nutarimas
2002 m. spalio 8 d. Nr. 1593
Vilnius
Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti priemonių verslo sąlygoms gerinti muitinės formalumų ir tranzito srityje įgyvendinimo grafiką (pridedama).
Ministras Pirmininkas Algirdas Brazauskas
Ūkio ministras Petras Čėsna
______________
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1593
PRIEMONIŲ VERSLO SĄLYGoms GERINti MUITINĖS FORMALUMŲ IR TRANZITO SRITYJE ĮGYVENDINIMO GRAFIKAS
Eil. Nr. |
Problema arba tikslas |
Siūloma priemonė |
Atsakingi vykdytojai |
Teisės akto parengimo ar patikslinimo data (pateikimas Lietuvos Respublikos Vyriausybei) |
1. |
Reglamentuojant muitinės sandėlių veiklą, neaptarti klausimai, susiję su muitinės sandėlio tipo pakeitimu, nenumatyta galimybė perkelti veikiantį muitinės sandėlį į naujas patalpas, esančias kitame žemės sklype (išskyrus E tipo muitinės sandėlius) |
pateikti
pasiūlymą dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 19 d. nutarimo Nr. 744 „Dėl Muitinės sandėlių steigimo ir veiklos taisyklių
patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 53-1879)
papildymo (numatyti galimybę reorganizuoti vieno tipo muitinės sandėlius į
kito tipo muitinės sandėlius nemokant valstybės rinkliavos už leidimą steigti
muitinės sandėlius ir nevykdant muitinės sandėlio steigimo procedūros). |
Finansų ministerija, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – Muitinės departamentas), Nacionalinė muitinės sandėlių ir eksporto-importo terminalų asociacija |
2003 metų I ketvirtis |
2. |
Ne visada gali būti iki galo realizuojamas reikalavimas pateikti kompensacinių produktų reeksporto galimybes pagrindžiančias sutartis, kad būtų gautas leidimas laikinajam įvežimui perdirbti (perdirbimas pradedamas turint tik dalį sutarčių su pirkėjais, dalis pagamintų prekių paliekama vidaus rinkoje ir t. t.); procedūros vykdytojams sunku užbaigti šią muitinės procedūrą (atliekų, broko nurašymas ir kita) |
pateikti pasiūlymus dėl Laikinojo prekių įvežimo į Lietuvos Respubliką perdirbti tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 898 (Žin., 1997, Nr. 76-1958), pakeitimo, kuriame būtų numatyta: a) galimybė gauti leidimą laikinajam prekių įvežimui perdirbti (12.2 punktas) ir tuo atveju, kai pateikiamos kompensacinių produktų reeksporto galimybes pagrindžiančios sutartys ne mažiau kaip pusei numatomų pagaminti kompensacinių produktų kiekio; b) galimybė nurodyti kompensacinių produktų išeigą su leistina paklaida ir deklaranto pageidavimu tikslinti ją kiekvienai eksportuojamai prekių siuntai; c) galimybė padėti reeksportuojamus kompensacinius produktus į muitinės sandėlį be atskiro muitinės sutikimo (19.3 punktas) |
Ūkio ministerija, Finansų ministerija, Muitinės departamentas |
2002 metų IV ketvirtis |
3. |
Galioja įvairūs pašto siuntų gabenimo draudimai ir apribojimai, kurių nėra Europos Sąjungos šalyse, kai kurios Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, reglamentuojančių muitinės formalumus pašto siuntoms, nuostatos prieštarauja Lietuvos Respublikos pašto įstatymui (Žin., 2001, Nr. 94-1336) |
parengti naują Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 6 d. nutarimo Nr. 538 ,,Dėl siunčiamų į Lietuvos Respubliką ir iš jos pašto siuntų“ (Žin., 1996, Nr. 43-1059) redakciją, joje reglamentuoti muitinės formalumus pašto siuntoms ir kurjerinių firmų gabenamiems kroviniams, taip pat suderinti su Europos Sąjungos reikalavimais ir rekomendacijomis numatomus taikyti draudimus bei apribojimus |
Susisiekimo ministerija, Finansų ministerija, Ūkio ministerija, Muitinės departamentas |
2003 metų II ketvirtis |
4. |
Taikomi apribojimai įvežti į Lietuvos Respubliką maisto produktus, siunčiamus pašto siuntomis (vienoje Kombinuotosios prekių nomenklatūros pozicijoje klasifikuojamų prekių galima atsiųsti ne daugiau kaip 3 kilogramus; įvežant nedidelius maisto produktų pavyzdžių kiekius, reikia atlikti tuos pačius formalumus kaip ir gabenant didelę prekių siuntą ir t.t.) |
pateikti pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. spalio 8 d. nutarimo Nr. 1132 „Dėl Maisto prekių įvežimo į Lietuvos Respubliką ir jų nekenksmingumo bei kokybės kontrolės tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 85-2547) pakeitimo, kuriame būtų suderinti su Europos Sąjungos reikalavimais ir rekomendacijomis muitinės formalumai maisto produktams, taip pat numatomi taikyti draudimai bei apribojimai |
Žemės ūkio ministerija, Finansų ministerija, Ūkio ministerija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
2002 metų IV ketvirtis |
5. |
Pagal galiojančią muitinio tikrinimo tvarką (finansų ministro 2000 m. sausio 13 d. įsakymas Nr. 3 ,,Dėl Prekių deklaravimo ir muitinio tikrinimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 11-264) prekes atgabenusi transporto priemonė iš muitinio tikrinimo vietos gali išvykti tik po to, kai užbaigiami visi muitinės formalumai. Todėl net ir tos transporto priemonės, kurių gabentos prekės fiziškai jau patikrintos, turi būti muitinės įstaigoje tol, kol bus užbaigti visi muitinės formalumai (pvz., kol mokami importo mokesčiai). Tai didina transporto prastovas (ypač aktualu sudėtinių krovinių atveju) |
parengti teisės aktą, kuriame būtų reglamentuota prekių muitinio tikrinimo tvarka, apimanti sudėtinių krovinių muitinio tikrinimo ypatumus ir nustatanti prekių išgabenimo iš muitinės įstaigos, eksporto ir importo terminalo, muitinės sandėlio po fizinio jų tikrinimo atvejus ir tvarką |
Muitinės departamentas |
2003 metų I ketvirtis |
6. |
Skolos muitinei užtikrinimo požiūriu visi ūkio subjektai skirstomi tik į dvi grupes: patikimi ūkio subjektai (jiems suteikiamos lengvatos) ir visi kiti ūkio subjektai (jiems taikoma įprastinė tvarka). Tikslinga būtų įvesti kelis ar keliolika ūkio subjektų patikimumo lygmenų ir diferencijuoti ūkio subjektams taikomas lengvatas atsižvelgiant į ūkio subjekto patikimumo lygmenį. Supaprastintas muitinės procedūras numatoma taikyti tik patikimiems ūkio subjektams, o pastariesiems keliami labai dideli reikalavimai. Taigi supaprastintomis muitinės procedūromis galės naudotis nedaug ūkio subjektų, o tai silpnins konkurencines galimybes smulkių ir vidutinių įmonių, taip pat įmonių, kurios norėtų naudotis tam tikrais muitinės procedūrų supaprastinimais, bet nepretenduoja į didesnes lengvatas skolos muitinei užtikrinimo srityje |
iš valstybės institucijų ir asocijuotų verslo struktūrų atstovų sudaryti ekspertų darbo grupę, kuri įvertintų galimybes ir tikslingumą įvesti ūkio subjektų patikimumo lygmenis ir susieti muitinės formalumų supaprastinimą su ūkio subjekto patikimumo lygmeniu |
Finansų ministerija, Muitinės formalumų ir tranzito klausimų laikinoji darbo grupė |
2002 metų IV ketvirtis |
7. |
(Neteko galios |
|
|
|
Punkto pakeitimai:
Nr. 486, 2003-04-18, Žin., 2003, Nr. 39-1778 (2003-04-25)
Nr. 492, 2003-04-22, Žin., 2003, Nr. 39-1782 (2003-04-25)
_________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 486, 2003-04-18, Žin., 2003, Nr. 39-1778 (2003-04-25)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. SPALIO 8 D. NUTARIMO NR. 1593 „DĖL PRIEMONIŲ VERSLO SĄLYGOMS GERINTI MUITINĖS FORMALUMŲ IR TRANZITO SRITYJE ĮGYVENDINIMO GRAFIKO PATVIRTINIMO" PAKEITIMO
2.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 492, 2003-04-22, Žin., 2003, Nr. 39-1782 (2003-04-25)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. SPALIO 8 D. NUTARIMO NR. 1593 „DĖL PRIEMONIŲ VERSLO SĄLYGOMS GERINTI MUITINĖS FORMALUMŲ IR TRANZITO SRITYJE ĮGYVENDINIMO GRAFIKO PATVIRTINIMO" PAKEITIMO
*** Pabaiga ***
Redagavo: Angonita Rupšytė (2003-05-02)