Nutarimas paskelbtas: Žin., 2004, Nr. 21-643

Neoficialus nutarimo tekstas

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

 

DĖL APSKRIČIŲ VIRŠININKŲ IR SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ ŠVIETIMO PADALINIŲ BENDRŲJŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. vasario 5 d. Nr. 128

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 56 straipsnio 10 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendruosius nuostatus (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                         Algirdas Brazauskas

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                                              Algirdas Monkevičius

_____________________

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2004 m. vasario 5 d. nutarimu Nr. 128

 

apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrieji nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrieji nuostatai (toliau vadinama – šie Nuostatai) reglamentuoja apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių (toliau vadinama – švietimo padaliniai) uždavinius, funkcijas, struktūrą ir teises.

2. Švietimo padalinių paskirtis – teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti švietimo viešąjį administravimą apskričių viršininkams/savivaldybių taryboms pavaldžiose mokyklose ir pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigose.

3. Švietimo padaliniai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, apskričių viršininkų įsakymais/savivaldybių institucijų sprendimais, apskričių viršininkų/savivaldybių administracijų nuostatais, strateginiais švietimo planais, metinėmis švietimo veiklos programomis, pagal šiuos Nuostatus parengtais švietimo padalinių nuostatais ir kitais teisės aktais.

4. Švietimo padaliniai teisės aktų nustatyta tvarka gali turėti sąskaitų bankuose, antspaudų, blankų su herbu ir savo pavadinimais.

5. Švietimo padalinių veiklą įgyvendinant valstybės švietimo politiką koordinuoja Švietimo ir mokslo ministerija.

 

II. ŠVIETIMO PADALINIŲ UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausi švietimo padalinių uždaviniai:

6.1. įgyvendinti valstybinę švietimo politiką, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, švietimo ir mokslo ministro įsakymus, apskričių viršininkų/savivaldybių institucijų sprendimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius švietimo veiklą;

6.2. organizuoti, prižiūrėti ir tobulinti apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų vykdomą ikimokyklinį ir priešmokyklinį vaikų ugdymą, vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą, specialųjį ugdymą, profesinį mokymą, vaikų ir suaugusiųjų neformalųjį švietimą, vaikų užimtumą.

7. Švietimo padaliniai pagal savo kompetenciją atlieka šias funkcijas:

7.1. tiria ir vertina švietimo būklę analizuodami, kaip tenkinami vaikų ir suaugusių asmenų švietimo poreikiai apskrityse/savivaldybėse pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) apskričių viršininkams/savivaldybių institucijoms nustatytą kompetenciją;

7.2. rengia apskričių/savivaldybių strateginių švietimo planų projektus, apskričių/savivaldybių švietimo tarybų pritarimu teikia juos apskričių viršininkams/savivaldybių taryboms tvirtinti ir įgyvendina patvirtintus planus;

7.3. rengia apskričių/savivaldybių metinių švietimo veiklos programų projektus, apskričių/savivaldybių švietimo taryboms apsvarsčius, teikia juos apskričių viršininkams/savivaldybių institucijoms tvirtinti ir įgyvendina patvirtintas programas;

7.4. dalyvauja rengiant apskrities/savivaldybės biudžetų projektus švietimo programoms įgyvendinti;

7.5. rengia tikslinių švietimo programų projektus, teikia juos apskričių viršininkams/savivaldybių taryboms tvirtinti ir organizuoja patvirtintų programų įgyvendinimą;

7.6. teikia apskričių viršininkams/savivaldybių taryboms pasiūlymus dėl sąlygų vykdyti vaikų privalomąjį švietimą sudarymo, prieinamo visuotinio švietimo, mokyklų tinklo formavimo pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo apskričių viršininkams/savivaldybių institucijoms nustatytą kompetenciją;

7.7. teikia mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie atitinkamose apskrityse/savivaldybėse veikiančias pavaldžias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas;

7.8. tvarko švietimo informacines sistemas; teikia Švietimo ir mokslo ministerijai, valstybinės švietimo priežiūros institucijoms ir visuomenei apskrities viršininko/savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą informaciją apie švietimo būklę apskrityje, savivaldybėje;

7.9. vadovaudamiesi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais ir jo nustatyta tvarka, vykdo valstybės švietimo stebėseną;

7.10. inicijuoja apskrities/savivaldybės švietimo savivaldos institucijų kūrimąsi;

7.11. koordinuoja apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių mokyklų vadybinę veiklą; konsultuoja mokyklų vadovus ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ugdymo proceso organizavimo ir ugdymo turinio įgyvendinimo klausimais;

7.12. koordinuoja apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų veiklą teikiant informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą mokiniams ir pedagoginę pagalbą socialinę atskirtį patiriantiems skurdžiai gyvenančių šeimų, pabėgėlių vaikams, beglobiams, mokyklų nelankantiems vaikams, riboto mobilumo asmenims, bedarbiams, taip pat grįžusiems iš įkalinimo įstaigų, besigydantiems nuo alkoholizmo ir narkomanijos ir prie visuomenės nepritampantiesiems asmenims;

7.13. koordinuodami apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų veiklą, teikia kvalifikacijos tobulinimo, konsultacinę pagalbą mokykloms ir mokytojams;

7.14. vertina apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių mokyklų mokinių mokymosi pasiekimus; prižiūri mokyklų veiklą pagal švietimo ir mokslo ministro nustatytą tvarką;

7.15. organizuoja apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių mokyklų vadovų ir mokytojų atestavimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

7.16. rengia sprendimų dėl mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo projektus pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo apskričių viršininkams/savivaldybių institucijoms nustatytą kompetenciją, organizuoja jų įgyvendinimą;

7.17. organizuoja reorganizuojamų, likviduojamų ar pertvarkomų mokyklų mokymosi sutartyse numatytų mokyklų įsipareigojimų mokiniams vykdymą;

7.18. rengia projektus apskričių viršininkų įsakymų/savivaldybių tarybų sprendimų dėl:

7.18.1. mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų nuostatų, jų pakeitimų ir papildymų tvirtinimo;

7.18.2. pritarimo mokyklų strateginiams švietimo planams ir metinėms veiklos programoms;

7.18.3. mokslo metų pradžios ir trukmės nustatymo neformaliojo švietimo mokyklose;

7.18.4. mokesčio dydžio nustatymo už mokyklų teikiamą neformalųjį švietimą, ikimokyklinio ugdymo ir bendrojo lavinimo mokyklos nuostatuose reglamentuotas mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamas papildomas paslaugas (pailgintos dienos grupės, mokinių priežiūra po pamokų, studijos, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kitos paslaugos);

7.18.5. pritarimo pavaldžių mokyklų vykdomų formaliojo švietimo programų pasirenkamosios dalies variantams, neformaliojo švietimo programoms, užtikrindami, kad mokyklų vykdomų švietimo programų pasiūla tenkintų vietos bendruomenių (regionų) poreikius;

7.18.6. neformaliojo vaikų švietimo programų mokinių atostogų metu vykdymo tvarkos;

7.18.7. priėmimo į mokyklas tvarkos ir aptarnavimo teritorijų bendrojo lavinimo mokykloms nustatymo;

7.19. atlieka ir kitas jų nuostatuose nurodytas funkcijas. Antai yra funkcijų, kurias atlieka tik savivaldybių administracijų švietimo padaliniai:

7.19.1. organizuoja savivaldybių teritorijose esančių pagrindinių mokyklų mokinių pasiekimų vertinimą ir brandos egzaminus;

7.19.2. nustatytąja tvarka organizuoja ir tvarko savivaldybių teritorijose gyvenančių vaikų apskaitą;

7.19.3. nustato mokyklų nelankančių vaikų skaičių ir jų ugdymo poreikius, kartu su mokyklomis vykdo tikslines šių vaikų įtraukimo į švietimo veiklą programas, užtikrindami savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų iki 16 metų mokymąsi pagal privalomojo švietimo programas;

7.19.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka atlieka švietimo teikėjų veiklos priežiūrą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 29 d. nutarimą Nr. 822 „Dėl Mokymo licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 103-3797).

Punkto pakeitimai:

Nr. 836, 2004-07-02, Žin., 2004, Nr. 105-3890 (2004-07-06)

 

 

III. ŠVIETIMO PADALINIŲ STRUKTŪRA

 

8. Švietimo padalinių struktūrą, jų vadovų pavaldumą ir atskaitomybę nustato apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų struktūrinių padalinių nuostatai ir pareigybių aprašymai. Savivaldybių administracijų švietimo padaliniai gali būti jungiami su kitais padaliniais.

9. Švietimo padalinių vadovai ir švietimo specialistai priimami į pareigas ir atleidžiami iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka.

10. Švietimo padaliniuose iš švietimo specialistų formuojamos dvi grupės (sektoriai): švietimo organizavimo bei mokyklų vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinio audito.

11. Švietimo padalinių valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, sąrašas sudaromas atsižvelgiant į priskirtų funkcijų sudėtingumą, pedagogų pavaldžiose mokyklose, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigose skaičių ir skirtus asignavimus. Rekomenduojama švietimo padaliniuose turėti tiek švietimo specialistų etatų: 5 etatus, kai yra iki 600 pedagogų; 6 etatus, kai yra nuo 601 iki 800 pedagogų; 7 etatus, kai yra nuo 801 iki 1000 pedagogų; 8 etatus, kai yra nuo 1001 iki 1200 pedagogų; 9 etatus, kai yra nuo 1201 iki 1400 pedagogų; 10 etatų, kai yra nuo 1401 iki 1600; nuo 1601 pedagogo kas 500 pedagogų pridedama po 1 švietimo specialisto etatą.

 

IV. ŠVIETIMO PADALINIŲ, JŲ VADOVŲ  TEISĖS IR ATSKAITOMYBĖ

 

12. Švietimo padaliniai turi teisę:

12.1. kreiptis į valstybinio ir savivaldybių administravimo subjektus;

12.2. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų duomenis, kurių reikia švietimo padalinių uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

12.3. sudaryti darbo grupes sprendžiamoms problemoms nagrinėti;

12.4. dalyvauti rengiant Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių švietimo veiklą, projektus, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl parengtų projektų;

12.5. gauti iš apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų vadovų ataskaitas, kitus dokumentus, duoti jiems pavedimus įvairiais veiklos organizavimo klausimais;

12.6. bendradarbiauti su kitų apskričių ir savivaldybių administracijų švietimo padaliniais, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis; apskričių viršininkų ar savivaldybių institucijų įgaliojimu atstovauti apskričių viršininkams, savivaldybėms visų instancijų teismuose;

12.7. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauti apskričių viršininkams ir savivaldybių taryboms pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų vadovų skyrimo konkursuose;

12.8. dalyvauti tarptautinėse programose ar kitaip bendradarbiauti su užsienio valstybių švietimo sistemų subjektais.

13. Švietimo padaliniai gali turėti ir kitų teisių, kurias jiems suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai, kiti teisės aktai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai.

14. Savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovai pagal kompetenciją leidžia įsakymus švietimo veiklos organizavimo ir priežiūros klausimais.

15. Švietimo padalinių vadovai ir švietimo specialistai tobulina kvalifikaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar savivaldybių biudžetų, fondų ir kitų teisėtų lėšų.

16. Švietimo padalinių vadovai atskaitingi apskričių viršininkams/savivaldybių administracijų direktoriams.

17. Švietimo padalinių švietimo specialistai atsako už priskirtų funkcijų, numatytų padalinių nuostatuose ir jų pareigybių aprašymuose, tinkamą vykdymą.

––––––––––––––––

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 836, 2004-07-02, Žin., 2004, Nr. 105-3890 (2004-07-06)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. VASARIO 5 D. NUTARIMO NR. 128 ,,DĖL APSKRIČIŲ VIRŠININKŲ IR SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ ŠVIETIMO PADALINIŲ BENDRŲJŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO" PAKEITIMO

 

*** Pabaiga ***

 

 

Redagavo: Angonita Rupšytė (2004-07-08)

anrups@lrs.lt