Nutarimas paskelbtas: Žin., 1995, Nr.42-1030

Neoficialus nutarimo tekstas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

N U T A R I M A S

 

1995 m. gegužės 12 d. Nr. 681

Vilnius

 

DĖL PREKIŲ PRIĖMIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

            Vadovaudamasi  LietuvosRespublikosSeimo1995 m. sausio 12 d. nutarimu  Nr. I-748 "Dėl Lietuvos Respublikos prekybos  įstatymo įgyvendinimo",  Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a :

            1. Patvirtinti Prekių priėmimo taisykles (pridedama).

            2. Nustatyti,  kad šiuo  nutarimu patvirtintos Prekių priėmimo taisyklės įsigalioja nuo 1995 m. rugsėjo 1 dienos.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                  Adolfas Šleževičius

 

 

Pramonės ir prekybos ministras                                               Kazimieras Juozas Klimašauskas

________________

PATVIRTINTA

                                                                        Lietuvos Respublikos Vyriausybės

                                                                        1995 m. gegužės 12 d. nutarimu Nr. 681

 

Prekių priėmimo taisyklės

 

            1. Kaip nurodyta Lietuvos Respublikos prekybos įstatymo 41 straipsnyje, prekių priėmimas yra jų kiekio ir kokybės patikrinimas.

            Šios taisyklės taikomos priimant prekes pagal kiekį ir kokybę. Jų privalo laikytis visi ūkio subjektai (nepriklausomai nuo įmonės rūšies ir nuosavybės formos), kurių ūkinė veikla susijusi su prekių pirkimu ir pardavimu, jeigu prekių pirkimo ir pardavimo  sutartyse (toliau vadinama - sutartis) bei normatyviniuose dokumentuose (standartuose, techninėse sąlygose ir kt.) nenumatyta kita prekių priėmimo tvarka.

            Importuotos į  Lietuvos  Respubliką  prekės  priimamos sutartyje numatytomis sąlygomis, o šių taisyklių laikomasi tik tuo atveju, kai tai numatyta minėtoje sutartyje.

            Kilus nesutarimams dėl prekių priėmimo, laikomasi sutartyje numatytų sąlygų.

            2. Iš transporto organizacijų (vežėjų) prekės priimamos pagal kiekvienos transporto šakos krovinių vežimo taisykles.

            3. Prieš priimdamas prekes, pirkėjas privalo įsitikinti, ar:

            3.1. buvo užtikrintas prekių siuntos saugumas jų gabenimo metu;

            3.2. gauta visa prekių siunta;

            3.3. tvarkinga tara (įpakavimas);

            3.4. laikytasi ženklinimo ir plombavimo reikalavimų (jeigu tai yra numatyta krovinių vežimo taisyklėse);

            3.5. yra prekes lydintys dokumentai (pirminis juridinę galią turintis buhalterinės apskaitos dokumentas, sertifikatas, kokybės pažymėjimas ir kt.).

            4. Jeigu pirkėjas numato perparduoti prekes, gautas su gamintojo (pirminio  siuntėjo) tara (įpakavimu), jos (jo) neatidaręs, prekės  priimamos pagal bruto svorį ir vietų skaičių, nurodytą  pirminiame  juridinę  galią  turinčiame buhalterinės apskaitos dokumente.

            Pagal neto ar faktinį prekių kiekį, išreikštą kitais matavimo vienetais, prekes būtina priimti tik tais atvejais, kurie numatyti sutartyje bei šių taisyklių 5 punkto antrojoje pastraipoje.

            5. Jeigu prekių pristatymo metu dalyvauja pardavėjas ar jo įgaliotasis atstovas, prekės priimamos pagal bruto svorį, vietų skaičių ir išvaizdą.

            Jeigu bruto svoris ir vietų skaičius neatitinka pirminiame juridinę galią turinčiame buhalterinės apskaitos dokumente nurodyto bruto svorio ir vietų skaičiaus ar prekės gautos be taros arba  tara atidaryta, pažeista, nepaženklinta, arba aiškiai matyti taros sugadinimo ar prekių gedimo požymiai, prekės priimamos pagal neto svorį ar faktinį prekių kiekį, išreikštą kitais matavimo vienetais, ir tikrinama jų kokybė bei komplektiškumas. Jeigu prekių kokybė neatitinka sutarties, normatyvinių dokumentų (standartų, techninių sąlygų ir kt.) bei lydinčiųjų dokumentų reikalavimų, pirkėjas gali atsisakyti prekes priimti.

            6. Jeigu tara nepažeista, prekės pagal neto svorį ar faktinį kiekį, išreikštą kitais matavimo vienetais, kokybę bei komplektiškumą turi būti priimamos atidarant tarą, bet ne vėliau kaip per 10 dienų, o greitai gendančios prekės - ne vėliau kaip per 24 valandas nuo jų pristatymo.

            Prekės, kurioms nustatytas garantinis laikymo (realizavimo) laikas, turi būti priimamos atidarant tarą, bet nesibaigus nustatytam garantiniam  laikymo  (realizavimo)  laikui  ir laikantis prekių priėmimui nustatyto termino.

            7.  Jeigu nustatoma,  kad gautų  prekių kokybė, komplektiškumas, ženklinimas,  tara (įpakavimas) neatitinka sutarties, normatyvinių dokumentų (standartų, techninių sąlygų ir kt.) bei lydinčiųjų dokumentų reikalavimų ar prekių kiekis neatitinka nurodytojo pirminiuose juridinę galią turinčiuose buhalterinės  apskaitos dokumentuose,  pirkėjas privalo sustabdyti prekių priėmimą, surašyti aktą ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną (jeigu prekės greit gendančios - nedelsdamas) pranešti apie tai raštu pardavėjui. Atsižvelgiant į laiką, kurio reikia pardavėjui atvykti, pranešime nurodoma tolesnio prekių kokybės ar kiekio tikrinimo data (laikantis prekių priėmimui nustatyto termino).

            Pardavėjas, gavęs pranešimą, privalo ne vėliau kaip kitą darbo dieną (jeigu prekės greit gendančios - nedelsdamas) raštu atsakyti pirkėjui.

            8. Pirkėjas gali tęsti prekių priėmimą vienašališkai, be pardavėjo ar  jo įgaliotojo atstovo, jeigu yra rašytinis pardavėjo sutikimas.

 

            9. Negavęs atsakymo į savo pranešimą ir nurodytu laiku nesulaukęs pardavėjo ar jo įgaliotojo atstovo, pirkėjas savo nuožiūra turi kviestis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos atstovą  arba Lietuvos prekių ekspertizės įmonių asociacijos  ar kitos  prekių ekspertizę  atliekančios institucijos ekspertą  (specialistą), kad įvertintų prekių kokybę.

            Šiuo atveju prekes pagal kiekį pirkėjas gali priimti vienašališkai arba savo nuožiūra kviestis šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytų institucijų atstovą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 854, 00.07.17, Žin., 2000, Nr.60-1782 (00.07.21)

 

            10. Jeigu prekių priėmimo metu tarp pirkėjo ir pardavėjo kyla ginčų nustatant prekių kokybės neatitikimo ar kiekio trūkumo priežastis, pirkėjo ar pardavėjo nuožiūra kviečiamas šių taisyklių 9 punkte nurodytų institucijų atstovas.

            11. Nustatęs paslėptus prekių defektus, pirkėjas turi nedelsdamas raštu pranešti apie juos pardavėjui.

            Jeigu pirkėjas  ir pardavėjas  nesutaria dėl  defektų atsiradimo priežasčių,  kviečiamas šių  taisyklių 9 punkte nurodytų institucijų atstovas.

            12. Prekių priėmimo rezultatai įforminami aktais, kurie pagal Pramonės ir prekybos ministerijos rekomenduojamas formas surašomi tą pačią dieną, kai baigiamas prekių priėmimas.

            Kai į prekių priėmimą kviečiamas šių taisyklių 9 punkte nurodytų institucijų  atstovas, prekių priėmimo rezultatai įforminami šiose institucijose galiojančia tvarka.

            13. Pretenzijos ir ieškiniai dėl prekių reiškiami Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytu laiku.

_______________

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 854, 00.07.17, Žin., 2000, Nr.60-1782 (00.07.21)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1995 M. GEGUŽĖS 12 D. NUTARIMO NR. 681 "DĖL PREKIŲ PRIĖMIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO" DALINIO PAKEITIMO

 

*** Pabaiga ***

 

 

Redagavo: Angonita Rupšytė (2000.07.27)