Suvestinė redakcija nuo 2014-06-26 iki 2016-01-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 93-3479, i. k. 1052210ISAK0003-314
Nauja redakcija nuo 2011-06-22:
Nr. 3-365, 2011-06-16, Žin. 2011, Nr. 75-3642 (2011-06-21), i. k. 1112210ISAK0003-365
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ĮGALIOJIMŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU VYKDYTI LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ TECHNINĘ PRIEŽIŪRĄ, APŽIŪRAS IR IŠDUOTI TAI PATVIRTINANČIUS DOKUMENTUS (LIUDIJIMUS) SUTEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2005 m. liepos 12 d. Nr. 3-314
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) 3 straipsnio 2 dalimi ir 4 straipsnio 1 ir 3 dalimis, įgyvendindamas 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/15/EB dėl laivų patikrinimo ir apžiūros organizacijų ir atitinkamos jūrų administracijų veiklos bendrųjų taisyklių ir standartų (OL 2009 L 131, p. 47) ir atsižvelgdamas į 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 391/2009 dėl laivų patikrinimo ir apžiūros organizacijų bendrųjų taisyklių ir standartų (OL 2009 L 131, p. 11) nuostatas, taip pat siekdamas užtikrinti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų atitiktį jiems taikomų Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Europos Sąjungos teisės aktų ir tarptautinių sutarčių reikalavimams dėl laivybos saugumo, taršos iš laivų prevencijos ir gyvenimo ir darbo laivuose,
Preambulės pakeitimai:
Nr. 3-432, 2013-08-08, Žin., 2013, Nr. 88-4415 (2013-08-14), i. k. 1132210ISAK0003-432
t v i r t i n u Įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikimo taisykles (pridedama)
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2005 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. 3-314
(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2011 m. birželio 16 d. įsakymo Nr. 3-365
redakcija)
ĮGALIOJIMŲ Lietuvos RespublikOS VARDU VYKDYTI Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras IR IŠDUOTI TAI PATVIRTINANČIUS DOKUMENTUS (LIUDIJIMUS) SUTEIKIMO Taisyklės
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios taisyklės reglamentuoja įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų ir turinčių teisę plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti dokumentus (liudijimus), patvirtinančius, kad laivai atitinka jiems taikomų Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Europos Sąjungos teisės aktų ir tarptautinių sutarčių reikalavimų dėl laivybos saugumo, taršos iš laivų prevencijos ir gyvenimo ir darbo laivuose reikalavimus, suteikimo pripažintosioms organizacijoms sąlygas ir tvarką. Šios taisyklės taip pat nustato įgaliotų laivų klasifikavimo bendrovių veiklos priežiūros tvarką.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-432, 2013-08-08, Žin., 2013, Nr. 88-4415 (2013-08-14), i. k. 1132210ISAK0003-432
2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė – pripažintoji organizacija, kuri šių taisyklių nustatyta tvarka įgaliojama Lietuvos Respublikos vardu vykdyti laivų techninę priežiūrą bei apžiūras ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus).
Klasės liudijimas – dokumentas, išduotas įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės, patvirtinantis laivo konstrukcinį ir mechaninį tinkamumą tam tikrai paskirčiai ar darbui pagal tos bendrovės taisykles ir nuostatus.
Laivas – tai toks laivas, kuriam taikomi tarptautinių konvencijų reikalavimai.
Laivo techninė priežiūra – visuma laivybos bendrovės organizuojamų ir laivų klasifikavimo bendrovės pagal savo taisykles vykdomų arba Lietuvos saugios laivybos administracijos pagal susisiekimo ministro nustatytus reikalavimus vykdomų priemonių, kuriomis užtikrinama laivo atitiktis konstrukcijos, mechaninės ir elektros įrangos, priešgaisrinės saugos, stovumo ir krovinių patalpų reikalavimams visą laivo eksploatavimo laiką.
Liudijimas – Lietuvos Respublikos vardu Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) arba įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės išduotas dokumentas pagal Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ir tarptautinėse konvencijose nustatytus reikalavimus.
Pripažintoji organizacija – Europos Komisijos pagal Reglamento (EB) Nr. 391/2009 (OL 2009 L 131, p. 11) nuostatas pripažinta organizacija, nustatyta tvarka įtraukta į Pripažintųjų organizacijų sąrašą.
Tarptautinės konvencijos – tai 1974 metų Tarptautinė konvencija dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS), 1966 m. Tarptautinė konvencija dėl laivų krovininės vaterlinijos nustatymo (LL), 1973/78 m. Tarptautinė konvencija dėl teršimo iš laivų prevencijos (MARPOL) ir Tarptautinės darbo organizacijos 2006 m. Konvencija dėl darbo jūrų laivyboje (MLC) kartu su taikymo metu galiojančiais šių konvencijų protokolais bei jų pakeitimais ir su jais susijusiais privalomojo pobūdžio kodeksais, taikomais Lietuvos Respublikoje.
Taisyklės ir procedūros – pripažintosios organizacijos vidaus taisyklės, nustatančios reikalavimus laivų projektavimui, statybai, įrangai, remontui ir apžiūroms.
Tikrinimai ir apžiūros – tikrinimai ir apžiūros, kurie vykdomi įgyvendinant tarptautinių konvencijų reikalavimus.
Krovininio laivo radijo įrangos saugos liudijimas – liudijimas, privalomas pagal SOLAS konvencijos I skyriaus 9 taisyklę.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-432, 2013-08-08, Žin., 2013, Nr. 88-4415 (2013-08-14), i. k. 1132210ISAK0003-432
3. Lietuvos Respublikos vardu vykdyti laivų techninę priežiūrą bei apžiūras ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) gali būti įgaliojamos tik pripažintosios organizacijos.
4. Įgaliojimus Lietuvos Respublikos vardu vykdyti laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikia Administracija. Lietuvos Respublikos suteikiamų įgaliojimų pripažintosioms organizacijoms įgyvendinimo sąlygas ir tvarką bei įgaliotų laivų klasifikavimo bendrovių veiklos apimtis, veikiant Lietuvos Respublikos vardu, nustato tarp Administracijos ir įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės sudaryta sutartis dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo. Ši sutartis parengiama vadovaujantis šių taisyklių priede nustatytomis standartinėmis sutarties dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo sąlygomis. Šioje sutartyje aptariamos suteikiamų įgaliojimų įgyvendinimo sąlygos ir tvarka, sutarties priede, kurį parengia Administracija, nurodoma suteikiamų įgaliojimų apimtis: liudijimų, kuriuos išduoti įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteikiama teisė, pavadinimai; galimi įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiksmai išduodant liudijimą (išduoti dokumentą arba jį tvirtinti); įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteikiamų įgaliojimų lygis (išduoti dokumentą Lietuvos Respublikos vardu arba išduoti dokumentą Lietuvos Respublikos vardu tik gavus atskirą rašytinį Administracijos sutikimą); liudijimų išdavimo teisinis pagrindas (nurodomas Lietuvos Respublikos įstatymas ar kitas teisės aktas, Europos Sąjungos teisės aktas, tarptautinė sutartis); papildomi veiksmai, kuriuos įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė prireikus turi atlikti išduodama konkretų liudijimą.
5. Įgaliotų laivų klasifikavimo bendrovių veiklos priežiūrą atlieka Administracija, kuri, vykdydama šią veiklą, privalo užtikrinti, jog Lietuvos Respublikos vardu veikiančios įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės tinkamai atliktų joms pavestas funkcijas ir atitiktų joms Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ir tarptautinėse konvencijose nustatytus reikalavimus.
II. Įgaliojimų suteikimas
6. Pripažintoji organizacija, siekianti Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų priežiūrą, apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus), raštu kreipiasi į Administraciją dėl įgaliojimų suteikimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-432, 2013-08-08, Žin., 2013, Nr. 88-4415 (2013-08-14), i. k. 1132210ISAK0003-432
61. Jeigu pripažintoji organizacija siekia tvirtinti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų apsaugos planus, išduoti jiems tarptautinius apsaugos liudijimus ir pratęsti jų galiojimą, ji papildomai turi įrodyti, kad ji:
61.2. sugeba vertinti tikėtiną saugos riziką, kuri gali atsirasti atliekant laivo ir uosto įrenginio (terminalo) operacijas, įskaitant laivo ir uosto sąveiką, ir žino, kaip sumažinti šią riziką;
61.5. sugeba taikyti reikiamas priemones, kad nebūtų atskleidžiama slapta informacija ir ja nebūtų naudojamasi;
61.6. išmano SOLAS XI-2 skyriaus ir Tarptautinio laivų ir uosto įrenginių (terminalų) apsaugos kodekso A dalies reikalavimus bei nacionalinės ir tarptautinės teisės aktus, susijusius su apsaugos reikalavimais;
Papildyta punktu:
Nr. 3-432, 2013-08-08, Žin., 2013, Nr. 88-4415 (2013-08-14), i. k. 1132210ISAK0003-432
62. Jeigu pripažintoji organizacija siekia vertinti gyvenimo ir darbo sąlygas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotuose laivuose, išduoti jiems atitiktį Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, tarptautinėse sutartyse nustatytiems gyvenimo ir darbo laivuose reikalavimams patvirtinančius liudijimus ir pratęsti jų galiojimą, ji papildomai turi įrodyti, kad ji:
62.1. turi reikiamos kompetencijos atitinkamose MLC reglamentuojamose srityse ir tinkamų žinių apie laivo operacijas, įskaitant minimalius darbo laive reikalavimus jūrininkams, darbo sąlygas, apgyvendinimą, laisvalaikio infrastruktūros priemones, maistą ir maitinimą, nelaimingų atsitikimų prevenciją, sveikatos apsaugą, sveikatos priežiūrą, gerovės ir socialinę apsaugą;
62.3. žino apie MLC reikalavimus, taip pat galiojančius nacionalinius įstatymus ir kitus teisės aktus bei susijusius tarptautinius dokumentus;
62.4. yra pakankamo dydžio ir sudėties, turi pakankamai patirties ir išteklių, atitinkančių įgaliojimų tipą ir laipsnį.
Papildyta punktu:
Nr. 3-432, 2013-08-08, Žin., 2013, Nr. 88-4415 (2013-08-14), i. k. 1132210ISAK0003-432
7. Administracija išnagrinėja prašymą, ir, įsitikinusi, kad pripažintoji organizacija atitinka Reglamento (EB) Nr. 391/2009 I priede nustatytus kriterijus ir jos veiklos organizavimas atitinka saugios laivybos reikalavimus, keliamus laivų techninę priežiūrą ir apžiūras vykdančioms ir laivams privalomus dokumentus išduodančioms organizacijoms, pateikia pasiūlymą sudaryti sutartį dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo.
8. Sprendimas dėl įgaliojimų suteikimo įforminamas Administracijos direktoriaus įsakymu, kuriame nurodoma suteikiamų įgaliojimų apimtis.
9. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė turi teisę pradėti vykdyti Lietuvos Respublikos vardu Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) nuo su Administracija sudarytos sutarties dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo įsigaliojimo dienos.
10. Administracija, gavusi motyvuotą Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruoto laivo savininko rašytinį prašymą, turi teisę išimties tvarka suteikti pripažintajai organizacijai vienkartinį įgaliojimą Lietuvos Respublikos vardu atlikti konkretaus laivo apžiūrą ir išduoti atitinkamą dokumentą (liudijimą). Toks vienkartinis įgaliojimas suteikiamas tik kartu pateikus pripažintosios organizacijos rašytinį sutikimą atlikti šiuos veiksmus ir raštu įsipareigojus vykdyti laivo priežiūrą, apžiūras ir išduoti atitinkamus dokumentus (liudijimus) laikantis šiose taisyklėse, Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, Europos Sąjungos teisės aktuose ir tarptautinėse konvencijose nustatytų reikalavimų.
11. Šių taisyklių 10 punkte nurodyti vienkartiniai įgaliojimai pripažintajai organizacijai įforminami Administracijos direktoriaus įsakymu. Per vienerius kalendorinius metus gali būti tenkinami ne daugiau kaip trys prašymai suteikti vienkartinius įgaliojimus tai pačiai pripažintajai organizacijai. Priėmus sprendimą nesuteikti vienkartinio įgaliojimo pripažintajai organizacijai, laivo savininkas informuojamas apie pripažintosios organizacijos teisę šių taisyklių nustatyta tvarka kreiptis dėl įgaliojimų suteikimo Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų priežiūrą, apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus).
III. ĮGALIOTŲ laivų klasifikavimo BENDROVIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA
12. Siekiant įsitikinti, ar įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės tinkamai vykdo laivų priežiūrą, apžiūras ir išduoda tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus), atliekamas įgaliotų laivų klasifikavimo bendrovių veiklos vertinimas, kaupiami ir vertinami duomenys apie įgaliotų laivų klasifikavimo bendrovių veiklą, prireikus, priimamas sprendimas laikinai sustabdyti įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteiktą teisę Lietuvos Respublikos vardu vykdyti laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti atitinkamus tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) arba priimamas sprendimas panaikinti suteiktus įgaliojimus.
13. Įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos vertinimą vykdo Administracija ne rečiau kaip kartą per dvejus metus.
14. Vykdant šių taisyklių 13 punkte nurodytą veiklos vertinimą, tikrinama:
14.1. įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės atitiktis Reglamento (EB) Nr. 391/2009 I priede nustatytiems reikalavimams;
14.2. duomenys apie patikrintus ir sulaikytus laivus, kuriuos prižiūri vertinamoji įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė, taip pat duomenys apie tokių laivų avarinius atvejus;
14.3. įgaliotoje laivų klasifikavimo bendrovėje įdiegtos kokybės vadybos sistemos reikalavimų laikymasis;
14.5. atsitiktinai pasirinktų Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų, kurių priežiūrą atlieka įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė, apžiūros rezultatai;
15. Įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veikla vertinama pagal veiklos vertinimo planą, kuriame nustatoma įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos vertinimo apimtis ir turinys. Įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos vertinimo planas tvirtinamas Administracijos direktoriaus įsakymu.
16. Atlikusi įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos vertinimą, Administracija parengia įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos vertinimo ataskaitą. Ataskaita siunčiama įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei. Jeigu įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė pateikia pastabas dėl ataskaitoje nurodytų veiklos trūkumų ar netikslumų ataskaitos tekste, Administracija, prieš pateikdama ataskaitą Europos Komisijai ir Europos Sąjungos valstybėms narėms, tokius komentarus išsamiai įvertina.
17. Administracija kaupia ir vertina duomenis apie įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklą:
17.1. įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės pateiktą organizacijoje įdiegtos kokybės vadybos sistemos apžvalgą;
17.2. įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės pateiktas ataskaitas apie esminę pažangą, pasiektą tobulinant laivų klasių nustatymo standartus;
17.3. įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės pateiktą informaciją apie laivų iš vienos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės pervedimus į kitas bendroves, laivų klasės pakeitimus, laikino klasės sustabdymo ir klasės panaikinimo atvejus, įskaitant informaciją apie visas apžiūras ir rekomendacijas, kurių terminas yra pasibaigęs, klasės sąlygas, laivo eksploatavimo sąlygas ar jų klasifikuotiems laivams pritaikytus eksploatavimo apribojimus, neatsižvelgiant į tai, su kurios valstybės vėliava jie plaukioja;
18. Įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteikti įgaliojimai Administracijos sprendimu gali būti laikinai sustabdyti šiais atvejais:
18.1. kai Administracija, įvertinusi informaciją, gautą vykdant įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos priežiūrą, nustato, jog įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė netinkamai vykdo sutartį dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo arba bendrovės veikla neatitinka saugios laivybos reikalavimų, įtvirtintų tarptautinėse konvencijose, Lietuvos Respublikos teisės aktuose ar Europos Sąjungos teisės aktuose;
18.2. įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė per trisdešimt šešis mėnesius nesuteikė techninės priežiūros, apžiūrų ir liudijimų išdavimo paslaugų nė vienam Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre registruotam laivui;
19. Priėmus sprendimą laikinai sustabdyti įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteiktus įgaliojimus, Administracija raštu informuoja įgaliotą laivų klasifikavimo bendrovę, nurodydama jos veiklos trūkumus ir terminą, per kurį šiuos trūkumus įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė privalo pašalinti. Sustabdžius įgaliojimus, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė neturi teisės Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ar išduoti dokumentus (liudijimus).
20. Įgaliojimų sustabdymas panaikinamas Administracijos sprendimu, įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei per nustatytą terminą pašalinus veiklos trūkumus arba gavus Europos Komisijos pranešimą, konstatuojantį, jog įgaliojimai laikinai sustabdyti nepagrįstai, ir reikalaujantį, kad sprendimas laikinai sustabdyti įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės įgaliojimus būtų panaikintas. Prieš priimant sprendimą panaikinti laikinai sustabdytus įgaliojimus, sprendžiama dėl neeilinio įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės vertinimo tikslingumo.
21. Įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteikti įgaliojimai Administracijos sprendimu gali būti panaikinti (nutraukiama sutartis) šiais atvejais:
21.1. Europos Komisijai pagal Reglamento (EB) Nr. 391/2009 7 straipsnio nuostatas priėmus sprendimą dėl pripažintosios organizacijos pripažinimo panaikinimo;
21.2. įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei padarius esminį sutarties pažeidimą ir per sutartyje nurodytą arba Administracijos nustatytą terminą nepašalinus pažeidimą sudarančių aplinkybių;
21.3. įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei per Administracijos nustatytą terminą nepašalinus veiklos trūkumų, dėl kurių buvo priimtas sprendimas laikinai sustabdyti įgaliojimus;
22. Priėmus sprendimą panaikinti įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteiktus įgaliojimus, Administracija apie tai informuoja įgaliotą laivų klasifikavimo bendrovę, kurios įgaliojimai buvo panaikinti, nurodydama pagrįstas tokio sprendimo priežastis.
23. Pripažintoji organizacija, kuriai suteikti įgaliojimai Administracijos sprendimu buvo panaikinti, turi teisę pretenduoti iš naujo gauti įgaliojimus Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti dokumentus (liudijimus) ne anksčiau kaip po trisdešimt šešių mėnesių nuo sprendimo panaikinti suteiktus įgaliojimus priėmimo dienos.
IV. PRIPAŽINTŲJŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA
24. Administracija, vykdydama uostų valstybinės kontrolės funkcijas, kaupia duomenis apie pripažintųjų organizacijų, kurių prižiūrimi laivai įplaukia į Lietuvos Respublikos uostus, veiklą.
25. Vykdydama šių taisyklių 24 punkte nurodytas funkcijas, Administracija kaupia duomenis apie:
25.1. vėliavos valstybės vardu veikiančių organizacijų išduotus galiojančius liudijimus laivams, kurie neatitinka tarptautinių konvencijų reikalavimų;
V. PRANEŠIMAI ir INFORMACIJOS SKELBIMAS
27. Administracijos direktoriaus įsakymai dėl įgaliojimų pripažintajai organizacijai Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikimo, suteiktų įgaliojimų laikino sustabdymo, panaikinimo ar sustabdymo panaikinimo skelbiami Administracijos interneto svetainėje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-254-(E), 2014-06-23, paskelbta TAR 2014-06-25, i. k. 2014-09118
271. Jeigu pripažintajai organizacijai suteikiami įgaliojimai vertinti gyvenimo ir darbo sąlygas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotuose laivuose, išduoti jiems atitiktį Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, tarptautinėse sutartyse nustatytiems gyvenimo ir darbo laivuose reikalavimams patvirtinančius liudijimus ir pratęsti jų galiojimą, apie įgaliojimų suteikimą, suteiktų įgaliojimų laikiną sustabdymą, panaikinimą ar sustabdymo panaikinimą Administracija informuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministeriją, kuri šią informaciją pateikia Tarptautiniam darbo biurui.
Papildyta punktu:
Nr. 3-432, 2013-08-08, Žin., 2013, Nr. 88-4415 (2013-08-14), i. k. 1132210ISAK0003-432
28. Administracija teikia Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms šią informaciją:
28.1. informaciją apie priimtus sprendimus dėl įgaliojimo pripažintajai organizacijai Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikimo, suteiktų įgaliojimų laikino sustabdymo, panaikinimo ar sustabdymo panaikinimo nurodydama pagrįstas tokių sprendimų priežastis;
28.2. įgaliotos pripažintosios organizacijos veiklos vertinimo ataskaitą iki metų, einančių po vertinamųjų metų, kovo 31 dienos;
Priedo pakeitimai:
Nr. 3-365, 2011-06-16, Žin., 2011, Nr. 75-3642 (2011-06-21), i. k. 1112210ISAK0003-365
Įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu
vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų
registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą,
apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius
dokumentus (liudijimus) suteikimo taisyklių
priedas
SUTARTIES DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JŪRŲ LAIVŲ REGISTRE ĮREGISTRUOTŲ LAIVŲ TECHNINĖS PRIEŽIŪROS, APŽIŪRŲ IR TAI PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ (LIUDIJIMŲ) IŠDAVIMO STANDARTINĖS SĄLYGOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios standartinės sąlygos nustato sutarties dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo (toliau – sutartis) sąlygas, sutarties šalių – Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) ir įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės sutartines teises ir pareigas įgyvendinant sutartimi suteiktus įgaliojimus Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus).
2. Pagal šias standartines sutarties sąlygas Administracija parengia ir nustatyta tvarka sudaro sutartį su Lietuvos Respublikos įgaliotomis laivų klasifikavimo bendrovėmis.
3. Pagal šias standartines sutarties sąlygas parengta sutartimi įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės įgaliojamos Lietuvos Respublikos vardu vykdyti laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotiems laivams, kuriems ji yra išdavusi klasės liudijimus, sutartyje nustatyta tvarka bei sutarties priede nurodyta apimtimi.
4. Įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės teikiamas laivų techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugas sudaro:
4.1. Lietuvoje registruotų laivų, kuriems ji yra išdavusi klasės liudijimus, įvertinimas, kurio metu nustatoma, ar laivai atitinka jiems taikomų tarptautinių konvencijų, kodeksų ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;
5. Sutartimi taip pat nustatomos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės ir Administracijos bendradarbiavimo procedūros.
6. Sutartis turi būti sudaroma tokiu būdu, kad iš jos kylančios teisės ir pareigos ir su ja susiję įsipareigojimai būtų privalomi tiek pačiai įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei, tiek jos dukterinėms įmonėms ir kitiems jos kontroliuojamiems subjektams, kurie kartu arba atskirai vykdo sutartyje nurodytas užduotis. Kontroliuojamais subjektais, sudarant sutartį dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo, turi būti laikomi visi subjektai, kuriems įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė dėl iš įstatymų ar sandorių atsiradusių teisių, sutarčių ir kitų priemonių, kurios leidžia daryti lemiamą įtaką subjektui arba leidžia tam subjektui vykdyti šioje sutartyje nurodytas užduotis.
II. BENDROSIOS SUTARTIES NUOSTATOS
7. Sutartis sudaroma vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo bei kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Europos Sąjungos teisės aktų ir tarptautinių sutarčių nuostatomis, taip pat atsižvelgiant į Tarptautinės jūrų organizacijos asamblėjos rezoliucija A.739(18) (toliau – rezoliucija A.739(18) pavirtintų Rekomendacijų dėl įgaliojimų suteikimo organizacijoms, veikiančioms vėliavos valstybės administracijos vardu, II priedėlio nuostatas bei Tarptautinės jūrų organizacijos Jūrų aplinkos apsaugos ir Jūrų saugumo komitetų aplinkraščio MSC/Circ.710–MEPC/Circ.307 dėl pavyzdinės sutarties tarp vėliavos valstybės administracijos ir organizacijos, veikiančios jos vardu, priede ir priedėliuose išdėstytas nuostatas.
8. Nepaisant sutartyje išdėstytų nuostatų, Administracija yra atsakinga už Lietuvoje registruotų laivų priežiūrą ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimą ir kitas įstatymuose bei kituose teisės aktuose jai pavestas vykdyti su tuo susijusias funkcijas.
9. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė privalo būti įdiegusi kokybės valdymo sistemą, atitinkančią priedo prie rezoliucijos A.739(18) 1 priedėlyje ir Reglamento (EB) Nr. 391/2009 I priede nustatytus reikalavimus.
10. Jei Lietuvoje registruotas laivas sulaikomas užsienio uoste, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė turi bendradarbiauti su uostų valstybių kompetentingomis institucijomis, kaip nurodyta 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (toliau – SOLAS 74) I skyriaus 6 taisyklės (b) (ii) punkte, ir apie tai pranešti Administracijai.
11. Kai nustatoma, kad laivybos kompanija, laivas, laive esantys ir sumontuoti įrenginiai neatitinka tai laivybos kompanijai, laivui, laive esantiems bei sumontuotiems įrenginiams keliamų, dokumentuose (liudijimuose) nurodytų, reikalavimų arba kad laivas yra netinkamas plaukioti ar gali kelti grėsmę laive esantiems žmonėms ar aplinkai, įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės inspektorius privalo neatidėliodamas įsitikinti, kad buvo imtasi visų reikalingų veiksmų trūkumams pašalinti, ir apie tai informuoti Administraciją.
12. Jeigu nebuvo imtasi veiksmų siekiant pašalinti 11 punkte nurodytus trūkumus, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė turi panaikinti atitinkamus laivui jos išduotus dokumentus (liudijimus) ir nedelsdama apie tai raštu informuoti Administraciją. Tuo atveju, kai laivas yra užsienio uoste, apie tai įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė nedelsdama privalo pranešti ir atitinkamoms uosto valstybės kompetentingoms institucijoms.
13. Jeigu nustatyti trūkumai ar pažeidimai nesusiję su sutartimi įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteiktais įgaliojimais, tolesni įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiksmai Administracijos vardu gali būti nustatomi atskiru Administracijos įgaliojimu.
14. Pagal sutartį įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės suteiktos priežiūros paslaugos ir šią priežiūrą patvirtinantys dokumentai (liudijimai) laikomi Administracijos suteiktomis priežiūros paslaugomis ir šią priežiūrą patvirtinančiais dokumentais (liudijimais).
15. Jeigu teisės aktais nėra nustatyta kitaip, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė be apribojimų gali išduoti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre registruotiems laivams nekonvencinius liudijimus ir atitikties dokumentus, kurie liudija, kad laivas atitinka tarptautinius reikalavimus, neprivalomus Lietuvos Respublikoje.
16. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė Lietuvos teritorijoje privalo būti įsteigusi vietos atstovybę, veikiančią pagal Lietuvos įstatymus. Jei įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė neturi atstovybės Lietuvoje, tokią atstovybę ji privalo įsteigti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo sutarties pasirašymo dienos.
III. INTERPRETACIJOS, EKVIVALENTAI, IŠIMTYS. PRAŠYMŲ DĖL INTERPRETACIJŲ, EKVIVALENTŲ IR IŠIMČIŲ PATEIKIMO TVARKA
18. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė turi teisę spręsti dėl reikalavimų, esančių tarptautinėse konvencijose, interpretavimo (toliau – interpretacija) ir ekvivalentų taikymo. Laivo savininkui reikalaujant, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė privalo kreiptis į Administraciją dėl interpretacijų išaiškinimo ar ekvivalentų taikymo.
19. Administracija laiko priimtinomis unifikuotas TJO interpretacijas ir unifikuotas Tarptautinės laivų klasifikavimo bendrovių asociacijos (toliau – IACS) interpretacijas.
20. Administracija pasilieka lemiamo sprendimo dėl interpretacijų ir ekvivalentų teisę. Prireikus, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė bendradarbiauja su Administracija nustatant interpretacijas ir ekvivalentus.
22. Išimties dėl taikomo pagal kurios nors konvencijos arba kito privalomo pobūdžio tarptautinio dokumento nuostatas reikalavimo ar reikalavimų liudijimą (toliau – išimties liudijimas) įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė išduoda tik gavusi rašytinį Administracijos nurodymą.
23. Prašymai dėl interpretacijų, ekvivalentų ar išimčių suteikimo Administracijai pateikiami tokia tvarka:
23.1. laivo savininko arba jo įgalioto asmens pasirašytas prašymas turi būti siunčiamas įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei, kuri jį išnagrinėja, atlieka visus skaičiavimus ir vertinimus, reikalingus prašyme nurodytoms sąlygoms įgyvendinti, prideda visus reikalingus dokumentus ir parengia Administracijai pagrįstą rekomendaciją dėl prašyme nurodytų sąlygų;
23.2. įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė laivo savininko arba jo įgalioto asmens pasirašytą prašymą kartu su 23.1 punkte nurodytais dokumentais pateikia Administracijos direktoriui. Kontaktiniai Administracijos duomenys nurodomi sutartyje. Jie yra nuolat atnaujinami ir skelbiami Administracijos interneto svetainėje adresu www.msa.lt.
IV. LAIKINOSIOS PRIEMONĖS
25. Tai atvejais, kai dėl ypatingų aplinkybių laikinai negalima vykdyti taikomos konvencijos ar kito dokumento reikalavimų, įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės inspektorius, suderinęs su Administracija, nurodo laivo savininkui arba jo įgaliotam asmeniui priemones arba papildomus įrenginius, kuriuos galima naudoti, kad laivas nuplauktų į uostą, kuriame būtų galima atlikti remontą arba pataisymus arba sumontuoti reikiamus įrenginius.
26. Įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės inspektorius išduoda laivo savininkui arba jo įgaliotam asmeniui trumpalaikį liudijimą, kuriame nurodomos priemonės arba papildomi įrenginiai ir einamajam remontui ar pataisymams skirtas laikas.
V. ĮGALIOTOS laivų klasifikavimo BENDROVĖS IR
ADMINISTRACIJOS BENDRADARBIAVIMAS
28. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė ir Administracija, pripažindamos informacijos techniniais klausimais keitimosi svarbą, sutinka tuo tikslu bendradarbiauti.
29. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė kviečia Administraciją dalyvauti techniniuose komitetuose ir kituose panašaus pobūdžio renginiuose.
30. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė pateikia Administracijai informaciją, susijusią su atliktomis pagal sutartį paslaugomis. Šiuo tikslu įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė privalo:
30.1. užtikrinti, kad Administracija gautų elektroninėmis priemonėmis (internetu, elektroniniu paštu ar elektoninėje laikmenoje) visas taisykles ir interpretacijas, naudojamas pripažintosios organizacijos veikloje, vykdomoje pagal sutartį, arba pateikti Administracijai vieną tokio dokumento kopiją ir ją nuolat atnaujinti;
30.2. pateikti Administracijai visas formas, ataskaitas, kontrolinius sąrašus ir instrukcijas, kurias įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės inspektoriai, vadovaudamiesi sutarties priedu, naudoja tikrindami Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotus laivus;
30.3. užtikrinti, kad Administracija bet kuriuo metu elektroniniu būdu (pavyzdžiui, naudojantis įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės prižiūrima interneto duomenų baze) galėtų susipažinti su visa įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės vykdoma Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų priežiūra ir jos išduotų dokumentų (liudijimų) sąrašu;
30.5. Administracijos prašymu leisti jai susipažinti su visais įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės naudojamais planais ir dokumentais, taip pat tikrinimų, kuriais remdamasi įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė yra išdavusi priežiūrą patvirtinančius dokumentus (liudijimus), ataskaitomis;
30.6. esant techninei galimybei pasirūpinti, kad Administracija bet kuriuo metu elektroniniu būdu galėtų susipažinti su laivų priežiūrą patvirtinančių dokumentų (liudijimų), išduotų įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės, kopijomis ir su ataskaitomis, susijusiomis su tų dokumentų išdavimu;
30.7. kasmet sausio ir liepos mėnesiais pateikti Administracijai šiuos duomenis apie įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės registre esančius Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotus laivus, jei šie duomenys nėra nuolat pateikiami įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės elektroninėje duomenų bazėje:
30.8. esant galimybei, 30.7 punkte nurodyti duomenys turėtų būti suskirstyti pagal šiuos laivų tipus:
31. Jeigu įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės prižiūrimas Lietuvoje registruotas laivas neteko klasės, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė privalo neatidėliodama apie tai pranešti Administracijai.
32. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė privalo konsultuotis su Administracija, nustatant, ar prieš išduodant priežiūrą patvirtinančius dokumentus (liudijimus) laivui, kuris saugumo sumetimais neteko klasės (klasė buvo atimta ar panaikinta), reikalingas išsamus patikrinimas.
33. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė privalo konsultuotis su Administracija, nustatant, ar prieš išduodant priežiūrą patvirtinančius dokumentus (liudijimus) laivui, kuris dėl kurios nors priežasties keičia klasę (keičia laivo techninę priežiūrą vykdančią laivų klasifikavimo bendrovę), reikalingas išsamus patikrinimas.
34. Jeigu paaiškėja, kad įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės prižiūrimas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotas laivas eksploatuojamas su trūkumais ir defektais, galinčiais turėti įtakos jo tinkamumui plaukioti, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė turi neatidėliodama apie tai pranešti Administracijai.
35. Administracija ir įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė palaiko tarpusavio ryšius per įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės atstovybę Lietuvoje, jeigu Administracija ir įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė nesusitarė kitaip.
36. Įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės atstovybė Lietuvoje turi būti juridinis asmuo, galintis atstovauti įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės interesams Lietuvos teismuose.
37. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė, pasirašydama sutartį, turi nurodyti oficialų buveinės adresą ir kitus rekvizitus, reikalingus ryšiams palaikyti.
38. Įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės klasifikuojamų Lietuvoje registruotų laivų avarijų ar incidentų atvejams įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė turi nurodyti duomenis (telefono, faksimilinius ir elektroninio pašto), kuriais ryšys galėtų būti palaikomas ištisus metus 24 valandas per parą.
VI. ĮGALIOTOS laivų klasifikavimo BENDROVĖS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
40. Administracija vykdo įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės priežiūrą, siekdama įvertinti, ar ši bendrovė veiksmingai vykdo sutartimi jai nustatytas funkcijas ir ar įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės kokybės valdymo sistema atitinka rezoliucijos A.739(18) priedo 1 priedėlio ir Reglamento (EB) Nr. 391/2009 I priedo reikalavimus.
41. Administracija, vadovaudamasi taikomais nacionaliniais teisės aktais, vykdo įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos priežiūrą atlikdama auditus, planinius, neplaninius ir specialiuosius išplėstinius patikrinimus.
42. Administracija, vykdydama įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos priežiūrą, gali bendradarbiauti su kitų šalių jūrinėmis administracijomis arba pripažinti Europos Komisijos, Europos saugios laivybos agentūros (toliau – EMSA) arba kitų nepriklausomų audito grupių, deramai atstovaujančių Administracijos interesams, atliktus auditus.
43. Administracija turi teisę pranešti Europos Komisijai ir Europos Sąjungos valstybėms narėms apie įgaliotoje laivų klasifikavimo bendrovėje atlikto audito rezultatus ir išsiųsti joms audito ataskaitą bei kitą su atliktu auditu susijusią informaciją.
VII. ATSAKOMYBĖ
45. Teismui ar arbitražo teismui galutinai pripažinus Administracijos kaltę dėl įvykio ir priėmus sprendimą atlyginti nukentėjusioms šalims turtinę žalą ar nuostolius, susijusius su žmonių sužalojimu ar mirtimi, jei teisme įrodyta, kad tą žalą sukėlė įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės, jos struktūrų, darbuotojų, atstovų ar kitų tos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės vardu veikiančių asmenų sąmoninga veikla ar neveikimas arba didelis aplaidumas, Administracija turi teisę gauti iš įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės finansinę kompensaciją, kurios dydis atitinka teismo pripažintą įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei tenkančią kaltės dalį už padarytą žalą, patirtus nuostolius, žmonių sužalojimą ar mirtį.
46. Teismui ar arbitražo teismui galutinai pripažinus Administracijos kaltę dėl įvykio ir priėmus sprendimą atlyginti nukentėjusioms šalims nuostolius, susijusius su žmonių sužalojimu ar mirtimi, jei teisme įrodyta, kad tą žalą sukėlė įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės, jos struktūrų, darbuotojų, atstovų ar kitų tos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės vardu veikiančių asmenų aplaidūs ar neatsargūs veiksmai ar neveikimas, Administracija turi teisę gauti iš įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės finansinę kompensaciją, kurios dydis atitinka teismo pripažintą įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei tenkančią kaltės dalį už žmonių sužalojimą ar mirtį. Maksimali suma, kurios Administracija gali reikalauti iš įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės, yra 4 milijonai eurų.
47. Teismui ar arbitražo teismui galutinai pripažinus Administracijos kaltę dėl įvykio ir priėmus sprendimą atlyginti nukentėjusioms šalims turtinę žalą ar nuostolius, jei teisme įrodyta, kad tą žalą sukėlė įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės, jos struktūrų, darbuotojų, atstovų ar kitų tos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės vardu veikiančių asmenų aplaidūs ar neatsargūs veiksmai ar neveikimas, Administracija turi teisę gauti iš įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės finansinę kompensaciją, kurios dydis atitinka teismo pripažintą įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei tenkančią kaltės dalį už minėtąją žalą ar nuostolius. Maksimali suma, kurios Administracija gali reikalauti iš įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės, yra 2 milijonai eurų.
48. Nė viena iš sutartį pasirašiusių šalių nėra atsakinga viena kitai už konkrečius, netiesioginius ar tiesioginius nuostolius ar žalą, susijusią arba atsiradusią dėl pagal sutartį suteiktų paslaugų, įskaitant pelno, produkcijos, verslo praradimo, nutraukimo ar kitus konkrečius, netiesioginius ar tiesioginius nuostolius, kurių turėjo arba patyrė bet kuri iš sutartį pasirašiusių šalių.
49. Jeigu iš Administracijos yra reikalaujama atsakyti už 45 punkte nurodytus nuostolius ar žalą, Administracija apie tai nedelsdama praneša įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei.
50. Esant teisminiam ginčui, Administracija, siekdama informuoti, privalo išsiųsti visus ieškinius, dokumentus ir kitą susijusią medžiagą įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė turi teisę teikti reikalingą paramą Administracijai ir (arba) dalyvauti tokiuose teisminiuose ginčuose.
VIII. ĮGALIOJIMŲ PRIPAŽINTAJAI ORGANIZACIJAI SUTEIKIMAS, ATŠAUKIMAS, SUSTABDYMAS ARBA NUTRAUKIMAS
52. Jeigu Administracijos įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė nebeturi klasifikuojamų Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė neatidėliodama turi pranešti apie tai Administracijai.
53. Jeigu įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė per trisdešimt šešis mėnesius nesuteikia priežiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugų nė vienam Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotam laivui, Administracija gali imtis šių veiksmų:
54. Administracija, gavusi iš įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės informaciją, kad pastaroji planuoja atnaujinti priežiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotiems laivams, per šešis mėnesius po tokių paslaugų suteikimo atlieka įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės veiklos priežiūros procedūras sutartyje nustatytomis sąlygomis.
55. Administracija turi teisę visiškai arba iš dalies panaikinti įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei sutartimi suteiktus įgaliojimus, jeigu pastaroji nebeatitinka Reglamento (EB) Nr. 391/2009 I priede nustatytų kriterijų, rezoliucijos A.739(18), rezoliucijos A.789(19) reikalavimų arba jeigu atitinkama Europos Sąjungos institucija reikalauja sustabdyti įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės įgaliojimus.
56. Administracija turi teisę laikinai sustabdyti įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei sutartimi suteiktus įgaliojimus, jeigu, Administracijos nuomone, įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė nebegali būti įgaliota juos vykdyti.
57. Jeigu viena iš sutarties šalių pažeidžia sutarties nuostatas, kita šalis privalo raštu apie tai pranešti nusižengusiajai šaliai, pateikdama paaiškinimus, kad nusižengusioji šalis turėtų galimybę per 90 dienų pašalinti pažeidimą. Nusižengusiajai šaliai nevykdant šios nuostatos, pranešusioji šalis turi teisę nedelsdama nutraukti sutartį.
IX. ĮGALIOTOS laivų klasifikavimo BENDROVĖS
ORGANIZACIJOS INSPEKTORIAI
59. Priežiūrą ir patikrinimus atlieka įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės išskirtiniai inspektoriai. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė tam tikriems patikros ir liudijimų išdavimo darbams atlikti gali pasitelkti įmonės, teikiančios su saugia laivyba susijusias paslaugas, tokias kaip navigacinių, radionavigacinių ir optinių prietaisų remontas, tikrinimas ir bandymas ar pan., pagalbą. Toks bendradarbiavimas turi būti reglamentuotas įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės kokybės valdymo sistemoje.
60. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė gali naudotis kitos įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės išskirtinių inspektorių paslaugomis tuo atveju, jeigu kita įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė yra Administracijos įgaliota teikti priežiūros ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugas Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotiems laivams.
X. DOKUMENTŲ (LIUDIJIMŲ) IŠDAVIMAS
61. Įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės sutarties prieduose nurodytų išduodamų liudijimų forma ir turinys turi atitikti prieduose nurodytais teisės aktais nustatytą formą ir turinį.
62. Visi laivų liudijimai, išskyrus saugaus valdymo liudijimą (SMC) ir tarptautinį laivo apsaugos liudijimą (ISSC), turi būti suderinti su bendrąja metine data, kuri turi atitikti tarptautinės krovininės žymės liudijime (ILLC) nurodytą datą.
63. Liudijimai, spausdinami įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės liudijimų blanke, privalo turėti atitinkamus spaudus ir kitais būdais būti apsaugoti nuo klastojimo.
64. Visi įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės išduodami liudijimai turi būti parašyti lietuvių ir anglų kalbomis.
65. Laivų pavadinimai, registracijos uostai ir bendrovės turi būti nurodytos lietuvių kalba, naudojant atitinkamas nacionalinės abėcėlės raides, pvz.: „Šventoji“, „Klaipėda“.
66. Visuose privalomuose liudijimuose turi būti įrašytas laivo matavimo liudijime nurodytas kontrolinis tonažas.
XI. LAIVĄ KLASIFIKUOJANČIOS PRIPAŽINTOSIOS
ORGANIZACIJOS PAKEITIMAS
68. Laivą klasifikuojanti pripažintoji organizacija keičiama vadovaujantis IACS klasės sutarties perdavimo procedūromis.
XII. ATLYGINIMAS
70. Atlyginimą įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei už techninės priežiūros, apžiūrų ir tai patvirtinančių dokumentų (liudijimų) išdavimo paslaugų suteikimą tiesiogiai moka asmenys (laivo savininkai), kuriems tokios paslaugos buvo suteiktos.
71. Įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė neteikia Administracijai jokių su sutartimi susijusių išlaidų ar finansinių mokėjimų sąskaitų.
XIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
73. Sutarties neatsiejama dalis yra sutarties priedai. Sutarties prieduose nurodoma įgaliojimų apimtis: liudijimų, kuriuos išduoti teisė suteikiama įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei, pavadinimai; įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės galimi veiksmai išduodant liudijimą (išduoti dokumentą arba jį tvirtinti); įgaliotai laivų klasifikavimo bendrovei suteikiamų įgaliojimų lygis (išduoti dokumentą Lietuvos Respublikos vardu arba išduoti dokumentą Lietuvos Respublikos vardu tik gavus atskirą raštišką Administracijos sutikimą); liudijimų išdavimo teisinis pagrindas (nurodomas Lietuvos Respublikos įstatymas ar kitas teisės aktas, Europos Sąjungos teisės aktas, tarptautinė sutartis); papildomi veiksmai, kuriuos prireikus laivų klasifikavimo bendrovė turi atlikti išduodama konkretų liudijimą.
74. Sutarties ir jos priedų pataisos ir papildymai galioja tik sutarties abiem pusėms juos pasirašius.
75. Pasikeitus adresams ar kitiems šalių rekvizitams, sutartis pakartotinai nesudarinėjama. Apie tokius pasikeitimus sutarties šalys viena kitą informuoja raštu.
76. Visi su sutartimi susiję ginčai, kurių neįmanoma išspręsti šalių derybomis, sprendžiami Lietuvos teismuose Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
77. Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, kiekvienas jų lietuvių ir anglų kalbomis. Kilus nesutarimams dėl sutarties nuostatų interpretavimo, vadovaujamasi lietuviškuoju sutarties variantu.
78. Keisdamosi dokumentais ir informacija, susijusia su sutartimi, tiek įgaliota laivų klasifikavimo bendrovė, tiek Administracija laikosi konfidencialumo. Dokumentai ir informacija gali būti prieinami trečiosioms šalims tik sutarties šalių pritarimu. Ši nuostata netaikoma įgaliotos laivų klasifikavimo bendrovės įsipareigojimams vėliavos valstybių administracijoms, kitoms tarptautinėms organizacijoms, taip pat kaip ir teisiniams reikalavimams ir tarptautinėms konvencijoms.
Priedo pakeitimai:
Nr. 3-365, 2011-06-16, Žin., 2011, Nr. 75-3642 (2011-06-21), i. k. 1112210ISAK0003-365
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-381, 2006-10-04, Žin., 2006, Nr. 107-4077 (2006-10-06), i. k. 1062210ISAK0003-381
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 3-314 "Dėl įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus suteikimo tvarkos" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-365, 2011-06-16, Žin., 2011, Nr. 75-3642 (2011-06-21), i. k. 1112210ISAK0003-365
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 3-314 "Dėl įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus suteikimo tvarkos" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-432, 2013-08-08, Žin., 2013, Nr. 88-4415 (2013-08-14), i. k. 1132210ISAK0003-432
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 3-314 "Dėl Įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-254-(E), 2014-06-23, paskelbta TAR 2014-06-25, i. k. 2014-09118
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. liepos 12 d. įsakymo Nr. 3-314 „Dėl Įgaliojimų Lietuvos Respublikos vardu vykdyti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotų laivų techninę priežiūrą, apžiūras ir išduoti tai patvirtinančius dokumentus (liudijimus) suteikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo