Suvestinė redakcija nuo 2009-04-12 iki 2010-08-12
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 71-2215, i. k. 1002070ISAK00001057
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŠVIETIMO ĮSTAIGOS SPECIALIOJO UGDYMO KOMISIJOS SUDARYMO IR DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS
2000 m. rugpjūčio 17 d. Nr. 1057
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos specialiojo ugdymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3228) 7 straipsnio 2 dalimi,
1. Tvirtinu Švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarką (pridedama).
3. Laikau netekusiu galios Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo specialiųjų poreikių vaikams bendrojo ugdymo įstaigose tvarkos, patvirtintos 1993 05 27, 17 punktą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
švietimo ir mokslo ministro
2000 08 18 įsakymu Nr. 1057
ŠVIETIMO ĮSTAIGOS SPECIALIOJO UGDYMO KOMISIJOS SUDARYMO IR DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA
I. BendrOSIOS NUOSTATOS
1. Ši Tvarka nustato švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijos sudarymą, veiklos turinį ir darbo organizavimą.
2. Švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijos (toliau vadinama – Komisija) paskirtis – spręsti asmens specialiųjų ugdymosi poreikių pradinio vertinimo, jų siuntimo į pedagoginę psichologinę tarnybą, ugdymo organizavimo ir ugdymo turinio klausimus švietimo įstaigoje.
II. KOMISIJOS SUDARYMAS
4. Komisija sudaroma švietimo įstaigoje, kurioje dirba ne mažiau kaip 5 pedagogai:
5. Komisija sudaroma iš 5–9 narių: švietimo įstaigos vadovo ar vadovo pavaduotojo ugdymui; specialistų – psichologo, specialiojo pedagogo, logopedo. Į komisijos sudėtį ikimokyklinėje ugdymo įstaigoje ir specialiojoje ikimokyklinio ugdymo įstaigoje įeina grupės auklėtojai, pradinėje mokykloje – klasės mokytojai, pagrindinėje ir vidurinėje mokykloje – klasės ir dalykų mokytojai, specialiojoje mokykloje ir ugdymo centre – vaiką ugdantys pedagogai. Pageidautina, kad komisijoje dalyvaujantys pedagogai turėtų kvalifikacines kategorijas ir ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginį darbo stažą, o dirbantys bendrojo ugdymo įstaigoje būtų tobulinę pedagoginę kvalifikaciją specialiojo ugdymo srityje. Į komisiją gali būti įrašyti švietimo įstaigoje dirbantis socialinis pedagogas bei sveikatos priežiūros darbuotojas.
III. KOMISIJOS FUNKCIJOS
8. Bendrojo ugdymo įstaigos specialiojo ugdymo komisija, kurios sudėtyje yra visi specialistai ar bent vienas iš jų:
8.1. gavusi tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą (1 priedas), atlieka vaiko, turinčio ugdymosi sunkumų, pradinį vertinimą ir pildo pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pradinio vertinimo (2 priedas);
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
8.2. kolegialiai aptaria individualaus darbo su vaiku planus, programas, būdus, metodus, tempą, teikia rekomendacijų su vaiku dirbančiam pedagogui;
8.3. konsultuoja pedagogą, kurio klasėje (grupėje) yra vaikas, turintis specialiųjų ugdymosi poreikių;
8.4. konsultuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) ir teikia jiems metodinę pagalbą jų vaiko ugdymo klausimais;
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
8.5. nesant akivaizdaus vaiko raidos sutrikimo, skiria 3 mėnesių stebėjimo laikotarpį, įvertina vaiko pasiektus mokymosi rezultatus ir priima sprendimus dėl tolesnio vaiko ugdymo būdų ir metodų;
8.6. konsultuoja vaikus, tėvus (globėjus, rūpintojus), pedagogus dėl vaikų specifinių psichologinių problemų: elgesio ir emocijų sutrikimų, adaptacijos ugdymo įstaigoje, paauglystės krizių, padidėjusios rizikos įsitraukti į nusikalstamų grupuočių veiklą, įprasti prie alkoholio ir (ar) narkotikų (jei komisijoje dirba psichologas);
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
8.7. rekomenduoja modifikuoti bendrąsias mokomųjų dalykų programas (jei komisijoje dirba specialusis pedagogas ir (ar) logopedas);
8.9. gavusi tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą (3 priedas), siunčia vaiką nuodugniai įvertinti į pedagoginę psichologinę tarnybą (toliau vadinama Tarnyba), kurios aptarnavimo teritorijoje yra švietimo įstaiga;
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
8.10. tvarko specialiųjų poreikių vaikų apskaitą švietimo įstaigoje, nustato specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo prioritetus, optimalų pratybų skaičių vaikui, jų trukmę;
8.11. aprobuoja sutrikusios kalbos ir komunikacijos vaikų sąrašą, teikia jį derinti Tarnybai, kurios aptarnavimo teritorijoje yra švietimo įstaiga, ir švietimo įstaigos vadovui tvirtinti (bendrojo lavinimo mokyklos);
8.13. tėvams (globėjams, rūpintojams) sutikus, perduoda žinias apie vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą ir taikytą specialųjį ugdymą švietimo įstaigos, į kurią išvyksta vaikas, specialiojo ugdymo komisijai ir tą įstaigą aptarnaujančiai Tarnybai (jei švietimo įstaigą, kurioje bus ugdomas vaikas, aptarnauja kita Tarnyba);
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
8.14. teikia siūlymų švietimo įstaigos vadovui, pedagogų tarybai, švietimo įstaigos tarybai dėl specialiųjų poreikių vaikų ugdymo organizavimo tobulinimo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo;
9. Specialiojo ugdymo komisija, kurioje nėra nė vieno specialisto:
10. Specialiojo ugdymo įstaigos specialiojo ugdymo komisija:
10.1. prireikus kolegialiai aptaria individualius darbo su vaiku, turinčiu didelių ugdymosi sunkumų, planus, būdus, metodus, programas;
10.2. nustačiusi, kad vaikas padarė didelę pažangą kalbos raidoje, siunčia jį ugdytis į bendrojo ugdymo įstaigą (specialiojo ikimokyklinio ugdymo įstaigos, mokyklos, skirtų sutrikusios kalbos ir komunikacijos vaikams);
IV. Specialiojo ugdymo komisijos darbo organizavimas
13. Organizuoja posėdžius ne rečiau kaip 3 kartus per metus ir esant poreikiui. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų posėdyje balsų dauguma. Jei komisijoje svarstomi vaiko ugdymosi sunkumai, kviečiamas grupės auklėtojas, klasės ar dalyko mokytojas, tėvai (globėjai, rūpintojai).
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
14. Pirmos klasės mokinį į Tarnybą nuodugniai įvertinti jo specialiųjų ugdymosi poreikių siunčia ne anksčiau kaip antrame trimestre.
15. Pakartotinai vaiką įvertinti siunčia, jei vaikas nesugeba mokytis pagal Tarnybos rekomenduotą programą (bet ne anksčiau kaip po metų po įvertinimo Tarnyboje) arba jei pakartotinis įvertinimas yra numatytas Tarnybos pažymoje dėl pedagoginio psichologinio asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo (4 priedas).
16. Tarnybai pateikia: tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą (raštu) vertinti vaiką Tarnyboje (3 priedas), pažymą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pradinio vertinimo (2 priedas), lietuvių kalbos, matematikos kontrolinių darbų sąsiuvinius, piešinius, pakartotiniam įvertinimui pateikia ir Tarnybos pažymą dėl pedagoginio psichologinio asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo (4 priedas).
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
19. Komisijos dokumentaciją sudaro:
19.1. Neteko galios nuo 2009-04-12
Punkto naikinimas:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin. 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
19.3 sutrikusios kalbos ir komunikacijos vaikų sąrašas (išskyrus specialiojo ugdymo įstaigas, kuriose ugdomi sutrikusios kalbos ir komunikacijos vaikai);
19.4. Neteko galios nuo 2009-04-12
Punkto naikinimas:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin. 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
19.5. tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimai dėl ugdymosi sunkumų priežasčių išaiškinimo ir gebėjimų įvertinimo (1 priedas);
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
20. Komisijos pirmininkas:
20.1. kviečia komisijos posėdžius ir atsako už dokumentų tvarkymą ir dokumentų apie asmens įvertinimą (4 priedas, 2 priedas) konfidencialumą, jų perdavimą asmeniui išvykus į kitą švietimo įstaigą;
20.2. sudaro galimybę susipažinti su vaiko įvertinimo ir specialiojo ugdymo skyrimo dokumentais vaiką ugdantiems pedagogams, tėvams (globėjams, rūpintojams), švietimo įstaigos steigėjo administracijos padalinio, kuruojančio švietimo įstaigą pedagoginiams darbuotojams, pedagoginei psichologinei tarnybai, Švietimo ir mokslo ministerijos Pedagoginiam psichologiniam centrui, Valstybinei švietimo inspekcijai.
______________
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
Švietimo įstaigos specialiojo
ugdymo komisijos sudarymo
ir darbo organizavimo tvarkos
1 priedas
2 forma
______________________________ SUTIKIMAS
(Vardas, pavardė)
______________________________ ___________________
______________________________ (Data)
(Gyvenamoji vieta)
______________________________
______________________________
______________________________
(Adresatas)
Sutinku, kad būtų išaiškintos mano sūnaus (dukters) ar globotinio (-ės)....................................
............ ....................................... ugdymosi sunkumų priežastys ir įvertinti jo (jos) gebėjimai švietimo
įstaigos specialiojo ugdymo komisijoje.
Tėvai (globėjai, rūpintojai)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
Švietimo įstaigos specialiojo
ugdymo komisijos sudarymo
ir darbo organizavimo tvarkos
2 priedas
4 forma
______________________ PAŽYMA
(Švietimo įstaigos pavadinimas)
__________________ Nr.______
Specialiojo ugdymo komisija (Data)
__________________
(Parengimo vieta)
Dėl specialiųjų ugdymosi poreikių
pradinio vertinimo
1. Bendri duomenys apie vaiką
Vardas, pavardė_____________________________________ gimimo data ___________________
asmens kodas ____________________________________________________________________
gimtoji kalba _____________________________________________________________________
adresas, telefonas__________________________________________________________________
gyvenimo ir ugdymo sąlygos šeimoje__________________________________________________
________________________________________________________________________________
vaiko sveikatos problemos (gimimo ir ankstyvosios raidos ypatumai, persirgtos ar lėtinės ligos); naudojimasis kompensacine technika_____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
klasė (jei moksleivis) ___________ kurso kartojimas ar mokyklos keitimas ____________________
2. Vaiko gebėjimai____________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Problemos (-ų) apibūdinimas ______________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4. Vertinimas
psichologo _______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
spec. pedagogo____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
logopedo ________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
kitų ____________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5. išvada APIE SPECIALIUOSIUS UGDYMOSI POREIKIUS
(siūlomos ugdymo programos, alternatyvūs mokymo būdai, atraminė medžiaga ir kt.)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. IŠVADA APIE RAIDOS (VYSTYMOSI) SUTRIKIMUS
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Komisijos pirmininkas
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Nariai:
Bent vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
Švietimo įstaigos specialiojo
ugdymo komisijos sudarymo
ir darbo organizavimo tvarkos
3 priedas
3 forma
____________________________ SUTIKIMAS
(Vardas, pavardė)
____________________________ ___________________
____________________________ (Data)
(Gyvenamoji vieta)
____________________________
____________________________
____________________________
(Adresatas)
Sutinku, kad būtų išaiškintos mano sūnaus (dukters) ar globotinio (-ės)....................................
............................................................................................ ugdymosi sunkumų priežastys ir įvertinti jo (jos) gebėjimai pedagoginėje psichologinėje tarnyboje.
Tėvai (globėjai, rūpintojai)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
Švietimo įstaigos specialiojo
ugdymo komisijos sudarymo
ir darbo organizavimo tvarkos
4 priedas
5 forma
________________________ PAŽYMA
(Pedagoginė psichologinė tarnyba)
________________________ ________________ Nr.______
(Data)
________________
(Parengimo vieta)
Dėl pedagoginio psichologinio asmens
specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo
Vardas, pavardė __________________________________________________________________
gimimo data __________________________ asmens kodas _______________________________
adresas (telefonas)_________________________________________________________________
ugdymo įstaiga______________________________ klasė__________________________________
kalba, kuria mokosi___________________________gimtoji kalba___________________________
1. Psichologinio vertinimo išvada_____________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Logopedinio vertinimo išvada______________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Pedagoginio vertinimo išvada______________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4. iŠvada APIE SPECIALIUOSIUS UGDYMOSI POREIKIUS
(siūlomos ugdymo programos, alternatyvūs mokymo būdai, atraminė medžiaga ir kt.)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5. IŠVADA APIE RAIDOS (VYSTYMOSI) SUTRIKIMUS
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Tarnybos vadovas
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Specialistai:
Bent vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Ugdantis pedagogas (kai dalyvauja)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
Švietimo įstaigos specialiojo
ugdymo komisijos sudarymo
ir darbo organizavimo tvarkos
5 priedas
6 forma
_______________________________ PAŽYMA
(Pedagoginė psichologinė tarnyba, mokyklos
_______________________________ _________________ Nr.______
specialiojo ugdymo komisija) (Data)
_________________
(Parengimo vieta)
Dėl specialiojo ugdymo skyrimo
specialiųjų poreikių asmeniui
Vardas, pavardė __________________________________________________________________
gimimo data __________________________ asmens kodas _______________________________
adresas (telefonas)_________________________________________________________________
švietimo įstaiga____________________________________________________________________
IŠVADA APIE RAIDOS (VYSTYMOSI) SUTRIKIMUS________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
iŠvada APIE SPECIALIUOSIUS UGDYMOSI POREIKIUS
(siūlomos ugdymo programos, alternatyvūs mokymo būdai, atraminė medžiaga ir kt.) ____________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Tarnybos (komisijos) vadovas
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Tėvai (globėjai, rūpintojai)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-621, 2009-04-01, Žin., 2009, Nr. 41-1588 (2009-04-11), i. k. 1092070ISAKISAK-621
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2000 m. rugpjūčio 17 d. įsakymo Nr. 1057 "Dėl Švietimo įstaigos specialiojo ugdymo komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarkos" pakeitimo