Nutarimas paskelbtas: Žin., 2005, Nr. 152-5602

Neoficialus nutarimo tekstas

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS TURIZMO INFORMACIJOS CENTRŲ STEIGIMO
2006–2008 METAIS PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2005 m. gruodžio 23 d. Nr. 1425

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 721 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Lietuvos turizmo informacijos centrų steigimo 2006–2008 metais programą (pridedama).

2. Pavesti Ūkio ministerijai koordinuoti ir kontroliuoti Lietuvos turizmo informacijos centrų steigimo 2006–2008 metais programos įgyvendinimą.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Brazauskas

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Kęstutis Daukšys

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. gruodžio 23 d. nutarimu Nr. 1425

 

 

lietuvos turizmo informacijos centrų steigimo 2006–2008 metais programa

 

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos turizmo informacijos centrų steigimo 2006–2008 metais programa (toliau vadinama – ši Programa) parengta įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 721 punktą. Ši Programa apima naujų Lietuvos turizmo informacijos centrų užsienyje steigimą ir veikiančių užsienyje centrų veiklos finansavimą.

2. Valstybiniam turizmo departamentui prie Ūkio ministerijos (toliau vadinama – Valstybinis turizmo departamentas) turizmo informacijos centrų (atstovybių) (toliau vadinama – centrai) steigimo užsienyje funkcija priskirta Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 32-852; 2002, Nr. 123-5507) 19 straipsnio 9 punkto. Centrai steigiami ir jų veikla organizuojama pagal Nacionalinės turizmo plėtros 2003–2006 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1637 (Žin., 2003, Nr. 121-5481), priemonių įgyvendinimo 8.1 ir 9.2 punktus.

3. Centrai užsienyje yra Lietuvos turizmo įvaizdžio formavimo ir rinkodaros atstovybė užsienio valstybėse, veikianti kaip pagrindinis turizmo informacijos rinkimo, apdorojimo ir sklaidos vienetas, tiesiogiai ir netiesiogiai susijęs su valstybinio ir tarptautinio lygio turizmo veikla. Centrų užsienyje pagrindiniai uždaviniai – Lietuvos turizmo galimybių propagavimas ir rinkodara, patrauklaus Lietuvos turizmo įvaizdžio formavimas. Centrų užsienyje veiklą koordinuoja Valstybinis turizmo departamentas.

 

II. ESAMA PADĖTIS

 

4. Iki 2005 m. gruodžio 1 d. užsienio valstybėse įsteigti ir veikia penki centrai: Vokietijoje – Baltijos valstybių centras Berlyne (bendras Lietuvos, Latvijos ir Estijos, įsteigtas 2000 metais, veiklos pradžioje buvo įsikūręs Miunsteryje), Rusijoje – Lietuvos centras Maskvoje (įsteigtas 2000 metais), Suomijoje – Lietuvos centras Helsinkyje (įsteigtas 2004 metais), Lenkijoje – Lietuvos centras Varšuvoje (įsteigtas 2004 metais) ir Ispanijoje – Lietuvos centras Barselonoje (įsteigtas 2005 metų rugsėjo mėnesį). Vykdant Nacionalinės turizmo plėtros 2003–2006 metų programos įgyvendinimo priemones, 2005 metų gruodžio mėnesį įsteigtas Lietuvos centras Didžiojoje Britanijoje, Londone.

5. Centrai užsienyje veikia kaip Valstybinio turizmo departamento įsteigtos viešosios įstaigos Lietuvos turizmo fondo atstovybės, kurios veiklą vykdo pagal Valstybinio turizmo departamento direktoriaus įsakymu patvirtintus nuostatus ir už savo veiklą bei lėšų naudojimą per viešąją įstaigą Lietuvos turizmo fondą atsiskaito Valstybiniam turizmo departamentui.

6. Centrų užsienio valstybėse steigimas ir veikla finansuojami iš biudžeto asignavimų, skirtų Valstybiniam turizmo departamentui Nacionalinei turizmo plėtojimo programai vykdyti: 2003 metais dviem centrams išlaikyti skirta 175 tūkst. litų, 2004 metais keturiems centrams išlaikyti skirta 677 tūkst. litų, 2005 metais šioms reikmėms skirta 1376 tūkst. litų (įskaitant dviejų naujų centrų steigimą 2005 metų III–IV ketvirčiais).

7. Centrai užsienyje veiklą vykdo pagal kasmet sudaromą ir Valstybinio turizmo departamento direktoriaus įsakymu patvirtintą centrų užsienyje veiklos planą, pagal kurį organizuojamas centro darbas ir atliekamos šios funkcijos:

7.1. kaupiama ir teikiama informacija (renkama ir teikiama individualiems klientams informacija apie Lietuvos turizmo išteklius ir paslaugas, platinami reklaminiai ir pažintiniai leidiniai, atnaujinamos interneto svetainės, ieškoma naujų ryšių, palaikomi esami ryšiai);

7.2. formuojamas Lietuvos turizmo įvaizdis (Lietuvos turizmo galimybės pristatomos užsienio valstybių turizmo parodose, verslo misijose, prezentacijose ir kituose renginiuose, organizuojama rinkodara šalies regionuose);

7.3. dirbama su užsienio valstybės žiniasklaida (rengiami pranešimai spaudai, radijui, televizijai, organizuojamos spaudos konferencijos ir prezentacijos, rengiamos pažintinės kelionės po Lietuvą žiniasklaidos atstovams, teikiama informacija elektroninėmis priemonėmis);

7.4. dirbama su užsienio valstybių turizmo verslo atstovais (palaikomi ryšiai su kelionių organizatoriais ir turizmo agentūromis, apgyvendinimo įstaigomis, kitomis turizmo institucijomis, ieškoma naujų ryšių, organizuojamos verslo misijos ir pažintinės kelionės po Lietuvą kelionių organizatoriams);

7.5. bendradarbiaujama su Lietuvos Respublikos ambasadomis, Ūkio ministerija, Valstybiniu turizmo departamentu, kitomis Lietuvos turizmo institucijomis – dalyvaujama bendruose projektuose, teikiama informacija.

8. Centrai užsienyje propaguoja Lietuvos turizmo produktus ir paslaugas, Lietuvos kultūros ir architektūros paveldą, kurortus, nacionalinius parkus, įvairų poilsį Lietuvoje ir jo galimybes. Centrai ne tik teikia informaciją pavieniams asmenims, bet ir konsultuoja turizmo verslo atstovus, bendradarbiauja su turizmo įmonėmis, vykdo įvairius rinkodaros projektus. 2004 metais centrai užsienyje aptarnavo apie 20000 pavienių asmenų, kurie lankėsi centruose arba teiravosi informacijos telefonu, faksu arba elektroniniu paštu. Įvykdytos šios rinkodaros priemonės: suorganizuota ir dalyvauta dešimtyje tarptautinių ir regioninių turizmo parodų, devyniose turizmo verslo misijose, apie šešiasdešimtyje kitų turizmo renginių (prezentacijos, seminarai, spaudos konferencijos, radijo ir televizijos laidos ir kita), surengta 10 pažintinių turų po Lietuvą užsienio žurnalistams. Kadangi centrai aktyviai dirba su užsienio valstybės žiniasklaida ir periodiškai siunčia informacinius pranešimus spaudai, ypač padaugėjo palankių publikacijų apie Lietuvos turizmą užsienio spaudoje ir populiariuose kelionių leidiniuose. Visuose centruose reguliariai atnaujinama centrų interneto svetainė valstybės nacionaline kalba ir pristatomos Lietuvos turizmo naujovės. Centrų užsienio valstybėse veikla – dar ir galimybė palaikyti su Lietuva etninius ryšius, kuriuos lemia įvairūs dvišaliai istoriniai, kultūriniai santykiai, žmonių giminystės ar tarpusavio bendravimo kontaktai ir kurie skatina etninio turizmo plėtrą.

9. 2004 metų duomenimis (palyginti su 2003 metais), dėl aktyvios centrų veiklos Lietuvoje padaugėjo turistų iš tų valstybių, kuriose centrai veikia: Lietuvos apgyvendinimo įmonėse turistų iš Vokietijos padaugėjo 43,9 procento, iš Lenkijos – 43,5 procento, iš Suomijos – 10,1 procento. Tačiau turistų iš Rusijos – vienos iš prioritetinių ir didžiausių Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkų – sumažėjo 2,1 procento dėl nepalankių vizų režimo reguliavimo sąlygų. Taigi centrų veiklos efektyvumą lemia daugybė nuolat kintančių tiesioginių ir netiesioginių veiksnių. Vienas iš jų – labai padidėjęs susidomėjimas Lietuva ir informacijos apie jos turizmo galimybes poreikis po to, kai Lietuva įstojo į Europos Sąjungą.

10. Tiesioginį centrų veiklos efektyvumą mažina informacijos apie Lietuvos turizmo galimybes ir paslaugas stoka, nepakankamas turistinės informacijos orientavimas į tikslines turizmo rinkas, Lietuvos – naujos ir neturinčios aiškaus įvaizdžio valstybės – suvokimas tarptautinėse turizmo rinkose, darbo patirties stoka, neigiami faktai apie Lietuvą užsienio žiniasklaidoje ir per menkas reagavimas į tokius atvejus, lėšų turizmo rinkodaros projektams įgyvendinti, verslo rinkodaros iniciatyvumo stoka. Taigi sprendžiant šiuos centrų informacinio aprūpinimo klausimus, bus plečiamos ir jų veiklos naudingumo galimybės.

 

III. CENTRŲ UŽSIENYJE VEIKLOS PLĖTRA

 

11. Centrų užsienyje veiklos plėtra artimiausiu metu bus orientuota į veikiančių centrų veiklos efektyvumo ir naudingumo didinimą, jų tinklo plėtojimą – naujų centrų steigimą svarbiose Lietuvai turizmo rinkose.

12. Prioritetinės artimosios turizmo rinkos (atsižvelgiant į atvykstančių turistų gausėjimą, ekonominių ryšių ir transporto srautų potencialo augimą) yra Vokietijos Federacinė Respublika, Lenkijos Respublika, Latvijos Respublika, Rusijos Federacija, Skandinavijos valstybės, Baltarusijos Respublika ir Estijos Respublika. Potencialios turizmo rinkos – Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė, Vakarų Europos valstybės (Prancūzijos Respublika, Ispanijos Karalystė ir Italijos Respublika), Beneliukso valstybės, taip pat tolimosios Kinijos Liaudies Respublikos ir Japonijos turizmo rinkos.

13. Centrų veiklos ekonominis naudingumas vertinamas sisteminiu požiūriu – kaip visos turizmo paslaugų sistemos ekonominis naudingumas. Bendrasis centrų veiklos vertinimas – turistų gausėjimas ir padidėjusios turizmo paslaugų sektoriaus pajamos daugiausia priklauso ir nuo veiksnių, nesusijusių su centrų veikla, t.y. nuo valstybės pasiekiamumo, turizmo infrastruktūros išvystymo lygio ir teikiamų turizmo paslaugų įvairovės, kokybės ir kainos, tiesiogiai vykdomų verslo rinkodaros priemonių. Lietuvos turizmo informacijos centrų steigimo užsienyje koncepcijoje ir ekonominiame pagrindime pateiktais užsienio rinkų tyrimų ir sąnaudų naudingumo duomenimis, veikiančių užsienio valstybėse centrų finansinė nauda (esama pinigų srauto vertė, apskaičiuota tūkst. litų, imant 5 procentų diskonto normą, laikotarpiui nuo 2005 iki 2010 metų) sudarytų: Berlyne – 7483 tūkst. litų, Varšuvoje – 4135,6 tūkst. litų, Helsinkyje – 608,8 tūkst. litų, Maskvoje – 1101,4 tūkst. litų, 2005 metais įsteigtų Londone – 5418,7 tūkst. litų, Barselonoje – 127,6 tūkst. litų. Ekonominio vertinimo duomenimis, artimiausius penkerius metus visų dabar veikiančių centrų veikla turizmo sektoriui bus ekonomiškai naudinga. Be to, pristatant Lietuvos turizmo galimybes atskirose rinkose, bus gerinamas ir bendras Lietuvos įvaizdis, didinamas informuotumas apie šalį.

14. Potencialių turizmo rinkų vertinimas centrų steigimo požiūriu:

14.1. Jungtinės Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystės turizmo rinka svarbi Lietuvos atvykstamojo turizmo plėtrai rinkos potencialu (daugiau kaip 50 mln. gyventojų), didėjančia šioje rinkoje Lietuvos turizmo produktų paklausa, nuolatiniu šios rinkos turistų srauto didėjimu ir kelionės trukmės ilgėjimu. Šiuo metu tarp Vilniaus ir Londono veikia vienas intensyviausių oro linijų susisiekimo maršrutas, nuo 2005 metų rugsėjo mėnesio atidarytas pigių skrydžių reisas Londonas–Kaunas. Londonas – pasaulyje pripažintas turizmo centras, kuriame vyksta svarbiausi tarptautiniai turizmo renginiai ir parodos, aktyvus tarptautinis kultūrinis ir politinis gyvenimas, taip pat yra vienas žymiausių informacijos sklaidos centrų. Taigi centro Londone steigimas atveria plačias aktyvios turizmo rinkodaros galimybes tiek šios valstybės rinkoje, tiek platesnėje tarptautinėje erdvėje.

14.2. Vakarų Europos valstybių (Prancūzijos Respublikos, Ispanijos Karalystės ir Italijos Respublikos) turizmo rinka svarbi Lietuvos atvykstamojo turizmo plėtrai rinkos potencialu (beveik 150 mln. gyventojų), turistų iš šių valstybių daugėja bene sparčiausiai (2004 metais, palyginti su 2003 metais – 99–103 procentai), nors šioje rinkoje rinkodaros veikla buvo gana pasyvi. Į šių valstybių sostines yra tiesioginis susisiekimas oro linijomis, 2004 metais pradėti skrydžiai Vilnius–Barselona. Po to, kai Lietuva įstojo į Europos Sąjungą, šių valstybių kelionių agentūros ir pavieniai asmenys vis dažniau pageidauja gauti konkrečius duomenis apie Lietuvos turizmo galimybes ir produktus. Jiems patrauklūs kultūrinio poilsio neurbanizuotoje Lietuvos gamtinėje aplinkoje (kaimo turizmo) turistiniai produktai, nedidelės kainos.

 

14.3. Tolimosios (Japonijos, Kinijos Liaudies Respublikos) turizmo rinkos svarbios Lietuvos atvykstamojo turizmo plėtrai rinkos potencialu (per 1,428 mlrd. gyventojų). Pasaulio turizmo organizacijos ir Europos kelionių komisijos duomenimis, turistų iš šių valstybių Europos Sąjungos valstybėse gausėja bene sparčiausiai, panašių tendencijų tikimasi ir ateityje. Tačiau daugiausia kelionėms išleidžianti valstybė yra ir dar ilgai išliks Japonija. Lietuvos kultūrinio turizmo produktai, įtraukti į Baltijos regiono maršrutus, minėtų valstybių kelionių organizatorių vertinami kaip patrauklūs ir perspektyvūs. Lietuvos galimybės konkuruoti dėl Kinijos turizmo rinkos padidės tik po to, kai Lietuva taps visateise Šengeno sutarties dalyve.

Punkto pakeitimai:

Nr. 165, 2007-02-07, Žin., 2007, Nr. 21-765 (2007-02-15)

 

15. Naujiems centrams užsienyje steigti 2006–2008 metais prireiks Lietuvos Respublikos valstybės biudžetinių asignavimų: 2006 metais – 310 tūkst. litų, 2007 metais – 396 tūkst. litų, 2008 metais – 713 tūkst. litų. Preliminariais skaičiavimais, centrams užsienyje steigti ir jų veiklai plėtoti prireiks: 2006 metais – 2042 tūkst. litų, 2007 metais – 2438 tūkst. litų, 2008 metais – 3151 tūkst. litų.

 

IV. CENTRŲ STEIGIMO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

16. Svarbiausiasis centrų steigimo užsienyje tikslas – skatinti atvykstamąjį turizmą. Tai didintų Lietuvos turizmo paslaugų konkurencingumą tarptautinėse turizmo rinkose ir Lietuvos turizmo sektoriaus veiklos efektyvumą. Didėjantys turistų srautai didintų turizmo produktų vartojimą ir paslaugų teikėjų pajamas.

17. Centrų steigimas prioritetinėse užsienio rinkose spręs šiuos svarbiausiuosius uždavinius:

17.1. formuoti patrauklų ir labiau į tikslinę rinką orientuotą Lietuvos turizmo įvaizdį;

17.2. išplėsti turistinės informacijos sklaidą;

17.3. sudaryti palankesnes sąlygas turizmo verslo subjektams pristatyti savo produktus ir aktyviau konkuruoti tarptautinėse turizmo rinkose.

 

V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJAI

 

18. Šios Programos įgyvendinimo vertinimo kriterijai yra:

18.1. užsienio turistų gausėjimas (procentais);

18.2. apgyvendinimo paslaugų sektoriaus pajamų, gaunamų iš užsienio (atvykstamojo) turizmo, didėjimas (procentais);

18.3. viešųjų turizmo rinkodaros projektų, kuriuose dalyvauta, skaičius;

18.4. išplatintų turistinės informacijos leidinių skaičiaus didėjimas (kartais);

18.5. centrų organizuotų renginių skaičius.

19. Prognozuojami šios Programos įgyvendinimo rezultatai: turistų pagausės 15 procentų, apgyvendinimo paslaugų sektoriaus pajamos padidės 20 procentų, išplatintų turistinės informacijos leidinių padaugės 1,5 karto, kasmet kiekvienas centras įvykdys ne mažiau kaip 20 viešųjų turizmo rinkodaros projektų ir organizuos ne mažiau kaip 20 renginių.

 

VI. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO FINANSAVIMAS

 

20. Šios Programos priemonėms, nurodytoms priede, įgyvendinti, t.y. centrų veiklai plėtoti ir naujiems centrams steigti, reikalingos lėšos, atsižvelgiant į finansines galimybes, numatomos asignavimų valdytojui – Valstybiniam turizmo departamentui rengiamame atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte. Šių priemonių įgyvendinimas taip pat gali būti finansuojamas savivaldybių biudžetų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir programų, taip pat kitomis teisės aktų nustatyta tvarka gautomis lėšomis.

 

––––––––––––––––


 

Lietuvos turizmo informacijos centrų

steigimo 2006–2008 metais programos

priedas

 

 

 

LIETUVOS TURIZMO INFORMACIJOS CENTRŲ STEIGIMO 2006–2008 METAIS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS

 

 

 

Priemonė

Atsakinga institucija

Įgyvendinimo terminas

Preliminarus lėšų poreikis (tūkst. litų)

2006 metais

2007 metais

2008 metais

1. Įsteigti Lietuvos turizmo informacijos centrą (toliau vadinama – centras) Paryžiuje, Prancūzijoje

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos

2006 metai

310

2. Įsteigti centrą Romoje, Italijoje

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos

2007 metai

396

3. Įsteigti centrą Sankt Peterburge, Rusijoje

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos

2008 metai

356

4. Įsteigti centrą Tokijuje, Japonijoje

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos

2008 metai

357

5. Užtikrinti veikiančių užsienyje centrų veiklos finansavimą

Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos

2006–2008 metai

1732

2042

2438

Iš viso

2042

2438

3151

Priedo pakeitimai:

Nr. 165, 2007-02-07, Žin., 2007, Nr. 21-765 (2007-02-15)

 

 

____________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 165, 2007-02-07, Žin., 2007, Nr. 21-765 (2007-02-15)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. GRUODŽIO 23 D. NUTARIMO NR. 1425 "DĖL LIETUVOS TURIZMO INFORMACIJOS CENTRŲ STEIGIMO 2006-2008 METAIS PROGRAMOS PATVIRTINIMO" PAKEITIMO

 

*** Pabaiga ***

 

Redagavo: Aušra Bodin (2007-02-15)

                  ausra.bodin@lrs.lt