Suvestinė redakcija nuo 2013-05-01 iki 2014-04-11
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 52-2058, i. k. 1092330ISAK003D-306
Nauja redakcija nuo 2013-05-01:
Nr. 3D-291, 2013-04-25, Žin. 2013, Nr. 44-2188 (2013-04-30), i. k. 1132330ISAK003D-291
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 M. GEGUŽĖS 4 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-306 „DĖL SANKCIJŲ UŽ KOMPLEKSINĖS PARAMOS REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMĄ TAIKYMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2009 m. gegužės 4 d. Nr. 3D-306
Vilnius
Vadovaudamasis 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 73/2009, nustatančiu bendrąsias tiesioginės paramos schemų ūkininkams pagal bendrą žemės ūkio politiką taisykles ir nustatančiu tam tikras paramos schemas ūkininkams, iš dalies keičiančiu reglamentus (EB) Nr. 1290/2005, (EB) Nr. 247/2006, (EB) Nr. 378/2007 ir panaikinančiu reglamentą (EB) Nr. 1782/2003 (OL 2009 L 30, p. 16), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. liepos 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 671/2012 (OL 2012 L 204, p. 11), 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/2011 (OL 2011 L 339, p. 1), 2009 m. lapkričio 30 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1122/2009, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 73/2009 įgyvendinimo taisykles, susijusias su kompleksiniu paramos susiejimu, moduliavimu ir integruota administravimo ir kontrolės sistema pagal tame reglamente nustatytas ūkininkams skirtas tiesiogines paramos schemas, ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1234/2007 įgyvendinimo taisykles, susijusias su kompleksiniu paramos susiejimu pagal vyno sektoriui numatytą paramos schemą (OL 2009 L 316, p. 65) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. spalio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 937/2012 (OL 2012 L280, p. 1), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimo Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839) 1, 2 ir 3.3 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 11 d. nutarimu Nr. 987 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839; 2012, Nr. 10-384), atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2010, Nr. 125-6405), Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimus ir trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 16 d. įsakymu Nr. 3D-23 (Žin., 2008, Nr. 9-319; 2012, Nr. 152-7793), ir į Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D-327 (Žin., 2007, Nr. 78-3157; 2010, Nr. 97-5049),
t v i r t i n u Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodiką (pridedama).
ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS KAZYS STARKEVIČIUS
SUDERINTA
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos
2009-04-29 raštu Nr. B6-(1.19)-704
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. 3D-306
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 3D-291
redakcija)
SANKCIJŲ UŽ KOMPLEKSINĖS PARAMOS REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMĄ TAIKYMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos (toliau – Metodika) tikslas – nustatyti sankcijų dėl kompleksinės paramos reikalavimų: žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimų, geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų ir trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų, nesilaikymo žemės ūkio veiklos subjektams, pateikusiems paraišką gauti tiesiogines išmokas ir paramą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos (toliau – Programa) priemones, taikymo tvarką.
2. Pagrindinės šioje Metodikoje vartojamos sąvokos:
Geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės (toliau – GAAB) reikalavimai – reikalavimai, nustatyti Žemės ūkio naudmenų geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų apraše (toliau – GAAB reikalavimų aprašas), patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 3D-327 (Žin., 2007, Nr. 78-3157; 2010, Nr. 97-5049).
Kompleksinė parama – siekiant užtikrinti gerą ūkio agrarinę ir aplinkosaugos būklę mokamos išmokos, priklausančios nuo aplinkosaugos, maisto saugos, gyvūnų sveikatos ir gerovės, veterinarijos ir fitosanitarijos, trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų laikymosi žemės ūkio valdoje.
Netyčinis reikalavimų pažeidimas – pareiškėjo per aplaidumą sukelti veiksmai, kai nepadaroma didelės žalos aplinkai, nesukeliama pavojaus žmonių sveikatai, gyvūnų gerovei ir sveikatai.
Pakartotinis reikalavimo pažeidimas – to paties geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimo ar standarto, žemės ūkio veiklos valdymo ir (ar) trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų pažeidimas daugiau negu vieną kartą per trejus metus iš eilės, nors žemės ūkio veiklos subjektas buvo informuotas apie ankstesnius nustatytus reikalavimų pažeidimus ir turėjo galimybę juos pašalinti.
Reikalavimų pažeidimo mastas – bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės, žemės ūkio veiklos valdymo ir (ar) trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų pažeidimo sukeltų padarinių dydis, nustatomas atsižvelgiant į tai, ar reikalavimo pažeidimo sukelti padariniai daro įtaką tik žemės ūkio valdai, ar turi platesnį poveikį.
Reikalavimų pažeidimo plotas – paramos paraiškoje nurodyto atskiro lauko, už kurį žemės ūkio veiklos subjektas prašo išmokų ir kuriame nustatytas bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės, žemės ūkio veiklos valdymo ir (ar) trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų pažeidimas, ploto dalis.
Reikalavimų pažeidimo poveikio trukmė – bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės, žemės ūkio veiklos valdymo ir (ar) trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų pažeidimo sukeltų padarinių poveikio trukmė, įvertinama atsižvelgiant į galimybes tą poveikį nutraukti.
Reikalavimų pažeidimo sunkumas – bent vieno iš geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės, žemės ūkio veiklos valdymo ir (ar) trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų pažeidimo sukeltų padarinių svarba, nustatoma atsižvelgiant į tai, kokių tikslų buvo siekiama nustatant tam tikrą reikalavimą, kuris buvo pažeistas.
Tyčinis reikalavimų pažeidimas – pareiškėjo veika siekiant neteisėtai gauti paramą, kai jis sąmoningai neužtikrina net būtinosios žemės ūkio naudmenų priežiūros arba daro žalą aplinkai, kelia pavojų žmonių sveikatai, gyvūnų gerovei ir sveikatai. Pakartotinis netyčinis reikalavimų pažeidimas Metodikoje nustatytu atveju ir tvarka taip pat laikomas tyčiniu reikalavimų pažeidimu.
Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimai (toliau – valdymo reikalavimai) – laukinių paukščių, natūralių buveinių bei laukinės augalijos ir gyvūnijos apsaugos, požeminio vandens apsaugos nuo taršos, nuotekų dumblo naudojimo, vandenų apsaugos nuo taršos nitratais, saugaus augalų apsaugos produktų naudojimo, ūkinių gyvūnų registravimo ir ženklinimo, maisto ir pašarų saugos, ūkinių gyvūnų sveikatingumo ir gerovės reikalavimai, kurių turi laikytis žemės ūkio veiklos subjektai, siekiantys gauti paramą. Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimai nustatyti Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimų ir trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų apraše (toliau – Valdymo reikalavimų aprašas), patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 16 d. įsakymu Nr. 3D-23 (Žin., 2009, Nr. 42-1640; 2012, Nr. 152-7793).
II. Sankcijų už GAAB, valdymo ir trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų pažeidimą taikymas
3. Už kompleksinės paramos reikalavimų (valdymo reikalavimų, GAAB reikalavimų, trąšų bei augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų) (toliau – reikalavimai) pažeidimus taikomos sankcijos – išmokos sumažinimas procentiniu dydžiu.
4. Sankcijas taiko Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) pagal Agentūros ir kitų institucijų, atsakingų už kompleksinės paramos reikalavimų laikymosi kontrolę, patikros vietoje arba administracinės patikros būdu nustatytus pažeidimus.
5. Sankcijų dydis apskaičiuojamas įvertinus:
5.2. pagal masto, sunkumo ir poveikio trukmės kriterijus, vadovaujantis šios Metodikos 1, 2 ir 3 priedais;
5.3. pagal pasikartojimo kriterijų, t. y. nustatant, ar pažeidimas yra pakartotinis:
5.3.1. to paties GAAB, valdymo ar trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimo pažeidimo atvejais;
5.3.2. to paties GAAB standarto, nurodyto 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 73/2009, nustatančio bendrąsias tiesioginės paramos schemų ūkininkams pagal bendrą žemės ūkio politiką taisykles ir nustatančio tam tikras paramos schemas ūkininkams, iš dalies keičiančio reglamentus (EB) Nr. 1290/2005, (EB) Nr. 247/2006, (EB) Nr. 378/2007 ir panaikinančio reglamentą (EB) Nr. 1782/2003 (OL 2009 L 30 p. 16), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. liepos 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 671/2012 (OL 2012 L 204 p. 11), III priede, nesilaikymo atvejais;
6. Išskiriamos tokios kompleksinės paramos reikalavimų sritys:
6.1. aplinkos. Prie šios srities priskiriami Valdymo reikalavimų aprašo 5–12 valdymo reikalavimų punktai bei 42–44 trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų punktai;
6.2. visuomenės, gyvūnų ir augalų sveikatos. Prie šios srities priskiriami Valdymo reikalavimų aprašo 13–36 valdymo reikalavimų punktai bei 40–41 trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų punktai;
6.3. gyvūnų gerovės. Prie šios srities priskiriami Valdymo reikalavimų aprašo 37–39 valdymo reikalavimų punktai;
7. Agentūros apskaičiuotu procentiniu dydžiu mažinamos visos pareiškėjo išmokos pagal priemones, kurioms taikomi kompleksinės paramos reikalavimai:
III. SANKCIJŲ dydžio APSKAIČIAVIMAS NUSTAČIUS TIK netyčinį REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMą
8. Už netyčinį reikalavimų pažeidimą nustatoma 3 proc. dydžio sankcija, kuri atitinkamai padidinama ar sumažinama įvertinus reikalavimų pažeidimą pagal masto, sunkumo ir poveikio trukmės kriterijus vadovaujantis šios Metodikos 1, 2 ir 3 priedais:
8.1. jeigu reikalavimų pažeidimo mastas įvertinamas kaip didelis – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;
8.2. jeigu reikalavimų pažeidimo sunkumas įvertinamas kaip sunkus – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;
8.3. jeigu reikalavimų pažeidimo poveikio trukmė įvertinama kaip pastovi – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;
8.4. jeigu reikalavimų pažeidimo mastas įvertinamas kaip mažas – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;
8.5. jeigu reikalavimų pažeidimo sunkumas įvertinamas kaip nesunkus – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;
9. Už vienoje srityje nustatytus netyčinius reikalavimų pažeidimus, įvertinus pažeidimą, kaip numatyta šios Metodikos 8 punkte, sankcija apskaičiuojama taip:
9.2. jeigu pagal šios Metodikos 8.1–8.6 punktus paskaičiuotas dydis – 2 proc., taikomas sankcijos dydis – 3 proc.;
10. Pažeidus kelis reikalavimus toje pačioje srityje, nustatyti pažeidimai laikomi vienu pažeidimu ir taikomas didžiausias sankcijos dydis iš nustatytųjų už šiuos reikalavimų pažeidimus.
11. Už skirtingose srityse nustatytus netyčinius reikalavimų pažeidimus sankcijos dydis apskaičiuojamas tokia seka:
11.2. sumuojami visų sričių reikalavimų pažeidimų sankcijų dydžiai, galima mažiausia sankcija – 2 proc.;
12. Jeigu, susumavus visų sričių netyčinių pažeidimų sankcijų dydžius, suma viršija 5 proc. ribą, – taikoma 5 proc. dydžio sankcija.
13. Nustačius pakartotinį netyčinį reikalavimo toje pačioje srityje pažeidimo atvejį:
13.1. už to paties reikalavimo pažeidimą ankstesniaisiais metais taikytos sankcijos dydis padidinamas tris kartus;
13.2. nustačius pakartotinį netyčinį reikalavimo pažeidimą ir kito reikalavimo nepakartotinį netyčinį pažeidimą toje pačioje srityje, sankcijų dydžiai sudedami;
131. Netyčinis reikalavimo pažeidimas, jei ankstesniais metais buvo nustatytas tyčinis to paties reikalavimo pažeidimas, laikomas pakartotiniu netyčiniu reikalavimų pažeidimu.
14. Nustačius skirtingose srityse reikalavimų netyčinius ir pakartotinius pažeidimus, sankcija skaičiuojama tokia seka:
14.1. apskaičiuojamas sankcijos dydis už pirmą kartą nustatytus reikalavimų pažeidimus kiekvienoje srityje, kaip numatyta šios Metodikos 9 punkte;
14.2. sudedami sankcijų dydžiai už pirmą kartą nustatytus reikalavimų pažeidimus skirtingose srityse apskaičiuoti, kaip numatyta Metodikos 11.2–11.3 punktuose ir atsižvelgiant į šios Metodikos 12 punkto nuostatą;
14.3. apskaičiuojami pakartotinių netyčinių reikalavimų pažeidimų sankcijų dydžiai kiekvienoje srityje, tačiau tiek kiekvienoje srityje, tiek susumavus skirtingų sričių pakartotinius pažeidimus taikoma bendra sankcijų suma negali viršyti 15 proc. ribos;
15. Bendra sankcijų dydžių suma, apskaičiuota pagal Metodikos 13 ir (ar) 14 punktų nuostatas, negali viršyti 15 proc.
16. Jeigu už konkretaus reikalavimo pažeidimą apskaičiuotos sankcijos dydis pasiekia 15 proc., pareiškėjas informuojamas, kad dar kartą nustačius pakartotinį to paties reikalavimo pažeidimo atvejį bus laikoma, kad reikalavimas pažeistas tyčia ir taikomos sankcijos dydis apskaičiuojamas dauginant ankstesniaisiais metais už šio reikalavimo pažeidimą apskaičiuotos sankcijos dydį iš 3, neatsižvelgiant į jokius apribojimus.
Iv. SANKCIJŲ dydžio APSKAIČIAVIMAS NUSTAČIUS TIK tyčinį REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMą
17. Tyčiniams reikalavimų pažeidimams priskiriami atvejai, kai pareiškėjo valdoje:
17.1. GAAB reikalavimų aprašo 1.2 punkte nustatyto GAAB reikalavimo pažeidimas įvertinamas kaip sunkus (pagal šios Metodikos 1 priedo 2 punktą) ir laukų, kuriuose nustatytas šis pažeidimas, faktinis plotas sudaro daugiau kaip 50 proc. viso faktinio tinkamo paramai ploto;
17.3. nustatomas GAAB reikalavimų aprašo 1.6 punkte nurodytas GAAB reikalavimo pažeidimas, kuris Agentūros nustatyta tvarka įvertintas kaip tyčinis;
17.4. nustatomas GAAB reikalavimų aprašo 7 punkte nurodytas GAAB reikalavimo pažeidimas, kai plotas, kuriame nustatytas minėtas pažeidimas, sudaro daugiau kaip 50 proc. viso tiesioginėms išmokoms deklaruoto ir tinkamo paramai pievų ir ganyklų, nurodytų GAAB reikalavimų aprašo 7 punkte, ploto ir bendras tokių tiesioginėms išmokoms deklaruotų ir tinkamų paramai pievų ir ganyklų plotas viršija 10 ha;
17.5. nustatomi Valdymo reikalavimų aprašo 6, 7, 17, 30, 33 ar 36 punktuose nurodytų valdymo reikalavimų pažeidimai;
17.6. nustatyto Valdymo reikalavimų aprašo 5 punkte nurodyto valdymo reikalavimo pažeidimo plotas sudaro daugiau kaip pusę faktinio lauko ploto;
18. Jeigu nustačius GAAB reikalavimų aprašo 1.2 punkte nurodyto GAAB reikalavimo pažeidimą laukų:
18.1. kuriuose nustatytas minėtas pažeidimas, faktinis plotas sudaro daugiau kaip 50 proc. viso faktinio tinkamo paramai ploto (išimtis „nerastas laukas“ – tokiu atveju faktiniu plotu laikomas deklaruotas plotas), sankcijos dydis apskaičiuojamas pagal 19 punktą;
181. Jeigu nustačius GAAB reikalavimų aprašo 7 punkte nurodyto GAAB reikalavimo pažeidimą:
181.1. plotas, kuriame nustatytas minėtas pažeidimas, sudaro daugiau kaip 50 proc. viso tiesioginėms išmokoms deklaruoto ir tinkamo paramai pievų ir ganyklų ploto, sankcijos dydis apskaičiuojamas pagal šios Metodikos 19 punktą;
19. Nustačius tyčinį reikalavimo pažeidimą, išmoka sumažinama 20 proc. ir sankcijos dydis atitinkamai padidinamas ar sumažinamas įvertinus reikalavimų pažeidimą pagal masto, sunkumo ir poveikio trukmės kriterijus vadovaujantis šios Metodikos 1, 2 ir 3 priedais:
19.1. jeigu reikalavimų pažeidimo mastas įvertinamas kaip didelis – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;
19.2. jeigu reikalavimų pažeidimo sunkumas įvertinamas kaip sunkus – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;
19.3. jeigu reikalavimų pažeidimo poveikio trukmė įvertinama kaip pastovi – sankcijos dydis didinamas 1 procentu;
19.4. jeigu reikalavimų pažeidimo mastas įvertinamas kaip mažas – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;
19.5. jeigu reikalavimų pažeidimo sunkumas įvertinamas kaip nesunkus – sankcijos dydis sumažinamas 1 procentu;
20. Už tyčinį reikalavimo pažeidimą vienoje srityje, įvertinus pažeidimą pagal masto, sunkumo ir poveikio trukmės kriterijus, sankcija apskaičiuojama taip:
20.1. jeigu toje pačioje srityje nustatyti du tyčiniai reikalavimų pažeidimai, jie laikomi vienu pažeidimu, taikant didžiausią iš nustatytųjų už šiuos reikalavimų pažeidimus;
20.2. jeigu toje pačioje srityje nustatyti trys ir daugiau tyčinių reikalavimų pažeidimų, taikoma sankcija – išmokos už einamuosius metus sumažinamos 100 proc.;
21. Jeigu tyčiniai reikalavimų pažeidimai nustatyti dviejose ir daugiau sričių, taikoma sankcija – pareiškėjui išmoka nemokama einamaisiais ir kitais metais.
v. SANKCIJŲ dydžio APSKAIČIAVIMAS NUSTAČIUS netyčinius ir tyčinius PAŽEIDIMus
23. Nustačius vienoje srityje tyčinį kurio nors reikalavimo pažeidimą, kitiems reikalavimų pažeidimams toje pačioje srityje esant netyčiniams, taikomos tik už tyčinį pažeidimą apskaičiuotos sankcijos.
24. Nustačius tyčinį kurio nors reikalavimo pažeidimą vienoje srityje ir netyčinį reikalavimo pažeidimą kitoje srityje, sankcijų dydžiai sumuojami.
25. Nustačius vienoje ar skirtingose srityse tyčinius, netyčinius, pakartotinius reikalavimų pažeidimus, sankcijos dydis apskaičiuojamas tokia seka:
25.1. apskaičiuojamas sankcijos dydis kiekvienoje srityje, atsižvelgiant į šioje Metodikoje išdėstytus sankcijų dydžių skaičiavimo principus, taikomus nustačius tyčinius ar netyčinius arba tyčinius ir netyčinius reikalavimų pažeidimus;
25.3. apskaičiuojamas sankcijų dydis už pakartotinius reikalavimų pažeidimus, atsižvelgiant į šioje Metodikoje išdėstytus sankcijų dydžių skaičiavimo principus, taikomus esant pakartotiniams pažeidimas vienoje ar keliose srityse;
VI. Baigiamosios Nuostatos
26. Sankcijos dėl reikalavimų pažeidimo taikomos tam pareiškėjui, kuris pateikė paraišką tais kalendoriniais metais, kai buvo nustatytas reikalavimų pažeidimo atvejis.
27. Jei valda buvo perduota, o valdos perėmėjas prisiėmė iš valdos kylančius įsipareigojimus, bet nesiėmė priemonių reikalavimų pažeidimui likviduoti, valdos perėmėjas laikomas atsakingu ir jam taikomos sankcijos už nustatytą reikalavimų pažeidimo atvejį.
28. Kai nustatomi Valdymo reikalavimų aprašo 40–44 punktuose nurodytų trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimų, taikomų pareiškėjams, dalyvaujantiems Programos priemonėje „Agrarinės aplinkosaugos išmokos“, pažeidimai, skaičiuojamos sankcijos išmokoms pagal visas Programos priemones, kurioms taikomi kompleksinės paramos reikalavimai. Sankcijos už šių reikalavimų nesilaikymą netaikomos tiesioginėms išmokoms.
29. Nustačius Valdymo reikalavimų aprašo 11–12 punktuose nurodytų valdymo reikalavimų pažeidimus, pareiškėjams suteikiama galimybė pasitaisyti. Pareiškėjas raštu informuojamas apie nustatytą pažeidimą ir per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo (informacinis pranešimas laikomas gautu praėjus 7 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo) dienos turi teisę atsiųsti Agentūrai Valdymo reikalavimų aprašo 12 punkte nurodytą tręšimo planą ir (arba) atnaujinti duomenis Valdų registre pagal Valdymo reikalavimų aprašo 11 punktą. Per nustatytą laikotarpį pareiškėjui pašalinus tikrinimo metu nustatytus reikalavimų pažeidimus, pareiškėjui sankcijos už šiuos pažeidimus netaikomos. Per nustatytą laikotarpį pareiškėjui nepašalinus tikrinimo metu nustatytų pažeidimų, pareiškėjams išmokos sumažinamos vadovaujantis šia Metodika.
30. Nustačius Valdymo reikalavimų aprašo 13, 14, 16 punktuose nurodytų valdymo reikalavimų pažeidimus, pareiškėjams suteikiama galimybė pasitaisyti. Apie nustatytus minėtų punktų reikalavimų pažeidimus pareiškėjas informuojamas raštu tikrinimo metu, pažeidimams pašalinti skiriamas ne ilgesnis kaip 14 kalendorinių dienų laikotarpis. Per nustatytą laikotarpį pareiškėjui pašalinus tikrinimo metu nustatytus reikalavimų pažeidimus, sankcijos už šiuos pažeidimus netaikomos. Per nustatytą laikotarpį pareiškėjui nepašalinus tikrinimo metu nustatytų reikalavimų pažeidimų, išmokos sumažinamos vadovaujantis šia Metodika.
31. Įvertinus GAAB reikalavimų aprašo 1.1, 1.2, 1.3 ir 1.7 punktuose nurodytų GAAB reikalavimų pažeidimus pagal Metodikos 1 priedą ir nustačius, kad pažeidimo mastas – mažas, sunkumas – nesunkus, o poveikio trukmė– nepastovi, pareiškėjams suteikiama galimybė pasitaisyti. Pareiškėjas raštu informuojamas apie nustatytą pažeidimą ir per 14 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo (informacinis pranešimas laikomas gautu praėjus 7 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo) dienos turi teisę nustatytą pažeidimą pašalinti. Tačiau, jei nustatomas GAAB reikalavimų aprašo 1.2 ar 1.3 punktuose nurodytas GAAB reikalavimų pažeidimas po einamųjų metų spalio 30 dienos, o GAAB reikalavimų aprašo 1.1 ar 1.7 punktuose nurodytas GAAB reikalavimų pažeidimas po einamųjų metų lapkričio 15 dienos, galimybė pasitaisyti nesuteikiama. Per nustatytą laikotarpį pareiškėjui pašalinus tikrinimo metu nustatytus reikalavimų pažeidimus, sankcijos už šiuos pažeidimus netaikomos. Per nustatytą laikotarpį pareiškėjui nepašalinus tikrinimo metu nustatytų pažeidimų, išmokos sumažinamos vadovaujantis šia Metodika.
32. Nustačius Valdymo reikalavimų aprašo 37 punkto Ūkinės paskirties gyvūnų gerovės reikalavimų ir 38 punkto Veršelių laikymo reikalavimų tuos pačius pažeidimus, sankcijos taikomos tik už Valdymo reikalavimų aprašo 38 punkte nurodytų Veršelių laikymo reikalavimų pažeidimus. Visais kitais atvejais sankcijos taikomos Metodikoje nustatyta tvarka.
33. Nustačius Valdymo reikalavimų aprašo 37 punkto Ūkinės paskirties gyvūnų gerovės reikalavimų ir 39 punkto Kiaulių laikymo reikalavimų tokius pat pažeidimus, sankcijos taikomos tik už Valdymo reikalavimų aprašo 39 punkte nurodytų Kiaulių laikymo reikalavimų pažeidimus. Visais kitais atvejais sankcijos taikomos Metodikoje nustatyta tvarka.
Priedo pakeitimai:
Nr. 3D-291, 2013-04-25, Žin., 2013, Nr. 44-2188 (2013-04-30), i. k. 1132330ISAK003D-291
Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos
1 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 3D-291
redakcija)
Geros agrarinės IR APLINKOSAUGOS būklės reikalavimų Pažeidimo įvertinimo pagal masto, sunkumo IR poVEIKIO TRUKMĖS kriterijus lentelė
Eil. Nr. |
GAAB reikalavimai |
GAAB reikalavimų pažeidimo įvertinimas pagal kriterijus |
GAAB reikalavimų pažeidimo kriterijų aprašymas |
|
1. |
GAAB reikalavimas dėl juodojo pūdymo, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.1 punkte. |
MASTAS |
Mažas |
Visada laikomas mažo masto. |
SUNKUMAS |
Sunkus |
Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro daugiau nei pusę faktinio lauko ploto. |
||
Nesunkus |
Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro mažiau nei pusę faktinio lauko ploto. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Nepastovi |
Visada laikoma nepastovi. |
||
2. |
GAAB reikalavimas dėl ganymo ir šienavimo, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.2 punkte. |
MASTAS |
Didelis |
Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, ribojasi su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms turi tiesioginį neigiamą poveikį. |
Mažas |
Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, nesiriboja su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms neturi tiesioginio neigiamo poveikio. |
|||
SUNKUMAS |
Sunkus |
Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro daugiau nei pusę faktinio lauko ploto. |
||
Nesunkus |
Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro mažiau nei pusę faktinio lauko ploto. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Nepastovi |
Visada laikoma nepastovi. |
||
3. |
GAAB reikalavimas dėl šieno ir žalios masės sutvarkymo, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.3 punkte. |
MASTAS |
Mažas |
Visada laikomas mažo masto. |
SUNKUMAS |
Nesunkus |
Visada laikomas nesunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Nepastovi |
Visada laikoma nepastovi. |
||
4. |
GAAB reikalavimas dėl krūmų ir medžių ariamojoje žemėje, ganyklose arba pievose, taip pat daugiametėse ganyklose arba pievose, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.4 punkte. |
MASTAS |
Mažas |
Visada laikomas mažo masto. |
SUNKUMAS |
Sunkus |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Nepastovi |
Visada laikoma nepastovi. |
||
5. |
GAAB reikalavimas dėl pasėlių priežiūros (piktžolėtumo), nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.5 punkte. |
MASTAS |
Didelis |
Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, ribojasi su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms turi tiesioginį neigiamą poveikį. |
Mažas |
Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, nesiriboja su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms neturi tiesioginio neigiamo poveikio. |
|||
SUNKUMAS |
Sunkus |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIOTRUKMĖ |
Nepastovi |
Visada laikoma nepastovi. |
||
6. |
GAAB reikalavimas dėl ariamosios žemės, ganyklų arba pievų, taip pat daugiamečių ganyklų arba pievų, sodų ir uogynų priežiūros (piktžolėtumo), nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.6 punkte. |
MASTAS |
Didelis |
Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, ribojasi su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms turi tiesioginį neigiamą poveikį. |
Mažas |
Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, nesiriboja su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms neturi tiesioginio neigiamo poveikio. |
|||
SUNKUMAS |
Sunkus |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Visada laikoma nepastovi. |
||
7. |
GAAB reikalavimas dėl juodojo pūdymo bei sodų ir uogynų tarpueilių priežiūros, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.7 punkte. |
MASTAS |
Didelis |
Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, ribojasi su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms turi tiesioginį neigiamą poveikį. |
Mažas |
Jei laukas, kuriame nustatomas šis pažeidimas, nesiriboja su kito asmens žemės ūkio naudmenomis ir todėl joms neturi tiesioginio neigiamo poveikio. |
|||
SUNKUMAS |
Sunkus |
Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro daugiau nei pusę faktinio lauko ploto. |
||
Nesunkus |
Jei lauke, kuriame nustatomas pažeidimas, jo plotas sudaro mažiau nei pusę faktinio lauko ploto. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Nepastovi |
Visada laikoma nepastovi. |
||
8. |
GAAB reikalavimas dėl draudimo deginti žolę ganyklose arba pievose, taip pat daugiametėse ganyklose arba pievose, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.8 punkte. |
MASTAS |
Didelis |
Visada laikomas didelio masto. |
SUNKUMAS |
Sunkus |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Pastovi |
Visada laikoma pastovi. |
||
9. |
GAAB reikalavimas dėl draudimo deginti žemės ūkio augalus ir jų ražienas, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.9 punkte. |
MASTAS |
Didelis |
Visada laikomas didelio masto. |
SUNKUMAS |
Sunkus |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Pastovi |
Visada laikoma pastovi. |
||
10. |
GAAB reikalavimas dėl draudimo auginti kaupiamuosius žemės ūkio augalus šlaituose, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 1.10 punkte. |
MASTAS |
Mažas |
Visada laikomas mažo masto. |
SUNKUMAS |
Nesunkus |
Visada laikomas nesunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Nepastovi |
Visada laikoma nepastovi. |
||
11. |
GAAB reikalavimas dėl sėjomainos, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 2 punkte. |
MASTAS |
Mažas |
Visada laikomas mažo masto. |
SUNKUMAS |
Sunkus |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Nepastovi |
Visada laikoma nepastovi. |
||
12. |
GAAB reikalavimas dėl valstybės saugomų botaninių gamtos paveldo objektų, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 3 punkte. |
MASTAS |
Mažas |
Visada laikomas mažo masto. |
SUNKUMAS |
Sunkus |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
Pastovi |
Visada laikoma pastovi. |
||
13 |
GAAB reikalavimas dėl mėšlo ir (ar) srutų paskleidimo vandens telkinių pakrančių apsaugos juostose, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 4 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Visada laikomas didelio masto. |
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Visada laikoma nepastovi |
||
14. |
GAAB reikalavimas dėl paviršinių vandens telkinių naudojimo vandeniui išgauti, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 5 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Visada laikomas didelio masto. |
SUNKUMAS |
NESUNKUS |
Visada laikomas nesunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Visada laikoma nepastovi. |
||
15. |
GAAB reikalavimas dėl ūkinių gyvūnų laikymo, nustatytas GAAB reikalavimų aprašo 7 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Visada laikomas mažu. |
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Visada laikomas sunkus. |
||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Visada laikoma nepastovi. |
Priedo pakeitimai:
Nr. 3D-291, 2013-04-25, Žin., 2013, Nr. 44-2188 (2013-04-30), i. k. 1132330ISAK003D-291
Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos
2 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 3D-291
redakcija)
VALDYMO REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMO ĮVERTINIMO PAGAL MASTO, POVEIKIO TRUKMĖS IR SUNKUMO KRITERIJUS LENTELĖ
Eil. Nr. |
Valdymo reikalavimai |
Valdymo reikalavimų pažeidimų įvertinimas pagal kriterijus |
Valdymo reikalavimų pažeidimo kriterijų aprašymas |
||||
|
|
Laukinių paukščių, natūralių buveinių ir laukinės augalijos ir gyvūnijos apsauga |
|
|
|||
1. |
Valdymo reikalavimas dėl draudimo aparti, persėti ar apsodinti natūralias pievas ir ganyklas „Natura 2000“ teritorijose, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 5 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas šio valdymo reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas šio valdymo reikalavimo pažeidimas. |
|||||
sunkumas |
SUNKUS |
Daugiau nei pusė faktinio lauko ploto, kuriame yra natūralių pievų ir ganyklų, patenkančių į „Natura 2000“ teritoriją, aparta, persėta kultūrinėmis žolėmis ar apsodinta mišku. |
|||||
NESUNKUS |
Mažiau nei pusė faktinio lauko ploto, kuriame yra natūralių pievų ir ganyklų, patenkančių į „Natura 2000“ teritoriją, aparta, persėta kultūrinėmis žolėmis ar apsodinta mišku. |
||||||
2. |
Valdymo reikalavimas dėl draudimo eksploatuoti naudingąsias iškasenas „Natura 2000“ teritorijose neturint tam leidimo, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 6 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas šio valdymo reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas šio valdymo reikalavimo pažeidimas. |
|||||
sunkumas |
SUNKUS |
Nors viename iš pareiškėjo deklaruotų laukų yra užfiksuotas bent vienas šių valdymo reikalavimų pažeidimas. |
|||||
|
|
Požeminio vandens apsauga nuo taršos |
|
|
|||
3. |
Valdymo reikalavimas dėl draudimo išleisti pavojingas nuotekas neturint tam leidimo, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 7 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Pažeidimas turi poveikį kitoms valdoms, t. y. 500 m aplink pažeidimo šaltinį yra gyvenamųjų teritorijų ir (ar) kitų objektų, išgaunančių vandenį. |
|||
MAŽAS |
Pažeidimas neturi poveikio kitoms valdoms, t. y. 500 m aplink pažeidimo šaltinį nėra gyvenamųjų teritorijų ir (ar) kitų objektų, išgaunančių vandenį. |
||||||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nuotekų, užterštų pavojingomis medžiagomis, tiesioginio išleidimo į gruntinį vandenį negalima nutraukti nedelsiant, t. y. nėra galimybės nuotekų nukreipti į valymo įrenginius ar nuotekų kaupimo talpyklas. |
|||||
NEPASTOVI |
Nuotekų, užterštų pavojingomis medžiagomis, tiesioginį išleidimą į gruntinį vandenį galima nutraukti nedelsiant, t. y. yra galimybė nuotekas nukreipti į valymo įrenginius ar nuotekų kaupimo talpyklas. |
||||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nuotekų, užterštų pavojingomis medžiagomis, tiesioginis išleidimas į gruntinį vandenį vykdomas nuolat. |
|||||
NESUNKUS |
Nuotekų, užterštų pavojingomis medžiagomis, tiesioginis išleidimas į gruntinį vandenį vykdomas periodiškai. |
||||||
|
|
Nuotekų dumblo naudojimas |
|
|
|||
4. |
Valdymo reikalavimas dėl tręšimo plano turėjimo tręšiant plotus nuotekų dumblu, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 8 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nors vienas iš pareiškėjo deklaruotų laukų, kuriame naudojamas nuotekų dumblas tręšimui, neturint tręšimo plano, ribojasi su kitomis valdomis, vandens telkiniais. |
|||
MAŽAS |
Nė vienas iš pareiškėjo deklaruotų laukų, kuriame naudojamas nuotekų dumblas tręšimui, neturint tręšimo plano, nesiriboja su kitomis valdomis, vandens telkiniais. |
||||||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nors viename pareiškėjo deklaruotame lauke nuotekų dumblas naudojamas tręšimui, neturint su savivaldybe, kurios teritorijoje bus vykdomas tręšimas, suderinto tręšimo plano. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Pareiškėjas naudoja nuotekų dumblą tręšimui, neturėdamas su savivaldybe, kurios teritorijoje bus vykdomas tręšimas, suderinto daugiau kaip pusės deklaruotų laukų tręšimo plano. |
|||||
NESUNKUS |
Pareiškėjas naudoja nuotekų dumblą tręšimui, neturėdamas su savivaldybe, kurios teritorijoje bus vykdomas tręšimas, suderinto mažiau kaip pusės deklaruotų laukų tręšimo plano. |
||||||
|
|
Vandenų apsauga nuo taršos nitratais |
|
|
|||
5. |
Valdymo reikalavimas dėl į dirvą patenkančio azoto kiekio laikymosi, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 9 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Per metus į dirvą patenkančio bendrojo azoto kiekis 10 proc. ir daugiau viršija 170 kg/ha. |
|||||
NESUNKUS |
Per metus į dirvą patenkančio bendrojo azoto kiekis ne daugiau kaip 10 proc. viršija 170 kg/ha. |
||||||
6. |
Valdymo reikalavimas dėl tinkamo mėšlo ir (ar) srutų kaupimo, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 10 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Mėšlidė, srutų kauptuvas ar tirštojo mėšlo rietuvė prie tvarto neįrengta arba mėšlidės, srutų kauptuvo talpa mažesnė daugiau kaip 10 proc. |
|||||
NESUNKUS |
Mėšlidės ar srutų kauptuvo talpa mažesnė ne daugiau kaip 10 proc. |
||||||
7. |
Valdymo reikalavimas dėl duomenų apie valdoje naudojamas trąšas pateikimo, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 11 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustačius šio reikalavimo pažeidimą, pareiškėjui buvo suteikta galimybė per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo pasitaisyti, bet jis nepasitaisė. |
|||||
8. |
Valdymo reikalavimas dėl tręšimo plano turėjimo, tręšiant žemės ūkio naudmenas mėšlu ir (ar) srutomis, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 12 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustačius šio reikalavimo pažeidimą, pareiškėjui buvo suteikta galimybė per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo gavimo pasitaisyti, bet jis nepasitaisė. |
|||||
|
|
Ūkinių gyvūnų registravimas ir ženklinimas |
|
|
|||
9. |
Valdymo reikalavimas dėl galvijų, avių, ožkų ir kiaulių laikytojų bei šių gyvūnų laikymo vietų registravimo, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 13 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
NESUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
10. |
Valdymo reikalavimas dėl teisingų duomenų suvedimo apie laikomus galvijus, avis, ožkas ir kiaules, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 14 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
NESUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
11. |
Valdymo reikalavimas dėl teisingai užpildyto galvijo paso, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 15 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Daugiau kaip 10 proc. ūkyje laikomų galvijų neturi galvijo paso arba galvijo pasas neužpildytas. |
|||||
NESUNKUS |
Iki 10 proc. imtinai laikomų galvijų neturi galvijo paso arba galvijo pasas neužpildytas. |
||||||
12. |
Valdymo reikalavimas dėl galvijų, avių, ožkų ir kiaulių suženklinimo ir užregistravimo laiku, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 16 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Daugiau kaip 10 proc. ūkyje laikomų ūkinių gyvūnų laiku nesuženklinti ir (ar) neužregistruoti. |
|||||
NESUNKUS |
Iki 10 proc. imtinai ūkyje laikomų ūkinių gyvūnų laiku nesuženklinti ir (ar) neužregistruoti. |
||||||
13. |
Valdymo reikalavimas dėl galvijų perkėlimo su jų pasais, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 17 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
|
|
Augalų apsaugos produktų naudojimas |
|
|
|||
14. |
Valdymo reikalavimas dėl registruotų augalų apsaugos produktų naudojimo ir jų apskaitos žurnalo tvarkymo, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 18 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Naudoja neregistruotus produktus. |
|||||
NESUNKUS |
Nepildomas apskaitos žurnalas. |
||||||
|
|
Maisto sauga |
|
|
|||
15. |
Valdymo reikalavimas dėl maisto tvarkymo subjektų saugaus maisto tiekimo rinkai, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 19 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
16. |
Valdymo reikalavimas dėl maisto tvarkymo subjektų vykdomų priemonių, skirtų higienai ir produktų apsaugai nuo galimos taršos palaikyti, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 20 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
17. |
Valdymo reikalavimas dėl produktų ženklinimo, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 21 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
NESUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
18. |
Valdymo reikalavimas dėl maisto ir maisto ingredientų atsekamumo užtikrinimo, kaip tai nurodyta Valdymo reikalavimų aprašo 22 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
19. |
Valdymo reikalavimas dėl nesaugaus maisto atšaukimo iš rinkos veiksmų aprašymo, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 23 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
|
|
Pašarų sauga |
|
|
|||
20. |
Valdymo reikalavimas dėl pašarų įsigijimo ir naudojimo tik iš registruotų pašarų ūkio subjektų, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 24 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
21. |
Valdymo reikalavimas dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos privalomų nurodymų vykdymo pašarų ūkio subjektams, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 25 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
22. |
Valdymo reikalavimas dėl pašarų atsekamumo užtikrinimo, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 26 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
23. |
Valdymo reikalavimas dėl apskaitos tvarkymo tiekiant pašarus rinkai, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 27 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
NESUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
24. |
Valdymo reikalavimas dėl saugaus pašarų sandėliavimo, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 28 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
25. |
Valdymo reikalavimas dėl vaistinių pašarų saugaus laikymo ir tvarkymo, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 29 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
|
|
Ūkinių gyvūnų sveikatingumas |
|
|
|||
26. |
Valdymo reikalavimas dėl pranešimų apie galvijams, avims ir ožkoms galimai pastebėtus užkrečiamosioms spongiforminėms encefalopatijoms būdingus centrinės nervų sistemos pažeidimo klinikinius požymius ar gaišimus, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 30 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
27. |
Valdymo reikalavimas dėl ūkinių gyvūnų šėrimo reikalavimų laikymosi, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 31 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
28. |
Valdymo reikalavimas dėl registruotų veterinarinių vaistų naudojimo ir sunaudotų vaistų apskaitos žurnalo tvarkymo, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 32 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Naudoja neregistruotus veterinarinius vaistus. |
|||||
NESUNKUS |
Nepildomas apskaitos žurnalas. |
||||||
29. |
Valdymo reikalavimas dėl parnešimų apie galimai pastebėtus tam tikroms ligoms būdingus įtarimus ar pasireiškimus, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 33 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
30. |
Valdymo reikalavimas dėl ūkinių gyvūnų judėjimo apribojimo įtarus užkrečiamąją spongiforminę encefalopatiją, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 34 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
31. |
Valdymo reikalavimas dėl draudimo ūkiniams gyvūnams naudoti tam tikras medžiagas, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 35 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
32. |
Valdymo reikalavimas dėl draudimo skersti maistinius gyvūnus žmonių maistui, nepasibaigus išlaukai, kaip tai nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 36 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||||
|
|
Ūkinių gyvūnų gerovė |
|
|
|||
33. |
Valdymo reikalavimas dėl ūkinės paskirties gyvūnų gerovės reikalavimų laikymosi, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 37 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Jei nustatytas bent vienas Ūkinės paskirties gyvūnų gerovės reikalavimų, patvirtintų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2002 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. 223 (Žin., 2002, Nr. 51-1974), 15, 22–23 punktų pažeidimas. |
|||||
NEPASTOVI |
Jei nustatytas bent vienas Ūkinės paskirties gyvūnų gerovės reikalavimų 9–14, 16–21, 24–28 punktų pažeidimas. |
||||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Jei nustatytas bent vienas Ūkinės paskirties gyvūnų gerovės reikalavimų 15, 22–23 punktų pažeidimas. |
|||||
NESUNKUS |
Jei nustatytas bent vienas Ūkinės paskirties gyvūnų gerovės reikalavimų 9–14, 16–21, 24–28 punktų pažeidimas. |
||||||
34. |
Valdymo reikalavimas dėl veršelių laikymo reikalavimų laikymosi, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 38 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Jei nustatytas bent vienas Veršelių laikymo reikalavimų, patvirtintų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2000 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 387 (Žin., 2000, Nr. 110-3562; 2003, Nr. 9-334), 3, 11, 12, 14–17 punktų pažeidimas. |
|||||
NEPASTOVI |
Jei nustatytas bent vienas Veršelių laikymo reikalavimų 6–10, 13, 18–19 punktų pažeidimas. |
||||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Jei nustatytas bent vienas Veršelių laikymo reikalavimų 3, 11, 12, 14–17 punktų pažeidimas. |
|||||
NESUNKUS |
Jei nustatytas bent vienas Veršelių laikymo reikalavimų 6–10, 13, 18–19 punktų pažeidimas. |
||||||
35. |
Valdymo reikalavimas dėl kiaulių laikymo reikalavimų laikymosi, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 39 punkte. |
MASTAS |
MAŽAS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
|||
POVEIKIO TRUKMĖ |
PASTOVI |
Jei nustatytas bent vienas Kiaulių laikymo reikalavimų, patvirtintų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2000 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 387 (Žin., 2000, Nr. 110-3562; 2003, Nr. 9-334), 3.1–3.5, 3.7–3.8, 5.5–5.7, 6 punktų pažeidimas. |
|||||
NEPASTOVI |
Jei nustatytas bent vienas Kiaulių laikymo reikalavimų, 3.6, 3.9, 5.1–5.4, 5.8–5.9, 7–18 punktų pažeidimas. |
||||||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Jei nustatytas bent vienas Kiaulių laikymo reikalavimų 3.1–3.5, 3.7–3.8, 5.5–5.7, 6 punktų pažeidimas. |
|||||
NESUNKUS |
Jei nustatytas bent vienas Kiaulių laikymo reikalavimų, 3.6, 3.9, 5.1–5.4, 5.8–5.9, 7–18 punktų pažeidimas. |
||||||
Priedo pakeitimai:
Nr. 3D-291, 2013-04-25, Žin., 2013, Nr. 44-2188 (2013-04-30), i. k. 1132330ISAK003D-291
Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos
3 priedas
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2013 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 3D-291
redakcija)
TRĄŠŲ ir AUGALŲ APSAUGOS PRODUKTŲ NAUDOJIMO REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMO ĮVERTINIMO PAGAL MASTO, POVEIKIO TRUKMĖS IR SUNKUMO KRITERIJUS LENTELĖ
Eil Nr. |
Trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimai |
Reikalavimų pažeidimų įvertinimas pagal kriterijus |
Aprašymas |
|
1. |
Trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimas dėl pažymėjimų turėjimo profesionaliesiems augalų apsaugos produktų naudotojams, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 40 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
sUNKUMAS |
NESUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
2. |
Trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimas dėl augalų apsaugos produktų purškimo tinkamais purkštuvais, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 41 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
SUNKUMAS |
NESUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
3. |
Trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimas dėl draudimo naudoti mineralines trąšas vandens telkinių pakrančių apsaugos juostose, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 42 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
4. |
Trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimas dėl draudimo naudoti pesticidus vandens telkinių pakrančių apsaugos juostose, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 43 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
5. |
Trąšų ir augalų apsaugos produktų naudojimo reikalavimas dėl draudimo skleisti mėšlą ir (ar) srutas nustatytu laikotarpiu, kaip nustatyta Valdymo reikalavimų aprašo 44 punkte. |
MASTAS |
DIDELIS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
POVEIKIO TRUKMĖ |
NEPASTOVI |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
||
SUNKUMAS |
SUNKUS |
Nustatytas šio reikalavimo pažeidimas. |
Priedo pakeitimai:
Nr. 3D-291, 2013-04-25, Žin., 2013, Nr. 44-2188 (2013-04-30), i. k. 1132330ISAK003D-291
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-725, 2009-10-05, Žin., 2009, Nr. 122-5262 (2009-10-13), i. k. 1092330ISAK003D-725
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-858, 2009-11-11, Žin., 2009, Nr. 136-5947 (2009-11-14), i. k. 1092330ISAK003D-858
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-628, 2010-07-07, Žin., 2010, Nr. 82-4360 (2010-07-13), i. k. 1102330ISAK003D-628
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-764, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5220 (2010-08-26), i. k. 1102330ISAK003D-764
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-892, 2010-10-04, Žin., 2010, Nr. 120-6149 (2010-10-09), i. k. 1102330ISAK003D-892
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-999, 2010-11-11, Žin., 2010, Nr. 133-6816 (2010-11-13), i. k. 1102330ISAK003D-999
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-151, 2011-02-22, Žin., 2011, Nr. 24-1189 (2011-02-26), i. k. 1112330ISAK003D-151
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
8.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-430, 2011-05-24, Žin., 2011, Nr. 65-3070 (2011-05-28), i. k. 1112330ISAK003D-430
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
9.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-535, 2011-06-30, Žin., 2011, Nr. 83-4036 (2011-07-09), i. k. 1112330ISAK003D-535
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
10.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-652, 2011-08-19, Žin., 2011, Nr. 106-5006 (2011-08-27), i. k. 1112330ISAK003D-652
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
11.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-682, 2011-09-15, Žin., 2011, Nr. 114-5379 (2011-09-17), i. k. 1112330ISAK003D-682
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
12.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-758, 2011-10-13, Žin., 2011, Nr. 126-6007 (2011-10-20), i. k. 1112330ISAK003D-758
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
13.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-926, 2011-12-16, Žin., 2011, Nr. 157-7438 (2011-12-23), i. k. 1112330ISAK003D-926
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3d-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
14.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-274, 2012-04-20, Žin., 2012, Nr. 48-2343 (2012-04-24), i. k. 1122330ISAK003D-274
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
15.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-683, 2012-08-27, Žin., 2012, Nr. 101-5160 (2012-08-30), i. k. 1122330ISAK003D-683
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo
16.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-291, 2013-04-25, Žin., 2013, Nr. 44-2188 (2013-04-30), i. k. 1132330ISAK003D-291
Dėl žemės ūkio ministro 2009 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr. 3D-306 "Dėl Sankcijų už kompleksinės paramos reikalavimų pažeidimą taikymo metodikos patvirtinimo" pakeitimo