Suvestinė redakcija nuo 2015-06-29 iki 2016-12-02
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 83-4050, i. k. 1112070ISAK00V-1193
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL KONKURSO VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) VADOVŲ PAREIGOMS EITI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2011 m. liepos 1 d. Nr. V-1193
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 59 straipsnio 3 dalimi:
1. Tvirtinu Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašą (pridedama).
2. Nustatau, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo paskelbti konkursai valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti vykdomi iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusia tvarka.
3. Pripažįstu netekusiais galios:
3.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. rugpjūčio 3 d. įsakymą Nr. 1192 „Dėl Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovų priėmimo į pareigas tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 69-2486);
3.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. birželio 26 d. įsakymą Nr. 1191 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. rugpjūčio 3 d. įsakymo Nr. 1192 „Dėl Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovų (paslaugų valstybės tarnautojų) priėmimo į pareigas tvarkos“ pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 68-2797);
3.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. liepos 22 d. įsakymą Nr. ISAK-1089 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. rugpjūčio 3 d. įsakymo Nr. 1192 „Dėl Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovų priėmimo į pareigas tvarkos patvirtinimo pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 76-3502);
3.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. liepos 2 d. įsakymą Nr. V-1080 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. rugpjūčio 3 d. įsakymo Nr. 1192 „Dėl Valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovų priėmimo į pareigas tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2010, Nr. 82-4368).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro
2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1193
KONKURSO VALSTYBINIŲ IR SAVIVALDYBIŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ (IŠSKYRUS AUKŠTĄSIAS MOKYKLAS) VADOVŲ PAREIGOMS EITI TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) (toliau – švietimo įstaigos) vadovų pareigoms eiti (toliau – konkursas) tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato: konkurso skelbimo, dokumentų pateikimo ir priėmimo, komisijos sudarymo ir veiklos bei atrankos tvarką.
2. Konkurso tikslas – atrinkti asmenį, geriausiai pasirengusį eiti konkrečios švietimo įstaigos vadovo pareigas.
3. Konkursas vykdomas laikantis šių principų: lygių galimybių, skaidrumo, nešališkumo ir profesionalumo.
4. Asmuo, siekiantis eiti švietimo įstaigos vadovo pareigas (toliau – pretendentas), privalo atitikti švietimo ir mokslo ministro nustatytus kvalifikacinius reikalavimus.
5. Konkursą organizuoja ir už šios tvarkos laikymąsi pagal priskirtas kompetencijas atsako švietimo įstaigos vadovo darbdavys arba darbdavio įgaliotas asmuo (toliau – konkurso organizatorius) ir konkurso komisija (toliau – komisija). Konkurso organizatorius skiria asmenį (komisijos sekretorių) organizaciniams darbams atlikti ir komisijos posėdžiams protokoluoti.
II. KONKURSO SKELBIMAS, DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR PRIĖMIMAS
7. Konkursas skelbiamas per 30 dienų laikotarpį nuo dienos, kai švietimo įstaigos vadovo pareigybė įsteigiama, tampa laisva arba iš anksto žinoma (yra teisinis pagrindas), kad ji bus laisva, ir kai konkurso organizatorius suderina atrankos datą su Nacionaline mokyklų vertinimo agentūra (atrankos data turi būti ne vėliau kaip po 60 dienų nuo konkurso paskelbimo datos). Konkurso skelbimas paskelbimo dieną įdedamas į konkurso organizatoriaus interneto svetainę (pagrindinis skelbimas) ir papildomai į atitinkamos švietimo įstaigos bei Švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – ministerija) interneto svetaines, taip pat į artimiausią regiono laikraščio numerį. Skelbimas paprastai išimamas dokumentų pateikimo pabaigos dieną.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1740, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 152-7797 (2012-12-22), i. k. 1122070ISAK00V-1740
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
8. Pagrindiniame skelbime nurodoma: švietimo įstaigos pavadinimas, pareigybės pavadinimas, kvalifikaciniai reikalavimai pretendentui, kokius dokumentus, kur ir iki kada turi pateikti pretendentai, konkurso paskelbimo ir atrankos datos, pasiteiravimo telefonų numeriai ir kita informacija. Papildomuose skelbimuose nurodomas švietimo įstaigos pavadinimas, pareigybės pavadinimas, konkurso paskelbimo ir atrankos datos ir nuoroda į pagrindinį skelbimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1740, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 152-7797 (2012-12-22), i. k. 1122070ISAK00V-1740
9. Pretendentas pateikia šiuos dokumentus (toliau – dokumentai):
9.4. vadovavimo švietimo įstaigai gaires, kuriose išdėstyti pretendento siūlymai dėl atitinkamos švietimo įstaigos veiklos (tikslų, prioritetų, jų įgyvendinimo būdų ir kt.), taip pat pretendento nuostatos apie vadovavimą ir vadovo vaidmenį. Gairėse turi atsispindėti pretendento kompetencijos (strateginio švietimo įstaigos valdymo; vadovavimo pedagogų kvalifikacijos tobulinimui; švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymo; švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo; bendravimo ir informavimo (dalykinio bendravimo) įgūdžiai), numatytos Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“ (toliau – Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams aprašas). Vadovavimo švietimo įstaigai gairių apimtis neturi būti didesnė kaip 10000 spaudos ženklų (iki 5 puslapių teksto);
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
9.5. Pretendento vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų vertinimo ataskaitos, išduotos Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo nustatyta tvarka (toliau – kompetencijų vertinimo ataskaita), liudijančios, kad pretendentas atitinka kvalifikacinį reikalavimą turėti vadovui privalomas vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijas, kopiją;
9.7. dokumentų, liudijančių kitų kvalifikacinių reikalavimų atitikimą, kopijas (jeigu tokius dokumentus turi);
10. Pretendentas dokumentus skelbime nurodytu adresu pateikia tiesiogiai, elektroniniu paštu arba registruotu laišku ne vėliau kaip prieš 6 darbo dienas iki atrankos dienos. Dokumentų originalai pateikiami tiesiogiai teikiant dokumentus arba atrankos dieną ir sutikrinti su kopijomis grąžinami. Pretendentams, nepateikusiems visų 9 punkte nurodytų privalomų dokumentų, ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai neatitinka dokumentų kopijų, neleidžiama dalyvauti konkurse, tai pažymima 11 punkte nurodytame registre, kartu pridedamos neatitinkančių dokumentų kopijos.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
11. Dokumentai registruojami Pretendentų į pavaldžių įstaigų vadovų pareigas konkursų dokumentų, pretendentų prašymų ir kitų dokumentų registre.
12. Pretendento pateikti dokumentai patikrinami, pretendentai, kurie atitinka kvalifikacinius reikalavimus ir yra pateikę visus 9 punkte nurodytus dokumentus (vadovavimo švietimo įstaigai gaires galima patikslinti iki 10 punkte nurodyto termino), per 3 darbo dienas nuo dokumentų įregistravimo dienos informuojami, kad yra kviečiami į atrankos posėdį. Pretendentai, neatitinkantys kvalifikacinių reikalavimų ar 10 punkte nustatyta tvarka nepateikę dokumentų, informuojami, kad į atrankos posėdį kviečiami nebus, kartu nurodomos priežastys.
13. Pretendentai, suderinę su vadovaujančiu švietimo įstaigai asmeniu iki atrankos:
13.1. turi susipažinti su švietimo įstaigos veikla, poreikiais ir pristatyti švietimo įstaigos bendruomenei vadovavimo švietimo įstaigai gaires;
13.2. gali lankytis švietimo įstaigoje (ne ilgiau kaip 3 darbo dienas), bendrauti su darbuotojais, mokiniais (dalyvaujant mokytojams ar švietimo pagalbos specialistams), stebėti pamokas, kitą ugdomąją veiklą.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
III. KOMISIJOS SUDARYMAS
15. Konkursui vykdyti sudaroma 4–6 narių komisija.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
16. Paskelbęs konkursą konkurso organizatorius kreipiasi į 19, 20 ir 22 punktuose nurodytus subjektus dėl kandidatų į komisijos narius teikimo.
17. Komisijos nariai turi turėti aukštąjį išsilavinimą (išskyrus tėvus (globėjus, rūpintojus) ir mokinius) ir būti nepriekaištingos reputacijos (nepiktnaudžiauti alkoholiu, nevartoti narkotinių, psichotropinių ar toksinių medžiagų, nebūti įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu pripažinti padarę tyčinę nusikalstamą veiką, atleisti iš darbo arba iš valstybės tarnybos už profesinės ar tarnybinės veiklos pažeidimus, jei po šio atleidimo nėra praėję penkeri metai).
18. Komisijos nariu negali būti asmuo, kurį su pretendentu sieja artimi giminystės, svainystės, partnerystės ryšiai arba jei kuris nors iš pretendentų yra tiesiogiai jam pavaldus ar (ir) kontroliuojamas. Komisijos narys, sužinojęs, kad su pretendentu jis susijęs šiame punkte nurodytais ryšiais, galinčiais paveikti komisijos nario nešališkumą, nedelsdamas tai praneša komisijai, nusišalina ir apraše nustatyta tvarka keičiamas kitu nariu.
19. Kai vykdomas konkursas į bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklos vadovo pareigas, kandidatus į konkurso atrankos komisijos narius teikia:
19.1. du asmenis, turinčius vadovavimo patirties (iš kurių vienas yra švietimo padalinio, kuruojančio mokyklą, vadovas ar specialistas), – konkurso organizatorius;
19.2. vieną asmenį – atitinkamo švietimo įstaigos tipo ar vadovų asociacija – atestuotą švietimo įstaigos vadovą;
19.4. du asmenis – ministerija, išskyrus atvejus, kai ministerija pati yra konkurso organizatorė. Tokiais atvejais ministerija sprendžia, ar teikti abu narius, ar keisti vieną iš narių mokyklos socialinių partnerių atstovu.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
20. Kai vykdomas konkursas į profesinio mokymo įstaigos vadovo pareigas, kandidatus į konkurso atrankos komisijos narius teikia:
20.1. du asmenis, turinčius vadovavimo patirties (iš kurių vienas yra švietimo padalinio, kuruojančio mokyklą, vadovas ar specialistas), – konkurso organizatorius;
20.2. vieną asmenį – atitinkamo švietimo įstaigos tipo ar vadovų asociacija – atestuotą švietimo įstaigos vadovą;
20.4. vieną asmenį – ministerija, išskyrus atvejus, kai ministerija pati yra konkurso organizatorė. Tokiais atvejais ministerija kviečia savivaldybės administracijos, kurios teritorijoje yra profesinio mokymo įstaiga, įgaliotą atstovą;
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
21. Kai vykdomas konkursas į švietimo pagalbos įstaigos vadovo pareigas, kandidatus į konkurso atrankos komisijos narius teikia:
21.1. du asmenis, turinčius vadovavimo patirties (iš kurių vienas yra švietimo padalinio, kuruojančio mokyklą, vadovas ar specialistas), – konkurso organizatorius;
21.3. du asmenis – ministerija, išskyrus atvejus, kai ministerija pati yra konkurso organizatorė. Tokiais atvejais ministerija sprendžia, ar teikti abu narius, ar vieną, ar vieną iš jų keisti švietimo pagalbos įstaigos socialinių partnerių atstovu.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
22. Stebėtojų teisėmis komisijos posėdyje gali dalyvauti švietimo įstaigos profesinių sąjungų ar darbo tarybos atstovas.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
23. Kandidatą į komisijos narius teikiantis subjektas, svarstydamas komisijos nario teikimą, aptaria švietimo įstaigos būklę, problemas ir veiklos perspektyvas, tačiau nesvarsto galimų pretendentų ir negali teikiamo komisijos nario įpareigoti palaikyti kurį nors iš pretendentų. Komisijos nariai (deleguoti į komisiją asmenys) gali dalyvauti pretendentų prisistatymuose švietimo įstaigos bendruomenei.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
24. Per 25 dienas nuo konkurso paskelbimo dienos kandidatus į komisijos narius teikiantys subjektai konkurso organizatoriui pateikia sprendimus, kuriuose nurodo: teikimo sprendimą priėmusį subjektą, teikiamų asmenų vardus, pavardes, gimimo metus (jei kandidatas į komisijos narius nepilnametis), elektroninio pašto adresus, telefonų numerius, pareigas ir patvirtina, kad teikiami kandidatai atitinka visus apraše komisijos nariui nustatytus reikalavimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1740, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 152-7797 (2012-12-22), i. k. 1122070ISAK00V-1740
25. Konkurso organizatorius patikrina sprendimus dėl kandidatų teikimo. Jeigu kandidato į komisijos narius teikimas neatitinka apraše nustatytų reikalavimų ar jei komisijos narys nusišalina, jį delegavęs subjektas nedelsdamas teikia kitą kandidatą į komisijos narius.
26. Konkurso organizatorius ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki atrankos posėdžio tvirtina komisijos sudėtį. Komisijos pirmininku skiriamas vienas iš komisijos narių.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
27. Komisijos narys turi susipažinti su švietimo įstaigos veikla, švietimo įstaigos vadovo skyrimą į pareigas reglamentuojančiais teisės aktais, jais vadovautis, sąžiningai ir atsakingai vykdyti juose nustatytas komisijos nario pareigas, būti objektyvus ir nešališkas. Jis priima geriausius švietimo įstaigai sprendimus ir yra nesaistomas jokių kitų įsipareigojimų jį teikusiam subjektui.
IV. komisijos darbo organizavimas
29. Atrankos posėdžio laikas ir darbotvarkė komisijos nariui pranešama ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms iki atrankos posėdžio. Prireikus, be atrankos posėdžio, komisijos pirmininko iniciatyva gali būti organizuojami papildomi komisijos posėdžiai. Papildomame posėdyje negalintis dalyvauti komisijos narys iki šio posėdžio pradžios turi teisę raštu pareikšti savo poziciją svarstomais klausimais, tokiu atveju laikoma, kad raštu savo nuomonę pareiškęs komisijos narys dalyvavo svarstant atitinkamą klausimą.
30. Komisija savo sprendimus priima dviem būdais: pretendentai vertinami balais aprašo 34 ir 35 punktuose nustatyta tvarka, kiti sprendimai priimami visų komisijos narių balsų dauguma. Komisijos sprendimai teisėti, jei, juos priimant, dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
31. Komisijos narys, iki atrankos pabaigos pastebėjęs galimų apraše nustatytos tvarkos pažeidimų, nedelsdamas apie juos informuoja komisiją. Komisijos pirmininkas, įvertinęs informacijos pagrįstumą, teikia klausimą svarstyti komisijai. Jeigu klausimo sprendimas komisijos kompetencijai nepriskirtas, komisijos pirmininkas jį perduoda konkurso organizatoriui.
V. ATRANKA
32. Atranka yra konkurso dalis, kurios metu komisija posėdyje atrenka pretendentą, geriausiai pasirengusį eiti konkrečios švietimo įstaigos vadovo pareigas. Vykdant atranką, kiekvienas komisijos narys analizuoja informaciją apie pretendentus, ja remdamasis, savarankiškai įvertina kiekvieno pretendento kompetencijas. Pretendentas tiesiogiai dalyvauja tik pokalbyje.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
33. Atranka vykdoma konkurso skelbime nustatytą dieną, praėjus ne mažiau kaip 45 dienoms ir ne daugiau kaip 60 dienų nuo konkurso paskelbimo dienos. Iki atrankos likus ne mažiau kaip 4 darbo dienoms, pagal komisijos pirmininko sudarytą atrankos posėdžio darbotvarkę kiekvienam pretendentui pranešamas individualus laikas atvykti į atranką, tiksli atrankos vieta ir numatoma trukmė.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-1740, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 152-7797 (2012-12-22), i. k. 1122070ISAK00V-1740
34. Atranką sudaro šie etapai:
34.1. pasirengimas. Jo metu komisija aptaria kompetencijas, nurodytas Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovams aprašo 5.1.5, 5.2.1, 5.2.3, 5.2.4 ir 5.2.5 papunkčiuose (toliau – kompetencijos), vertinimo kriterijus, pateikiamus klausimus, pokalbio struktūrą ir kitus atrankos metodinius aspektus, taip pat sutikrina, ar visi pretendentai yra pateikę reikalingus dokumentus ir atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
34.2. rašytinės informacijos apie pretendentus analizė. Jos metu komisijos nariai išnagrinėja pretendentų pateiktus dokumentus, kitus apraše nurodytus duomenis ir Vertinimo pastabų lentelėje (3 priedas) pasižymi pradines savo pastabas apie kiekvieno pretendento kompetencijas;
34.3. pokalbis su pretendentu. Jo metu pretendentas atsako į komisijos narių teikiamus klausimus, skirtus pretendento kompetencijoms išsiaiškinti. Pagrindiniai klausimai visiems pretendentams yra vienodi, tikslinamieji gali skirtis. Pretendentas informuojamas apie konkurso organizatoriaus gautą informaciją iš jo buvusių ir esamų darbdavių, turi teisę su ja susipažinti ir pateikti savo paaiškinimus. Pokalbio su pretendentu eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas, kuris pridedamas prie posėdžio protokolo;
34.4. pretendentų įvertinimas. Jo metu komisija aptaria pagrindines pastabas ir komisijos nariai savarankiškai įvertina kiekvieno pretendento kompetencijas pagal 1–5 balų skalę, užpildydami Vertinimo pastabų lenteles (3 priedas). Su jomis turi teisę susipažinti visi komisijos nariai ir, jeigu komisijos nario vertinimas stipriai skiriasi nuo kitų vertinimų, jo gali būti prašoma argumentuoti savo vertinimą;
34.5. konkursinio balo skaičiavimas. Jo metu komisijos sekretorius komisijos narių Vertinimo pastabų lentelėse pateiktus balus ir 9.5 punkte nurodytoje Pretendento kompetencijų vertinimo ataskaitoje pateiktą vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų lygio vidurkį surašo į 2 priede pateiktą Vertinimo lentelę ir 35 punkte nustatyta tvarka apskaičiuoja kiekvieno pretendento konkursinį balą. Atspausdintos, komisijos pirmininko ir sekretoriaus pasirašytos Vertinimo lentelės pridedamos prie atrankos posėdžio protokolo.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
35. Komisijos sekretorius, pildydamas Vertinimo lentelę, pateiktą 2 priede, surašo visų komisijos narių vertinimus, išveda vertinimo vidurkius, sutikrina, ar nė vienas iš jų nėra mažesnis nei 2 balai. Tada juos susumuoja, išveda jų vidurkį, kurį sumuoja su Pretendento kompetencijų vertinimo ataskaitoje pateikto vadovavimo švietimo įstaigai kompetencijų lygio vidurkiu. Ši suma yra galutinis pretendento konkursinis įvertinimas balais. Jei kurios nors kompetencijos vertinimo vidurkis yra mažesnis nei 2 balai, pretendentas laikomas nevykdančiu privalomo reikalavimo, nustatyto kvalifikacinių reikalavimų aprašo 7 punkte, ir toliau konkurse nebedalyvauja.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
36. Nė vienam pretendentui nesurinkus daugiau kaip pusės galimos maksimalios komisijos narių skiriamos konkursinio balo dalies, laikoma, kad tinkamo pretendento nėra, konkursas pratęsiamas ir skelbiami nauji atrankos ir pretendentų dokumentų pateikimo terminai arba skelbiamas naujas konkursas.
38. Keliems pretendentams gavus vienodus aukščiausius konkursinius balus, komisija papildomai aptaria šių pretendentų pranašumus ir slaptu balsavimu balsų dauguma išrenka konkurso laimėtoją.
40. Apskaičiavus konkurso rezultatus pretendentai apie juos nedelsiant informuojami pasirašytinai. Pretendentas po konkurso rezultatų paskelbimo turi teisę susipažinti su konkurso protokolu ir su protokolo priedu, kuriame pateikti visų komisijos narių (be pavardžių) vertinimai jo atžvilgiu, taip pat pokalbio su juo skaitmeniniu garso įrašu.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
41. Konkursas laikomas neteisėtu, jei jį organizuojant buvo pažeista apraše nustatyta tvarka ir jei tai galėjo lemti konkurso rezultatus.
42. Jeigu komisijos narys ar pretendentas mano, kad buvo pažeista apraše nustatyta tvarka ir tai gali arba galėjo lemti konkurso rezultatus, o konkurso organizatorius ar komisija nepašalino pažeidimų, jis turi teisę per 3 darbo dienas po konkurso pateikti skundą švietimo ir mokslo ministrui, kuris gali sudaryti komisiją galimam pažeidimui ištirti. Sudaryta komisija pateikia tyrimo išvadas per 5 darbo dienas. Švietimo ir mokslo ministras gali:
42.2. pripažinti, kad yra padarytas apraše nustatytos tvarkos pažeidimas, kuris nelėmė konkurso rezultatų;
43.Veiksmai, neveikimas ir (ar) sprendimai, kuriais pažeidžiamos šio aprašo nuostatos taip pat gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.
44. Jei konkursą laimėjęs asmuo atsisako pasirašyti darbo sutartį, konkursą laimėjusiu asmeniu skelbiamas antrą vietą užėmęs pretendentas, jeigu jis atitinka 36 punkte nustatytą reikalavimą. Tokio pretendento nesant, konkursas pratęsiamas, nustatoma nauja atrankos data ir prašymų priėmimas atnaujinamas arba skelbiamas naujas konkursas.
45. Darbo sutartis su konkursą laimėjusiu asmeniu sudaroma ir jis priimamas į pareigas per 30 kalendorinių dienų po to, kai:
45.2. skundas yra pripažintas nepagrįstu arba pripažintas apraše nustatytos tvarkos pažeidimas nelėmė konkurso rezultatų;
Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo
įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų
pareigoms eiti tvarkos aprašo
1 priedas
(Gyvenimo aprašymo formos pavyzdys)
GYVENIMO APRAŠYMAS
ASMENINĖ INFORMACIJA
Vardas |
|
|
Vieta nuotraukai |
Pavardė |
|
||
Gimimo data |
|
||
Telefonas (-ai) |
|
||
El. paštas (-ai) |
|
||
Adresas (-ai) |
|
||
Lytis |
|
|
PROFESINĖ PATIRTIS
Data: nuo–iki |
Darbovietė |
Pareigos |
Veiklos aprašymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠSILAVINIMAS
Institucija, mokymosi laikotarpis |
Suteiktas laipsnis ar gautas diplomas: |
|
|
|
|
|
|
KVALIFIKACIJA
Kalbų mokėjimas:
Gimtoji kalba (-os) –
Valstybinės kalbos mokėjimo lygis (jei išsilavinimas įgytas ne lietuvių kalba) –
Užsienio kalbos (pildant lentelę įrašomas kalbos mokėjimo įsivertinimas: prastai, patenkinamai, gerai, labai gerai, puikiai)
Kalba |
Klausymas |
Skaitymas |
Kalbėjimas |
Rašymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Darbas kompiuteriu (programos, paketai bei jų įvaldymo lygis – pagrindai, įgudęs vartotojas, profesionalas).
Vadybinė kvalifikacinė kategorija –
Vadovavimo patirtis (jei nenurodyta kitur) –
Mokytojo kvalifikacinė kategorija –
Kita informacija (vairuotojo pažymėjimas, kitos turimos kvalifikacijos) –
NARYSTĖ VISUOMENINĖSE ORGANIZACIJOSE, KITA VEIKLA
Data (nuo–iki) |
Organizacija, pareigos/atsakomybės |
|
|
|
|
KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
(Surašykite svarbiausius kursus ir seminarus, lankytus ar baigtus per paskutinius 10 metų)
Data |
Pavadinimas |
Data, trukmė, vieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TIRIAMOJI, PROJEKTINĖ VEIKLA
(Surašykite svarbiausius paskutinių 10 metų projektus, kuriuose dalyvavote/dalyvaujate; konferencijas, kuriose skaitėte pranešimus; mokslinius ar metodinius straipsnius, jeigu esate parašęs.)
Data |
Projektas, konferencija |
Trumpas aprašymas (pagrindinis tikslas/tema, veikla, rezultatai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
POMĖGIAI, INTERESAI, LAISVALAIKIS
PAPILDOMA INFORMACIJA
(Pažymėkite savo statusą atitinkantį langelį. Prireikus argumentuokite ir detalizuokite.)
|
TAIP |
NE |
Teistumas už tyčinę nusikalstamą veiklą |
|
|
Artimi giminystės ir svainystės ryšiai su asmenimis, jau dirbančiais šioje švietimo įstaigoje, savininko ar jo kontroliuojamoje institucijoje |
|
|
Buvote SSRS valstybės saugumo komiteto (NKVD, NKGB, MGB, KGB) kadrinis darbuotojas, kuriam pagal Lietuvos Respublikos įstatymą „Dėl SSRS valstybės saugumo komiteto (NKVD, NKGB, MGB, KGB) vertinimo ir šios organizacijos kadrinių darbuotojų dabartinės veiklos“ draudžiama dirbti valstybės tarnyboje |
|
|
Teismo sprendimu esate pripažintas neveiksniu ar ribotai veiksniu |
|
|
Teismo sprendimu jums apribota tėvų valdžia apribojimo laikotarpiu |
|
|
Buvote atleistas iš pareigų (darbo) už nusižengimus |
|
|
PRIEDAI
(Išvardykite kartu su Gyvenimo aprašymu teikiamus dokumentus)
Konkurso valstybinių ir savivaldybių
švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias
mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos
aprašo 2 priedas
VERTINIMO LENTELĖ
Pretendento vardas ir pavardė________________________
Vertinamosios pretendento charakteristikos
|
1 komisijos nario vertinimas |
2 komisijos nario vertinimas |
3 komisijos nario vertinimas |
4 komisijos nario vertinimas |
5 komisijos nario vertinimas |
6 komisijos nario vertinimas |
Balų vidur kis |
1. Strateginis konkrečios švietimo įstaigos valdymas |
|
|
|
|
|
|
|
2. Konkrečios švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymas |
|
|
|
|
|
|
|
3. Vadovavimas konkrečios švietimo įstaigos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimui |
|
|
|
|
|
|
|
4. Konkrečios švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo kūrimas |
|
|
|
|
|
|
|
5. Bendravimo ir informavimo (dalykinio bendravimo) įgūdžiai |
|
|
|
|
|
|
|
Bendras komisijos narių balų vidurkis |
|
Pretendento kompetencijų vertinimo ataskaitos balas |
|
Galutinis pretendento konkursinis įvertinimas |
|
Komisijos pirmininkas _______________ ________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Komisijos sekretorius _______________ ________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_______________________________
Priedo pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo
įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų
pareigoms eiti tvarkos aprašo
3 priedas
VERTINIMO PASTABŲ LENTELĖ
Pretendento vardas ir pavardė________________________
Vertinami kriterijai/aspektai |
Pastabos (pagal pokalbį, veiklos švietimo įstaigoje gaires, pretendento gyvenimo aprašymą, rekomendacijas, kitą apraše nurodytą informaciją) |
Balas |
1. Strateginis konkrečios švietimo įstaigos valdymas: - gebėjimas numatyti švietimo įstaigos strateginę veiklos kryptį, - analizuoti informaciją apie švietimo įstaigos veiklą, - priimti ir įgyvendinti veiklos tobulinimo sprendimus. |
|
|
2. Konkrečios švietimo įstaigos struktūros, procesų, išteklių valdymas: - gebėjimas kurti, valdyti ir tobulinti švietimo įstaigos organizacinę struktūrą ir infrastruktūrą, - formuoti ir įgyvendinti veiksmingą personalo politiką, - nustatyti materialinių, finansinių ir kitų išteklių poreikį, jų šaltinius bei paskirstymo prioritetus. |
|
|
3. Vadovavimas konkrečios švietimo įstaigos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimui: - gebėjimas motyvuoti darbuotojus, - gebėjimas integruoti geriausias patirtis; - siekis sudaryti palankias sąlygas darbuotojų profesinėms kompetencijoms ugdyti. |
|
|
4. Konkrečios švietimo įstaigos partnerystės ir bendradarbiavimo kūrimas: - gebėjimas dalytis veiksminga patirtimi, - siekis partneriškai dirbti su kitomis švietimo įstaigomis, - noras bendradarbiauti su tėvais (globėjais, rūpintojais), vietos bendruomene, verslo organizacijomis, socialiniais, užsienio ir kitais suinteresuotais partneriais, - gebėjimas užtikrinti, kad mokinių mokymasis būtų siejamas su vietos (bendruomenės) kultūra. |
|
|
5. Bendravimo ir informavimo (dalykinio bendravimo) įgūdžiai; - gebėjimas išklausyti, išgirsti, suprasti; - viešojo kalbėjimo įgūdžiai; - gebėjimas rengti ir aiškiai, argumentuotai pateikti informaciją žodžiu bei raštu. |
|
|
Vertinimo skalė:
1 – vertinamas kriterijus nepasireiškia arba pasireiškia labai silpnai;
2 – vertinamas kriterijus pasireiškia atskirais atvejais, silpnai;
3 – vertinamas kriterijus pasireiškia pakankamai, išryškėja esminiai principai, patenkinamai;
4 – vertinamas kriterijus pasireiškia visais atvejais, gerai;
5 – vertinamas kriterijus pasireiškia visais atvejais, demonstruojamas puikus supratimas, paremtas įžvalgomis plačiame kontekste, gali būti pavyzdys kitiems, labai gerai.
Komisijos narys _______________ ________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
__________________________________
Priedo pakeitimai:
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1740, 2012-12-12, Žin., 2012, Nr. 152-7797 (2012-12-22), i. k. 1122070ISAK00V-1740
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. V-1193 "Dėl Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-398, 2015-04-28, paskelbta TAR 2015-04-29, i. k. 2015-06472
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. V-1193 "Dėl Konkurso valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovų pareigoms eiti tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo