Suvestinė redakcija nuo 2003-06-12 iki 2004-02-03

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 43-1975, i. k. 1032070ISAK00000259

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PRIĖMIMO MOKYTIS PAGAL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS, KĖLIMO Į AUKŠTESNĘ KLASĘ IR PERĖJIMO PRIE AUKŠTESNIO LYGMENS UGDYMO PROGRAMOS TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. vasario 25 d. Nr. 259

Vilnius

 

1. Tvirtinu Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kėlimo į aukštesnę klasę ir perėjimo prie aukštesnio lygmens ugdymo programos tvarką (pridedama).

2. Laikau netekusiais galios švietimo ir mokslo ministro 2002 m. sausio 21 d. įsakymą Nr. 67 „Dėl Tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 9-338) ir 2002 m. balandžio 9 d. įsakymą Nr. 551 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. sausio 21 d. įsakymo Nr. 67 „Dėl Tvarkos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 40-1505).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo

ir mokslo ministro 2003 m.

vasario 25 d. įsakymu Nr. 259

 

PRIĖMIMO MOKYTIS PAGAL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS, KĖLIMO Į AUKŠTESNĘ KLASĘ IR PERĖJIMO PRIE AUKŠTESNIO LYGMENS UGDYMO PROGRAMOS TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši Tvarka reglamentuoja asmenų priėmimą mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, moksleivių kėlimą į aukštesnę klasę ir perėjimą prie aukštesnio lygmens ugdymo programos.

2. Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas ir perėjimo prie aukštesnio lygmens ugdymo programos Tvarkos nuostatomis vadovaujasi visos mokyklos, vykdančios pradinio ugdymo (kodas 101001001), suaugusiųjų pradinio ugdymo (kodas 105001001) (toliau – pradinio ugdymo programos), pagrindinio ugdymo (kodas 201001001), suaugusiųjų pagrindinio ugdymo (kodas 205001001) (toliau – pagrindinio ugdymo programos), vidurinio ugdymo (kodas 301001001)), suaugusiųjų vidurinio ugdymo (kodas 305001001), menų gimnazijos (kodas 303001001) (toliau – vidurinio ugdymo programos) programas.

3. Šioje Tvarkoje:

3.1. patenkinamu įvertinimu laikomas 4-10 balų įvertinimas, „įskaityta“, „pp“- padarė pažangą, „atleista.“; nepatenkinamu – 1-3 balų įvertinimas, „neįskaityta“, „np“- nepadarė pažangos, „neatestuota“;

3.2. neatestuotu moksleiviu laikomas moksleivis, neatsiskaitęs už ugdymo plano privalomojo dalyko mokslo metų programą ar programos dalį (trimestro, pusmečio kursą);

3.3. papildomu darbu laikomos užduotys, skiriamos bet kurios klasės moksleiviui pasibaigus mokslo metams ir suteikiančios jam galimybę gauti patenkinamą mokomojo dalyko metinį įvertinimą.

 

II. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS

 

4. Asmuo, pageidaujantis mokytis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą, mokyklos direktoriui pateikia prašymą ir dokumentą apie mokymosi pasiekimus ar įgytą išsilavinimą. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų), 14-16 metų vaikas – turintis tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą.

5. Mokytis pagal pradinio ugdymo programas steigėjo nustatyta tvarka priimamas vaikas nuo 6 metų ir suaugęs asmuo.

6. Mokytis pagal pagrindinio ugdymo programas steigėjo nustatyta tvarka priimami vaikai ir suaugusieji, pateikę mokyklos direktoriui pradinio išsilavinimo pažymėjimą arba laisvos formos pažymą apie valstybiniams išsilavinimo standartams neprilygstančios pradinio ugdymo programos baigimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-787, 2003-06-04, Žin., 2003, Nr. 56-2514 (2003-06-11), i. k. 1032070ISAKISAK-787

 

7. Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą steigėjo nustatyta tvarka priimamas asmuo, pateikęs mokyklos direktoriui pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, patvirtinantį, kad jis baigė 6 metų pagrindinio ugdymo programą, arba mokymosi pasiekimų pažymėjimą apie 10 klasės baigimą.

7.1. Atskiru atveju, asmuo, turintis pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, išduotą 1995–1999 metais, gali būti priimtas mokytis pagal vidurinio ugdymo programą, jeigu patikrinus jo žinias iš pagrindinių mokomųjų dalykų nustatyta, kad jo žinios atitinka pagrindinio išsilavinimo standartus.

8. Moksleivis, nebaigęs pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programos, į prašyme nurodytą klasę tęsti mokslą priimamas pateikęs mokyklos direktoriui mokymosi pasiekimų pažymėjimą (pvz., iki 2002 metų – pažymėjimą iš moksleivio pažymių (pasiekimų) knygelės, nuo 2002 m. – kodas 2051, 2052, 2053 arba 2054) arba laisvos formos pažymą apie jo mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.

9. Užsienyje mokęsis moksleivis mokytis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka, o neturintis mokymosi pasiekimų dokumento – mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.

10. Asmens priėmimas mokytis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas įforminamas sutartimi. Sutartyje aptariami mokyklos ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės.

11. Abu sutarties egzempliorius pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, sutarties kopija segama į asmens bylą.

11.1. Už vaiką iki 14 metų sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų);

11.2. 14–16 metų vaikas sutartį pasirašo tik turėdamas tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą.

12. Sudarius sutartį asmuo įtraukiamas į mokyklos abėcėlinę knygą, formuojama jo asmens byla.

13. Moksleivio asmens byloje saugoma išsilavinimo pažymėjimo kopija. Originalas grąžinamas jo pateikėjui.

 

III. TRIMESTRŲ, PUSMEČIŲ IR METINIAI ĮVERTINIMAI

 

14. Moksleiviui dalyko metinis įvertinimas išvedamas:

14.1. atestuotam – iš I, II, III trimestrų arba I ir II pusmečio įvertinimų;

14.2. neatestuotam I trimestre – per II trimestrą savarankiškai atsiskaičius už I trimestro kursą – iš I, II, III trimestrų įvertinimų;

14.3. neatestuotam II trimestre – per III trimestrą savarankiškai atsiskaičius už II trimestro kursą – iš I, II, III trimestrų įvertinimų;

14.4. neatestuotam III trimestre – savarankiškai atsiskaičius už III trimestro kursą – iš I, II, III trimestrų įvertinimų;

14.5. neatestuotam vieną pusmetį – savarankiškai atsiskaičius už to pusmečio kursą – iš I ir II pusmečio įvertinimų:

14.5.1. turinčiam nepatenkinamą antrojo pusmečio mokomojo dalyko įvertinimą negali būti išvestas patenkinamas to dalyko metinis įvertinimas.

15. Jei dalyko mokymosi pasiekimai pažymiais nevertinami, moksleiviui trimestrų, pusmečių ir metinių įvertinimų stulpeliuose įrašoma taikytos vertinimo sistemos įvertinimai: „įskaityta“, „neįskaityta“, „pp“ arba „np“.

16. Moksleiviui, atvykusiam iš mokyklos, kurioje jo mokymosi pasiekimai buvo suvedami pusmečiais, dalykų trimestrų ir metiniai įvertinimai išvedami gavus tos mokyklos direktoriaus raštą apie šiam moksleiviui išvestus mokomųjų dalykų pažymius gruodžio 1 d. ir (ar) kovo 1 d. Jeigu ankstesnėje mokykloje vadovaujantis ugdymo planu dalyko trimestrų ar pusmečio įvertinimas yra įrašytas ne pažymiu, pusmečio ar metinis pažymys dešimtbalėje sistemoje išvedamas iš šioje mokykloje gautų pažymių, atsižvelgus į patenkinamą ar nepatenkinamą nepažyminį įvertinimą.

16.1. Moksleiviui, atvykusiam iš mokyklos, kurioje jo mokymosi pasiekimai buvo suvedami trimestrais, pusmečių ir metiniai pažymiai išvedami, gavus tos mokyklos direktoriaus raštą apie šam moksleiviui išvestus dalykų pažymius baigiantis pusmečiui.

17. Moksleiviui, besimokančiam pagal vidurinio ugdymo programą, trečiojo trimestro ar antrojo pusmečio pabaigoje perėjus prie dalyko aukštesnio kurso programos, trimestro, pusmečio ar metiniu įvertinimu laikomas įskaitos pažymys (įvertinimas).

18. Moksleiviui, pagal gydytojo pažymą atleistam nuo kūno kultūros pamokų, trimestro (pusmečio) ar metinių pažymių stulpelyje rašoma „atl.“.

 

IV. KĖLIMAS Į AUKŠTESNĘ KLASĘ

 

19. Ugdymo programos baigiamosios klasės moksleivis, gaunantis įgyto išsilavinimo dokumentą (išsilavinimo pažymėjimą, brandos atestatą), į aukštesnę klasę nekeliamas, jis yra laikomas baigusiu ugdymo programą, o negaunantis išsilavinimo dokumento – paliekamas kurso kartoti toje pačioje klasėje.

20. Moksleivis, turintis visų ugdymo plano privalomųjų dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, keliamas į aukštesnę klasę.

21. Tėvų prašymu mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka pirmajame pusmetyje patikrinus vaiko žinias, gebėjimus ir įgūdžius ir nustačius, kad:

21.1. priešmokyklinės grupės ugdytinis yra pasiekęs reikalingą mokyklai brandumo lygmenį, jis priimamas į pirmą klasę;

21.2. 1-3 klasės moksleivis jau yra įsisavinęs visą tos klasės kursą, jis keliamas į aukštesnę klasę nepasibaigus einamiesiems mokslo metams.

22. Moksleivio, turinčio kai kurių ugdymo plano privalomųjų dalykų nepatenkinamus metinius arba papildomų darbų įvertinimus, kėlimą į aukštesnę klasę svarsto pedagogų taryba.

23. Pedagogų taryba:

23.1. išanalizavusi moksleivio atsilikimo moksle priežastis, įvertinusi mokytojų ir klasės auklėtojo darbą su juo per mokslo metus, skiria papildomus darbus, nustato jų trukmę, atsiskaitymo ir pakartotinio svarstymo dėl kėlimo į aukštesnę klasę datą;

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮSAK-632, 2003-05-12, Žin., 2003, Nr. 48-2143 (2003-05-15), i. k. 1032070ISAKĮSAK-632

 

23.2. atsižvelgusi į tėvų (išskyrus suaugusiųjų mokyklas) pateiktą pageidavimą (raštu) bei klasės auklėtojo siūlymą priima nutarimą, siūlantį direktoriui moksleivį kelti į aukštesnę klasę arba palikti kurso kartoti;

23.3. leidžia 11-osios (3-iosios gimnazijos) klasės moksleiviams įsiskolinimą iš ugdymo plano privalomojo dalyko, kurio kursas baigiamas 11-ojoje (3-iojoje gimnazijos) klasėje, likviduoti per mokymosi 12-ojoje (4-ojoje gimnazijos) klasėje laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki brandos egzaminų pakartotinės sesijos;

23.4. išsiskyrus pedagogų ir tėvų nuomonėms, priima nutarimą pavesti mokyklos direktoriui išklausyti direktoriaus pavaduotojo ugdymui informaciją apie dalyko mokytojo ir klasės auklėtojo darbą ir priimti galutinį sprendimą.

24. Mažakomplektės pradinės mokyklos moksleiviui papildomus darbus skiria mokytojas.

25. Užsienyje mokęsis moksleivis į aukštesnę klasę keliamas bendra tvarka, mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.

26. Moksleivis į aukštesnę klasę keliamas (paliekamas kurso kartoti):

26.1. mokyklos, kurioje jis nuolat mokosi, direktoriaus (mažakomplektės pradinės mokyklos vedėjo) įsakymu;

26.2. ilgalaikio gydymo įstaigoje besimokantis moksleivis – tos įstaigos mokyklos direktoriaus įsakymu.

27. Įsakyme dėl moksleivių kėlimo į aukštesnę klasę įrašomas į aukštesnę klasę keliamų moksleivių skaičius pagal klasės dienyną (pvz., 22, 24, 30 ir pan.), moksleivių, kuriems skirti papildomi darbai (nurodant dalykus), paliekamų kursą kartoti moksleivių vardai ir pavardės, nurodant pagrindą „Pedagogų tarybos IE m. IE d. posėdžio protokolas NrIE“.

28. Su direktoriaus įsakymu apie moksleivių kėlimą į aukštesnę klasę, papildomų darbų skyrimą ar palikimą kurso kartoti mokyklos nustatyta tvarka klasės auklėtojas per 3 dienas supažindina moksleivio tėvus (globėjus, rūpintojus).

29. Mokykla negali nusistatyti ir taikyti kitų kėlimo į aukštesnę klasę taisyklių.

 

V. DALYKO PROGRAMOS KARTOJIMAS

 

30. Pradinio ugdymo programos baigiamosios klasės moksleivis, po papildomo darbo turintis mokomojo dalyko nepatenkinamą metinį įvertinimą, paliekamas kurso kartoti toje pačioje klasėje.

31. Pagrindinio ugdymo programos baigiamosios klasės moksleivis po papildomo darbo, turintis nepatenkinamą metinį įvertinimą, paliekamas kurso kartoti toje pačioje klasėje. Nenorintis antramečiauti gali pasirinktoje mokykloje savarankiškai mokytis moduliniu būdu ir likviduoti įsiskolinimus.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮSAK-632, 2003-05-12, Žin., 2003, Nr. 48-2143 (2003-05-15), i. k. 1032070ISAKĮSAK-632

 

32. Abiturientas, dėl objektyvių priežasčių einamaisiais mokslo metais nutraukęs mokymąsi, kitais mokslo metais gali kartoti išeitą kursą arba tęsti nutrauktą mokymąsi. Mokomųjų dalykų įsiskolinimus jis, savarankiškai mokydamasis, gali likviduoti pasirinktoje vidurinio ugdymo programą vykdančioje mokykloje.

33. Sutrikusio intelekto moksleivis gali būti paliekamas toje pačioje klasėje tik tuo atveju, jei mokyklos specialiojo ugdymo komisija rekomenduoja ir tėvai (globėjai) to pageidauja.

 

VI. PERĖJIMAS PRIE AUKŠTESNIO LYGMENS UGDYMO PROGRAMOS

 

34. Pradinio ugdymo programos baigiamosios klasės moksleivis (išskyrus tą, kuris mokėsi pagal adaptuotą arba specialiąją programą), turintis visų ugdymo plano privalomųjų dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, laikomas baigusiu pradinio ugdymo programą, įgijusiu pradinį išsilavinimą ir teisę mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą.

35. Pagrindinio ugdymo programos baigiamosios klasės moksleivis (išskyrus tą, kuris mokėsi pagal adaptuotą arba specialiąją programą), turintis visų ugdymo plano privalomųjų dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, laikomas baigusiu pagrindinio ugdymo programą, įgijusiu pagrindinį išsilavinimą ir teisę tęsti mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą.

36. Moksleiviams, tęsiantiems mokymąsi toje pačioje pagrindinėje ar vidurinėje mokykloje, papildomos sutartys dėl priėmimo mokytis pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą nesudaromos.

37. Moksleivių pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų baigimas įforminamas direktoriaus įsakymu, kuriame pažymima, kokią ugdymo programą moksleivis baigė, koks išsilavinimo pažymėjimas ar mokymosi pasiekimų pažymėjimas jam išduotas.

 

VII. KLASIŲ DIENYNŲ PILDYMAS

 

38. Moksleivių trimestrų, pusmečių ir metiniai įvertinimai klasių dienynuose surašomi vadovaujantis klasių dienynų paaiškinimais. Neatestuoto I, II ar III trimestre (vieną pusmetį) ir atsiskaičiusio už dalyko kursą mokslo metų pabaigoje moksleivio įskaitos įvertinimas įrašomas stulpelyje už metinių įvertinimų stulpelio ir nurodomas trimestras (pusmetis). Metinis įvertinimas išvedamas iš trimestrų (pusmečio) ir įskaitos įvertinimų.

38.1. Tvarkos 21 punkte nurodyto 1-3 klasės moksleivio žinių, gebėjimų ir įgūdžių patikrinimo įvertinimas laikomas tos klasės mokomojo dalyko metiniu įvertinimu. Perkelto į aukštesnę klasę moksleivio mokymosi apskaita pradedama tvarkyti nuo priėmimo į šią klasę dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. ĮSAK-632, 2003-05-12, Žin., 2003, Nr. 48-2143 (2003-05-15), i. k. 1032070ISAKĮSAK-632

 

39. Moksleivio papildomo darbo apskaita klasės dienyne fiksuojama taip pat, kaip ir pamokinio darbo apskaita. Papildomo darbo įvertinimui skiriamas atskiras stulpelis, kurio viršuje nurodoma „Papild. darbas“, stulpelio apačioje – data ir mokytojo pavardė. Tuo atveju, jei moksleivis savarankiškai pasirengė ir nurodytą dieną atsiskaitė už papildomą darbą, darbo su juo apskaita netvarkoma, o lapo dešinėje pusėje, daromas įrašas „Moksleivis rengėsi savarankiškai“. Papildomo darbo įvertinimas įskaitomas kaip metinis įvertinimas.

40. Moksleivio, sugrįžusio iš sanatorijos ar gydymo įstaigos, atvykusio tęsti mokslo iš kitos mokyklos, joje gauti įvertinimai į klasės dienyną neperkeliami. Dalykų mokytojai trimestrinius ar metinius įvertinimus išveda iš šioje mokykloje bei sanatorijoje, ilgalaikio gydymo įstaigos ar kitoje mokykloje gautų įvertinimų, nurodytų gautoje pažymoje. Pažyma laikoma moksleivio asmens byloje.

41. Moksleivį perkėlus į aukštesnę klasę (palikus kartoti kurso) klasės auklėtojas užpildo klasės dienyno „Mokinių mokymosi apskaitos suvestinę“, jos paskutinėje skiltyje nurodo direktoriaus įsakymo, kuriuo nuspręsta moksleivį kelti (palikti kurso kartoti) į aukštesnę klasę, išduoti pažymėjimą, datą ir numerį, dėl baigiamosios klasės moksleivio – nurodo direktoriaus įsakymo, kuriuo nuspręsta moksleiviui išduoti išsilavinimo pažymėjimą arba brandos atestatą, datą ir numerį.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. ĮSAK-632, 2003-05-12, Žin., 2003, Nr. 48-2143 (2003-05-15), i. k. 1032070ISAKĮSAK-632

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymo Nr. 259 "Dėl Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kėlimo į aukštesnę klasę ir perėjimo prie aukštesnio lygmens ugdymo programos tvarkos patvirtinimo" (žin., 2003, Nr. 43-1975) pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. ISAK-787, 2003-06-04, Žin., 2003, Nr. 56-2514 (2003-06-11), i. k. 1032070ISAKISAK-787

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymo Nr. 259 "Dėl Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kėlimo į aukštesnę klasę ir perėjimo prie aukštesnio lygmens ugdymo programos tvarkos patvirtinimo" pakeitimo