Suvestinė redakcija nuo 2010-12-12 iki 2015-11-12

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 136-5933, i. k. 1091100NUTA00001456

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS NACIONALINĖS VIZŲ INFORMACINĖS SISTEMOS ĮSTEIGIMO, JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR VEIKLOS PRADŽIOS NUSTATYMO

 

2009 m. lapkričio 4 d. Nr. 1456

Vilnius

 

Įgyvendindama 2004 m. birželio 8 d. Tarybos sprendimą 2004/512/EB dėl Vizų informacinės sistemos (VIS) sukūrimo (OL 2004 L 213, p. 5), 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 562/2006, nustatantį taisyklių, reglamentuojančių asmenų judėjimą per sienas, Bendrijos kodeksą (Šengeno sienų kodeksas) (OL 2006 L 105, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. sausio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 81/2009 (OL 2009 L 35 p. 56), 2008 m. birželio 23 d. Tarybos sprendimą 2008/633/TVR dėl valstybių narių paskirtų institucijų ir Europolo prieigos prie Vizų informacinės sistemos (VIS) teroristinių ir kitų sunkių nusikaltimų prevencijos, atskleidimo ir tyrimo tikslais (OL 2008 L 218, p. 129) ir 2008 m. liepos 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 767/2008 dėl Vizų informacinės sistemos (VIS) ir apsikeitimo duomenimis apie trumpalaikes vizas tarp valstybių narių (VIS reglamentas) (OL 2008 L 218, p. 60), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Įsteigti Lietuvos nacionalinę vizų informacinę sistemą.

2. Patvirtinti Lietuvos nacionalinės vizų informacinės sistemos nuostatus (pridedama).

3. Nustatyti Lietuvos nacionalinės vizų informacinės sistemos veiklos pradžią – nuo Europos Komisijos nustatytos Vizų informacinės sistemos veiklos pradžios.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1726, 2010-12-08, Žin., 2010, Nr. 145-7442 (2010-12-11), i. k. 1101100NUTA00001726

 

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                 RAIMUNDAS PALAITIS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. lapkričio 4 d. nutarimu Nr. 1456

 

 

LIETUVOS NACIONALINĖS VIZŲ INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos nacionalinės vizų informacinės sistemos nuostatai (toliau – šie nuostatai) reglamentuoja Lietuvos nacionalinės vizų informacinės sistemos (toliau – N.VIS) paskirtį, funkcijas, valdytoją, tvarkytoją, jų teises ir pareigas, N.VIS atliekamus duomenų tvarkymo procesus, N.VIS saugos reikalavimus, N.VIS reorganizavimą ir likvidavimą.

2. N.VIS – šių nuostatų 5 punkte nustatytoms funkcijoms atlikti skirta valstybės informacinė sistema, veikianti techninės ir programinės įrangos pagrindu.

3. N.VIS steigimo pagrindas:

3.1. 2004 m. birželio 8 d. Tarybos sprendimas 2004/512/EB dėl Vizų informacinės sistemos (VIS) sukūrimo (OL 2004 L 213, p. 5);

3.2. 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 562/2006, nustatantis taisyklių, reglamentuojančių asmenų judėjimą per sienas, Bendrijos kodeksą (Šengeno sienų kodeksas) (OL 2006 L 105, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. sausio 14 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 81/2009 (OL 2009 L 35 p. 56) (toliau – Šengeno sienų kodeksas);

3.3. 2008 m. birželio 23 d. Tarybos sprendimas 2008/633/TVR dėl valstybių narių paskirtų institucijų ir Europolo prieigos prie Vizų informacinės sistemos (VIS) teroristinių ir kitų sunkių nusikaltimų prevencijos, atskleidimo ir tyrimo tikslais (OL 2008 L 218, p. 129) (toliau – VIS sprendimas);

3.4. 2008 m. liepos 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 767/2008 dėl Vizų informacinės sistemos (VIS) ir apsikeitimo duomenimis apie trumpalaikes vizas tarp valstybių narių (VIS reglamentas) (OL 2008 L 218, p. 60) (toliau – VIS reglamentas).

4. N.VIS paskirtis - sudaryti sąlygas Lietuvai su kitomis Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybėmis narėmis keistis duomenimis apie prašymus išduoti vizą, su jais susijusius sprendimus ir vizų duomenimis.

5. N.VIS funkcijos:

5.1. užtikrinti duomenų srautus tarp Centrinės vizų informacinės sistemos (toliau – C.VIS), Užsieniečių registro (toliau – UR), Lietuvos nacionalinės Šengeno informacinės sistemos (toliau – N.SIS), Policijos informacinės sistemos (toliau – POLIS) ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos informacinės sistemos (toliau – VSATIS);

5.2. užtikrinti duomenų srautus tarp kompetentingų Lietuvos ir kitų ES valstybių narių institucijų, atliekant konsultacijas dėl prašymų pagal 1990 m. birželio 19 d. Konvencijos dėl Šengeno susitarimo, 1985 m. birželio 14 d. sudaryto tarp Beniliukso ekonominės sąjungos valstybių, Vokietijos Federacinės Respublikos ir Prancūzijos Respublikos vyriausybių, dėl laipsniško jų bendrų sienų kontrolės panaikinimo įgyvendinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 19 skyrius, 2 tomas, p. 9) 17 straipsnio 2 dalį (toliau – N.VIS Mail funkcija);

5.3. kitos šiuose nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatytos funkcijos.

6. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Šengeno sienų kodekse, VIS reglamente, VIS sprendime, Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (Žin., 2004, Nr. 73-2539), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804), Valstybės informacinių sistemų steigimo ir įteisinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 19 d. nutarimu Nr. 451 (Žin., 2004, Nr. 58-2061), Vidaus reikalų informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose vidaus reikalų ministro 2007 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. 1V-1 (Žin., 2007, Nr. 3-141).

 

II. N.VIS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

7. N.VIS organizacinę struktūrą sudaro N.VIS valdytojas, N.VIS tvarkytojas ir C.VIS duomenų per N.VIS gavėjai.

8. N.VIS valdytojas yra Vidaus reikalų ministerija, kuri:

8.1. koordinuoja ir kontroliuoja N.VIS tvarkytojo veiklą tvarkant N.VIS;

8.2. tvirtina teisės aktus, reglamentuojančius N.VIS tvarkymą ir saugą;

8.3. užtikrina, kad N.VIS būtų tvarkoma vadovaujantis ES teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais;

8.4. teisės aktų nustatyta tvarka teikia suinteresuotiems asmenims informaciją apie N.VIS veiklą;

8.5. priima sprendimus dėl N.VIS techninių ir programinių priemonių įsigijimo, įdiegimo ir tobulinimo;

8.6. atlieka kitas šiuose nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

9.N.VIS tvarkytojas – Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, kuris:

9.1. teikia N.VIS valdytojui pasiūlymus dėl N.VIS eksploatuoti, prižiūrėti ir plėtoti skirtų techninių, programinių priemonių įsigijimo, organizuoja techninių, programinių priemonių įdiegimą ir tobulinimą, pagal kompetenciją atlieka N.VIS techninės, programinės įrangos priežiūros darbus;

9.2. užtikrina nepertraukiamą N.VIS funkcionavimą;

9.3. užtikrina N.VIS sąsajas su C.VIS, UR, N.SIS, POLIS ir VSATIS;

9.4. teikia tarnybinių stočių ir Vidaus reikalų telekomunikacinio tinklo išteklius N.VIS tvarkyti;

9.5. rengia N.VIS tvarkymą ir saugą reglamentuojančių teisės aktų projektus;

9.6. atlieka kitas šiuose nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

10. C.VIS duomenų per N.VIS gavėjai:

10.1. Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos per N.VIS gauna C.VIS duomenis šioms funkcijoms atlikti:

10.1.1. nagrinėti prašymams išduoti Šengeno vizą arba pratęsti Šengeno vizos galiojimo laiką pagal VIS reglamento 15 straipsnį;

10.1.2. atlikti patikrinimams, siekiant nustatyti, ar asmuo atitinka atvykimo, buvimo ar gyvenimo Lietuvos Respublikoje sąlygas, pagal VIS reglamento 19 ir 20 straipsnius;

10.1.3. atlikti patikrinimams, siekiant nustatyti valstybę, atsakingą už prieglobsčio prašymo nagrinėjimą, pagal VIS reglamento 21 straipsnį;

10.1.4. atlikti patikrinimams nagrinėjant prieglobsčio prašymus pagal VIS reglamento 22 straipsnį;

10.1.5. rengti statistinėms ataskaitoms pagal VIS reglamento 17 straipsnį;

10.1.6. atlikti centrinės vizų institucijos funkcijoms konsultuojantis pagal VIS reglamento 16 straipsnį;

10.2. Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos valdyba, Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos skyrius ir Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos skyrius per N.VIS gauna C.VIS duomenis šioms funkcijoms atlikti:

10.2.1. nagrinėti prašymams pratęsti buvimo turint Šengeno vizą laiką pagal VIS reglamento 15 straipsnį;

10.2.2. atlikti patikrinimams, siekiant nustatyti, ar asmuo atitinka atvykimo, buvimo ar gyvenimo Lietuvos Respublikoje sąlygas, pagal VIS reglamento 19 ir 20 straipsnius;

10.2.3. rengti statistinėms ataskaitoms pagal VIS reglamento 17 straipsnį;

10.3. Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos per N.VIS gauna C.VIS duomenis šioms funkcijoms atlikti:

10.3.1. nagrinėti prašymams išduoti Šengeno vizą pagal VIS reglamento 15 straipsnį;

10.3.2. atlikti patikrinimams prie išorės sienų perėjimo punktų pagal VIS reglamento 18 ir 20 straipsnius;

10.3.3. atlikti patikrinimams, siekiant nustatyti, ar asmuo atitinka atvykimo, buvimo ar gyvenimo Lietuvos Respublikoje sąlygas, pagal VIS reglamento 19 ir 20 straipsnius;

10.3.4. rengti statistinėms ataskaitoms pagal VIS reglamento 17 straipsnį;

10.4. Teritorinės ir specializuotos policijos įstaigos per N.VIS gauna C.VIS duomenis atlikti patikrinimams, siekiant nustatyti, ar asmuo atitinka atvykimo, buvimo ar gyvenimo Lietuvos Respublikoje sąlygas, pagal VIS reglamento 19 ir 20 straipsnius;

10.5. Užsienio reikalų ministerijos Konsulinis departamentas, Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos per N.VIS gauna C.VIS duomenis šioms funkcijoms atlikti:

10.5.1.    nagrinėti prašymams išduoti Šengeno vizą pagal VIS reglamento 15 straipsnį;

10.5.2.    rengti statistinėms ataskaitoms pagal VIS reglamento 17 straipsnį;

10.5.3. plėtoti konsuliniam bendradarbiavimui pagal VIS reglamento 16 straipsnį;

10.6. Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas, Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, Muitinės kriminalinė tarnyba, Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra (toliau – centriniai prieigos punktai), jeigu prašymai dėl C.VIS duomenų naudojimo teroristinių ir kitų sunkių nusikaltimų prevencijos, atskleidimo ar tyrimo tikslu (toliau – prašymai pagal VIS sprendimą) atitinka VIS sprendimo 5 straipsnio 1 dalies sąlygas, per N.VIS ieško C.VIS duomenų prašymų pagal VIS sprendimą pagrindu ir (arba) teikia C.VIS duomenis prašymus pateikusiems ikiteisminio tyrimo subjektams;

10.7. centriniams prieigos punktams pavaldūs ikiteisminio tyrimo subjektai gauna C.VIS duomenis per centrinius prieigos punktus pagal VIS sprendimo 5 straipsnį – teroristinių ir kitų sunkių nusikaltimų prevencijos, atskleidimo ar tyrimo funkcijoms atlikti.

 

III. N.VIS FUNKCINĖ STRUKTŪRA

 

11. N.VIS susideda iš šių komponenčių:

11.1. N.VIS sąsajos su C.VIS;

11.2. N.VIS sąsajos su UR;

11.3. N.VIS sąsajos su N.SIS, VSATIS ir POLIS;

11.4. sąsajos N.VIS Mail funkcijai atlikti.

12. N.VIS neatlieka duomenų kaupimo ir saugojimo funkcijos.

13. N.VIS užtikrina šiuos duomenų srautus:

13.1. tarp UR ir C.VIS:

13.1.1. UR per N.VIS naudoja peržiūrėdamas kompiuterio ekrane C.VIS duomenis, nurodytus:

13.1.1.1. VIS reglamento 15 straipsnio 3 dalyje, funkcijoms, nurodytoms VIS reglamento 15 straipsnio 1 dalyje, atlikti (nagrinėti prašymams išduoti vizą ir priimti su jais susijusiems sprendimams);

13.1.1.2. VIS reglamento 21 straipsnio 2 dalyje, funkcijoms, nurodytoms VIS reglamento 21 straipsnio 1 dalyje, atlikti (nustatyti valstybei narei, kuri pagal 2003 m. vasario 18 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 343/2003, nustatančio valstybės narės, atsakingos už trečiosios šalies piliečio vienoje iš valstybių narių pateikto prieglobsčio prašymo nagrinėjimą, nustatymo kriterijus ir mechanizmus (OL 2004 m. specialusis leidimas, 19 skyrius, 6 tomas, p. 109), 9 ir 21 straipsnius atsakinga už prieglobsčio prašymo nagrinėjimą);

13.1.1.3. VIS reglamento 22 straipsnio 2 dalyje, funkcijoms, nurodytoms VIS reglamento 22 straipsnio 1 dalyje, atlikti (nagrinėti prieglobsčio prašymams ir priimti su jais susijusiems sprendimams);

13.1.1.4. VIS reglamento 17 straipsnyje, funkcijoms, nurodytoms VIS reglamento 17 straipsnyje, atlikti (ataskaitoms rengti ir statistikos tikslais);

13.1.1.5. VIS sprendimo 5 straipsnio 2 ir 3 dalyse, funkcijoms, nurodytoms VIS sprendimo 1 straipsnyje, atlikti (teroristinių ir kitų nusikaltimų prevencijai vykdyti, jiems atskleisti ir tirti);

13.1.2. naudojant N.VIS, UR duomenys, nurodyti Užsieniečių registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 1049 (Žin., 2000, Nr. 76-2301; 2005, Nr. 147-5353) (toliau – UR nuostatai), 15.2–15.7, 15.16, 161.1.1–161.1.4, 161.1.5.4, 161.1.5.7, 161.1.5.9–161.1.5.12, 161.1.15, 161.1.5.17, 161.1.5.19, 161.1.5.20, 161.1.6-161.1.9, 161.2.1–161.2.5, 161.2.7–161.2.12, 161.3–161.6 punktuose, teikiami automatiniu būdu C.VIS;

13.2. tarp UR ir N.SIS – UR per N.VIS naudoja peržiūrėdama kompiuterio ekrane N.SIS duomenis, nurodytus Lietuvos nacionalinės Šengeno informacinės sistemos nuostatų, patvirtintų vidaus reikalų ministro 2007 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1V-324 (Žin., 2007, Nr. 100-4084), priedo 1 ir 2 punktuose;

13.3. tarp VSATIS, POLIS ir UR, C.VIS:

13.3.1. VSATIS ir POLIS funkcijoms, nurodytoms VIS reglamento 18 straipsnio 1 dalyje (atlikti patikrinimams prie išorės sienų pagal Šengeno sienų kodeksą) ir 19 straipsnio 1 dalyje (patikrinti, ar asmuo atitinka atvykimo, buvimo ar gyvenimo Lietuvos Respublikoje sąlygas), atlikti naudoja peržiūrėdamos kompiuterio ekrane UR duomenis, nurodytus UR nuostatų 161 punkte, ir C.VIS duomenis, nurodytus VIS reglamento 18 straipsnio 4 dalyje ir 19 straipsnio 2 dalyje;

13.3.2. VSATIS ir POLIS funkcijoms, nurodytoms VIS reglamento 20 straipsnio 1 dalyje (nustatyti asmens tapatybei, kai pagal Šengeno sienų kodeksą atliekamas patikrinimas asmens, kertančio išorės sieną, arba asmens, kuris gali neatitikti arba neatitinka atvykimo, buvimo ar gyvenimo Lietuvos Respublikoje sąlygų), atlikti naudoja peržiūrėdamos kompiuterio ekrane C.VIS duomenis, nurodytus VIS reglamento 20 straipsnio 2 dalyje;

13.4. tarp kompetentingų Lietuvos ir kitų ES valstybių narių centrinių vizų institucijų N.VIS Mail funkcijai pagal VIS reglamento 16 straipsnį atlikti.

14. Ikiteisminio tyrimo subjektai, siekdami gauti C.VIS duomenis, nurodytus VIS sprendimo 5 straipsnio 2 ir 3 dalyse, teroristinių ir kitų sunkių nusikaltimų prevencijos, atskleidimo ar tyrimo funkcijoms atlikti, raštu arba elektroniniu būdu teikia atitinkamam šių nuostatų 10.6 punkte nurodytam centriniam prieigos punktui pagrįstus prašymus pagal VIS sprendimą. Centrinis prieigos punktas, patikrinęs gautą prašymą pagal VIS sprendimą ir nustatęs, kad įvykdytos VIS sprendimo 5 straipsnio 1 dalyje nurodytos sąlygos, perduoda prašymą pagal VIS sprendimą pateikusiam ikiteisminio tyrimo subjektui prašomus C.VIS duomenis. Išimtiniu skubiu atveju ikiteisminio tyrimo subjektai prašymus pagal VIS sprendimą gali teikti centriniam prieigos punktui raštu ar elektroniniu būdu, o centrinis prieigos punktas nedelsdamas perduoda prašomus VIS duomenis ikiteisminio tyrimo subjektams. Šiais išimtiniais skubiais atvejais centrinis prieigos punktas tikrina prašymo pagal VIS sprendimą atitiktį VIS sprendimo 5 straipsnio 1 daliai nedelsdamas, iškart po to, kai VIS duomenys perduodami ikiteisminio tyrimo subjektui.

15. Per N.VIS atliekami duomenų tvarkymo veiksmai registruojami Vidaus reikalų informacinės sistemos centrinio duomenų banko naudotojų administravimo posistemėje, siekiant patikrinti šių duomenų tvarkymo teisėtumą. Šie duomenys saugomi VIS reglamento 34 straipsnio 2 dalyje nustatytą terminą. Pasibaigus šiam terminui, duomenų tvarkymo veiksmų duomenys iš Vidaus reikalų informacinės sistemos centrinio duomenų banko naudotojų administravimo posistemės automatiškai ištrinami.

 

IV. N.VIS SAUGA

 

16. N.VIS saugą reglamentuoja N.VIS valdytojo patvirtinti N.VIS saugos nuostatai ir Bendrieji elektroninės informacijos saugos valstybės institucijų ir įstaigų informacinėse sistemose reikalavimai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 952 (Žin., 1997, Nr. 83-2075; 2007, Nr. 49-1891).

17. Už N.VIS saugą atsako N.VIS valdytojas ir N.VIS tvarkytojas.

18. N.VIS valdytojas ir N.VIS tvarkytojas imasi visų reikiamų priemonių N.VIS saugai užtikrinti, siekdami šių tikslų:

18.1. neleisti, kad neįgalioti asmenys prieitų prie N.VIS tvarkyti naudojamos įrangos;

18.2. užkirsti kelią neleistinam duomenų tvarkymui C.VIS ir neleistinam joje įrašytų duomenų keitimui ar naikinimui naudojant N.VIS;

18.3. užtikrinti, kad C.VIS duomenų gavėjams būtų suteikta prieiga tik prie tų duomenų, kuriais naudotis reikia jų prieigos leidimo;

18.4. užtikrinti galimybę patikrinti ir nustatyti, kuriems C.VIS duomenų gavėjams duomenys perduodami naudojant N.VIS duomenų perdavimo įrangą;

18.5. užtikrinti, kad būtų galima patikrinti ir nustatyti, kas, kada, kokiu tikslu ir kokius duomenis tvarkė naudodamas N.VIS;

18.6. naudojant deramas kodavimo priemones, užkirsti kelią neleistinam duomenų skaitymui, kopijavimui, keitimui ar naikinimui perduodant juos per N.VIS arba gabenant duomenų laikmenas;

18.7. kitų ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų tikslų.

 

V. ASMENS DUOMENŲ PRIEŽIŪRA IR DUOMENŲ SUBJEKTŲ TEISĖS

 

19. Nepriklausomą asmens duomenų tvarkymo teisėtumo N.VIS kontrolę vykdo Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija (toliau – N.VIS asmens duomenų priežiūros tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

20. Kiekvienas duomenų subjektas turi teisę kreiptis į N.VIS valdytoją, siekdamas susipažinti su savo asmens duomenimis, tvarkomais C.VIS, ir teisės aktų nustatyta tvarka juos gauti (įskaitant informaciją apie ES valstybę narę, perdavusią jo duomenis į C.VIS).

21. Jeigu duomenų subjektas, susipažinęs su savo asmens duomenimis, nustato, kad jo asmens duomenys neteisingi, neišsamūs, netikslūs ar tvarkomi neteisėtai, ir raštu ar elektroniniu būdu kreipiasi į N.VIS valdytoją, N.VIS valdytojas privalo nedelsdamas užtikrinti asmens duomenų patikrinimą, neteisingų, netikslių duomenų ištaisymą, neišsamių asmens duomenų papildymą, neteisėtai tvarkomų duomenų sunaikinimą UR nuostatų ir VIS reglamento 38 straipsnio nustatyta tvarka.

Jeigu duomenis apie duomenų subjektą į C.VIS yra perdavusi kita ES valstybė narė, duomenų subjekto teisę reikalauti ištaisyti, sunaikinti jo asmens duomenis ar sustabdyti jų tvarkymo veiksmus įgyvendina atsakinga kitos ES valstybės narės kompetentinga institucija VIS reglamento 38 straipsnio ir nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka. N.VIS valdytojas per 14 kalendorinių dienų nuo duomenų subjekto rašytinio prašymo gavimo persiunčia jį tos ES valstybės narės kompetentingai institucijai ir apie tai informuoja duomenų subjektą.

22. N.VIS valdytojas privalo nedelsdamas raštu ar elektroniniu būdu  informuoti duomenų subjektą ir C.VIS duomenų gavėjus, kuriems buvo perduoti neteisingi, netikslūs, neišsamūs duomenys, apie duomenų subjekto prašymu ištaisytus ar sunaikintus asmens duomenis, sustabdytus asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus tuos atvejus, kai pateikti tokią informaciją būtų neįmanoma arba pernelyg sudėtinga.

23. N.VIS valdytojas neprivalo įgyvendinti duomenų subjekto teisių Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804) 23 straipsnio 2 dalyje nustatytais atvejais.

24. N.VIS valdytojo atsisakymas vykdyti duomenų subjekto prašymą turi būti pagrįstas. Atsisakymą vykdyti duomenų subjekto prašymą N.VIS valdytojas turi pateikti duomenų subjektui raštu ar elektroniniu būdu ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo duomenų subjekto kreipimosi.

25. Duomenų subjektas gali skųsti N.VIS valdytojo veiksmus (neveikimą) N.VIS asmens duomenų priežiūros tarnybai per 3 mėnesius nuo atsakymo iš N.VIS valdytojo gavimo arba per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią baigiasi nustatytas pateikti atsakymui terminas.

 

VI. N.VIS FINANSAVIMAS

 

26. N.VIS finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir kitų teisės aktuose nustatytų finansavimo šaltinių.

 

VII. N.VIS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

27. N.VIS reorganizuojama ir likviduojama ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1726, 2010-12-08, Žin., 2010, Nr. 145-7442 (2010-12-11), i. k. 1101100NUTA00001726

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1456 "Dėl Lietuvos nacionalinės vizų informacinės sistemos įsteigimo, jos nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo" pakeitimo