Suvestinė redakcija nuo 2011-02-06 iki 2011-11-17

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 156-7024, i. k. 1091100NUTA00001725

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO TAISYKLIŲ patvirtinimo IR DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTUI ĮGYVENDINTI SKIRTO KAUPIAMOJO ĮNAŠO IR (AR) KITŲ ĮMOKŲ DIDŽIAUSIOS MĖNESINĖS ĮMOKOS NUSTATYMO

 

2009 m. gruodžio 16 d. Nr. 1725

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188; 2009, Nr. 93-3961; 2010, Nr. 125-6378) 13 straipsniu ir Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymo įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2002, Nr. 116-5189; 2009, Nr. 93-3962) 22 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 101, 2011-01-26, Žin., 2011, Nr. 15-651 (2011-02-05), i. k. 1111100NUTA00000101

 

1. Patvirtinti Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. Valstybės paramą, išskyrus lengvatinių kreditų teikimą ir kredito ir palūkanų apmokėjimą už nepasiturinčias šeimas ir vienus gyvenančius asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymą (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889), administruoja ir teikia Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra (toliau – Agentūra).

2.2. Lengvatinis kreditas daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams teikiamas už ne didesnes kaip 3 procentų metines palūkanas, fiksuotas per visą kredito grąžinimo laiką.

2.3. Kaupiamojo įnašo mėnesinė įmoka, kurią apskaičiuoja bendrojo naudojimo objektų valdytojas, skirta daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui parengti ir kitoms įmokoms, susijusioms su daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimu (pirmiausia apmokamos kredito palūkanos, statybos techninės priežiūros išlaidos ir kitos), mokėti laikotarpiu iki projekte numatytų darbų pabaigos, tenkanti buto naudingojo ploto arba kitų patalpų bendrojo ploto 1 kv. metrui, neturi būti didesnė kaip 0,7 Lt/m2 per mėnesį (išskyrus tuos atvejus, kai didesnei įmokai raštu pritaria buto ar kitų patalpų savininkas).

2.4. Mėnesinė įmoka, susijusi su atnaujinimo (modernizavimo) projekto investicijų apmokėjimu (įskaitant kredito grąžinimą ir palūkanas), įgyvendinus daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, tenkanti buto naudingojo ploto arba kitų patalpų bendrojo ploto 1 kv. metrui, neturi būti didesnė (išskyrus tuos atvejus, kai didesnei įmokai raštu pritaria buto ar kitų patalpų savininkas) už apskaičiuotąją pagal formulę:

I = ((Ee - Ep) x Ke / 12) x K x Kp, kur:

I – didžiausia daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo įmoka (Lt/m2 per mėnesį);

Ee – skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus prieš daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimą (kWh/ m2 per metus);

Ep – skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos per metus įgyvendinus daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą (kWh/ m2 per metus);

Ke – šiluminės energijos kainos tarifas, fiksuotas konkrečioje vietovėje atnaujinimo (modernizavimo) projekto patvirtinimo dieną (Lt/kWh);

12 – mėnesių skaičius metuose (mėn.);

Kp – šiluminės energijos sutaupymo, šiluminės energijos kainos pokyčio įvertinimo paklaidos koeficientas – 1,2;

K – koeficientas, įvertinantis investicijų dalį, nesusijusią su energiją taupančiomis atnaujinimo (modernizavimo) priemonėmis, kuris apskaičiuojamas pagal formulę:

Ien + Ikt

K = --------------, kur:

Ien

Ien – daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekte numatytų namo energinį efektyvumą didinančių priemonių pagal Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (toliau – Programa) (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2005, Nr. 78-2839; 2008, Nr. 36-1282; 2009, Nr. 112-4776; 2010, Nr. 72-3651), 3 priedą, kaina (tūkst. litų);

Ikt – daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekte numatytų kitų atnaujinimo (modernizavimo) priemonių pagal Programos 3 priedą kaina (tūkst. litų).

Šios įmokos dydis galioja visam atnaujinimo (modernizavimo) projekto investicijų išmokėjimo laikotarpiui (išskyrus tuos atvejus, kai didesnei įmokai raštu pritaria buto ar kitų patalpų savininkas).

2.5. Iki 2013 m. gruodžio 31 d. butų ir kitų patalpų savininkams kompensuojama 100 procentų atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimo ir statybos techninės priežiūros atlikimo išlaidų. Nuo 2014 m. sausio 1 d. kompensuojama 50 procentų šiame punkte nurodytų išlaidų.

2.6. Iki 2013 m. gruodžio 31 d. butų ir kitų patalpų savininkams kompensuojama 100 procentų faktinių, tačiau neviršijančių 0,35 Lt/m2 per mėnesį buto naudingojo ar kitų patalpų bendrojo ploto, be PVM, atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų. Nuo 2014 m. sausio 1 d. kompensuojama 50 procentų šiame punkte nurodytų išlaidų.

2.7. Bendras suteiktos nereikšmingos pagalbos dydis ir pagal Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisykles butų ir kitų patalpų savininkams, vykdantiems ūkinę veiklą atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo nuosavybės teise priklausančiame bute ar kitose patalpose, teiktinas valstybės paramos dydis neturi viršyti 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5), 2007 m. liepos 24 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 875/2007 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo
de minimis valstybės pagalbai žuvininkystės sektoriuje ir iš dalies keičiančiame reglamentą (EB) Nr. 1860/2004 (OL 2007 L 193, p. 6), 2007 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1535/2007 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje (OL 2007 L 337, p. 35) nustatyto nereikšmingos pagalbos dydžio.

2.8. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) parengimo paslaugos, statybos techninės priežiūros paslaugos ir statybos rangos darbai daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti perkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), jeigu bendrojo naudojimo objektų valdytojas yra perkančioji organizacija, arba atsižvelgiant į perkamas paslaugas ar darbus pagal aplinkos ministro patvirtintus Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos aprašą ar Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašą, arba naudojantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu. Įvykus pirkimui, perkančioji organizacija pateikia Agentūrai įvertinti pirkimo ataskaitą ir pirkimo dokumentus. Pirkimo dokumentai neteikiami, jeigu pirkimas įvykdytas naudojantis Centrinės projektų valdymo agentūros elektroniniu katalogu.

Punkto pakeitimai:

Nr. 101, 2011-01-26, Žin., 2011, Nr. 15-651 (2011-02-05), i. k. 1111100NUTA00000101

 

3. Pavesti Agentūrai atlikti nereikšmingos pagalbos teikėjo funkcijas, nurodytas Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282), ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301).

Papildyta punktu:

Nr. 101, 2011-01-26, Žin., 2011, Nr. 15-651 (2011-02-05), i. k. 1111100NUTA00000101

 

4. Nustatyti, kad daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų, parengusių daugiabučio namo modernizavimo investicijų projektą iki šio nutarimo įsigaliojimo pagal Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti teikimo ir investicijų projektų energinio efektyvumo nustatymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213, ir patikslinusių jį pagal Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos aprašo reikalavimus, daugiabučio namo modernizavimo investicijų projekto parengimo ir patikslinimo išlaidos pripažįstamos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimo išlaidomis ir valstybės parama, kompensuojant šių projektų parengimo išlaidas, teikiama šiuo nutarimu patvirtintų taisyklių nustatyta tvarka.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 101, 2011-01-26, Žin., 2011, Nr. 15-651 (2011-02-05), i. k. 1111100NUTA00000101

 

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS,

PAVADUOJANTIS APLINKOS MINISTRĄ                               KAZYS STARKEVIČIUS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2009 m. gruodžio 16 d.

nutarimu Nr. 1725

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. sausio 26 d.

nutarimo Nr. 101 redakcija)

 

VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams, taip pat daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimo išlaidų apmokėjimo savivaldybėms ir bendrojo naudojimo objektų administratoriams sąlygas ir tvarką.

2. Valstybės parama laikantis Taisyklių teikiama daugiabučių namų, pastatytų pagal statybos leidimus, išduotus iki 1993 metų, butų ir kitų patalpų savininkams, parengusiems ir įgyvendinantiems daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, pagal Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme (Žin., 1992, Nr. 14-378; 2002, Nr. 116-5188), Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 (Žin., 2004, Nr. 143-5232; 2008, Nr. 36-1282; 2009, Nr. 112-4776) (toliau – Programa), Taisyklėse, Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto rengimo tvarkos apraše, patvirtintame aplinkos ministro 2009 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. D1-677 (Žin., 2009, Nr. 136-5963) (toliau – Projektų rengimo tvarkos aprašas), ir Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos apraše, patvirtintame aplinkos ministro 2010 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. D1-439 (Žin., 2010, Nr. 64-3174) (toliau – Pirkimų tvarkos aprašas), nustatytas sąlygas ir tvarką, jeigu įgyvendinus šį projektą pasiekiama ne mažesnė kaip D pastato energinio naudingumo klasė (šiluminės energijos sąnaudos atitinka nustatytąsias Programos 2 priede) ir skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo.

3. Pasiekta pastato energinio naudingumo klasė nustatoma pagal pastato energinio naudingumo sertifikatą. Kiek sumažėjo skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos, nustatoma pagal pastato energinio naudingumo sertifikatuose, parengtuose ir išduotuose prieš daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą ir po jo, nurodytų suminės šiluminės energijos sąnaudų skirtumą.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas (toliau – projektas) – pagal Projektų rengimo tvarkos aprašą ir kitus teisės aktus parengtas ir suderintas dokumentas, kurį sudaro pastato energinio naudingumo sertifikatas, parengtas ir išduotas prieš daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą, pastato energinio naudingumo sertifikatas, parengtas ir išduotas atlikus projekto įgyvendinimo pirmojo etapo darbus, jeigu projektas įgyvendinamas etapais, ir (arba) pastato energinio naudingumo sertifikatas, parengtas ir išduotas po daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, investicijų planas ir statinio projektas (projektai).

Finansuotojasbankas ar kita finansų įstaiga, suteikianti (administruojanti) daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams lengvatinį kreditą projektui įgyvendinti Kontroliuojančiojo fondo lėšomis arba nuosavomis lėšomis (bendrojo finansavimo atveju).

Investicijų planas – projekto dalis, kurioje, remiantis pastato energinio naudingumo sertifikato ir pastato konstrukcijų fizinės būklės vertinimo duomenimis, numatomos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės, apskaičiuojamas jų suminis energinis efektyvumas, numatoma preliminari šių daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių kaina, pateikiamas investicijų ekonominis įvertinimas ir projekto finansavimo planas.

Pastato energinio naudingumo sertifikatasdokumentas, parengtas ir išduotas vadovaujantis statybos techniniu reglamentu STR 2.01.09:2005 „Pastatų energinis naudingumas. Energinio naudingumo sertifikavimas“, patvirtintu aplinkos ministro 2005 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. D1-642 (Žin., 2005, Nr. 151-5568), kuriame įvertinamas skaičiuojamasis pastato energijos suvartojimas ir nurodoma pastato energinio naudingumo klasė.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 20-449; 2000, Nr. 56-1639), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856), Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282), ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301).

5. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas, atlikdamas statytojo (užsakovo) funkcijas, nurodytas Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, organizuoja projekto parengimą ir įgyvendinimą, atlieka visas kitas funkcijas, numatytas Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme, Programoje, Taisyklėse, Projektų rengimo tvarkos apraše ir Pirkimų tvarkos apraše.

6. Būsto ir urbanistinės plėtros agentūra (toliau – Agentūra):

6.1. konsultuoja daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkus, bendrojo naudojimo objektų valdytojus, savivaldybes ir kitus asmenis pasirengimo atnaujinti (modernizuoti) daugiabutį namą, projekto parengimo ir įgyvendinimo, valstybės paramos teikimo klausimais;

6.2. vertina investicijų plano atitiktį Programai, kurioje numatytos atnaujinimo (modernizavimo) priemonės atitinka 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinantį reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1), Taisyklėms, Projektų rengimo tvarkos aprašui ir jį derina;

6.3. Taisyklių nustatyta tvarka administruoja ir teikia valstybės paramą (išskyrus lengvatinių kreditų teikimą ir kredito ir palūkanų apmokėjimą už nepasiturinčias šeimas ir vienus gyvenančius asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymą (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889) (toliau – daugiabučio namo buto savininkas, turintis teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją);

6.4. vertina projekto rengimo, statybos techninės priežiūros ir statybos rangos darbų pirkimų ataskaitas ir dokumentus, saugo šių dokumentų kopijas;

6.5. atlieka nereikšmingos pagalbos teikėjo funkcijas, nurodytas Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėse;

6.6. vertina statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktuose nurodytų darbų atitiktį investicijų plane nurodytoms atnaujinimo (modernizavimo) priemonėms;

6.7. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), atlieka projektų įgyvendinimo statybos techninės priežiūros proceso priežiūrą.

7. Projektas gali būti įgyvendinamas etapais. Per pirmąjį projekto įgyvendinimo etapą (toliau – pirmasis etapas) turi būti įgyvendintos investicijų plane numatytos priemonės, kurias įgyvendinus turi būti pasiekta ne mažesnė kaip D (šiluminės energijos sąnaudos atitinka nustatytąsias Programos 2 priede) pastato energinio naudingumo klasė ir skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažinamos ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo. Kitais projekto įgyvendinimo etapais laikomi etapai, per kuriuos įgyvendinamos kitos investicijų plane numatytos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonės. Jeigu projektas įgyvendinamas etapais, kiek sumažėjo visos skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos, vertinama nuo projekto įgyvendinimo pradžios. Projekto įgyvendinimo etapai numatomi investicijų plane. Projekto įgyvendinimo laikas – 2 metai nuo kreditavimo sutarties įsigaliojimo arba pirmosios statybos rangos darbų sutarties sudarymo dienos, jeigu projektas įgyvendinamas butų ir kitų patalpų savininkų lėšomis, iki statybos užbaigimo akto surašymo dienos. Šis laikas gali būti vieną kartą pratęstas vieniems metams bendrojo naudojimo objektų valdytojo ir finansuotojo sutarimu, pranešus apie tai Agentūrai. Jeigu projektas įgyvendinamas butų ir kitų patalpų savininkų lėšomis, projekto įgyvendinimo laikas pratęsiamas bendrojo naudojimo objektų valdytojo sprendimu, suderintu su Agentūra.

 

II. NEREIKŠMINGOS PAGALBOS TEIKIMAS

 

8. Valstybės parama butų ir kitų patalpų savininkams, vykdantiems ūkinę veiklą atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo nuosavybės teise priklausančiame bute ar kitose patalpose, teikiama vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1998/2006), 2007 m. liepos 24 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 875/2007 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai žuvininkystės sektoriuje, iš dalies keičiančiame reglamentą (EB) Nr. 1860/2004 (OL 2007 L 193, p. 6) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 875/2007), ir 2007 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1535/2007 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje (OL 2007 L 337, p. 35) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1535/2007) nustatytais reikalavimais.

9. Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkas, vykdantis ūkinę veiklą atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo jam nuosavybės teise priklausančiame bute ar kitose patalpose ir Taisyklių nustatyta tvarka pretenduojantis į valstybės paramą, privalo informuoti bendrojo naudojimo objektų valdytoją apie vykdomą ūkinę veiklą ir nurodyti buto ar kitų patalpų savininko vardą, pavardę, asmens kodą arba juridinio asmens pavadinimą, kodą ir buveinę, ūkinės veiklos rūšies kodą pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių, patvirtintą Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877).

10. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas, gavęs Taisyklių 9 punkte nurodytą informaciją, kreipiasi į Agentūrą su prašymu išduoti pažymą apie galimos suteikti nereikšmingos pagalbos dydį butų ir kitų patalpų savininkui, vykdančiam ūkinę veiklą. Šis prašymas Agentūrai teikiamas po to, kai Projektų rengimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka Agentūrai pateikiamas investicijų planas.

11. Agentūra, gavusi Taisyklių 10 punkte nurodytą prašymą, Suteiktos valstybės pagalbos registre patikrina, ar bendrojo naudojimo objektų valdytojo nurodytam butų ir kitų patalpų savininkui suteikta nereikšminga pagalba, pagal investicijų plane nurodytus duomenis apskaičiuoja teiktinos nereikšmingos pagalbos dydį, įvertina, ar bendras suteiktos nereikšmingos pagalbos dydis ir (ar) Taisyklių nustatyta tvarka daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkui numatomas suteikti nereikšmingos pagalbos dydis neviršys Reglamente (EB) Nr. 1998/2006, Reglamente (EB) Nr. 875/2007, ir (ar) Reglamente (EB) Nr. 1535/2007 nustatytų dydžių, ir per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo bendrojo naudojimo objektų valdytojui išduoda pažymą apie galimą pagal Taisykles suteikti nereikšmingos pagalbos dydį. Jeigu bendras suteiktos ir teiktinos nereikšmingos pagalbos dydis viršija Reglamente (EB) Nr. 1998/2006, Reglamente (EB) Nr. 875/2007 ir (ar) Reglamente (EB) Nr. 1535/2007 nustatytą nereikšmingos pagalbos dydį, Taisyklių 9 punkte nurodytam butų ir kitų patalpų savininkui teikiama nereikšminga pagalba, kurios dydis – minėtuose reglamentuose nustatyto nereikšmingos pagalbos dydžio ir jau suteiktos nereikšmingos pagalbos dydžio skirtumas.

12. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas Agentūros išduotą pažymą pateikia finansuotojui. Po to, kai sudaroma kreditavimo sutartis arba finansuotojas priima sprendimą suteikti lengvatinį kreditą, finansuotojas per 5 darbo dienas nuo sutarties sudarymo ar sprendimo priėmimo informuoja apie tai Agentūrą. Agentūra, remdamasi šia informacija, pateikia Suteiktos nereikšmingos pagalbos registrui duomenis apie suteiktą nereikšmingą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

13. Jeigu daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkui, vykdančiam ūkinę veiklą atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo jam nuosavybės teise priklausančiame bute ar kitose patalpose, suteikta Reglamente (EB) Nr. 1998/2006, Reglamente (EB) Nr. 875/2007 ir (ar) Reglamente (EB) Nr. 1535/2007 nustatyto dydžio nereikšminga pagalba, šiam butų ir kitų patalpų savininkui papildoma valstybės parama pagal šias Taisykles neteikiama. Šių butų ir kitų patalpų savininkas projekto parengimo ir įgyvendinimo išlaidas apmoka savo lėšomis.

 

III. LENGVATINIO KREDITO TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS

 

14. Lengvatinis kreditas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkams teikiamas projektui įgyvendinti, jeigu pagal investicijų plane numatytas įgyvendinti energinį efektyvumą didinančias ir kitas priemones (pagal Programos 3 priedą) planuojama pasiekti ne mažesnę kaip D pastato energinio naudingumo klasę ir skaičiuojamąsias šiluminės energijos sąnaudas sumažinti ne mažiau kaip 20 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo.

15. Lengvatinį kreditą suteikia finansuotojas. Kreditavimo laikas nustatomas kreditavimo sutartyje, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka apskaičiuotą didžiausią mėnesinę įmoką.

16. Sprendimą dėl lėšų daugiabučio namo atnaujinimui (modernizavimui) finansuoti skolinimosi ir preliminarių kreditavimo sutarties sąlygų priima daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai balsų dauguma, vadovaudamiesi mutatis mutandis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.85 straipsnyje nustatyta sprendimų priėmimo tvarka.

17. Priėmus sprendimą dėl lėšų skolinimosi, bendrojo naudojimo objektų valdytojas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų vardu kreipiasi į finansuotoją dėl lengvatinio kredito suteikimo, pateikdamas su Agentūra suderintą investicijų planą ir kitus finansuotojo nurodytus dokumentus.

18. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų vardu su finansuotoju sudaro kreditavimo sutartį ir jos sudarymo faktą Nekilnojamojo turto registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 1129 (Žin., 2002, Nr. 72-3077), nustatyta tvarka įregistruoja Nekilnojamojo turto registre – padaro žymą atitinkamo pastato ir jame esančių butų ar kitų patalpų registro įraše. Apie šio fakto įregistravimą Nekilnojamojo turto registre bendrojo naudojimo objektų valdytojas raštu informuoja finansuotoją.

19. Suteiktas lengvatinis kreditas naudojamas investicijų plane numatytoms priemonėms (pagal Programos 3 priedą) finansuoti – už atliktus statybos rangos darbus apmokėti. Suteiktas lengvatinis kreditas gali būti naudojamas avansiniams mokėjimams, ne didesnėms kaip 30 procentų kredito sumos, jeigu rangovas finansuotojui pateikia avansinio mokėjimo dydžio sumos banko garantiją ar draudimo bendrovės laidavimo raštą. Ar lengvatinis kreditas naudojamas pagal paskirtį, kontroliuoja finansuotojas.

20. Statybos rangos darbų išlaidos apmokamos pagal kreditavimo sutartyje nustatytas kredito naudojimo sąlygas, kai bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikia finansuotojui statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktą ir sąskaitas faktūras. Statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktą pasirašo rangovas, statybos techninis prižiūrėtojas ir bendrojo naudojimo objektų valdytojas. Agentūros direktoriaus įgaliotas darbuotojas (tarnautojas) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktų pateikimo Agentūrai įsitikina, ar statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktuose nurodyti darbai atitinka investicijų plane nurodytas atnaujinimo (modernizavimo) priemones (jų neatitinka), ir tai konstatuoja pasirašydamas statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktus. Statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo akto formą nustato Agentūra.

21. Lengvatinis kreditas ar jo dalis gali būti grąžinti anksčiau nustatyto laiko kreditavimo sutartyje nustatyta tvarka, netaikant papildomų mokėjimų.

22. Išlaidų dalis, tenkanti kitoms investicijų plane numatytoms atnaujinimo (modernizavimo) priemonėms (pagal Programos 3 priedą) įgyvendinti, gali būti finansuojama iš Programai numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, pervestų į Kontroliuojantįjį fondą pagal Finansų ministerijos, Aplinkos ministerijos ir Europos investicijų banko sutartį.

 

IV. VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMAS BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKAMS

 

23. Valstybės parama teikiama – kompensuojama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 (Žin., 2009, Nr. 156-7024) nustatyta projekto parengimo, statybos techninės priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų dalis ir 15 procentų investicijų, tenkančių investicijų plane nurodytoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (pagal Programos 3 priedą), įgyvendinti, – butų ir kitų patalpų savininkams po to, kai įgyvendinamas projektas ar jo pirmojo etapo priemonės ir įvykdomos Taisyklių 2 punkte nustatytos sąlygos.

24. Valstybės parama teikiama – kompensuojamos projekto parengimo, statybos techninės priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo išlaidos ar jų dalis – Programai numatytomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, o 15 procentų investicijų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, kompensuojama Programai numatytomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, arba Kontroliuojančiojo fondo lėšomis (jeigu tai leidžiama pagal taikytinus teisės aktus), kai projektas įgyvendinamas lengvatinio kredito lėšomis.

25. Projekto parengimo išlaidas sudaro pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto prieš atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą, pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto įgyvendinus pirmojo etapo priemones, jeigu projektas įgyvendinamas etapais, pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto po atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, investicijų plano (įskaitant jo tikslinimą) ir statinio projekto (projektų) parengimo išlaidos, nurodytos projekto ar jo dalių parengimo paslaugų pirkimų sutartyse.

26. Projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas sudaro lėšos už Taisyklių 5 punkte nurodytų bendrojo naudojimo objektų valdytojo pareigų vykdymą apmokėti. Projekto įgyvendinimo administravimo išlaidos kompensuojamos nuo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo rengti projektą priėmimo dienos iki statybos užbaigimo akto surašymo dienos, tačiau ne ilgiau kaip 3 metus.

27. Statybos techninės priežiūros išlaidas sudaro lėšos už statybos techninio prižiūrėtojo pareigų, nurodytų Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, vykdymą apmokėti pagal statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimo sutartyje nurodytą statybos techninės priežiūros paslaugos pirkimo kainą.

28. Investicijos, tenkančios energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (pagal Programos 3 priedą), apskaičiuojamos pagal statybos darbų lokalines sąmatas ir / ar statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktus.

29. Taisyklių 23 punkte nurodyta valstybės parama butų ir kitų patalpų savininkams teikiama, kai bendrojo naudojimo objektų valdytojas per 3 mėnesius nuo projekto ar jo etapo užbaigimo dienos Agentūrai pateikia jos nustatytos formos prašymą suteikti valstybės paramą. Šiame prašyme turi būti nurodyta:

29.1. bendrojo naudojimo objektų valdytojas (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė arba fizinio asmens vardas, pavardė, adresas), data ir vietovė;

29.2. projekto ar jo etapo priemonių įgyvendinimo pradžios ir pabaigos datos;

29.3. pasiekta pastato energinio naudingumo klasė įgyvendinus projektą ar jo pirmojo etapo priemones ir nurodytos skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos;

29.4. pagal Taisyklių 3 punktą apskaičiuotas suminių skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų skirtumas;

29.5. informacija apie projekto įgyvendinimo finansavimo šaltinius (nurodomas finansuotojas, jeigu projektui įgyvendinti suteiktas lengvatinis kreditas);

29.6. prašomas kompensuoti bendras valstybės paramos dydis, atskirai nurodant pagal Taisykles butų ir kitų patalpų savininkams teiktinos nereikšmingos pagalbos dydį, kurį Taisyklių II skyriuje nustatyta tvarka apskaičiuoja Agentūra;

29.7. valstybės paramos dydžio apskaičiavimas ir jį pagrindžianti informacija:

29.7.1. bendra statybos rangos darbų kaina, nurodyta statybos rangos darbų pirkimo sutartyje;

29.7.2. išlaidų dalis, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (nurodoma, kuri dalis šių išlaidų apmokėta butų ir kitų patalpų savininkų lėšomis, o kuri –lengvatinio kredito lėšomis);

29.7.3. apskaičiuota valstybės paramos dalis, tenkanti 15 procentų energinį efektyvumą didinančioms priemonėms (nurodoma valstybės paramos dalis, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkams, įgyvendinusiems projektą savo lėšomis, ir valstybės paramos dalis, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkams, kurių vardu paimtas lengvatinis kreditas);

29.7.4. apskaičiuota valstybės paramos dalis, tenkanti projekto parengimo išlaidoms kompensuoti, atėmus valstybės paramos dalį, apmokėtą už daugiabučio namo buto savininkus, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją;

29.7.5. apskaičiuota valstybės paramos dalis, tenkanti statybos techninės priežiūros išlaidoms kompensuoti, atėmus valstybės paramos dalį, apmokėtą už daugiabučio namo buto savininkus, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją;

29.7.6. apskaičiuota valstybės paramos dalis, tenkanti projekto įgyvendinimo administravimo išlaidoms kompensuoti, atėmus valstybės paramos dalį, apmokėtą už daugiabučio namo buto savininkus, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją;

29.7.7. valstybės paramos dydis, kurį prašoma pervesti į butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą;

29.7.8. valstybės paramos dydis, kurio dalimi prašoma sumažinti butų ir kitų patalpų savininkams tenkančio kredito įmokas;

29.8. butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitos numeris;

29.9. kita informacija, reikalinga teisei į valstybės paramą nustatyti;

29.10. bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, parašas.

30. Kartu su Taisyklių 29 punkte nurodytu prašymu Agentūrai pateikiami šie dokumentai (jeigu nepateikti anksčiau):

30.1. projekto parengimą ir apmokėjimą patvirtinantys dokumentai (projekto parengimo paslaugos pirkimo ataskaitų, sutarčių, sąskaitų faktūrų ir apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijos);

30.2. statybos techninės priežiūros vykdymą patvirtinantys dokumentai (statybos techninės priežiūros paslaugos pirkimo ataskaitos, sutarties, sąskaitų faktūrų (jeigu jos yra) ir apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijos);

30.3. projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas patvirtinantys dokumentai (butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo, kuriame butų ir kitų patalpų savininkai priėmė sprendimą rengti projektą ir nustatė projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų dydį (arba balsavimo dėl šių klausimų raštu protokolo), ir apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijos);

30.4. statybos rangos darbų pirkimo ataskaitų, sutarčių, lokalinių sąmatų, atliktų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktų, sąskaitų faktūrų ir apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijos;

30.5. pastato energinio naudingumo sertifikatas, įgyvendinus projektą ar atlikus jo pirmojo etapo darbus;

30.6. statybos baigimo aktas;

30.7. kiti prašyme nurodyti dokumentai.

31. Agentūra, gavusi Taisyklių 29 punkte nurodytą prašymą ir Taisyklių 30 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo ir visų dokumentų gavimo nustato, ar šie dokumentai atitinka Programos, Taisyklių, Projektų rengimo tvarkos aprašo, Pirkimų tvarkos aprašo reikalavimus, išnagrinėja darbų arba paslaugų pirkimo ataskaitą ir dokumentus, jeigu pirkimai vykdomi pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pagal Taisyklių 3 punktą įvertina suminių skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų sumažėjimo skirtumą, bendrojo naudojimo objektų valdytojo apskaičiuotą valstybės paramos dydį ir priima sprendimą valstybės paramą suteikti arba jos nesuteikti. Jeigu projektas įgyvendintas butų ir kitų patalpų savininkų lėšomis, Agentūra, prieš priimdama sprendimą suteikti valstybės paramą, įsitikina, ar atlikti statybos rangos darbai atitinka investicijų plane numatytas priemones.

32. Priėmusi sprendimą suteikti valstybės paramą, Agentūra per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo informuoja:

32.1. bendrojo naudojimo objektų valdytoją, nurodydama valstybės paramos dydį, ir per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo apskaičiuoto dydžio valstybės paramą perveda į bendrojo naudojimo objektų valdytojo nurodytą butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą, jeigu projektas parengtas ir įgyvendintas butų ir kitų patalpų savininkų lėšomis;

32.2. finansuotoją, nurodydama valstybės paramos dydį, tenkantį energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, jeigu suteiktas lengvatinis kreditas.

33. Finansuotojas, gavęs Taisyklių 32.2 punkte nurodytą informaciją, per 10 darbo dienų nuo šios informacijos gavimo, atsižvelgdamas į suteiktinos valstybės paramos dydį, perskaičiuoja lengvatinio kredito įmokas, tenkančias butų ir kitų patalpų savininkams, ir apie tai informuoja Agentūrą ir bendrojo naudojimo objektų valdytoją.

34. Agentūra, priėmusi sprendimą nesuteikti valstybės paramos, nurodytos Taisyklių 23 punkte, per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo apie jį raštu informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją, nurodydama tokio sprendimo priėmimo priežastis. Sprendimas nesuteikti valstybės paramos priimamas, jeigu:

34.1. įgyvendinus projektą nepasiekta D pastato energinio naudingumo klasė ir (ar) skaičiuojamosios šiluminės energijos sąnaudos sumažėja mažiau kaip 20 procentų, palyginti su skaičiuojamosiomis šiluminės energijos sąnaudomis iki daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo;

34.2. projektas parengtas ir (arba) įgyvendintas nesilaikant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarime Nr. 1725, Programoje, Taisyklėse, Projektų rengimo tvarkos apraše, Pirkimų tvarkos apraše arba Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, jeigu pirkimai vykdomi pagal šį įstatymą, nustatytų sąlygų ir tvarkos.

35. Agentūra, išnagrinėjusi bendrojo naudojimo objektų valdytojo pateiktą prašymą ir dokumentus ir nustačiusi, kad bendrojo naudojimo objektų valdytojas klaidingai apskaičiavo valstybės paramos dydį, per 5 darbo dienas nuo šio fakto nustatymo apie tai raštu informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją ir nurodo priežastis, dėl kurių valstybės parama apskaičiuota klaidingai. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas, atsižvelgdamas į Agentūros rašte nurodytas priežastis, dėl kurių valstybės parama apskaičiuota klaidingai, patikslina Taisyklių 29 punkte nurodytą prašymą ir per mėnesį nuo Agentūros rašto gavimo dienos patikslintą prašymą pateikia Agentūrai.

36. Agentūra, gavusi bendrojo naudojimo objektų valdytojo patikslintą prašymą, nurodytą Taisyklių 35 punkte, per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo patikrina, ar valstybės paramos dydis apskaičiuotas teisingai, ir priima sprendimą suteikti valstybės paramą.

37. Jeigu projektas įgyvendinamas etapais, valstybės parama – Taisyklių 23 punkte nurodytų išlaidų kompensacija – gali būti teikiama atlikus pirmojo etapo darbus. Šiuo atveju valstybės paramos dydis nustatomas atsižvelgiant į faktiškai per pirmąjį etapą patirtas projekto parengimo, statybos techninės priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo ir investicijų, tenkančių investicijų plane nurodytoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, išlaidas. Valstybės parama – statybos techninės priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų ir 15 procentų investicijų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, kompensacija – gali būti teikiama atlikus kiekvieno kito projekto etapo darbus, atsižvelgiant į faktiškai per kiekvieną kitą projekto įgyvendinimo etapą patirtas statybos techninės priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas ir 15 procentų investicijų, tenkančių energinį efektyvumą didinančioms priemonėms.

38. Jeigu per projektui įgyvendinti skirtą laiką įgyvendinamos ne visos investicijų plane nurodytos energinį efektyvumą didinančios priemonės, tačiau įvykdomos Taisyklių 2 punkte nustatytos sąlygos, bendrojo naudojimo objektų valdytojas šiame skyriuje nustatyta tvarka gali kreiptis į Agentūrą su prašymu suteikti valstybės paramą. Kartu su prašymu ir kitais dokumentais, nurodytais Taisyklių 30 punkte, pateikiamas butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo arba balsavimo raštu protokolo dėl priimto sprendimo neįgyvendinti likusių energinį efektyvumą didinančių priemonių kopija.

 

V. VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMAS DAUGIABUČIO NAMO BUTŲ SAVININKAMS, TURINTIEMS TEISĘ Į BŪSTO ŠILDYMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJĄ

 

39. Daugiabučio namo butų savininkams, Taisyklių 42 punkte nurodyto prašymo Agentūrai pateikimo dieną turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, per visą projekto parengimo ir įgyvendinimo laiką apmokamos jiems tenkančios projekto parengimo, projekto įgyvendinimo administravimo, statybos techninės priežiūros, o jeigu lengvatinis kreditas draudžiamas, lengvatinio kredito draudimo išlaidos, taip pat per visą suteikto kredito grąžinimo terminą apmokamas šiems butų savininkams tenkantis kreditas ir palūkanos.

40. Taisyklių 39 punkte nurodytos projekto ar jo dalies parengimo, projekto įgyvendinimo administravimo, statybos techninės priežiūros, o jeigu lengvatinis kreditas draudžiamas, lengvatinio kredito draudimo išlaidos apmokamos Programai numatytomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. Kreditas ir palūkanos apmokami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams lėšomis.

41. Teisė į Taisyklių 39 punkte nurodytą valstybės paramą įrodoma savivaldybės išduotomis pažymomis, patvirtinančiomis, kad daugiabučio namo buto savininkas turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymą.

42. Taisyklių 39 punkte nurodytos projekto ar jo dalies parengimo, projekto įgyvendinimo administravimo, statybos techninės priežiūros, o jeigu lengvatinis kreditas draudžiamas, lengvatinio kredito draudimo išlaidos apmokamos po to, kai bendrojo naudojimo objektų valdytojas Agentūrai pateikia jos nustatytos formos prašymą. Šiame prašyme turi būti nurodyta:

42.1. bendrojo naudojimo objektų valdytojas (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė arba fizinio asmens vardas, pavardė, adresas), data ir vietovė;

42.2. prašomas apmokėti bendras valstybės paramos dydis;

42.3. valstybės paramos dydžio apskaičiavimą pagrindžianti informacija:

42.3.1. daugiabučio namo buto savininko, turinčio teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, vardas, pavardė;

42.3.2. daugiabučio namo buto savininkui, turinčiam teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, nuosavybės teise priklausančio buto numeris, bendrasis naudingasis plotas;

42.3.3. savivaldybės išduotos pažymos, patvirtinančios, kad daugiabučio namo buto savininkas turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, data, numeris, kuriam laikui nustatoma teisė į būsto šildymo išlaidų kompensaciją;

42.3.4. apskaičiuota valstybės paramos dalis, tenkanti daugiabučio namo buto savininkui, turinčiam teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, projekto parengimo išlaidoms apmokėti, atsižvelgiant į šiam buto savininkui nuosavybės teise priklausančio buto bendrąjį naudingąjį plotą;

42.3.5. apskaičiuota valstybės paramos dalis, tenkanti daugiabučio namo buto savininkui, turinčiam teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, statybos techninės priežiūros išlaidoms apmokėti, atsižvelgiant į savivaldybės išduotoje pažymoje nurodytą laiką, kuriam nustatoma daugiabučio namo buto savininko teisė į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, ir šiam buto savininkui nuosavybės teise priklausančio buto bendrąjį naudingąjį plotą;

42.3.6. apskaičiuota valstybės paramos dalis, tenkanti daugiabučio namo buto savininkui, turinčiam teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, projekto įgyvendinimo administravimo išlaidoms apmokėti, atsižvelgiant į savivaldybės išduotoje pažymoje nurodytą laiką, kuriam nustatoma daugiabučio namo buto savininko teisė į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, ir šiam buto savininkui nuosavybės teise priklausančio buto bendrąjį naudingąjį plotą;

42.3.7. apskaičiuota valstybės paramos dalis, tenkanti daugiabučio namo buto savininkui, turinčiam teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, kredito draudimo įmokai apmokėti (jeigu kreditas yra draudžiamas), atsižvelgiant į šiam buto savininkui nuosavybės teise priklausančio buto bendrąjį naudingąjį plotą;

42.4. butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitos numeris;

42.5. kita informacija, reikalinga teisei į valstybės paramą nustatyti;

42.6. bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, parašas.

43. Kartu su Taisyklių 42 punkte nurodytu prašymu Agentūrai pateikiami šie dokumentai (jeigu nepateikti anksčiau):

43.1. savivaldybės išduotos pažymos arba jų kopijos, patvirtinančios, kad daugiabučio namo butų savininkai Taisyklių 41 punkte nurodyto prašymo Agentūrai pateikimo dieną turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją;

43.2. projekto ar jo dalies parengimą patvirtinantys dokumentai (projekto parengimo paslaugos pirkimo ataskaitų, sutarčių, priėmimo ir perdavimo aktų, sąskaitų faktūrų kopijos), jeigu po to, kai parengiamas projektas ar jo dalis, kreipiamasi su prašymu apmokėti projekto ar jo dalies parengimo išlaidas;

43.3. statybos techninės priežiūros vykdymą patvirtinantys dokumentai (statybos techninės priežiūros paslaugos pirkimo ataskaitos, sutarties ir sąskaitų faktūrų (jeigu jos yra) kopijos), jeigu kreipiamasi su prašymu apmokėti statybos techninės priežiūros išlaidas;

43.4. projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas patvirtinantys dokumentai (butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo (arba balsavimo raštu protokolo), kuriame butų ir kitų patalpų savininkai priima sprendimą rengti projektą ir nustato projekto įgyvendinimo administravimo išlaidų dydį, kopija), jeigu kreipiamasi su prašymu apmokėti projekto įgyvendinimo administravimo išlaidas;

43.5. kredito, nurodyto Taisyklių 14 punkte, draudimo išlaidas patvirtinantys dokumentai (sutarties ir sąskaitos faktūros kopijos), jeigu kreipiamasi su prašymu apmokėti kredito draudimo išlaidas.

44. Agentūra, gavusi Taisyklių 42 punkte nurodytą bendrojo naudojimo objektų valdytojo prašymą ir Taisyklių 43 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir visų dokumentų gavimo patikrina pateiktus dokumentus ir mokėtinas sumas projektui ar jo daliai parengti, projekto įgyvendinimui administruoti, statybos techninei priežiūrai vykdyti ir lengvatiniam kreditui drausti (jeigu kreditas draudžiamas), tenkančias daugiabučio namo butų savininkams, turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, priima sprendimą apmokėti apskaičiuotą sumą ir per 10 darbo dienų nuo šio sprendimo priėmimo lėšas perveda į bendrojo naudojimo objektų valdytojo nurodytą butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą.

45. Agentūra, išnagrinėjusi bendrojo naudojimo objektų valdytojo pateiktą prašymą ir dokumentus ir nustačiusi, kad bendrojo naudojimo objektų valdytojas klaidingai apskaičiavo valstybės paramos dydį, per 5 darbo dienas nuo šio fakto nustatymo apie tai raštu informuoja bendrojo naudojimo objektų valdytoją ir nurodo priežastis, dėl kurių valstybės paramos dydis apskaičiuotas klaidingai. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas, atsižvelgdamas į Agentūros rašte nurodytas priežastis, dėl kurių valstybės paramos dydis apskaičiuotas klaidingai, patikslina Taisyklių 42 punkte nurodytą prašymą ir per 3 darbo dienas nuo Agentūros rašto gavimo patikslintą prašymą pateikia Agentūrai.

46. Daugiabučio namo buto savininkams, turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, tenkantis kreditas, paimtas projektui įgyvendinti, ir palūkanos apmokami Kredito, paimto daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanų apmokėjimo už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, tvarkos aprašo, patvirtinto aplinkos ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. lapkričio 13 d. įsakymu Nr. D1-681/A1-641 (Žin., 2009, Nr. 137-6043), nustatyta tvarka.

 

VI. PROJEKTO PARENGIMO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMAS SAVIVALDYBĖMS IR BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIAMS

 

47. Jeigu savivaldybės vykdomoji institucija ar daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administratorius, savo iniciatyva ir lėšomis pirkdami paslaugas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka, parengia projektą, šiam projektui balsų dauguma pritaria butų ir kitų patalpų savininkai ir jų vardu pasirašoma pirmoji statybos rangos darbų sutartis, savivaldybės vykdomajai institucijai ar daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administratoriui apmokamos Taisyklių 23 punkte nustatytos projekto parengimo išlaidos. Savivaldybės vykdomoji institucija ar daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administratorius projekto parengimo pirkimo ataskaitą ir dokumentus pateikia įvertinti Agentūrai.

48. Taisyklių 47 punkte nurodytos projekto parengimo išlaidos apmokamos, kai savivaldybės vykdomoji institucija ar bendrojo naudojimo objektų administratorius Agentūrai pateikia jos nustatytos formos prašymą. Šiame prašyme turi būti nurodyta:

48.1. prašymo teikėjo pavadinimas, kodas, buveinė, data ir vietovė;

48.2. prašoma apmokėti projekto parengimo išlaidų suma;

48.3. prašymo teikėjo sąskaitos numeris;

48.4. kita informacija, susijusi su projekto parengimu;

48.5. prašymo teikėjo atstovo pareigos, vardas, pavardė, parašas.

49. Kartu su Taisyklių 48 punkte nurodytu prašymu Agentūrai pateikiami šie dokumentai (jeigu nepateikti anksčiau):

49.1. projektas ir jo parengimo išlaidas patvirtinantys dokumentai (sutartys, sąskaitos faktūros ir apmokėjimą patvirtinantys dokumentai);

49.2. su Agentūra suderintų projekto rengimo paslaugų viešųjų pirkimų ataskaitos ir dokumentų kopijos (jeigu nepateikti anksčiau);

49.3. daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo arba balsavimo raštu protokolo dėl sprendimo pritarti projektui, kopija;

49.4. butų ir kitų patalpų savininkų vardu pasirašytos statybos rangos darbų sutarties kopija.

50. Agentūra, gavusi Taisyklių 48 punkte nurodytą prašymą ir Taisyklių 49 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo ir kitų dokumentų gavimo nustato, ar šis projektas atitinka Programos, Taisyklių, Projektų rengimo tvarkos aprašo reikalavimus, ir priima sprendimą apmokėti projekto parengimo išlaidas arba jų neapmokėti.

51. Priėmusi sprendimą apmokėti projekto parengimo išlaidas, Agentūra iš Programai numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo perveda lėšas į savivaldybės vykdomosios institucijos ar bendrojo naudojimo objektų administratoriaus nurodytą sąskaitą.

52. Agentūra, priėmusi sprendimą neapmokėti projekto parengimo išlaidų, nurodytų Taisyklių 47 punkte, per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo apie jį raštu informuoja savivaldybės vykdomąją instituciją arba bendrojo naudojimo objektų administratorių ir nurodo tokio sprendimo priėmimo priežastis. Sprendimas neapmokėti projekto parengimo išlaidų priimamas, jeigu projektas neatitinka Programoje, Taisyklėse ir Projektų rengimo tvarkos apraše nustatytų sąlygų ir tvarkos arba projekto parengimo paslaugos pirktos pažeidžiant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Pasibaigus ketvirčiui, finansuotojas per 10 darbo dienų pateikia Agentūrai informaciją apie pasirašytų kreditavimo sutarčių skaičių, kreditavimo sumą, įvykdytų mokėjimų sumą ir kreditavimo sutarčių pratęsimą.

54. Jeigu paaiškėja, kad bendrojo naudojimo objektų valdytojas teisei į valstybės paramą ir valstybės paramos dydžiui nustatyti pateikė klaidingus duomenis, arba kitų aplinkybių, dėl kurių išmokėta per didelė valstybės parama (išskyrus lengvatinius kreditus), arba valstybės parama negalėjo būti suteikta, arba kad butų ir kitų patalpų savininkai, vykdantys ūkinę veiklą atnaujinamo (modernizuojamo) daugiabučio namo nuosavybės teise priklausančiame bute ar kitose patalpose, neinformavo bendrojo naudojimo objektų valdytojo apie jų nuosavybės teise priklausančiuose butuose ir kitose patalpose jų vykdomą ūkinę veiklą arba pateikė klaidingą informaciją, Agentūra priima sprendimą dėl permokėtų lėšų sugrąžinimo. Apie tai ji raštu praneša finansuotojui, jeigu suteiktas lengvatinis kreditas, bendrojo naudojimo objektų valdytojui ir atitinkamų butų ir kitų patalpų savininkams. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas ir (ar) atitinkamų butų ar kitų patalpų savininkai privalo ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pranešimo gavimo dienos pervesti Agentūros sprendime dėl permokėtų lėšų grąžinimo nurodytą sumą į Agentūros pranešime nurodytą sąskaitą. Per nustatytą laiką negrąžinta permokėta suma iš bendrojo naudojimo objektų valdytojo ir (ar) atitinkamų butų ar kitų patalpų savininkų išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

55. Agentūra, vykdydama įgyvendinamų projektų statybos techninės priežiūros proceso priežiūrą, apie pastebėtus statybos darbų ir statybos techninės priežiūros pažeidimus informuoja Valstybinę teritorijų planavimo ir statybos inspekciją prie Aplinkos ministerijos.

56. Taisyklių nustatyta tvarka į bendrojo naudojimo objektų valdytojo nurodytą butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą pervestos valstybės paramos lėšos naudojamos vadovaujantis daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkime arba per balsavimą raštu priimtu sprendimu.

57. Dokumentai ir (ar) jų kopijos, susiję su projekto parengimu, įgyvendinimu ir valstybės paramos teikimu, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

58. Asmenys, pažeidę Taisyklių reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________

Priedo pakeitimai:

Nr. 101, 2011-01-26, Žin., 2011, Nr. 15-651 (2011-02-05), i. k. 1111100NUTA00000101

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 101, 2011-01-26, Žin., 2011, Nr. 15-651 (2011-02-05), i. k. 1111100NUTA00000101

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 "Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo" pakeitimo