Įsakymas netenka galios 2011-10-30:

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-1015, 2011-10-21, Žin., 2011, Nr. 130-6176 (2011-10-29), i. k. 11111RRISAK01V-1015

Dėl Ginčų tarp galutinių paslaugų gavėjų, išskyrus vartotojus, ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų bei ginčų tarp naudotojų, išskyrus vartotojus, ir pašto paslaugos teikėjų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2008-06-08 iki 2011-10-29

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 91-3412, i. k. 10511RRISAK001V-659

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL GINČŲ TARP PAŠTO IR (AR) PASIUNTINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR NAUDOTOJŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. liepos 20 d. Nr. 1V-659

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) 3 straipsnio 4 dalies 10 punktu, 11 straipsniu ir įgyvendindamas 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 3 tomas, p. 71) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. birželio 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/39/EB, iš dalies keičiančia Direktyvą 97/67/EB, dėl Bendrijos pašto paslaugų rinkos tolesnio atvėrimo konkurencijai (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 4 tomas, p. 316):

Preambulės pakeitimai:

Nr. 1V-479, 2008-05-30, Žin., 2008, Nr. 65-2494 (2008-06-07), i. k. 10811RRISAK001V-479

 

1. Tvirtinu Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisykles (pridedama).

2. Nustatau, kad ginčai tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų, spręstini pagal Lietuvos Respublikos pašto įstatymo 11 straipsnį, priimti nagrinėti iki Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklių įsigaliojimo, baigiami nagrinėti ir skundžiami pagal Pašto paslaugų teikėjų ir naudotojų ginčų nagrinėjimo tvarką, patvirtintą Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1V-109 „Dėl pašto paslaugų teikėjų ir naudotojų ginčų nagrinėjimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 94-4270).

3. Pripažįstu netekusiu galios Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. rugsėjo 29 d. įsakymą Nr. 1V-109 „Dėl pašto paslaugų teikėjų ir naudotojų ginčų nagrinėjimo tvarkos patvirtinimo“.

4. Nurodau paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS

L. E. DIREKTORIAUS PAREIGAS                                             ROMUALDAS LEONAVIČIUS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus 2005 m. liepos 20 d.

įsakymu Nr. 1V-659

(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus 2008 m. gegužės 30 d.

įsakymo Nr. 1V-479 redakcija)

 

GINČŲ TARP PAŠTO IR (AR) PASIUNTINIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJŲ IR NAUDOTOJŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato prašymų išspręsti ginčą tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų formos, turinio ir pateikimo, taip pat įrodymų pateikimo bei rinkimo reikalavimus, ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą, teises ir pareigas, pasirengimo ginčo nagrinėjimui procedūrą, detalią šalių taikinimo procedūrą, ginčų nagrinėjimo iš esmės procedūrą bei sprendimo priėmimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) 3 straipsnio 4 dalies 10 punktu, 11 straipsniu ir įgyvendinant 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 3 tomas, p. 71) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. birželio 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/39/EB, iš dalies keičiančia Direktyvą 97/67/EB, dėl Bendrijos pašto paslaugų rinkos tolesnio atvėrimo konkurencijai (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 4 tomas, p. 316).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Atsakovas – pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjas, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami.

Ieškovas – naudotojas, pateikęs Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) prašymą išspręsti ginčą, kilusį tarp jo bei pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjo.

Prašymas išspręsti ginčą – ieškovo arba jo įgalioto atstovo tiesiogiai pateiktas ar kitų institucijų persiųstas Tarnybai nagrinėti kreipimasis, kuriame nurodyta, kad yra pažeistos ieškovo teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.

Procedūrinis sprendimas – atskirais klausimais, kuriais ginčas neišsprendžiamas iš esmės, Tarnybos direktoriaus priimtas individualus teisės aktas.

Sprendimas – nutraukus ginčo nagrinėjimą arba iš esmės išnagrinėjus ginčą Tarnybos direktoriaus priimtas individualus teisės aktas.

4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pašto įstatyme.

 

II. PRAŠYMO IŠSPRĘSTI GINČĄ PATEIKIMAS

 

5. Iškilus ginčui tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjo ir naudotojo, kiekvienas naudotojas turi teisę Taisyklėse nustatyta tvarka pateikti Tarnybai prašymą išspręsti ginčą (toliau – Prašymas), kad būtų apginta pažeista ar ginčijama jo teisė arba Lietuvos Respublikos pašto įstatymo saugomas interesas. Ieškovo Prašymas Tarnybai laikomas pateiktu ir tuo atveju, kai kitos viešojo administravimo institucijos jų gautą Prašymą persiunčia Tarnybai nagrinėti pagal kompetenciją.

6. Prašymą pasirašo ieškovas ir (arba) jo atstovas. Kai į Tarnybą kreipiasi ieškovo atstovas, prie Prašymo turi būti pridėtas įgaliojimas. Prašyme turi būti nurodyta:

6.1. Prašymą nagrinėjančios institucijos, kuriai Prašymas pateikiamas, pavadinimas;

6.2. Prašymo surašymo vieta ir data;

6.3. ieškovo vardas, pavardė (pavadinimas), adresas (buveinės adresas), telefono ryšio numeris (jei ieškovas jį turi), elektroninio pašto adresas (jei ieškovas jį turi), taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė (pavadinimas), adresas (buveinės adresas), telefono ryšio numeris (jei atstovas jį turi);

6.4. atsakovo pavadinimas, buveinės adresas;

6.5. konkretus skundžiamas atsakovo veiksmas (neveikimas) arba sprendimas;

6.6. ieškovo reikalavimas (reikalavimai);

6.7. ieškovo ginčijama konkreti suma, jeigu prašymo dalykas įkainojamas;

6.8. aplinkybės ir įrodymai, kuriais ieškovas grindžia savo reikalavimą (reikalavimus);

6.9. informacijaapiekreipimąsiįatsakovą;informacija apie kreipimąsi į atsakovą;

6.10. informacija, ar ginčas tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas Tarnyboje ar teisme, ar ginčo nagrinėjimas nebuvo nutrauktas pagal šių Taisyklių 34 punktą, ar nėra įsigaliojęs Tarnybos, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

6.11. pridedamų dokumentų sąrašas.

7. Kartu su Prašymu Tarnybai turi būti pateikti Prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinantys dokumentai. Prašymas, jo priedai bei kiti dokumentai, teikiami Tarnybai šių Taisyklių nustatyta tvarka, turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73-2675), reikalavimus.

8. Gavusi ieškovo Prašymą, Tarnyba per 5 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos patvirtina Prašymo priėmimo faktą, išskyrus Taisyklių 12 punkte nustatytais atvejais. Prašymo priėmimo faktas patvirtinamas išsiunčiant ieškovui pranešimą, kuriame nurodoma Prašymo priėmimo data, valstybės tarnautojo, kuriam pavesta nagrinėti Prašymą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, Prašymo registracijos numeris.

9. Tuo atveju, jeigu pateiktas Prašymas neatitinka Taisyklių 6 ir (ar) 7 punktų reikalavimų, Tarnyba nustato ieškovui terminą trūkumams pašalinti, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos. Jeigu ieškovas per Tarnybos nustatytą terminą trūkumų nepašalina, Tarnyba, vadovaudamasi Taisyklių 35.3 punktu, procedūriniu sprendimu palieka ginčą nenagrinėtą.

10. Tarnyba pasirengimo ginčo nagrinėjimui stadijos metu ar ginčo nagrinėjimo iš esmės stadijos metu nustačiusi, kad Tarnybos žinioje yra kelios vienarūšės bylos, kuriose dalyvauja tos pačios šalys, arba kelios bylos pagal vieno ieškovo Prašymus skirtingiems atsakovams, arba pagal skirtingų ieškovų Prašymus tam pačiam atsakovui, iki ginčo nagrinėjimo iš esmės pabaigos gali sujungti šias bylas į vieną bylą ir jas nagrinėti kartu, jeigu taip sujungus ginčai bus greičiau ir teisingiau išnagrinėti, taip pat ir tais atvejais, kai bylose nagrinėjami reikalavimai tarpusavyje susiję ir dėl to jų negalima nagrinėti skyrium.

11. Tarnyba atsisako priimti ieškovo Prašymą, jeigu:

11.1. Tarnyba nėra kompetentinga tokį ginčą nagrinėti. Tokiu atveju Prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Tarnyboje dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai raštu pranešama ieškovui;

11.2. yra įsigaliojęs Tarnybos, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba Tarnybos sprendimas ar teismo nutartis priimti ieškovo pateiktą atsisakymą nuo Prašymo ar patvirtinti šalių taikos sutartį;

11.3. Tarnyba arba teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

11.4. šalys yra sudariusios susitarimą perduoti ginčą spręsti arbitražui ir atsakovas prieštarauja, kad ginčas būtų nagrinėjamas Tarnyboje, bei reikalauja laikytis arbitražinio susitarimo, išskyrus ginčus, kurie pagal įstatymus negali būti sprendžiami arbitraže;

11.5. ieškovo vardu Prašymą pateikė neįgaliotas asmuo.

12. Taisyklių 11 punkte nustatytais atvejais Tarnyba priima procedūrinį sprendimą ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Tarnybos sprendimo atsisakyti priimti ieškovo Prašymą priėmimo dienos išsiunčia jį ieškovui.

 

III. GINČO ŠALIŲ, KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ NAGRINĖJANT GINČĄ, TEISĖS IR PAREIGOS

 

13. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant ginčą, turi teisę:

13.1. susipažinti su ginčo nagrinėjimo medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų asmenų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą, daryti išrašus ir nuorašus. Atsakovas visada turi teisę susipažinti su Prašymo tekstu, o ieškovas visada turi teisę susipažinti su atsiliepimo tekstu;

13.2. teikti Tarnybai įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus, prašymus;

13.3. prieštarauti kitos šalies ar kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą, prašymams, paaiškinimams, argumentams ir samprotavimams;

13.4. gauti Tarnybos sprendimų, priimtų nagrinėjant ginčą, nuorašus;

13.5. apskųsti Tarnybos sprendimus ir naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos pašto įstatymas bei šios Taisyklės;

13.6. ginčo šalys, nemokančios lietuvių kalbos, savo iniciatyva ir sąskaita turi teisę kviesti į komisijos posėdį vertėją.

14. Ieškovas taip pat turi teisę pakeisti Prašymo pagrindą arba dalyką, padidinti ar sumažinti Prašymo reikalavimus arba atsisakyti Prašymo. Atsakovas turi teisę pripažinti Prašymą. Šalys gali užbaigti ginčo nagrinėjimą taikos sutartimi.

15. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant ginčą, privalo naudotis savo teisėmis sąžiningai.

16. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant ginčą, teikdami Tarnybai prašymus, įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus bei kitą su ginčo nagrinėjimu susijusią informaciją, turi nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos pašto įstatymas ar kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti laikoma konfidencialia. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą, nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus asmenis, dalyvaujančius nagrinėjant ginčą.

17. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant ginčą, įskaitant ekspertus, kitų valstybės ar savivaldybės institucijų atstovus, norėdami susipažinti su ginčo nagrinėjimo medžiaga, turi pateikti Tarnybai asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą, patvirtinantį asmens teisę atstovauti ginčo šaliai, bei pasirašyti išduodamos susipažinti ginčų nagrinėjimo medžiagos apskaitos žurnale. Susipažįstantis su ginčo nagrinėjimo medžiaga asmuo privalo elgtis rūpestingai ir atsargiai. Draudžiama išsinešti medžiagą iš susipažinimui skirtos patalpos, perduoti medžiagą susipažinti neįgaliotiems asmenims, lankstyti lapus, rašyti pastabas, braukyti, plėšyti ar kitaip gadinti ginčo nagrinėjimo medžiagos dokumentus. Baigus susipažinti, ginčo nagrinėjimo medžiaga turi būti grąžinta atsakingam Tarnybos valstybės tarnautojui, kuris patikrina medžiagą ir užpildo išduodamos susipažinti ginčų nagrinėjimo medžiagos apskaitos žurnalą.

 

IV. PASIRUOŠIMAS GINČO NAGRINĖJIMUI

 

18. Tarnyba, gavusi Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus atitinkantį Prašymą, prie kurio pridėtas atsakovo neigiamas atsakymas į ieškovo pretenziją, kuriame iš esmės atsakyta į Prašymo objektą, praneša atsakovui apie Tarnyboje gautą ieškovo Prašymą ir pradeda ginčą nagrinėti iš esmės pagal Taisyklių V skyriaus nuostatas.

19. Jeigu ieškovas, pateikdamas Prašymą Tarnybai, nepateikė atsakovo neigiamo atsakymo į jo pretenziją, Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ieškovo Prašymo, atitinkančio Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos persiunčia Prašymą, įskaitant jo priedus, ieškovo nurodytam atsakovui ir pasiūlo per jos nustatytą terminą ginčą išspręsti taikiai.

20. Atsakovas, Taisyklių 19 punkte nustatyta tvarka gavęs Tarnybos persiųstą ieškovo Prašymą, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo ieškovo Prašymo gavimo dienos privalo raštu pateikti Tarnybai motyvuotus paaiškinimus dėl Prašymo ir juos pagrindžiančius įrodymus arba informuoti ieškovą ir Tarnybą apie galimybes išspręsti iškilusį ginčą taikiai.

21. Jeigu ieškovas nesutinka su atsakovo siūlomu taikiu ginčo sprendimo būdu, jis per 5 dienas nuo atsakovo atsakymo gavimo dienos apie tai informuoja Tarnybą.

 

V. GINČO NAGRINĖJIMAS IŠ ESMĖS

 

22. Tarnyba pradeda iš esmės nagrinėti ginčą pagal ieškovo Prašyme nurodytas aplinkybes nuo atsakovo paaiškinimų ir juos pagrindžiančių įrodymų gavimo Tarnyboje dienos (atsakovui per nustatytą terminą nepateikus paaiškinimų – nuo termino paaiškinimams pateikti pabaigos), o tuo atveju, kai prie ieškovo Prašymo pridėtas atsakovo neigiamas atsakymas į ieškovo pretenziją, kuriame iš esmės atsakyta į prašymo objektą – nuo ieškovo Prašymo, atitinkančio Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos.

23. Tarnyba, iš esmės nagrinėdama ginčą pagal ieškovo Prašymą, turi teisę:

23.1. kreiptis į ieškovą dėl papildomos informacijos, įrodymų ar paaiškinimų raštu dėl Prašyme keliamų reikalavimų ir nustatyti jų pateikimo terminą arba apklausti ieškovą žodžiu;

23.2. pareikalauti iš ieškovo ir (ar) atsakovo per Tarnybos nustatytą terminą pateikti įrodymus ar paaiškinimus, reikalingus ieškovo Prašymui nagrinėti, o atsakovui nepateikus paaiškinimų ar įrodymų, priimti sprendimą atsižvelgiant į turimus įrodymus;

23.3. kviesti ieškovą, atsakovą, liudytojus, ekspertus, specialistus, kitų valstybės ar savivaldybės institucijų, kurių veiklai galėtų turėti įtakos sprendimas, atstovus dalyvauti nagrinėjant ginčą, o atsakovui neatvykus į ginčo nagrinėjimo posėdį, priimti sprendimą atsižvelgiant į turimus įrodymus;

23.4. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų ginčui nagrinėti reikalingą informaciją;

23.5. nagrinėjant ginčą, naudoti su ginčo nagrinėjimu susijusią kitais tikslais Tarnyboje gautą informaciją;

23.6. atlikti kitus veiksmus, reikalingus nagrinėjant ginčą.

24. Tarnyba ginčą nagrinėja rašytinės procedūros tvarka, išskyrus atvejus, kai bet kurios iš ginčo šalių ar kitų asmenų, dalyvaujančių nagrinėjant ginčą, prašymu arba savo iniciatyva nusprendžia, kad ginčas gali būti geriau išnagrinėtas posėdyje žodinio nagrinėjimo tvarka. Tarnyba informuoja ginčo šalis apie tokį posėdį, tačiau jų neatvykimas nekliudo nagrinėti ginčą.

25. Ginčo nagrinėjimas posėdyje yra viešas, išskyrus atvejus, kai Tarnyba, siekdama apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, nusprendžia nagrinėti ginčą uždarame posėdyje. Visa išnagrinėtos bylos medžiaga, išskyrus bylų, kurios buvo išnagrinėtos neviešai, yra vieša ir su ja gali susipažinti ir byloje nedalyvavę asmenys Susipažinimo su ginčus nagrinėjančių institucijų išnagrinėtų bylų medžiaga taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2007 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 1R-89 (Žin., 2007, Nr. 28-1032), nustatyta tvarka.

26. Tarnyba turi teisę atsisakyti priimti įrodymus, prašymus, motyvus ar kitą informaciją, jeigu ji galėjo būti pateikta anksčiau, o jos vėlesnis pateikimas užvilkins ginčo nagrinėjimą.

27. Paprastai ginčą pagal ieškovo Prašymą nagrinėja Tarnybos paskirtas valstybės tarnautojas. Šių Taisyklių 30 punkte nustatytais atvejais ginčą gali nagrinėti Tarnybos direktoriaus sudaryta komisija.

28. Nagrinėti ginčą pagal ieškovo Prašymą neturi teisės valstybės tarnautojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) nurodytų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.

29. Išaiškėjus šių Taisyklių 28 punkte nurodytoms aplinkybėms, paskirtas nagrinėti ginčą valstybės tarnautojas turi nusišalinti pats arba jis nušalinamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.

30. Tarnybos valstybės tarnautojas, atsakingas už ginčo pagal ieškovo Prašymą nagrinėjimą, nustatęs, kad ginčui išnagrinėti būtinas sudėtingas tyrimas, teikia Tarnybos direktoriui motyvuotą siūlymą sudaryti komisiją ieškovo Prašymui išnagrinėti. Tarnybos direktorius, įvertinęs siūlyme išdėstytus motyvus, turi teisę sudaryti komisiją ieškovo Prašymui išnagrinėti. Tarnybos valstybės tarnautojas, atsakingas už ginčo pagal ieškovo Prašymą nagrinėjimą, bei Tarnybos direktoriaus sudarytos komisijos nariai, sekretorius, taip pat specialistas, ekspertas ir vertėjas nagrinėjant ginčą gali dalyvauti tik pasirašę šių Taisyklių priede nurodytą konfidencialumo pasižadėjimą.

31. Ginčo nagrinėjimas iš esmės laikomas baigtu, atlikus šių Taisyklių 38 punkte nurodytus veiksmus.

32. Ginčas Tarnyboje turi būti išnagrinėtas ir sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Prašymo, atitinkančio Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą ieškovo Prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, Tarnybos motyvuotu procedūriniu sprendimu šis terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.

33. Jeigu ieškovas pasiruošimo ginčo nagrinėjimui stadijos metu arba ginčo nagrinėjimo iš esmės stadijos metu pateikia Tarnybai naują Prašymą, kuriame pakeistas ankstesnio Prašymo pagrindas arba dalykas, padidinti ar sumažinti reikalavimai, ginčas Tarnyboje turi būti išnagrinėtas ir sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Prašymo, kuriuo pakeistas ankstesnio Prašymo pagrindas arba dalykas, padidinti ar sumažinti reikalavimai ir kuris atitinka Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos.

34. Tarnyba nutraukia ginčo nagrinėjimą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Tarnybos sprendimo nutraukti ginčo nagrinėjimą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims, jeigu:

34.1. nagrinėjant ginčą paaiškėjo Taisyklių 11.1, 11.2 punktuose nurodytos aplinkybės;

34.2. ieškovas atsisakė nuo Prašymo ir Tarnyba procedūriniu sprendimu tokį atsisakymą patvirtino;

34.3. teismas nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

34.4. šalys sudarė taikos sutartį ir Tarnyba procedūriniu sprendimu ją patvirtino.

35. Tarnyba procedūriniu sprendimu palieka ginčą nenagrinėtą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Tarnybos sprendimo palikti ginčą nenagrinėtą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims, jeigu:

35.1. nagrinėjant ginčą paaiškėjo šių Taisyklių 11.4, 11.5 punktuose nurodytos aplinkybės;

35.2. Tarnyba nagrinėja ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

35.3. ieškovo Prašymo turinys neatitinka Taisyklių 6 ir (ar) 7 punktuose nustatytų reikalavimų ir ieškovas per Tarnybos nustatytą terminą Prašymo trūkumų nepašalina;

35.4. jeigu atsakovas per Taisyklių 20 punkte nustatytą terminą pasiūlo taikų ginčo sprendimo būdą ir ieškovas sutinka su tokiu ginčo sprendimo būdu;

35.5. ieškovas per Taisyklių 21 punkte nustatytą terminą neinformavo Tarnybos apie tai, kad jis nesutinka su atsakovo siūlomu taikiu ginčo sprendimo būdu.

36. Tarnyba procedūriniu sprendimu sustabdo ginčo nagrinėjimą, jeigu:

36.1. pasibaigė viena iš ginčo šalių (sustabdoma, kol bus perimtos pasibaigusios ginčo šalies teisės ir pareigos arba paaiškės aplinkybės, dėl kurių teisės ir pareigos nebuvo perimtos); jei tokiu atveju įmanoma išskirti reikalavimus, nesusijusius su pasibaigusia ginčo šalimi, Tarnyba toliau atskirai nagrinėja ginčą dėl reikalavimų, nesusijusių su pasibaigusia ginčo šalimi;

36.2. kol Tarnyboje nagrinėjamas kitas ginčas ar teisme nagrinėjama kita byla, kurios neišnagrinėjus negalima spręsti ginčo, kurio nagrinėjimas sustabdomas.

37. Ginčo nagrinėjimo procedūra Tarnyboje gali būti atnaujinta mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340) XVIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

VI. SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

38. Valstybės tarnautojas (o šių Taisyklių 30 punkte nustatytais atvejais – komisija), išnagrinėjęs ginčą, parašo teikimą dėl sprendimo ir perduoda jį Tarnybos direktoriui, kuris priima sprendimą.

39. Sprendimas, atitinkantis šių Taisyklių 40 punkto reikalavimus, turi būti priimtas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teikimo dėl sprendimo gavimo dienos.

40. Sprendimas priimamas atsižvelgiant į ginčo nagrinėjimo metu nustatytas aplinkybes ir jas pagrindžiančius įrodymus. Sprendime turi būti nurodyta:

40.1. sprendimo priėmimo data ir vieta;

40.2. sprendimą priėmusios institucijos pavadinimas, valstybės tarnautojo, išnagrinėjusio ginčą, pareigos, vardas ir pavardė (komisijos narių ir posėdžio sekretoriaus vardai, pavardės), ginčo šalių bei kitų nagrinėjant ginčą dalyvavusių asmenų vardai, pavardės (juridinių asmenų pavadinimai, kodai), adresai (buveinių adresai) bei jų atstovų vardai, pavardės (juridinių asmenų pavadinimai, buveinių adresai);

40.3. ginčo esmė, nurodant ieškovo reikalavimus;

40.4. nagrinėjant ginčą dalyvavusių asmenų paaiškinimų santrauka;

40.5. įrodymų vertinimas;

40.6. argumentai, dėl kurių atmetami kai kurie įrodymai;

40.7. teisės aktai, kuriais Tarnyba vadovavosi, nuorodos į konkrečias normas, kurios buvo taikomos, kiti teisiniai argumentai;

40.8. sprendimas patenkinti ieškovo reikalavimus, iš dalies patenkinti ieškovo reikalavimus ar atmesti ieškovo Prašymą;

40.9. sprendimo apskundimo terminas ir tvarka;

40.10. sprendimo įvykdymo tvarka.

41. Ginčo šalims pateikiamas išsamus motyvuotas Tarnybos sprendimas dėl ginčo.

42. Tarnybos sprendimas (įskaitant ir ginčo nagrinėjimo metu priimtus procedūrinius sprendimus) įsigalioja ir yra privalomas vykdyti nuo jo priėmimo dienos.

43. Tarnybos sprendimas dėl ginčo yra viešas, kiek tai nepažeidžia valstybės, tarnybos, komercinės paslapties ar fizinio asmens privataus gyvenimo apsaugos. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti asmenys, kurie dalyvavo nagrinėjant ginčą, gavę Tarnybos sprendimą ir manydami, kad jame nurodoma informacija yra konfidenciali, per protingą terminą turi pateikti Tarnybai dokumentą, kuriame turi būti nurodyta, kuri informacija, išdėstyta sprendimo tekste, yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Sprendimo tekste išdėstytos teisės aiškinimo taisyklės visais atvejais yra viešos. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų asmenų, dalyvavusių nagrinėjant ginčą, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti konfidenciali. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų asmenų, dalyvavusių nagrinėjant ginčą, nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus asmenis, dalyvavusius nagrinėjant ginčą.

44. Sprendimas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiunčiamas ieškovui ir atsakovui. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės ar savivaldybių institucijų veikla, apie sprendimą informuojama ir suinteresuota valstybės ar savivaldybės institucija.

45. Kol sprendimas neįvykdytas, Tarnyba gali savo iniciatyva ar ginčo šalių prašymu ištaisyti sprendime aptiktas korektūros ar akivaizdžias aritmetines klaidas. Ištaisymų klausimą sprendžia Tarnybos direktorius, nepranešant apie tai ginčo šalims. Tarnybos direktoriaus sprendimas dėl korektūros ar akivaizdžių aritmetinių klaidų ištaisymo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos išsiunčiamas ginčo šalims.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Tarnybos sprendimai ir procedūriniai sprendimai gali būti skundžiami teismui.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1V-479, 2008-05-30, Žin., 2008, Nr. 65-2494 (2008-06-07), i. k. 10811RRISAK001V-479

 


 

Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų

teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklių

priedas

 

_________________________________________________________________________

(Valstybės tarnautojo, komisijos nario, komisijos sekretoriaus, specialisto, eksperto, vertėjo vardas, pavardė, pareigos)

__________________________________________________________________________

(Komisijos pavadinimas)

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

200   m. _____________ d. Nr. _______

____________________________

(Vieta)

 

Būdamas ginčo tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjime dalyvaujančiu valstybės tarnautoju, komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, ekspertu, specialistu, vertėju,

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią, su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią, informaciją, komercines paslaptis, kurios man taps žinomos dirbant komisijos nariu, specialistu, ekspertu, vertėju ar valstybės tarnautoju, nagrinėjančiu ginčus tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų;

1.2. man patikėtą konfidencialią, su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią, informaciją, taip pat informaciją, kuri yra komercinė paslaptis, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ar pasinaudoti.

2. Man išaiškinta, kad konfidencialią, su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią, informaciją ir komercinę paslaptį sudaro ta informacija, kurią ginčo šalys, kiti suinteresuoti asmenys, dalyvaujantys ginčo nagrinėjime, konkrečiai nurodo, pateikdami Prašymus, paaiškinimus ar kitus dokumentus arba teikdami paaiškinimus žodžiu ginčo nagrinėjimo posėdyje.

3. Esu perspėtas, kad pažeidęs šį pasižadėjimą turėsiu atlyginti ginčo šalims padarytus nuostolius.

 

(Parašas)                                                 (Vardas ir pavardė)

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 1V-479, 2008-05-30, Žin., 2008, Nr. 65-2494 (2008-06-07), i. k. 10811RRISAK001V-479

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-479, 2008-05-30, Žin., 2008, Nr. 65-2494 (2008-06-07), i. k. 10811RRISAK001V-479

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. liepos 20 d. įsakymo Nr. 1V-659 "Dėl Ginčų tarp pašto ir (ar) pasiuntinių paslaugų teikėjų ir naudotojų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo