Suvestinė redakcija nuo 2011-04-03 iki 2013-04-18
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 132-5794, i. k. 109106ANUTA00O3-172
vALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
N U T A R I M A S
DĖL Administracinio teisės pažeidimo protokolo ir Nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje pildymo taisyklių, Administracinio teisės pažeidimo protokolo ir Nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formų patvirtinimo
2009 m. spalio 28 d. Nr. O3-172
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (Žin., 1985, Nr. 1-1; 1999, Nr. 3-58; 2002, Nr. 75-3214) 2352 straipsniu, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau vadinama – Komisija) n u t a r i a:
1. Patvirtinti Administracinio teisės pažeidimo protokolo ir nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje pildymo taisykles bei administracinio teisės pažeidimo protokolo ir nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formas (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Komisijos 2003 m. rugsėjo 23 d. nutarimą Nr. O3-60 „Dėl administracinio teisės pažeidimo protokolo, nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formų bei jų užpildymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 93-4241).
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos 2009 m. spalio 28 d.
nutarimu Nr. O3-172
ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO PROTOKOLO IR NUTARIMO ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO BYLOJE PILDYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Administracinio teisės pažeidimo protokolo ir nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje pildymo taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato administracinio teisės pažeidimo protokolo (toliau vadinama – protokolas) ir nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje (toliau vadinama – nutarimas) pildymo bei administracinio teisės pažeidimo bylos (toliau vadinama – bylos) nagrinėjimo ir vykdymo tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksu (Žin., 1985, Nr. 1-1; toliau vadinama – ATPK), Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 „Dėl Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169) ir kitais teisės aktais.
3. Vadovaujantis ATPK 2591 straipsniu, surašyti protokolus turi teisę įgalioti Komisijos valstybės tarnautojai.
4. Jeigu protokolas ar nutarimas pildomas (rengiamas) keliuose lapuose, tai numeruoti pradedama nuo antrojo lapo, numeriai arabiškais skaitmenimis be jokių papildomų simbolių (taškelių, brūkšnelių ar panašiai) rašomi viršutinės lapo paraštės viduryje. Jeigu forma pildoma (spausdinama) abiejose lapo pusėse, tai puslapių numeravimo tvarka analogiška lapų numeracijai.
II. PROTOKOLO PILDYMAS
7. Įžanginėje protokolo dalyje turi būti nurodoma:
7.4. žinios apie administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį:
7.4.1. administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens vardas ir pavardė pagal pateiktą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba pagal kitą teisės aktų numatytą asmenį identifikuojantį dokumentą, kuriame yra asmens parašas;
7.4.2. asmens gyvenamoji vieta (gyvenamąja vieta laikoma ta vieta, kur asmuo nuolat ar daugiausia gyvena);
8. Dėstomojoje protokolo dalyje turi būti nurodomos nustatyto administracinio teisės pažeidimo padarymo aplinkybės:
8.2. administracinio teisės pažeidimo esmė (veiksmai, kuriais pasireiškė pažeidimas, kėsinimosi objektas, pažeidimo tikslai, motyvai, stadijos, padaryta žala, jos pobūdis bei dydis ir pan.);
8.3. atsakomybę už pažeidimą lengvinančios aplinkybės (jeigu jų yra):
8.3.1. pažeidėjas nuoširdžiai gailisi, padėjo Komisijai išaiškinti pažeidimą ir jame dalyvavusius asmenis;
8.3.2. pažeidėjas savo noru atlygino nuostolį ar pašalino padarytą žalą (visiškai ar iš dalies atkūrė pirmykštę padėtį, buvusią iki administracinio teisės pažeidimo padarymo, ir tokius veiksmus atliko iki sprendimo administracinio teisės pažeidimo byloje priėmimo);
8.3.3. pažeidėjas savo noru užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms (pašalino žalingas pasekmes arba neleido kilti sunkesnėms. Tai galėjo būti tada, kai tarp pažeidimo užbaigimo ir pasekmių atsiradimo buvo tam tikras laiko tarpas, per kurį pažeidėjas turėjo galimybę imtis veiksmų žalingų pasekmių užkirtimui);
8.4. atsakomybę už pažeidimą sunkinančios aplinkybės (jeigu jų yra):
8.4.2. teisės pažeidimas sukėlė sunkių pasekmių ar didelį turtinį nuostolį (turtinis nuostolis yra didelis, kai jis viršija penkių minimaliųjų gyvenimo lygių (MGL) dydžio sumą);
8.4.3. pakartotinai per metus padarytas tos pačios rūšies teisės pažeidimas, už kurį asmeniui jau buvo paskirta administracinė nuobauda;
9. Be nustatytų administracinio teisės pažeidimo aplinkybių, protokolo dėstomojoje dalyje turi būti nurodyta:
9.3. ar asmuo, kuriam surašomas protokolas, anksčiau (per metus) buvo trauktas atsakomybėn už energetikos teisės norminių aktų pažeidimus ir, jei trauktas administracinėn atsakomybėn, nurodyti, kada (datą) ir už kokius pažeidimus;
9.4. liudytojų ir nukentėjusiųjų, paliudijančių teisės pažeidimo faktą, dėl kurio surašomas protokolas, jei jie yra, vardai, pavardės, adresai, parašai;
9.5. kokius dokumentus, susijusius su teisės pažeidimu, pateikė administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo;
10. Protokolo baigiamojoje dalyje išdėstomos atsakomybėn traukiamo asmens teisės ir pareigos, numatytos ATPK 272 straipsnyje (teisė susipažinti su bylos medžiaga, duoti paaiškinimus, pateikti įrodymus, pareikšti prašymus; nagrinėjant bylą, naudotis teisine advokato ar kito įgalioto atstovo, turinčio aukštąjį teisinį universitetinį arba jam prilyginamą išsilavinimą, pagalba; kalbėti gimtąja kalba arba ta kalba, kurią jis moka, ir naudotis vertėjo paslaugomis, jeigu nemoka lietuvių kalbos; apskųsti nutarimą byloje).
11. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo pasirašytinai turi būti supažindinamas su jo teisėmis ir pareigomis, informuojamas apie bylos nagrinėjimo laiką ir vietą (jeigu protokolo surašymo metu tai yra žinoma arba nėra surašomas administracinis nurodymas). Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi pasirašyti, kad susipažino su šiais duomenimis.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3-60, 2011-03-31, Žin., 2011, Nr. 39-1911 (2011-04-02), i. k. 111106ANUTA000O3-60
12. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi pasirašyti protokolą. Jeigu pasirašyti atsisako, apie tai pažymima protokole.
13. Protokolo baigiamojoje dalyje administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo gali pateikti savo paaiškinimus ir pastabas dėl protokolo turinio, taip pat išdėstyti savo atsisakymo jį pasirašyti motyvus. Protokolo baigiamojoje dalyje asmuo, traukiamas administracinėn atsakomybėn, gali surašyti prašymą nerašyti administracinio nurodymo. Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo savo paaiškinimą ir pastabas gali surašyti atskirame lape bei pridėti jį prie bylos medžiagos.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3-60, 2011-03-31, Žin., 2011, Nr. 39-1911 (2011-04-02), i. k. 111106ANUTA000O3-60
131. Administracinio teisės pažeidimo protokolo priede „Administracinis nurodymas“ turi būti nurodoma:
131.3. pasiūlymas asmeniui, traukiamam administracinėn atsakomybėn, sumokėti per nustatytą laiką nustatyto dydžio baudą;
131.4. sąskaitos, į kurią asmuo, traukiamas administracinėn atsakomybėn, turi pervesti baudą, numeris, įmokos kodas;
131.6. už administracinį teisės pažeidimą atsakomybę numatančio teisės akto pavadinimas, straipsnis, jo dalis, punktas, sankcijos dydis, ar gali būti už šį pažeidimą taikomas įspėjimas;
Papildyta punktu:
Nr. O3-60, 2011-03-31, Žin., 2011, Nr. 39-1911 (2011-04-02), i. k. 111106ANUTA000O3-60
14. Protokolą ir jo priedą pasirašo juos surašęs Komisijos valstybės tarnautojas.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3-60, 2011-03-31, Žin., 2011, Nr. 39-1911 (2011-04-02), i. k. 111106ANUTA000O3-60
III. ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO BYLOS NAGRINĖJIMAS
15. Protokolas ne vėliau kaip per tris dienas nuo jo surašymo momento perduodamas Komisijai, kuri yra įgaliota nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylas pagal ATPK 2352 straipsnį. Jeigu asmeniui, traukiamam administracinėn atsakomybėn, buvo surašytas administracinis nurodymas ir administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo per nustatytą terminą administracinio nurodymo neįvykdė, šis administracinis nurodymas laikomas negaliojančiu, o administracinio teisės pažeidimo protokolas per keturias darbo dienas nuo termino, nustatyto įvykdyti administracinį nurodymą, pabaigos perduodamas Komisijai. Protokolas Komisijai neperduodamas, jei administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo nustatytu laiku įvykdo administracinį nurodymą.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3-60, 2011-03-31, Žin., 2011, Nr. 39-1911 (2011-04-02), i. k. 111106ANUTA000O3-60
16. Ruošdamasi nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylą iš esmės, Komisija turi išsiaiškinti ir išspręsti šiuos klausimus:
16.1. ar priklauso jos kompetencijai nagrinėti bylą, ar ją nedelsiant perduoti kompetentingai institucijai;
16.3. ar pranešta asmenims, dalyvaujantiems nagrinėjant bylą, apie jos nagrinėjimo laiką ir vietą (vadovaujantis Administracinių bylų teisenos įstatymo 73 straipsniu, bylos teisenos dalyviams šaukimas turi būti įteikiamas ne vėliau kaip prieš tris dienas iki posėdžio dienos);
16.4. ar išreikalauti reikalingą papildomą medžiagą, kviesti kitus asmenis. Jeigu tai turėtų reikšmės bylai teisingai išspręsti, minėtus veiksmus būtina atlikti;
17. Byla turi būti išnagrinėta per 15 dienų nuo tos dienos, kai Komisija gauna administracinio teisės pažeidimo protokolą ir kitą bylos medžiagą. Jeigu asmuo vengia administracinės atsakomybės, neturi nuolatinės gyvenamosios vietos, ilgam išvykęs ar gyvena užsienyje, ilgai serga arba kai dėl pažeidimo tyrimo ar kitų objektyvių priežasčių nustatytais terminais negalima išspręsti jo administracinės atsakomybės klausimo, bylos nagrinėjimo terminas pratęsiamas, bet ne ilgiau kaip vieneriems metams, šį terminą skaičiuojant nuo teisės pažeidimo padarymo ar paaiškėjimo dienos.
18. Lietuvos Respublikos įstatymai gali nustatyti ir kitokius administracinių teisės pažeidimų bylų nagrinėjimo terminus.
19. Administracinio teisės pažeidimo byla nagrinėjama dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Nesant šio asmens, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog jam laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, ir jeigu iš jo negautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimo laiką. Tuo atveju, kai yra gautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą, ji gali būti išnagrinėta nedalyvaujant asmeniui, jeigu Komisija, pripažinusi neatvykimo į bylos nagrinėjimą priežastis nesvarbiomis, atmeta administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymą.
20. Komisija gali atidėti bylos nagrinėjimą ir dėl kitų svarbių priežasčių, dėl kurių negalima nagrinėti bylos iš esmės. Sprendimas atidėti bylos nagrinėjimą turi būti paskelbtas nurodant jo motyvus.
21. Byla pradedama nagrinėti paskelbiant Komisijos sudėtį. Komisijos pirmininkas paskelbia, kokia byla bus nagrinėjama, kas traukiamas administracinėn atsakomybėn, išaiškina visiems dalyvaujantiems nagrinėjant bylą asmenims jų teises ir pareigas. Po to paskelbiamas administracinio teisės pažeidimo protokolas.
22. Bylos nagrinėjimo posėdyje išsprendžiami prašymai, išklausomi dalyvaujantys nagrinėjant bylą asmenys ir ištiriami įrodymai.
23. Komisija, nagrinėdama bylą, privalo išaiškinti:
24. Komisija, nagrinėdama bylą, turi teisę pakeisti nuorodą į ATPK straipsnį, straipsnio dalį ar kitą teisės aktą, numatantį atsakomybę už šį pažeidimą, jeigu protokole nurodyta administracinio teisės pažeidimo esmė yra įrodyta, tačiau suklysta nurodant ATPK straipsnį, straipsnio dalį ar kitą teisės aktą, numatantį atsakomybę už padarytą administracinį teisės pažeidimą.
25. Administracinė nuobauda gali būti skiriama ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo teisės pažeidimo padarymo dienos, o esant trunkamam teisės pažeidimui, per šešis mėnesius nuo jo paaiškėjimo dienos.
26. Nagrinėdama administracinio teisės pažeidimo bylą, Komisija rašo protokolą, kuriame turi būti nurodyta:
26.5. asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant bylą, paaiškinimai, jų prašymai ir šių prašymų svarstymo rezultatai;
IV. NUTARIMO PILDYMAS
30. Nutarimo įžanginėje dalyje turi būti nurodoma:
30.3. žinios apie administracinėn atsakomybėn traukiamą asmenį, kurio byla nagrinėjama:
30.3.1. asmens vardas ir pavardė pagal pateiktą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba pagal kitą teisės aktų numatytą asmenį identifikuojantį dokumentą, kuriame yra asmens parašas;
30.3.2. asmens gyvenamoji vieta (gyvenamąja vieta laikoma ta vieta, kur asmuo nuolat ar daugiausia gyvena);
31. Motyvuojamojoje nutarimo dalyje turi būti nurodomos bylos nagrinėjimo metu nustatytos aplinkybės:
31.1. administracinio teisės pažeidimo pobūdis (pažeidimo padarymo laikas, vieta ir esmė, jei padaryta žala, jos pobūdis bei dydis ir pan.);
31.2. atsakomybę už pažeidimą lengvinančios aplinkybės (jeigu jų yra), numatytos Taisyklių 8.3.1–8.3.5 punktuose;
31.3. atsakomybę už pažeidimą sunkinančios aplinkybės (jeigu jų yra), numatytos Taisyklių 8.4.1–8.4.6 punktuose;
32. Be bylos nagrinėjimo metu nustatytų aplinkybių, nutarimo motyvuojamojoje dalyje turi būti nurodyta:
32.1. teisės aktų, kurių nuostatas pažeidė asmuo, pavadinimas, numeris, data, straipsnis, dalis ir punktas;
33. Rezoliucinė nutarimo dalis susideda iš dviejų dalių, kuriose Komisija išdėsto priimtus sprendimus.
34. Išnagrinėjusi bylą, vadovaudamasi ATPK 287 straipsniu, Komisija pirmojoje nutarimo rezoliucinėje dalyje privalo nurodyti:
34.3. vieną iš priimtų sprendimų:
35. Jeigu yra priimtas sprendimas skirti administracinę nuobaudą, tai nutarimo pirmojoje rezoliucinėje dalyje turi būti nurodyta:
35.1. ATPK straipsniai, kvalifikuojantys administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens veiklą (ATPK ypatingosios dalies straipsniai);
35.2. jeigu yra atsakomybę lengvinančių arba sunkinančių aplinkybių, nurodomas šias aplinkybes nustatantis ATPK straipsnis ir konkretus punktas;
36. Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal baudos dydžio sankcijoje minimumo ir maksimumo vidurkį, atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes. Jeigu yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių, baudos dydis mažinamas nuo vidurkio iki minimumo, o esant atsakomybę sunkinančių aplinkybių, baudos dydis didinamas nuo vidurkio iki maksimumo. Esant atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, nuobauda skiriama atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.
Baudos dydžio mažinimas ar didinimas turi būti motyvuojamas nutarime.
37. Vadovaujantis ATPK 33 straipsniu, jeigu asmuo padaro du arba daugiau teisės pažeidimų, administracinė nuobauda skiriama už kiekvieną teisės pažeidimą atskirai. Galutinai šiam asmeniui skiriama nuobauda parenkama neperžengiant sankcijos, nustatytos už sunkesnįjį iš padarytųjų administracinių teisės pažeidimų, ribos. Todėl nutarime turi būti nurodyta už kiekvieną pažeidimą atskirai paskirta administracinė nuobauda ir galutinė administracinė nuobauda. Be to, kelių pažeidimų atveju reikia nurodyti ir atitinkamas ATPK 33 straipsnio nuostatas.
38. Jeigu yra priimtas sprendimas nutraukti bylą, tai nutarimo rezoliucinėje dalyje turi būti nurodytas pagrįstas bylos nutraukimo pagrindas (ATPK straipsnis ir punktas). Vadovaujantis ATPK 250 ir 251 straipsniais, byla gali būti nutraukta tokiomis aplinkybėmis:
38.6. kai iki bylos nagrinėjimo pasibaigia ATPK 35 straipsnyje numatyti administracinės nuobaudos skyrimo terminai;
38.7. kai dėl to paties fakto administracinėn atsakomybėn patraukto asmens atžvilgiu yra priimtas kompetentingos institucijos (pareigūno) nutarimas skirti administracinę nuobaudą arba nepanaikintas nutarimas nutraukti bylą, taip pat jeigu dėl to pažeidimo iškelta baudžiamoji byla;
39. Jei atsižvelgiant į ATPK 30 straipsnio 2 dalyje, 31 straipsnyje ir kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytas atsakomybę lengvinančias aplinkybes, vadovaujantis teisingumo ir protingumo kriterijais, nusprendžiama paskirti mažesnę nei sankcijoje numatytoji minimali nuobauda arba paskirti švelnesnę nei sankcijoje numatytoji nuobauda, arba visai neskirti administracinės nuobaudos, tada yra pildoma antroji nutarimo rezoliucinė dalis, nurodant tokio sprendimo motyvus. Paskirtos baudos dydis nurodomas skaičiais bei žodžiais.
40. Nutarimo rezoliucinė dalis dėl ATPK 301 straipsnio taikymo įsigalioja tik sankcionavus apylinkės teismo teisėjui, t. y. kai teisėjas antrojoje nutarimo rezoliucinėje dalyje nurodo savo darbovietę, pareigas, vardą, pavardę, datą ir pasirašo. Sankcijos negavus, nutarimo dalis dėl administracinės nuobaudos sušvelninimo ar neskyrimo neįsigalioja, todėl turi būti vykdoma pirmoji nutarimo rezoliucinė dalis dėl administracinės nuobaudos paskyrimo.
41. Jei nėra juridinio pagrindo taikyti ATPK 301 straipsnio nuostatų, antroji formos rezoliucinė dalis nepildoma.
43. Vadovaudamasi ATPK 313 straipsnio 4 dalimi, atsižvelgdama į traukiamo ar patraukto administracinėn atsakomybėn asmens turtinę padėtį, kitas reikšmingas aplinkybes, asmens rašytiniu prašymu Komisija, priimdama nutarimą arba ne vėliau kaip per keturiasdešimt dienų nuo nutarimo priėmimo dienos, gali paskirtos baudos mokėjimą išdėstyti per laikotarpį iki dvejų metų, atsižvelgdama į paskirtos baudos dydį. Taikydama baudos mokėjimo dalimis būdą, Komisija turi nurodyti baudos mokėjimo periodiškumą (pavyzdžiui, kas mėnesį) ir kiekvieną mokėjimo periodą mokėtinos sumos dydį (pavyzdžiui, vieną trečdalį paskirtos baudos).
44. Nutarimo baigiamojoje dalyje nurodoma sumokėti baudą į Valstybinės mokesčių inspekcijos sąskaitą, jeigu kitaip nenustato Lietuvos Respublikos įstatymai.
45. Nutarimo baigiamojoje dalyje reikia nurodyti nutarimo apskundimo tvarką (numatytą ATPK 292 straipsnyje). Komisijos nutarimas per 10 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti apskųstas Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Jeigu šis terminas praleistas dėl svarbių priežasčių, jį pareiškėjo prašymu teismas gali atnaujinti.
46. Nutarimas priimamas, vadovaujantis 2008 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. O3-19 patvirtinto Komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
47. Nutarimas skelbiamas tuojau pat, baigus bylos nagrinėjimą. Nutarimo nuorašas per tris dienas pasirašytinai įteikiamas asmeniui, dėl kurio priimtas nutarimas, o jeigu jis nedalyvauja bylos nagrinėjime, – išsiunčiamas registruotu laišku, nutarime pažymint nuorašo išsiuntimo datą bei lydraščio numerį.
V. NUTARIMO APSKUNDIMAS IR VYKDYMAS
49. Skundas dėl Komisijos nutarimo gali būti paduotas per dešimt dienų nuo nutarimo priėmimo dienos. Jeigu šis terminas praleistas dėl svarbių priežasčių, pareiškėjo prašymu jį gali atnaujinti Vilniaus apygardos administracinis teismas.
50. Skundo nustatytu laiku padavimas sustabdo nutarimo skirti administracinę nuobaudą vykdymą iki skundo išnagrinėjimo, išskyrus nutarimą skirti įspėjimą kaip administracinę nuobaudą, taip pat kitais ATPK 295 straipsnyje nustatytais atvejais.
51. Baudą administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi sumokėti ne vėliau kaip per keturiasdešimt dienų nuo nutarimo įteikimo jam dienos, o apskundus tokį nutarimą – ne vėliau kaip per keturiasdešimt dienų nuo pranešimo apie skundo nepatenkinimą dienos.
52. Nutarimas skirti administracinę nuobaudą turi būti vykdomas nuo jo priėmimo momento, jeigu kitaip nenustato ATPK ir kiti Lietuvos Respublikos įstatymai.
53. Apskundus nutarimą skirti administracinę nuobaudą, šis nutarimas turi būti vykdomas po to, kai skundas lieka nepatenkintas, išskyrus nutarimus skirti įspėjimą ar kitais ATPK 304 straipsnyje numatytais atvejais.
54. Nutarimas skirti baudą turi būti priverstinai įvykdomas pasibaigus Taisyklių 52 punkte nustatytam terminui jį geruoju įvykdyti.
55. Jeigu pažeidėjas nesumoka baudos per nustatytą baudos sumokėjimo terminą, Komisija siunčia šį nutarimą antstoliui vykdyti. Nutarimas skirti baudą, pagal kurį išieškota visa bauda, su žyma apie įvykdymą per dešimt dienų grąžinamas Komisijai.
56. Tuo atveju, kai priimami keli nutarimai skirti administracines nuobaudas vienam asmeniui, kiekvienas nutarimas vykdomas savarankiškai.
57. Negali būti vykdomas nutarimas skirti administracinę nuobaudą, jeigu jis nebuvo perduotas vykdyti per tris mėnesius nuo priėmimo dienos.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Protokolo įžanginės, dėstomosios ir baigiamosios dalių bei nutarimo įžanginės, motyvuojamosios, rezoliucinės ir baigiamosios dalių apimtys gali būti keičiamos pagal poreikį. Pildant elektroninę formą, nebūtina braižyti linijų ir nurodyti po jomis įrašytų rekvizitų pavadinimų.
60. Užpildyti protokolų ir nutarimų blankai turi būti saugomi bylose Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos 2009 m. spalio 28 d.
nutarimu Nr. O3-172
(Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos 2011 m. kovo 31 d.
nutarimo Nr. O3-60 redakcija)
VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA
ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO PROTOKOLAS Nr. _____
20__ m. ______________ d.
Vilnius
Aš, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos ________________________
___________________________________________________________________________ ,
(protokolą surašiusio valstybės tarnautojo pareigos, vardas ir pavardė)
vadovaudamasis Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau –ATPK) 259, 2591, 260 straipsniais, 20__ m. ____________ d. surašiau šį protokolą dėl to, kad _________________
(administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens vardas ir pavardė,
___________________________________________________________________________
asmens tapatybę patvirtinančio dokumento pavadinimas, numeris, išdavimo data,
___________________________________________________________________________
asmens gyvenamoji vieta,
___________________________________________________________________________
darbo vieta, užimamos pareigos, atstovaujamo juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas,
___________________________________________________________________________
telefono numeris)
20__ m. _______________ d. ___________________________________________________
(pažeidimo padarymo laikas, vieta ir esmė)
___________________________________________________________________________
(teisės aktas, kurio nuostatas pažeidė asmuo, pavadinimas, straipsnis, jo dalis ir punktas)
___________________________________________________________________________
(už šį pažeidimą numatančio atsakomybę teisės akto pavadinimas (ATPK), straipsnis, jo dalis, punktas ir t. t.)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(nustatytos asmens atsakomybę lengvinančios arba sunkinančios aplinkybės)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Metų laikotarpiu administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo __________________
___________________________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
_________________________ už energetikos teisės norminių aktų pažeidimus trauktas atsakomybėn pagal ATPK _____ straipsnio ___ dalį _______________________________________________________
(buvo / nebuvo – reikia įrašyti. Jei buvo,
___________________________________________________________________________
nurodyti, kada ir už kokius pažeidimus)
___________________________________________________________________________
(liudytojų ir nukentėjusiųjų, paliudijančių teisės pažeidimo faktą, jei jie yra, vardai, pavardės, adresai, parašai)
___________________________________________________________________________
Administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo pateikė šiuos dokumentus: _________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Kita svarbi informacija ________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Pagal ATPK 272 straipsnį administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo turi teisę susipažinti su bylos medžiaga, duoti paaiškinimus, pateikti įrodymus, pareikšti prašymus; nagrinėjant bylą, naudotis teisine advokato ar kito įgalioto atstovo, turinčio aukštąjį teisinį universitetinį ar jam prilyginamą išsilavinimą, pagalba; kalbėti gimtąja kalba arba ta kalba, kurią jis moka, ir naudotis vertėjo paslaugomis, jeigu nemoka lietuvių kalbos; apskųsti nutarimą byloje. Administracinio teisės pažeidimo byla nagrinėjama dalyvaujant administracinėn atsakomybėn traukiamam asmeniui. Nesant šio asmens, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, jog jam laiku pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, ir jeigu iš jo negautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą. Tuo atveju, kai yra gautas prašymas atidėti bylos nagrinėjimą, ji gali būti išnagrinėta nedalyvaujant asmeniui, jeigu administracinio teisės pažeidimo bylą nagrinėjantis organas, pripažinęs neatvykimo į bylos nagrinėjimą priežastis nesvarbiomis, atmeta administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens prašymą.
Teisės ir pareigos, nustatytos ATPK 272 straipsnyje, man išaiškintos, su administracinio teisės pažeidimo protokolu susipažinau. Apie bylos nagrinėjimą 20___ m. _______________ d. _______ val. Komisijoje, adresu man pranešta.
___________________________________________________________________________
(administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens parašas, vardas ir pavardė, jeigu atsisako pasirašyti, – apie tai pažymėti)
__________________________
ADMINISTRACINĖN ATSAKOMYBĖN TRAUKIAMO ASMENS PAAIŠKINIMAS
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Paaiškinimas surašytas teisingai
__________________________________________
(administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens parašas)
Protokolą surašė
_____________________________ _________ ___________________
(protokolą surašiusio asmens pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________
VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA
ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO
PROTOKOLO Nr. ___ PRIEDAS
ADMINISTRACINIS NURODYMAS
20___ m. ____________ d.
Vilnius
Jums siūloma iki 20____m. _______________________________d. į _____________
___________________________________________________________________________
sąskaitą Nr. _____________________________________ sumokėti ______________ Lt baudą, įmokos kodas ____________________.
Jeigu Jūs iki nurodytos dienos nesumokėsite šios baudos, administracinis nurodymas bus laikomas negaliojančiu, o administracinio teisės pažeidimo byla bus nagrinėjama Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka.
Administracinių teisės pažeidimų kodekso ______ str. ____ d. sankcijoje už padarytą administracinį teisės pažeidimą numatyta bauda nuo _________ iki _________ Lt.
Už šį pažeidimą _______________________ taikyti įspėjimą (-o).
(galima, negalima)
Pastaba. Asmens, traukiamo administracinėn atsakomybėn, prašymas nerašyti administracinio nurodymo pildomas administracinio teisės pažeidimo protokolo baigiamojoje dalyje, kurioje rašomas asmens paaiškinimas ir pastabos.
_____________________ __________ __________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Susipažinau
___________________________________________
(asmens, kuriam surašomas administracinis nurodymas, parašas)
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos 2009 m. spalio 28 d.
nutarimu Nr. O3-172
VALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA
NUTARIMAS
ADMINISTRACINIO TEISĖS PAŽEIDIMO BYLOJE Nr._________
200 ____m. _________________ d.
Vilnius
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) ___________ straipsniu (-iais), išnagrinėjusi __________
(administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens vardas ir pavardė,
___________________________________________________________________________
asmens tapatybę patvirtinančio dokumento pavadinimas, numeris, išdavimo data,
___________________________________________________________________________
asmens gyvenamoji vieta,
___________________________________________________________________________
darbo vieta, užimamos pareigos, atstovaujamo juridinio asmens pavadinimas, kodas,
___________________________________________________________________________
buveinės adresas, telefono numeris)
administracinio teisės pažeidimo bylą Nr. _______ (toliau – byla) pagal administracinio teisės pažeidimo protokolą Nr. _______ , surašytą 200 __ m. ____________ mėn. ____ d., nustatė:
200__ m. ________________ d. _________________________________________________
(bylos nagrinėjimo metu nustatytos aplinkybės: administracinio teisės
___________________________________________________________________________
pažeidimo padarymo laikas, vieta ir esmė)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(teisės aktas, kurio nuostatas pažeidė asmuo, pavadinimas, straipsnis, jo dalis ir punktas)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(pažeidimo pobūdis, jo padarymo aplinkybės, asmens atsakomybę lengvinančios arba sunkinančios aplinkybės)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(ATPK straipsnis, jo dalis, punktas, numatantis administracinę atsakomybę už padarytą pažeidimą)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Įvertinusi bylos nagrinėjimo metu nustatytas aplinkybes ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso ___ str.,___ str., ___ str., Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutarė:
___________________________________________________________________________
(pažeidėjo vardas ir pavardė, priimtas sprendimas)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Vadovaudamasi ATPK 301 straipsniu, teismui sankcionavus, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutarė:
___________________________________________________________________________
(pažeidėjo vardas, pavardė bei nuobaudos rūšis: 1) mažesnė už sankcijoje numatytą
___________________________________________________________________________
minimalią nuobaudą (baudos dydis skaičiais ir žodžiais),
___________________________________________________________________________
2) švelnesnė nuobauda nei numatyta sankcijoje,3) visai neskiriama administracinė nuobauda.
___________________________________________________________________________
Nurodomi mažesnės nei įstatymų numatytos administracinės nuobaudos neskyrimo motyvai)
___________________________________________________________________________
SANKCIONUOJU ______________________________ apylinkės teismo teisėjas (–a)
__________________________________ __________________
(vardas, pavardė) (parašas)
200 __ m. ____________ mėn. ___ d.
Baudą pažeidėjas turi sumokėti ne vėliau kaip per 40 (keturiasdešimt) dienų nuo nutarimo skirti baudą įteikimo dienos (lėšų gavėjas – Valstybinė mokesčių inspekcija), o apskundus tokį nutarimą – ne vėliau kaip per 40 (keturiasdešimt) dienų nuo pranešimo apie skundo nepatenkinimą dienos.
Jeigu pažeidėjas nesumoka baudos per nustatytą terminą, Komisija šį nutarimą siunčia antstoliui vykdyti.
Šis nutarimas gali būti apskųstas per 10 (dešimt) dienų nuo nutarimo priėmimo dienos Vilniaus apygardos administraciniam teismui arba siunčiamas jam per instituciją, kuri priėmė nutarimą administracinio teisės pažeidimo byloje.
Komisijos pirmininkas
Nutarimo nuorašą (kopiją) gavau _________________________________________________
(vardas, pavardė, parašas ir data, jeigu atsisako pasirašyti – pažymėti)
Nutarimo nuorašas (kopija) išsiųstas paštu _________________________________________
(data, registracijos Nr.)
Bauda sumokėta 200___ m. ____________ d., banko kvito Nr. ______
Pakeitimai:
1.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, Nutarimas
Nr. O3-60, 2011-03-31, Žin., 2011, Nr. 39-1911 (2011-04-02), i. k. 111106ANUTA000O3-60
Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. spalio 28 d. nutarimo Nr. O3-172 "Dėl Administracinio teisės pažeidimo protokolo ir nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje pildymo taisyklių, Administracinio teisės pažeidimo protokolo ir nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje formų patvirtinimo" pakeitimo ir papildymo