančių dokumentų kontrolę. Žemės ūkio ministerija tikrina ir tvirtina mokėjimo paraišką, jos pagrindu rengia ir teikia mokėjimo paraišką Valstybės iždui apmokėti. Valstybės iždas perveda paramos sumą pareiškėjui;
86.2. pagal kompensacinį mokėjimo būdą:
86.2.1. projekto vykdytojas pradeda veiklą savo lėšomis ir po projekto įgyvendinimo pateikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidas įrodančius dokumentus;
86.2.2. Agentūra per ne ilgesnį laikotarpį kaip 60 kalendorinių dienų nustato prašomų kompensuoti išlaidų tinkamumą ir teikia Žemės ūkio ministerijai mokėjimo paraišką dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui;
86.3. Žemės ūkio ministerija tikrina gautos paraiškos dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui atitiktį jų turinio, BPD priemonės biudžeto limitų ir specialiųjų valstybės biudžeto ES struktūrinių fondų paramos lėšų programų, skirtų BPD priemonių įgyvendinimui finansuoti, sąmatų reikalavimams ir atlieka atrankinę išlaidas patvirtinančių ir įrodančių dokumentų kontrolę. Žemės ūkio ministerija tikrina ir tvirtina mokėjimo paraišką, jos pagrindu rengia ir teikia mokėjimo paraišką Valstybės iždui apmokėti. Valstybės iždas perveda paramos sumą projekto vykdytojui.
XXIV. MOKĖJIMO PRAŠYMO PATEIKIMAS
88. Pagal kompensacinį mokėjimo būdą su avansiniu mokėjimu:
89. Pagal kompensacinį mokėjimo būdą:
90. Mokėjimo prašymo forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 3D-436, pateikiama Agentūros interneto tinklapyje adresu: www.nma.lt. Joje išvardyti reikiami pridėti dokumentai. Pareiškėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra visiškai sukomplektuotas.
91. Projekto vykdytojas dokumentus turi pateikti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai nepriimami.
92. Mokėjimo prašymus paramai iš ES struktūrinių fondų gauti kartu su reikalaujamais priedais iš pareiškėjų priima ir registruoja Agentūros Kontrolės departamento teritoriniai skyriai šių Gairių 36 punkte nurodytais adresais pagal juridinio asmens registracijos vietą.
93. Mokėjimo prašymai turi būti įteikti asmeniškai arba per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pristatyti mokėjimo prašymai atmetami. Pareiškėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo (ir pridedamų dokumentų) originalą, ant kurio aiškiai nurodoma „ORIGINALAS“, ir 2 kopijas, ant kiekvienos nurodant „KOPIJA“.
94. Kiekvienas mokėjimo prašymo ir pridedamų dokumentų kopijos lapas turi būti patvirtintas projekto vykdytojo parašu, nurodant, kad kopija tikra. Patvirtindamas kiekvieną mokėjimo prašymo ir jo pridedamų dokumentų kopijos lapą, projekto vykdytojas prisiima atsakomybę už mokėjimo prašymo kopijos duomenų atitikimą jos originalui bei užtikrina, kad kompiuterinėje laikmenoje ir popierinėje versijoje pateikta ta pati informacija.
95. Kartu su mokėjimo prašymu pateikiami išlaidas įrodančių dokumentų kopijos ir originalai. Nustačius kopijų tikrumą, ant originalų ir kopijų dedamas antspaudas, Agentūros darbuotojo parašas. Jeigu duomenys, pateikti mokėjimo prašymo originale, prieštarauja duomenims, pateiktiems elektroninėje mokėjimo prašymo versijoje, Agentūra vadovaujasi pareiškėjo parašu patvirtintu mokėjimo prašymo originalu.
96. Mokėjimo prašymai registruojami Gautų mokėjimo prašymų registracijos žurnale, nurodant mokėjimo prašymo gavimo datą, projekto vykdytojo vardą, pavardę ar įmonės pavadinimą, adresą, mokėjimo prašymo pateikimo būdą ir prašymą užregistravusio darbuotojo identifikacinius duomenis. Pateikęs mokėjimo prašymą asmuo registracijos žurnale parašu patvirtina mokėjimo prašymo pateikimo faktą.
XXV. MOKĖJIMO PRAŠYMO PATEIKIMO TERMINAS
98. Jeigu projekto vykdytojas dėl rimtų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti prašymą dėl termino pratęsimo. Vėliau pateikti prašymai nepriimami ir nesvarstomi. Sprendimą dėl termino pratęsimo priima Agentūra, atsižvelgdama į išdėstytus argumentus. Priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
99. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl objektyvių pateisinamų priežasčių, projekto vykdytojas raštu turi Agentūrai paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti pateisinamus dokumentus. Kitu atveju mokėjimo prašymas atmetamas.
XXVI. MOKĖJIMO PRAŠYMO TIKRINIMAS, VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
101. Mokėjimo prašymus tikrina ir vertina Agentūros darbuotojai. Jei reikia, vertinimui gali būti samdomi nepriklausomi vertintojai.
102. Užregistravus mokėjimo prašymą, Agentūros teritoriniame skyriuje atliekamas administracinės atitikties vertinimas, kurio metu nustatoma, ar pateikti visi reikalingi dokumentai. Atlikdamas administracinės atitikties vertinimą, teritorinio skyriaus tarnautojas užpildo administracinės atitikties vertinimo lentelę.
103. Jei nustatoma, kad projekto vykdytojui pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamas toliau vertinti, projekto vykdytojui apie tai išsiunčiamas pranešimas.
104. Jeigu projekto vykdytojui pateiktas mokėjimo prašymas neteisingai užpildytas, trūksta duomenų ir dokumentų, projekto vykdytojui siunčiamas pranešimas, kad mokėjimo prašymas yra užregistruotas, jam suteiktas unikalus identifikavimo numeris ir nurodomi tikrinimo metu nustatyti trūkumai. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 2 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo registruotu paštu. Jiems pašalinti projekto vykdytojui nustatomas 10 darbo dienų terminas nuo pranešimo įteikimo, tačiau, atsižvelgiant į trūkstamos informacijos ar dokumentų specifiką, gali būti nustatomas ir ilgesnis. Per nustatytą laiką nepristačius reikiamų dokumentų ar nepatikslinus duomenų, mokėjimo prašymas atmetamas.
105. Teikiant galutinį mokėjimo prašymą pateikiama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita, kuri yra siunčiama į Agentūros administravimo ir analizės skyrių, ir projekto audito išvada. Audito išvada teikiama, jei projekto sąmatinė vertė 350 tūkst. Lt ir daugiau.
106. Atlikus administracinės atitikties įvertinimą, atliekama tinkamai įformintų mokėjimo prašymų patikra vietoje (kiekvieno mokėjimo prašymo).
107. Po patikros vietoje mokėjimo prašymai kartu su pridedamais dokumentais bei Agentūros teritorinio skyriaus darbuotojų užpildytais darbo dokumentais siunčiami vertinti į Agentūrą.
108. Mokėjimo prašymą Agentūroje tikrina du Agentūros darbuotojai, iš kurių vienas pildo mokėjimo prašymo tikrinimo ir tvirtinimo lapą. Mokėjimo prašymo tikrinimo ir tvirtinimo lapas, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 3D-436, pateikiamas Agentūros interneto tinklapyje adresu: www.nma.lt.
109. Vertinat mokėjimo prašymą nustatoma, kokia paramos suma bus mokama projekto vykdytojui. Galutinį sprendimą dėl mokėjimo prašymo įvertinimo priima Agentūros Finansų ir apskaitos departamento direktorius.
110. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų, projekto vykdytojui siunčiamas paklausimas, kuriame prašoma per nustatytą laikotarpį pateikti trūkstamą informaciją/dokumentus. Jei per 10 darbo dienų projekto vykdytojas neatsako į Agentūros paklausimą ir nepateikia prašomų duomenų, siunčiamas antras paklausimas. Antrą kartą negavus atsakymo per 10 darbo dienų – mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis. Jei projekto vykdytojas dėl objektyvių priežasčių vėluoja pateikti prašomą informaciją, apie tai argumentuotai turi pranešti raštu.
111. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta neteisinga informacija, atliekama užsakomoji patikra vietoje.
112. Įvertinus mokėjimo prašymą, priimamas sprendimas:
XXVII. MOKĖJIMO PRAŠYMŲ PATIKROS VIETOJE
114. Agentūros Kontrolės departamento darbuotojai atliks mokėjimo prašymų patikras vietoje. Patikros vietoje metu bus tikrinami projekto vykdytojo mokėjimo prašyme ir jų prieduose pateikti duomenys ir jų atitikimas tikrovei.
115. Mokėjimo prašymo vertinimo metu pagal Agentūros Kontrolės departamentui vertintojų pateiktą paklausimą gali būti atliekamos ir užsakomosios patikros vietoje, kurių metu tikrinami mokėjimo prašyme pateikti duomenys, dėl kurių teisingumo iškilo abejonių vertinant mokėjimo prašymą.
116. Apie numatomą patikrą vietoje pareiškėjas/projekto vykdytojas gali būti informuojamas iš anksto.
117. Patikrų vietoje metu atliekamas fizinis pareiškėjo paraiškoje ar projekto vykdytojo mokėjimo prašyme bei jų prieduose deklaruotų duomenų patikrinimas ir surašoma patikros vietoje ataskaita. Pareiškėjui/projekto vykdytojui turi būti sudaryta galimybė susipažinti su patikros vietoje ataskaita. Jeigu patikros vietoje metu buvo nustatyti neatitikimai, patikros vietoje ataskaitos kopija paliekama pareiškėjui/projekto vykdytojui tą pačią dieną arba, nesant galimybės padaryti ataskaitos kopijos, siunčiama pareiškėjui/projekto vykdytojui per tris darbo dienas faksu arba paštu.
118. Patikros vietoje metu nustačius neesminių neatitikimų, kurie nepažeidžia sutarties ir gali būti ištaisyti projekto vykdytojo, Agentūra suformuluoja reikalavimus projekto vykdytojui ir nustato terminus jiems įvykdyti. Apie reikalavimų įvykdymą projekto vykdytojas privalo pranešti Agentūrai pateikdamas projekto įgyvendinimo ataskaitą, jei Agentūra nenurodo kitaip.
119. Nustačius sutarties pažeidimų, Agentūra apie tai informuoja Žemės ūkio ministeriją ir turi teisę sustabdyti arba nutraukti mokėjimų projekto vykdytojui procedūras, nutraukti sutartį, pareikalauti grąžinti jau išmokėtas lėšas.
120. Jei Agentūra įtaria, kad projekto vykdytojo pažeidimai yra nusikalstamo pobūdžio, apie tai per 5 darbo dienas informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos.
XXVIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS
122. Projektų vykdytojas privalo teikti Agentūrai tarpines ir galutinę projektų įgyvendinimo ataskaitas[5] ir veiklą pagrindžiančius dokumentus.
123. Tarpinės (galutinės) projekto įgyvendinimo ataskaitos forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 3D-436, pateikiama Agentūros interneto tinklapyje adresu: www.nma.lt.
124. Projektų vykdytojas tarpines (per mėnesį pasibaigus kiekvienam metų ketvirčiui) projekto įgyvendinimo ataskaitas teikia Agentūros Kaimo plėtros programų departamento Administravimo ir analizės skyriui. Jei projekto įgyvendinimo trukmė yra iki trijų mėnesių, tuomet teikiama tik galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.
125. Gavusi tarpinę ataskaitą, Agentūra ją išnagrinėja per 20 darbo dienų ir nustato, ar projektas vykdomas laikantis sutarties sąlygų. Patikrinusi ir įvertinusi tarpinę ataskaitą, Agentūra:
125.2. paprašo pateikti papildomą informaciją per 20 darbo dienų ir/arba nusprendžia atlikti projekto patikrą vietoje;
126. Jeigu projekto vykdytojas laiku nepateikia tarpinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, Agentūra apie tai raštu primena jam ir nustato 20 darbo dienų terminą jai pateikti.
127. Jeigu projekto vykdytojas tarpinės projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia ir po priminimo arba Agentūra ją atmeta 3 kartus, Agentūra gali inicijuoti paramos projekto vykdymo sustabdymą, nutraukimą ir/arba suteiktos paramos ar jos dalies grąžinimą.
128. Galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą projekto vykdytojas teikia Agentūrai kartu su galutiniu mokėjimo prašymu ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo projekto pabaigos.
129. Galutinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje:
129.1. pateikiama projekto įgyvendinimo santrauka, išdėstomos projekto metu įgyvendintos veiklos sritys ir pasiekti rezultatai (planuoti bei nurodyti paraiškos specialiojoje (B) dalyje ir faktiškai pasiekti);
129.2. apibendrinami iškilę sunkumai ir priemonės, kurių buvo imtasi jiems spręsti, taip pat pateikiamos rekomendacijos, kaip projektą buvo galima įgyvendinti geriau;
129.3. apibendrinami atlikti viešieji pirkimai (jei tokie buvo) ir aprašomos įgyvendintos viešumo priemonės;
129.4. pateikiama finansinė ataskaita pagal atskirus finansavimo šaltinius, kurioje nurodomos planuotos bei faktiškai panaudotos kiekvieno šaltinio lėšos ir visos patirtos tinkamos kompensuoti projekto išlaidos;
XXIX. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
130. Visi su BPD įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 10 metų nuo paramos sutarties pasirašymo su Agentūra datos.
131. Projekto vykdytojas visų su BPD įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamasis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006).
132. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti su BPD įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Finansų, Žemės ūkio ministerijų, Valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir ES Audito Rūmų įgaliotiems atstovams.
133. Projekto vykdytojas privalo saugoti:
XXX. VIEŠUMAS
134. Iš ES struktūrinių fondų pagal BPD konkrečiam projektui paramą gaunantis pareiškėjas privalo imtis informavimo ir viešumo priemonių[6], kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie ES paramą, teikiamą BPD priemonei „Mokymas“, šios priemonės teikiamas galimybes ir rezultatus.
135. Pagrindinės suteiktos paramos viešumo priemonės, įgyvendinant ES struktūrinių fondų finansuojamą projektą, yra:
136. Projekto vykdytojas privalo:
136.2. įgyvendinti bent vieną iš šių Gairių 135.1, 135.2, 135.3 punkte nurodytų priemonių. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projekte dalyvaujantys asmenys žinotų apie ES struktūrinių fondų paramą projektui;
137. Visose šių Gairių 135 punkte nurodytose informavimo ir viešumo priemonėse turi būti naudojami ES ir BPD ženklai. ES ženklas naudojamas kartu su užrašu „Europos Sąjunga“ (santrumpa nevartotina). Taip pat rekomenduojama nurodyti, kad parama teikiama iš EŽŪOGF Orientavimo skyriaus.
139. Viešinant konkrečius projektus, gaunančius paramą iš ES struktūrinių fondų, prie ES ženklo užrašo „Europos Sąjunga“ rašoma „Projektą iš dalies finansuoja Europos Sąjunga“. BPD ženklas naudojamas kartu su užrašu „Projektą remia Lietuvos Respublika“.
140. Informavimo ir viešumo priemonėse pageidautina apibrėžti EŽŪOGF uždavinius. Šie apibūdinimai turi būti naudojami straipsniuose, metų ataskaitose, pranešimuose žiniasklaidai, leidiniuose, kalbose ir kitur. Prireikus pateiktas EŽŪOGF aprašymas gali būti trumpinamas. Informuojant svarbu pabrėžti ES struktūrinio fondo, kartu ir ES naudą žmonių gerovei.
XXXI. GAIRIŲ KEITIMO TVARKA
142. Šios Gairės gali būti keičiamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu. Pasikeitus šiose Gairėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.
Pastaba. Šios Gairės bus išleistos atskiru leidiniu, kuriame bus pateiktos paraiškos bendroji (A), specialioji (B) dalys, jų pildymo instrukcijos ir Gairėse nurodyti teisės aktai.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-323, 2006-08-11, Žin., 2006, Nr. 89-3509 (2006-08-19), i. k. 1062330ISAK003D-323
Dėl žemės ūkio ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. 3D-444 "Dėl Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektus paramai gauti pagal Lietuvos 2004-2006 metų bendrojo programavimo dokumento (BPD) Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto priemonę "Mokymas" patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-423, 2006-11-07, Žin., 2006, Nr. 121-4601 (2006-11-11), i. k. 1062330ISAK003D-423
Dėl žemės ūkio ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. 3D-444 "Dėl Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektus paramai gauti pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento (BPD) Kaimo plėtros ir žuvininkystės prioriteto priemonę "Mokymas", patvirtinimo" pakeitimo
[1] Mokymo programų rinkiniai parengiami pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos kartu su socialiniais partneriais nustatytą mokymo poreikį ir patvirtinami Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu. Juose nurodyti mokymo programų bei vietovių, kuriuose reikia suorganizuoti mokymo kursus, pavadinimai, bei maksimalus organizuojamų mokymo kursų skaičius.
[2] Komerciniai siūlymai parenkami pareiškėjo nuožiūra, siekiant nustatyti galimą investicijos vertę. Jei numatomos įsigyti investicijos (prekės, darbai ar paslaugos) suma viršija 34,528 tūkst. Lt, komercinis siūlymas turi būti atrinktas ne mažiau kaip iš trijų komercinių siūlymų, kuriuose turi būti nurodyta investicijos kaina litais (eurais pagal kursą) su PVM ir be PVM bei atitikimas ES teisės aktų nustatytiems saugos reikalavimams. Pareiškėjas Agentūrai prie paraiškos turi pateikti pasirinktą vieną komercinį siūlymą bei nurodyti ir pagrįsti jo pasirinkimą (turi būti priimamas ekonominiu atžvilgiu naudingiausias sprendimas). Jeigu investicijos vertė neviršija šios sumos, komercinis siūlymas gali būti pasirenkamas iš vienintelio tiekėjo (rangovo). Pareiškėjas Agentūrai prie paraiškos turi pateikti pasirinktą komercinį siūlymą. Jei bus priimtas sprendimas suteikti paramą, pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį su Agentūrą, privalės organizuoti investicijų (prekių ar darbų, ar paslaugų) pirkimų konkursą, vadovaujantis Žemės ūkio ministerijos nustatyta tvarka.
[3] Paraiškos pateikimo metu
[4] Šis mokėjimo būdas gali būti taikomas tik viešiesiems juridiniams asmenims.
[5] Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymas Nr. 1K-033.
[6] Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymas Nr. 1K-233 „Dėl Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004-2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin. 2004, Nr. 98-3650).