Suvestinė redakcija nuo 2008-12-17 iki 2009-04-25
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 88-3479, i. k. 1062230ISAK00A1-231
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ RENGIMO, ATRANKOS IR ĮGYVENDINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2006 m. rugpjūčio 4 d. Nr. A1-231
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 744 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymą“ (Žin., 2006, Nr. 82-3276) 1.11 punktu:
1. Tvirtinu Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašą (pridedama).
2. Laikau netekusiu galios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. vasario 7 d. įsakymą Nr. A1-46 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 19-666).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2006 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. A1-231
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ RENGIMO, ATRANKOS IR ĮGYVENDINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato reikalavimus paraiškų teikėjams, paraiškoms, paraiškų pateikimo bei jų atrankos tvarką, projektus administruojančias institucijas, paramos darbo vietoms steigti teikimo ir šios paramos lėšų panaudojimo kontrolės tvarką.
2. Vietinių užimtumo iniciatyvų (toliau – VUI) projektų tikslas yra steigti naujas darbo vietas atskirose savivaldybių (seniūnijų) teritorijose bedarbiams neterminuotai įdarbinti, telkiant vietos bendruomenės ir socialinių partnerių pastangas didinti gyventojų užimtumą.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Darbo vietos įsteigimas – materialinių ir teisinių sąlygų naujai darbo vietai sukurti sudarymas ir bedarbio įdarbinimas į sukurtą darbo vietą.
3.2. Darbo vietos panaikinimas – darbo vieta laikoma panaikinta, kai, nepraėjus 3 metų laikotarpiui nuo darbo vietos įsteigimo dienos:
3.2.1. darbo sutartis su įdarbintu asmeniu nutraukiama darbdavio iniciatyva, apie darbo sutarties nutraukimą nepranešama teritorinei darbo biržai ar per 30 darbo dienų į darbą nepriimamas darbo vietai užimti nustatytus kvalifikacinius reikalavimus atitinkantis teritorinės darbo biržos siunčiamas asmuo;
3.2.2. įdarbinto asmens darbo sutartyje keičiama darbovietė ar funkcijos be teritorinės darbo biržos sutikimo;
3.2.3. paramos gavėjas netenka teisės valdyti būtiną darbo vietoms išlaikyti nekilnojamąjį turtą ar be darbo biržos sutikimo parduoda, įkeičia, išnuomoja ar kitaip perleidžia juridiniams ar fiziniams asmenims už subsidijos lėšas darbo vietai įrengti įsigytus įrengimus, įrangą ar kitas darbo priemones;
3.2.4. įdarbinto asmens darbo vietoje darbo sutartyje nustatytu darbo laiku prastova ne dėl įdarbinto asmens kaltės tęsiasi ilgiau kaip trisdešimt dienų iš eilės, taip pat jeigu jam daugiau kaip du mėnesius iš eilės nemokamas visas jam priklausantis darbo užmokestis.
Papildyta papunkčiu:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
3.3. Paraiška – nustatytos formos VUI projekto teikėjo, siekiančio gauti paramą naujoms darbo vietoms steigti, užpildytas dokumentas.
3.4. Parama – pagal šį Aprašą iš valstybės biudžeto arba Užimtumo fondo lėšų skiriama valstybės pagalba, mokant subsidiją darbdaviams darbo vietoms steigti, be kurios jos negalėtų būti įsteigtos. Šios pagalbos teikimo sąlygos nustatytos 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (PL 2006 L 379, p. 5).
De minimis pagalba žemės ūkio sektoriaus įmonėms, užsiimančioms žemės ūkio produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, gali būti teikiama vadovaujantis 2004 m. spalio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1860/2004 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio ir žuvininkystės sektoriuose (OL 2004 L 325, p. 4).
De minimis pagalba įmonėms, užsiimančioms žuvininkystės produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba, gali būti teikiama vadovaujantis 2007 m. liepos 24 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 875/2007 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai žuvininkystės sektoriuje, iš dalies keičiančiu Reglamentą (EB) Nr. 1860/2004 (OL 2007 L 193, p. 6).
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
3.5. Paramos gavėjas – darbdavys, kuriam įgyvendinant VUI projektus, teikiama parama darbo vietoms steigti.
3.6. Projekto lėšos – Užimtumo fondo, valstybės ir savivaldybių biudžetų, įmonių, įstaigų ir organizacijų bei kitų šaltinių lėšos VUI projektams įgyvendinti.
3.9. Tikslinės teritorijos – savivaldybių (seniūnijų) teritorijos, kuriose įgyvendinami VUI projektai. Šias teritorijas, kuriose bedarbių dalis, skaičiuojant nuo darbingo amžiaus gyventojų, projektų įgyvendinimo laikotarpiu yra didesnė negu vidutiniškai šalyje, nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.
3.10. VUI projektų administravimas -VUI projektų atrankos organizavimas, VUI projektų įgyvendinimo sutarčių (toliau vadinama – sutartis) sudarymas, paramos projektams finansuoti teikimas, paramos lėšų panaudojimo kontrolė.
3.11. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo rėmimo įstatymo (Žin., 2006, Nr. 73-2762) sąvokas.
4. Paramos gavėjams, steigiantiems naujas darbo vietas ir įdarbinantiems į jas bedarbius, skiriama subsidija, kurios dydis vienai darbo vietai steigti negali viršyti VUI projektų atrankos paskelbimo metu paskutinio paskelbto šalies ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio 22 dydžių.
5. Maksimali projekto teikėjo prašoma subsidijos suma teikiant paraišką negali viršyti 345 000 Lt, išskyrus žuvininkystės sektoriaus (103 500 Lt) ir žemės ūkio sektoriaus (10 350 Lt) projektų teikėjų paraiškas. Parama kelių įmonėms, atliekančioms krovinių vežimo keliais operacijas, krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti neteikiama.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
6. Projekto teikėjas privalo užtikrinti, kad prašoma subsidija kartu su jau anksčiau jo gauta de minimis pagalba neviršytų 690 000 Lt, transporto sektoriuje – 345 000 Lt, žuvininkystės sektoriuje – 103 500 Lt, žemės ūkio sektoriuje – 10 350 Lt per trejus pastaruosius metus iš eilės.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
7. Paramos gavėjas privalo įsteigti naujas darbo vietas tikslinėse teritorijose ir jas išsaugoti mažiausiai trejus metus nuo darbo vietų įsteigimo. Naujai įsteigtose darbo vietose paramos gavėjas privalo įdarbinti teritorinėje darbo biržoje registruotus bedarbius, atitinkančius VUI projekto paraiškoje paramai gauti (1 priedas) nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, pasirašydamas su jais neterminuotas darbo sutartis. Pasikeitę 1 priedo 5.2 punkte nurodyti kvalifikaciniai reikalavimai darbuotojui, dirbančiam įsteigtoje darbo vietoje, gali būti tikslinami paramos gavėjo ir teritorinės darbo biržos raštišku sutarimu ir įforminami Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutarties (2 priedas) pakeitime. Parama naujoms darbo vietoms sukurti negali būti pagrindas esamoms darbo vietoms naikinti.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
8. Neteko galios nuo 2008-12-17
Punkto naikinimas:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin. 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
10. Neteko galios nuo 2008-12-17
Punkto naikinimas:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin. 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
II. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TEIKĖJAMS IR PARAIŠKOMS
11. Projekto teikėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
11.1. yra vienas iš šių subjektų:
11.1.1. smulkaus ir vidutinio verslo subjektas, nurodytas Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo įstatyme;
11.4. neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui;
11.5. turi nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau kaip 3 metus po numatomo darbo vietos įsteigimo dienos;
11.6. įmonės bendrasis likvidumo koeficientas (trumpalaikis turtas, padalytas iš trumpalaikių įsipareigojimų) yra ne mažesnis kaip vienetas (reikalavimas netaikomas paslaugų įmonėms). Šis rodiklis yra skaičiuojamas bet kuriuo iš šių būdų:
11.6.1 pagal projekto teikėjo paskutinės patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės (balanso) duomenis;
12. Projekto teikėjas pateikia užpildytą nustatytos formos paraišką (1 priedas) ir prie jos prideda šių dokumentų kopijas, patvirtintas juridinio asmens antspaudu ir vadovo parašu:
12.3. dokumentų, patvirtinančių teisę į nekilnojamąjį turtą, būtiną darbo vietoms steigti ir joms išlaikyti ne trumpiau kaip 3 metus po numatomo darbo vietos įsteigimo dienos;
12.4. dokumentų, pagrindžiančių lėšų darbo vietoms steigti poreikį (patalpų remonto darbų, darbo vietos įrengimo projektai ir jų sąmatos);
12.5. metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais, o praėjusių metų dokumentų – su vadovo ir vyr. finansininko parašais;
14. Pateikiami dokumentai turi būti sunumeruoti, susiūti ir kiekvienas lapas pasirašytas projekto teikėjo vadovo arba įgalioto asmens bei pažymėti juridinio asmens antspaudu.
16. Paraiškose nurodoma subsidija skiriama finansuoti šioms darbo vietos steigimo išlaidoms:
16.1. įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai užtikrinti, pirkimo, pristatymo, pritaikymo ir montavimo;
17. Paramos gavėjo nuosavos lėšos, įtrauktos į projekto įgyvendinimo sąmatą ir skirtos projektui įgyvendinti, gali būti skiriamos tik šio Aprašo 16 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti. Šios išlaidos negali būti padengiamos natūra.
18. Projekto įgyvendinimo sąmatoje (paraiškos 11 punktas) turi būti įtrauktos visos projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos litais.
III. PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
20. Paraiškos pateikiamos tikslinės teritorijos teritorinei darbo biržai per 30 dienų nuo VUI projektų atrankos paskelbimo dienos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
21. Paraiška ir jos priedai turi būti gauti ir užregistruoti teritorinėje darbo biržoje per šio Aprašo 20 punkte nurodytą laiką.
22. Teritorinė darbo birža privalo kiekvienai gautai paraiškai suteikti registracijos numerį, fiksuoti tikslią gavimo datą ir paštu išsiųsti arba įteikti projekto teikėjui patvirtinimą apie gautą paraišką, nurodydama paraiškos gavimo datą, laiką.
23. Vokas turi būti adresuotas konkrečiai teritorinei darbo biržai, VUI projektų atrankai. Ant voko turi būti užrašyta „Neatplėšti iki oficialios vokų atplėšimo procedūros“.
24. Paraiška ir jos priedai pateikiami dviem egzemplioriais, nurodant „Originalas“ ir „Kopija“, taip pat pateikiama paraiškos elektroninė versija.
25. Projekto teikėjas turi teisę pakeisti savo paraišką. Toks pakeitimas galioja, jeigu teritorinė darbo birža gauna jį voke su užrašu „Paraiškos pakeitimas“ ir užregistruoja iki galutinio paraiškų priėmimo termino. Pakeitimas turi būti pasirašytas projekto teikėjo vadovo arba jo įgalioto asmens.
26. Projekto teikėjas turi teisę atšaukti pateiktą paraišką. Apie paraiškos atšaukimą jis turi pranešti raštu iki 20 punkte nurodyto paraiškų priėmimo termino.
IV. VUI PROJEKTUS ADMINISTRUOJANČIOS INSTITUCIJOS
28. VUI projektus administruoja:
28.2. Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža);
29. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija administruoja subsidijos darbo vietoms steigti lėšas, įgyvendinant VUI projektus, vykdo bendrą projektų įgyvendinimo priežiūrą, rengia projektų įgyvendinimą reglamentuojančius teisės aktus.
30. Lietuvos darbo birža, administruodama VUI projektus:
30.4. rengia ketvirtines ir metines ataskaitas apie VUI projektų įgyvendinimą, paramos panaudojimo naujoms darbo vietoms steigti efektyvumą trejus metus nuo jų įsteigimo ir teikia jas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;
30.5. skelbia VUI projektų atranką bei prireikus pratęstą paraiškų priėmimo terminą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;
30.6. nagrinėja projektų teikėjo ar paramos gavėjo skundus dėl teritorinių darbo biržų veiksmų, susijusių su VUI projektų įgyvendinimu;
31. Lietuvos darbo biržos direktorius sudaro VUI projektų priežiūros komitetą teritorinių darbo biržų atrinktų paraiškų finansavimo klausimams svarstyti ir projektų įgyvendinimo priežiūrai vykdyti (toliau vadinama – komitetas) iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei valstybės institucijų atstovų ir tvirtina jo darbo reglamentą.
32. Teritorinės darbo biržos, administruodamos VUI projektus:
32.2. teikia projektų teikėjams ir paramos gavėjams išsamią informaciją apie VUI projektų įgyvendinimą, juos konsultuoja projektų rengimo ir įgyvendinimo klausimais;
32.3. priima ir registruoja projektų teikėjų paraiškas, išsiunčia arba įteikia projektų teikėjams patvirtinimus apie gautas paraiškas ir priimtus sprendimus;
32.5. parenka paramos gavėjams teritorinėje darbo biržoje įsiregistravusius bedarbius, atitinkančius nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, ir siunčia juos įdarbinti į įsteigtas darbo vietas;
32.6. priima ir nagrinėja paramos gavėjų VUI projektų veiklos ir finansines ataskaitas (3 ir 4 priedai);
32.8. priima sprendimus dėl paramos gavėjų prašymų perskirstyti sutartyje nustatytas išlaidas tarp skirtingų sąmatos eilučių;
32.10. atlieka projekto įgyvendinimo patikrą vietoje;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
32.13. saugo visus su VUI projektų įgyvendinimu susijusius dokumentus, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
32.14. trejus metus nuo darbo vietų įsteigimo dienos stebi, ar jos nenaikinamos, ir vertina paramos darbo vietoms steigti efektyvumą;
32.15. suderinusios su trišalėmis komisijomis prie teritorinių darbo biržų, nustato tikslines bedarbių grupes, kurioms teikiamas prioritetas įdarbinant į įgyvendinant VUI projektus sukurtas darbo vietas;
Papildyta papunkčiu:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
32.16. priima sprendimus dėl subsidijų grąžinimo.
Papildyta papunkčiu:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
33. Tikslinių teritorijų teritorinių darbo biržų direktoriai sudaro VUI projektų atrankos komisijas paraiškų atrankai ir įgyvendinamų projektų priežiūrai vykdyti (toliau vadinama – komisija) iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), savivaldybių bei teritorinių darbo biržų atstovų. Komisijos darbo reglamentą tvirtina Lietuvos darbo biržos direktorius.
V. PARAIŠKŲ ATRANKA
34. Paraiškas, tinkamas paramai teikti, atrenka komisija. Ji atlieka projekto teikėjo, paraiškos ir jos priedų atitikties formaliems šio Aprašo reikalavimams įvertinimą (5 priedas) ir paraiškos kokybės vertinimą, remdamasi komisijos narių paraiškos kokybės vertinimu (6 priedas).
Komisijai nustačius, kad pateikti ne visi šiame Apraše nurodyti dokumentai, nevisiškai arba neteisingai užpildyti dokumentai, teritorinė darbo birža kreipiasi į paraiškos teikėją, nurodydama trūkumus ir terminą jiems pašalinti.
Komisija atmeta paraiškas, kurių atitiktis VUI projektų tikslams įvertinta mažiau nei 30 balų arba paraiškos kokybė įvertinta mažiau nei 50 balų, o teritorinė darbo birža per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja šių paraiškų teikėjus.
Atitikusių šio Aprašo reikalavimus paraiškų, kurių kokybę komisija įvertino daugiau kaip 50 balų, sąrašą komisija teikia tvirtinti teritorinės darbo biržos direktoriui.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
35. Projektų teikėjai, kurių paraiškos įtrauktos į tinkamų paramai teikti sąrašą, patvirtintą teritorinės darbo biržos direktoriaus, per 3 darbo dienas nuo sąrašo patvirtinimo dienos raštu informuojami, kad jų paraiškos bus teikiamos Lietuvos darbo biržai tolesniam vertinimui.
36. Lietuvos darbo birža, per 14 darbo dienų papildomai patikrinusi, ar teritorinių darbo biržų atrinktos paraiškos atitinka šio Aprašo 11 punkte nustatytus reikalavimus, ir nustačiusi, jog paraiškose pateikta ne visa reikalinga informacija ar reikalingi papildomi dokumentai, kreipiasi į teritorinę darbo biržą, nurodydama trūkumus ir terminą jiems pašalinti.
37. Lietuvos darbo birža atlieka galutinį paraiškų įvertinimą pagal Galutinio paraiškų įvertinimo metodiką (7 priedas) ir teikia atrinktus projektus komitetui svarstyti bei finansuojamų projektų sąrašo projektui sudaryti.
38. Lietuvos darbo biržos direktoriui priėmus sprendimą dėl komiteto pateikto galutinio finansuojamų VUI projektų sąrašo projekto ir jį patvirtinus, teritorinės darbo biržos raštu per 3 darbo dienas informuoja į šį sąrašą patekusius ir nepatekusius projektų teikėjus. Su projektų teikėjais, kuriems nuspręsta skirti subsidiją VUI projektuose numatytoms darbo vietoms steigti, teritorinės darbo biržos per 30 darbo dienų nuo galutinio finansuojamų projektų sąrašo patvirtinimo dienos sudaro sutartis.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
VI. PARAMOS DARBO VIETOMS STEIGTI TEIKIMAS
39. Subsidijos lėšos, skirtos šio Aprašo 16 punkte nurodytoms išlaidoms apmokėti, privalo būti:
40. Paramos gavėjas, prieš pasirašydamas sutartį, pateikia jos galiojimo užtikrinimą – banko garantiją arba draudimo bendrovės laidavimo raštą (kartu su laidavimo draudimo polisu), užtikrinantį suteiktos subsidijos grąžinimą šio Aprašo 61 ir 62 punktuose numatytais atvejais ir sąlygomis.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
41. Pasirašęs sutartį, paramos gavėjas raštu pateikia prašymą teritorinei darbo biržai pervesti jam 30 procentų dydžio avansą nuo visos pagal sutartį skiriamos subsidijos sumos.
42. Teritorinė darbo birža perveda paramos gavėjui avansą per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
43. Paramos gavėjas, panaudojęs ne mažiau kaip 50 proc. projektui įgyvendinti numatytų lėšų (įskaitant visą gautą avansą), gali pateikti teritorinei darbo biržai prašymą pervesti jam iki 50 procentų pagal tarpinio mokėjimo prašymą nuo visos pagal sutartį skiriamos subsidijos sumos. Kartu su prašymu jis pateikia nustatytos formos veiklos ir finansines ataskaitas (toliau bendrai vadinamos – tarpinės ataskaitos) ir išlaidas pateisinančių dokumentų (rangovo (paslaugų ar prekių tiekėjo) pateiktos sąskaitos, perdavimo-priėmimo aktai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas) bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtinti išrašai iš sąskaitos ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas) kopijas.
44. Teritorinė darbo birža, gavusi prašymą pervesti lėšas pagal tarpinio mokėjimo prašymą, per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos išnagrinėja kartu su prašymu pateiktas tarpines ataskaitas ir, jas patvirtinusi, perveda lėšas per 20 darbo dienų nuo ataskaitų patvirtinimo dienos.
45. Teritorinė darbo birža gali atmesti 43 punkte nurodytą prašymą, jeigu, remiantis pateiktomis ataskaitomis ir dokumentais, galima daryti išvadą, kad išlaidos neatitinka šio Aprašo 16 ir 39 punktų reikalavimų, pateikti duomenys netikslūs, informacija dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo nepakankama, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai.
46. Teritorinei darbo biržai atmetus 43 punkte nurodytą prašymą, paramos gavėjas gali per teritorinės darbo biržos raštu nustatytą terminą ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju prašymu pervesti lėšas pagal tarpinio mokėjimo prašymą.
47. Teritorinė darbo birža, gavusi pranešimą apie darbo vietų įsteigimą, per 10 darbo dienų:
47.1. dalyvaujant paramos gavėjui, patikrina vietoje (įmonėje) darbo vietas, įgyvendinant projektą įsigytų įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių panaudojimą šiose darbo vietose;
48. Paramos gavėjui įdarbinus teritorinės darbo biržos siųstus asmenis, atitinkančius nustatytus kvalifikacinius reikalavimus darbui įsteigtose darbo vietose, pasirašomas darbo vietų įsteigimo aktas, prie kurio pridedamos darbo sutarčių su įdarbintais į įsteigtas darbo vietas asmenimis kopijos, patvirtintos juridinio asmens antspaudu ir vadovo parašu, bei kiti, esant reikalui, darbo vietos įsteigimą patvirtinantys dokumentai.
49. Paramos gavėjas, visiškai panaudojęs projektui įgyvendinti skirtas lėšas bei įsteigęs visas numatytas darbo vietas, įdarbinęs darbo biržos siųstus asmenis, pateikia teritorinei darbo biržai nustatytos formos galutines veiklos ir finansines ataskaitas (toliau bendrai vadinamos – galutinės ataskaitos), išlaidas pateisinančių dokumentų bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas ir prašymą pervesti likusias (arba iki 70 procentų nuo visos sutartyje numatytos projektui skiriamos subsidijos sumos, jeigu tarpinio mokėjimo prašymo nebuvo) lėšas pagal galutinio mokėjimo prašymą.
50. Teritorinė darbo birža, gavusi galutines ataskaitas, per 15 darbo dienų jas išnagrinėja ir patvirtina bei perveda lėšas pagal galutinio mokėjimo prašymą.
51. Nustatyti naujų darbo vietų atitiktį teisės aktų reikalavimams teritorinė darbo birža gali kviestis konsultuoti kompetentingas institucijas (Valstybinę darbo inspekciją, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ir kt.). Šių institucijų specialistai nustato, ar įrengtos darbo vietos atitinka Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 70-3170), Darboviečių įrengimo bendrųjų nuostatų (Žin., 1998, Nr. 44-1224) ir kitų teisės aktų nustatytus darbo vietų įrengimo reikalavimus.
52. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą pervesti lėšas pagal galutinio mokėjimo prašymą dėl šio Aprašo 45 punkte nurodytų priežasčių. Paramos gavėjas gali šio Aprašo 46 punkte nustatyta tvarka pateikti naują prašymą.
54. Paramos gavėjai projektui įgyvendinti skirtas lėšas panaudoja pagal projekto veiklas (paraiškos 5.1 punktas).
55. Projekto veiklos ir (ar) sąmata gali būti tikslinamos, esant priežastims, kurių nebuvo galima numatyti, ir atvejais, nenumatytais šio Aprašo 58 punkte, pateikus teritorinei darbo biržai motyvuotą prašymą dėl projekto veiklų patikslinimo ir (ar) išlaidų tarp skirtingų sąmatos eilučių perskirstymo.
56. Teritorinė darbo birža per 10 darbo dienų nuo paramos gavėjo prašymo patikslinti projekto veiklas ir sąmatą gavimo dienos, įvertinusi jo pagrįstumą, priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo. Teritorinei darbo biržai patvirtinus pakeitimus, jie tampa sudėtine sutarties dalimi.
57. Paramos gavėjas, nupirkęs prekių, paslaugas arba darbus už projekto, kuriam suteikta parama, lėšas šio Aprašo 60 punkte nustatyta tvarka ir nepanaudojęs visų lėšų, numatytų projekto įgyvendinimo sąmatoje, arba, vykdant projektą iškilus poreikiui įsigyti kitą projektui įgyvendinti būtiną įrangą, paslaugas ar darbus, turi pateikti teritorinei darbo biržai prašymą, nurodytą šio Aprašo 55 punkte.
58. Paramos gavėjas gali savo nuožiūra koreguoti projekto įgyvendinimo sąmatą, nedidindamas paraiškoje nurodyto subsidijos dydžio, jeigu:
58.1. paramos lėšų perskirstymas tarp skirtingų projekto įgyvendinimo sąmatos eilučių nepakeičia planuotų išlaidų daugiau kaip 5 procentais;
59. Apie 58 punkte nurodytus pakeitimus paramos gavėjas raštu informuoja teritorinę darbo biržą, pateikdamas tarpines ir (ar) galutines ataskaitas.
60. Prekių, paslaugų arba darbų pirkimai už projekto, kuriam suteikta parama, lėšas turi būti atliekami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), kai paramos gavėjas pagal nurodytąjį įstatymą yra perkančioji organizacija. Tuo atveju, kai paramos gavėjas nėra perkančioji organizacija, visi pirkimai vykdomi vadovaujantis Lietuvos darbo biržos direktoriaus patvirtintomis Paramos gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis, pirkimų taisyklėmis.
61. Paramos gavėjas privalo grąžinti teritorinei darbo biržai:
61.2. per jos nustatytą terminą paramos lėšas, kurios panaudotos kitoms nei šio Aprašo 16 punkte nurodytoms išlaidoms padengti;
62. Paramos gavėjas, panaikinęs įsteigtą darbo vietą, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai suteiktą subsidiją tai darbo vietai įsteigti:
VII. PARAMOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖS TVARKA
64. Paramos gavėjas privalo:
64.1. visiškai atsiskaityti su teritorine darbo birža už suteiktą paramą iki einamųjų metų gruodžio 10 d., pateikdamas galutines veiklos ir finansines ataskaitas;
64.2. teikti ataskaitas teritorinei darbo biržai:
64.2.1. kas mėnesį iki kito mėnesio 3 dienos – projekto veiklos mėnesinę ataskaitą (3 priedas) ir projekto mėnesinę finansinę ataskaitą (4 priedas), kol bus įsteigtos sutartyje numatytos darbo vietos;
65. Teritorinė darbo birža pripažįsta tik tas paramos gavėjo išlaidas, kurios patvirtinamos išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijomis.
66. Teritorinė darbo birža, atlikusi projekto įgyvendinimo patikrą vietoje, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikros vietoje atlikimo parengia patikros vietoje ataskaitą. Patikros vietoje ataskaitos kopija paštu siunčiama paramos gavėjui.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
67. Paramos gavėjas per 30 darbo dienų privalo grąžinti teritorinei darbo biržai visą jam pervestą subsidiją (-as), kai:
67.2. pateiktose tarpinėse ataskaitose per 50 darbo dienų nepagrindžiama, kodėl projekte numatyti darbai nevykdomi;
671. Jei paramos gavėjas nesudaro sąlygų teritorinei darbo biržai atlikti projekto įgyvendinimo patikrą vietoje ar, teritorinei darbo biržai pareikalavus, neteikia su sutarties vykdymu susijusios informacijos, tai paramos gavėjas per 14 (keturiolika) darbo dienų nuo minėtų paramos gavėjo įsipareigojimų nevykdymo dienos turi sumokėti 5 procentų dydžio baudą nuo projektui įgyvendinti skirtų paramos lėšų sumos.
Papildyta punktu:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
VIII. GINČŲ NAGRINĖJIMAS
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir
tvarkos aprašo
1 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto paraiškos paramai gauti forma)
_______________________________________________________________
(projekto teikėjo pavadinimas)
_______________________________________________________________
(kodas, adresas, tel., faks., el. pašto adresas, atsiskaitomoji sąskaita)
_____________________________darbo biržai
(darbo biržos pavadinimas)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO
___________________________________________
(projekto pavadinimas)
PARAIŠKA PARAMAI GAUTI
________________ Nr. _____________
(data)
1. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO VIETA
________________________________________________________________________________
(nurodyti, kokioje teritorijoje bus įgyvendinamas projektas)
2. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKAS[1]
Numatoma pradžia __________________________________________________________
(data)
Numatoma pabaiga __________________________________________________________
(data)
3. PROJEKTO SANTRAUKA
3.1. Suminė projekto vertė (Lt), iš viso ___________________________________________
(skaičiais ir žodžiais)
valstybės parama _________________________________________________________________ ;
(skaičiais ir žodžiais)
paramos gavėjo nuosavos lėšos ______________________________________________________ .
(skaičiais ir žodžiais)
4. PROJEKTO AKTUALUMAS, TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
4.1. Problemos pagrindimas
________________________________________________________________________________
(atsižvelgiant į vietos darbo rinkos ir socialinę ekonominę padėtį, aprašyti problemas ir priežastis, dėl kurių
________________________________________________________________________________
svarbu įgyvendinti teikiamą projektą šioj e teritorijoje)
4.2. Projekto tikslai ir uždaviniai
________________________________________________________________________________
(atsižvelgiant į pateiktą problemos pagrindimą, apibūdinti tikslus ir uždavinius, kuriuos bus siekiama įgyvendinti
________________________________________________________________________________
šiuo projektu. Nurodyti, kaip projektas padės spręsti socialines problemas ir kokios įtakos turės teritorijos ekonominei
________________________________________________________________________________
plėtrai bei kokią naudą duos vietos gyventojams)
________________________________________________________________________________
5. PROJEKTO VEIKLOS IR VADYBOS APRAŠYMAS
5.1. Projekto veiklos
Veiklos pavadinimas |
Įgyvendinimo laikas |
Finansavimo šaltinis |
Lėšos, Lt |
||
pradžia |
pabaiga |
trukmė, savaitėmis |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
________________________________________________________________________________
(aprašyti, kokios veiklos bus vykdomos įgyvendinant projekte numatytus tikslus ir uždavinius;
________________________________________________________________________________
pagrįsti kiekvienos veiklos būtinumą darbo vietoms sukurti; apibūdinti projekto veiklas, nurodytas lentelėje)
________________________________________________________________________________
5.2. _______________________________________________________________________
(nurodyti, kokioms tikslinėms grupėms priklausantys asmenys bus įdarbinami, reikalavimus jų
________________________________________________________________________________
kvalifikacijai. Kiekvieno naujai įdarbinamo darbuotojo kvalifikacijai keliamus reikalavimus apibūdinti
________________________________________________________________________________
pagal pateiktą formą)
Profesija |
|
Kvalifikacija (kategorija) |
|
Darbo patirtis (stažas) |
|
Išsilavinimas |
|
Kiti reikalavimai |
|
5.3. _______________________________________________________________________
(aprašyti, ar naujai įdarbintiems darbuotojams bus suteikta galimybė tobulinti kvalifikaciją ir (ar) įgyti
________________________________________________________________________________
bendresnių darbo rinkoje profesinių žinių (darbo kompiuteriu žinių, projektų vadybos pagrindų ir kt.)
________________________________________________________________________________
5.4. _______________________________________________________________________
(apibūdinti, kokie Jūsų įmonės/viešosios įstaigos dabartiniai darbuotojai dalyvaus projekte ir už ką jie bus
________________________________________________________________________________
atsakingi, kaip bus organizuojama vidinė projekto įgyvendinimo kontrolė ir koordinavimas)
________________________________________________________________________________
6. DARBO, ATLIEKAMO ĮSTEIGTOJE DARBO VIETOJE, APRAŠYMAS
________________________________________________________________________________
(nurodyti, kokius darbus įdarbinti asmenys atliks kiekvienoje iš įsteigtų darbo vietų; aprašyti darbuotojų
________________________________________________________________________________
funkcijas ar pareigybę; pagrįsti, kaip bus užtikrinamas kiekvieno iš darbuotojų užimtumas (darbo krūvis visą darbo
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
laiką) trejus metus po darbo vietos įsteigimo)
7. LAUKIAMI PROJEKTO REZULTATAI IR PASEKMĖS
7.1. _______________________________________________________________________
(apibūdinti, kokius rezultatas tikimasi gauti įgyvendinus projektą; kur įmanoma, nurodyti laukiamų
________________________________________________________________________________
rezultatų skaitinę išraišką)
________________________________________________________________________________
7.2. _______________________________________________________________________
(pagrįsti, kaip laukiami rezultatai atitinka VUI projektų tikslą; nurodyti, kokią socialinę naudą
________________________________________________________________________________
projekto įgyvendinimas duos teritorijai (socialinės paramos gavėjų sumažėjimą, paskatins ekonominę ar socialinių
________________________________________________________________________________
paslaugų plėtrą, naujas užimtumo galimybes, darbo rinkos lankstumo padidinimą ir kt.))
________________________________________________________________________________
7.3. _______________________________________________________________________
(nurodyti, kaip projektas padės spręsti tikslinių bedarbių grupių užimtumo problemas ir vystyti
________________________________________________________________________________
skatintiną šioje teritorijoje ūkinę veiklą)
________________________________________________________________________________
7.4. _______________________________________________________________________
(apibūdinti projekto multiplikatoriaus efektą, tai yra ar naujai sukurtosios darbo vietos sudarys prielaidas
________________________________________________________________________________
darbo vietoms atsirasti kitose šios teritorijos įmonėse arba naujos paslaugos sudarys sąlygas dirbti anksčiau nedirbusiems asmenims [2])
________________________________________________________________________________
8. PROJEKTO TĘSTINUMAS
________________________________________________________________________________
(pagrįsti projekto tęstinumą, kai pasibaigs jo finansavimas (kaip bus užtikrintas sukurtų darbo vietų
________________________________________________________________________________
ilgalaikiškumas, iš kokių šaltinių bus gaunamos apyvartinės lėšos darbo vietoms išlaikyti ir kt.))
________________________________________________________________________________
9. PROJEKTO TEIKĖJAS IR JO PARTNERIAI
9.1. Projekto teikėjas:
Įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas ___________________________________________
Teisinė forma (pvz., AB, UAB, viešoji įstaiga) _____________________________________
Veiklos sritis _______________________________________________________________
Įmonės registracijos data ______________________________________________________
Darbuotojų, dirbančių pagal neterminuotas sutartis, skaičius __________________________
Įmonės/viešosios įstaigos gebėjimas vykdyti projektą
________________________________________________________________________________
(nurodyti sukauptą patirtį įgyvendinant projektus; organizacinius gebėjimus, patirtį versle)
9.2. Projekto teikėjo veiklos aprašymas
________________________________________________________________________________
9.3. Projekto partneriai (jeigu jie yra)
Partnerio įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas ____________________________________
Veiklos sritis _______________________________________________________________
Įsipareigojimai vykdant projektą ________________________________________________
Gebėjimas vykdyti projektą ___________________________________________________
(nurodyti sukauptą patirtį įgyvendinant projektus, organizacinius
________________________________________________________________________________
gebėjimus, patirtį versle)
________________________________________________________________________________
10. SAVIVALDYBĖS PARAMA
________________________________________________________________________________
(nurodyti savivaldybės paramos formas projektui remti (skiria lėšas, patalpas ar įrengimus, nustato mokesčių
________________________________________________________________________________
lengvatas ir kt.)
11. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA
11.1. Projekto įgyvendinimo sąmata, Lt
Eil. Nr. |
Projekto įgyvendinimo lėšų paskirstymas |
Iš viso išlaidų, Lt |
Iš jų |
|||||
valstybės paramos lėšos |
projekto teikėjo lėšos |
savivaldybės ir projekto partnerių lėšos |
||||||
suma, Lt |
struktūra, proc. |
suma, Lt |
struktūra, proc. |
suma, Lt |
struktūra, proc. |
|||
1. |
Įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai užtikrinti, pirkimas, pristatymas, pritaikymas ir montavimas |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Darbo vietai ir darbuotojui reikalingų licencijų ir leidimų įsigijimas |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Mokymo išlaidos (jeigu teritorinė darbo birža neorganizuoja mokymo) |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Patalpų remontas |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Draudimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Reklamos išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
PASTABA. Kiekvieną eilutę išskaidykite, nurodydami konkretų išlaidų elementą (pavyzdžiui, jeigu jūsų projektui įgyvendinti reikalingas tam tikras įrengimas, jį nurodykite). Visos išlaidos turi būti nurodytos su mokesčiais, išskyrus PVM, kai paramos gavėjai, kaip PVM mokėtojai, yra registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje.
11.2. ______________________________________________________________________
(pateikti trumpą projekto sąmatos kiekvienos eilutės išskaidytą pagrindimą, nurodant ryšį tarp
________________________________________________________________________________
numatomų veiklų ir reikalingų lėšų; pagrįsti įrengimų, įrangos, darbo priemonių, patalpų remonto ir kitų darbų poreikį
________________________________________________________________________________
darbo vietoms įsteigti ir tam būtinas lėšas)
12. INFORMACIJA APIE PER PASTARUOSIUS TREJUS METUS GAUTĄ DE MINIMIS IR KITĄ VALSTYBĖS PAGALBĄ (iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, Užimtumo fondo, Europos Sąjungos struktūrinių ir kitų fondų bei kitų lėšų)
Projekto ir finansuojančios programos pavadinimas |
Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
Gautos finansinės paramos suma |
|
|
|
|
|
|
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
13. PRIDEDAMA:
13.3. dokumentų, patvirtinančių teisę į nekilnojamąjį turtą, būtiną darbo vietoms steigti (pritaikyti) ir jas išlaikyti ne trumpiau kaip 3 metus po numatomo darbo vietos įsteigimo dienos, kopijos, __________ lapai;
13.4. dokumentų, pagrindžiančių lėšų naujoms darbo vietoms įsteigti poreikį (patalpų remonto darbų, darbo vietos įrengimo projektai ir jų sąmatos), kopijos, __________ lapai.
13.5. metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais, o praėjusių metų dokumentų – su vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijos, _________ lapai;
13.6. už paskutinius finansinius metus atlikto audito ataskaitos ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą (jei toks auditas buvo atliktas) kopijos, ________ lapai.
PASTABA. Esant galimybei, pateikti kitą papildomą informaciją, kuri padėtų teritorinėms darbo biržoms geriau suprasti projektą, įvertinti projekto vykdytojų įdirbį ar kvalifikaciją. Pavyzdžiui, galima pridėti komercinius pasiūlymus įrangai ar darbo priemonėms įsigyti ir kt.
14. PROJEKTO TEIKĖJO VADOVO PASIŽADĖJIMAS
Aš“_______________________________________________________________________
(projekto teikėjo vadovo vardas, pavardė)
patvirtinu, kad paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.
Aš įsipareigoju leisti teritorinei darbo biržai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.
Patvirtinu, kad mano atstovaujama įmonė/viešoji įstaiga nėra likviduojama, jai nėra pradėta bankroto procedūra ir (ar) nėra vykdoma restruktūrizacija.
____________________ _________________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir
tvarkos aprašo
2 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutarties forma)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTIS
_____________ Nr. _________
(data)
_____________________
(sudarymo vieta)
_____________________________________________________ darbo birža (toliau – darbo birža),
(darbo biržos pavadinimas)
atstovaujama ___________________________________________________________________ , ir
(pareigų pavadinimas, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)
__________________________________________________________ (toliau – paramos gavėjas),
(įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)
atstovaujama,_____________________________________________________________________
(pareigų pavadinimas, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)
toliau bendrai vadinamos Šalimis, vadovaudamosi Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. A1-230 (toliau vadinama – šis Aprašas), sudarėme šią Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartį (toliau vadinama – Sutartis):
I. SUTARTIES DALYKAS
Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto _______________________________ įgyvendinimas
(projekto pavadinimas)
II. ĮSIPAREIGOJIMAI
1. Paramos gavėjo:
1.2. įdarbinti į įsteigtas darbo vietas darbo biržos pasiūlytus asmenis, sudarant su jais neterminuotas darbo sutartis visam darbo laikui, išskyrus atvejus, kai įdarbinami asmenys, kuriems darbo santykius reglamentuojantys teisės aktai nustato sutrumpintą arba ne visą darbo laiką;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
1.3. įdarbinus darbo biržos pasiūlytą asmenį į įsteigtą darbo vietą arba iš jos atleidus, per 3 darbo dienas raštu apie tai informuoti darbo biržą;
1.4. įsteigtų darbo vietų nepanaikinti trejus metus nuo darbo vietos (-ų) įsteigimo dienos ir teikti per šiuos trejus metus kiekvieną metų ketvirtį iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d. darbo biržai ketvirtinę ataskaitą apie įsteigtose darbo vietose dirbančius asmenis;
1.6. grąžinti visą nepanaudotą paramą į darbo biržos atsiskaitomąją sąskaitą iki 200_m. gruodžio 10 d.;
1.8. projektui įgyvendinti valstybės ir projekto vykdytojo lėšoms atidaryti specialiąją sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančiame banke, iš kurios atsiskaitymai vykdomi atliekant bankinius pavedimus, ir vesti atskirą tam skirtų lėšų panaudojimo finansinę apskaitą;
1.9. prekių, paslaugų arba darbų pirkimus atlikti vadovaujantis:
1.10. teikti darbo biržai šiame Apraše nustatytos formos ir sąlygomis veiklos ir finansines ataskaitas bei raštu kas mėnesį ją informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą, paramos ir nuosavų lėšų panaudojimą projektui įgyvendinti bei kitą, darbo biržai pareikalavus, su sutarties vykdymu susijusią informaciją;
1.12. nedelsiant informuoti darbo biržą ir projekto partnerius apie įvykius, kurie gali turėti neigiamos įtakos projektui;
1.13. atlyginti darbo biržai ir tretiesiems asmenims padarytą žalą, kuri atsirastų dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nutraukimo prieš terminą;
1.14. projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus iki metinės finansinės atskaitomybės patvirtinimo įtraukti į apskaitą ir saugoti atskirai nuo įmonės veiklos dokumentų, užtikrinant jų išsaugojimą;
1.15. patvirtinus metinę finansinę atskaitomybę, projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus saugoti laikantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatytos tvarkos (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982);
1.16. įgyvendinti projektą profesionaliai, efektyviai ir taupiai, taikant profesinius vadybos ir apskaitos standartus, ir atsakyti už projekto vykdymo kokybę;
1.17. panaikinęs įsteigtą darbo vietą arba atsisakęs per 30 darbo dienų laikotarpį nuo atleidimo iš darbo dienos įdarbinti darbo biržos siunčiamus bedarbius, kurie atitinka nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, privalo darbo biržai grąžinti suteiktą paramą tai darbo vietai įsteigti:
1.18. laiku negrąžinus paramos lėšų Sutartyje ir Apraše nurodytais atvejais, mokėti 0,2 procento dydžio delspinigius nuo negrąžintų projektui įgyvendinti suteiktų paramos lėšų;
1.19. neparduoti, nedovanoti ar kitaip neperleisti, taip pat neišvežti už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, neįkeisti ar kitaip nesuvaržyti teisių į ilgalaikį materialųjį turtą kurį paramos gavėjas įsigijo, pasinaudojęs parama, be Lietuvos darbo biržos leidimo ne mažiau kaip trejus metus nuo jo įsigijimo;
1.20. nesudarius sąlygų darbo biržai atlikti projekto įgyvendinimo patikrą vietoje ar, darbo biržai pareikalavus, nesuteikus su sutarties vykdymu susijusios informacijos, per 14 (keturiolika) darbo dienų nuo minėtų paramos gavėjo įsipareigojimų nevykdymo dienos turi sumokėti 5 procentų dydžio baudą nuo projektui įgyvendinti skirtų paramos lėšų sumos.
Papildyta papunkčiu:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
2. Darbo biržos:
2.1. skirti paramos gavėjui __________________________________________________ Lt
(žodžiais)
projektui vykdyti;
2.2. lėšas, nurodytas 2.1 punkte, pervesti į paramos gavėjo specialiąją sąskaitą, atidarytą nurodytame Lietuvos Respublikoje veikiančiame banke;
2.3. nagrinėti raštu pateiktus paramos gavėjo prašymus ir paklausimus, teikti metodinę pagalbą ir informaciją, reikalingą projektui įgyvendinti;
2.4. siūlyti paramos gavėjui įdarbinti darbo biržoje įregistruotus bedarbius, atitinkančius projekte nustatytus kvalifikacinius reikalavimus;
2.5. organizuoti (pagal darbo biržos įgyvendinamas mokymo programas) paramos gavėjo prašymu asmenų, numatomų įdarbinti į įsteigtas darbo vietas, profesinį mokymą;
III. PROJEKTO FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ PERVESTAS LĖŠAS
IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
4. Sutarties Šalys už šioje Sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
5. Darbo biržai nustačius, kad lėšos, skirtos projektui vykdyti, naudojamos ne pagal paskirtį, paramos gavėjas privalo šias lėšas grąžinti darbo biržai per jos nustatytą terminą.
6. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už šioje Sutartyje numatytų įsipareigojimų nevykdymą, jei tai įvyko dėl nenugalimos jėgos sukeltų aplinkybių Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais. Apie tokių aplinkybių atsiradimą šios Sutarties Šalis privalo informuoti kitą Šalį raštu per 3 darbo dienas.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
7. Visus juridinius veiksmus, susijusius su šios Sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, atlieka Sutarties Šalys.
10. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami Šalių susitarimu, o nesusitarus – įstatymų nustatyta tvarka.
Šalių adresai ir kiti rekvizitai:
Darbo birža |
Paramos gavėjas |
__________________________________________ |
____________________________________ |
(adresas, kodas, telefonas) |
(adresas, kodas, telefonas) |
__________________________________________ |
____________________________________ |
(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris) |
(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris) |
__________________________________________ |
____________________________________ |
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
|
____________________ |
____________________ |
(parašas) |
(parašas) |
____________________ |
____________________ |
(vardas ir pavardė) A. V. |
(vardas ir pavardė) A. V. |
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir
tvarkos aprašo
3 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto veiklos ataskaitos forma)
_________________________________________________________________
(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO
__________________________________
(projekto pavadinimas)
________________________ VEIKLOS ATASKAITA
(įrašyti: mėnesinė, tarpinė, galutinė)
______________ Nr. __________
(data)
_____________________________
(sudarymo vieta)
Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutarties data ir Nr. ________________
Projekto koordinatorius_______________________________________________________
Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma________________________________________________
________________________________________________________________________________
(nurodyti, kokia veikla įgyvendinta, kokie darbai, pirkimai atlikti bei kaip tai atitinka projekto
________________________________________________________________________________
įgyvendinimo sąmatos eilutes1)
_____________________ _______________ ___________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir
tvarkos aprašo
4 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto finansinės ataskaitos forma)
_______________________________________________________
(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO
____________________________________
(projekto pavadinimas)
_________________________________ FINANSINĖ ATASKAITA
(įrašyti: mėnesinė, tarpinė, galutinė)
_____________________ Nr. ______________
(data)
_____________________________
(sudarymo vieta)
Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutarties data ir Nr. ________________
Projekto koordinatorius_______________________________________________________
Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma________________________________________________
________________________________________________________________________________
(nurodyti planuotas išlaidas, faktines išlaidas ir gautą paramą1)
________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA:
1. Užpildyta Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatytos formos biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos – finansinės atskaitomybės forma Nr. 2.
2. Išlaidas pateisinančių dokumentų kopijos2.
_____________________ _______________ ___________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir
tvarkos aprašo
5 priedas
(Projekto teikėjo, paraiškos ir jos priedų atitikties formaliems Aprašo reikalavimams
įvertinimo forma)
PROJEKTO TEIKĖJO, PARAIŠKOS IR JOS PRIEDŲ ATITIKTIES FORMALIEMS APRAŠO REIKALAVIMAMS ĮVERTINIMAS
_____________________________________________________________
(projekto pavadinimas, projekto teikėjo įmonės kodas ir adresas)
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Taip |
Ne |
1. |
Neteko galios nuo 2008-12-17 |
|
|
2. |
Projekto teikėjas atitinka šiuos reikalavimus (Aprašo 11 punktas): |
|
|
2.1. |
yra smulkaus ir vidutinio verslo subjektas, nurodytas Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo įstatyme |
|
|
2.2. |
yra viešoji įstaiga, kurioje mažiau nei pusę balsų dalininkų susirinkime turi (arba visai neturi): valstybės institucija ar įstaiga arba savivaldybės institucija ar įstaiga, arba valstybės ar savivaldybių įmonė |
|
|
2.3. |
yra įregistruotas Lietuvos Respublikoje |
|
|
2.4. |
nėra bankrutavęs ar bankrutuojantis ir (ar) nevykdo restruktūrizacijos |
|
|
2.5. |
neturi mokestinės nepriemokos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetams ir fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija, nėra skolingas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui |
|
|
2.6. |
turi nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau kaip 3 metus po numatomo darbo vietos įsteigimo dienos |
|
|
2.7. |
įmonės bendrasis likvidumo koeficientas (trumpalaikis turtas, padalytas iš trumpalaikių įsipareigojimų) yra ne mažesnis kaip vienetas (reikalavimas netaikomas paslaugų įmonėms) |
|
|
2.8. |
yra tiesiogiai atsakingas už projekto vykdymą ir darbo vietų įsteigimą |
|
|
3. |
Prašoma parama neviršija nustatyto maksimalaus dydžio (Aprašo 5 punktas) |
|
|
4. |
Prašoma parama vienai darbo vietai neviršija nustatyto maksimalaus dydžio (Aprašo 4 punktas) |
|
|
5. |
Paraiškos teikėjas numato savo lėšomis padengti ne mažiau kaip 35 procentus visų projekto išlaidų (Aprašo 5 punktas) |
|
|
6. |
Paraiška parengta ir pateikta pagal nustatytus reikalavimus (Aprašo 13-18 punktų reikalavimai) |
|
|
7. |
Pateikta projekto teikėjo registravimo pažymėjimo kopija (Aprašo 12.1 punktas) |
|
|
8. |
Pateikta projekto teikėjo steigimo dokumentų kopija (Aprašo 12.2 punktas) |
|
|
9. |
Pateikta dokumentų, patvirtinančių teisę į nekilnojamąjį turtą, būtiną darbo vietoms steigti ir joms išlaikyti ne trumpiau kaip 3 metus po numatomo darbo vietos įsteigimo dienos, kopija (Aprašo 12.3 punktas) |
|
|
10. |
Pateikta dokumentų, pagrindžiančių lėšų darbo vietoms steigti poreikį (patalpų remonto darbų, darbo vietos įrengimo projektai ir jų sąmatos), kopija (Aprašo 12.4 punktas) |
|
|
11. |
Pateikta metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais, o praėjusių metų dokumentų – su vadovo ir vyr. finansininko parašais kopija (Aprašo 12.5 punktas) |
|
|
12. |
Pateikta už paskutinius finansinius metus atlikto audito ataskaitos ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą (jei toks auditas buvo atliktas) kopija (Aprašo 12.6 punktas) |
|
|
Komisijos pirmininkas _______________ _________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Nariai _______________ _________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_______________ _________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
____________
(data)
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos ir įgyvendinimo
sąlygų ir tvarkos aprašo
6 priedas
(Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro 2008 m.
gruodžio 8 d. įsakymo
Nr. A1-414 redakcija)
(Paraiškos kokybės vertinimo forma)
PARAIŠKOS KOKYBĖS VERTINIMAS
____________________________________________________________
(projekto pavadinimas, projekto teikėjo įmonės kodas ir adresas)
Projektų atrankos komisijos prie _________________________________________
(teritorinės darbo biržos pavadinimas)
narys _______________________________________________________________
(vardas ir pavardė)
Vertinimo kriterijus |
Maksimalus balų skaičius |
Komisijos nario skirtas balų skaičius |
1. Projekto atitiktis VUI projektų tikslams |
60 |
|
1.1. Projektas atitinka teritorijos darbo rinkos poreikius (projekto vykdytojas įdarbins bedarbius, kuriuos, neįgyvendinus projekto, būtų sunku įdarbinti savivaldybės / seniūnijos darbo rinkoje) |
20 |
|
1.2. Projekto teikėjas numato bedarbių profesinį mokymą (teritorinės darbo biržos organizuojamuose kursuose, darbo vietoje), įdarbinus bus sudarytos sąlygos bendriesiems profesiniams įgūdžiams įgyti |
5 |
|
1.3. Numatoma įdarbinti bedarbius, teritorinės darbo biržos priskirtus tikslinėms bedarbių grupėms |
5 |
|
1.4. Pagrįsti kvalifikaciniai reikalavimai įdarbinamiems bedarbiams ir jų užimtumas įsteigtose darbo vietose |
5 |
|
1.5. Pagrįstas projekto tęstinumas pasibaigus jo finansavimui |
10 |
|
1.6. Pagrįstas projekto rezultatų poveikis savivaldybės socialinei ekonominei plėtrai ir aiški nauda vietos gyventojams |
5 |
|
1.7. Projektas atitinka vietos savivaldos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros prioritetus |
5 |
|
1.8. Projekto įgyvendinimą remia savivaldybė (skiria lėšų suteikia patalpas, nustato mokesčių lengvatas, raštu pritaria) |
5 |
|
2. Projekto veiklų ir projekto finansinis pagrindimas bei projekto teikėjo administravimo gebėjimai |
40 |
|
2.1. Pagrįstos nurodytos veiklos (būtinos ir pakankamos |
5 |
|
darbo vietoms sukurti, susijusios tarpusavyje ir su planuojamais projekto rezultatais, aprašytos konkrečiai ir išsamiai, yra realios, optimalios bei nuoseklios) |
|
|
2.2. Pagrįstas darbo priemonių, įrenginių pasirinkimas bei patalpų remonto ir kitų darbų vykdymas |
10 |
|
2.3. Projekto sąmata aiški ir pagrįsta |
5 |
|
2.4. Projekto teikėjo ir partnerių, jiems esant, gebėjimai įgyvendinti projekte numatytas veiklas (tinkamos profesinės žinios, organizaciniai gebėjimai ir patirtis versle bei |
20 |
|
įgyvendinant projektus) |
|
|
Paraiškos kokybės įvertinimas |
100 |
|
Komisijos narys ____________________ ____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________
(data)
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir
tvarkos aprašo
7 priedas
GALUTINIO PARAIŠKŲ ĮVERTINIMO METODIKA
I. Privačios dalies bendrame finansavime vertinimas
Privačios dalies (projekto vykdytojo ir kitų rėmėjų lėšos) bendrame finansavime įvertinimas sudaro 10 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su didžiausia privačia dalimi bendrame finansavime. Vertinamai paraiškai už privačią dalį bendrame finansavime balai apskaičiuojami pagal šią formulę:
Sp = paraiška A/paraiška DD * 100, kur:
Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį; paraiška A – vertinamos paraiškos privati procentinė dalis bendrame finansavime nuo visos projekto vertės, procentais; paraiška DD – paraiškos su didžiausia privataus finansavimo dalimi privati procentinė dalis bendrame finansavime nuo visos projekto vertės, procentais. |
II. Santykinės vienos darbo vietos kainos vertinimas
Santykinės vienos darbo vietos kainos įvertinimas sudaro 30 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su mažiausia vienos darbo vietos kaina. Vertinamai paraiškai už santykinę vienos darbo vietos kainą balai apskaičiuojami pagal šią formulę:
Sk = paraiška MK/paraiška A * 100, kur:
Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą; paraiška MK – vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, nurodytos paraiškoje, kurioje jos yra mažiausios, litais; paraiška A – vertinamos paraiškos vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, litais. |
III. Galutinis paraiškos įvertinimas balais
Galutinis paraiškos įvertinimas balais apskaičiuojamas pagal šią formulę:
S = Sb*0,5 + Sp *0,1 + Sk * 0,4, kur:
S – galutinis paraiškos įvertinimas balais; Sb – komisijos skirti balai vertinamai paraiškai; Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį; Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą. |
Skyriaus pakeitimai:
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir
tvarkos aprašo
8 priedas
(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto ataskaitos apie įsteigtose darbo vietose dirbančius asmenis forma)
_____________________________________________________________
(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO
_____________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
ATASKAITA
APIE ĮSTEIGTOSE DARBO VIETOSE DIRBANČIUS ASMENIS
_______________________ Nr. ______________
(data)
______________________________
(sudarymo vieta)
Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutarties data ir Nr. ________________
Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma: 200____ m. _________ ketvirtis
Dirbančiųjų skaičius įmonėje teikiant paraišką (pagal neterminuotas sutartis) |
Įgyvendinant projektą įsteigta naujų darbo vietų |
Dirbančiųjų skaičius ketvirčio pabaigoje |
Apskaičiuotas darbo užmokestis, Lt |
Per ketvirtį atleista asmenų iš projekto įsteigtų darbo vietų |
Per ketvirtį priimti bedarbiai į įsteigtas vietas |
Per ketvirtį sukurtų naujų darbo vietų skaičius |
|||||
iš viso |
iš jų projekto įsteigtose darbo vietose |
data |
skaičius |
atleidimo priežastys (Darbo kodekso straipsnis) |
data |
skaičius |
profesija |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________________ ___________________ _____________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-414, 2008-12-08, Žin., 2008, Nr. 144-5791 (2008-12-16), i. k. 1082230ISAK00A1-414
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugpjūčio 4 d. įsakymo Nr. A1-231 "Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos ir įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
[1] Projektui skirtos lėšos turi būti panaudotos iki kalendorinių metų gruodžio 10 d.
[2] Pavyzdžiui, paramos gavėjui pradėjus teikti socialines paslaugas vaikams ar globos reikalaujantiems asmenims, juos prižiūrėjusiems šeimos nariams sudaroma galimybė dirbti.
1 Veiklos ataskaita pateikiama už projekto paraiškos 5 punkte „Projekto veiklos ir vadybos aprašymas“ aprašytų veiklų vykdymą.
1 Finansinė ataskaita pateikiama pagal projekto paraiškos 11 punktą „Projekto įgyvendinimo sąmata“.
2 Rangovo (paslaugų ar prekių tiekėjo) pateiktos sąskaitos, perdavimo-priėmimo aktai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas) bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtinti išrašai iš sąskaitos ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas) kopijos.