Suvestinė redakcija nuo 2013-01-27 iki 2013-12-28

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 152-7817, i. k. 1125340NUTA0VII-125

 

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS MOKSLO TARYBOS 2012 M. SAUSIO 2 D. NUTARIMO Nr. VII-91 „DĖL NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. gruodžio 17 d. Nr. VII-125

Vilnius

 

 

Lietuvos mokslo taryba n u t a r i a :

1. Pakeisti Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas), patvirtintą Lietuvos mokslo tarybos 2012 m. sausio 2 d. nutarimu Nr. VII-91 „Dėl Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2012, Nr. 3-106), ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad iki pirmu punktu patvirtinto Aprašo įsigaliojimo pradėtiems vykdyti nacionalinių mokslo programų projektams Aprašas galioja tiek, kiek tai neprieštarauja iki jo įsigaliojimo patvirtintų projektų finansavimo sutarčių nuostatoms.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                 Eugenijus Butkus


PATVIRTINTA Lietuvos mokslo tarybos

2012 m. gruodžio 17 d. nutarimu Nr. VII-125

 

NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nacionalinių mokslo programų rengimo, vykdymo ir administravimo Lietuvos mokslo taryboje (toliau – Taryba) tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 16 d. nutarimu Nr. 731 „Dėl Nacionalinių mokslo programų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 85-3382; 2011, Nr. 92-4378) patvirtintais Nacionalinių mokslo programų nuostatais.

3. Apraše vartojamos šios sąvokos:

3.1. moksliniai tyrimai ir eksperimentinė (socialinė, kultūrinė) plėtra (toliau – moksliniai tyrimai) – sisteminga kūrybinė gamtos, žmogaus, kultūros ir visuomenės pažinimo veikla ir jos rezultatų panaudojimas;

3.2. nacionalinė mokslo programa (toliau – programa) – visuma mokslinių tyrimų ir jiems vykdyti būtinų metodų ir priemonių, kuri sukuria sąlygas valstybei ir visuomenei spręsti strategiškai svarbias problemas ir didinti Lietuvos mokslo konkurencingumą;

3.3. nacionalinės mokslo programos projektas (toliau – projektas) – visuma mokslinių tyrimų ir organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką projekto vykdytojų grupė (arba vienas mokslininkas) atlieka nacionalinės mokslo programos uždaviniui spręsti;

3.4. paraiška finansuoti nacionalinės mokslo programos projektą (toliau – paraiška) – trijų dalių (prašymo, projekto aprašo ir vykdančiosios institucijos rašto) dokumentas, kurį, siekdami gauti finansavimą moksliniams tyrimams, Tarybai teikia projekto vadovas ir kiti projekto vykdytojai tyrėjai (kartu su vykdančiąja institucija);

3.5. programos projekto rengimo grupė – programos grupės sudaryta ekspertų grupė programos projektui parengti;

3.6. programos rengimo ir valdymo grupė (toliau – programos grupė) – iš Humanitarinių ir socialinių mokslų komiteto ar Gamtos ir technikos mokslų komiteto visų narių Tarybos pirmininko sudaryta grupė, atsakinga už programos parengimą ir jos įgyvendinimą; jei programą remia ar finansuoja kita institucija (ministerija, kita valstybės institucija, fondas, mokslo ir studijų institucija ar verslo subjektas), į grupės sudėtį paskiriamas ir šios institucijos atstovas;

3.7. programos vykdymo grupė – iš programos projektų vadovų ir ekspertų Tarybos pirmininko sudaryta grupė programos vykdymui koordinuoti (rengti ataskaitas, teikti pasiūlymus dėl programos rezultatų panaudojimo ir kitus pasiūlymus dėl programos įgyvendinimo);

3.8. projekto partneris – viešas arba privatus juridinis asmuo, kartu su vykdančiąja institucija sudarantis projekto vykdytojams sąlygas projektui įgyvendinti ir su vykdančiąja institucija pasirašęs partnerystės sutartį;

3.9. projekto vadovas – mokslininkas, kartu su kitais vykdytojais tyrėjais įgyvendinantis projektą ir vadovaujantis jo įgyvendinimui, arba mokslininkas, vienas pats įgyvendinantis projektą;

3.10. projekto vykdytojas – projekto vykdytojas tyrėjas arba projekto vykdytojas ne tyrėjas;

3.11. projekto vykdytojas tyrėjas – tyrėjas, vykdantis projektą ir tokiu būdu iš esmės dalyvaujantis įgyvendinant jo tikslus; projekto vykdytoju tyrėju laikomas ir projekto vadovas;

3.12. projekto vykdytojas ne tyrėjas – asmuo, atliekantis jam paskirtą darbą projekto tikslams pasiekti ir taip prisidedantis prie projekto įgyvendinimo;

3.13. vykdančioji institucija – Lietuvos mokslo ir studijų institucija, kuri įtraukta į Švietimo ir mokslo institucijų registrą ir sudaro projekto vykdytojams (-ui) sąlygas projektui įgyvendinti, teisės aktų nustatyta tvarka administruoja projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas, taip pat atstovauja projekto partneriams (jei jų yra).

Punkto pakeitimai:

Nr. VII-132, 2013-01-21, Žin., 2013, Nr. 10-492 (2013-01-26), i. k. 1135340NUTA0VII-132

 

4. Programos tikslas – gauti naujų mokslo žinių, kurių reikia programoje apibrėžtoms problemoms išspręsti, valstybės ir visuomenės gyvenimo sričių raidos projektams vykdyti ir Lietuvos mokslui lygiaverčiai dalyvauti Europos mokslinių tyrimų erdvėje. Įgyvendinant programą sutelkiamas mokslo potencialas, finansiniai ištekliai, inicijuojami būtini nauji ir koordinuojami programos paskirtį bei tikslus atitinkantys jau vykdomi (tarp jų – tarptautinio bendradarbiavimo pagrindu) moksliniai tyrimai.

5. Programa įgyvendinama vykdant projektus, atrinktus viešo konkurso būdu.

6. Programos projektams įgyvendinti skiriamomis lėšomis finansuojamos šios veiklos:

6.1. moksliniai tyrimai,

6.2. mokslinių tyrimų infrastruktūros palaikymas ir plėtra,

6.3. mokslinių rezultatų sklaida,

6.4. mokslinių rekomendacijų valstybės institucijoms rengimas,

6.5. vykdytojų dalyvavimas Europos mokslinių tyrimų erdvės tinkluose.

7. Programa gali būti finansuojama:

7.1. iš Tarybai skirtų valstybės biudžeto asignavimų ir kitų teisėtų finansavimo šaltinių;

7.2. iš ministerijoms ar kitoms valstybės institucijoms skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir kitų teisėtų finansavimo šaltinių, kuriais disponuoja šios ministerijos ar kitos valstybės institucijos ar Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų lėšų, kitų teisėtų finansavimo šaltinių, kuriais fondai, mokslo ir studijų institucijos, verslo subjektai disponuoja finansuodami su programomis susijusius mokslinius tyrimus ir kitą veiklą.

8. Aprašo II–IV skyriuose nurodomas programos parengimas, vykdymas, rezultatų vertinimas ir sklaida, jei ji finansuojama iš Aprašo 7.1 punkte nurodytų šaltinių; Aprašo V skyriuje nurodomi papildomi su programa susiję veiksmai, jei ji finansuojama iš Aprašo 7.2 punkte nurodytų šaltinių.

9. Konkursą laimėjusiems projektams įgyvendinti apmokamos:

9.1. tiesioginės išlaidos – konkretaus projekto uždaviniams išspręsti būtinos išlaidos;

9.2. netiesioginės išlaidos – išlaidos, kurios tiesiogiai su projekto uždaviniais nesusijusios, bet būtinos sudarant sąlygas jiems spręsti (pvz., projekto administravimo, ryšių ir komunalinių paslaugų išlaidos).

 

II. PROGRAMŲ PARENGIMAS

 

I. PASIŪLYMŲ RENGTI NACIONALINĘ MOKSLO PROGRAMĄ TEIKIMAS

 

10. Kvietimą teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų (toliau – pasiūlymas) Taryba paprastai skelbia ne rečiau kaip kas penkerius metus. Kvietimas skelbiamas tada, kai:

10.1. baigiama vykdyti kuri nors kita programa,

10.2. atsiranda poreikis neatidėliotinai spręsti Lietuvai aktualią mokslinę problemą,

10.3. Tarybos finansinės galimybės leidžia pradėti įgyvendinti naują programą.

11. Pasiūlymus gali teikti viešojo administravimo institucijos, mokslo ir studijų institucijos, mokslininkai, taip pat kiti fiziniai ir juridiniai asmenys. Pasiūlymuose turi būti:

11.1. atskleista valstybei ir visuomenei strategiškai svarbi problema, kuriai spręsti reikia naujų mokslo žinių,

11.2. pagrįsta, kad šiai problemai spręsti būtina nacionaliniu mastu atlikti siūlomoje programoje numatytus mokslinius tyrimus,

11.3. pagrįsta, kad problemą galima išspręsti Lietuvos mokslininkų pajėgomis per 3–7 metų laikotarpį.

12. Kvietimo tekstas svarstomas jungtiniame Humanitarinių ir socialinių mokslų komiteto ir Gamtos ir technikos mokslų komiteto posėdyje.

13. Kvietimą Taryba skelbia savo svetainėje www.lmt.lt (toliau – svetainė) ir informuoja ministerijas, mokslo ir studijų institucijas, kitas sisteminga pažinimo veikla ir jos rezultatų panaudojimu galimai suinteresuotas institucijas (toliau – kitos institucijos). Pasiūlymai priimami ne trumpiau kaip du mėnesius.

14. Pasiūlymą sudaro:

14.1. lydraštis,

14.2. pasiūlymo dėl rengtinos nacionalinės mokslo programos aprašas.

15. Lydraštis rengiamas pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą ir skaitmeninė jo kopija pateikiama elektroninėje sistemoje.

16. Pasiūlymo dėl rengtinos nacionalinės mokslo programos aprašas teikiamas užpildant formą (Aprašo 1 priedas) Tarybos elektroninėje sistemoje, kurios adresas nurodomas kvietime.

17. Spausdintų lydraščio ir pasiūlymo dėl rengtinos nacionalinės mokslo programos aprašo Tarybai teikti nereikia.

 

II. PASIŪLYMO DĖL RENGTINOS NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS SVARSTYMAS

 

18. Pasibaigus pasiūlymų teikimo laikui, visi gauti pasiūlymai skelbiami svetainėje.

19. Pasiūlymus vertina Humanitarinių ir socialinių mokslų komiteto arba Gamtos ir technikos mokslų komiteto (toliau – Komitetas) sudarytos ir Tarybos valdybos patvirtintos ekspertų grupės.

20. Ekspertų grupės savo darbą organizuoja pagal Tarybos patvirtinto Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašo III skyriaus nuostatas. Kiekvieną pasiūlymą individualiai vertina ne mažiau kaip penki ekspertai.

21. Pasiūlymai įvertinami pagal visus Aprašo 2 priede nurodytoje formoje esančius kriterijus. Šio vertinimo metu pasiūlymuose nurodytos programos suskirstomos į siūlomas ir nesiūlomas įtraukti į programų sąrašą; siūlomos įtraukti į programų sąrašą programos išdėstomos pirmumo tvarka. Ekspertų grupė gali siūlyti sujungti kelis pasiūlymus į vieną. Pasiūlymas pripažįstamas neįtrauktinu į programų sąrašą, jei po galutinio aptarimo ekspertų grupėje apibendrinamajame pasiūlymo įvertinime bent pagal vieną iš kriterijų jis yra įvertinamas mažiau, nei pasiūlymo dėl rengtinos nacionalinės mokslo programos ekspertinio įvertinimo formoje (pavyzdinė forma – Aprašo 2 priedas) nurodytas slenkstinis įvertis arba jei įverčių pagal visus kriterijus suma yra mažesnė, nei šioje formoje nurodyta slenkstinė įverčių suma.

22. Pasiūlymų vertinimas ekspertų grupėje laikomas baigtu, kai:

22.1. priimti sprendimai dėl visų grupei paskirtų pasiūlymų įvertinimų,

22.2. pasiūlymuose nurodytos programos suskirstytos į įtrauktinas į programų sąrašą ir neįtrauktinas,

22.3. pateikti visų pasiūlymų apibendrinamieji įvertinimai (pavyzdinė forma – Aprašo 2 priedas),

22.4. sudaryta siūlomų įtraukti į programų sąrašą programų pirmumo eilė.

23. Siūlomų įtraukti į programų sąrašą programų pirmumo eilė ir ekspertų grupės siūlymai sujungti kelis pasiūlymus į vieną (jei jų yra) apsvarstoma atitinkamame Komitete.

24. Galutinį sprendimą dėl siūlymo papildyti programų sąrašą (ar programų sąrašo nepapildyti) priima Taryba. Šis sprendimas ir apibendrintos vertinimo išvados skelbiamos svetainėje.

25. Taryba teikia Švietimo ir mokslo ministerijai motyvuotą teikimą dėl programos (-ų) įrašymo į programų sąrašą. Jei į programų sąrašą siūloma įtraukti kelias programas, teikiamas prioritetinis jų sąrašas. Teikime turi būti nurodyti programos (-ų) įgyvendinimo terminai ir orientacinės lėšos kiekvienais programos (-ų) vykdymo kalendoriniais metais.

 

III. PROGRAMOS PROJEKTO PARENGIMAS

 

26. Švietimo ir mokslo ministerijai papildžius programų sąrašą ir įgaliojus Tarybą programą administruoti, Tarybos pirmininkas sudaro programos grupę.

27. Programos grupė iš jos narių ir kitų ekspertų sudaro programos projekto rengimo grupę. Pastarajai grupei pavedama parengti programos projektą, kuriame turi būti:

27.1. programos tikslas ir uždaviniai,

27.2. esamos mokslinių tyrimų būklės analizė,

27.3. programos įgyvendinimo priemonės,

27.4. programos įgyvendinimo priemonių vykdymo terminai,

27.5. laukiami rezultatai, jų panaudojimo galimybės ir vertinimo kriterijai,

27.6. programai ir jos uždaviniams vykdyti reikalingos lėšos ir jų šaltiniai,

27.7. duomenys apie programos stebėsenos ir atskaitomybės mechanizmą.

28. Parengtą programos projektą programos grupė svarsto, teikia, jei reikia, pataisas ir priima tinkamu paskelbti svetainėje viešam svarstymui.

29. Apie programos projekto paskelbimą svetainėje Taryba informuoja ministerijas, kurių reguliavimo sritis susijusi su programos problematika (toliau – suinteresuotos ministerijos), mokslo ir studijų institucijas, kitas institucijas, organizuoja parengto programos projekto pristatymą mokslo visuomenei. Gauti atsiliepimai apie programos projektą skelbiami svetainėje.

30. Programos projekto rengimo grupė pataiso programos projektą pagal viešo svarstymo rezultatus ir teikia programos grupei svarstyti. Kai programos grupė programos projektą pripažįsta tinkamu, jis teikiamas vertinti Lietuvos ir užsienio ekspertams. Apibendrintos vertinimo išvados skelbiamos svetainėje.

31. Programos projekto rengimo grupė, jei reikia, pataiso programos projektą pagal ekspertinio vertinimo išvadas ir teikia jį programos grupei galutiniam svarstymui. Programos grupė parengia pažymą, kaip atsižvelgta į gautus atsiliepimus bei ekspertų vertinimus, ir pasiūlo Tarybai programos projektą teikti Švietimo ir mokslo ministerijai.

32. Švietimo ir mokslo ministerijai priėmus sprendimą tikslinti programos projektą, programos projekto rengimo grupė pataiso programos projektą ir teikia programos grupei svarstyti. Programos grupė parengia pažymą, kaip atsižvelgta į Švietimo ir mokslo ministerijos siūlymą tikslinti programos projektą ir pasiūlo Tarybai programos projektą pakartotinai teikti Švietimo ir mokslo ministerijai.

 

III. PROGRAMOS VYKDYMAS

 

I. KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS SKELBIMAS

 

33. Švietimo ir mokslo ministerijai patvirtinus programą, Taryba skelbia kvietimą teikti paraiškas konkursui. Kvietimai paprastai skelbiami kartą per metus.

34. Kvietime nurodoma paraiškų teikimo bendrosios nuostatos ir specialieji konkretaus konkurso reikalavimai. Taip pat nurodoma paraiškų priėmimo terminas, vieta, už priėmimą atsakingi Tarybos Mokslo fondo (toliau – Mokslo fondas) darbuotojai ir kita informacija.

35. Kvietimo tekstą tvirtina programos grupė.

36. Kvietimą teikti paraiškas svetainėje skelbia Mokslo fondas.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS IR PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS

 

37. Paraišką gali teikti projekto vykdytojai kartu su vykdančiąja institucija (ir projekto partneriu (-iais), jei tai būtina projekto vykdymui).

38. Tyrėjas gali teikti tik vieną to paties kvietimo paraišką (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jei kvietime nenurodyta kitaip.

39. Tyrėjas negali teikti paraiškos (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jeigu jis dalyvavo programos projekto rengime kaip programos grupės ar programos projekto rengimo grupės narys.

40. Projekto trukmė paprastai yra ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai, jei kvietime nenurodyta kitaip.

41. Teikiant paraišką gali būti numatomos šios tiesioginių išlaidų rūšys:

41.1. darbo užmokestis,

41.2. socialinio draudimo ir kitos įmokos,

41.3. išlaidos paslaugoms (išskyrus autorinius darbus),

41.4. išlaidos autoriniams darbams,

41.5 išlaidos prekėms,

41.6. išlaidos komandiruotėms,

41.7. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti.

42. Kiekvieno projekto vykdytojo tyrėjo (įskaitant ir projekto vadovą) darbo apimtis projekte turi būti ne mažesnė kaip 20 valandų, padaugintų iš projekto trukmės mėnesiais kiekvienais kalendoriniais projekto įgyvendinimo metais.

43. Tyrėjas gali būti ne daugiau kaip trijų Tarybos finansuojamų projektų vykdytoju, iš kurių vienam gali vadovauti. Įskaitomos šios Tarybos remiamos veiklos kryptys:

43.1. nacionalinės mokslo programos,

43.2. mokslininkų grupių projektai,

43.3. 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimo priemonė „Parama mokslininkų ir kitų tyrėjų mokslinei veiklai (visuotinė dotacija)“,

43.4. Lietuvos–Šveicarijos programa „Moksliniai tyrimai ir plėtra“,

43.5. Bendra Lietuvos–Latvijos–Kinijos (Taivanas) mokslinių tyrimų programa.

44. Projekto vadovas ir kiti vykdytojai su vykdančiąja institucija arba projekto partneriu (-iais) privalo sudaryti projekto įgyvendinimo darbo sutartis numatytam darbo laikotarpiui. Projekto įgyvendinimo darbo sutartys sudaromos tik su projekto vykdytojais. Vykdančioji institucija privalo užtikrinti, kad projekto vykdytojai būtų įdarbinti tik į tas pareigybes, kurių minimalius kvalifikacinius reikalavimus (Žin., 2011, Nr. 60-2882) jie atitinka. Sutartyse projekto vykdytojams nustatytas darbo užmokestis turi būti apskaičiuotas neviršijant Tarybos nutarimu (Žin., 2012, Nr. 117-5942) patvirtinto didžiausio leistino pareigybės valandinio atlygio.

45. Projekto vykdytojai pagrindinius projekto rezultatus turi pasiekti patys. Projekto vykdytojai iš projekto lėšų negali gauti išmokų pagal autorines arba paslaugų sutartis. Leidžiama pirkti paslaugas ir (arba) sudaryti autorines sutartis tik pagalbiniams (nepagrindiniams) projekte numatytiems darbams atlikti.

46. Ilgalaikį materialųjį, taip pat nematerialųjį turtą iš projekto lėšų įsigyti gali tik Lietuvos valstybinė mokslo ir studijų institucija. Šis turtas įtraukiamas į institucijos turto apskaitą.

47. Netiesioginės išlaidos projekte negali viršyti 30 proc. darbo užmokesčiui, socialinio draudimo bei kitoms įmokoms, išlaidoms paslaugoms bei autoriniams darbams numatytų lėšų. Išimtiniais atvejais gali būti numatytos papildomos netiesioginės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti.

 


III. PARAIŠKŲ KONKURSAS

 

48. Norintieji dalyvauti konkurse užpildo paraišką Tarybos elektroninėje sistemoje, kurios adresas nurodomas kvietime. Paraišką sudaro:

48.1. prašymas,

48.2. projekto aprašas,

48.3. vykdančiosios institucijos raštas.

49. Paraiška rengiama elektroninėje sistemoje užpildant projekto aprašo formą (Aprašo 3 priedas).

50. Prašymas, kurį pasirašo projekto vadovas ir kiti vykdytojai tyrėjai, bei vykdančiosios institucijos raštas rengiami pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas ir skaitmeninės jų kopijos pateikiamos elektroninėje sistemoje.

51. Spausdintų prašymo, projekto aprašo ir vykdančiosios institucijos rašto kopijų Tarybai teikti nereikia.

52. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.

53. Administracinę patikrą vykdo Mokslo fondas. Jos metu tikrinama kiekvienos konkursui pateiktos paraiškos atitiktis Apraše ir kvietime nurodytiems reikalavimams. Nustačius neesminių neatitikčių, projekto vadovui suteikiama galimybė jas pašalinti per dvi darbo dienas nuo pranešimo išsiuntimo paraiškoje nurodytu projekto vadovo elektroniniu paštu dienos. Projekto pagrindimo, jo veiklų apibūdinimo, išlaidų sąmatos taisyti neleidžiama. Administracinės patikros rezultatai įforminami Tarybos pirmininko patvirtintos formos administracinės patikros pažymoje. Administracinės patikros rezultatai, konkursui pateiktų paraiškų ir paraiškų, atitikusių administracinės patikros reikalavimus, sąrašai (juose nurodoma paraiškos registracijos numeris, vykdančioji institucija, projektui prašomos lėšos) skelbiami svetainėje.

54. Paraiškos, atitikusios administracinės patikros reikalavimus, teikiamos ekspertiniam vertinimui. Likusios paraiškos toliau nevertinamos.

55. Ekspertinį paraiškų vertinimą atlieka ekspertų grupės, kurios sudaromos ir savo darbą organizuoja pagal Tarybos patvirtintą Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą.

56. Ekspertinis vertinimas laikomas baigtu, kai visos paraiškos suskirstytos į finansuotinas ir nefinansuotinas, finansuotinos paraiškos išdėstytos pirmumo tvarka, nurodžius kiekvieno projekto įgyvendinimui skirtinas lėšas. Siūlymą dėl šių lėšų kasmetinio išdėstymo, atsižvelgęs į ekspertų grupės pastabas, pateikia Mokslo fondas.

57. Komitetas gali paskirti kelioms ekspertų grupėms sudaryti bendrą finansuotinų paraiškų eilę.

58. Programos grupė, vadovaudamasi ekspertų grupių sudarytais finansuotinų paraiškų sąrašais ir atsižvelgdama į turimas lėšas, parengia siūlymą dėl finansuojamų projektų, nurodydama kiekvieno projekto įgyvendinimui pamečiui skiriamas lėšas. Kartu gali būti parengiamas siūlymas ir dėl galimų finansuoti projektų (toliau – rezerviniai projektai).

59. Tarybos pirmininkas, vadovaudamasis programos grupės siūlymu, tvirtina finansuojamų projektų sąrašą ir, jei reikia, rezervinių projektų sąrašą. Prieš tvirtindamas finansuojamų projektų sąrašą, Tarybos pirmininkas išimtiniais atvejais gali jį grąžinti programos grupei persvarstyti dėl atskiriems projektams įgyvendinti siūlomų skirti lėšų.

60. Į rezervinių projektų sąrašą įrašyti projektai gali būti finansuojami atsiradus galimybei. Finansuoti projektus iš rezervinių projektų sąrašo Tarybos pirmininkui pasiūlo programos grupė, nurodydama kiekvieno projekto įgyvendinimui pamečiui skiriamas lėšas.

61. Rezervinių projektų sąrašas galioja iki kito kvietimo teikti projektus, bet ne ilgiau kaip iki kalendorinių metų, nuo kurių pradedamas projektų finansavimas, pabaigos. Įtraukimas į rezervinių projektų sąrašą neapriboja jų vykdytojų galimybių dalyvauti kituose Tarybos skelbiamuose konkursuose.

62. Svetainėje skelbiamas finansuojamų projektų (nurodant paraiškos registracijos numerį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projekto vykdymui skirtas lėšas (pamečiui)) ir rezervinių projektų (nurodant paraiškos registracijos numerį, vykdančiąją instituciją, projektui prašomas lėšas) sąrašas.

 

IV. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

1. Sutarties pasirašymas

 

63. Tarybos pirmininkas kiekvieno kvietimo finansuojamų projektų sąrašą tvirtina, jei Apeliacijų dėl mokslo (sklaidos) projektų ar ataskaitų įvertinimo teikimo ir nagrinėjimo tvarkos apraše (toliau – Apeliacijų aprašas) nustatytais terminais nebuvo gauta apeliacijos (-ų) dėl paraiškos vertinimo procedūrų pažeidimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. VII-132, 2013-01-21, Žin., 2013, Nr. 10-492 (2013-01-26), i. k. 1135340NUTA0VII-132

 

64. Jei Apeliacijų apraše nustatytais terminais buvo gauta (-os) apeliacija (-os) ir Tarybos valdyba priima sprendimą ją (jas) tenkinti, programos grupė persvarsto savo siūlymą dėl finansuojamų projektų.

65. Tarybos pirmininkui patvirtinus finansuojamų projektų sąrašą, dėl kiekvieno į jį įtraukto projekto įgyvendinimo pasirašoma trišalė Tarybos pirmininko patvirtintos formos projekto finansavimo sutartis (toliau – sutartis). Sutarties šalys yra Taryba, vykdančioji institucija ir projekto vadovas.

66. Mokslo fondas konkursą laimėjusio projekto vadovui elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą apie ketinimą pasirašyti sutartį ir pradinius duomenis jos projektui rengti. Jei programos grupė ekspertų grupės ar savo iniciatyva nurodė keisti projekto išlaidų sąmatą (projekto aprašo IV skyrius), projekto vadovo prašoma ne ilgiau kaip per penkias darbo dienas ją patikslinti elektroninėje sistemoje ir apie tai informuoti Mokslo fondą. Patikslintą projekto išlaidų sąmatą patikrina vertinusios paraišką ekspertų grupės vadovas arba ekspertas pranešėjas (jei paskirtas) kartu su Mokslo fondo darbuotoju. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija, prieš pasirašydami sutartį, gali derinti su Taryba pasiūlytus projekto išlaidų sąmatos keitimus; projekto įgyvendinimui skirtos lėšos ir šių lėšų išdėstymas pamečiui nekeičiami.

67. Parengtą sutarties projektą Mokslo fondas projekto vadovui išsiunčia elektroniniu paštu. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija turi pasirašyti sutartį ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo sutarties projekto išsiuntimo dienos. Jei projekto vadovas ir vykdančioji institucija dėl objektyvių priežasčių negali pasirašyti sutarties nustatytais terminais, iki nustatyto sutarties pasirašymo termino pabaigos, pateikia Tarybai motyvuotą prašymą nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą ir nesikreipus dėl kito sutarties pasirašymo termino nustatymo laikoma, kad kitos šalys atsisakė pasirašyti sutartį.

68. Vykdančiosios institucijos ir projekto vadovai pasirašo tris išspausdintos sutarties egzempliorius (prie kiekvieno iš jų pridedami parengti ir pasirašyti sutarties priedai) ir pateikia Mokslo fondui. Mokslo fondas patvirtina sutarties priedą – projekto sąmatą – ir pasirašo sutartį. Po vieną sutarties su priedais egzempliorių grąžinama vykdančiajai institucijai ir projekto vadovui.

 

2. Įgyvendinimo mokslinė priežiūra

 

69. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija Tarybai teikia projekto mokslines (tarpinę ir baigiamąją) ataskaitas.

70. Mokslinė tarpinė ataskaita teikiama projekto įgyvendinimo laikotarpio viduryje, ne vėliau kaip kito ketvirčio pirmojo mėnesio 8-ą dieną. Tarpinė ataskaita neteikiama, jei projektas įgyvendinamas trumpiau nei 18 mėnesių. Mokslinė baigiamoji ataskaita teikiama ne vėliau kaip 8-ą dieną po projekto pabaigos.

71. Mokslinė ataskaita Tarybai teikiama sutartyje nurodytais terminais užpildant Aprašo 4, 5, 6 priedų formas elektroninėje sistemoje. Kartu teikiama vykdančiosios institucijos parengto rašto apie pateiktą ataskaitą skaitmeninė kopija pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą. Spausdintos vykdančiosios institucijos rašto kopijos Tarybai teikti nereikia.

72. Mokslines ataskaitas vertina ekspertų grupė arba pavienis (-iai) ekspertas (-ai). Ekspertų grupės (pavienio (-ių) eksperto (-ų)) darbas organizuojamas pagal Tarybos patvirtintą Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą. Kartu įvertinamas ir projektų lėšų panaudojimo tinkamumas bei pagrįstumas.

73. Sprendimą dėl projektų mokslinių ataskaitų priima programos grupė, vadovaudamasi ekspertų grupės ar pavienio (-ių) eksperto (-ų) išvadomis.

74. Esant būtinybei, programos grupė gali kviesti projekto vadovą pristatyti mokslinę ataskaitą ar pateikti paaiškinimų dėl jos.

75. Taryba, atsižvelgusi į projekto tarpinės mokslinės ataskaitos įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.

76. Projekto įgyvendinimo mokslinė priežiūra taip pat gali būti vykdoma per patikras projekto įgyvendinimo vietoje. Tokiu atveju patikrą, Tarybos pirmininkui paskyrus, atlieka Tarybos atstovas ekspertas; patikra vykdoma Aprašo 86–88 punktuose aprašyta tvarka.

77. Įvertinus mokslines ataskaitas, svetainėje skelbiami sprendimai dėl projektų (nurodant sutarties numerį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projekto vykdymui skirtas lėšas iš viso ir ataskaitiniais metais).

78. Projektų pagrindinių rezultatų santraukos, pateiktos tarpinėse mokslinėse ataskaitose, ir baigiamosios sėkmingai įgyvendintų projektų mokslinės ataskaitos skelbiamos svetainėje.

 

3. Įgyvendinimo finansinė priežiūra

 

79. Projekto įgyvendinimui skirtos lėšos turi būti naudojamos pagal Mokslo fondo direktoriaus kasmet tvirtinamą projekto išlaidų sąmatą, kurioje nurodytos tiesioginės ir netiesioginės projekto įgyvendinimui skirtos lėšos pagal išlaidų rūšis. Projekto veiklos turi būti baigtos, jų rezultatai pasiekti ir įgyvendinimui skirtos lėšos turi būti panaudotos iki projekto finansavimo sutartyje nustatytos projekto vykdymo pabaigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. VII-132, 2013-01-21, Žin., 2013, Nr. 10-492 (2013-01-26), i. k. 1135340NUTA0VII-132

 

80. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas Tarybai teikia projekto finansines (ketvirtines ir metines) ataskaitas.

81. Finansinės ataskaitos – ketvirtinės ir metinė lėšų panaudojimo ataskaitos – teikiamos pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas sutartyje nurodytais terminais.

82. Projekto finansines ataskaitas vertina Mokslo fondas. Jei įvertinus ketvirtinę ar metinę ataskaitą nustatoma, kad projektas įgyvendinamas ne pagal patvirtintą projekto išlaidų sąmatą, Taryba neinformuota apie padarytus pakeitimus arba negautas leidimas tokiam keitimui, Taryba gali vienašališkai nutraukti sutartį, o projekto vadovą ir vykdančiąją instituciją įrašyti į Aprašo 103 ar 108 punktuose nurodytus sąrašus.

83. Kiekvieną ketvirtį lėšos pervedamos tik teigiamai įvertinus ankstesnio ketvirčio finansinę ataskaitą. Taryba, atsižvelgusi į projekto finansinės ataskaitos – ketvirtinės ar metinės – įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.

84. Už laiku negrąžintas nepanaudotas projekto įgyvendinimui skirtas lėšas arba pavėluotai įteiktas lėšų panaudojimo ataskaitas Taryba turi teisę:

84.1. pareikalauti vykdančiosios institucijos sumokėti po 5 procentus metinių palūkanų (delspinigių) už kiekvieną pavėluotą grąžinti nepanaudotas lėšas dieną;

84.2. sumažinti po 3 procentus antrųjų (arba vėlesniųjų) projekto vykdymo metų netiesiogines projekto vykdymui skirtas lėšas už kiekvieną pavėluotą dieną įteikti ketvirtinę lėšų panaudojimo ataskaitą;

84.3. sumažinti po 10 procentų antrųjų (arba vėlesniųjų) projekto vykdymo metų netiesiogines projekto vykdymui skirtas lėšas už kiekvieną pavėluotą dieną įteikti metinę lėšų panaudojimo ataskaitą.

85. Vykdančioji institucija visų tais metais Tarybos finansuotų mokslo ir sklaidos projektų netiesiogines išlaidas turi naudoti laikydamasi Tarybos pirmininko nustatyto netiesioginių išlaidų santykio tarp išlaidų grupių. Nesilaikant šio reikalavimo, Taryba turi teisę nutraukti visas su ta vykdančiąja institucija sudarytas sutartis.

86. Taryba gali vykdyti patikras projekto įgyvendinimo vietose siekdama įsitikinti, ar laikomasi Tarybos patvirtintų aprašų bei kitų teisės aktų, nustatyti, ar vykdančioji institucija ir projekto vadovas vykdo sutartinius įsipareigojimus bei racionaliai naudoja lėšas, ar su projekto įgyvendinimu susijusi informacija atitinka Tarybai pateiktąją.

87. Patikros organizuojamos ir vykdomos vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintu Patikrų, atliekamų mokslo projektų įgyvendinimo vietoje, tvarkos aprašu. Patikros vykdomos pagal Tarybos pirmininko patvirtintą Patikrų kalendorinį planą. Apie patikrą projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuojami raštu ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki patikros.

88. Patikros metu nustačiusi esminių neatitikčių (trūkumų), Taryba turi teisę nutraukti sutartį.

 

4. Numatyto įgyvendinimo keitimas

 

89. Projekto įgyvendinimo metu projekto vadovui ir vykdančiajai institucijai gali atsirasti poreikis keisti:

89.1 projekto išlaidų sąmatą,

89.2. projekto vykdytojus,

89.3. projekto veiklas ir kita.

90. Projekto išlaidų sąmata gali būti keičiama arba tik informavus Tarybą (Aprašo 91 punktas), arba gavus Tarybos leidimą (Aprašo 92–94 punktai). Antruoju būdu keisti projekto išlaidų sąmatą galima ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį. Dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą būtina kreiptis likus ne mažiau kaip 10 kalendorinių dienų iki ketvirčio pabaigos. Draudžiama:

90.1. keisti ankstesniais ketvirčiais projekto išlaidų sąmatoje numatytų lėšų apimtį,

90.2. keisti iš ankstesnių ketvirčių perkeltų lėšų paskirtį,

90.3. didinti išlaidas (pagal išlaidų rūšis), kurios buvo sumažintos vertinant paraišką,

90.4. keisti projekto išlaidų sąmatą atvejais, nurodytais svetainėje skelbiamame Projekto išlaidų sąmatos keitimų, Lietuvos mokslo tarybos laikomų netinkamais, sąraše.

91. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio pabaigos, jei per kalendorinius metus keičiama ne daugiau kaip 10 proc. nuo patvirtintoje metinėje projekto išlaidų sąmatoje numatytų tiesioginių išlaidų (neįskaitant išlaidų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti).

92. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą prašydama leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų pokyčių, jei:

92.1. numatomos keisti projekto išlaidos yra didesnės nei nurodyta Aprašo 91 punkte,

92.2. lėšų paskirtis keičiama į nenumatytą patvirtintoje projekto išlaidų sąmatoje išlaidų rūšį.

93. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija, prieš teikdami einamųjų (antrųjų ir vėlesniųjų) metų projekto išlaidų sąmatą, gali teikti Tarybai prašymą jos pirmininko nustatytos formos raštu ją pakeisti (palyginus su projekto išlaidų sąmata paraiškoje). Tokį prašymą galima teikti tik esant teigiamam projekto metinės finansinės ataskaitos įvertinimui.

94. Sprendimą dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į programos grupės pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti programos grupei.

95. Projekto vykdytojai gali būti keičiami arba tik informavus Tarybą (Aprašo 96 punktas), arba gavus Tarybos leidimą (Aprašo 97 ir 98 punktai).

96. Projekto vadovas informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu dėl projekto vykdytojo ne mokslininko pakeitimo ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų.

97. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ir su jame nurodytais priedais ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų, jei dėl svarbių priežasčių (pvz., ligos, ilgalaikės stažuotės, nėštumo ir gimdymo atostogų, motinystės (tėvystės) atostogų) norima pakeisti projekto vadovą ar kitą projekto vykdytoją mokslininką. Siūlomas kandidatas turi būti lygiavertės kvalifikacijos. Padidėjęs projekto vykdytojo darbo krūvis mokslo ir studijų institucijoje ar prisiimti įsipareigojimai kitame projekte nelaikomi svarbia priežastimi nevykdyti sutartinių įsipareigojimų.

98. Sprendimą (Aprašo 98.2–98.4 punktuose nurodytais atvejais – motyvuotą) dėl projekto vadovo ar kito vykdytojo mokslininko keitimo priima programos grupė. Galimas vienas iš šių sprendimų:

98.1. pritarti keitimui,

98.2. siūlyti pateikti kitą kandidatą,

98.3. nepritarti keitimui,

98.4. nutraukti sutartį.

99. Projekte numatytos veiklos ar kita, neišvardyta Aprašo 89.1 ir 89.2 punktuose (pvz., projekto kalendoriniame plane numatytų darbų, projekto vykdytojams nustatytų funkcijų perskirstymo, komandiruotės ar jos vietos, datos keitimo, kitų, nei numatyta paraiškoje, prekių, paslaugų ar ilgalaikio materialiojo bei nematerialiojo turto pirkimo) veikla gali būti keičiama tik gavus Tarybos leidimą. Ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų keitimų Tarybai pateikiamas laisvos formos prašymas ant institucijos blanko, kurį pasirašo vykdančiosios institucijos vadovas. Prašyme turi būti aiškiai išdėstytos tokio keitimo priežastys ir aplinkybės, taip pat pateikiama kita informacija, galinti turėti įtakos sprendimo priėmimui. Sprendimą dėl nurodytų keitimų priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į programos grupės pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti programos grupei.

100. Jei projekto vykdytojų, projekto veiklų ir kiti keitimai lemia projekto išlaidų sąmatos keitimus, išskyrus Aprašo 91 punkte nurodytą atvejį, Tarybai teikiamas ir jos pirmininko nustatytos formos prašymas keisti projekto išlaidų sąmatą (Aprašo 92 punktas).

101. Projekto vadovas visus projekto vykdymo ataskaitiniu laikotarpiu atsiradusius pokyčius nurodo ir paaiškina tarpinėje bei baigiamojoje mokslinėse ataskaitose.

 

V. SUTARTINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI

 

102. Sutartinių įsipareigojimų vykdymas pagal anksčiau su Taryba pasirašytas sutartis yra prioritetinis. Teikiant paraišką reikia įvertinti savo užimtumą mokslo ir studijų institucijoje ir (ar) projektuose, nepriklausomai nuo jų finansavimo šaltinių.

103. Taryba sudaro ir viešai paskelbia Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą.

104. Į Aprašo 103 punkte nurodytą sąrašą įrašomas projekto vykdytojas tyrėjas, jei Taryba pripažino, kad jis pažeidė Tarybos patvirtintus mokslinės veiklos etikos principus.

105. Į Aprašo 103 punkte nurodytą sąrašą programos grupės nutarimu įrašomas projekto vadovas, jei:

105.1. projekto įgyvendinimas buvo nutrauktas arba projektas pripažintas neįgyvendintu,

105.2. projekto lėšos buvo panaudotos iš esmės pažeidžiant projekto išlaidų sąmatą.

106. Asmenų, įrašytų į Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą Aprašo 104 punkte nurodytu atveju, paraiškos (kaip projekto vadovo ar kito vykdytojo tyrėjo) pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis penkerius metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.

107. Asmenų, įrašytų į Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą Aprašo 105 punkte nurodytais atvejais, paraiškos kaip projekto vadovo pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis trejus metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.

108. Neteko galios nuo 2013-01-27

Punkto naikinimas:

Nr. VII-132, 2013-01-21, Žin. 2013, Nr. 10-492 (2013-01-26), i. k. 1135340NUTA0VII-132

 

109. Neteko galios nuo 2013-01-27

Punkto naikinimas:

Nr. VII-132, 2013-01-21, Žin. 2013, Nr. 10-492 (2013-01-26), i. k. 1135340NUTA0VII-132

 

IV. PROGRAMOS REZULTATŲ VERTINIMAS IR SKLAIDA

 

110. Pasibaigus pirmiems kalendoriniams programos vykdymo metams, programos grupės teikimu Tarybos pirmininkas sudaro programos vykdymo grupę.

111. Programos vykdymo grupė rengia metinę ar baigiamąją programos ataskaitą pagal Aprašo 9 priedo formą ir teikia programos grupei kasmet iki kovo 1 dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. VII-132, 2013-01-21, Žin., 2013, Nr. 10-492 (2013-01-26), i. k. 1135340NUTA0VII-132

 

112. Parengtą metinę programos ataskaitą programos grupė svarsto, jei reikia, pasitelkusi ekspertus. Programos grupė gali grąžinti ataskaitą programos vykdymo grupei pataisyti. Programos grupė gali siūlyti tikslinti programą arba nutraukti jos vykdymą anksčiau, nei numatyta.

113. Programos grupės patvirtinta metinė programos ataskaita skelbiama svetainėje ir organizuojamas viešas jos svarstymas. Programos grupė gali organizuoti renginius programos vykdymo eigai ir rezultatams aptarti.

114. Programos vykdymo grupės parengtą baigiamąją programos ataskaitą svarsto programos grupė. Programos grupė gali grąžinti ataskaitą programos vykdymo grupei pataisyti.

115. Programos grupei pripažinus baigiamąją programos ataskaitą tinkama svarstymui, ji teikiama vertinti Lietuvos ir (ar) užsienio ekspertams bei skelbiama svetainėje viešam svarstymui. Gauti atsiliepimai apie programos ataskaitą skelbiami svetainėje ir organizuojamas parengtos programos ataskaitos pristatymas mokslo visuomenei.

116. Programos vykdymo grupė pataiso baigiamąją programos ataskaitą pagal viešo svarstymo bei ekspertinio vertinimo rezultatus ir teikia programos grupei galutiniam svarstymui. Programos grupė tinkamai pataisytą programos ataskaitą teikia Tarybai tvirtinti. Taryba gali:

116.1. pritarti programos baigiamajai ataskaitai,

116.2. grąžinti programos baigiamąją ataskaitą programos vykdymo grupei tikslinti,

116.3. nepritarti programos baigiamajai ataskaitai.

117. Programos baigiamoji ataskaita ir jos apibendrintos vertinimo išvados skelbiamos svetainėje.

 

V. PAPILDOMI SU PROGRAMA SUSIJĘ VEIKSMAI

 

118. Kai subjektai, nurodyti Aprašo 7.2 punkte, planuoja finansuoti visą programos įgyvendinimą (toliau – finansuojanti institucija), kvietimas teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų neskelbiamas. Finansuojanti institucija kreipiasi į Tarybą ir pateikia jai pagrindines programos tematikas ir jų svarbos pagrindimą pagal Aprašo 14 ir 15 punkto reikalavimus. Taryba pasiūlymą vertina Aprašo II skyriaus II poskyryje numatyta tvarka.

119. Aprašo 7.2 punkte nurodyti subjektai gali teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų kartu su įsipareigojimu finansuoti dalį siūlomos programos tematikų (toliau – programą remianti institucija). Jų siūlymai svarstomi Aprašo II skyriaus II poskyryje numatyta tvarka. Jeigu buvo pateikta finansuojančių institucijų ar programą remiančių institucijų pasiūlymų, kartu su Aprašo 25 punkte nurodytais dokumentais pateikiami šių institucijų pasiūlymai dėl rengiamai programai numatomų skirti lėšų.

120. Jeigu buvo pateikta pasiūlymų finansuoti programą iš finansuojančios ar programą remiančios institucijos lėšų, tai programos grupė sudaroma iš visų Komiteto narių ir šios institucijos atstovo kaip nurodyta Aprašo 3.6 punkto antroje dalyje.

121. Jeigu programą numatoma finansuoti finansuojančios ar programą remiančios institucijos disponuojamomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kartu su Aprašo 30 punkte numatytais veiksmais, programos projektas teikiamas derinti finansuojančiai ar programą remiančiai institucijai ir Finansų ministerijai.

122. Rengdama Aprašo 31 punkte nurodytą pažymą, programos grupė atskirai argumentuoja, kaip atsižvelgta į finansuojančios ar programą remiančios institucijos atsiliepimus.

123. Jeigu programa finansuojama iš finansuojančios institucijos ar programą remiančios institucijos lėšų, Taryba Aprašo 65 punkte minimos projekto finansavimo sutarties sąlygas derina su šiomis institucijomis.

124. Jeigu programa finansuojama iš finansuojančios ar programą remiančios institucijos lėšų, Aprašo 111 punkte minimos programos ataskaitos teikiamos svarstyti ir šioms institucijoms. Per teisės aktais nustatytą laikotarpį gavus ir išnagrinėjus jų atsiliepimus, metinės programos ataskaitos toliau svarstomos Aprašo 112 ir 113 punktuose nustatyta tvarka, o baigiamoji – Aprašo 114–117 punktuose nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

125. Taryba sutartyje nurodytais terminais išnagrinėja vykdančiosios institucijos ir projekto vadovo siūlymus dėl projekto vykdymo eigos, jo sustabdymo ar nutraukimo, taip pat apeliacijas dėl Tarybos nutarimų nutraukti projekto įgyvendinimą ar keisti finansavimą.

126. Vykdančioji institucija, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 straipsniu viešai skelbia projektų mokslinių tyrimų rezultatus, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.

127. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija įsipareigoja institucijos nustatyta tvarka ir sąlygomis užtikrinti tinkamą projekto įgyvendinimo metu gautų duomenų išsaugojimą ir panaudojimą, o po trejų metų nuo projekto pabaigos – sudaryti prieigos prie jų galimybę.

128. Taryba po trejų metų nuo kiekvieno iš jos finansuotų projektų pabaigos įsipareigoja sudaryti prieigos prie kiekvieno projekto baigiamosios ataskaitos galimybę.

129. Autorių teisės ir gretutinės teisės, nustatytos Lietuvos Respublikos įstatymuose ir tarptautinėse sutartyse, priklauso projekto vykdytojams tyrėjams.

130. Taryba nepretenduoja į turtines intelektinės veiklos, vykdytos per jos finansuotus projektus, rezultatų teises.

131. Įvertinusi metinės programos ataskaitos svarstymo rezultatus, Taryba gali Švietimo ir mokslo ministerijai siūlyti tikslinti programą arba, jeigu programa įgyvendinama nepatenkinamai arba programai įgyvendinti skiriamas nepakankamas finansavimas, siūlyti nutraukti programos vykdymą anksčiau, nei numatyta.

132. Programa laikoma įvykdyta, kai patvirtinama jos baigiamoji ataskaita.

_________________

 


 

Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Pasiūlymo dėl rengtinų nacionalinių mokslo programų aprašo forma)

 

PASIŪLYMO DĖL RENGTINOS NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS APRAŠAS

 

Gauta Lietuvos mokslo taryboje

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

(Data, laikas – pildo Taryba)

Pasiūlymo registracijos Nr.

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

(Pildo Taryba)

 

I. PAGRINDINIAI Duomenys apie PASIŪLYMĄ IR JO PATEIKĖJĄ

 

Mokslo sritis

(Pasirenkama mokslo sritis (-ys))

Siūlomos programos pavadinimas

lietuvių kalba

(Ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų)

anglų kalba

(Ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų)

Reikšminiai žodžiai

 

Pasiūlymą teikianti institucija (jei pasiūlymą teikia juridinis asmuo)

pavadinimas

 

adresas

 

telefonas

 

el. paštas

 

Kontaktinis asmuo

vardas

 

pavardė

 

telefonas

 

el. paštas

 

Pasiūlymą kartu teikianti institucija

pavadinimas

 

adresas

 

telefonas

 

el. paštas

 

Pasiūlymo pateikėjas (jei pasiūlymą teikia fizinis asmuo)

vardas

 

pavardė

 

darbovietė

 

telefonas

 

el. paštas

 

Orientacinis lėšų poreikis programos vykdymui

I metais

... tūkst. Lt

II metais

... tūkst. Lt

III metais

... tūkst. Lt

IV metais

... tūkst. Lt

V metais

... tūkst. Lt

VI metais

... tūkst. Lt

VII metais

... tūkst. Lt

Iš viso:

... tūkst. Lt

Anotacija lietuvių kalba

 

(ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų)

Anotacija anglų kalba

 

(ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų)

 

II. PASIŪLYMO ESMĖ

 


1. Lietuvai strategiškai svarbios problemos, kuriai išspręsti reikia naujų mokslo žinių ar aukštesnio, palyginus su esamu šalyje, lygmens MTEP kompetencijų, apibūdinimas

Ne daugiau kaip 6000 spaudos ženklų

 


2. Būtinybės nacionaliniu mastu išspręsti iškeltą problemą pagrindimas

Ne daugiau kaip 3000 spaudos ženklų

 


3. Galimybės per programos vykdymo laikotarpį Lietuvos mokslininkų pajėgomis atlikti siūlomus mokslinius tyrimus pagrindimas

Ne daugiau kaip 3000 spaudos ženklų

 

4. Programos vykdymui numatomų lėšų pagrindimas

Ne daugiau kaip 3000 spaudos ženklų

 

5. Papildoma informacija

Jei reikia, nurodykite kitą, su pasiūlymu susijusią svarbią informaciją (ne daugiau kaip 1000 spaudos ženklų)

 

III. PRIEDAI

 

Pridedami priedai, jei manoma, kad juose pateikiama informacija būtų svarbi vertinant pasiūlymą.

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Pasiūlymo dėl rengtinos nacionalinės mokslo programos ekspertinio įvertinimo forma)

 

PASIŪLYMO DĖL RENGTINOS NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS EKSPERTINIS ĮvertinimAS

 

Pasiūlymo registracijos numeris ...................................................................................................

Siūlomos programos pavadinimas ................................................................................................

 

Aš, čia pasirašęs ekspertas, patvirtinu, kad:

£[]   šio pasiūlymo sėkmės ar nesėkmės atveju neturėsiu tiesioginės ar netiesioginės materialios ar asmeninės naudos;

£[]   šio pasiūlymo negaliu vertinti dėl tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto.

 

I. Įvertinimas pagal kriterijus:

Vertinimo kriterijus

Įvertis1

Išsamus įvertinimo paaiškinimas

1. Iškeltos problemos naujumas ir aktualumas Lietuvai

(5/4)

 

2. Lietuvos mokslininkų galimybė pasiekti programos tikslus ir išspręsti iškeltus uždavinius per programos vykdymo laikotarpį

(5/4)

 

3. Programos vykdymui numatomų lėšų pagrįstumas

(5/2)

 

Įverčių suma pagal visus kriterijus:

(15/11)

 

_________________

1 Skliaustuose nurodyti didžiausi ir slenkstiniai įverčiai.

 

II. Galutinė išvada:

 

£[]   PROGRAMA ĮTRAUKTINA Į RENGTINŲ NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ SĄRAŠĄ

£[]   PROGRAMA NEĮTRAUKTINA Į RENGTINŲ NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ SĄRAŠĄ

 

III. Kitos pastabos

......................................................................................................................................................

Data . . . . . . . . . .

 

Ekspertas

(Kai individualus įvertinimas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekspertų grupės vadovas

(Kai apibendrinamasis įvertinimas)

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos projekto aprašo forma)

 

NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS PROJEKTO APRAŠAS

 

Gauta Lietuvos mokslo taryboje

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

(Data, laikas – pildo Taryba)

Paraiškos registracijos Nr.

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

(Pildo Taryba)

 

I. PAGRINDINIAI Duomenys apie Projektą

 

Mokslo sritis

(Pasirenkama mokslo sritis (-ys))

Mokslo kryptis

(Pasirenkama mokslo kryptis (-ys))

Mokslo šaka

(Pasirenkama mokslo šaka (-os))

Pavadinimas

lietuvių kalba

(Ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų)

anglų kalba

(Ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų)

Akronimas

(Vienas žodis)

Reikšminiai žodžiai

 

Vykdančioji institucija

pavadinimas

 

adresas

 

telefonas

 

el. paštas

 

kodas

 

Projekto partneris (-iai)

pavadinimas

 

adresas

 

telefonas

 

el. paštas

 

kodas

 

Vykdytojų skaičius

...

Vykdytojų tyrėjų skaičius

...

Biudžetas

201... metais

... tūkst. Lt

 

201... metais

... tūkst. Lt

 

201... metais

... tūkst. Lt

 

201... metais

... tūkst. Lt

 

Iš viso:

... tūkst. Lt

Pradžia

201... m. ... mėn. ... d.

Pabaiga

201... m. ... mėn. ... d.

Anotacija lietuvių kalba

 

(Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų)

Anotacija anglų kalba

 

(Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų)

 

II. ProjektO vykdyTOJAI

 

I. PROJEKTO VYKDYTOJAI TYRĖJAI

 

Eil. Nr.

Pareigybė projekte (Pasirenkama)

Mokslo laipsnis

Vardas, pavardė

Telefonas, el. paštas

Darbovietės ir pareigos jose

Projekto vadovas

1.

 

 

 

 

 

Kiti projekto vykdytojai tyrėjai

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

II. PROJEKTO VYKDYTOJAI NE TYRĖJAI

 

Eil. Nr.

Pareigybė projekte (Įrašoma)

Vardas, pavardė

(Jei vykdytojas žinomas)

Darbovietės ir pareigos jose

(Jei vykdytojas žinomas)

1.

 

 

 

2.

 

 

 

...

 

 

 

 

III. PROJEKTO PAGRINDIMAS IR VEIKLŲ APIBŪDINIMAS

 


1. Tikslas ir uždaviniai

Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų

 


2. Sprendžiamų uždavinių aktualumas, naujumas ir laukiamų rezultatų perspektyvumas

Ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų

 

3. Projekto tematika tyrimų būklė Lietuvoje ir užsienyje

Nurodyti, kas Lietuvoje ir užsienyje atlieka panašius mokslinius tyrimus ir kuo šiame projekte planuojami tyrimai skirsis nuo panašių (įgyvendintų arba šiuo metu atliekamų projekto vykdytojų ar kitų mokslininkų) tyrimų; ką nauja norima sužinoti ar nustatyti atliekant siūlomus tyrimus (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 


4. Projekto turinys ir darbo planas

Aprašyti metodus, numatomą darbų seką, sudaryti projekto vykdymo kalendorinį planą (nurodant kiekvieno projekto vykdytojo numatomus atlikti pagrindinius darbus ir jų apimtis), nurodyti turimą ir planuojamą įsigyti įrangą (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 


5. Laukiami mokslinių tyrimų rezultatai, planuojama pateikti produkcija (nurodyti, kokių rezultatų laukiama projekto vykdymo metu ir baigus projektą, kokią dar mokslinę ir (ar) kitokią produkciją, be privalomų tarpinės ir baigiamosios ataskaitų, ketinama pateikti kartu su tarpine ir baigiamąja ataskaitomis, kaip rezultatus numatoma pateikti bei viešinti):

201... m. ... ... d. tarpinėje ataskaitoje bus pateikti šie mokslinių tyrimų ir sklaidos rezultatai:

(pasirinkti iš sąrašo)

201... m. ... ... d. baigiamojoje ataskaitoje bus pateikti šie mokslinių tyrimų ir sklaidos rezultatai:

(pasirinkti iš sąrašo)

 


6. Projekto partnerių indėlis į projektą

Pagrįsti partnerių reikalingumą vykdant projektą, atskleisti jų kompetenciją projekto tematika (ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų); jei projekto partnerių nėra – nepildoma

 

7. Projekto vadovo ir kitų vykdytojų mokslinė kompetencija projekto tematika

Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų

 

 

8. Projekto vadovo ir kitų vykdytojų patirtis, atliekant mokslinius tyrimus

Išvardyti visus projekto vykdytojų tyrėjų per pastaruosius penkerius metus įvykdytus ar šiuo metu vykdomus mokslinių tyrimų projektus, nurodant projektų ar temų pavadinimus, vykdymo terminus, finansavimo šaltinius, sąmatines vertes; būtina paaiškinti, kuo šiame projekte numatyti darbai skiriasi nuo įvykdytų arba vykdomų

 

9. Kiti duomenys, susiję su projekto vykdymu

9.1. Pranešimas dėl pirminių empirinių duomenų gavimo

Nurodyti, ar projekto vykdymo metu bus gauta pirminių empirinių duomenų (nurodyti TAIP arba NE)

9.2. Įgaliotos institucijos leidimo atlikti mokslinius tyrimus reikalingumas

Nurodyti, ar atliekant projekte nurodytus tyrimus yra reikalingas vienos ar kelių įgaliotų institucijų (Bioetikos komiteto, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Aplinkos apsaugos agentūros ir kt.) leidimas (nurodyti TAIP arba NE; jei TAIP, tai V skyriuje kaip priedą pridėti leidimo kopiją arba projekto išlaidų sąmatoje numatyti lėšas jam gauti)

 

10. Papildoma informacija

Jei reikia, nurodyti kitą, su projektu susijusią informaciją (ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų)

 

IV. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATA

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Lėšos (tūkst. Lt) projekto vykdymo metais

201...

201...

201...

201...

Iš viso

1.

Darbo užmokestis

 

 

 

 

 

2.

Socialinio draudimo ir kitos įmokos

 

 

 

 

 

3.

Išlaidos paslaugoms1

 

 

 

 

 

4.

Išlaidos autoriniams darbams

 

 

 

 

 

5.

Išlaidos prekėms

 

 

 

 

 

6.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

 

 

7.

Išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

8.

Netiesioginės išlaidos2

 

 

 

 

 

9.

Papildomos netiesioginės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

1 Išskyrus autorinius darbus;

2 Institucijų išlaidos projektui vykdyti – iki 30 proc. lėšų, nurodytų 1–4 eilutėse.

 

V. PRIEDAI

 

1. Darbo užmokesčio pagrindimas, ... lapų;

2. Išlaidų paslaugoms pagrindimas, ... lapų;

3. Išlaidų autoriniams darbams pagrindimas,  ... lapų;

4. Išlaidų prekėms pagrindimas, ... lapų;

5. Išlaidų komandiruotėms pagrindimas, ... lapų;

6. Išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti pagrindimas, ... lapų;

7. Papildomų netiesioginių išlaidų mokslinei įrangai eksploatuoti pagrindimas, ... lapų;

8. Projekto vykdytojų tyrėjų gyvenimo aprašymai (CV), ... lapų;

9. Projekto vykdytojų tyrėjų ne daugiau kaip penkių svarbiausių kiekvieno iš jų mokslinių publikacijų nuo 2001 metų (įskaitytinai) sąrašas, ... lapų;

10. Projekto partnerių bendradarbiavimo sutartis, ... lapų;

11. Kiti priedai, ... lapų.

 

Projekto vadovas

 

 

 

 

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir

įgyvendinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos forma)

 

Gauta Lietuvos mokslo taryboje

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

(Data, laikas – pildo Taryba)

Ataskaitos registracijos Nr.

 

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

(Pildo Taryba)

 

............................................................................

(Vykdančiosios institucijos pavadinimas)

 

 

Nacionalinės mokslo programos .........................................................................................

(Programos pavadinimas)

projekto, kurį pagal sutartį Nr. ... finansavo Lietuvos mokslo taryba,

......................................................................................................................................................

(Projekto pavadinimas, akronimas didžiosiomis raidėmis)

 

................................................................................... ATASKAITA

(Ataskaitos tipas – tarpinė ar baigiamoji)

 

 

 

Projekto vadovas

 

 

 

 

 

 

 

(Vardas, pavardė)

 

....................................................................

(Ataskaitos rengimo vieta, rengimo metai)

 

DUOMENYS APIE PROJEKTĄ

 

Paraiškos registracijos Nr.

 

Projekto finansavimo sutarties Nr.

 

Projekto finansavimo sutarties pasirašymo data

 

Projekto trukmė

201... m. ... mėn. ... d. – 201... m. ... mėn. ... d.

Skirta lėšų iš viso 201...–... metais

... tūkst. Lt

Skirta lėšų 201... metais

... tūkst. Lt

Skirta lėšų 201... metais

... tūkst. Lt

Skirta lėšų 201... metais

... tūkst. Lt

Skirta lėšų 201... metais

... tūkst. Lt

 


DUOMENYS APIE 201...–201... m. PROJEKTO PARTNERIUS IR VYKDYTOJUS

 

VYKDANČIOJI INSTITUCIJA IR PARTNERIAI

 

Eil. Nr.

Institucijos pavadinimas, jos santrumpa

Vykdančioji institucija

1.

 

Partneris (-iai)

2.

 

3.

 

...

 

 

vykdyTOJAI

 

Eil. Nr.

Mokslo laipsnis

Vardas, pavardė

Darbovietės pavadinimo santrumpa

Projekte atlikti tyrimai

Projekto vadovas

1.

 

 

 

 

Kiti projekto vykdytojai tyrėjai

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

SANTRUMPOS IR SUTARTINIAI ŽENKLAI

 

Santrumpa ar sutartinis ženklas

Paaiškinimas

 

 

 

 

 

PAGRINDINIŲ REZULTATŲ SANTRAUKA (LIETUVIŲ KALBA)

 

Glaustai pateikiami pagrindiniai projekto rezultatai lietuvių kalba (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų).

 

PAGRINDINIŲ REZULTATŲ SANTRAUKA (ANGLŲ KALBA)

 

Nurodomas projekto pavadinimas ir glaustai pateikiami pagrindiniai projekto rezultatai anglų kalba (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų).

 

TURINYS

 

ĮVADAS.......................................................................................................................................

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS........................................................................................

IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS ........................................................................................

paskelbtų mokslinių publikacijų sąrašas.......................................................

NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS................................................................................

PRIEDAI......................................................................................................................................

I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201…–201... METAIS..........................

II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201...–201... METAIS.....................

III. 201...–201... M. PASKELBTŲ AR PARENGTŲ SPAUDAI MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ KOPIJOS  

IV. KITI PRIEDAI......................................................................................................................

 

ĮVADAS

 

Glaustai pristatomas projekto tikslas, objektas ir nurodomi uždaviniai, kuriuos buvo siekiama išspręsti (tarpinėje ataskaitoje – per ataskaitinį laikotarpį, baigiamojoje – per visą projekto vykdymo laikotarpį; ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų).

 

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS

 

Išdėstoma tyrimų metodika, įvertinamas jos patikimumas ir tikslumas, išvardijami pagal paraiškoje pateiktą kalendorinį darbų planą numatyti atlikti darbai, nurodoma, kurie darbai atlikti, kurie ne; dėl neatliktų darbų paaiškinama, kodėl vėluojama juos atlikti, o jei ataskaita baigiamoji, kodėl jie neatlikti. Pateikiami svarbiausi projekto rezultatai (palyginti su kitų tyrėjų rezultatais), nurodoma jų reikšmė. Jei gauti rezultatai išdėstyti ataskaitos prieduose pateikiamų mokslinių publikacijų kopijose, priimtų ar parengtų spaudai straipsnių, monografijų ir kt. kopijose, ataskaitoje jie tik cituojami, t. y. pažymimi nuorodose ar išnašose (jei ataskaita tarpinė, ne daugiau kaip 40 000 spaudos ženklų, jei baigiamoji, apimtis neribojama). Šioje ataskaitos dalyje turi būti pateikta tik ta informacija, kurią galima skelbti viešai.

 

IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS

 

Pateikiamos išvados ir rekomendacijos, nors jos ir yra išdėstytos ataskaitos prieduose (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 

paskelbtų mokslinių publikacijų sąrašas

 

Pateikiamas per projekto ataskaitinį laikotarpį ar per visą projekto vykdymo laikotarpį paskelbtų mokslinių publikacijų (įskaitant monografijas ir kt.) bibliografiniai aprašai su atvirosios prieigos (jei tokia yra) nuoroda.

 

LITERATŪROS SĄRAŠAS

 

PRIEDAI

 

I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201…–201... METAIS

II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201...–201... METAIS

III. 201...–201... M. PASKELBTŲ AR PARENGTŲ SPAUDAI MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ KOPIJOS (pridedamos paskelbtų ar priimtų spaudai mokslinių publikacijų kopijos, taip pat parengtų spaudai rankraščių kopijos; jei publikacijose nėra pažymėta, kad tyrimą finansavo Lietuvos mokslo taryba ir nurodytas sutarties Nr., tokios publikacijos nelaikomos projekto rezultatu ir jų pridėti nereikia)

IV. KITI PRIEDAI (čia taip pat pridedami Lietuvos mokslo tarybos leidimai koreguoti projekto kalendorinį darbų planą, sąmatą, keisti vykdytojus ir kt.)

 

Lietuvos mokslo taryba, vykdydama Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo 128 punkte nurodytą įpareigojimą (...po trejų metų nuo kiekvieno iš jos finansuotų projektų pabaigos, įsipareigoja sudaryti prieigos prie kiekvieno projekto baigiamosios ataskaitos galimybę ...) viešai skelbs baigiamąją ataskaitą kartu su I ir II priedais. Kita informacija, saugant autorių ir gretutines teises, viešai skelbiama nebus.

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir

įgyvendinimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos priedo „I. Projekto išlaidų sąmatos vykdymas 201…–201... metais“ forma)

 

I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201…–201... METAIS

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Lėšos (tūkst. Lt) projekto vykdymo metais

Projekte numatyta 201... metais

Panaudota 201... metais1

Projekte numatyta 201... metais

Panaudota 201... metais1

Iš viso panaudota projektui vykdyti 201...–201... metais

1.

Darbo užmokestis

 

 

 

 

 

2.

Socialinio draudimo ir kitos įmokos

 

 

 

 

 

3.

Išlaidos paslaugoms

 

 

 

 

 

4.

Išlaidos autoriniams darbams

 

 

 

 

 

5.

Išlaidos prekėms

 

 

 

 

 

6.

Išlaidos komandiruotėms

 

 

 

 

 

7.

Išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti

 

 

 

 

 

8.

Netiesioginės išlaidos

 

 

 

 

 

9.

Papildomos netiesioginės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

1 Jei lėšos panaudotos ne taip, kaip numatyta projekto išlaidų sąmatoje, prieduose privaloma pateikti laisvos formos išsamius paaiškinimus ir pridėti Lietuvos mokslo tarybos leidimus koreguoti projekto išlaidų sąmatą. Jei ataskaita teikiama nepasibaigus kalendoriniams metams, būtina nurodyti už kokį laikotarpį pateikti projekto išlaidų sąmatos įvykdymo duomenys, kartu paaiškinant kaip likusios lėšos bus panaudotos projekto įgyvendinimui iki kalendorinių metų pabaigos.

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo

6 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos priedo „II. Projekto mokslinių tyrimų rezultatai 201...–201... metais forma)

 

II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201…–201... METAIS

 

Kodas

Mokslinių tyrimų rezultatai1

Skaičius2

Humanitarinių ir socialinių mokslų projektams

HS1.

Mokslo monografijos, mokslo studijos, teoriniai, sintetiniai mokslo darbai

 

HS2.

Mokslo straipsniai, knygų skyriai, publikuoti recenzuojamuose leidiniuose

 

HS3.

Kiti mokslo straipsniai, mokslo knygų skyriai ir panašios mokslo publikacijos mokslo, kultūros ir profesiniuose periodiniuose, tęstiniuose ir vienkartiniuose leidiniuose

 

HS4.

Šaltinių publikacijos, žodynai, žinynai, enciklopedijos, biografijos, bibliografijos, studijų vadovai

 

HS5.

Kitos akademinės publikacijos (pranešimai, tezės) ir kiti projekto rezultatai

 

HS6.

Sudarytieji mokslo darbai, socialinės ir kultūrinės plėtros darbai

 

Fizinių, biomedicinos, technologijos, žemės ūkio mokslų projektams

GT1.

Tarptautiniu mastu pripažintų mokslo leidyklų išleistos monografijos ir knygų skyriai

 

GT2a

Mokslo straipsniai Lietuvoje leidžiamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (Impact Factor) Thomson Reuters Web of Knowledge duomenų bazėje

 

GT2b

Mokslo straipsniai užsienyje leidžiamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (Impact Factor) Thomson Reuters Web of Knowledge duomenų bazėje

 

GT3.

Europos patentų biure (EPO), JAV patentų ir prekių ženklų biure (USPTO) ar Japonijos patentų biure (JPO) išduoti patentai, kurių savininkai yra Lietuvos fiziniai ar juridiniai asmenys

 

GT4.

Europos specializuotuose centruose tarptautinę ekspertizę praėjusios augalų veislės (pateikiami Reports on Technical Examination of the DUS Testing)

 

GT5.

Pagal tarptautiniu mastu pripažintą tvarką įregistruotos gyvūnų veislės

 

GT6.

Naujos technologijos3

 

GT7.

Nauji gaminiai4

 

GT8.

Patentai Lietuvoje5

 

GT9.

Veislės ir mikroorganizmų kamienai, įregistruoti Lietuvoje6

 

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

1 Pildomos eilutės, susijusios su konkrečiu projektu; parengtos spaudai būsimos publikacijos įskaitomos; pateikiami tik tie rezultatai, kuriuose yra nuoroda į finansavimo šaltinį – Lietuvos mokslo tarybą – bei nurodytas sutarties numeris;

2 Nurodyti duomenys laisva forma paaiškinami ir išvardijami prieduose;

3 Technologijos, turinčios įdiegimo aktą ar išbandytos gamyboje (aktą pridėti) ir aprašytos ataskaitoje;

4 Gaminiai ar programinė įranga, patvirtinti pažyma apie jų naudojimą ar įdiegimą;

5 Patentai, patentinės paraiškos, turinčios registracijos pažymą (pridėti);

6 Veislės, mikroorganizmų kamienai, turintys registracijos pažymą (pridėti).

 

Projekto vadovas

 

 

 

 

 

 

 

(Vardas, pavardė)

 

_________________

 


Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo

7 priedas

 

(Nacionalinės mokslo programos ataskaitos forma)

 

 

Lietuvos moksLo taryba

 

 

............................................................................ programos

(Programos pavadinimas)

 

 

201... (201...–201...) METŲ ATASKAITA

(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė)

 

 

 

 

 

 

............................................

(Ataskaitos rengimo vieta, metai)

 

DUOMENYS APIE 201... (201...–201...) mETais VYKDYTUS PROJEKTUS

(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė; informacija pateikiama chronologiškai pagal kvietimus)

 

Eil. Nr.

Kvietimo Nr.

Konkurse dalyvavusių projektų skaičius

Projektų skaičius

Projektams skirta lėšų, Lt

Vykdytų

Baigtų

Tęsiamų

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

201... (201...–201...) METŲ ATASKAITOS SANTRAUKA

(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji, programos trukmė; apimtis – ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 

ABSTRACT OF ANNUAL REPORT FOR THE YEAR 201… (201…–201…)

(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė; apimtis – ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)

 

TURINYS

 

ĮVADAS.......................................................................................................................................

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS........................................................................................

IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS ........................................................................................

LITERATŪROS SĄRAŠAS.......................................................................................................

PRIEDAI: ....................................................................................................................................

I. PROJEKTŲ SĄRAŠAS 201... (201...–201...) METAIS..........................................................

II. PROJEKTO REZULTATAI 201... (201...–201...) METAIS.................................................

 

ĮVADAS

 

Glaustai pristatoma programos paskirtis, tikslai ir uždaviniai, priemonės ir laukti rezultatai.

 

DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS

 

Apibendrinami svarbiausi rezultatai, naujos mokslo žinios bei sklaida (palyginama su laukiamais programos rezultatais), įvertinama jų reikšmė. Nurodomos ataskaitiniais metais panaudotos programos lėšos bei, jei ataskaita metinė, finansiniai įsipareigojimai vykdomiems projektams per ateinančius metus. Pateikiami siūlymai dėl tolesnių kvietimų. Programos projektų moksliniai rezultatai ne kartojami, bet cituojami, nurodant projekto ataskaitos registracijos numerį.

 

IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS

 

Nurodomi svarbiausieji rezultatai, programos socialinis veiksmingumas, išvados ir argumentuoti siūlymai bei mokslinės rekomendacijos valstybės institucijoms ir įstaigoms dėl programos rezultatų panaudojimo.

 

LITERATŪROS SĄRAŠAS

 

Ataskaitoje naudotų literatūros šaltinių sąrašas (tarp jų ir cituotos projektų ataskaitos).

 

PRIEDAI

 

I. PROJEKTŲ, VYKDYTŲ 201... (201...–201...) mETais, SĄRAŠAS

Sąraše nurodomi chronologiškai pagal kvietimus vykdomi projektai (projekto registracijos Nr., sutarties Nr., projekto vadovas, projekto pavadinimas, vykdančioji institucija, skirta lėšų ir kt.)

II. PROJEKTŲ REZULTATAI 201... (201...–201...) METAIS

Rezultatai pateikiami pagal Aprašo 6 priede nurodytą formą.

 

_________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos mokslo taryba, Nutarimas

Nr. VII-132, 2013-01-21, Žin., 2013, Nr. 10-492 (2013-01-26), i. k. 1135340NUTA0VII-132

Dėl Lietuvos mokslo tarybos 2012 m. gruodžio 17 d. nutarimu Nr. VII-125 "Dėl Lietuvos mokslo tarybos 2012 m. sausio 2 d. nutarimo Nr. VII-91 "Dėl Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo" patvirtinto Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo dalinio pakeitimo