Įsakymas netenka galios 2011-07-01:

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-822, 2011-05-16, Žin., 2011, Nr. 60-2861 (2011-05-19), i. k. 1112070ISAK000V-822

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2000 m. spalio 18 d. įsakymo Nr. 1284 "Dėl Bendrųjų švietimo įstaigų priežiūros ir Valstybinės švietimo inspekcijos nuostatų" ir jį keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios

 

Suvestinė redakcija nuo 2004-07-18 iki 2011-06-30

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 90-2809, i. k. 1002070ISAK00001284

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL BENDRŲJŲ ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ PRIEŽIŪROS IR VALSTYBINĖS ŠVIETIMO INSPEKCIJOS NUOSTATŲ

 

2000 m. spalio 18 d. Nr. 1284

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 1998, Nr. 67-1940) 35 str. 7 punktu,

1. Tvirtinu:

1.1. Bendruosius švietimo įstaigų priežiūros nuostatus (pridedama);

1.2. Neteko galios nuo 2004-07-18

Punkto naikinimas:

Nr. ISAK-1111, 2004-07-12, Žin. 2004, Nr. 111-4149 (2004-07-17), i. k. 1042070ISAKSAK-1111

 

2. Laikau netekusiais galios Švietimo ir mokslo ministerijos kolegijos 1995 10 30 nutarimu Nr. 48 „Dėl Valstybinės švietimo inspekcijos nuostatų tvirtinimo“ patvirtintus Valstybinės švietimo inspekcijos nuostatus ir Bendrąsias švietimo įstaigų veiklos priežiūros nuostatas.

 

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                  KORNELIJUS PLATELIS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2000 m. spalio 18 d. įsakymu Nr. 1284

 

BENDRIEJI ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ PRIEŽIŪROS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendrieji švietimo įstaigų priežiūros nuostatai reglamentuoja steigėjų vykdomą švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas ir neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigas) vadybinės ir pedagoginės veiklos priežiūrą, nustato jos tikslus, uždavinius, principus, funkcijas, rezultatų įforminimą, apeliacijų teikimą ir ryšius.

2. Švietimo įstaigų steigėjas priežiūrą paveda savo administracijos padaliniui, kuriam jis delegavo pavaldžių švietimo įstaigų veiklos organizavimą (toliau vadinama – Steigėjas). Nevalstybinės švietimo įstaigos steigėjas jos vadybinei ir pedagoginei veiklai prižiūrėti kviečiasi savivaldybės, kurioje įstaiga yra įregistruota, administracijos švietimo padalinį arba apskrities viršininko administracijos Švietimo inspekciją.

3. Steigėjas, prižiūrėdamas švietimo įstaigas, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos, savo teisės aktais ir šiais Nuostatais.

4. Stebėti pedagogų darbą turi teisę Steigėjo specialistai (pedagoginiai darbuotojai), apskrities viršininko administracijos Švietimo inspekcijos ir Švietimo ir mokslo ministerijos specialistai; Steigėjo, apskrities viršininko ar švietimo ir mokslo ministro patvirtintos komisijos nariai (pedagoginiai darbuotojai), pedagogų ir vadovų atestacijos bei švietimo įstaigos nuostatuose nurodyti asmenys. Kiti asmenys stebėti pedagogų darbą gali tik gavę jų sutikimą.

 

II. PAGRINDINIS PRIEŽIŪROS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

5. Pagrindinis tikslas – laiduoti pavaldžių švietimo įstaigų efektyvų funkcionavimą, reikiamą ugdymo kokybę, valstybinės švietimo politikos įgyvendinimą.

6. Pagrindiniai uždaviniai:

6.1. padėti švietimo įstaigoms užtikrinti Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Švietimo ir mokslo ministerijos ir kitų teisės aktų įgyvendinimą;

6.2. skatinti švietimo įstaigas reguliariai ir visapusiškai vertinti ir tobulinti savo veiklą;

6.3. nustatyti švietimo įstaigos veiklos kokybę remiantis bendraisiais išorinio vertinimo rodikliais; patarti jos bendruomenei dėl tolesnės veiklos tobulinimo;

6.4. informuoti visuomenę, valstybės valdžios institucijas apie švietimo įstaigų būklę ir vykdomo ugdymo kokybę.

 

III. PRIEŽIŪROS PRINCIPAI

 

7. Steigėjas, įgyvendindamas pagrindinius priežiūros tikslus ir uždavinius, vadovaujasi šiais principais:

7.1. visuotinumo – prižiūri kiekvienos pavaldžios švietimo įstaigos veiklą;

7.2. tęstinumo – švietimo įstaigos veiklą nuolat stebi ir kas 7 metai ją vertina visapusiškai;

7.3. objektyvumo – vertinimą grindžia švietimo įstaigos vidinio vertinimo analize, pamokų (užsiėmimų) stebėjimu, ugdytinių darbų analize, pokalbiais su ugdytiniais, pedagogais, vadovais, tėvais (ar vaiko globėjais) ir kitais asmenimis, susijusiais su švietimo įstaigos veikla, arba jų apklausa; dokumentų analize, faktais ir konkrečiais rodikliais;

7.4. skaidrumo – švietimo įstaigos veiklos vertintojo veikla yra vieša.

 

IV. PAGRINDINĖS FUNKCIJOS

 

8. Steigėjo pagrindinės funkcijos:

8.1. konsultuoti švietimo įstaigos vadovus ir pedagogus Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktų, bendrųjų programų įgyvendinimo, vadybos, švietimo įstaigos vidinio vertinimo, veiklos tobulinimo programų rengimo, jų įgyvendinimo ir kitais klausimais;

8.2. stebėti, analizuoti, vertinti švietimo įstaigos ugdymo sąlygas, procesą ir tikslų pasiekimą;

8.3. vertinti švietimo įstaigos vadovų ir pedagogų praktinę veiklą Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir atestavimo nuostatų nustatyta tvarka;

8.4. kontroliuoti pagrindinės mokyklos baigiamųjų, vidurinės mokyklos brandos, profesinio mokymo kvalifikacijos egzaminų vykdymą;

8.5. tirti piliečių ir institucijų prašymus, pareiškimus ir skundus pavaldžių švietimo įstaigų veiklos klausimais;

8.6. kaupti ir analizuoti duomenis apie mokyklos nelankančius mokyklinio amžiaus vaikus, neturinčius 16 metų, išsiaiškinti nelankymo priežastis;

8.7. kaupti informaciją apie pavaldžių švietimo įstaigų būklę ir pokyčius, rengti metinį pavaldžių švietimo įstaigų veiklos sąvadą pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą sąvado formą, teikti jį apskrities viršininkui ir švietimo ir mokslo ministrui bei pristatyti visuomenei;

8.8. nustatyti, kaip švietimo įstaigos vykdoma švietimo politika atliepia vietos bendruomenės švietimo poreikius ir atitinka bendrąją valstybės švietimo politiką;

8.9. padėti apskrities viršininko administracijos Švietimo inspekcijos inspektoriams, Švietimo ir mokslo ministerijos specialistams bei šių institucijų sudarytoms komisijoms tikrinti švietimo įstaigų veiklą. Kartu su švietimo įstaigų vadovais, įstaigos ir pedagogų tarybomis aptarti atliktų patikrinimų išvadas ir siūlymus.

 

V. PRIEŽIŪROS REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

9. Švietimo įstaigos priežiūros rezultatai įforminami:

9.1. įrašu inspektavimo knygoje, apsilankius švietimo įstaigoje;

9.2. aktu, jei nustatomi šiurkštūs švietimo įstaigų veiklą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimai;

9.3. pažyma, kai atliekamas visapusiškas arba dalinis švietimo įstaigos veiklos patikrinimas.

10. Įvertinęs patikrinimo rezultatus, Steigėjas išleidžia tvarkomąjį dokumentą (nutarimą, įsakymą, potvarkį), kuriame įvardija konkrečias priemones įstaigos veiklai tobulinti.

 

VI. APELIACIJA

 

11. Švietimo įstaigos vadovas, nesutinkantis su Steigėjo atlikto patikrinimo rezultatais, per 5 darbo dienas nuo susipažinimo su jais datos turi teisę pateikti apeliaciją apskrities viršininko administracijos Švietimo inspekcijai arba Švietimo ir mokslo ministerijai.

VII. RYŠIAI

 

12. Steigėjas, vykdydamas švietimo įstaigų priežiūrą, bendradarbiauja su švietimo įstaigos taryba, pedagogų ir moksleivių savivaldos institucijomis, savivaldybės ir apskrities švietimo tarybomis, apskrities profesinio mokymo taryba, apskrities viršininko administracijos Švietimo inspekcija, kitomis švietimo įstaigas prižiūrinčiomis inspekcijomis, Švietimo ir mokslo ministerija, mokslo ir studijų institucijomis, mokytojų švietimo centrais, kitomis valstybės valdymo ir savivaldos institucijomis.

13. Steigėjas, atlikdamas švietimo įstaigos patikrinimą, gali kviesti apskrities viršininko administracijos Švietimo inspekcijos ir Švietimo skyriaus specialistus, Švietimo ir mokslo ministerijos specialistus, vadybos, ugdymo turinio ir kitų sričių ekspertus bei konsultantus.

______________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2000 m. spalio 18 d. įsakymu Nr. 1284

 

Valstybinės švietimo inspekcijos nuostatai

Neteko galios nuo 2004-07-18

Priedo pakeitimai:

Nr. ISAK-1111, 2004-07-12, Žin., 2004, Nr. 111-4149 (2004-07-17), i. k. 1042070ISAKSAK-1111

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. 1436, 2001-10-25, Žin., 2001, Nr. 92-3234 (2001-10-31), i. k. 1012070ISAK00001436

Dėl administracinių teisės pažeidimų protokolų surašymo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. ISAK-1111, 2004-07-12, Žin., 2004, Nr. 111-4149 (2004-07-17), i. k. 1042070ISAKSAK-1111

Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2000 m. spalio 18 d. įsakymo Nr. 1284 "Dėl bendrųjų švietimo įstaigų priežiūros ir valstybinės švietimo inspekcijos nuostatų" pakeitimo