Suvestinė redakcija nuo 2011-10-28 iki 2012-10-23

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 24-1192, i. k. 111301MISAK00D1-145

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ, VYKDANT APLINKOS APSAUGOS VALSTYBINĘ KONTROLĘ, REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. BIRŽELIO 30 D. ĮSAKYMO Nr. 327 „DĖL KONTROLIUOJAMŲ OBJEKTŲ TIKRINIMO DAŽNUMO NUSTATYMO REGIONŲ APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTUOSE TVARKOS“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2011 m. vasario 18 d. Nr. D1-145

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2010, Nr. 81-4228) 364 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo (Žin., 2002, Nr. 72-3017; 2011, Nr. 85-4124) 14 straipsnio 2 dalimi:

Preambulės pakeitimai:

Nr. D1-817, 2011-10-24, Žin., 2011, Nr. 129-6130 (2011-10-27), i. k. 111301MISAK00D1-817

 

1. Tvirtinu Ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, reikalavimų aprašą (toliau – Reikalavimų aprašas) (pridedama).

2. Pavedu Aplinkos apsaugos agentūrai, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams, vadovaujantis šiuo Reikalavimų aprašu, patvirtinti ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, taisykles.

3. Pripažįstu netekusiais galios:

3.1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymą Nr. 327 „Dėl Kontroliuojamų objektų tikrinimo dažnumo nustatymo regionų aplinkos apsaugos departamentuose tvarkos“;

3.2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. gruodžio 21 d. įsakymą Nr. D1-632 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. 327 „Dėl kontroliuojamų objektų tikrinimo dažnumo nustatymo regionų aplinkos apsaugos departamentuose tvarkos“ pakeitimo“.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2011 m. vasario 18 d.

įsakymu Nr. D1-145

 

ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ, VYKDANT APLINKOS APSAUGOS VALSTYBINĘ KONTROLĘ, REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, reikalavimų aprašas (toliau – Reikalavimų aprašas) nustato Aplinkos apsaugos agentūros, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų (toliau – Kontrolę atliekantys subjektai) planuojamų tikrinti ūkio subjektų sąrašo (toliau – Patikrinimų planas) sudarymo kriterijus, neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindus ir tikrintinų ūkio subjektų atrankos kriterijus, vykdomų ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo tvarką ir trukmę, informacijos apie atliekamus patikrinimus pateikimo reikalavimus.

2. Ūkio subjektų veiklos planiniai ir neplaniniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu (Žin., 2002, Nr. 72-3017), Europos Parlamento ir Tarybos 2001 m. balandžio 4 d. rekomendacija 2001/331/EB (OL 2001 L 118, p. 41), nustatančia minimalius aplinkosauginių tikrinimų valstybėse narėse kriterijus, kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais aplinkos apsaugą, ir šiuo Reikalavimų aprašu.

Patikrinimai planuojami ir atliekami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatyme nurodytais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais.

3. Ūkio subjektų veiklos planinių patikrinimų pirminis tikslas – teisės aktų nustatyta tvarka pagal kompetenciją gautos informacijos apie ūkio subjekto veiklą vertinimas ir metodinės pagalbos ūkio subjektui teikimas.

4. Ūkio subjektų veiklos planinis patikrinimas gali apimti ūkio subjekto visą veiklą arba jos dalį.

5. Kontrolę atliekantys subjektai ūkio subjektų veiklos patikrinimus vykdo kontrolę atliekančių subjektų nuostatuose nustatytose veiklos teritorijose. Ūkio subjekto veiklos planinius ir neplaninius patikrinimus atlieka aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai. Planiniai patikrinimai atliekami pagal Patikrinimų planą, patvirtintą šio Reikalavimų aprašo 16 punkte nustatyta tvarka, neplaniniai – pagal sprendimą, priimtą šio Reikalavimų aprašo 28 ir 29 punktuose nustatyta tvarka.

6. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas negali atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimo, jeigu jis turi asmeninį suinteresuotumą, t. y.:

6.1. yra susijęs artimos giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo ūkio subjekto savininku ir/arba vadovu;

6.2. yra buvęs tikrinamo ūkio subjekto darbuotojas ir nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip vieneri metai;

6.3. yra tikrinamo ūkio subjekto akcininkas;

6.4. yra veikiamas kitų aplinkybių, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui.

7. Jeigu paaiškėja šio Reikalavimų aprašo 6 punkte nurodytos aplinkybės, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas privalo nedelsdamas raštu informuoti kontrolę atliekančio subjekto vadovą ar jo įgaliotą asmenį. Sprendimą dėl aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno nušalinimo nuo ūkio subjekto veiklos patikrinimo priima Kontrolę atliekančio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

8. Reikalavimų apraše vartojamos sąvokos:

Ūkio subjektų veiklos kontrolė – viešojo administravimo subjektų veikla, skirta teikti metodinę pagalbą ūkio subjektams, kontroliuoti, kaip jie laikosi įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų aplinkos apsaugos reikalavimų, kontroliuoti, ar tinkamai tuos reikalavimus vykdo, ir įgyvendinti kitas priemones, užtikrinančias tinkamą teisės aktų reikalavimų laikymąsi ir mažinančias galimų pažeidimų skaičių.

Kitos vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme (Žin., 1992, Nr. 5-75) ir kituose teisės aktuose.

 

II. PATIKRINIMŲ PLANO SUDARYMAS

 

9. Patikrinimų planas sudaromas vieneriems metams, atsižvelgus į:

9.1. tikrintinų ūkio subjektų atrankos kriterijus, nurodytus šio Reikalavimų aprašo 10 punkte;

9.2. kontrolę atliekančio subjekto nustatytus ūkio subjektų kontrolinės veiklos prioritetus, nustatytus metiniame veiklos plane;

9.3. kontrolę atliekančio subjekto turimus žmogiškuosius ir materialinius išteklius aplinkos apsaugos valstybinei kontrolei vykdyti.

10. Tikrintinų ūkio subjektų atrankos kriterijai:

10.1. galimas naudojamų medžiagų ar išmetamų į aplinką teršalų neigiamas poveikis aplinkai;

10.2. naudojamų ir/ar tvarkomų pavojingų cheminių medžiagų ir preparatų kiekis;

10.3. išmetamų į aplinką teršalų pavojingumas ir/ar kiekis;

10.4. ankstesnių patikrinimų metu buvo nustatyti pažeidimai, kuriais buvo padaryta žala aplinkai;

10.5. pasikartojantys ir pasitvirtinę fizinių ar juridinių asmenų, viešojo administravimo subjektų skundai ar pranešimai dėl aplinkos apsaugos reikalavimų pažeidimų;

10.6. įvykusios avarijos ir aplinkos teršimo atvejai praeityje;

10.7. ūkinė veikla vykdoma saugomoje teritorijoje;

10.8. gretimų teritorijų naudojimo paskirtis ar pobūdis (urbanizuotos teritorijos, saugomos teritorijos);

10.9. valstybinio, savivaldybių, ūkio subjektų aplinkos monitoringo duomenys;

10.10. įdiegtos EMAS ar kitos aplinkosaugos vadybos sistemos;

10.11. eksploatuojami aplinkosauginiu požiūriu pavojingi objektai (nustatyti aplinkos ministro įsakymu).

11. Patikrinimų planas sudaromas pagal šio Reikalavimų aprašo 1 priede pateiktą formą. Patikrinimų plane nurodoma:

11.1. patikrinimų plano patvirtinimo data;

11.2. tikrinamo ūkio subjekto pavadinimas, kodas, adresas, teisinė forma, ūkinės veiklos sritis;

11.3. numatytas patikrinimo terminas ketvirčio tikslumu;

11.4. numatyta patikrinimo trukmė darbo dienomis;

11.5. patikrinimo pobūdis;

11.6. kontrolę atliekančio subjekto struktūrinio padalinio pavadinimas, atsakingo už patikrinimo atlikimą aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno vardas ir pavardė;

11.7. kiti kontrolę atliekantys subjektai (jei atliekamas bendras patikrinimas).

12. Planiniai patikrinimai atliekami ne dažniau kaip 2 kartus per kalendorinius metus.

13. Jei Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Europos Sąjungos teisės aktai numato konkretų tam tikros veiklos patikrinimų dažnumą, vadovaujamasi tais teisės aktais.

14. Po leidimo/licencijos išdavimo šešis mėnesius neatliekami planiniai ūkio subjektų leidime/licencijoje reglamentuotos veiklos patikrinimai, išskyrus atvejus, kai leidimas/licencija ūkio subjektui išduotas be patikrinimo. Ši nuostata netaikoma, jeigu kontrolę atliekančio subjekto veiklos tikslams pasiekti būtini dažni planiniai patikrinimai, grindžiami potencialia pažeidimų rizika.

15. Kontrolę atliekančio subjekto vadovas įsakymu paskiria atsakingus asmenis už patikrinimų plano ar jo pakeitimų parengimą. Sudarant Patikrinimų planą, vadovaujasi Viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais minimalios ir proporcingos priežiūros naštos bei nediskriminavimo principais, šio Reikalavimų aprašo nuostatomis.

16. Patikrinimų planas tvirtinamas kontrolę atliekančio subjekto vadovo, jo įgalioto asmens sprendimu. Patikrinimų planas gali būti pakeistas kontrolę atliekančio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-817, 2011-10-24, Žin., 2011, Nr. 129-6130 (2011-10-27), i. k. 111301MISAK00D1-817

 

17. Patvirtintas ar pakeistas Patikrinimų planas skelbiamas per 3 darbo dienas kontrolę atliekančio subjekto interneto svetainėje.

18. Kontrolę atliekantis subjektas Patikrinimų planą privalo suderinti su Aplinkos grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613, 2011, Nr. 92-4374), institucijų vadovais užtikrinant veiksmų koordinavimą, institucinių pajėgumų racionalų naudojimą bei naštos verslui mažinimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-817, 2011-10-24, Žin., 2011, Nr. 129-6130 (2011-10-27), i. k. 111301MISAK00D1-817

 

III. PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA

 

19. Ūkio subjektų veiklos planinius patikrinimus atlieka aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai pagal patvirtintą Patikrinimų planą.

20. Ne vėliau kaip 2 darbo dienos iki bendro planinio patikrinimo pradžios jį atliksiantys pareigūnai privalo suderinti bendro patikrinimo metu numatomus veiksmus ir tikrintinas konkrečias ūkio subjekto veiklos sritis, įrenginius, dokumentus ir pan.

21. Ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios kontrolę atliekančio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo privalo raštu arba elektroniniu būdu informuoti ūkio subjektą apie numatomą vykdyti patikrinimą, nurodyti atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir preliminarų dokumentų, kuriuos reikės pateikti patikrinimo metu, sąrašą.

22. Kontrolę atliekantys subjektai Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi jiems suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti būtinais dokumentais ir kita informacija, kuriuos jiems yra pateikę ūkio subjektai.

23. Planinio patikrinimo trukmė – 20 darbo dienų nuo patikrinimo pradžios, kai aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas prisistato tikrinamo ūkio subjekto atstovui. Kontrolę atliekančio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu planinio patikrinimo trukmė gali būti pratęsta, bet ne daugiau kaip 20 darbo dienų. Patikrinimas laikomas baigtu, kai surašomas patikrinimo aktas.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-817, 2011-10-24, Žin., 2011, Nr. 129-6130 (2011-10-27), i. k. 111301MISAK00D1-817

 

24. Šio Reikalavimų aprašo 23 punkte nurodyti patikrinimo terminai vykdant mokesčių už aplinkos teršimą ir valstybinius gamtos išteklius mokėjimo kontrolę taikomi tiek, kiek jų nereglamentuoja šių mokesčių mokėjimo kontrolės tvarką nustatantys teisės aktai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-817, 2011-10-24, Žin., 2011, Nr. 129-6130 (2011-10-27), i. k. 111301MISAK00D1-817

 

25. Pirmaisiais metais po ūkio subjekto veiklos pradžios šiam subjektui už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus negali būti taikomos poveikio priemonės, susijusios su ūkio subjekto veiklos ribojimu (sustabdomos ar naikinamos veiklos licencijos, leidimai, stabdoma ūkinė veikla). Ūkio subjekto veiklos pradžia laikoma jo steigimo dokumentų (pakeistų steigimo dokumentų) įregistravimo juridinių asmenų registre data. Jeigu tokiai veiklai reikia gauti leidimą ar/ir licenciją, ūkio subjekto veiklos pradžia laikoma leidimo ar/ir licencijos išdavimo data. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo, netinkamo taikymo faktą, ūkio subjektui Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo (Žin., 2002, Nr. 72-3017) nustatyta tvarka duodamas privalomasis nurodymas nustatant protingą terminą pažeidimams ištaisyti.

26. Šio Reikalavimų aprašo 25 punkte nustatyta išlyga netaikyti poveikio priemonių ir nustatyti terminą pažeidimams ištaisyti netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo 25 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytais atvejais priemonės yra būtinos ir neišvengiamos. Priemonės, ribojančios ūkio subjekto veiklą, turi būti proporcingos padarytos žalos dydžiui.

 

IV. NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA

 

27. Ūkio subjektų veiklos neplaninis patikrinimas atliekamas kontrolę atliekančio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens motyvuotu sprendimu, kuris įforminamas pavedimu pagal Reikalavimų aprašo 2 priede pateiktą formą. Toks patikrinimas atliekamas esant vienam ar keliems pagrindams:

27.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos (toliau – Institucija) prašymą;

27.2. turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų apie galimą ūkio subjekto veiką, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų;

27.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ūkio subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai;

27.4. jeigu neplaninio patikrinimo atlikimo pagrindą nustato įstatymas ar Vyriausybės priimtas teisės aktas.

28. Ūkio subjekto veiklos neplaninis patikrinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkretaus ūkio subjekto veiksmų ar neveikimo atliekamas kontrolę atliekančio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens sprendimu.

29. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas, pradėdamas ūkio subjekto neplaninį patikrinimą, pateikia tikrinamam ūkio subjektui teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinto sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopiją. Neplaninio patikrinimo trukmei taikomi Reikalavimų aprašo 23 ir 24 punktuose nurodyti reikalavimai.

30. Esant šio Reikalavimų aprašo 27.1 punkte nurodytam pagrindui, kontrolę atliekančio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo gali priimti sprendimą neatlikti neplaninio patikrinimo, jeigu kompetentingas viešojo administravimo subjektas ar kita valstybės kompetentinga Institucija prašyme nepateikė naujų faktinių duomenų apie ūkio subjekto veiklos daromą poveikį aplinkai ar galimus aplinkos apsaugos teisės aktų pažeidimus. Apie sprendimą neatlikti neplaninio patikrinimo pranešama Institucijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo ar prašymo gavimo dienos.

 

V. ŪKIO SUBJEKTO VEIKLOS PATIKRINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS IR DOKUMENTACIJOS TVARKYMAS

 

31. Ūkio subjekto veiklos planinio ir neplaninio patikrinimo rezultatai įforminami Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme ir/ar kituose teisės aktuose nustatyta tvarka. Už tinkamą planinio ir neplaninio patikrinimo atlikimą ir rezultatų įforminimą atsako tikrinimą atlikę ir dokumentus surašę aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai.

32. Kontrolę atliekančio subjekto vadovas turi užtikrinti, kad struktūriniuose padaliniuose būtų sudaromi visų jų kontroliuojamų ūkio subjektų sąrašai, sudaromos ir tvarkomos dokumentų bylos pagal kontrolę atliekančio subjekto dokumentacijos planą. Rekomenduojama kiekvienam tikrinamam ūkio subjektui sudaryti atskirą dokumentų bylą.

33. Į bylas dedami šių dokumentų originalai arba jų kopijos:

33.1. ūkinės veiklos objekto eksploatavimui išduotas leidimas, įskaitant monitoringo programą, EMAS, ISO 14001 pažymėjimų kopijos bei ataskaitos kontrolę atliekančiam subjektui;

33.2. patikrinimų aktai, raštai, pranešimai, skundai;

33.3. ūkio subjektui siųstos pastabos, duoti privalomieji nurodymai, nutarimų administracinių teisės pažeidimų bylose kopijos;

33.4. tyrimų arba aplinkos apsaugos ataskaitos, apžvalgos;

33.5. informacija apie praeityje įvykusius incidentus ir pažeidimus aplinkos apsaugos srityje, padarytos žalos aplinkai atvejus;

33.6. kita informacija.

 

VI. REIKALAVIMAI INFORMACIJOS APIE ATLIEKAMUS ŪKIO SUBJEKTO VEIKLOS PATIKRINIMUS PATEIKIMUI

 

34. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus atvejus, kai kontrolę atliekantis subjektas gali teikti informaciją apie atliekamo patikrinimo faktą, kai tai daroma ne kontrolę atliekančio subjekto iniciatyva.

35. Pasibaigus kalendoriniams metams, Kontrolę atliekantys subjektai rengia ir aplinkos ministrui ar jo įgaliotam asmeniui teikia metines vykdytos veiklos ataskaitas, kuriose pateikiama informacija, nurodyta Viešojo administravimo įstatymo 367 straipsnio 2 dalyje.

36. Kontrolę atliekantys subjektai, nelaukdami ataskaitinio laikotarpio pabaigos, teikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui ar jo įgaliotam asmeniui informaciją, susijusią su ūkio subjektų kontrole, kai kyla abejonių dėl teisės aktų reikalavimų pagrįstumo.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Kontrolę atliekantis subjektas bendradarbiauja su ūkio subjektais, konsultuoja ūkio subjektus kontrolę atliekančio subjekto kompetencijos klausimais ir atlieka kitus prevencinius veiksmus, skirtus užkirsti kelią galimiems teisės pažeidimams, o poveikio priemones (administracines nuobaudas, įstatymų nustatytais atvejais medžiagos perdavimą teisėsaugos institucijoms spręsti klausimą dėl kaltų asmenų patraukimo baudžiamojon atsakomybėn, ekonomines baudas, aplinkai kenksmingos veiklos sustabdymą, taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimų panaikinimą, kitas įstatymų nustatytas teisinio poveikio priemones) taiko kaip paskutinę (ultima ratio) priemonę. Metodinės pagalbos principas netaikomas ūkio subjektų veiklos patikrinimų metu, jeigu jo taikymas trukdo siekti ūkio subjektų veiklos kontrolės tikslų, susijusių su teisės aktų reikalavimų laikymosi kontrole, laikytis specialiuosiuose kontrolę reglamentuojančiuose įstatymuose ir jų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ar Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse įtvirtintų atitinkamai kontrolei keliamų reikalavimų.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-817, 2011-10-24, Žin., 2011, Nr. 129-6130 (2011-10-27), i. k. 111301MISAK00D1-817

 

38. Kontrolę atliekantis subjektas, atsižvelgęs į patikrinimo rezultatus ar nustatęs teisės aktų pažeidimus, ūkio subjektams taiko poveikio priemones įstatymų ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

39. Kontrolę atliekantis subjektas negali reikalauti ūkio subjekto pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose, tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.

40. Ūkio subjektas gali skųsti kontrolę atliekančio subjekto ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno motyvuotą sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą Viešojo administravimo įstatymo, Administracinių bylų teisenos įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka. Kontrolę atliekančio subjekto ar aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno motyvuoto sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-817, 2011-10-24, Žin., 2011, Nr. 129-6130 (2011-10-27), i. k. 111301MISAK00D1-817

 

41. Kontrolę atliekančių subjektų ir aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų veiklos efektyvumo ir rezultatyvumo vertinimo kriterijais negali būti paskirtų nuobaudų skaičius, baudų dydis ar kiti su sankcijų ūkio subjektams taikymu susiję rodikliai.

 

_________________


 

Ūkio subjektų veiklos planinių ir

neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos

apsaugos valstybinę kontrolę,

reikalavimų aprašo

1 priedas

 

(Patikrinimų plano forma)

 

KONTROLĘ ATLIEKANČIO SUBJEKTO ...... METŲ PATIKRINIMŲ PLANAS

(reikiamą instituciją, atitinkamus plano metus įrašyti)

 

Eil. Nr.

Tikrinamo ūkio subjekto pavadinimas, teisinė forma, kodas, ūkinės veiklos sritis, objekto/ įrenginio adresas

*** Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnas (vardas ir pavardė)

Patikrinimų terminai

Pastabos

I ketvirtis

II ketvirtis

III ketvirtis

IV ketvirtis

Institucijų, su kuriomis bus atliekami bendri tikrinimai, pavadinimai

Kitos pastabos

*

**

*

**

*

**

*

**

Kontrolę atliekančio subjekto padalinio pavadinimas (reikiamą įrašyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontrolę atliekančio subjekto padalinio pavadinimas (reikiamą įrašyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* – BK , BSP  – bendras kompleksinis, bendras specifinis patikrinimas su kita (kitomis) kontrolę atliekančia institucija.

* – K, SP – kompleksinis, specifinis patikrinimas atliekamas tik RAAD ar AAA.

** – numatoma patikrinimų trukmė darbo dienomis.

*** – jei ūkio subjektą tikrina rotacijos principu paskirtas kito kontrolę atliekančio subjekto pareigūnas – nurodomas  jį delegavusios institucijos pavadinimas.

 

(Kontrolę atliekančio subjekto vadovo ar jo įgalioto  asmens pareigos)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

Parengė

 

_________________


 

Ūkio subjektų veiklos planinių ir

neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos

apsaugos valstybinę kontrolę,

reikalavimų aprašo

2 priedas

 

(Pavedimo atlikti patikrinimą forma)

 

(herbas)

 

__________________________________________________________________________

(kontrolę atliekančio subjekto pavadinimas)

 

PAVEDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ

 

______________ Nr. ____________

(data)                                 

_____________________

(sudarymo vieta)

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo nuostatomis bei __________________________________________________________________  nuostatais:

1. Pavedu:

1.1. patikrinti ___________________________________________________________

(tikrinamo ūkio subjekto pavadinimas ir adresas, kodas)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

ūkinę veiklą pagal šią užduotį: ___________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ;

1.2. patikrinimą atlikti šiems pareigūnams:

___________________________________________________________________________ ,

(vardas, pavardė, pareigų pavadinimas)

___________________________________________________________________________ ,

(vardas, pavardė, pareigų pavadinimas)

___________________________________________________________________________ ;

(vardas, pavardė, pareigų pavadinimas)

 

1.3. patikrinimą pradėti 20 ___ m. _____________________ d.,

baigti 20 ___ m. _____________________ d.

 

(Kontrolę atliekančio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

Susipažinau

______________________

(tikrinamo ūkio subjekto atstovo pareigos)

______________________

(parašas)

______________________

(vardas ir pavardė)

______________________

(data)

___________________________________________________________________________

(įrašas apie atsisakymą pasirašyti)

 

 

2. Pratęsiu patikrinimo terminą:

 

2.1. nuo 20_____ m. _______________ d.;

2.2. iki 20_____ m. _______________ d.;

2.3. atsižvelgdamas į šias priežastis: ______________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

(Kontrolę atliekančio subjekto vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)

(parašas)

(vardas ir pavardė)

 

Susipažinau

______________________

(tikrinamo ūkio subjekto atstovo pareigos)

______________________

(parašas)

______________________

(vardas ir pavardė)

______________________

(data)

 

___________________________________________________________________________

(įrašas apie atsisakymą pasirašyti)

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-817, 2011-10-24, Žin., 2011, Nr. 129-6130 (2011-10-27), i. k. 111301MISAK00D1-817

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. vasario 18 d. įsakymo Nr. D1-145 "Dėl Ūkio subjektų veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų, vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, reikalavimų aprašo patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. 327 "Dėl kontroliuojamų objektų tikrinimo dažnumo nustatymo regionų aplinkos apsaugos departamentuose tvarkos" pripažinimo netekusiu galios" pakeitimo