Suvestinė redakcija nuo 2019-12-05
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 128-6080, i. k. 1112055ISAK00VA-105
VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMUI BŪSIMAJAM SANDORIUI PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2011 m. spalio 19 d. Nr. VA-105
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2007, Nr. 80-3220) 37¹ straipsniu, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966), 18.11 punktu,
1. T v i r t i n u pridedamas:
1.1. Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisykles.
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko 2011 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. VA-105
(Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko 2017 m. liepos 24 d. įsakymo Nr. VA-64 redakcija)
MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMUI BŪSIMAJAM SANDORIUI PATEIKIMO, PRAŠYMO NAGRINĖJIMO, MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMO IR PAKEITIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato mokesčių mokėtojo Prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui (Taisyklių priedas) (toliau – prašymas) pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio Sprendimo dėl mokesčių teisės aktų nuostatų taikymo būsimajam sandoriui, kurio FR1111 forma tvirtinama įsakymu, kuriuo tvirtinamos Taisyklės, (toliau – sprendimas) priėmimo ir pakeitimo tvarką. Mokesčių administratorius prašymą nagrinėja ir sprendimą dėl būsimųjų sandorių priima vadovaudamasis Lietuvos Respublikos nacionaliniais mokesčių teisės aktais, tarptautinėmis sutartimis bei kitais tarptautiniais susitarimais.
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
2. Taisyklės parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (toliau – MAĮ), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
3. Taisyklėse vartojama sąvoka:
3.1. Būsimasis sandoris – mokesčių mokėtojo sandoris, ūkinė operacija ar bet kokia jų grupė, kurie bus pradėti vykdyti po prašymo pateikimo mokesčių administratoriui dienos. Kai ilgalaikis sandoris sudarytas iki prašymo pateikimo mokesčių administratoriui, būsimajam sandoriui priskiriamos ūkinės operacijos, kurios vykdomos po prašymo pateikimo mokesčių administratoriui dienos.
4. Šių Taisyklių nuostatos netaikomos, jei prašymas yra susijęs su būsimų kontroliuojamų sandorių kainodaros principų, t. y. kainodaros metodų, palyginamumų, kritinių prielaidų, kurioms esant galima pasirinkta kontroliuojamų sandorių kainodaros politika, bei kitų su kontroliuojamų sandorių kainodara susijusių klausimų nagrinėjimu ir derinimu.
II SKYRIUS
MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMUI BŪSIMAJAM SANDORIUI PATEIKIMAS
7. Prašymą mokesčių mokėtojas turi pateikti Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM).
8. Prašymą pateikti gali mokesčių mokėtojas ar jo įgaliotas asmuo. Kai kreipiasi įgaliotas asmuo, turi būti pridedami įgaliojimą patvirtinantys dokumentai.
9. Prašymas gali būti pateiktas dėl vieno sandorio arba jų grupės ir su juo (jais) susijusių vieno ar kelių mokesčių, pateikiant vieną arba kelis argumentuotus apmokestinimo variantus.
10. Prašymas mokesčių administratoriui gali būti pateiktas tik dėl tų sandorių ir su jais susijusių mokesčių, kurių įstatymų apibendrintus paaiškinimus rengia VMI prie FM.
11. Mokesčių mokėtojo pateiktame prašyme (Taisyklių priedas) turi būti:
11.1. nurodytas mokesčių mokėtojo pavadinimas (jei tai fizinis asmuo – vardas, pavardė), identifikacinis numeris (kodas), buveinės arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, kontaktinis telefono numeris, elektroninio pašto adresas;
11.3. tiksliai ir vienareikšmiškai apibūdintas būsimasis sandoris, kiekvieną faktą pagrindžiant prie prašymo pridedamais dokumentais, nurodant sandorio šalis bei jų tarpusavio ryšius, kai tai turi įtakos apmokestinimui;
11.4. atskleistos visos apmokestinimui reikšmingos aplinkybės ir patvirtinta, kad sandorių / ūkinių operacijų (ar jų grupių) sekos, ar sandorių / ūkinių operacijų grandinės pagrindinis ar vienas pagrindinių tikslų nėra siekti mokestinės naudos;
11.6. nurodyti kiti su būsimuoju sandoriu susiję sandoriai, kurie turi įtakos sprendimo priėmimui, bei kita apmokestinimui reikšminga informacija;
11.8. suformuluoti klausimai dėl neaiškumų, susijusių su mokesčių teisės aktų taikymu, ir aprašyta problema;
11.9. nurodytos mokesčių teisės aktų nuostatos, kurios, mokesčių mokėtojo nuomone, taikytinos aprašytam būsimajam sandoriui bei suformuluoti teiginiai, kuriems prašoma pritarti;
11.10. tais atvejais, kai mokesčių mokėtojas yra kreipęsis dėl paaiškinimų iš mokesčių administratoriaus gavimo, pridėtos šiais klausimais gautų mokesčių administratoriaus paaiškinimų kopijos;
11.11. patvirtinta, kad prašyme pateikta informacija yra teisinga, ir nurodytos visos aplinkybės, reikšmingos apmokestinimui.
11.12. jei kreipiamasi dėl sandorio, turinčio tarptautinį elementą (kai viena iš sandorio šalių yra užsienio vienetas), taip pat patvirtinti, kad sandorio pagrindinis ar vienas pagrindinių tikslų nėra siekti mokestinės naudos dėl valstybių mokestinių skirtumų;
11.13. jei kreipiasi juridinis asmuo dėl sandorio, turinčio tarptautinį elementą (kai viena iš sandorio šalių yra užsienio vienetas) turi būti nurodomas tiesioginis ir galutinis (angl. Ultimate Owner) šio juridinio asmens akcininkas (-ai).
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
12. Prie prašymo turi būti pridedami dokumentai arba jų kopijos (įrodymai), patvirtinantys prašyme nurodytas aplinkybes (pavyzdžiui, sudaryta sutartis, parengtas sutarties projektas, ketinimo protokolas, oficialūs raštai su būsimomis sandorio šalimis bei kiti dokumentai).
13. Prašymas turi būti pateikiamas valstybine kalba. Prašymas turi būti pasirašytas.
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
III SKYRIUS
MOKESČIŲ MOKĖTOJO PRAŠYMO PRITARTI MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMUI BŪSIMAJAM SANDORIUI NAGRINĖJIMAS
14. Mokesčių administratorius prašymą turi išnagrinėti ne vėliau kaip per 60 dienų nuo jo gavimo dienos. Prašymo nagrinėjimo metu mokesčių mokėtojas turi teisę pateikti papildomus dokumentus, reikalingus sprendimui priimti, patikslinti prašymą. Tokiu atveju 60 dienų terminas prašymo išnagrinėjimui skaičiuojamas nuo papildomų dokumentų mokesčių administratoriui pateikimo / prašymo patikslinimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
15. Prašymą nagrinėja, rengia sprendimus pritarti / nepritarti prašyme nurodytam mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui ir apie tai informuoja mokesčių mokėtojus, taip pat atlieka kitas, šių Taisyklių III–IV skyriuose aprašomas funkcijas VMI prie FM viršininko įsakymu sudaryta nuolat veikianti darbo grupė.
17. Darbo grupę sudaro valstybės tarnautojai iš skirtingų VMI prie FM administracijos padalinių, turintys švietimo ir / arba konsultavimo mokesčių klausimais, ir / arba mokesčių teisės aktų aiškinimo, ir / arba mokestinių ginčų nagrinėjimo, ir / arba teismų praktikos analizavimo patirties. Darbo grupės vadovą, vadovo pavaduotoją (-us) ir darbo grupės narius skiria VMI prie FM viršininkas. Darbo grupė kas treji metai atnaujinama vienu trečdaliu. Darbo grupės vadovas skiriamas trejų metų kadencijai.
18. Darbo grupei vadovauja ir darbo grupės posėdžiams pirmininkauja darbo grupės vadovas, jo nesant – darbo grupės vadovo pavaduotojas.
19. Jeigu darbo grupės narys yra mokesčių mokėtojo, kurio prašymas nagrinėjamas, sutuoktinis, artimas giminaitis ar asmuo, susijęs svainystės ryšiais, arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl darbo grupės nario nešališkumo, darbo grupės narys turi nusišalinti nuo tokio nagrinėjimo ir sprendimo priėmimo Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka.
20. Prašymo nagrinėjimo terminas mokesčių administratoriaus sprendimu gali būti pratęstas dar 60 dienų, jei prašymui nagrinėti reikia papildomo tyrimo (pateikta didelės apimties medžiaga ar papildoma dokumentacija, sprendimui priimti reikia kitos kompetentingos institucijos nuomonės ir pan.), apie tai raštu informuojant mokesčių mokėtoją per 7 dienas. Mokesčių administratorius, nagrinėdamas prašymą, turi teisę savo iniciatyva ar mokesčių mokėtojo prašymu suorganizuoti susitikimą su mokesčių mokėtojais ir/ ar su mokesčių mokėtojo atstovais iškilusiems klausimams aptarti. Susitikimai protokoluojami ir fiksuojami skaitmeniniu garso įrašu, kuris perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš atliekant įrašą apie tai žodžiu yra informuojamas mokesčių mokėtojas ir kiti susitikime dalyvaujantys asmenys. Įrašas pridedamas prie susitikimo protokolo ir saugomas įstaigoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“ nustatytais terminais.
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
21. Prašymo nagrinėjimas stabdomas ir apie tai informuojamas mokesčių mokėtojas MAĮ 164 straipsnyje įtvirtintais būdais ne vėliau kaip per 7 dienas šiais atvejais:
21.1. kai, nagrinėjant mokesčių mokėtojo pateiktą prašymą, mokesčių administratoriui reikalingi papildomi dokumentai ir / ar duomenys mokesčių mokėtojo pateiktam apmokestinimo variantui tinkamai įvertinti. Mokesčių administratorius papildomai reikalingus pateikti dokumentus ir / ar duomenis, dokumentų vertimus, taip pat jų pateikimo protingumo kriterijus atitinkantį terminą nurodo mokesčių mokėtojui ar jo įgaliotam asmeniui adresuotame pranešime.
Mokesčių administratoriaus surašyto pranešimo dėl papildomų dokumentų ir / ar duomenų pateikimo išsiuntimo diena laikoma prašymo nagrinėjimo proceso sustabdymo diena;
21.2. prašyme pateiktas klausimas susijęs su sandoriais kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, todėl prašymui nagrinėti reikalinga kitų šalių mokesčių administratorių informacija.
Mokesčių administratoriaus paklausimo pateikimo kitos šalies mokesčių administratoriui diena laikoma prašymo nagrinėjimo proceso sustabdymo diena.
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
22. Sustabdytas prašymo nagrinėjimas yra atnaujinamas, kai:
22.1. mokesčių administratorius gauna visus dokumentus ir / ar duomenis, nurodytus mokesčių mokėtojui adresuotame pranešime. Prašymo nagrinėjimo atnaujinimo diena yra minėtų dokumentų ir / ar duomenų VMI prie FM gavimo diena;
221. Atnaujinus prašymo nagrinėjimą, terminas prašymo išnagrinėjimui skaičiuojamas Taisyklių 14 punkte nustatyta tvarka.
Papildyta punktu:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
23. Jeigu mokesčių mokėtojas prašomų dokumentų ir / ar duomenų nepateikia per mokesčių administratoriaus nurodytą terminą, prašymas toliau nenagrinėjamas. Apie tai mokesčių mokėtojui pranešama raštu ne vėliau kaip per 14 dienų nuo dokumentų ir / ar duomenų pateikimo mokesčių administratoriui termino pabaigos.
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
24. Mokesčių administratorius prašymo nenagrinėja ir apie tai motyvuotu raštu ne vėliau kaip per 30 dienų nuo jo gavimo dienos praneša mokesčių mokėtojui, jeigu:
24.5. mokesčių mokėtojas kreipiasi į mokesčių administratorių dėl tapataus klausimo, kuris nagrinėjamas Europos Sąjungos Teisingumo Teisme arba Lietuvos vyriausiajame administraciniame teisme (toliau – LVAT).
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
25. Neteko galios nuo 2019-12-05.
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
IV SKYRIUS
MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO PRIĖMIMAS
26. Mokesčių administratorius, išnagrinėjęs mokesčių mokėtojo prašymą, įvertinęs su prašymu pateiktą medžiagą, priima sprendimą, kuriuo:
27. Prašymai nagrinėjami darbo grupės posėdyje. Darbo grupės posėdis laikomas įvykusiu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 darbo grupės narių (įskaitant darbo grupės vadovą).
28. Darbo grupė posėdyje sprendimus dėl prašymų priima balsų dauguma (balsus skaičiuojant nuo dalyvaujančių narių skaičiaus) atviru vardiniu balsavimu. Laikoma, kad darbo grupės sprendimas dėl prašymo priimtas, jeigu jam pritaria daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių darbo grupės narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia darbo grupės vadovo balsas.
29. Darbo grupė priima sprendimus, vadovaudamasi mokesčių įstatymais, tarptautinėmis sutartimis, teisingumo ir protingumo kriterijais, turinio viršenybės prieš formą principu, kitais apmokestinimo teisinio reglamentavimo ir taikymo principais, išdėstytais MAĮ, ir atsižvelgdama į mokestinių ginčų praktiką analogiškais klausimais.
30. Jeigu mokesčių administratorius nepritaria mokesčių mokėtojo pateiktam apmokestinimo variantui, sprendime turi būti nurodomi tokio sprendimo motyvai ir priežastys.
Jeigu mokesčių administratorius pritaria mokesčių mokėtojo pateiktam apmokestinimo variantui, sprendime turi būti nurodomi tokio sprendimo motyvai ir priežastys, taip pat turi būti aprašyti apmokestinimo principai, nurodytos taikytinos mokesčių teisės aktų nuostatos, sąlygos ir / ar aplinkybės, kurioms esant mokesčių administratorius priima tokį sprendimą.
Jei prašyme pateikiami keli alternatyvūs apmokestinimo variantai ir pritariama vienam iš jų, tai turi būti aprašyti argumentai ir motyvai, kodėl tam variantui pritariama.
31. Sprendimas įforminamas dviem egzemplioriais, kurių vienas įteikiamas mokesčių mokėtojui MAĮ 164 straipsnio įtvirtintais būdais, o kitas lieka mokesčių administratoriui. Prašymo originalas ir su juo susiję kiti dokumentai lieka mokesčių administratoriui.
33. Neteko galios nuo 2019-12-05.
Punkto pakeitimai:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
34. Mokesčių administratorius privalo laikytis priimto sprendimo, tačiau mokesčių mokėtojui sprendimas nėra privalomas.
V SKYRIUS
MOKESČIŲ ADMINISTRATORIŲ ĮPAREIGOJANČIO SPRENDIMO GALIOJIMAS IR PAKEITIMAS
37. Sprendimas pradeda galioti nuo jo priėmimo dienos ir galioja visą sandorio, dėl kurio buvo kreiptasi, vykdymo laikotarpį, bet ne ilgiau kaip einamuosius ir penkerius kalendorinius metus nuo sprendimo priėmimo dienos.
38. Tuo atveju, kai sprendimo galiojimo laikotarpiu keičiamos su apmokestinimu tiesiogiai susijusios mokesčių teisės aktų nuostatos, sprendimas netenka galios nuo naujų mokesčių teisės aktų nuostatų įsigaliojimo dienos.
39. Mokesčių administratorius netaiko sprendimo, jei:
39.1. paaiškėja, kad mokesčių mokėtojas prašyme pateikė neteisingą, netikslią ar nevisą informaciją / duomenis apie būsimąjį sandorį arba nurodė ne visas būsimajam sandoriui įvertinti svarbias aplinkybes, kurios reikšmingos, vertinant mokesčių mokėtojo pateiktą prašymą;
39.2. faktinės sandorio vykdymo aplinkybės, kurios turėjo esminės įtakos priimant sprendimą dėl būsimojo sandorio apmokestinimo, neatitinka mokesčių mokėtojo prašyme nurodytųjų aplinkybių;
39.3. mokesčių administratorius nustato, kad mokesčių mokėtojas kreipėsi dėl sprendimo priėmimo, siekdamas mokestinės naudos, kaip tai suprantama pagal MAĮ 69 straipsnį;
391. Mokesčių mokėtojas privalo nedelsiant informuoti mokesčių administratorių apie reikšmingų faktų bei aplinkybių, kurių pagrindu buvo priimtas sprendimas, pasikeitimą, kad mokesčių administratorius galėtų įvertinti priimto sprendimo tolesnio taikymo pagrįstumą.
Papildyta punktu:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
40. Jeigu, priėmus sprendimą, LVAT biuletenyje arba Europos Sąjungos oficialiame leidinyje paskelbiami jam prieštaraujantys LVAT arba Europos Sąjungos teisminių institucijų įstatymų ir kitų mokesčių teisės aktų išaiškinimai, sprendimas galioja iki šių išaiškinimų paskelbimo dienos. Mokesčių administratorius apie tai turi raštu informuoti mokesčių mokėtoją, nurodydamas, iki kada sprendimas galioja, jeigu nėra pasibaigęs sprendimo galiojimo terminas.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Priedo pakeitimai:
Nr. VA-64, 2017-07-24, paskelbta TAR 2017-07-24, i. k. 2017-12559
FR1111 forma patvirtinta
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
viršininko 2011 m. spalio 19 d.
įsakymu Nr. VA-105
(Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2017 m. liepos 24 d.
įsakymu Nr. VA-64 redakcija)
(Dokumento sudarytojo pavadinimas)
(Įstaigos duomenys)
SPRENDIMAS
DĖL MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMO BŪSIMAJAM SANDORIUI
........................... |
Nr. |
........................... |
(data) |
|
(registracijos numeris) |
..................................... |
||
(sudarymo vieta) |
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos_________________
(kodas, adresas)
__________________________________________________________________________________________________________,
išnagrinėjusi mokesčių mokėtojo _____________________________________________________
(mokesčių mokėtojo pavadinimas arba vardas ir pavardė, mokesčių mokėtojo
__________________________________________________________________________________________________________ identifikacinis numeris (kodas), buveinės arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas)
________________prašymą_________________________________________________________,
(prašymo data) (prašymo numeris)
nustatė:
________________________________________________________________________________
(nurodyti mokesčio mokėtojo prašyme pateiktą informaciją apie būsimąjį sandorį bei jo atitikimo teisės aktų nuostatoms pagrindimą, sąlygas ir argumentus
___________________________________________________________________________________________________________
nurodyti teisinę bazę ir mokesčio administratoriaus argumentus ir priežastis, dėl kurių mokesčių administratorius pritaria/nepritaria prašyme nurodytam mokesčių teisės aktų
__________________________________________________________________________________________________________
nuostatų taikymui bei kitą reikšmingą informaciją, kokioms esant mokesčių administratorius priima sprendimą)
__________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2007, Nr. 80-3220) 37¹ straipsniu,
n u s p r e n d ž i a pritarti / nepritarti prašyme nurodytam mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui.
Sprendimas galioja iki ________________________________________________________
(nurodyti sprendimo galiojimo terminą, jei priimamas sprendimas pritarti prašyme
___________________________________________________________________________________________________________
nurodytam teisės aktų nuostatų taikymui)
________________________ ___________________________ ______________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
A.V.
_________________
Formos pakeitimai:
Nr. VA-64, 2017-07-24, paskelbta TAR 2017-07-24, i. k. 2017-12559
Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti
mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui
būsimajam sandoriui pateikimo,
prašymo nagrinėjimo, mokesčių
administratorių įpareigojančio
sprendimo priėmimo ir pakeitimo
taisyklių
priedas
(Prašymo formos pavyzdys)
Mokesčių mokėtojo pavadinimas (vardas, pavardė) _______________________________________
Mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris (kodas) _______________________________________
Mokesčių mokėtojo adresas__________________________________________________________
Juridinio asmens vadovas ___________________________________________________________
Telefono numeris __________________________________________________________________
Elektroninio pašto adresas __________________________________________________________
Akcininkas (-ai), galutinis savininkas (ang. Ultime owner) __________________________________
Atstovai _______________________________________________________________________
Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
|
|
PRAŠYMAS
PRITARTI MOKESČIŲ TEISĖS AKTŲ NUOSTATŲ TAIKYMUI BŪSIMAJAM SANDORIUI
|
(data) |
|
(sudarymo vieta) |
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(Mokesčių mokėtojo pavadinimas (jei tai fizinis asmuo - vardas ir pavardė), mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris (kodas), buveinės arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, veikla, kita informacija apie mokesčių mokėtoją)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(Būsimojo sandorio faktinės aplinkybės (nurodyti informaciją apie būsimąjį sandorį: tikslai ir vienareikšmis būsimojo sandorio apibūdinimas, data, vieta, laikotarpis, per kurį numatoma sudaryti ir / ar vykdyti sandorį, sandorio sudarymo aplinkybės, priežastys))
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(nurodyti sandorio šalis bei jų tarpusavio ryšius, paaiškinti, ar tai turi ir kokią įtaką apmokestinimui)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(klausimai, susiję su mokesčių teisės aktų nuostatų taikymu, aprašoma mokestinė problematika)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(nurodyti teisinę bazę (mokesčių teisės aktų nuostatas), pagrindimą - argumentus ir priežastis, kurios, mokesčių mokėtojo nuomone, taikytinos aprašytam būsimajam sandoriui ir kurioms prašoma pritarti) _______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(patvirtinti, kad mokesčių mokėtojas kreipiasi dėl sprendimo priėmimo ne siekdamas mokestinės naudos (atskleistos visos apmokestinimui reikšmingos aplinkybės/faktai, jog sandoriu / ūkine operacija (ar jų grupe / seka) ar sandorių / ūkinių operacijų grandinėje nėra siekiama mokestinės naudos)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(jei kreipiamasi dėl sandorio, turinčio tarptautinį elementą (kai viena iš sandorio šalių yra užsienio vienetas) – taip pat patvirtinti, kad sandoriu nesiekiama mokestinės naudos dėl valstybių mokestinių skirtumų)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(kiti su būsimuoju sandoriu susiję sandoriai, kurie turi / gali turėti įtakos sprendimo priėmimui bei kita apmokestinimui reikšminga informacija)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(jei mokesčių mokėtojas yra kreipęsis dėl paaiškinimų iš mokesčių administratoriaus gavimo, pridėti šiais klausimais gautų mokesčių administratoriaus paaiškinimų kopijas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(patvirtinti, kad prašyme pateikta informacija yra teisinga ir nurodytos visos aplinkybės, reikšmingos apmokestinimui)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Prašoma pritarti:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA:
(prie prašymo turi būti pridedami kiekvieną faktą pagrindžiantys dokumentai (kopijos) / įrodymai).
(Prašymą pateikusio asmens vardas ir pavardė, parašas)
Papildyta priedu:
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
Pakeitimai:
1.
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. VA-64, 2017-07-24, paskelbta TAR 2017-07-24, i. k. 2017-12559
Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2011 m. spalio 19 d. įsakymo Nr. VA-105 „Dėl Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas
Nr. VA-90, 2019-12-04, paskelbta TAR 2019-12-04, i. k. 2019-19520
Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2011 m. spalio 19 d. įsakymo Nr. VA-105 „Dėl Mokesčių mokėtojo prašymo pritarti mokesčių teisės aktų nuostatų taikymui būsimajam sandoriui pateikimo, prašymo nagrinėjimo, mokesčių administratorių įpareigojančio sprendimo priėmimo ir pakeitimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo