Suvestinė redakcija nuo 2008-07-01 iki 2011-03-14

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 104-3305, i. k. 1002020ISAK00000405

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TIPINIŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2000 m. gruodžio 1 d. Nr. 405

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 64-1937) 12 straipsnio 3 dalimi ir vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. lapkričio 6 d. nutarimą Nr. 1342 „Dėl Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2000, Nr. 96-3032),

1. Tvirtinu Išorinės reklamos įrengimo tipines taisykles (pridedama).

2. Rekomenduoju savivaldybių institucijoms rengiant išorinės reklamos įrengimo taisykles vadovautis šiuo įsakymu patvirtintomis Išorinės reklamos įrengimo tipinėmis taisyklėmis.

 

 

 

Ūkio Ministras                                                                                 Eugenijus Maldeikis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2000 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 405

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2005 m. rugpjūčio 8 d. įsakymo Nr. 4-293 redakcija)

 

IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO TIPINĖS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Išorinės reklamos įrengimo tipinės taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 64-1937).

2. Šios Taisyklės nustato pagrindinius išorinės reklamos, susijusios su ūkine komercine, finansine ar profesine veikla, įrengimo reikalavimus.

3. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Iškaba – prie juridinio asmens ar juridinio asmens padalinio buveinės pastato pateikta informacija, nurodanti juridinio asmens ar jo padalinio pavadinimą, arba prie juridinio asmens ar individualia veikla besiverčiančio fizinio asmens verslo vietos pateikta informacija, nurodanti juridinio asmens ar individualia veikla besiverčiančio asmens verslo pobūdį (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir pan.). Iškaboje gali būti nurodytas prekių ar paslaugų ženklas, vėliava, emblema, individualia veikla besiverčiančio asmens vardas, pavardė, individualios veiklos vykdymo registracijos pažymos arba įsigyto verslo liudijimo numeris ar kita papildoma informacija (darbo laikas ir pan.).

Reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas, vitrina ir pan.).

Trumpalaikė išorinė reklama – tai vienkartinė trumpalaikė (iki 1 mėnesio) įvykio, renginio, akcijos ir pan. išorinė reklama (pranešimas, kvietimas), pateikiama specialiai tam skirtose vietose.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II. IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMAI

 

5. Išorinei reklamai, įskaitant iškabą ir trumpalaikę išorinę reklamą (toliau – išorinė reklama), įrengti savivaldybės teritorijoje reklaminės veiklos subjektas turi gauti savivaldybės institucijų nustatyta tvarka išduotą leidimą.

6. Negalima įrengti išorinės reklamos, kurioje pateikiant informaciją nesilaikoma Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir įstatymų lydimųjų teisės aktų nustatytų reikalavimų, draudimų ar reklamos ribojimo prekėms ar paslaugoms ir veiklai (tabako gaminiai, alkoholiniai gėrimai, sveikatos priežiūra, klaidinanti reklama ir pan.).

7. Draudžiama įrengti išorinę reklamą:

7.1. neturint žemės, statinių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama savininko (bendraturčių) ar teisėto jų naudotojo (naudotojų) raštiško sutikimo;

7.2. keliuose, virš kelių, kelių juostose ir apsaugos zonose, išskyrus stendus, eismo dalyvius informuojančius apie kelio būklę; gatvėse ir prie jų, jeigu ji gali užstoti technines eismo reguliavimo priemones, pabloginti matomumą, akinti eismo dalyvius, kelti pavojų eismo dalyviams. Taip pat draudžiama naudoti reklamą, imituojančią kelio ženklus ir (arba) naudojančią kelio ženklų simboliką;

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-246, 2008-06-12, Žin., 2008, Nr. 70-2667 (2008-06-19), i. k. 1082020ISAK0004-246

 

7.3. ant skulptūrų ir paminklų;

7.4. saugomose teritorijose raštiškai nesuderinus jos įrengimo su saugomos teritorijos direkcija arba regiono aplinkos apsaugos departamentu, kai saugomoje teritorijoje nėra įsteigtos saugomos teritorijos direkcijos, kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose – negavus Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 3-37; 2004, Nr. 153-5571) nustatytais atvejais už kultūros paveldo objekto apsaugą atsakingos institucijos raštiško sutikimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 4-246, 2008-06-12, Žin., 2008, Nr. 70-2667 (2008-06-19), i. k. 1082020ISAK0004-246

 

8. Kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose išorinė reklama įrengiama vadovaujantis Reklamos kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. ĮV-138 (Žin., 2005, Nr. 50-1674).

9. Trumpalaikė išorinė reklama pateikiama specialiai tam įrengtose vietose. Išskirtiniais atvejais (masiniai renginiai, šventės ir pan.) trumpalaikę išorinę reklamą galima pateikti tik tam tikslui savivaldybės institucijų nustatytose vietose.

10. Jei trumpalaikė išorinė reklama įrengiama ant stulpų, lynų ar kitokių konstrukcijų, esančių virš gatvių, būtinas šiuos objektus eksploatuojančių organizacijų raštiškas sutikimas.

11. Reklaminis įrenginys turi būti projektuojamas ir įrengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) ir kitų projektavimą ir statybą reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis. Reklaminis įrenginys turi būti saugus ir nekenkti aplinkai.

12. Už leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimą imama vietinė rinkliava Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 52-1484) nustatyta tvarka.

13. Reklaminės veiklos subjektas, norintis gauti leidimą įrengti išorinę reklamą, savivaldybės administracijai turi pateikti:

13.1. paraišką su dokumentais, patvirtinančiais žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, savininko (bendraturčių) ar teisėto jų naudotojo (naudotojų) sutikimą, išskyrus atvejus, kai reklaminės veiklos subjektas pats yra šių objektų savininkas ar teisėtas naudotojas arba šie objektai priklauso savivaldybei nuosavybės teise ar yra valdomi patikėjimo teise. Jeigu išorinė reklama įrengiama ant daugiabučio gyvenamojo namo – daugiabučio gyvenamojo namo savininkų bendrijos susirinkimo (valdybos) arba (jeigu ši bendrija neįsteigta) gyvenamojo namo patalpų savininkų ir neprivatizuotų butų nuomininkų daugumos sutikimą;

13.2. išorinės reklamos įrengimo projektą ir jo kopiją;

13.3. nuosavybės teisę patvirtinančio dokumento patvirtintą kopiją, kai reklaminės veiklos subjektas yra žemės, statinių, įrenginių ar kitų objektų, ant kurių įrengiama išorinė reklama, savininkas;

13.4. juridinio asmens registravimo pažymėjimo arba individualios veiklos vykdymo registracijos pažymos, arba verslo liudijimo patvirtintą kopiją;

13.5. kitus savivaldybės institucijų nustatytus dokumentus.

14. Leidime įrengti išorinę reklamą nurodomas leidimo turėtojo pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, išorinės reklamos įrengimo vieta, leidimo galiojimo terminas ir kita savivaldybės institucijų nustatyta informacija.

15. Leidimas įrengti išorinę reklamą išduodamas tik savivaldybės institucijų nustatyta tvarka suderinus išorinės reklamos įrengimo projektą.

16. Leidimo įrengti išorinę reklamą galiojimas gali būti sustabdytas, panaikintas ar galiojimo terminas pratęstas savivaldybės institucijų nustatyta tvarka.

17. Pasibaigus leidimo įrengti išorinę reklamą galiojimo terminui ir jo nepratęsus ar panaikinus leidimą įrengti išorinę reklamą, reklaminės veiklos subjektas privalo savivaldybės institucijų nustatytu terminu išardyti reklaminį įrenginį ar nukabinti reklamą ir sutvarkyti aplinką.

18. Reklama, įrengta pažeidžiant taisyklių 7.2 punkte nustatytus reikalavimus, turi būti nuimta, nugriauta ar išmontuota teisės aktų nustatyta tvarka.

Papildyta punktu:

Nr. 4-246, 2008-06-12, Žin., 2008, Nr. 70-2667 (2008-06-19), i. k. 1082020ISAK0004-246

 

19. Savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimo reikalavimų laikymosi kontrolę pagal kompetenciją atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos, saugomos teritorijos direkcija arba regiono aplinkos apsaugos departamentas, kai saugomoje teritorijoje nėra įsteigtos saugomos teritorijos direkcijos.

Papildyta punktu:

Nr. 4-246, 2008-06-12, Žin., 2008, Nr. 70-2667 (2008-06-19), i. k. 1082020ISAK0004-246

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimo reikalavimų laikymosi kontrolę pagal kompetenciją atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, valstybės įstaiga, atsakinga už kultūros vertybių apsaugą, ir saugomos teritorijos steigėjo įgaliota įstaiga.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 4-246, 2008-06-12, Žin., 2008, Nr. 70-2667 (2008-06-19), i. k. 1082020ISAK0004-246

 

21. Reklaminės veiklos subjektai, pažeidę išorinės reklamos įrengimo reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 4-246, 2008-06-12, Žin., 2008, Nr. 70-2667 (2008-06-19), i. k. 1082020ISAK0004-246

 

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. 4-293, 2005-08-08, Žin., 2005, Nr. 97-3683 (2005-08-11), i. k. 1052020ISAK0004-293

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-293, 2005-08-08, Žin., 2005, Nr. 97-3683 (2005-08-11), i. k. 1052020ISAK0004-293

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 "Dėl Išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas

Nr. 4-246, 2008-06-12, Žin., 2008, Nr. 70-2667 (2008-06-19), i. k. 1082020ISAK0004-246

Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 "Dėl Išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo" pakeitimo