Suvestinė redakcija nuo 2005-11-16 iki 2008-11-20

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 73-2657, i. k. 105301MISAK00D1-287

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŠILTNAMIO DUJŲ APYVARTINIŲ TARŠOS LEIDIMŲ REGISTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. birželio 8 d. Nr. D1-287

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo (Žin., 1992, Nr. 5-75; 2002, Nr. 2-49) 6 straipsnio 5 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 86-2043; 2000, Nr. 47-1345; 2004, Nr. 124-4488) 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766), 6.7 punktu ir įgyvendindamas 2004 m. gruodžio 21 d. Komisijos reglamento 2216/2004/EB dėl standartizuotos ir apsaugotos registrų sistemos sutinkamai su Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2003/87/EB ir Europos Parlamento ir Tarybos sprendimu 280/2004/EB nuostatas,

1. Tvirtinu Šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų registro nuostatus (pridedama).

2. Šio įsakymo vykdymo kontrolę pavedu Aplinkos ministerijos sekretoriui Aleksandrui Spruogiui.

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2005 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. D1-287

 

ŠILTNAMIO DUJŲ APYVARTINIŲ Taršos leidimų REGISTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS IR TAIKYMO SRITIS

 

1. Šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų registro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja standartizuotos elektroninės duomenų bazės forma veikiančio Šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – Šiltnamio dujos) apyvartinių taršos leidimų registro (toliau – Registras) paskirtį, objektus, Registro tvarkymo įstaigas, jų teises ir pareigas, Registro duomenų tvarkymą, sąveiką su kitais registrais, Registro duomenų apsaugą, Registro duomenų skelbimo ir duomenų teikimo tvarką, Registro reorganizavimą ir likvidavimą.

2. Registro paskirtis – registruoti šiltnamio dujų apyvartinius taršos leidimus (toliau – ATL), rinkti, kaupti, apdoroti, sisteminti, saugoti, naudoti ir teikti fiziniams ir juridiniams asmenims Registro nuostatuose (toliau – Nuostatai) nurodytus duomenis ir dokumentus apie asmenims išduotus, turimus, atnaujintus, koreguotus ir panaikintus ATL ir Kioto vienetus bei apie įrenginius ir veiklos vykdytojus, kuriems ATL išduoti, kad jie būtų tiksliai apskaitomi, bei atlikti kitus Registro duomenų tvarkymo veiksmus.

3. Registro objektai yra asmenims išduoti, perleisti, atnaujinti, koreguoti ir panaikinti ATL ir Kioto vienetai, apskaitomi Registro sąskaitų turėtojų sąskaitose ir Registro lentelėse.

4. Registro duomenys yra kaupiami vienoje Registro duomenų bazėje.

5. Registras tvarkomas vadovaujantis Komisijos reglamentu 2216/2004/EB dėl standartizuotos ir apsaugotos registrų sistemos; Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 86-2043; 2004, Nr. 124-4488), Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. D1-231 „Dėl šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų išdavimo ir prekybos jais tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 78-2764) (toliau – Tvarka), šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

6. Registras steigiamas, reorganizuojamas, likviduojamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu.

 

II. TERMINAI, APIBRĖŽIMAI, SANTRUMPOS

 

7. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos ir apibrėžimai:

7.1. apyvartinis taršos leidimas (ATL) – tai leidimas per nustatytą laiką išmesti vieną toną anglies dioksido ekvivalento. ATL kiekis yra įrašomas į taršos integruotos prevencijos kontrolės leidimą (toliau – TIPKL);

7.2. Bendrijos nepriklausomas sandorių žurnalas – vyriausiojo tvarkytojo tvarkomas Europos bendrijos nepriklausomas sandorių žurnalas, kuriame registruojami išduoti, perduoti ir panaikinti ATL;

7.3. JTBKKK nepriklausomas sandorių žurnalas nepriklausomas sandorių žurnalas įkurtas, tvarkomas Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos sekretoriato;

7.4. Kioto protokolas – 1997 m. gruodžio mėn. Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos (JTBKKK) Kioto protokolas;

7.5. Kioto vienetas tai nustatytosios normos vienetas (angl. AAU), teršalų šalinimo vienetas (angl. RMU), šiltnamio dujų (teršalų) mažinimo vienetas (angl. ERU) ar laikinas patvirtintas taršos mažinimo vienetas (angl. CER);

7.6. 2005–2007 metų terminas – terminas nuo 2005 m. sausio 1 d. iki 2007 m. gruodžio 31 d., kaip nurodyta Tvarkos 17 punkte;

7.7. 2008–2012 metų terminas ir penki vėlesni metai – terminas nuo 2008 m. sausio 1 d. iki 2012 m. gruodžio 31 d. ir penki po to einantys metai, kaip nurodyta Tvarkos 18 punkte;

7.8. metai kalendoriniai metai pagal Grinvičo vidutinį laiką;

7.9. patvirtintas išmetamų Šiltnamio dujų kiekis – veiklos vykdytojo Šiltnamio dujų apskaitos ataskaitoje nurodytas ir nepriklausomo vertintojo pagal Tvarkos 2 priede pateiktus kriterijus patvirtintas įrenginio išmetamas Šiltnamio dujų kiekis;

7.10. Registras tai Šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų registras;

7.11. sąskaita – tai Nacionalinė, vertintojo, veiklos vykdytojo arba asmens sąskaita, kurioje registruojami, kaupiami, tvarkomi duomenys apie paskirstytus, turimus, perleistus, grąžintus ATL ir Kioto vienetus;

7.12. sąskaitos turėtojas tai asmuo, kurio vardu Registre buvo atidaryta sąskaita;

7.13. ŠPM registras – tai Švarios plėtros mechanizmo registras sukurtas, valdomas ir aptarnaujamas specialios vykdomosios Švarios plėtros mechanizmo institucijos sutinkamai su Kioto protokolo 12 straipsniu ir sprendimu, priimtu remiantis JTBKKK ir Kioto protokolu;

7.14. teršalų šalinimo vienetas (anglų k. – removal unit (RMU)) – vienetas, išduotas sutinkamai su Kioto protokolo 3 straipsniu;

7.15. Tvarka Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. balandžio 29 d. įsakymas Nr. D1-231 „Dėl šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų išdavimo ir prekybos jais tvarkos aprašo patvirtinimo“;

7.16. užsienio asmuo Bendrijos valstybės narės ar vienos iš Kioto protokolo priede B išvardytų valstybių, kuri ratifikavo protokolą, bet nėra valstybė narė, fizinis ar juridinis asmuo;

8. Kitos šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2003/87/EB, Europos Komisijos reglamente 2216/2004 ir Tvarkoje vartojamas sąvokas.

 

III. REGISTRO TVARKYMO ĮSTAIGOS

 

9. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga yra Aplinkos ministerija, o viešoji įstaiga Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondas (toliau vadinama – Registro tvarkymo įstaiga arba LAAIF) užtikrina Registro tvarkymo funkcijų, registruojant ūkinės veiklos vykdytojams išduotus, turimus, perleistus ir panaikintus Registro objektus, įgyvendinimą.

10. Aplinkos ministerija metodiškai vadovauja Registrui ir atlieka kitas Nuostatuose nustatytas funkcijas.

11. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga privalo:

11.1. teisės aktų nustatyta tvarka atlikti Registro tvarkymo įstaigos priežiūrą;

11.2. užtikrinti tinkamą Registro tvarkymo įstaigos darbą;

11.3. atlikti Registro duomenų saugos reikalavimų laikymosi priežiūrą;

11.4. kontroliuoti, kaip vykdomi metinis ir perspektyvinis Registro biudžetai;

11.5. nagrinėti Registro tvarkymo įstaigos pasiūlymus dėl Registro veiklos tobulinimo ir juos apibendrinti;

11.6. užtikrinti, kad Registras būtų tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymu, Tvarka, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais;

11.7. planuoti metinį ir perspektyvinį Registro biudžetus;

11.8. teikti informaciją suinteresuotiems asmenims apie Registro veiklą;

11.9. organizuoti Registro kompiuterinės, programinės, komunikacinės įrangos įsigijimą, nustatyti šios įrangos priežiūros reikalavimus, spręsti Registro modernizavimo ir plėtimo klausimus;

11.10. organizuoti ir koordinuoti Registro tvarkymo įstaigos darbuotojų mokymą, rengti mokymo ir kvalifikacijos kėlimo programas, kitus, su kvalifikacijos kėlimu susijusius, metodinius dokumentus.

12. Vadovaujančioji registro tvarkymo įstaiga turi teisę:

12.1. rengti ir priimti teisės aktus, susijusius su Registro tvarkymu ir Registro duomenų sauga;

12.2. perduoti Registro tvarkymo įstaigai atlikti dalį Registro duomenų tvarkymo funkcijų, nesusijusių su sprendimo dėl objektų registravimo ir sprendimo dėl Registro duomenų teikimo priėmimu;

12.3. atlikti kitus Nuostatuose nustatytus veiksmus.

13. Registro tvarkymo įstaiga vykdo šias funkcijas:

13.1. registruoja objektus;

13.2. užtikrina sąveiką su susijusiais registrais;

13.3. teikia Registro duomenis Registro duomenų gavėjams;

13.4. užtikrina tinkamą Registro veikimą ir Registro duomenų bei dokumentų saugą;

13.5. atlieka kitas Nuostatuose ir Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatyme bei kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

14. Registro tvarkymo įstaiga privalo užtikrinti, kad:

14.1. Registras veiktų nepertraukiamai;

14.2. Registro duomenys atitiktų Registro tvarkymo įstaigai pateiktuose dokumentuose nurodytus duomenis;

14.3. Registro duomenys, gaunami iš susijusių registrų, būtų nuolat atnaujinami;

14.4. neteisingi, netikslūs, neišsamūs Registro duomenys arba Registro duomenų pasikeitimai būtų ištaisyti, atnaujinti arba papildyti per Nuostatuose nustatytus terminus;

14.5. Registro duomenų gavėjai, kuriems buvo perduoti neteisingi, netikslūs, neišsamūs Registro duomenys, būtų informuoti apie ištaisytus netikslumus;

14.6. Registras būtų tvarkomas vadovaujantis Nuostatais ir kitais teisės aktais.

15. Registro tvarkymo įstaiga turi teisę:

15.1. reikalauti iš Registro duomenų teikėjų, kad Registro duomenys, jų pakeitimai ir dokumentai būtų tinkamai surašyti, pateikti laiku ir atitiktų susijusių registrų duomenis;

15.2. skirti Registro duomenų teikėjui terminą trūkumams pašalinti, jeigu Registro tvarkymo įstaiga nustato, kad Registrui pateikti duomenys ar dokumentai yra netikslūs ar neatitinka teisės aktų nustatytų reikalavimų;

15.3. nustatyti Registro darbo organizavimo principus ir tvarką;

15.4. paskelbti Registro internetiniame tinklalapyje veiklos vykdytojų, kurie pažeidė reikalavimus pagal Tvarkos 10.6 punktą atsisakyti nustatyto skaičiaus ATL ir Kioto vienetų, pavadinimus;

15.5. atlikti kitus Nuostatuose nustatytus veiksmus.

16. Aplinkos ministerija ir Registro tvarkymo įstaiga imasi visų reikalingų priemonių, kad:

16.1. sąskaitos turėtojai prie Registro galėtų prisijungti 24 valandas per parą, septynias dienas per savaitę, ir kad ryšių kanalas tarp Registro ir Bendrijos nepriklausomo sandorių žurnalo veiktų 24 valandas per parą, septynias dienas per savaitę, bei, jei sugenda pagrindinė kompiuterinė techninė ir programinė įranga, suteikia atsarginę techninę ir programinę įrangą;

16.2. Registras ir Bendrijos nepriklausomas sandorių žurnalas kuo greičiau reaguotų į sąskaitos turėtojų užklausimus.

 

IV. REGISTRO DUOMENYS

 

17. Tvarkant Registrą ir atsižvelgiant į Registro objekto turėtoją, Registro duomenys registruojami ir tvarkomi Registro objektų sąskaitose ir lentelėse.

18. Registre apskaitomos šios sąskaitos:

18.1. Nacionalinė;

18.2. vertintojų;

18.3. veiklos vykdytojų;

18.4. asmenų.

19. 2005–2007 metų terminui yra atidaroma 2005–2007 metų pasibaigusio galiojimo ATL ir Kioto vienetų sąskaita bei 2005–2007 metų panaikintų ATL ir Kioto vienetų sąskaita.

20. 2008–2012 metų terminui yra atidaryta 2008–2012 metų panaikintų ATL ir Kioto vienetų sąskaita.

21. Nuo 2008 m. sausio 1 d. ir kiekvieno vėlesnio penkerių metų termino pirmųjų metų sausio 1 d. yra atidaroma pasibaigusio galiojimo ATL ir Kioto vienetų sąskaita ir panaikintų ATL ir Kioto vienetų sąskaitos.

22. Registre registruojami, kaupiami ir tvarkomi šie duomenys:

22.1. sąskaitos turėtojų Registro prašymuose, anketose ir pranešimuose pateikti duomenys:

22.1.1. Nacionalinėje sąskaitoje registruojami, kaupiami ir tvarkomi duomenys:

22.1.1.1. sąskaitos vyriausiojo įgaliotojo atstovo vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.1.2. sąskaitos įgaliotojo atstovo vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.1.3. kitų valstybės paskirtų sąskaitos įgaliotųjų atstovų vardai, pavardės, adresai, miestai, pašto indeksai, valstybė, telefono numeriai, faksimilės numeriai ir elektroninio pašto adresai bei jų turimos teisės į prieiga prie sąskaitų;

22.1.1.4. sąskaitos atidarymo, uždarymo, atnaujinimo, patvirtintų išmetamų dujų kiekio atnaujinimo datos, ATL perleidimo, duomenų įrašymo ir keitimo datos;

22.1.2. vertintojo sąskaitoje registruojami, kaupiami ir tvarkomi duomenys:

22.1.2.1. informacija apie vertintojo turimą akreditaciją (išdavimo data, galiojimas);

22.1.2.2. sąskaitos vyriausiojo įgaliotojo atstovo vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.2.3. sąskaitos įgaliotojo atstovo vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.2.4. kitų sąskaitai paskirtų įgaliotųjų atstovų vardai, pavardės, adresai, miestai, pašto indeksai, valstybės, telefono numeriai, faksimilės numeriai ir elektroninio pašto adresai bei jų turimos teisės į prieigą prie sąskaitos;

22.1.2.5. reikalingi dokumentai, patvirtinantys vertintojo sąskaitos įgaliotųjų atstovų tapatybę;

22.1.3. veiklos vykdytojo sąskaitoje registruojami, kaupiami ir tvarkomi šie duomenys:

22.1.3.1. informacija apie įrenginį, nurodyta Sprendimo 2004/156/EB I priedo 1–4.1 ir 4.4–5.5 punktuose ir 7 punkto 1 papunktyje;

22.1.3.2. juridinio asmens, kurio vardu atidaroma sąskaita, pavadinimas, kodas, buveinės adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.3.3. sąskaitos vyriausiojo įgaliotojo atstovo vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.3.4. sąskaitos įgaliotojo atstovo vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.3.5. kitų sąskaitai paskirtų įgaliotųjų atstovų vardai, pavardės, adresai, miestai, pašto indeksai, valstybės, telefono numeriai, faksimilės numeriai ir elektroninio pašto adresai bei jų turimos teisės į prieigą prie sąskaitos;

22.1.4. asmens sąskaitoje kaupiami šie duomenys:

22.1.4.1. asmens, norinčio atidaryti sąskaitą vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas. Jeigu asmens sąskaitą nori atidaryti juridinis asmuo, Registro tvarkymo įstaiga turi būti informuojama apie juridinio asmens pavadinimą, kodą, buveinės adresą, miestą, pašto indeksą, valstybę, telefono numerį, faksimilės numerį ir elektroninio pašto adresą;

22.1.4.2. sąskaitos unikalus abėcėlinis-skaitmeninis vardas;

22.1.4.3. sąskaitos vyriausiojo įgaliotojo atstovo vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.4.4. sąskaitos įgaliotojo atstovo vardas, pavardė, adresas, miestas, pašto indeksas, valstybė, telefono numeris, faksimilės numeris ir elektroninio pašto adresas;

22.1.4.5. kitų sąskaitos įgaliotųjų atstovų vardai, pavardės, adresai, miestai, pašto indeksai, valstybės, telefono numeriai, faksimilės numeriai ir elektroninio pašto adresai bei jų turimos teisės į prieigą prie sąskaitos;

22.2. pradinis Registro objektų skaičius paskirstytas sąskaitoms, atsižvelgiant į Nacionalinį paskirstymo planą, kiekvieno periodo pradžioje;

22.3. duomenys apie perleistus leidimus;

22.4. Registro patvirtintų išmetamų dujų kiekio lentelėje pateikiami duomenys:

22.4.1. metai: atskiruose langeliuose, pradedant nuo 2005 metų ir toliau, didėjančia tvarka;

22.4.2. įrenginio identifikacijos kodas: atskiruose langeliuose, sudarytas iš Reglamento 2216/204/EB VI-6 lentelėje įvardytų elementų, didėjančia tvarka;

22.4.3. patvirtinti išmetamų dujų kiekiai: tam tikro įrenginio atitinkamų metų patvirtinti išmetamų dujų kiekiai įrašomi atskirame langelyje toje pačioje eilutėje kaip metai ir įrenginio identifikacijos kodas.

22.5. Grąžintų ATL ir Kioto vienetų lentelėje pateikiami duomenys:

22.5.1. metai: atskiruose langeliuose, pradedant nuo 2005 metų ir toliau, didėjančia tvarka;

22.5.2. įrenginio identifikacijos kodas: atskiruose langeliuose, sudarytas iš Reglamento 2216/204/EB VI-6 lentelėje įvardytų elementų, didėjančia tvarka;

22.5.3. grąžinti Registro objektai: tam tikro įrenginio atitinkamų metų grąžinti Registro objektai įrašomi trijuose atskiruose langeliuose toje pačioje eilutėje kaip metai ir įrenginio identifikacijos kodas.

22.6. Atitikties būklės lentelėje pateikiami duomenys:

22.6.1. metai: atskiruose langeliuose, pradedant nuo 2005 metų ir toliau, didėjančia tvarka;

22.6.2. įrenginio identifikacijos kodas: atskiruose langeliuose, sudarytas iš Reglamento 2216/2004/EB VI-6 lentelėje įvardytų elementų, didėjančia tvarka;

22.6.3. atitikties būklė: tam tikro įrenginio atitinkamų metų atitikties būklė įrašoma atskirame langelyje toje pačioje eilutėje kaip metai ir įrenginio identifikacijos kodas.

 

V. REGISTRO OBJEKTŲ REGISTRAVIMAS

 

Registro duomenų teikėjai

 

23. Dokumentus ir duomenis apie Registro objektus Registro tvarkymo įstaigai teikia Registro duomenų teikėjai:

23.1. LAAIF;

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-536, 2005-11-10, Žin., 2005, Nr. 135-4872 (2005-11-15), i. k. 105301MISAK00D1-536

 

23.2. vertintojai;

23.3. veiklos vykdytojai;

23.4. asmenys.

24. Duomenų teikėjo vardu dokumentus ir duomenis Registro tvarkymo įstaigai gali pateikti duomenų teikėjų atstovai, kartu su dokumentais pateikdami atstovo įgaliojimus patvirtinančius dokumentus, arba vyriausieji įgaliotieji atstovai ir įgaliotieji atstovai, kurių duomenys nurodyti atitinkamoje sąskaitoje.

25. Registro duomenų teikėjai Nuostatų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais:

25.1. pateikia šiame skyriuje nurodytus dokumentus ir duomenis Registro tvarkymo įstaigai;

25.2. atsako už teikiamų dokumentų ir duomenų teisingumą ir jų pateikimą Registro tvarkymo įstaigai laiku;

25.3. pasikeitus Registro objekto duomenims ar pasibaigus dokumentų galiojimo terminui, privalo pranešti apie tai Registro tvarkymo įstaigai ir pateikti duomenų pasikeitimą patvirtinančius dokumentus;

25.4. Registro tvarkymo įstaigos nustatyta tvarka, pateikę rašytinį prašymą, turi teisę susipažinti su Registre saugomais jų pateiktais ir į Registrą įrašytais duomenimis;

25.5. turi teisę raštiškai reikalauti pataisyti Registre saugomus klaidingus, netikslius arba patikslinti neišsamius duomenis.

26. Registro duomenų teikėjas už duomenų nepateikimą laiku, pasikeitusių duomenų nepateikimą Nuostatuose nustatyta tvarka, suklastotų duomenų pateikimą, pavėluotą duomenų pateikimą ar kitokį Nuostatų pažeidimą atsako Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka bei privalo atlyginti šiais savo veiksmais padarytus nuostolius.

 

Dokumentų pateikimas ir reikalavimai dokumentams

 

27. Visi šiuose Nuostatuose nurodyti dokumentai Registro tvarkymo įstaigos darbuotojui pateikiami asmeniškai LAAIF būstinėje, registruotu paštu arba telekomunikacijų galiniais įrenginiais, jeigu užtikrinta teksto apsauga ir galima identifikuoti parašą Registro tvarkymo taisyklių nustatyta tvarka.

28. Registro tvarkymo įstaigai pateikiami Nuostatuose nurodytų dokumentų originalai arba notaro ar institucijų, išdavusių dokumentus, patvirtintos jų kopijos. Registro tvarkymo įstaigai pateiktų dokumentų originalai grąžinami registro duomenų teikėjams, o Registre lieka viena šių dokumentų kopija.

29. Jeigu dokumentai surašyti ne valstybine kalba, turi būti pridėti jų vertimai, pasirašyti vertėjo.

30. Užsienio juridinių asmenų registravimo pažymėjimų nuorašai ar registro, kuriame saugoma juridinio asmens byla, išrašai ir steigimo dokumentų nuorašai pateikiami legalizuoti, vadovaujantis Konsulinio dokumentų legalizavimo instrukcija, patvirtinta Užsienio reikalų ministerijos 1997 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 39 (Žin., 1997, Nr. 78-2001).

31. Už sąskaitos atidarymą, tvarkymą, ATL laikymą Registro sąskaitoje, Registro duomenų teikimą bei kitus Registre atliekamus veiksmus turi būti sumokėtas nustatytas atlyginimas. Atlyginimas turi būti sumokėtas prieš pateikiant atitinkamą paraišką Registro tvarkymo įstaigai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-536, 2005-11-10, Žin., 2005, Nr. 135-4872 (2005-11-15), i. k. 105301MISAK00D1-536

 

32. Atlyginimo dydį, konkrečius veiksmus, už kuriuos turi būti sumokėtas atlyginimas, atlyginimo mokėjimo tvarką nustato aplinkos ministras įsakymu. Sumokėtas atlyginimas (visas ar jo dalis) grąžinamas jį sumokėjusiam asmeniui šiais atvejais:

32.1. jeigu sumokėta daugiau, nei nustatyta aplinkos ministro įsakymu;

32.2. jeigu paslauga nesuteikta.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-536, 2005-11-10, Žin., 2005, Nr. 135-4872 (2005-11-15), i. k. 105301MISAK00D1-536

 

Dokumentų pateikimas atidarant Nacionalinę sąskaitą

 

33. LAAIF yra valstybės įgaliota institucija pateikti prašymą dėl Nacionalinės sąskaitos atidarymo. LAAIF Registro tvarkymo įstaigai pateikia šiuos dokumentus dėl Nacionalinės sąskaitos atidarymo:

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-536, 2005-11-10, Žin., 2005, Nr. 135-4872 (2005-11-15), i. k. 105301MISAK00D1-536

33.1. Registro tvarkymo įstaigos nustatytos formos prašymą ir anketą, kurioje pateikiami Nuostatų 22.1.1 punkte nurodyti duomenys;

33.2. įsakymą ar kitą dokumentą apie asmenį, atsakingą už teisingą ir laiku registravimo dokumentų ir pasikeitusių Registro duomenų pateikimą Registro tvarkymo įstaigai.

34. LAAIF taip pat yra įgaliota pateikti paraiškas dėl Nuostatų 19–21 punktuose išvardytų sąskaitų atidarymo.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-536, 2005-11-10, Žin., 2005, Nr. 135-4872 (2005-11-15), i. k. 105301MISAK00D1-536

 

35. Per 10 dienų nuo prašymo pateikimo arba sukūrus ryšių kanalą tarp Registro ir Bendrijos nepriklausomo sandorių žurnalo, atsižvelgiant, kokie veiksmai bus atliekami vėliau, Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi Nuostatų 52 punkte nustatytos sprendimų priėmimo ir Reglamento 2216/2004/EB VIII priede apibrėžtos sąskaitos atidarymo veiksmų vykdymo tvarkos, atidaro Nacionalinę sąskaitą.

 

Dokumentų pateikimas atidarant vertintojo sąskaitą

 

36. Kompetentinga, nepriklausoma, akredituota tikrinimo institucija Registro tvarkymo įstaigai pateikia šiuos dokumentus dėl sąskaitos atidarymo:

36.1. Registro tvarkymo įstaigos nustatytos formos prašymą ir anketą, kurioje pateikiami Nuostatų 22.1.2 punkte nurodyti duomenys;

36.2. vertintojo akreditaciją patvirtinantį dokumentą; užsienio valstybių akredituotos tikrinimo institucijos papildomai pateikia Nacionalinio akreditacijos biuro prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos išduotą pažymą apie šios akreditacijos institucijos turimą akreditaciją;

36.3. dokumentus, patvirtinančius sąskaitos įgaliotųjų atstovų tapatybę;

36.4. įgaliojimą konkrečiam asmeniui, jei toks yra, atlikti konkretų pavedimą, susijusį su duomenų įregistravimu (išregistravimu) ir (ar) atnaujinimu (keitimu);

36.5. dokumentą, patvirtinantį, kad sumokėtas atlyginimas už sąskaitos atidarymą.

37. Veiklos vykdytojai kreipiasi į akredituotą ir turintį atidarytą sąskaitą registre vertintoją dėl kasmetinių išmetamų šiltnamio dujų kiekių patikrinimo pagal Tvarkoje nustatytus reikalavimus. Veiklos vykdytojo turimi ATL ir/ar Kioto vienetai prieš jų pervedimą į Pasibaigusio galiojimo ATL ir Kioto vienetų sąskaitą turi būti pervedami į pasirinkto vertintojo sąskaitą.

38. Per 10 dienų nuo 36 punkte nurodytų dokumentų gavimo arba įkūrus ryšių kanalą tarp registro ir Bendrijos nepriklausomo sandorių žurnalo, atsižvelgiant, kas įvyks vėliau, Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi Nuostatų 52 punkte nurodytos sprendimų priėmimo tvarkos ir Reglamento 2216/2004/EB VIII priede apibrėžtos sąskaitos atidarymo veiksmų vykdymo tvarkos, atidaro vertintojo sąskaitą.

39. Vertintojas per 10 dienų Registro tvarkymo įstaigai praneša apie 36 punkte išvardytuose dokumentuose pateiktos informacijos pasikeitimus. Ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokios informacijos gavimo Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi Nuostatų 52 punkte nurodytos sprendimų priėmimo tvarkos ir vadovaudamasis Reglamento 2216/2004/EB VIII priede apibrėžta sąskaitos duomenų atnaujinimo tvarka, atnaujina vertintojo sąskaitos duomenis.

 

Dokumentų pateikimas atidarant veiklos vykdytojo sąskaitą

 

40. Per 14 dienų nuo ATL išdavimo tiems veiklos vykdytojo įrenginiams, kurie anksčiau šio ATL neturėjo, arba aktyvavus ryšių kanalą tarp Registro ir Bendrijos nepriklausomo sandorių žurnalo, atsižvelgiant į tai, kurie veiksmai bus atlikti vėliau, veiklos vykdytojas privalo kreiptis į Registro tvarkymo įstaigą dėl sąskaitos atidarymo, pateikdamas šiuos dokumentus:

40.1. Registro tvarkymo įstaigos nustatytos formos prašymą ir anketą, kurioje pateikiami Nuostatų 22.1.3 punkte nurodyti duomenys;

40.2. TIPKL titulinio lapo ir dalies, kurioje nurodomas turimų ATL kiekis, šių Nuostatų nustatyta tvarka patvirtintą kopiją;

40.3. juridinio asmens registracijos pažymėjimą, įstatus, kai Registro objekto duomenys šio juridinio asmens vardu registruojami pirmą kartą;

40.4. įgaliojimą konkrečiam asmeniui, jei toks yra, atlikti konkretų pavedimą, susijusį su duomenų įregistravimu (išregistravimu) ir (ar) atnaujinimu (keitimu);

40.5. dokumentą, patvirtinantį, kad sumokėtas atlyginimas už sąskaitos atidarymą;

40.6. dokumentus, patvirtinančius sąskaitos įgaliotųjų atstovų tapatybę.

41. Per 10 dienų nuo 40 punkte išvardytų dokumentų gavimo dienos arba aktyvavus ryšių kanalą tarp registro ir Bendrijos nepriklausomo sandorių žurnalo, atsižvelgiant, kas įvyks vėliau, Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi šių Nuostatų 52 punkte nurodytos sprendimų priėmimo tvarkos ir vadovaudamasi Reglamento 2216/2004/EB VIII priede apibrėžta sąskaitos atidarymo veiksmų vykdymo tvarka, atidaro veiklos vykdytojo sąskaitą.

42. Veiklos vykdytojas per 10 dienų Registro tvarkymo įstaigai praneša apie Registro tvarkymo įstaigai pateiktų duomenų pasikeitimus. Ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pranešimo gavimo dienos Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi šių Nuostatų 52 punkte nurodytos sprendimų priėmimo tvarkos ir vadovaudamasi Reglamento 2216/2004/EB VIII priede apibrėžta sąskaitos duomenų atnaujinimo tvarka, atnaujina veiklos vykdytojo sąskaitos duomenis.

 

Dokumentų pateikimas atidarant asmens sąskaitą

 

43. Asmuo pateikia Registro tvarkymo įstaigai šiuos dokumentus:

43.1. Registro tvarkymo įstaigos nustatytos formos prašymą ir anketą, kurioje pateikiami Nuostatų 21.1.4 punkte nurodyti duomenys;

43.2. Neteko galios nuo 2005-11-16

Punkto naikinimas:

Nr. D1-536, 2005-11-10, Žin. 2005, Nr. 135-4872 (2005-11-15), i. k. 105301MISAK00D1-536

 

43.3. fizinio asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir jo kopiją;

43.4. įgaliojimą konkrečiam asmeniui, jei toks yra, atlikti konkretų pavedimą, susijusį su duomenų įregistravimu (išregistravimu) ir (ar) atnaujinimu (keitimu);

43.5. dokumentus, patvirtinančius sąskaitos įgaliotųjų atstovų tapatybę, ir jų kopijas;

43.6. dokumentą, patvirtinantį, kad sumokėtas atlyginimas už sąskaitos atidarymą.

44. Per 10 dienų nuo prašymo pateikimo arba sukūrus ryšių kanalą tarp registro ir Bendrijos nepriklausomo sandorių žurnalo, atsižvelgiant, kas įvyks vėliau, Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi Nuostatų 52 punkte nurodytos sprendimų priėmimo tvarkos ir vadovaudamasi Reglamento 2216/2004/EB VIII priede apibrėžta sąskaitos atidarymo veiksmų vykdymo tvarka, registre sukuria asmens sąskaitą.

45. Registro tvarkymo įstaiga gali atidaryti ne daugiau kaip 99 asmens sąskaitas vieno asmens vardu.

46. Jei pasikeičia pareiškėjo pateikta informacija, jis per 10 dienų apie tai informuoja Registro tvarkymo įstaigą. Ne vėliau kaip po 10 dienų nuo naujų duomenų gavimo Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi Nuostatų 52 punkte nurodytos sprendimų priėmimo tvarkos ir vadovaudamasi Reglamento 2216/2004/EB VIII priede apibrėžta sąskaitos duomenų atnaujinimo tvarka, atnaujina asmens sąskaitos duomenis.

 

Sąskaitos įgaliotasis atstovas

 

47. Atidarius sąskaitą, visus su sąskaita susijusius veiksmus atlieka sąskaitos turėtojas arba jo įgaliotieji atstovai, paskirti šių Nuostatų nustatyta tvarka. Kiekvienas sąskaitos turėtojas paskiria vyriausiąjį įgaliotąjį atstovą ir įgaliotąjį atstovą jo vardu atidarytai Registro sąskaitai.

48. Prašymus atlikti veiksmus Registro tvarkymo įstaigai įgaliotasis atstovas pateikia sąskaitos turėtojo vardu.

49. Sąskaitos turėtojas turi teisę be vyriausiojo įgaliotojo atstovo ir įgaliotojo atstovo paskirti dar vieną įgaliotąjį atstovą.

50. Kiekvienas vertintojas paskiria bent vieną įgaliotąjį atstovą, kuris, vadovaudamasis Reglamento 2216/2004/EB 51 straipsnio 1 dalimi, pateikia ar patvirtina jau pateiktą įrašą į kasmetinę patvirtintą išmetamų dujų kiekio lentelę.

51. Sąskaitos turėtojas turi teisę keisti sąskaitos įgaliotuosius atstovus bet kuriuo metu po sąskaitos atidarymo.

 

Dokumentų nagrinėjimas ir sprendimų priėmimas

 

52. Registro tvarkymo įstaiga, gavusi Nuostatuose išvardytus dokumentus, reikalingus atitinkamai sąskaitai atidaryti, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos arba nuo ryšių kanalo tarp Registro ir Bendrijos nepriklausomo sandorių žurnalo aktyvavimo dienos, atsižvelgiant į tai, kas įvyksta vėliau, jeigu šiuose Nuostatuose nenustatyti kitokie įregistravimo terminai, patikrina Registro duomenų teikėjų pateiktus dokumentus ir priima vieną iš šių sprendimų:

52.1. atidaryti, uždaryti, atnaujinti sąskaitą, atnaujinti patvirtintą išmetamų dujų kiekį, įregistruoti Registro duomenis ar jų pakeitimus, įregistruoti naujus duomenis, ištaisyti klaidingus Registro duomenis;

52.2. atsisakyti atidaryti, uždaryti, atnaujinti sąskaitą, atnaujinti patvirtintą išmetamų dujų kiekį, įregistruoti Registro duomenis ar jų pakeitimus, įregistruoti naujus duomenis, ištaisyti klaidingus Registro duomenis.

53. Jeigu patikrinus Registro tvarkymo įstaiga nustato, kad atidaryti sąskaitą ir įregistruoti pateiktus duomenis kliūčių nėra, Registro tvarkymo įstaiga priima Nuostatų 52.1 punkte nurodytą sprendimą ir įregistruoja Registro duomenis, jų pakeitimus, ištaiso klaidingus duomenis.

54. Jeigu Registro tvarkymo įstaiga, atlikusi šiose Taisyklėse nurodytus veiksmus, nustato, kad registravimui pateiktuose dokumentuose arba duomenyse yra netikslumų, privalo per 5 darbo dienas informuoti apie tai Registro dokumentų ar duomenų teikėją ir pareikalauti ištaisyti netikslumus.

55. Pašalinus Registro tvarkymo įstaigos nurodytus trūkumus, dėl kurių buvo atsisakyta atlikti prašyme nurodytus veiksmus, Registro objektas įregistruojamas. Jeigu per nustatytąjį terminą trūkumai nepašalinami ar nepateikiami pataisyti dokumentai, Registro tvarkymo įstaiga priima šių Nuostatų 52.2 punkte nurodytą sprendimą. Šis sprendimas turi būti motyvuotas ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dokumentų ir duomenų teikėjui įteiktas asmeniškai arba išsiųstas paštu. Kartu su šiuo sprendimu dokumentai grąžinami dokumentų ir duomenų teikėjui. Įrašai apie atsisakymus įregistruoti Registro objektą neterminuotai saugomi Registro duomenų bazėje.

56. Registro tvarkymo įstaiga Registro objektus, duomenų pakeitimus ar naujus (papildomus) duomenis turi įregistruoti ne vėliau kaip per 10 dienų nuo atitinkamo prašymo ir visų dokumentų gavimo arba sukūrus ryšių kanalą tarp Registro ir Bendrijos nepriklausomo sandorių žurnalo, atsižvelgiant, kokie veiksmai bus atliekami vėliau, jeigu šiuose Nuostatuose nenustatyti kitokie terminai.

 

Sąskaitų identifikacijos kodai ir abėcėliniai-skaitmeniniai vardai

 

57. Prieš sukurdamas sąskaitą, Registro tvarkymo įstaiga kiekvienai sąskaitai suteikia unikalų sąskaitos identifikacijos kodą, kurį sudaro Reglamento 2216/2004/EB VI-3 lentelėje išvardyti elementai, ir abėcėlinį-skaitmeninį vardą. Anksčiau naudoti sąskaitų identifikacijos kodai naujai sukuriamoms sąskaitoms nepriskiriami. Veiklos vykdytojo sąskaitos identifikacijos kodas priskiriamas vienam įrenginiui. Vienas įrenginys yra susiejamas su vienu jį administruojančio veiklos vykdytojo turimos sąskaitos kodu.

58. Iki sąskaitos sukūrimo Registro tvarkymo įstaiga kiekvienam sąskaitos turėtojui priskiria unikalų sąskaitos turėtojo identifikacijos kodą, kurį sudaro Reglamento 2216/2004/EB VI-5 lentelėje nurodyti elementai. Sąskaitos turėtojo identifikacijos kodas naudojamas tik vieno sąskaitos turėtojo visą jo turimos sąskaitos galiojimo laiką ir negali būti pakeistas.

 

Duomenų apie Registro objektus įrašymas ir klaidų taisymas

 

59. Registre šiuose Nuostatuose nurodyti duomenys registruojami ir informacija įrašoma Registro tvarkymo taisyklių nustatyta tvarka.

60. Registro objektas laikomas įregistruotu, kai per Nuostatuose nustatytus terminus Registro tvarkymo įstaiga atlieka šiuos veiksmus: priima Nuostatų 52.1 punkte nurodytą sprendimą; suteikia sąskaitos turėtojui unikalų sąskaitos turėtojo identifikacijos kodą; suformuoja ir įrašo sąskaitos duomenis į Registro duomenų bazę.

61. Jeigu naudojamasi kitų valstybės registrų, kadastrų, klasifikatorių ar informacinių sistemų duomenimis, naudojamasi šių registrų, kadastrų, klasifikatorių ar informacinių sistemų Registro objektui suteiktu identifikavimo kodu.

62. Registro tvarkymo įstaiga turi ištaisyti klaidingus Registro duomenis, susijusius su ATL ir Kioto vienetų paskirstymu, perleidimu, grąžinimu ar panaikinimu.

63. Klaidingi duomenys ar informacija Registre taisomi ar papildomi institucijos, pateikusios pranešimus Registro tvarkymo įstaigai, arba Registro duomenų teikėjo, kurio duomenys įrašyti Registre, prašymu, taip pat Registro tvarkymo įstaigos iniciatyva. Klaidingais laikomi Registre įregistruoti duomenys ar įrašyta informacija, neatitinkantys Registrui pateiktų dokumentų.

64. Dokumentų ir duomenų teikėjai, asmuo, kurio duomenys ar informacija įrašyti Registre, ir institucijos, teikiančios Registro tvarkymo įstaigai pranešimus, gali pateikti Registro tvarkymo įstaigai rašytinį prašymą ištaisyti klaidingus Registro duomenis ir informaciją. Registro tvarkymo įstaiga, gavusi šį prašymą ir jame nurodytus faktus patvirtinančius dokumentus, turi per 10 darbo dienų ištaisyti Registro duomenis ar informaciją ir apie tai neatlygintinai raštu pranešti Registro duomenų teikėjui, kurio duomenys ar informacija ištaisyti, ir asmenims, kuriems klaidingi duomenys perduoti.

65. Registro tvarkymo įstaigos darbuotojas, pastebėjęs, kad į Registro duomenų bazę įrašyti klaidingi, neteisingi, netikslūs, neišsamūs duomenys dėl Registro tvarkymo įstaigos kaltės, privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo klaidos išsiaiškinimo neatlygintinai ištaisyti netikslumus ir raštu informuoti sąskaitos turėtoją apie jo vardu atidarytos sąskaitos duomenų taisymą, o duomenų naudotojams, kuriems buvo pateikti klaidingi duomenys, pranešti apie klaidos ištaisymą.

66. Uždarius sąskaitą, įregistravus Registre naujus duomenis ar duomenų pakeitimus, visi Registre buvę duomenys perkeliami į Registro archyvą ir saugomi, kol jų reikia duomenimis tvarkyti.

67. Registro tvarkymo įstaiga nedelsiant informuoja Registro duomenų teikėją ar sąskaitos turėtoją apie sąskaitos sukūrimą, atnaujinimą ar uždarymą, patvirtinto išmetamų dujų kiekio atnaujinimą, duomenų pakeitimo ar naujų duomenų įregistravimą, klaidingų, netikslių ar neišsamių Registro duomenų ištaisymą.

 

Registro duomenų keitimas ir atnaujinimas

 

68. Registro objektų duomenys keičiami kai:

68.1. pasikeičia duomenų apie įregistruotą objektą teikėjas;

68.2. pasikeitė duomenys apie Registro objektą, Registro duomenų teikėją, įrenginį, fizinius ir/ar juridinius asmenis, eksploatuojančius įrenginį;

68.3. pasibaigė dokumentų, pateiktų registruojant Registro objektą, galiojimo terminas.

69. Pasikeitus šiuose Nuostatuose nurodytiems Registro objekto duomenims, sąskaitos turėtojas ar jo įgaliotasis atstovas privalo per 10 dienų nuo duomenų pasikeitimo pateikti Registro tvarkymo įstaigai duomenų pasikeitimą patvirtinančius dokumentus.

70. Pranešdamas apie duomenų pasikeitimą Registro tvarkymo įstaigai duomenų teikėjas be atidarant sąskaitą Registro tvarkymo įstaigai pateiktų dokumentų pateikia:

70.1. Registro tvarkymo įstaigos nustatytos formos prašymą atnaujinti pasikeitusius duomenis;

70.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

70.3. dokumentą, patvirtinantį asmens įgaliojimus pateikti prašymą dėl duomenų atnaujinimo;

70.4. dokumentą, patvirtinantį atlyginimo už duomenų atnaujinimą Registre sumokėjimą;

70.5. dokumentus, patvirtinančius duomenų pasikeitimą.

71. Registro tvarkymo įstaiga ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo naujų duomenų gavimo patikrina pateiktų dokumentų autentiškumą ir dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą ir, priėmusi sprendimą duomenis atnaujinti, per 10 darbo dienų laikydamasi duomenų atnaujinimo tvarkos, kurios vykdymas apibrėžtas Registro tvarkymo taisyklėse, įrašo juos į Registro duomenų bazę. Registro duomenų teikėjui, kurio vardu Registre atnaujinti Registro objekto duomenys, išduodama tai patvirtinanti pažyma.

72. Atnaujinti duomenys saugomi Registro duomenų bazėje (kol objektas išregistruojamas ir jo duomenys perkeliami į Registro duomenų bazės archyvą).

73. Apie veiklos vykdytojo sąskaitos duomenų pasikeitimus, laikydamasi šiuose Nuostatuose nustatytos tvarkos ir terminų, Registro tvarkymo įstaigai praneša kompetentinga institucija arba pats veiklos vykdytojas, jei kompetentinga institucija taip numato.

74. Registro tvarkymo įstaigos vardu sprendimus priima Registro tvarkymo įstaigos darbuotojai, atitinkantys Registro tvarkymo taisyklėse nustatytus kvalifikacijos reikalavimus. Šių darbuotojų kvalifikacijos suteikimo ir sprendimų priėmimo tvarką nustato Registro tvarkymo taisyklės.

 

Sąskaitų uždarymo tvarka ir išregistravimas iš Registro

 

75. Sąskaitos uždaromos Registro tvarkymo įstaigos sprendimu šiais atvejais:

75.1. Registro tvarkymo įstaigos iniciatyva šiame skyriuje nurodytais atvejais;

75.2. gavus sąskaitos turėtojo, jo įgaliotojo atstovo ar kompetentingos institucijos prašymą dėl sąskaitos uždarymo kartu su jį pagrindžiančiais dokumentais bei dokumentą, pagrindžiantį atlyginimo už sąskaitos uždarymą sumokėjimą;

75.3. kitais teisės aktų numatytais atvejais.

76. Ne vėliau kaip per 10 dienų nuo prašymo uždaryti sąskaitą gavimo dienos Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi šiuose Nuostatuose nurodytos sprendimų priėmimo tvarkos, Reglamente 2216/2004/EB kiekvienam veiksmui nustatytų reikalavimų ir vadovaudamasi Reglamento 2216/2004/EB VIII priede apibrėžta sąskaitos uždarymo tvarka, uždaro sąskaitą. Uždarytos sąskaitos duomenys iš Registro duomenų bazės perkeliami į Registro duomenų bazės archyvą.

77. Uždarius sąskaitą, Registro tvarkymo įstaiga apie tai praneša suinteresuotiems Registro duomenų naudotojams.

78. Uždarius sąskaitą Registro tvarkymo įstaigos iniciatyva, jos turėtojas apie tai informuojamas, nurodant sąskaitos uždarymo priežastis.

 

Nacionalinės sąskaitos uždarymas

 

79. Nacionalinė sąskaita uždaroma pateikus LAAIF prašymą uždaryti Nacionalinę sąskaitą Registro tvarkymo įstaigai.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-536, 2005-11-10, Žin., 2005, Nr. 135-4872 (2005-11-15), i. k. 105301MISAK00D1-536

 

Vertintojo sąskaitos uždarymas

 

80. Vertintojo sąskaita uždaroma:

80.1. savo iniciatyva vertintojui kreipiantis dėl sąskaitos uždarymo;

80.2. vertintojui netekus akreditacijos ar pasibaigus akreditacijos galiojimo laikui;

80.3. Nacionalinio akreditacijos biuro prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos ar kitos kompetentingos akreditavimo institucijos sprendimu panaikinus vertintojo akreditaciją.

 

Veiklos vykdytojo sąskaitos uždarymas

 

81. Veiklos vykdytojo sąskaita Registro tvarkymo įstaigos iniciatyva uždaroma šiais atvejais:

81.1. likvidavus, reorganizavus ar iškėlus bankroto bylą juridiniam asmeniui, kuriam buvo atidaryta sąskaita;

81.2. panaikinus ar grąžinus visus ATL, išduotus tam veiklos vykdytojo įrenginiui;

81.3. sąskaita buvo atidaryta ar atnaujinta, remiantis veiklos vykdytojo pateiktais melagingais duomenimis.

82. RAAD per 10 darbo dienų nuo ATL panaikinimo veiklos vykdytojo įrenginiams ar jų grąžinimo privalo raštu informuoti Registro tvarkymo įstaigą.

83. Išskyrus Nuostatų 86 punkte numatytus atvejus, Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi kiekvienam veiksmui nustatytų reikalavimų ir vadovaudamasi Registro tvarkymo taisyklėse apibrėžta sąskaitos uždarymo tvarka, kitų metų, nei ATL buvo panaikinti ar jų atsisakyta, birželio 30 d. uždaro visas veiklos vykdytojo turimas sąskaitas tiems įrenginiams, kuriems ATL buvo panaikinti ar jų buvo atsisakyta, jei atskiro įrenginio sąskaita praėjusių metų atitikties būklės lentelėje didesnė ar lygi nuliui.

84. Jei atskiro įrenginio sąskaita praėjusių metų atitikties būklės lentelėje mažesnė už nulį, Registro tvarkymo įstaiga sąskaitą uždaro kitą dieną po to, kada sąskaita viršys ar taps lygi nuliui, arba praėjus dienai po gauto kompetentingos institucijos nurodymo uždaryti sąskaitą, pagrįstai manant, jog įrenginio veiklos vykdytojas atsisakys ATL.

85. Jei veiklos vykdytojo sąskaitoje, kurią Registro tvarkymo įstaiga, vadovaujantis 83 punktu, turi uždaryti, yra teigiamas Registro objektų balansas, Registro tvarkymo įstaiga paprašo veiklos vykdytojo nurodyti kitą Registro sąskaitą, į kurią tokie Registro objektai bus pervesti. Jei per 60 dienų veiklos vykdytojas neatsakė į Registro tvarkymo įstaigos užklausimą, pastarasis perveda esamą teigiamą balansą į Nacionalinę sąskaitą.

 

Asmens sąskaitos uždarymas

 

86. Asmens sąskaita Registro tvarkymo įstaigos iniciatyva uždaroma šiais atvejais:

86.1. sąskaita buvo atidaryta ar atnaujinta, remiantis pateiktais melagingais duomenimis;

86.2. likvidavus, reorganizavus ar iškėlus bankroto bylą juridiniam asmeniui ar mirus fiziniam asmeniui, kuriam buvo atidaryta sąskaita.

87. Jei asmens sąskaitoje fiksuojamas nulinis balansas, ir 12 mėnesių laikotarpiu nebuvo atlikta jokių veiksmų, Registro tvarkymo įstaiga informuoja sąskaitos turėtoją, kad per 60 dienų asmens sąskaita bus uždaryta, nebent per šį laikotarpį sąskaitos turėtojas praneša, kad asmens sąskaita bus naudojama. Jei tokio prašymo sąskaitos turėtojas nepateikia, Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi Reglamente 2216/2004/EB kiekvienam veiksmui nustatytų reikalavimų ir vadovaudamasi Registro tvarkymo taisyklėse apibrėžta sąskaitos uždarymo tvarka, uždaro asmens sąskaitą.

 

Sąskaitos blokavimas

 

88. Registro tvarkymo įstaiga blokuoja bet kokių leidimų pervedimą iš veiklos vykdytojo sąskaitos šiais atvejais:

88.1. jei kiekvienų metų balandžio 1 d., skaičiuojant nuo 2006 metų, į patvirtintą išmetamų dujų kiekio lentelę, sutinkamai su patvirtintų išmetamų dujų kiekių įvedimo procesu, nurodytu Reglamento 2216/2004/EB VIII priede, neįvesta įrengimo metinė patvirtinta emisija už praėjusius metus;

88.2. sąskaitos turėtojas ar jos įgaliotieji atstovai nesilaikė šių Nuostatų ar kitų Registro veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;

88.3. prie sąskaitos nuolat bandė prieiti asmuo, naudodamas klaidingą vartotojo vardą ir slaptažodį, arba prie Registro sąskaitos bandė prisijungti prisijungimo teisės neturintis asmuo.

89. Sąskaita deblokuojama:

89.1. į patvirtinto išmetamų dujų kiekio lentelę įvedus įrenginio metinį patvirtintą išmetamų dujų kiekį už 88.1 punkte nurodytus metus, Registro tvarkymo įstaiga nutraukia sąskaitos blokavimą;

89.2. sąskaitos turėtojui ar jo įgaliotiesiems atstovams nutraukus Nuostatų ar kitų Registro veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus pažeidžiančius veiksmus;

89.3. išnykus neteisėto prisijungimo prie Registro sąskaitos grėsmei (pakeitus prisijungimo vardą ir slaptažodį ir pan.).

90. Sąskaitos blokavimo metu šiame skyriuje nurodytais atvejais neleidžiamas Registro objektų perleidimas į ir iš sąskaitos, kol sąskaita bus deblokuota.

91. Registro tvarkymo įstaiga nedelsiant pateikia informaciją apie kiekvieną veiklos vykdytojo sąskaitos blokavimą ir deblokavimą atitinkamam sąskaitos turėtojui.

 

Šiltnamio dujų apskaita ir ataskaitų teikimas

 

92. Kiekvienas veiklos vykdytojas iki Tvarkos 44 punkte nurodytos datos privalo pateikti Registro tvarkymo įstaigai Šiltnamio dujų išmetimo apskaitos ataskaitą.

93. Jei, vadovaujantis Tvarkos 2 priede nustatytais detaliaisiais reikalavimais, veiklos vykdytojo ataskaita apie tam tikro įrenginio emisiją už praeitus metus patvirtinama kaip tinkama, vertintojas, laikydamasis kiekvienam veiksmui nustatytų reikalavimų ir Reglamento 2216/204/EB VIII priede apibrėžtos patvirtintų emisijų atnaujinimo tvarkos, į atitinkamo įrenginio tų metų patvirtintų emisijų lentelės skirsnį įrašo ar leidžia įrašyti metinę patvirtintą emisiją už tuos metus.

94. Jei aptinkamas neatitikimas Tvarkos 2 priede nustatytiems detaliesiems reikalavimams, kompetentinga institucija gali įpareigoti Registro tvarkymo įstaigą, laikantis kiekvienam veiksmui nustatytų reikalavimų ir Reglamento 2216/204/EB VIII priede apibrėžtos patvirtintų emisijų atnaujinimo tvarkos, pataisyti tam tikro įrenginio metinę patvirtintą emisiją už praėjusius metus, į atitinkamo įrenginio tų metų patvirtintų emisijų lentelės skirsnį įrašant pataisytą metinę patvirtintą emisiją už tuos metus.

95. Registro tvarkymo įstaiga Registro internetiniame tinklalapyje skelbia veiklos vykdytojų sąskaitų turėtojų, nevykdančių Nuostatų 92 punkte ir Tvarkos 45 punkte nustatytų reikalavimų, pavadinimus.

 

Įrašai į patvirtintų emisijų lentelę

 

96. Jei 2006 m. gegužės 1 d. ir kiekvienų vėlesnių metų gegužės 1 d. į atitinkamo įrenginio patvirtintų emisijų lentelę neįrašomos patvirtintos emisijos už praėjusius metus, bet kokie kiti emisijų duomenys, susiję su perteklinėmis šiltnamio dujų emisijomis, tačiau apskaičiuoti nesilaikant Tvarkos 2 priede detalizuotų reikalavimų, į patvirtintų emisijų lentelę neįtraukiami.

 

Pasibaigusio galiojimo ATL ir Kioto vienetų sąskaita

 

97. Registre atidaroma viena pasibaigusio galiojimo ATL ir Kioto vienetų sąskaita, kurioje registruojami ir kaupiami pasibaigusio galiojimo Registro objektai.

98. Tik Registro tvarkymo įstaiga turi teisę pervesti pasibaigusio galiojimo Registro objektus į šią sąskaitą.

99. Pasibaigusio galiojimo ATL ir Kioto vienetų sąskaitoje esantys Registro objektai nepervedami į kitą registrų sistemos sąskaitą, į bet kurią ŠPM registro sąskaitą ar į trečiosios šalies registrą.

 

Panaikintų ATL ir Kioto vienetų sąskaita

 

100. Registre atidaroma viena panaikintų ATL ir Kioto vienetų sąskaita. Prašymai panaikinti ATL ir Kioto vienetus pateikiami Registro tvarkymo įstaigai Registro tvarkymo taisyklėse nustatyta tvarka.

101. Panaikintų ATL ir Kioto vienetų sąskaitoje esantys Registro objektai nepervedami į kitą registrų sistemos sąskaitą, į bet kurią ŠPM registro sąskaitą ar į trečiosios šalies registrą.

 

VI. SĄVEIKA SU KITAIS REGISTRAIS

 

102. Registro tvarkymo įstaiga, be teisės perduoti tretiesiems asmenims, naudoja kitų valstybės registrų ir informacinių sistemų tvarkomus duomenis, pagal sutartis teikia duomenis apie Registro objektus kitų registrų tvarkymo įstaigoms ir organizacijoms, tvarkančioms valstybei priklausančias informacines sistemas.

103. Registro funkcionavimui užtikrinti naudojamasi šių valstybės ir užsienio registrų, informacinių sistemų ir klasifikatorių duomenimis:

103.1. Bendrijos nepriklausomu sandorių žurnalu;

103.2. Lietuvos Respublikos gyventojų registru (duomenys apie fizinius asmenis – Lietuvos Respublikos piliečius);

103.3. Užsieniečių registru (duomenys apie fizinius asmenis, kurie nėra Lietuvos Respublikos piliečiai);

103.4. TIPKL registru (duomenys apie veiklos vykdytojams išduotus ATL);

103.5. Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registru (duomenys apie juridinius asmenis);

103.6. Nekilnojamojo turto kadastru ir Nekilnojamojo turto registru (duomenys apie Registro objektus, kurie yra kartu nekilnojamojo turto objektai).

 

VII. REGISTRO DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS

 

Registro duomenų naudojimas

 

104. Registro duomenis duomenų gavėjams teikia Registro tvarkymo įstaiga.

105. Prie Registre saugomos informacijos be išankstinio leidimo turi teisę prieiti tik Registro tvarkymo įstaigos darbuotojai, kiti asmenys turi registruotis kaip vartotojai ir turi teisę tik į tuos duomenis ir informaciją, kuriuos jie turi teisę gauti pagal šiuos Nuostatus.

106. Registro duomenys pateikiami Registro internetinio tinklalapio viešojoje ir saugiojoje zonose, sudarant galimybę Registro duomenų teikėjams (sąskaitų turėtojams ar jų įgaliotiems atstovams), juos gauti tiesioginiu priėjimu internetu, naudojant Registro tvarkymo įstaigos jiems suteiktą unikalų vartotojo vardą ir unikalų slaptažodį.

107. Internetiniame tinklalapyje Nuostatų 23 punkte išvardytiems informacijos vartotojams suteikiama galimybė tinklalapyje informacijos ieškoti naudojant paieškos programas.

108. Registro tvarkymo įstaiga Registro internetinio tinklalapio viešojoje zonoje duomenų teikėjams suprantamai ir nuosekliai pateikia duomenis, kuriuos yra privalu suteikti, vadovaujantis Reglamento 2216/2004/EB XVI priedo 1–10 dalyse išvardytais reikalavimais. Papildomos Registre saugomos informacijos Registro tvarkymo įstaiga nepateikia.

109. Prie Registro saugiosios zonos prisijungiama naudojant unikalų vartotojo vardą ir unikalų slaptažodį, kuris suteikiamas kiekvienam vartotojui, kaip nurodyta Reglamento 2216/2004/EB XV priede. Vartotojo vardas ir slaptažodis, kuriuos galiojančiais pripažįsta Registras, išduodami kiekvienam sąskaitos turėtojui ir jo įgaliotiesiems atstovams, sukūrus sąskaitą Registre.

110. Registro tvarkymo įstaiga, laikydamasi nurodytų terminų, Registro interneto tinklalapio saugumo zonoje pateikia ir atnaujina Reglamento 2216/2004/EB XVI priedo 13–14 dalyse nurodytą informaciją.

 

Duomenų konfidencialumas

 

111. Konfidencialia laikoma Registro saugumo zonoje esanti informacija, įskaitant duomenis apie visas sąskaitas ir atliktus sandorius, išskyrus tuos atvejus, kada ji reikalinga įgyvendinant šių Nuostatų, Reglamento 2216/2004/EB reikalavimus ar nacionalinius įstatymus.

112. Registre saugoma informacija negali būti panaudojama be išankstinio sąskaitos turėtojo sutikimo, išskyrus tuos atvejus, kada jos prireikia sutinkamai su šių Nuostatų reikalavimais administruojant ir aptarnaujant Registrą. Prie Registre saugomos informacijos be išankstinio leidimo turi teisę prieiti tik Registro tvarkymo įstaiga. Kiti asmenys turi registruotis kaip vartotojai ir turi teisę tik į tą informaciją ir duomenis, kuriuos jie turi teisę gauti pagal šiuos Nuostatus

113. Kiekviena atsakinga institucija ir Registro tvarkymo įstaiga veiksmus su Registro objektais, patvirtintais išmetamų dujų kiekiais, sąskaitomis atlieka tik tada, kada tai būtina jos, kaip kompetentingos institucijos ar Registro tvarkymo įstaigos funkcijoms atlikti.

 

Registro duomenų teikimas

 

114. Registro dokumentų kopijos, duomenys ir informacija teikiami atlygintinai, išskyrus teisės aktų numatytus atvejus.

115. Registro duomenys teikiami šiais būdais:

115.1. elektroninėmis priemonėmis:

115.1.1. sudarant galimybę Registro duomenų teikėjams (sąskaitų turėtojams ar jų įgaliotiesiems atstovams), juos gauti tiesioginiu priėjimu internetu naudojant Registro tvarkymo įstaigos jiems suteiktą prisijungimo vardą ir slaptažodį;

115.1.2. išduodant Registro išrašą duomenų naudotojams elektroniniu paštu, faksu ir kt.

115.2. išduodant pažymas ar kitus dokumentus;

115.3. teikiant Registro išrašus ir kitą informaciją, kuri gali būti teikiama žodžiu, raštu;

115.4. kitais teisės aktų nustatytais būdais.

116. Pažymos ir Registro duomenų išrašai duomenų naudotojams teikiami, gavus rašytinį prašymą arba gavus rašytinį prašymą ir sudarius sutartį. Registro duomenys elektroninėmis priemonėmis teikiami pagal atskiras duomenų teikimo sutartis. Vadovaujančioji Registro tvarkymo įstaiga įgaliojimus Registro tvarkymo įstaigai sudaryti sutartis su gavėju ir jų sudarymo tvarką nustato Registro tvarkymo taisyklėse. Registro tvarkymo įstaigos ir duomenų gavėjo sutartyje nustatomos duomenų gavėjo teisės ir atsakomybė, duomenų ir informacijos naudojimo tikslas, sąlygos ir tvarka.

117. Duomenys ir informacija valstybės registrų (kadastrų, klasifikatorių) tvarkytojams ir informacinių sistemų valdytojams teikiami, jeigu jų teikimas numatytas teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintuose registrų (kadastrų, klasifikatorių) ar informacinių sistemų nuostatuose, kuriuose reglamentuota gaunamų duomenų ar informacijos apimtis ir naudojimas.

118. Atsakymus į Registro duomenų teikėjų, pageidaujančių susipažinti su Registre saugomais jų pateiktais ir į Registrą įrašytais duomenimis, paklausimus Registro tvarkymo įstaiga pateikia raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tokių paklausimų gavimo dienos.

119. Registro duomenų gavėjas, gaunantis Registro duomenis pagal duomenų teikimo sutartį arba pagal prašymą, privalo šiuos duomenis naudoti tik taip, kaip apibrėžta duomenų teikimo sutartyje arba prašyme. Atsakomybė už netinkamą duomenų, gautų iš Registro, laikymą, naudojimą ir perdavimą tretiesiems asmenims nustatyta teisės aktuose bei Registro tvarkymo įstaigos ir duomenų naudotojų sutartyse.

120. Registro duomenys gali būti perduoti į užsienio valstybes Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių numatytais atvejais.

121. Registro duomenų ir dokumentų kopijų teikimas gali būti apribotas įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. REGISTRO DUOMENŲ PERDAVIMAS Į UŽSIENIO VALSTYBES

 

122. Europos Sąjungos valstybių narių juridiniams ir fiziniams asmenims Registro duomenys teikiami ta pačia tvarka, kaip ir Lietuvos Respublikos juridiniams ir fiziniams asmenims.

123. Duomenys trečiųjų šalių juridiniams ir fiziniams asmenims teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais bei tarptautinėmis sutartimis.

 

IX. REGISTRO DUOMENŲ SAUGA

 

124. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymu (Žin., 1999, Nr. 105-3019), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 952 „Dėl duomenų saugos valstybės ir savivaldybių informacinėse sistemose“ (Žin., 1997, Nr. 83-2075; 2003, Nr. 2-45), Aplinkos ministerijos patvirtintais Registro duomenų saugos nuostatais ir kitais teisės aktais, nustatančiais duomenų, dokumentų ir informacijos saugos tvarką, taip pat šiais Nuostatais, už Registro duomenų saugą atsako Registro tvarkymo įstaiga.

125. Registro tvarkymo įstaiga privalo užtikrinti, kad:

125.1. Registras atitiks Nuostatuose nustatytus bendrus saugumo reikalavimus;

125.2. Registras būtų aprūpinamas patikimomis duomenų išsaugojimo programomis ir technologijomis, kurios avarijos atveju leistų kiek įmanoma greičiau atgauti informaciją apie dingusias sąskaitas ir veiksmus;

125.3. Registro veiklos trikdžiai būtų kiek įmanoma mažesni;

125.4. būtų užtikrinta visų rūšių ir formų informacijos apsauga jos registravimo, perdavimo ryšių linijomis, saugojimo, apdorojimo ir naudojimo metu;

125.5. bus užkirstas kelias konfidencialios informacijos sutinkamai su Nuostatų 90–92 punktais atskleidimui;

125.6. būtų užtikrinta duomenų apsauga nuo bet kokio atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, atskleidimo, pakeitimo ir nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo.

 

X. REGISTRO tvarkyMo ĮSTAIGOS veiksmų apskundimas

 

126. Registro tvarkymo įstaigos ir Aplinkos ministerijos veiksmai, susiję su Registro tvarkymo funkcijų atlikimu, gali būti skundžiami įstatymų nustatyta tvarka.

 

XI. REGISTRO FINANSAVIMAS

 

127. Registras finansuojamas iš valstybės biudžeto, Registro gautų lėšų už teikiamas paslaugas ir kitų teisės aktais nustatytų finansavimo šaltinių.

 

XII. REGISTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

128. Registras reorganizuojamas ir likviduojamas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

129. Likviduojamo Registro duomenys perduodami kitam registrui, sunaikinami arba perduodami Valstybės archyvams Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

130. Registro likvidavimas registruojamas valstybės registrų sąraše ir skelbiamas „Valstybės žiniose“.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-536, 2005-11-10, Žin., 2005, Nr. 135-4872 (2005-11-15), i. k. 105301MISAK00D1-536

Dėl aplinkos ministro 2005 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. D1-287 "Dėl Šiltnamio dujų apyvartinių taršos leidimų registro nuostatų patvirtinimo" 23.1, 31, 32, 33, 34, 79 punktų pakeitimo ir 43.2 punkto pripažinimo netekusiu galios