Suvestinė redakcija nuo 2011-02-01 iki 2012-07-21
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 14-494, i. k. 1082330ISAK0003D-54
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PUSIAU NATŪRINIS ŪKININKAVIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2008 m. sausio 31 d. Nr. 3D-54
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2001, Nr. 92-3215; 2002, Nr. 66-2717), 5.1 ir 5.15 punktais, atsižvelgdama j 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2012/2006 (OL 2006 L384, p. 8), ir j 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos Reglamento (EB) Nr. 1974/2006, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 22 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1236/2007 (OL 2007 L 280, p. 3), nuostatas ir siekdama efektyviai panaudoti EŽŪFKP lėšas,
tvirtinu Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Pusiau natūrinis ūkininkavimas“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2008 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3D-54
LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PUSIAU NATŪRINIS ŪKININKAVIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Pusiau natūrinis ūkininkavimas“ įgyvendinimo taisyklių (toliau – Taisyklės) tikslas – detalizuoti paramos pagal Lietuvos Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Pusiau natūrinis ūkininkavimas“ (toliau – Priemonė) administravimo tvarką.
2. Priemonės Taisyklės parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. gruodžio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 2012/2006 (OL 2006 L 384, p. 8), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. spalio 22 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1236/2007 (OL 2007 L280, p. 3), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839), 2007 m. sausio 22 d. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076 (toliau – Programa), ir Lietuvos Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562).
II. SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS
3. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir pagrindinės sąvokos:
3.1. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:
Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.
Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.
EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.
KPP – Kaimo plėtros 2004–2006 metų planas.
ŽŪIKVC – VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras.
Registras – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registras.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
3.2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendrosios išlaidos – atlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto rengimo ir įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė ar periodinė veikla, susijusi su fizinio ar juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis, taip pat statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo, išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų ir licencijų įsigijimo, projekto audito išlaidos ŽŪM nustatytais atvejais, taip pat išlaidos, susijusios su mikroįmonės steigimu, franšize ne žemės ūkio srityje.
Didžiausiasis įkainis – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 „Dėl Didžiausiųjų įkainių tinkamoms finansuoti išlaidoms pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 78-3158, Nr. 103-4234) nustatytas įkainis, pagal kurį apskaičiuojama didžiausia mokėtina paramos suma. Didžiausiasis įkainis nustatomas litais be pridėtinės vertės mokesčio.
Paramos paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį turi užpildyti ir pateikti pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.
Pareiškėjas – asmuo, nustatyta tvarka pateikęs užpildytą paraišką paramai gauti.
Paramos gavėjas – operatorius, asmuo arba viešoji ar privati įmonė, atsakinga už operacijų įgyvendinimą ar paramos gavimą.
Paramos teikimo laikotarpis – laikotarpis nuo sprendimo suteikti paramą priėmimo dienos iki paskutinės išmokos išmokėjimo dienos.
Verslo planas – dokumentas (sudėtinė paraiškos dalis), kuriame techniškai, finansiškai, ekonomiškai ir socialiniu požiūriu pagrindžiami investavimo tikslai, nurodomos projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir terminai.1
___________________
1 Verslo plano forma pateikiama Taisyklių priedo III skyriuje.
Žemės ūkio naudmenos (toliau – ŽŪN) – dirbamoji žemė, sodai, pievos, ganyklos, naudojamos arba tinkamos naudoti žemės ūkio augalams auginti.
Žemės ūkio valda (toliau – valda) – žemės ūkio veiklos ar alternatyviosios veiklos subjekto plėtojamos žemės ūkio veiklos ir (arba) alternatyviosios veiklos gamybos vienetų visuma, susijusi bendrais teisiniais, technologiniais ir ekonominiais santykiais.
4. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo plėtros įstatymas (Žin., 2002, Nr. 72-3009), Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 1351 (Žin., 2002, Nr. 84-3645; 2006, Nr. 42-1524) ir Lietuvos Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklės, Programa ir kiti teisės aktai.
III. PRIEMONĖS TIKSLAI
5. Priemonės:
5.1. Bendrasis tikslas – didinant valdų konkurencingumą gerinti šių valdų struktūrą bei plėtoti rinkos poreikius atitinkantį prekinį ūkininkavimą.
5.2. Specialieji tikslai:
5.3. Veiklos tikslas – paremti restruktūrizuojamas pusiau natūrines žemės ūkio valdas, suteikti ūkininkams galimybių įgyti dalyvavimo investicinėje paramos priemonėje patirties (verslo plano rengimas ir pateikimas, investicijų planavimas ir įgyvendinimas, investicijų įgyvendinimo patvirtinamųjų dokumentų pateikimas Agentūrai).
IV. GALIMI PAREIŠKĖJAI IR JŲ TINKAMUMO KRITERIJAI
6. Paramos pagal šią priemonę gali kreiptis ne jaunesni kaip 18 metų fiziniai asmenys, užsiimantys žemės ūkio produktų gamyba ir iki paramos paraiškos pateikimo dienos nustatyta tvarka2 įregistravę valdą Registre bei nurodyti valdos valdytojais. Pareiškėjas laikomas tinkamu paramai gauti, jei:
6.1. jo valdos ekonominis dydis yra 1 – 3,99 EDV3;
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
6.2. ne vėliau kaip nuo paramos paraiškos pateikimo dienos tvarko buhalterinę apskaitą taip, kaip tai nustato Lietuvos Respublikos teisės aktai4, jei to dar nedarė;
___________________
2 Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. vasario 1 d. įsakymas Nr. 3D-41 „Dėl žemės ūkio valdų registravimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre“ (Žin., 2007, Nr. 19-724).
3 Žemės ūkio valdos ekonominis dydis, išreiškiamas ekonominio dydžio vienetais (EDV), apskaičiuojamas pagal Žemės ūkio valdos ar ūkio bendrojo standartinio gamybinio pelno ir ekonominio dydžio, išreiškiamo ekonominio dydžio vienetais, apskaičiavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-1106 (Žin., 2010, Nr.155-7882).
4 Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymas (Žin., 2001, Nr. 99-3515).
Pastraipos pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
6.3. ne mažiau kaip paskutiniuosius metus iki paramos paraiškos pateikimo metų deklaruoja pasėlius ir (arba) registruoja gyvulius;
6.4. neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);
6.5. pateikė verslo planą, kuriame:
5 Per pirmuosius 3 paramos teikimo metus žemės ūkio valdos dydis, vertinant pagal EDV, padidės 20 proc.
V. NETINKAMI PAREIŠKĖJAI
7. Pareiškėjui parama negali būti suteikiama, jei:
7.1. jis yra gavęs visą skirtą paramą pagal KPP priemonę „Pusiau natūrinių restruktūrizuojamų ūkių rėmimas“;
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
7.2. pareiškėjas yra paramos gavėjas pagal KPP priemones „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ir „Pusiau natūrinių restruktūrizuojamų ūkių rėmimas“, taip pat pagal Programos priemones „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ ir „Pusiau natūrinis ūkininkavimas“;
7.5. paramos paraiškoje, pridedamuose dokumentuose ar pagal užklausimą pateiktuose dokumentuose pateikė neteisingą informaciją;
7.6. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:
7.6.1. pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš EB ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo:
7.7. pareiškėjas, siekdamas palankaus sprendimo, bandė daryti įtaką paramos paraiškos vertinimą atliekančiai ir sprendimą dėl paramos skyrimo priimančiai institucijai paraiškų vertinimo ar atrankos proceso metu;
VI. PARAMOS DYDIS IR TRUKMĖ
9. Metinė paramos suma paramos gavėjui išmokama kasmet litais pagal 2006 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1913/2006, nustatantį išsamias žemės ūkio pinigų politikos sistemos taikymo taisykles eurai žemės ūkyje ir iš dalies keičiantį kai kuriuos reglamentus (OL 2006 L 365, p. 52), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2007 m. liepos 24 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 873/2007 (OL 2007 L 193, p. 3).
10. Metinė paramos suma – 5179 Lt (penki tūkstančiai šimtas septyniasdešimt devyni litai) vienam paramos gavėjui.
11. Parama skiriama penkeriems metams pagal 3+2 principą – po trejų verslo plano įgyvendinimo metų įvertinama verslo plano vykdymo pažanga ir jei verslo planas vykdomas, parama skiriama dar dvejiems metams;
111. Paramos teikimo laikotarpis gali būti ir trumpesnis nei 5 metai, jeigu paramos gavėjas anksčiau nei numatyta padidino savo valdos ekonominį dydį 20 proc. ir nenori toliau dalyvauti priemonėje;
Papildyta punktu:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
13. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos su verslo plano įgyvendinimu susijusios išlaidos, padarytos nuo Europos Komisijos Kaimo plėtros komiteto pritarimo Programai datos (nuo 2007 m. rugsėjo 19 d., tačiau ne anksčiau kaip 2 metai iki paramos paraiškos pateikimo) iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
14. Verslo plane turi būti numatytos visos išlaidos (investicijos), kurios yra susijusios su investicijų plano įgyvendinimu. Perkamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios Lietuvos Respublikos ir EB teisės aktų nustatytus reikalavimus. Tačiau paramos lėšomis bus finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir verslo planui įgyvendinti būtinos išlaidos (atitinkančios iškeltus tikslus), ir ne daugiau nei numatytas paramos dydis.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
15. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
15.2. patirtos su verslo plano įgyvendinimu, tačiau jei parama neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos šių Taisyklių 16 punkte tinkamų finansuoti išlaidų sąraše arba jos patirtos nesilaikant šių Taisyklių XVII skyriuje numatytos tvarkos, pareiškėjui šios išlaidos nefinansuojamos;
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
15.3. tiesiogiai susijusios su paraiškos parengimu ir konsultavimu verslo plano įgyvendinimo klausimais, tačiau jei parama neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos šių Taisyklių 16 punkte tinkamų finansuoti išlaidų sąraše arba jos patirtos nesilaikant šių Taisyklių XVII skyriuje numatytos tvarkos, pareiškėjui šios išlaidos nefinansuojamos;
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
16. Išlaidų kategorijos:
16.1. naujos žemės ūkio technikos, įrangos6 (šiai kategorijai negali būti priskirtos jokios transporto priemonės), technologinių įrengimų, kompiuterinės įrangos, įskaitant programinę, N ir O kategorijų transporto priemonių, skirtų verslo plano įgyvendinimui, pirkimas (išperkamąja nuoma įsigyjamas turtas turi tapti paramos gavėjo nuosavybe iki projekto įgyvendinimo pabaigos). Jei įsigyjama teisės aktų nustatyta tvarka privaloma registruoti nauja žemės ūkio technika ar transporto priemonės buvo įregistruotos juridinio asmens, vykdančio žemės ūkio technikos ar transporto priemonių pardavimo veiklą, vardu, pareiškėjas turi pateikti to juridinio asmens raštišką patvirtinimą, įrodantį, kad žemės ūkio technika ar transporto priemonė nebuvo eksploatuota;
16.4. valdos infrastruktūros plėtra (vietinių vandentiekio ir kanalizacijos sistemų, žemės ūkio drenažo, artezinių gręžinių, laistymo įrenginių įrengimas bei rekonstrukcija), susijusi su žemės ūkio produktų gamyba, perdirbimu ar paslaugomis žemės ūkiui ir paruošimu realizacijai;
16.5. bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. maksimalios paramos sumos (ne daugiau kaip 5 proc. maksimalios paramos sumos gali būti skirta paraiškos parengimui ir konsultavimui verslo plano įgyvendinimo klausimais).
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
17. Išperkamąja nuoma įsigytas turtas turi tapti paramos gavėjo nuosavybe iki verslo plano įgyvendinimo pabaigos (galutinio mokėjimo prašymo pateikimo).
18. Pagal šią priemonę netinkamos finansuoti išlaidomis pripažįstamos:
18.1. išlaidos (investicijos), nenumatytos verslo plane, nesusijusios su priemone ir remiama veikla ir neįvardytos šių Taisyklių 16 punkte;
18.2. trumpalaikis turtas, išskyrus šių Taisyklių 16.4 punkte nurodytą turtą;
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
18.3. atnaujinimo investicija – investicija turimam pastatui arba įrangai ar jų dalims pakeisti nauju pastatu ar įranga, neišplečiant gamybos pajėgumų daugiau nei 25 proc. arba iš esmės nepakeičiant gamybos ar naudojamos technologijos pobūdžio. Prieš 30 arba daugiau metų pastatyto ūkinio pastato nugriovimas ir jo pakeitimas nauju pastatu nelaikoma atnaujinimo investicija. Prieš 5 metus ir seniau įsigytos bei ūkinėje veikloje naudojamos, neatitinkančios saugos reikalavimų ir neigiamą poveikį aplinkai darančios įrangos pakeitimas nauja šiuolaikine įranga nelaikoma atnaujinti skirtomis investicijomis9;
18.4. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, nesilaikant Taisyklių XVII skyriuje nurodytų procedūrų (jei nenustatyti didžiausieji įkainiai);
18.5. išlaidos, viršijančios Ministerijos nustatytus didžiausiuosius įkainius10;
___________________
9 Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius (ši nuostata netaikoma žemės ūkio paskirties statinių, statinių kaimo vietovėse ir kitų statinių statybos ir (arba) rekonstrukcijos finansavimo atveju, kai pareiškėjas arba paramos gavėjas gali vadovautis statinių didžiausiaisiais įkainiais, nurodytais Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones nustatymo metodikoje, arba ministerijos nustatyta pirkimų tvarka). Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą.
Pastraipos pakeitimai:
Nr. 3D-764, 2009-10-16, Žin., 2009, Nr. 126-5447 (2009-10-22), i. k. 1092330ISAK003D-764
10 Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą karną.
18.6. išlaidos, susijusios su nuomos sutartimi, pavyzdžiui, nuomos mokestis, palūkanų mokėjimo, netiesioginės išlaidos, draudimo įmokos ar renovacija;
18.7. išlaidos, susijusios su parama bitininkystei, vaisių ir daržovių sektoriui, jei tokia parama šioms investicijoms gali būti skiriama iš kitų fondų;
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
19. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė) visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.
VIII. PAPILDOMI REIKALAVIMAI PARAMAI GAUTI
20. Pareiškėjas užtikrina, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir EB fondų.
21. Neteko galios nuo 2008-10-24
Punkto naikinimas:
Nr. 3D-558, 2008-10-21, Žin. 2008, Nr. 122-4640 (2008-10-23), i. k. 1082330ISAK003D-558
22. Pareiškėjas be rašytinio Agentūros sutikimo įsipareigoja neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius metus nuo paramos patvirtinimo datos.
23. Neteko galios nuo 2011-01-30
Punkto naikinimas:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin. 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
24. Nekilnojamasis turtas (pastatas), į kurį investuojama, turi priklausyti pareiškėjui nuosavybės teise. Žemė po esamais ir (arba) numatomais statyti pastatais pareiškėjo gali būti nuomojama arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui12 nuo paramos patvirtinimo.
___________________
11 Geros ūkininkavimo praktikos reikalavimai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metams programą patvirtinti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 3D-148 (Žin., 2007, Nr. 41-1557), ir Tiesioginių išmokų už žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotus administravimo bei kontrolės 2007 m. taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 3D-135 (Žin., 2007, Nr. 39-1457).
12 Jei žemė yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė.
25. Investicijos turi atitikti gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos, maisto kokybės reikalavimus (šis reikalavimas netaikomas, jei numatytos investicijos neturi įtakos minėtų reikalavimų laikymuisi).
26. Jei verslo plane numatyti statybos ar infrastruktūros įrengimo darbai, turi būti pateiktas aplinkosaugos institucijos išankstinis statybos (rekonstrukcijos) techninio projekto įvertinimas, parengtas vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.05.05:2004 „Statinio projekto aplinkos apsaugos dalis“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 701 (Žin., 2004, Nr. 50-1675)13.
___________________
13 Investiciniuose projektuose numatytiems statybos bei rekonstravimo darbams turi būti parengtas statinių techninis projektas (pateikiamos statinio techninio projekto, bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano) architektūros, technologijos, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys), gautas statybos leidimas (pateikiamas ne vėliau kaip iki paramos patvirtinimo), išskyrus nesudėtingus (tarp jų laikinus) statinius (Statybos techninis reglamentas STR1.01.07:2002 „Nesudėtingi (tarp jų laikini) statiniai“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. 184 (Žin., 2002, Nr. 43-1639). Žemės ūkio paskirties statinių projektams, kurių sąmatinė vertė 500 tūkst. Lt ir daugiau, turi būti atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė, vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Jei projekte numatyta statyba ir (ar) rekonstrukcija, bet jai paramos neprašoma, šie dokumentai neteikiami.
Pastraipos pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
27. Verslo plane prognozuojamas žemės ūkio valdos ekonominis dydis, vertinant pagal EDV, per pirmuosius trejus paramos metus turi padidėti ne mažiau kaip 20 procentų ir nesumažėti per ketvirtus ir penktus paramos metus.
28. Pareiškėjas paramos paraiškos pateikimo dieną turi būti atnaujinęs informaciją apie laikomus gyvulius ir valdomą ŽŪN plotą Registre. Pareiškėjui patikslinus Registro duomenis po paramos paraiškos pateikimo, priimant sprendimą dėl paramos paraiškos tinkamumo, nebus atsižvelgiama.
29. Paramos gavėjas privalo investuoti visą paramos sumą. Per pirmus trejus verslo plano įgyvendinimo metus gali būti atlikta didelė investicija (lygi arba didesnė nei numatomų likusių verslo plano įgyvendinimo metų paramos suma). Nepriklausomai nuo investicijų atlikimo paskirstymo (lygiomis dalimis per penkerius metus arba didelė investicija per pirmus trejus verslo plano įgyvendinimo metus), nustatytą paramos laikotarpį mokama šių taisyklių VI skyriuje nustatyto dydžio metinė paramos suma. Numatyta investuoti paramos suma per pirmus trejus verslo plano metus turi būti ne mažesnė kaip 15 537 Lt (be PVM). Maksimali paramos suma per visą paramos teikimo laikotarpį negali viršyti 25 895 Lt (5 paramos metai).
30. Paramos gavėjas/pareiškėjas, norėdamas pakeisti verslo plano investicijų planą, turi raštu kreiptis į Agentūra dėl investicijų plano keitimo bei nurodyti priežastis, kodėl yra daromi pakeitimai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
31. Jeigu paramos gavėjas nori užbaigti priemonės įgyvendinimą anksčiau nei numatytas 5 metų įgyvendinimo laikotarpis, jis turi būti padidinęs valdos ekonominį dydį ne mažiau kaip 20 proc. ir atsiskaityti Agentūrai už investicijų, numatytų padaryti tais metais, už kuriuos buvo gauta parama, įgyvendinimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
311. Jei paramos gavėjas nori nutraukti priemonės įgyvendinimą (per pirmus trejus verslo plano įgyvendinimo metus), bet nėra padidinęs savo valdos ekonominio dydžio ne mažiau kaip 20 proc. ir (arba) nėra įgyvendinęs numatytų investicijų, jis turi pateikti prašymą dėl paramos atsisakymo, o išmokėtą paramą turi grąžinti. Jei paramos gavėjas nori nutraukti priemonės įgyvendinimą po trejų verslo plano įgyvendinimo metų ir jam jau yra išmokėta paramos suma už ketvirtus paramos metus, jis išmokėtą paramą turi grąžinti tik už tuos metus, kuriais verslo plane numatytos investicijos nebuvo (jeigu nebuvo) įgyvendinamos.
Papildyta punktu:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
32. Pareiškėjo prašymu išregistruota paramos paraiška negali būti toliau administruojama. Į vėlesnius pareiškėjo prašymus toliau administruoti išregistruotą paramos paraišką neatsižvelgiama.
33. Dėl paramos gavėjo mirties arba nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, dėl kurių paramos gavėjas negali vykdyti prisiimtų įsipareigojimų po sprendimo skirti paramą priėmimo, parama galės būti mokama asmeniui, perimančiam paramos gavėjo įsipareigojimus ir tęsiančiam veiklą, jei jis atitiks pareiškėjo tinkamumo kriterijus (jeigu juos fiziškai įmanoma atitikti) įsipareigojimų perėmimo metu. Jei paveldėtojo neatsiranda, paramos išmokėjimas nutraukiamas ir nereikalaujama grąžinti jau išmokėtų lėšų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
331. Kai paramos gavėjas perduoda visą ar dalį valdos kitam asmeniui tuo laikotarpiu, kuriuo galioja įsipareigojimas, kurį įsipareigojus vykdyti buvo suteikta parama, perėmėjas gali perimti įsipareigojimą likusiai laikotarpio daliai. Jeigu įsipareigojimas neperimamas, paramos gavėjas privalo grąžinti suteiktą paramą. Paramos grąžinti nereikia, jeigu paramos gavėjas, kuris jau įvykdė didelę dalį įsipareigojimų, galutinai nutraukia žemės ūkio veiklą, o teisių perėmėjui perimti įsipareigojimą neapsimoka.
Papildyta punktu:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
IX. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS
35. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra pagal Ministerijos sudarytą grafiką. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir bent viename iš šalies dienraščių bei pateikiamas Agentūros ir Ministerijos interneto svetainėse (Ministerijos – www.zum.lt, Agentūros – www.nma.lt).
X. PARAMOS PARAIŠKŲ PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
38. Paramos paraiškos forma pateikiama šių Taisyklių priede ir skelbiama Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt.
39. Paramos paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir jų priedai nepriimami.
40. Paramos paraiška turi būti tinkamai užpildyta, pateikiant išsamią informaciją ypač apie tai, kaip numatytos įgyvendinti investicijos padės pasiekti tikslus, kokia bus jo nauda, kaip įgyvendinamos investicijos susijusios su priemonės „Pusiau natūrinis ūkininkavimas“ tikslais. Pareiškėjai turi įsitikinti, kad paramos paraiška yra tinkamai sukomplektuota.
41. Pareiškėjas su paramos paraiška gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant paraišką.
42. Iškilus specifiniams su paramos paraiškos ir (arba) verslo plano vykdymu ar pareiškėjo veikla susijusiems klausimams, pareiškėjo gali būti paprašyta pateikti papildomų dokumentų.
43. Paramos paraiškas priima iš pareiškėjų ir registruoja Agentūra Taisyklių 122 punkte nurodytais adresais pagal valdos registravimo vietą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
44. Paramos paraiška turi būti pateikta asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.
45. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorius (Agentūros darbuotojo arba notaro patvirtintos kopijos).
47. Pareiškėjas gali pateikti tik vieną paramos paraišką pagal šią priemonę. Antroji to paties pareiškėjo pateikta paramos paraiška atmetama, jei pirmoji nėra išregistruota ar atmesta.
48. Paramos paraiška registruojama Kaimo plėtros priemonių administravimo informacinėje sistemoje (toliau – informacinė sistema) (esant galimybei). Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą įrodantis raštas.
XI. PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS
50. Užregistruota paramos paraiška vertinama Agentūroje vadovaujantis Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklių nustatytais terminais.
51. Paramos paraiškos vertinamos bei jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Agentūros nustatytais darbo procedūrų aprašais.
52. Paramos paraiškų vertinimo procesas susideda iš trijų dalių:
53. Paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas gali būti pradedamas nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos.
54. Prioritetiškumo vertinimas gali būti neatliekamas tuo atveju, jei bendra prašomos paramos suma yra mažesnė arba lygi kvietimui teikti paramos paraiškas planuojamai skirti paramos sumai.
55. Jeigu bendra prašoma paramos suma viršija kvietimui teikti paramos paraiškas planuojamą skirti lėšų sumą prieš paramos paraiškų tinkamumo vertinimą atliekamas preliminarus paramos paraiškų sugrupavimas pagal atitiktį Taisyklių XIV skyriuje nustatytiems prioritetų kriterijams.
56. Tuo atveju, jei paramos paraiška perduota teisėsaugos institucijoms, paramos paraiškos vertinimas sustabdomas iki teisėsaugos institucijų išvadų pateikimo, o Agentūra apie tokias paramos paraiškas informuoja Ministeriją. Gavus teisėsaugos institucijų išvadas, tęsiamas paramos paraiškos vertinimas.
XII. ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES TIKRINIMAS
57. Užregistravus paramos paraišką pirmiausia atliekamas administracinės atitikties tikrinimas. Administracinės atitikties tikrinimo metu nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi reikalaujami dokumentai.
58. Jeigu atliekant administracinės atitikties tikrinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) paramos paraiška užpildyta netinkamai, pareiškėjui siunčiamas ar įteikiamas pranešimas, kuriame prašoma pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus ir (arba) patikslinti duomenis, bei nustatomas 10 darbo dienų įvykdymo terminas nuo pranešimo įteikimo dienos. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 7 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo paštu (registruotu laišku) dienos. Atsižvelgiant į trūkstamos informacijos ar dokumentų specifiką gali būti nustatomas ilgesnis terminas. Pranešimas taip pat išsiunčiamas elektroniniu paštu, jei paramos paraiškoje pareiškėjas yra nurodęs tokį pageidaujamą informacijos gavimo būdą. Per pranešime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, pareiškėjui siunčiamas antras pranešimas, į kurį negavus atsakymo, paramos paraiška atmetama. Apie priimtą sprendimą atmesti paramos paraišką nurodant atmetimo priežastis, taip pat teisinį pagrindimą ir tokio sprendimo apskundimo tvarką Agentūra pareiškėjui per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos registruotu laišku išsiunčia šį sprendimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
XIII. TINKAMUMO SKIRTI PARAMĄ VERTINIMAS
59. Atlikus administracinės atitikties tikrinimą tinkamai užpildytos paramos paraiškos perduodamos į kitą vertinimo etapą.
60. Tuo atveju, jei atliekamas preliminarus paramos paraiškų sugrupavimas pagal atitiktį šių Taisyklių XIV skyriuje nurodytiems prioritetiniams atrankos kriterijams (vadovaujantis paramos paraiškoje pateiktais duomenimis), tinkamumo skirti paramą vertinimo etapui teikiamos tos paramos paraiškos, kurios atitinka prioritetinius kriterijus, o paraiškos pagal prioritetus pradedamos grupuoti nuo pirmo kriterijaus.
61. Paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, ar paraiška tinkama gauti paramą iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete.
62. Agentūra gali pareiškėjo prašyti pateikti trūkstamus duomenis ar dokumentus, jei jų reikia vertinant paramos paraišką ar išlaidų tinkamumą. Pareiškėjui siunčiamas pranešimas, kuriame nurodoma, kokios informacijos trūksta arba ką reikia patikslinti. Papildomai informacijai pateikti pareiškėjui suteikiamas 10 darbo dienų terminas nuo pranešimo įteikimo. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 7 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo paštu (registruotu laišku) dienos. Atsižvelgiant į trūkstamos informacijos ar dokumentų specifiką gali būti nustatomas ir ilgesnis terminas. Pranešimas taip pat išsiunčiamas elektroniniu paštu, jei paramos paraiškoje pareiškėjas yra nurodęs tokį informacijos gavimo būdą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
XIV. PARAMOS PARAIŠKŲ PRIORITETIŠKUMO VERTINIMAS
64. Tuo atveju, kai paramos paraiškose prašoma bendra paramos suma didesnė nei kvietimui teikti paramos paraiškas skirti planuojama paramos suma, atliekamas paramos paraiškų prioritetiškumo vertinimas.
65. Vertinant pareiškėjų prioritetus, nustatoma, kurios iš tinkamų finansuoti paramos paraiškų atitinka šios priemonės atrankos prioritetų kriterijus.
66. Paramos paraiškų prioritetiškumas vertinamas pagal atitikimą prioritetiniams kriterijams atmetimo būdu. Prioritetiniai kriterijai nustatomi atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo metu pateiktus dokumentus. Paramos paraiškos, atitinkančios pirmiau nurodytus kriterijus, turi pirmenybę prieš paramos paraiškas, kurios atitinka kitus tolesnius kriterijus:
66.1. pareiškėjas anksčiau nėra gavęs EB investicinės paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai14;
___________________
66.2. paramos gavėjo narystė kooperatyve, kuris iki paramos paraiškos pateikimo yra pripažintas žemės ūkio kooperatyvu;
67. Tuo atveju, jei pareiškėjai surenka vienodą prioritetų skaičių, prioritetas teikiamas paramos paraiškoms atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo datą. Jeigu paramos paraiška neatitinka nei vieno prioritetinio kriterijaus, ji nevertinama, išskyrus atvejus, kai lieka lėšų. Tuomet prioritetas teikiamas paramos paraiškoms atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo datą.
XV. PARAMOS TVIRTINIMAS
68. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, priima sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo. Priimant sprendimą dėl paramos skyrimo, turi būti užtikrinta, kad paskirstytos paramos suma neviršytų priemonei nustatytos didžiausios leistinos įsipareigojimų sumos.
XVI. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
71. Pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas, nesutinkantis su Agentūros ir (arba) Ministerijos priimtais sprendimais, veikimu arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškų, pateiktų pagal priemonę, administravimu, vertinimu, atranka ir mokėjimo prašymų administravimu, turi teisę juos apskųsti šiame skyriuje nustatyta tvarka.
72. Agentūros konkrečių valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų veiksmus (neveikimą) pareiškėjas gali apskųsti Agentūros vadovui raštu per 15 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo arba turėjo sužinoti apie tokius veiksmus (neveikimą).
73. Agentūros sprendimus, veikimą arba neveikimą pareiškėjas gali apskųsti Ministerijai raštu per 15 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius sprendimus, veiksmus (neveikimą).
74. Skundams nagrinėti Agentūra ir (arba) Ministerija gali sudaryti specialią komisiją ir patvirtinti jos darbo reglamentą.
75. Siekdami, kad įvykdytos investicijos būtų laikomos tinkamomis finansuoti, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus turi organizuoti apklausos būdu vadovaudamiesi Ministerijos nustatyta tvarka14 (jei nėra nustatyti didžiausieji įkainiai, išskyrus žemės ūkio paskirties statinių, statinių kaimo vietovėse ir kitų statinių statybos ir (arba) rekonstrukcijos finansavimo atvejį, kai pareiškėjas arba paramos gavėjas gali vadovautis statinių didžiausiaisiais įkainiais, nurodytais Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones nustatymo metodikoje, arba ministerijos nustatyta pirkimų tvarka).
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-764, 2009-10-16, Žin., 2009, Nr. 126-5447 (2009-10-22), i. k. 1092330ISAK003D-764
XVII. PIRKIMO PROCEDŪROS
76. Įvykdytos apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai, išskyrus žemės ūkio paskirties statinių, statinių kaimo vietovėse ir kitų statinių statybos ir (arba) rekonstrukcijos finansavimo atvejį, kai pareiškėjas arba paramos gavėjas gali vadovautis statinių didžiausiaisiais įkainiais, nurodytais Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones nustatymo metodikoje, arba ministerijos nustatyta pirkimų tvarka) dokumentaciją paramos gavėjas turi pateikti Agentūros KDTS įvertinti prieš teikiant mokėjimo prašymą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-764, 2009-10-16, Žin., 2009, Nr. 126-5447 (2009-10-22), i. k. 1092330ISAK003D-764
15 Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 3D-150(Žin, 2007, Nr. 41-1559).
77. Įvykdytos apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti (jei nėra nustatyti didžiausieji išlaidų įkainiai) dokumentaciją paramos gavėjas turi pateikti Agentūrai įvertinti prieš teikiant mokėjimo prašymą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
XVIII. MOKĖJIMO PRAŠYMO PATEIKIMAS IR PATEIKIMO TERMINAS
79. Mokėjimo prašymų pateikimo terminai nustatomi Agentūros direktoriaus įsakymu. Per visą paramos teikimo laikotarpį mokėjimo prašymai yra pateikiami du kartus: po trečių ir penktų verslo plano įgyvendinimo metų.
80. Paramos gavėjas šiame skyriuje nustatytu periodiškumu pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą, kartu pateikdamas buhalterinės apskaitos dokumentus (kopijas), įrodančius, kad buhalterinė apskaita vedama nuo laikotarpio, už kurį atsiskaitoma.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
81. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.
82. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir susijusius dokumentus turi užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir dokumentai nepriimami. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas.
83. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūra pagal paraiškos pateikimo vietą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
84. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (pagal Agentūros direktoriaus patvirtintus terminus), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.
86. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą jis iki nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo.
87. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.
XIX. MOKĖJIMO PRAŠYMO TIKRINIMAS, VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
89. Užregistravus mokėjimo prašymą, Agentūroje atliekamas jo administracinės atitikties tikrinimas, kurio metu nustatoma, ar pateikti visi reikalingi dokumentai, ar tinkamai (lietuvių kalba, atitinka nustatytą formą) užpildytas mokėjimo prašymas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
90. Jeigu paramos gavėjo pateiktas mokėjimo prašymas neteisingai užpildytas ir (arba) trūksta duomenų, jam siunčiamas pranešimas apie tikrinimo metu nustatytus trūkumus. Jiems pašalinti paramos gavėjui nustatomas iki 10 darbo dienų terminas nuo pranešimo įteikimo, tačiau, atsižvelgiant į trūkstamos informacijos ar dokumentų specifiką gali būti nustatomas ilgesnis terminas. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 7 darbo dienoms nuo jo išsiuntimo paštu (registruotu laišku) dienos. Per nustatytą laiką nepateikus reikiamų dokumentų ar nepatikslinus duomenų, siunčiamas antras pranešimas, į kurį neatsakius, mokėjimo prašymas yra atmetamas arba vertinamas pagal turimus duomenis.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
91. Jei paramos gavėjas dėl objektyvių priežasčių vėluoja pateikti prašomą informaciją apie tai turi pranešti raštu argumentuodamas vėlavimo priežastis.
92. Po administracinės atitikties tikrinimo (ir po patikros vietoje, jei ji buvo atlikta) mokėjimo prašymai kartu su pridedamais dokumentais bei Agentūros darbuotojų užpildytais darbo dokumentais perduodami kitam vertinimo etapui.
93. Jei Agentūroje vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų, paramos gavėjui siunčiamas pranešimas, kuriame prašoma per nustatytą 10 darbo dienų terminą nuo pranešimo įteikimo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Jei per nustatytą laiką paramos gavėjas neatsako į Agentūros paklausimą ir nepateikia prašomų duomenų, mokėjimo prašymas yra vertinamas pagal turimus duomenis. Jei paramos gavėjas dėl objektyvių priežasčių vėluoja pateikti prašomą informaciją apie tai turi pranešti raštu argumentuodamas vėlavimo priežastis.
94. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta neteisinga informacija, gali būti atliekama užsakomoji patikra vietoje.
95. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir pateikti Ministerijai pinigų užsakymo paraiškas per 20 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje datos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
XX. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
96. Neteko galios nuo 2008-10-24
Punkto naikinimas:
Nr. 3D-558, 2008-10-21, Žin. 2008, Nr. 122-4640 (2008-10-23), i. k. 1082330ISAK003D-558
97. Paramos gavėjui kasmet (pirmus 3 metus) išmokama Taisyklių VI skyriuje nustatyto dydžio metinė paramos suma. Po trejų verslo plano įgyvendinimo metų paramos gavėjas Taisyklių XVIII skyriuje nustatyta tvarka teikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja patirtas išlaidas. Jei verslo planas įgyvendinamas (laikomasi iškeltų tikslų bei laiku vykdomos numatytos investicijos), paramos gavėjui išmokama metinė paramos suma už ketvirtus metus. Paramos suma už paskutinius (penktus) verslo plano įgyvendinimo metus išmokama tik įvertinus galutinį mokėjimo prašymą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-558, 2008-10-21, Žin., 2008, Nr. 122-4640 (2008-10-23), i. k. 1082330ISAK003D-558
98. Baigęs įgyvendinti verslo planą paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą kuriame deklaruoja už ketvirtus ir penktus paramos metus patirtas išlaidas.
100. Ministerija per 5 darbo dienas nuo tinkamų pinigų užsakymo paraiškų gavimo ir užregistravimo Ministerijoje dienos jas patikrina ir parengia bei pateikia mokėjimo paraiškas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui dėl lėšų pervedimo į Agentūros nurodytą sąskaitą.
101. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas mokėjimo paraiškas apmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), nuostatomis.
XXI. PATIKROS
103. Bet kuriame paramos paraiškų ar mokėjimo prašymų administravimo etape gali būti atliekama patikra vietoje. Patikros vietoje metu tikrinami pareiškėjo arba paramos gavėjo paramos paraiškoje ir jų prieduose bei mokėjimo prašyme pateikti duomenys ir jų atitikimas tikrovės. Patikros vietoje metu surašoma patikros vietoje ataskaita.
104. Apie patikras vietoje pareiškėjams ir (arba) paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis pareiškėjo ir (arba) paramos gavėjo informavimas neturės įtakos patikros vietoje rezultatams. Bendruoju atveju apie patikrą vietoje pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas informuojamas ne anksčiau kaip prieš 48 valandas iki patikros vietoje atlikimo.
105. Jei pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas verslo planas, apžiūrėti vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas verslo planas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos skyrimo iki verslo plano įgyvendinimo pabaigos, tai laikoma Programos paramos gavimo ir naudojimo sąlygų pažeidimu.
XXII. SANKCIJOS
106. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos teikimo sąlygas, numatomos dvi privalomų sankcijų rūšys – paramos neskyrimas ir (arba) paramos susigrąžinimas.
107. Paramos gavėjui gali būti taikomos šios sankcijos:
107.1. jeigu paramos gavėjas nepateikė pirmo mokėjimo prašymo (po trijų paramos gavimo metų), parama nutraukiama susigrąžinant visus išmokėtus pinigus;
107.2. jeigu paramos gavėjas nepateikė galutinio mokėjimo prašymo (po penkių paramos gavimo metų), išmokėta paramos suma už ketvirtus paramos metus susigrąžinama;
107.3. jeigu paramos gavėjas su mokėjimo prašymu nepateikia buhalterinės apskaitos dokumentų (kopijų), įrodančių, kad buhalterinė apskaita vedama nuo laikotarpio, už kurį atsiskaitoma, pradžios, netenka teisės į paramą o už neatsiskaitytą laikotarpį turi grąžinti išmokėtą paramą;
107.4. po trejų paramos gavimo metų nustačius, kad verslo planas nevykdomas (paramos gavėjas neinvestavo visos išmokėtos paramos sumos, nevisiškai įgyvendintos investicijos) išmokėta parama už tris metus yra susigrąžinama;
107.5. jeigu po trejų paramos teikimo metų valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, padidėjimas palyginus su pirmų paramos metų valdos dydžiu yra mažesnis kaip 20%, parama dar dvejiems metams neskiriama;
107.6. po penkerių paramos gavimo metų nustačius, kad verslo planas nevykdomas (nevisiškai įgyvendintos planuotos investicijos) išmokėta parama už ketvirtus paramos metus yra susigrąžinama;
107.7. jeigu ketvirtais ir (arba) penktais paramos metais valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, padidėjimas palyginus su pirmais paramos metais yra mažesnis kaip 20 %, išmokėta parama už ketvirtus paramos metus susigrąžinama;
107.8. nustačius, kad pareiškėjas gauna paramą pagal KPP priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ (Programos priemonė „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“) kaip valdos perleidėjas ar ūkio darbuotojas, arba pagal KPP priemonę „Pusiau natūrinių restruktūrizuojamų ūkių rėmimas“ (tikrinama paramos paraiškos pateikimo metais), parama neskiriama;
107.9. nustačius, kad paramos gavėjas gauna paramą pagal Programos priemonę „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ kaip valdos perleidėjas ar ūkio darbuotojas (tikrinama kiekvienais paramos gavimo metais), parama pusiau natūriniam ūkininkavimui nutraukiama susigrąžinant išmokėtas paramos lėšas už tuos metus, kuriais įsipareigojimai pagal priemonę nebuvo įgyvendinti, t. y. investicijos nebuvo arba buvo nevisiškai įgyvendintos. Paramos teikimas nenutraukiamas, jeigu paramos gavėjas perleidžia įsipareigojimus perėmėjui. Tokiu atveju parama toliau teikiama perėmėjui.
XXIII. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
110. Visi su Programos įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 10 metų nuo paramos patvirtinimo datos, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006; 2006, Nr. 3-86).
111. Paramos gavėjas privalo užtikrinti su Programos įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Agentūros, Ministerijos, Valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir EB Audito Rūmų įgaliotiems atstovams.
112. Paramos gavėjas privalo saugoti:
112.2. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus bei mokėjimo prašymų kopijas;
XXIV. ATSAKOMYBĖ
113. Už paramos paraiškoje bei kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikę pareiškėjai.
114. Už paramos paraiškoje, kituose dokumentuose pateiktų duomenų atnaujinimą laiku ŽŪIKVC tvarkomuose registruose atsako pareiškėjas. Agentūra, priimdama sprendimą dėl paramos suteikimo (nesuteikimo) ar (ir) sankcijų taikymo, naudojasi duomenimis, kuriuos pateikia ŽŪIKVC arba patikros vietoje duomenimis.
XXV. TAISYKLIŲ KEITIMO TVARKA
XXVI. INFORMACIJOS TEIKIMAS
118. Informacijos ir paaiškinimų dėl paramos kreiptis:
118.1. telefonais, nurodytais Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt, bendruoju informacijos teikimo telefonu (8~5) 252 6999;
119. Klausiant faksu ar elektroniniu paštu, turi būti pateikiama aiški nuoroda į kvietimo teikti paramos paraiškas numerį ir pavadinimą klausiančiojo vardas ir pavardė arba organizacijos pavadinimas ir telefonas.
120. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, skelbiami Agentūros tinklalapyje www.nma.lt, skiltyje „Klausimai“.
122. Agentūros kontaktiniai duomenys:
Teritorinis paramos administravimo skyrius |
Adresas |
Telefonas |
Alytaus skyrius |
Tvirtovės g. 1/Naujoji g. 2, LT-62116 Alytus |
(8 315)56 793 (8 315)56 798 |
Kauno skyrius |
Donelaičio g. 33, LT-44240 Kaunas |
(8 37)30 85 50 (8 37)30 85 52. |
Klaipėdos skyrius |
Taikos pr. 28, LT-91220 Klaipėda |
(8 46)43 14 07 (8 46)43 14 05 |
Marijampolės skyrius |
Gamyklų g.1, LT-68300 Marijampolė |
(8 343) 97 997 (8 343) 97 990 |
Panevėžio skyrius |
Anykščių g. 4, LT-35171 Panevėžys |
(8 45) 50 22 77 (8 45)50 22 65 |
Šiaulių skyrius |
Dvaro g. 78, LT- 76298 Šiauliai |
(8 41) 59 60 80 (8 41)59 60 81 |
Tauragės skyrius |
Prezidento g. 7, LT-72258 Tauragė |
(8 446)20 120 (8 446)20 121 |
Telšių skyrius |
Pramonės g. 5, LT-87333 Telšiai |
(8 444) 77 050 (8 444) 77 052 |
Utenos skyrius |
Basanavičiaus g. 126, LT-28214 Utena |
(8 389)64 082 (8 389)64 091 |
Vilniaus skyrius |
S. Dariaus ir S. Girėno g. 40, 02189 Vilnius |
(8 5)264 9357 (8 5) 264 9275 |
Punkto pakeitimai:
Nr. 3D-558, 2008-10-21, Žin., 2008, Nr. 122-4640 (2008-10-23), i. k. 1082330ISAK003D-558
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų
programos priemonės „Pusiau natūrinis
ūkininkavimas“ įgyvendinimo taisyklių
priedas
PARAMOS PARAIŠKA
PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ „PUSIAU NATŪRINIS ŪKININKAVIMAS“*
NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| TERITORINIS PARAMOS ADMINISTRAVIMO SKYRIUS** |
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (paramos paraiškos registracijos data ir registracijos numeris) |
(paramos paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė) |
Paraiška vertinti priimta □ Paraiška atmesta □ |
___________________
* Paraiška turi būti pildoma lietuvių kalba, didžiosiomis raidėmis, aiškiu įskaitomu šriftu, netaisoma ir nebraukoma. Raidės ir skaičiai įrašomi tiksliai į jiems skirtas vietas, nepažeidžiant nurodytų linijų. Simboliams įrašyti skiriamas vienas langelis. Paraiška pildoma rašikliu arba kompiuteriu.
** Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Teritorinio paramos administravimo skyriaus tarnautojas.
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
(pareiškėjo vardas, pavardė)
Adresas (Nurodoma pareiškėjo gyvenamosios vietos (miestas, miestelis ar kaimas) pavadinimas, taip pat, jeigu yra – telefono, fakso numeriai, el. pašto adresas) |
Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Seniūnijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Gyvenamosios vietovės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Gatvės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Namo Nr. |_|_|_| |
Buto Nr. |_|_|_| |
Pašto indeksas |_|_|_|_|_|_|_| |
Telefono Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
El. paštas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą? PASTABA. Užpildykite tik vieną langelį, pažymėdami ženklu X. |
|
Paštu |
□ |
Elektroniniu paštu |
□ |
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
1. |
Žemės ūkio ir kaimo valdos identifikavimo kodas (Nurodomas žemės ūkio ir kaimo valdos identifikavimo kodas iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažymos) |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
2. |
Pareiškėjo asmens kodas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
||
3. |
Pareiškėjo banko rekvizitai (nurodyti (duomenis, kur bus pervesta patvirtinta paramos suma) – banko pavadinimą, banko kodą ir savo atsiskaitomosios sąskaitos numerį (turi būti įrašytas labai aiškiai) Banko pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Banko kodas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Atsiskaitomosios sąskaitos Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
||
4. |
Ar dalyvaujate kaip valdos perleidėjas ar ūkio darbuotojas KPP priemonėje „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“? |
□Taip □ Ne |
|
5. |
Ar atnaujinta informacija apie valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre? |
□ Taip □ Ne |
|
6. |
Ar deklaruotos žemės ūkio naudmenos ir pasėlių plotai? |
□ Taip □ Ne |
|
II. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJO VALDĄ
Bendras ŽŪN plotas (ha) |
_|_|._|_| |
Žemės ūkio valdos ekonominis dydis, išreikštas EDV (EDV1) |
_|_|,_|_| |
PASTABA. Įrašyti VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro apskaičiuotą rodiklį. Pagal Žemės ūkio valdos ar ūkio bendrojo standartinio gamybinio pelno ir ekonominio dydžio, išreiškiamo ekonominio dydžio vienetais, apskaičiavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-1106 (Žin., 2010, Nr.155-7882), už valdos ekonominio dydžio, išreiškiamo EDV, apskaičiavimą ir pateikimą valdų ar ūkių valdytojams ir valstybės institucijoms atsakingas VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras.
III. VERSLO PLANAS
(Prašome užpildyti visas žemiau pateiktas lenteles)
1. Veiklos sritis
Apibūdinamos pagrindinės ūkio veiklos sritys, dabartinė žemės ūkio valdos būklė. Nurodomos pagrindinės auginamos augalų kultūros, gyvūnų skaičius, gamybinės paskirties nekilnojamasis turtas. Pateikiamas trumpas ūkinės veiklos aprašymas, nurodomi esami esminiai ūkinės veiklos rodikliai: pajamos, pardavimai.
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
2. Investicijų planas
(Pateikiamas verslo planui įgyvendinti būtinų investicijų sąrašas)
2. Investicijų planas (Prie planuojamos įgyvendinti investicijos nurodoma investicijai atlikti reikalinga suma litais (be PVM) |
|||
2.1. Investicijų planas už pirmus trejus paramos metus |
|||
Investicijos |
______ |
______ |
______ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso pamečiui: |
|
|
|
Iš viso už pirmus trejus paramos metus: |
|
2.2. Investicijų planas už ketverius ir penkerius paramos metus |
|||
Investicijos |
______ |
______ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso pamečiui: |
|
|
|
Iš viso už ketverius ir penkerius paramos metus: |
|
||
|
|||
Iš viso per penkerius paramos metus numatyta investicijų suma: |
|
||
2.3. Investicijų įgyvendinimo aprašymas
(Prašome pateikti trumpą investicijų aprašymą ir jų pagrindimą, t. y. nurodyti, kaip planuojamos investicijos padės įgyvendinti priemonės tikslus ir kt.)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
3. Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozės
Valdos ekonominis dydis, išreikštas EDV, (EDV1) apskaičiuojamas taip:
čia: EDV1 – žemės ūkio valdos ekonominis dydis, išreikštas EDV, EDV – ekonominio dydžio vienetas (4143Lt), BSGP – bendras valdos žemės ūkio produkcijos standartinis gamybinis pelnas (SGP).
PASTABA. Skaičiavimai atliekami pagal Žemės ūkio valdos ar ūkio bendrojo standartinio gamybinio pelno ir ekonominio dydžio, išreiškiamo ekonominio dydžio vienetais, apskaičiavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3D-1106 (Žin., 2010, Nr.155-7882), pateiktą pavyzdį.
|
||||
Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozė antriesiems paramos metams |
||||
Produkcijos rūšis |
Kiekis |
Vertė |
Produkcijos vertė (3x4) |
Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozė (EDV2) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_|_|,_|_| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozė tretiesiems paramos metams |
||||
Produkcijos rūšis |
Kiekis |
Vertė |
Produkcijos vertė (3x4) |
Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozė (EDV3) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_|_|,_|_| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numatomas valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, padidėjimas |
Numatomas valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, padidėjimas apskaičiuojamas taip:
čia: EDVp – valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, padidėjimas EDV1 – valdos ekonominis dydis, išreikštas EDV (paraiškos teikimo metais), EDV3 – valdos ekonominis dydis, išreikštas EDV (trečiaisiais paramos metais). |
EDVp = _|_|,_|_| |
Numatomo valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, padidėjimo procentinė išraiška apskaičiuojama taip:
čia: EDVp – numatomas valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, padidėjimas, EDV1 – valdos ekonominis dydis, išreikštas EDV (paraiškos teikimo metais).
|
EDVp(%) = _|_|_|,_|_| |
Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozė ketvirtiesiems paramos metams |
||||
Produkcijos rūšis |
Kiekis |
Vertė |
Produkcijos vertė (3x4) |
Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozė (EDV4) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_|_|,_|_| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozė penktiesiems paramos metams |
||||
Produkcijos rūšis |
Kiekis |
Vertė |
Produkcijos vertė (3x4) |
Valdos ekonominio dydžio, išreikšto EDV, prognozė (EDV5) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_|_|,_|_| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. KITA INFORMACIJA
(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)
1. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
2. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
3. |
Ar patvirtinate, kad verslo plane numatytos investicijos nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
4. |
Ar tvarkote (įsipareigojate tvarkyti) buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
5. |
Ar daromos investicijos atitinka ES darbo saugos reikalavimus? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
6. |
Ar įsipareigojate per pirmuosius 3 paramos metus žemės ūkio valdos ekonominį dydį, vertinant pagal EDV, padidinti 20 proc.? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
7. |
Ar esate vaisių ir daržovių gamintojų organizacijos narys? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
Prioritetiniai kriterijai |
|
|
|
|
|
8. |
Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius metus nuo paramos patvirtinimo datos? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
9. |
Ar esate gavęs EB investicinės paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai?1 |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
10. |
Ar esate kooperatyvo narys? |
□ |
Taip |
□ |
Ne |
11. |
Koks Jūsų amžius (metais)? |
|_|_| |
___________________
1 Specialioji žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programa (SAPARD), BPD, KPP, Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa.
V. PATEIKIAMI DOKUMENTAI
(Šioje lentelėje Pareiškėjas pasitikrina, ar Jo pateikiama paraiška yra visiškai sukomplektuota, ir pažymi ženklu X, kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti X |
Puslapių skaičius |
1. |
Asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (papildomai pateikti kopiją, kuriai žymą „Tikra“ uždeda paraišką priimantis Agentūros tarnautojas) |
□ |
|_|_| |
2. |
Pažyma, patvirtinanti, kad pareiškėjas yra žemės ūkio kooperatyvo narys (pateikiama tik tuo atveju, kai pareiškėjas yra žemės ūkio kooperatyvo narys) |
□ |
|_|_| |
3. |
Dokumentai, patvirtinantys nekilnojamojo turto, tiesiogiai susijusio su projekto įgyvendinimu, valdymo faktą (nuosavybės teisę patvirtinantys dokumentai) |
□ |
|_|_| |
PASTABA. Pareiškėjas privalo pateikti dokumentus lietuvių kalba. Prie paraiškos pridedamos nurodytų dokumentų kopijos. Notaro patvirtinti nuorašai pateikiami tik tuo atveju, jei Agentūros darbuotojui neparodomas dokumento originalas.
VI. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal priemonę „Pusiau natūrinis ūkininkavimas“, pasirašydamas šioje paramos paraiškoje pareiškiu, kad: 1. esu susipažinęs su paramos lėšų teikimo tvarka ir taisyklėmis; 2. šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga; 3. patvirtinu, kad, prieš pateikdamas paraišką, paraiškos teikimo metais atnaujinau VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro (toliau – ŽŪIKVC) tvarkomuose registruose esančius duomenis, ir žinau, kad tik iš ŽŪIKVC gautus duomenis Agentūra panaudos priimdama sprendimą dėl paramos suteikimo/nesuteikimo ir (ar) sankcijų taikymo; 4. nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų; 5. žinau, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją); 6. sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys butų apdorojami ir saugomi informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje; 7. sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis; 8. sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką nurodant pareiškėjo pavadinimą projekto pavadinimą paraiškos kodą ir paramos sumą būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje, ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslams; 9. įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. Žinau, kad gavus pranešimą dėl klaidingai išmokėtos paramos grąžinimo Agentūrai, man gali būti pradėti skaičiuoti delspinigiai, jei jos negrąžinsiu per nurodytą terminą 10. žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis bei atlikti patikrą vietoje ir gauti papildomos informacijos apie mano ūkinę veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos; 11. man nėra iškelta byla dėl bankroto; 12. man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu; 13. įsipareigoju įgyvendinti pateiktą versi o planą; 14. įsipareigoju investuoti visą paramos sumą. Pirmaisiais arba antraisiais paramos gavimo metais gali būti atlikta didelė investicija (lygi arba didesnė nei numatomų likusių verslo plano įgyvendinimo metų paramos suma); 15. įsipareigoju tvarkyti buhalterinę apskaitą ne vėliau kaip nuo paraiškos pateikimo dienos; 16. žinau, jog pažeidus įsipareigojimus man bus taikomos numatytos sankcijos; 17. įsipareigoju vėlesniais paramos gavimo metais iki termino, nustatyto Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) atsiųstame informaciniame pranešime, Agentūrai pateikti mokėjimo prašymą ir jo pagrindžiančių dokumentų originalus ir kopijas (arba notaro patvirtintus nuorašus): buhalterinės apskaitos dokumentus (už atsiskaitomus paramos teikimo metus) ir investicijų įgyvendinimą pagrindžiančius dokumentus; 18. esu informuotas ir sutinku, kad Agentūra tikrintų mano asmens duomenis Valstybinėje mokesčių inspekcijos ir jos teritorinių įstaigų, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos ir kitose valstybinėse duomenų bazėse ar kituose registruose apie mano įsiskolinimą valstybės biudžetui ar socialinio draudimo fondui, apie mano gaunamas pensijas ir kitas pajamas bei kitą informaciją reikalingą ES paramos administravimui; 19. esu informuotas, kad turiu teisę: žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų; 20. įsipareigoju, perleidus valdą, per 10 darbo dienų informuoti apie tai Agentūrą 21. įsipareigoju, pasibaigus paramos teikimo laikotarpiui, pateikti galutinį mokėjimo prašymą; 22. paramos gavimo laikotarpiu, Agentūrai paprašius, įsipareigoju teikti papildomą informaciją susijusią su paramos administravimu; 23. esu informuotas, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms, siekiant apsaugoti Europos Bendrijos finansinius interesus, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka‘ 24. Esu informuotas, kad visi su Programos įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi mažiausiai 10 metų nuo paramos patvirtinimo datos. |
PASTABA. Parašu patvirtinama, kad pateikti teisingi duomenys ir prisiimami išvardinti įsipareigojimai, taip pat įrašomas pareiškėjo vardas bei pavardė.
Pareiškėjo (arba jo įgalioto atstovo) vardas, pavardė, parašas |
|
Data, vieta
|
|
Jei paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:
Konsultanto vardas ir pavardė |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Institucijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Telefonas ir faksas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|
PASTABA. Pasirašydamas ant kiekvieno paraiškos puslapio, pareiškėjas patvirtina, kad visi paraiškoje pateikti duomenys yra teisingi. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu, juos kontrolės tikslais gali panaudoti Agentūra, kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.
Pareiškėjo parašas ______________
Priedo pakeitimai:
Nr. 3D-28, 2010-01-19, Žin., 2010, Nr. 9-448 (2010-01-23), i. k. 1102330ISAK0003D-28
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
Priedas. Neteko galios nuo 2011-01-30
Priedo naikinimas:
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin. 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-558, 2008-10-21, Žin., 2008, Nr. 122-4640 (2008-10-23), i. k. 1082330ISAK003D-558
Dėl žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. 3D-54 "Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės "Pusiau natūrinis ūkininkavimas" įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-764, 2009-10-16, Žin., 2009, Nr. 126-5447 (2009-10-22), i. k. 1092330ISAK003D-764
Dėl žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. 3D-54 "Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės "Pusiau natūrinis ūkininkavimas" įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-28, 2010-01-19, Žin., 2010, Nr. 9-448 (2010-01-23), i. k. 1102330ISAK0003D-28
Dėl žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. 3D-54 "Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės "Pusiau natūrinis ūkininkavimas" įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 3D-45, 2011-01-25, Žin., 2011, Nr. 12-552 (2011-01-29), i. k. 1112330ISAK0003D-45
Dėl žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. 3D-54 "Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės "Pusiau natūrinis ūkininkavimas" įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo