Įsakymas netenka galios 2005-04-10:
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-556, 2005-04-05, Žin., 2005, Nr. 46-1526 (2005-04-09); Žin., 2012, Nr. 54-2684 (2012-05-10), i. k. 1052070ISAKISAK-556
Dėl Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašo patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2004-02-04 iki 2005-04-09
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 43-1975, i. k. 1032070ISAK00000259
Nauja redakcija nuo 2004-02-04:
Nr. ISAK-1879, 2003-12-24, Žin. 2004, Nr. 18-557 (2004-02-03) ; Žin. 2004, Nr. 19-0 (2004-02-05), i. k. 1032070ISAKSAK-1879
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NUOSEKLIOJO MOKYMOSI PAGAL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS TVARKOS PATVIRTINIMO
2003 m. vasario 25 d. Nr. 259
Vilnius
Tvirtinu Nuosekliojo mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas tvarką (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. ISAK-
1879
NUOSEKLIOJO MOKYMOSI PAGAL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ši Tvarka reglamentuoja asmenų priėmimą mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, mokinių kėlimą į aukštesnę klasę, perėjimą prie aukštesnio lygmens ugdymo programos, ugdymo programos kartojimą ir jos baigimą.
2. Tvarkos nuostatomis vadovaujasi visos mokyklos, vykdančios pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas.
3. Šioje Tvarkoje:
3.1. patenkinamu įvertinimu laikomas 4–10 balų įvertinimas, „įskaityta“, „pp“– padarė pažangą, „atleista“; nepatenkinamu – 1–3 balų įvertinimas, „neįskaityta“, „np“– nepadarė pažangos, „neatestuota“;
3.2. papildomu darbu laikomos užduotys, skiriamos bet kurios klasės mokiniui išvedus nepatenkinamą dalyko metinį įvertinimą, suteikiančios jam galimybę gauti patenkinamą dalyko metinį įvertinimą;
II. PRIĖMIMAS MOKYTIS PAGAL PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMAS
4. Mokytis pagal pradinio ugdymo programą steigėjo nustatyta tvarka priimamas vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 7 metai (atskiru atveju – jaunesnis, jeigu jis yra pakankamai šiai programai subrendęs) ir suaugęs asmuo.
5. Asmuo, pageidaujantis mokytis pagal pradinio ugdymo programą, mokyklos direktoriui pateikia prašymą; pageidaujantis mokytis pagal pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą – prašymą ir dokumentą apie mokymosi pasiekimus ar įgytą išsilavinimą.
6. Mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą steigėjo nustatyta tvarka priimami vaikai ir suaugusieji, pateikę mokyklos direktoriui pradinio išsilavinimo pažymėjimą.
7. Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą steigėjo nustatyta tvarka priimamas asmuo, pateikęs mokyklos direktoriui pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą.
7.1. Asmuo, turintis septynmečio mokslo pažymėjimą, aštuonmečio mokslo pažymėjimą, nepilno vidurinio mokslo pažymėjimą, devynmečio mokslo pažymėjimą, pažymėjimą, išduotą 1993 ir 1994 metais, arba pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą, išduotą 1995–1999 metais, išlaikęs pagrindinio ugdymo programos dalykų – gimtosios, valstybinės lietuvių kalbos ir matematikos – mokymosi pasiekimų patikrinimą, gali būti priimamas mokytis pagal suaugusiųjų vidurinio ugdymo programą.
7.1.1. Asmeniui, neišlaikiusiam gimtosios kalbos ar valstybinės kalbos, ar matematikos patikrinimo, parengiama pagrindinio išsilavinimo standartus atitinkanti išlyginamoji to dalyko programa, jam suteikiama galimybė pasirinkti savarankiško mokymosi formą bei laiką, per kurį ją sugebės įsisavinti. Įvykdęs programą, asmuo kitais metais turi teisę pakartotinai dalyvauti to dalyko mokymosi pasiekimų patikrinime.
8. Asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą ir pateikęs mokyklos direktoriui mokymosi pasiekimų pažymėjimą apie adaptuotos pagrindinio ugdymo programos baigimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą.
9. Mokinys, nebaigęs pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programos, tęsti mokslą priimamas pateikęs mokyklos direktoriui mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie jo mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.
10. Vyresni kaip 18 metų asmenys, iškritę iš nuosekliojo švietimo sistemos ir apsisprendę tęsti nutrauktą mokymąsi, priimami į suaugusiųjų bendrojo lavinimo mokyklas, dieninių bendrojo lavinimo mokyklų suaugusiųjų klases, suaugusiųjų mokymo centrus.
11. Užsienyje mokęsis mokinys mokytis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą priimamas bendra tvarka, o neturintis mokymosi pasiekimų dokumento – mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
12. Asmens priėmimas mokytis pagal pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartyje aptariami mokyklos ir asmens įsipareigojimai, jų nevykdymo pasekmės.
12.1. Abu sutarties egzempliorius pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, sutarties kopija segama į asmens bylą.
13. Sudarius mokymo sutartį asmuo įtraukiamas į mokyklos abėcėlinę knygą, formuojama jo asmens byla.
13.1. Mokinio asmens byloje saugoma išsilavinimo pažymėjimo kopija. Originalas grąžinamas jo pateikėjui.
13.2. Mokiniui išvykus iš mokyklos, jo asmens byla lieka mokykloje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą, prašymą, mokyklai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių (Žin., 2001, Nr. 30-1009) 13 priede nustatyto pavyzdžio pažyma apie mokymosi rezultatus.
III. TRIMESTRŲ, PUSMEČIŲ IR METINIAI ĮVERTINIMAI
15. Mokiniui, kurio mokslo metai skirstomi trimestrais, dalyko metinis įvertinimas išvedamas iš I, II, III trimestrų įvertinimų:
15.2. neatestuotam II trimestre – per III trimestrą savarankiškai atsiskaičius už II trimestro kursą;
16. Mokiniui, kurio mokslo metai skirstomi pusmečiais, dalyko metinis įvertinimas išvedamas iš I ir II pusmečio įvertinimų:
17. Jei dalyko mokymosi pasiekimai pažymiais nevertinami, mokiniui trimestrų, pusmečių ir metinių įvertinimų stulpeliuose įrašoma taikytos vertinimo sistemos įvertinimai: „įskaityta“, „neįskaityta“, „pp“ arba „np“.
18. Mokiniui, atvykusiam iš mokyklos, kurioje jo mokymosi pasiekimai buvo suvedami pusmečiais, dalykų trimestrų ir metiniai įvertinimai išvedami gavus tos mokyklos direktoriaus raštą apie šiam mokiniui išvestus dalykų pažymius gruodžio 1 d. ir (ar) kovo 1 d. Jeigu ankstesnėje mokykloje vadovaujantis ugdymo planu dalyko trimestrų ar pusmečio įvertinimas yra įrašytas ne pažymiu, pusmečio ar metinis pažymys pagal dešimtbalę sistemą išvedamas iš šioje mokykloje gautų pažymių, atsižvelgus į patenkinamą ar nepatenkinamą nepažyminį įvertinimą.
19. Mokiniui, kuris mokosi pagal vidurinio ugdymo programą, antrojo pusmečio pabaigoje perėjus prie dalyko aukštesnio kurso programos, pusmečio ar metiniu įvertinimu laikomas įskaitos pažymys (įvertinimas).
IV. KĖLIMAS Į AUKŠTESNĘ KLASĘ. UGDYMO PROGRAMOS BAIGIMAS
21. Mokinys, turintis visų ugdymo plano dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, keliamas į aukštesnę klasę.
22. Vieno iš tėvų (globėjų) prašymu mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka pirmajame pusmetyje patikrinus vaiko žinias, gebėjimus ir įgūdžius ir nustačius, kad:
22.1. priešmokyklinės grupės ugdytinis yra pasiekęs reikalingą mokyklai brandumo lygmenį, jis priimamas į pirmąją klasę;
23. Mokinio, turinčio kai kurių ugdymo plano dalykų nepatenkinamus metinius arba papildomų darbų įvertinimus, kėlimą į aukštesnę klasę, ugdymo programos baigimą svarsto mokytojų taryba.
24. Mokytojų taryba:
24.1. išnagrinėjusi mokinio atsilikimo moksle priežastis ir įvertinusi mokytojų ir klasės auklėtojo darbą su juo per mokslo metus, skiria papildomus darbus, nustato jų trukmę, atsiskaitymo, pakartotinio svarstymo dėl kėlimo į aukštesnę klasę ar palikimo kartoti kursą datą;
24.2. atsižvelgusi į vieno iš tėvų (išskyrus suaugusiųjų klasės mokinio) pateiktą pageidavimą (raštu) bei klasės auklėtojo siūlymą priima nutarimą, siūlantį direktoriui mokinį kelti į aukštesnę klasę arba palikti kartoti kurso;
24.3. leidžia 11-osios (3-iosios gimnazijos) klasės mokiniams įsiskolinimą iš ugdymo plano dalyko, kurio kursas baigiamas 11-ojoje (3-iojoje gimnazijos) klasėje, likviduoti per mokymosi 12-ojoje (4-ojoje gimnazijos) klasėje laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki brandos egzaminų pakartotinės sesijos;
26. Užsienyje mokęsis mokinys į aukštesnę klasę keliamas bendra tvarka, mokyklai įvertinus jo mokymosi pasiekimus.
27. Mokinys į aukštesnę klasę keliamas (paliekamas kurso kartoti):
27.1. mokyklos, kurioje jis nuolat mokosi, direktoriaus įsakymu, mažakomplektės pradinės mokyklos mokytojo sprendimu;
28. Ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys, gaunantis įgyto išsilavinimo pažymėjimą, į aukštesnę klasę nekeliamas, jis yra laikomas baigusiu ugdymo programą.
29. Įsakyme dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę įrašomas į aukštesnę klasę keliamų mokinių skaičius pagal klasės dienyną (pvz., 22, 24, 30 ir pan.) mokinių, kuriems skirti papildomi darbai (nurodant dalykus), paliekamų kurso kartoti mokinių vardai ir pavardės ir nurodomas pagrindas „Mokytojų tarybos … m. … d. posėdžio protokolas Nr…“.
30. Su direktoriaus įsakymu apie mokinių kėlimą į aukštesnę klasę, ugdymo programos baigimą, papildomų darbų skyrimą ar palikimą kartoti kurso nustatyta tvarka klasės (išskyrus suaugusiųjų) auklėtojas per 3 dienas supažindina mokinio tėvus (globėjus, rūpintojus).
V. DALYKO PROGRAMOS KARTOJIMAS
32. Pradinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys, po papildomo darbo turintis dalyko nepatenkinamą metinį įvertinimą, paliekamas kurso kartoti toje pačioje klasėje.
33. Pagrindinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys, po papildomo darbo turintis nepatenkinamą metinį įvertinimą, paliekamas kurso kartoti toje pačioje klasėje. Nenorintis antramečiauti gali savarankiškai mokytis neįsisavintų programos modulių (atskirų dalykų) ir likviduoti įsiskolinimus.
34. Abiturientas, dėl objektyvių priežasčių einamaisiais mokslo metais nutraukęs mokymąsi ir nebaigęs mokslo metų, kitais mokslo metais gali kartoti išeitą kursą arba tęsti nutrauktą mokymąsi.
35. Abiturientas, užbaigęs mokslo metus ir turintis nepatenkinamų metinių pažymių arba neišlaikęs kai kurių įskaitų ar egzaminų, kurso kartoti nepaliekamas. Dalykų įsiskolinimus savarankiškai mokydamasis gali likviduoti atitinkamą vidurinio ugdymo programą vykdančioje mokykloje.
36. Buvęs abiturientas, siekiantis gauti brandos atestatą, negali kartoti dalyko, kurio kursą yra baigęs ir turi patenkinamą metinį įvertinimą, programos, tikslu pakeisti turimą metinį įvertinimą.
VI. PERĖJIMAS PRIE AUKŠTESNIO LYGMENS UGDYMO PROGRAMOS
38. Pradinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys, turintis visų ugdymo plano dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, laikomas baigusiu pradinio ugdymo programą, įgijusiu pradinį išsilavinimą ir teisę mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą.
39. Pagrindinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys, turintis visų ugdymo plano dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, laikomas baigusiu pagrindinio ugdymo programą, įgijusiu pagrindinį išsilavinimą ir teisę tęsti mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą.
40. Valstybiniams išsilavinimo standartams neprilygstančios pradinio ugdymo programos baigiamosios klasės mokinys, turintis visų ugdymo plano dalykų patenkinamus metinius įvertinimus, laikomas baigusiu valstybiniams išsilavinimo standartams neprilygstančią pradinio ugdymo programą ir įgijusiu teisę mokytis pagal valstybiniams išsilavinimo standartams neprilygstančią Pagrindinio ugdymo programą.
41. Mokinių pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų baigimas įforminamas direktoriaus įsakymu, kuriame pažymima, kokią ugdymo programą mokinys baigė, koks išsilavinimo pažymėjimas ar mokymosi pasiekimų pažymėjimas jam išduotas.
42. Pagrindinės ar vidurinės mokyklos mokiniai, baigę pradinio ar pagrindinio ugdymo programą, įgiję atitinkamą išsilavinimą ir pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal aukštesnio lygmens ugdymo programą toje pačioje pagrindinėje ar vidurinėje mokykloje, mokyklos direktoriui pateikia tik prašymą.
VII. KLASIŲ DIENYNŲ PILDYMAS
44. Mokinių trimestrų, pusmečių ir metiniai įvertinimai klasių dienynuose surašomi vadovaujantis klasių dienynų paaiškinimais.
44.1. Trimestrų, pusmečių ir metinių įvertinimų stulpeliuose rašomi brūkšniai, jeigu mokinys yra neatestuotas.
44.2. Neatestuoto I, II ar III trimestre (vieną pusmetį) ir atsiskaičiusio už dalyko kursą mokslo metų pabaigoje mokinio įskaitos įvertinimas įrašomas stulpelyje už metinių įvertinimų stulpelio ir nurodomas trimestras (pusmetis). Metinis įvertinimas išvedamas iš trimestrų (pusmečio) ir įskaitos įvertinimų.
45. Nepasibaigus einamiesiems mokslo metams keliamo į aukštesnę klasę 1–3 klasės mokinio žinių, gebėjimų ir įgūdžių patikrinimo įvertinimas laikomas tos klasės dalyko metiniu įvertinimu. Perkelto į aukštesnę klasę mokinio mokymosi apskaita pradedama tvarkyti nuo priėmimo į šią klasę dienos.
46. Mokinio papildomo darbo apskaita klasės dienyne fiksuojama taip pat, kaip ir pamokinio darbo apskaita. Papildomo darbo įvertinimui skiriamas atskiras stulpelis, kurio viršuje nurodoma „Papild. darbas“, stulpelio apačioje – data ir mokytojo pavardė. Tuo atveju, jei mokinys savarankiškai pasirengė ir nurodytą dieną atsiskaitė už papildomą darbą, darbo su juo apskaita netvarkoma, o lapo dešinėje pusėje daromas įrašas „Mokinys rengėsi savarankiškai“. Papildomo darbo įvertinimas įskaitomas kaip metinis įvertinimas.
47. Mokinio, sugrįžusio iš sanatorijos ar gydymo įstaigos, atvykusio tęsti mokslo iš kitos mokyklos, joje gauti įvertinimai į klasės dienyną neperkeliami. Dalykų mokytojai trimestrinius ar metinius įvertinimus išveda iš šioje mokykloje bei sanatorijoje, ilgalaikio gydymo įstaigos ar kitoje mokykloje gautų įvertinimų, nurodytų gautoje pažymoje. Pažyma laikoma mokinio asmens byloje.
48. Mokinį perkėlus į aukštesnę klasę (palikus kurso kartoti), klasės auklėtojas užpildo klasės dienyno „Mokinių mokymosi apskaitos suvestinę“, jos paskutinėje skiltyje nurodo direktoriaus įsakymo, kuriuo nuspręsta mokinį kelti (palikti kurso kartoti) į aukštesnę klasę, išduoti pažymėjimą, datą ir numerį, dėl baigiamosios klasės mokinio – nurodo direktoriaus įsakymo, kuriuo įforminamas ugdymo programos baigimas, leidžiama mokiniui išduoti išsilavinimo pažymėjimą arba brandos atestatą, datą ir numerį.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ĮSAK-632, 2003-05-12, Žin., 2003, Nr. 48-2143 (2003-05-15), i. k. 1032070ISAKĮSAK-632
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymo Nr. 259 "Dėl Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kėlimo į aukštesnę klasę ir perėjimo prie aukštesnio lygmens ugdymo programos tvarkos patvirtinimo" (žin., 2003, Nr. 43-1975) pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-787, 2003-06-04, Žin., 2003, Nr. 56-2514 (2003-06-11), i. k. 1032070ISAKISAK-787
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymo Nr. 259 "Dėl Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kėlimo į aukštesnę klasę ir perėjimo prie aukštesnio lygmens ugdymo programos tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-1879, 2003-12-24, Žin., 2004, Nr. 18-557 (2004-02-03); Žin., 2004, Nr. 19-0 (2004-02-05), i. k. 1032070ISAKSAK-1879
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2003 m. vasario 25 d. įsakymo Nr. 259 "Dėl Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kėlimo į aukštesnę klasę ir perėjimo prie aukštesnio lygmens ugdymo programos tvarkos patvirtinimo" pakeitimo