Įsakymas netenka galios 2020-01-02:
Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas
Nr. 2BE-446, 2019-12-27, paskelbta TAR 2019-12-30, i. k. 2019-21474
Dėl Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2010 m. rugsėjo 10 d. įsakymo Nr. 4R-190 „Dėl Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklių patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2017-05-17 iki 2020-01-01
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 109-5623, i. k. 1102217ISAK004R-190
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL DRAUDIMO IŠSKRISTI IR ORLAIVIO SULAIKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2010 m. rugsėjo 10 d. Nr. 4R-190
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 63 straipsniu ir atsižvelgdamas į Komisijos 2012 m. spalio 5 d. reglamento (ES) Nr. 965/2012, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su orlaivių naudojimu skrydžiams susiję techniniai reikalavimai ir administracinės procedūros (OL.2012 L 296, p. 1-148), II priedo RAMP skyriaus nuostatas:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 4R-69, 2017-05-03, paskelbta TAR 2017-05-16, i. k. 2017-08229
t v i r t i n u Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisykles (pridedama).
Pastraipos pakeitimai:
Nr. 4R-69, 2017-05-03, paskelbta TAR 2017-05-16, i. k. 2017-08229
PATVIRTINTA
Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus
2010 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr. 4R-190
DRAUDIMO IŠSKRISTI IR ORLAIVIO SULAIKYMO TAISYKLĖS
I. Bendrosios nuostatos
1. Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja draudimą išskristi orlaiviui bei būtinų veiksmų jį sulaikyti tvarką.
2. Šių taisyklių nuostatų privalo laikytis Civilinės aviacijos administracijos (toliau – CAA) ir oro eismo paslaugų teikėjo darbuotojai, vykdantys draudimo išskristi arba orlaivio sulaikymo veiksmus.
3. Orlaiviui gali būti uždrausta išskristi iš Lietuvos Respublikos oro uostų ar aerodromų, jeigu:
II. Draudimas orlaiviui išskristi dėl nesumokėtų rinkliavų
5. Sprendimą, draudžiantį orlaiviui išskristi pagal šių Taisyklių 3.1 punktą, priima CAA direktorius, atsižvelgdamas į oro uostų, oro eismo paslaugų teikėjo arba Europos saugios oro navigacijos organizacijos (Eurokontrolė) pateiktą prašymą, jį pagrindžiančius dokumentus ir informaciją.
6. Įvertinęs prašymą ir prie jo pridėtus dokumentus bei informaciją, CAA direktorius gali priimti sprendimą uždrausti orlaiviui išskristi.
7. Apie priimtą sprendimą nedelsiant raštu (faksu) informuojamas orlaivio naudotojas. Rašte turi būti nurodomas orlaivio, kuriam taikomas draudimas išskristi, tipas, registracijos numeris, orlaivio naudotojas ir savininkas (jeigu žinomi), draudimo išskristi priežastis, draudimo išskristi įsigaliojimo data ir laikas. Oro eismo paslaugų teikėjas apie sprendimą uždrausti orlaiviui išskristi informuojamas pateikiant jam užpildytą Pranešimo oro eismo paslaugų teikėjui formą (1 priedas).
8. Oro eismo paslaugų teikėjas, gavęs šių taisyklių 7 punkte nurodytą pranešimą, neišduoda jame nurodytam orlaiviui skrydžių valdymo leidimo išvykti.
9. CAA direktorius sprendimą uždrausti orlaiviui išskristi atšaukia, jeigu orlaivio naudotojas ar savininkas pateikia dokumentus apie minėtų rinkliavų sumokėjimą arba oro uostas, oro eismo paslaugų teikėjas ar Eurokontrolė informuoja CAA, kad atsiima savo prašymą uždrausti orlaiviui išskristi.
10. Apie draudimo orlaiviui išskristi atšaukimą nedelsiant raštu (faksu) informuojamas orlaivio naudotojas. Oro eismo paslaugų teikėjas apie draudimo orlaiviui išskristi atšaukimą informuojamas pateikiant jam užpildytą Pranešimo oro eismo paslaugų teikėjui apie orlaivio sulaikymo atšaukimą formą (2 priedas).
III. Draudimas orlaiviui išskristi dėl saugos reikalavimų nesilaikymo
12. Jeigu kyla abejonių dėl orlaivio tinkamumo skraidyti, sprendimą uždrausti orlaiviui išskristi gali priimti CAA direktoriaus įgaliotieji CAA darbuotojai (toliau – inspektoriai).
13. Nustatęs trūkumus, kurie turi įtakos orlaivio tinkamumui skraidyti, inspektorius surašo Draudimo išskristi aktą (3 priedas), kuriame turi būti nurodomos sprendimo uždrausti orlaiviui išskristi priežastys (patikrinimo metu nustatyti trūkumai). Su Draudimo išskristi aktu pasirašytinai supažindinamas orlaivio vadas, o jo nesant, kitas orlaivio naudotojo atstovas. Draudimo išskristi akto kopija įteikiama orlaivio vadui, o jo nesant, kitam orlaivio naudotojo atstovui.
14. Draudimo išskristi akto kopiją inspektorius pateikia CAA direktoriui ir įgaliotam SAFA nacionaliniam koordinatoriui (toliau – SAFA koordinatorius). Jeigu orlaivis yra registruotas užsienio valstybėje arba jo naudotojas yra užsienio valstybės juridinis ar fizinis asmuo, inspektorius apie draudimą išskristi nedelsdamas praneša atitinkamo orlaivio naudotojo valstybės bei orlaivio registravimo valstybės kompetentingoms institucijoms. SAFA koordinatorius apie nustatytą draudimą orlaiviui išskristi ir jo priežastis praneša EASA pagal 2012 m. spalio 5 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 965/2012, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su orlaivių naudojimu skrydžiams susiję techniniai reikalavimai ir administracinės procedūros (OL.2012 L 296, p. 1-148) (toliau – reglamentas) II priedo RAMP skyriaus reikalavimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4R-69, 2017-05-03, paskelbta TAR 2017-05-16, i. k. 2017-08229
15. Jeigu inspektorius nustato trūkumus, dėl kurių orlaivis gali būti pripažintas netinkamu skraidyti, tačiau jis gali skristi laikydamasis tam tikrų skrydžio vykdymo apribojimų, Draudimo išskristi aktas gali būti nesurašomas ir orlaiviui leidžiama išskristi, bet su sąlyga, kad bus laikomasi inspektoriaus nustatytų apribojimų. Apribojimus inspektorius įrašo į reglamento II priedo III priedelio formą „EASA 136 FORMA“.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4R-69, 2017-05-03, paskelbta TAR 2017-05-16, i. k. 2017-08229
16. Surašęs Draudimo išskristi aktą, inspektorius nedelsdamas apie tai raštu (faksu) informuoja orlaivio naudotoją. Rašte turi būti nurodomas orlaivio, kuriam taikomas draudimas išskristi, tipas, registracijos numeris, orlaivio naudotojas ir savininkas (jeigu žinomi), draudimo išskristi priežastis, draudimo išskristi įsigaliojimo data ir laikas. Remdamasis draudimo išskristi aktu, inspektorius parengia Pranešimą oro eismo paslaugų teikėjui (1 priedas). Pranešimas pateikiamas oro uosto, kuriame yra orlaivis, skrydžių valdymo centro pamainos viršininkui (toliau – SVC pamainos viršininkas).
17. SVC pamainos viršininkas, gavęs šių taisyklių 16 punkte nurodytą pranešimą, imasi veiksmų, kad pranešime nurodytam orlaiviui nebūtų išduotas skrydžių valdymo leidimas išvykti.
18. Inspektorius sprendimą uždrausti orlaiviui išskristi atšaukia, jeigu įsitikina, kad trūkumai yra ištaisyti. Jeigu trūkumai neištaisyti, sprendimas taip pat gali būti atšauktas tik tuo atveju, jeigu:
18.1. orlaivio registravimo valstybės kompetentinga institucija išdavė skrydžio leidimą, kuriame nurodomos šio skrydžio sąlygos;
19. Apie sprendimą atšaukti orlaivio draudimą išskristi inspektorius padaro įrašą atitinkamame Draudimo išskristi akte, nurodydamas draudimo išskristi atšaukimo priežastis, jo datą ir laiką. Apie atšauktą draudimą orlaiviui išskristi inspektorius informuoja orlaivio vadą, o jo nesant, kitą orlaivio naudotojo atstovą.
20. Atšaukęs orlaivio draudimą išskristi, inspektorius parengia Pranešimą oro eismo paslaugų teikėjui (2 priedas) ir pateikia jį SVC pamainos viršininkui. Pastarasis, gavęs tokį pranešimą, imasi veiksmų, kad pranešime nurodytam orlaiviui galėtų būti išduotas skrydžių valdymo leidimas išvykti.
21. Apie atšauktą orlaivio draudimą išskristi inspektorius nedelsdamas informuoja CAA direktorių ir SAFA koordinatorių, pateikdamas užpildyto Draudimo išskristi akto kopiją.
22. Šių taisyklių 15 punkte numatytu atveju inspektorius, naudodamasis oro eismo paslaugų teikėjo, oro uosto ir kita informacija, jei yra galimybė, kontroliuoja, kaip laikomasi nustatyto apribojimo. Jei orlaivis nesilaikė nustatyto apribojimo, inspektorius apie tai informuoja SAFA koordinatorių. Pastarasis apie nustatytą apribojimo pažeidimo faktą informuoja orlaivio naudotoją, orlaivio naudotojo ir orlaivio registravimo valstybių kompetentingas institucijas bei EASA.
IV. Orlaivio sulaikymas kilus saugumo grėsmei
23. CAA direktoriaus įgaliotieji Aviacijos saugumo skyriaus darbuotojai, paskirti aviacijos saugumo auditoriais (toliau – auditoriai), gali sulaikyti orlaivį, jeigu įtaria, kad kilo grėsmė orlaivio saugumui (gauta informacija apie tai, kad orlaivis gali tapti neteisėtos veikos objektu; nebuvo tinkamai ir veiksmingai įgyvendintos orlaivio, keleivių, bagažo, pašto, krovinių, orlaivio atsargų saugumo priemonės, numatytos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose).
24. Gavęs informaciją apie tai, kad orlaivis gali tapti neteisėtos veikos objektu, saugumo auditorius nedelsdamas ir perduoda informaciją kompetentingoms institucijoms, orlaivio naudotojui ar jo paskirtajam atstovui ir surašo Orlaivio sulaikymo aktą (šių taisyklių 4 priedas) bei sulaiko orlaivį, kol bus imtasi atitinkamų veiksmų pagal aplinkybes arba atlikus patikrinimą nustatoma, kad realus pavojus orlaiviui negresia.
25. Nustatęs, kad nebuvo tinkamai ir veiksmingai įgyvendintos orlaivio, keleivių, bagažo, pašto, krovinių, orlaivio atsargų saugumo priemonės, numatytos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose, auditorius privalo:
25.1. pasikonsultavęs su orlaivio vadu, priimti sprendimą, kokių priemonių būtina imtis trūkumui ištaisyti. Tokiu atveju auditorius turi užtikrinti, kad trūkumai būtų taisomi jo buvimo orlaivyje metu;
25.2. jeigu neįmanoma skubiai ištaisyti trūkumo, auditorius turi užpildyti Orlaivio sulaikymo aktą, kuriame nurodoma, koks trūkumas nustatytas patikrinimo metu (esmė bei pagrindiniai faktai). Orlaivio sulaikymo aktas teikiamas pasirašyti orlaivio vadui, o jo nesant, kitam orlaivio naudotojo atstovui. Akto kopija įteikiama orlaivio vadui, o jam nesant, kitam orlaivio naudotojo atstovui
26. Orlaivio sulaikymo akto pagrindu aviacijos saugumo auditorius parengia Pranešimą oro eismo paslaugų teikėjui (1 priedas). Pranešimas pateikiamas oro uosto, kuriame yra orlaivis, SVC pamainos viršininkui.
27. SVC pamainos viršininkas, gavęs šių taisyklių 26 punkte nurodytą pranešimą, imasi veiksmų, kad pranešime nurodytam orlaiviui nebūtų išduotas skrydžių valdymo leidimas išvykti.
28. Išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sulaikyti orlaivį, auditorius atšaukia sprendimą sulaikyti orlaivį ir leidžia orlaiviui išskristi.
29. Sprendimas atšaukti orlaivio sulaikymą įrašomas Orlaivio sulaikymo akte, kuriame nurodomos orlaivio sulaikymo atšaukimo priežastys, jo įsigaliojimo data ir laikas. Apie orlaivio sulaikymo atšaukimą auditorius informuoja orlaivio vadą, o jo nesant, kitą orlaivio naudotojo atstovą.
30. Atšaukęs orlaiviui draudimą išskristi, auditorius parengia Pranešimą oro eismo paslaugų teikėjui (2 priedas) ir pateikia jį SVC pamainos viršininkui. Pastarasis, gavęs tokį pranešimą, imasi veiksmų, kad pranešime nurodytam orlaiviui būtų išduotas skrydžių valdymo leidimas išvykti.
Draudimo išskristi ir
orlaivio sulaikymo taisyklių
1 priedas
(Pranešimo oro eismo paslaugų teikėjui apie orlaivio sulaikymą ar draudimo skristi forma)
PRANEŠIMAS ORO EISMO PASLAUGŲ TEIKĖJUI APIE ORLAIVIO SULAIKYMĄ AR DRAUDIMĄ ORLAIVIUI IŠSKRISTI
Pranešu, kad vadovaujantis Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklių ____ punktu orlaivis (orlaivio tipas) ______________, nacionaliniai ir registracijos ženklai___________, skrydžio numeris ____________, yra sulaikomas (draudžiama orlaiviui išskristi).
Prašau neišduoti šiam orlaiviui skrydžių valdymo leidimo išvykti.
Orlaivis sulaikomas (nustatytas draudimas išskristi galioja) iki atskiro pranešimo.
_
_
(CAA darbuotojo pareigos, vardas ir pavardė) (parašas)
_
(tarnybinio telefono numeris) (data, laikas)
_________________
Draudimo išskristi ir
orlaivio sulaikymo taisyklių
2 priedas
(Pranešimo oro eismo paslaugų teikėjui apie orlaivio sulaikymą ar draudimo skristi atšaukimą forma)
PRANEŠIMAS ORO EISMO PASLAUGŲ TEIKĖJUI APIE ORLAIVIO SULAIKYMĄ AR DRAUDIMO ORLAIVIUI IŠSKRISTI NUSTATYMO ATŠAUKIMĄ
Pranešu, kad vadovaujantis Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklių ____ punktu orlaivio (orlaivio tipas) ______________, nacionaliniai ir registracijos ženklai___________, skrydžio numeris ________________, sulaikymas (draudimas orlaiviui išskristi), nustatytas ____________________ (data, laikas), yra atšaukiamas. Orlaiviui gali būti išduotas skrydžių valdymo leidimas išvykti.
Skrydis gali būti vykdomas tik pagal nustatytus šio skrydžio apribojimus:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Paaiškėjus šių nustatytų apribojimų pažeidimo faktui, nedelsiant prašom pranešti CAA.
_
_
(CAA darbuotojo pareigos, vardas ir pavardė) (parašas)
_
(tarnybinio telefono numeris) (data, laikas)
_________________
Draudimo išskristi ir
orlaivio sulaikymo taisyklių
3 priedas
(Orlaivio draudimo išskristi akto forma)
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA
DRAUDIMO IŠSKRISTI AKTAS
ACT OF GROUNDING OF AIRCRAFT
Nr.
Draudimas orlaiviui išskristi
Grounding of aircraft
______________ (data) ______________________________ oro uoste (aerodrome) CAA atliko orlaivio ______________ (orlaivio tipas), nacionaliniai ir registracijos ženklai ____________, skrydžio numeris ____________, patikrinimą. Buvo nustatyti šie tarptautinių standartų neatitikimai, keliantys grėsmę skrydžių saugai:
The aircraft has been inspected by the CAA. The following non-compliances to international standards endangering aviation safety has been revealed:
1.__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Kadangi nustatytų trūkumų įtakos skrydžių saugai negalima ištaisyti nedelsiant, vadovaudamasis Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklių 13 punktu, draudžiu orlaiviui išskristi. Orlaiviui draudžiama išskristi iki šis draudimas bus atšauktas.
Since the negative effect of the found deficiencies to aviation safety could not be eliminated without delay, following the Rules on grounding and detention of aircraft, the aircraft has been grounded. The departure of the aircraft is prohibited until this decision will be revoked.
Draudimas išskristi įsigalioja nuo: ___________________________________________
Grounding of the aircraft effects from (data, laikas)
Sprendimą priėmė:_______________________________________________________
Decision made by: (atsakingo asmens vardas, pavardė, parašas)
Su sprendimu susipažinau:_________________________________________________
Information received by (orlaivio naudotojo atstovo vardas, pavardė, parašas)
Draudimo išskristi atšaukimas:
Canceling of the grounding:
Nustatytiems trūkumams ištaisyti buvo atlikti šie veiksmai:
The following corrective actions have been taken:
1. _________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Patvirtinu, kad patikrinimo metu nustatyti trūkumai arba jų įtaka skrydžių saugai yra pašalinta, todėl leidžiu orlaiviui išskristi.
I, hereby, confirm that deficiencies found during the ramp inspection has been rectified or their effect to aviation safety has been eliminated, therefore the grounding of the aircraft has been lifted.
Skrydis gali būti vykdomas laikantis šių papildomų sąlygų ar apribojimų:
The flight can be conducted if the following flight conditions or restrictions are met:
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Draudimas orlaiviui išskristi atšaukiamas nuo: __________________________________
Grounding of the aircraft is revoked as from (data, laikas)
Sprendimą priėmė:_______________________________________________________
Decision made by: (atsakingo asmens vardas, pavardė, parašas)
Su sprendimu susipažinau:_________________________________________________
Information received by (orlaivio naudotojo atstovo vardas, pavardė, parašas)
_________________
Draudimo išskristi ir
orlaivio sulaikymo taisyklių
4 priedas
(Orlaivio sulaikymo akto forma)
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA
ORLAIVIO SULAIKYMO AKTAS
ACT OF THE AIRCRAFT DETENTION
Nr.
Orlaivio sulaikymas kilus orlaivio saugumo grėsmei
Detention of the aircraft due to threat to aviation security
Orlaivio duomenys:
Aircraft data
orlaivio tipas ________________,
nacionaliniai ir registracijos ženklai ____________,
skrydžio numeris ____________.
Orlaivio sulaikymo priežastys:
Reasons for the detention
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Kadangi nustatytų aviacijos saugumo trūkumų negalima ištaisyti nedelsiant (arba yra gauta informacija, kad orlaivis gali tapti neteisėtos veikos objektu), vadovaudamasis Draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklių 25.2 punktu (24 punktu), draudžiu orlaiviui išskristi. Orlaivis yra sulaikomas iki šis sulaikymas bus atšauktas.
Since the negative effect of the deficiencies identified to aviation security could not be eliminated without delay (or information has been received that the aircraft may be subjected to the unlawful interference), in compliance with Article 25.2 (Article 24) of the Rules on grounding and detention of aircraft, the aircraft has been detained. The departure of the aircraft is prohibited until this decision will be revoked.
Orlaivio sulaikymas įsigalioja nuo: ___________________________________________
Aircraft detention effective as from (data, laikas)
Sprendimą priėmė:_______________________________________________________
Decision made by: (atsakingo asmens vardas, pavardė, parašas)
Su sprendimu susipažinau:_________________________________________________
Information received by (orlaivio naudotojo atstovo vardas, pavardė, parašas)
Orlaivio sulaikymo atšaukimas:
Revocation of the detention:
Nustatytiems trūkumams ištaisyti buvo atlikti šie veiksmai:
The following corrective actions have been taken:
1. _________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Patvirtinu, kad nustatyti trūkumai arba jų įtaka aviacijos saugumui yra pašalinta, todėl leidžiu orlaiviui išskristi.
I, hereby, confirm that deficiencies identified have been rectified or their effect to aviation safety eliminated, therefore, the detention of the aircraft is revoked.
Skrydis gali būti vykdomas laikantis šių papildomų sąlygų ar apribojimų:
The flight can be conducted if the following flight conditions or restrictions are met:
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Orlaivio sulaikymas atšaukiamas nuo: ________________________________________
Detention of the aircraft is revoked as from (data, laikas)
Sprendimą priėmė:_______________________________________________________
Decision made by: (atsakingo asmens vardas, pavardė, parašas)
Su sprendimu susipažinau:_________________________________________________
Information received by (orlaivio naudotojo atstovo vardas, pavardė, parašas)
_________________
Pakeitimai:
1.
Civilinės aviacijos administracija, Įsakymas
Nr. 4R-69, 2017-05-03, paskelbta TAR 2017-05-16, i. k. 2017-08229
Dėl Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2010 m. rugsėjo 10 d. įsakymo Nr. 4R-190 „Dėl draudimo išskristi ir orlaivio sulaikymo taisyklių patvirtinimo” pakeitimo