Suvestinė redakcija nuo 2002-07-06 iki 2004-01-31

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 76-2328, i. k. 10020KTNUTA00000095

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS ĮVERTINIMO TVARKOS IR PRANEŠIMŲ BEI METINIŲ ATASKAITŲ APIE VALSTYBĖS PAGALBĄ FORMŲ

 

2000 m. rugsėjo 4 d. Nr. 95

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba (toliau – Konkurencijos taryba),

vadovaudamasi Europos sutartimi, steigiančia asociaciją tarp Europos bendrijų bei jų šalių narių, atstovaujančių vienai pusei, ir Lietuvos Respublikos, atstovaujančios kitai pusei (toliau – Europos sutartis),

vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo Nr. VIII-1689 (Žin., 2000, Nr. 45-1292) (toliau – Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo) 22 straipsniu,

atsižvelgdama į Europos Bendrijos steigimo sutartį ir įskaitant jos 92–94 straipsnius,

atsižvelgdama į Tarybos reglamentą, nustatantį procedūras, taikant Europos Bendrijos steigimo sutarties 93 straipsnį (EC) Nr. 659/1999,

siekdama Lietuvos ir Europos Bendrijos valstybės pagalbos teisės suderinamumo, n u t a r i a:

1. Patvirtinti valstybės pagalbos įvertinimo tvarką ir pranešimo bei metinių ataskaitų apie valstybės pagalbą formas (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Valstybinės konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 1999 m. gegužės 7 d. įsakymą Nr. 23 „Dėl pranešimų formų apie valstybės pagalbą patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 42-1353).

 

 

 

PIRMININKAS                                                                                                       R. STANIKŪNAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2000 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 95

 

VALSTYBĖS PAGALBOS ĮVERTINIMO TVARKA

 

I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši tvarka apibrėžia valstybės pagalbos įvertinimą Konkurencijos taryboje bei terminus taikant Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 14, 16 ir 18 straipsnius.

2. Valstybės pagalbos įvertinimo Konkurencijos taryboje tvarka ir terminai taikomi tais atvejais, kai Konkurencijos tarybos patvirtintos valstybės pagalbos teikimo atskiroms veiklos rūšims taisyklės nenumato kitos valstybės pagalbos įvertinimo tvarkos ar terminų.

3. Pagrindinės šioje tvarkoje naudojamos sąvokos:

Išsamus pranešimas – pagal šios tvarkos priede patvirtintą formą pateiktas pranešimas, kuriame yra visa nurodyta informacija, kuri būtina, kad Konkurencijos taryba galėtų įvertinti valstybės pagalbą. Laikoma, kad Konkurencijos tarybai pakanka informacijos valstybės pagalbai įvertinti, jeigu per 15 darbo dienų nuo pranešimo apie valstybės pagalbą ar papildomos informacijos gavimo Konkurencijos taryba neprašo valstybės pagalbos teikėjo papildomos informacijos.

Reikšminga informacija – pagrįsta informacija dėl teikiamos valstybės pagalbos, kuri galėtų turėti esminės įtakos konkurencijai tarp ūkio subjektų.

Suinteresuoti asmenys – juridiniai ar fiziniai asmenys (paprastai valstybės pagalbos potencialūs gavėjai ir konkuruojantys atitinkamoje rinkoje ūkio subjektai), kurių interesai gali būti pažeisti dėl teikiamos valstybės pagalbos.

 

II SKYRIUS. VALSTYBĖS PAGALBOS, APIE KURIĄ YRA PRANEŠTA KONKURENCIJOS TARYBAI, ĮVERTINIMO TVARKA

 

4. Valstybės pagalbos teikėjas, kaip numatyta Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 14 straipsnyje, privalo pateikti Konkurencijos tarybai pranešimą pagal Konkurencijos tarybos nustatytą formą, pateiktą šios tvarkos priede, apie:

4.1. naują valstybės pagalbą;

4.2. esamą valstybės pagalbą, kuri buvo pradėta teikti iki Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo įsigaliojimo (bet ne anksčiau kaip po Europos sutarties įsigaliojimo) ir yra iki šiol teikiama.

5. Konkurencijos tarybai pranešimas nėra teikiamas šiais atvejais, kai:

5.1. visos nereikšmingos pagalbos, kurią gauna ūkio subjektas, suma nėra didesnė už Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymu nustatytą dydį, išskyrus minėto įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje nurodytas išimtis, o valstybės pagalbos gavėjas raštu patvirtina valstybės pagalbos teikėjui, numatančiam teikti naują nereikšmingą pagalbą, kad teikiant šią pagalbą nebus viršytas bendras leistinas nereikšmingos pagalbos dydis. Valstybės pagalbos teikėjas turi laikytis šių reikalavimų:

5.1.1. prieš teikdamas nereikšmingą pagalbą privalo informuoti ūkio subjektą apie nereikšmingą pagalbos pobūdį ir gauti iš šio ūkio subjekto informaciją apie visą jam suteiktą kitą nereikšmingą pagalbą per praėjusius trejus metus. Valstybės pagalbos teikėjas gali teikti ūkio subjektui naują nereikšmingą pagalbą tik tuo atveju, jei visos nereikšmingos pagalbos minėtam ūkio subjektui suma per praėjusius trejus metus neviršys Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymu nustatyto leistino dydžio;

5.1.2. privalo kaupti informaciją apie valstybės pagalbos teikėjo teiktą valstybės pagalbą ūkio subjektui. Duomenys apie nereikšmingą pagalbą, teikiamą atskiriems ūkio subjektams, turi būti saugomi 10 metų nuo pagalbos suteikimo dienos. Duomenys apie pagalbos schemas turi būti saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal schemą suteikimo dienos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 67, 2002-06-20, Žin., 2002, Nr. 69-2869 (2002-07-05), i. k. 10220KTNUTA00000067

 

5.2. Konkurencijos taryba tam tikroms valstybės pagalbos rūšims yra nustačiusi bendrąsias išimtis, kaip numatyta Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 17 straipsnyje;

5.3. teikiama individuali pagalba pagal schemas, dėl kurių Konkurencijos taryba yra priėmusi nutarimą pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 1 arba 2 punktą (išskyrus atvejus, kai apie individualią pagalbą būtina pranešti vadovaujantis Konkurencijos tarybos nustatytomis valstybės pagalbos teikimo atskiros veiklos rūšims taisyklėmis).

6. Konkurencijos taryba per 15 darbo dienų nuo pranešimo apie valstybės pagalbą gavimo prašo valstybės pagalbos teikėjo pateikti papildomą informaciją, kai pranešimas apie valstybės pagalbą nėra išsamus. Valstybės pagalbos teikėjas privalo pateikti šią informaciją per 15 darbo dienų nuo Konkurencijos tarybos prašymo gavimo.

7. Valstybės pagalbos teikėjui Konkurencijos tarybos nurodytu laikotarpiu nepateikus informacijos arba pateikus neišsamią informaciją, Konkurencijos taryba ne vėliau kaip per 15 darbo dienų pasibaigus šios tvarkos 6 punkte nustatytam laikotarpiui, per kurį valstybės pagalbos teikėjas turėjo pateikti informaciją, teikia pakartotinį prašymą. Pakartotiniame prašyme nurodomas laikotarpis, per kurį valstybės pagalbos teikėjas privalo pateikti Konkurencijos tarybai informaciją (bet ne ilgiau kaip per 15 darbo dienų).

8. Valstybės pagalbos teikėjas neturi teisės atlikti veiksmų, susijusių su naujos valstybės pagalbos projekto įgyvendinimu, iki Konkurencijos tarybos nutarimo pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalį priėmimo.

9. Jei valstybės pagalbos teikėjas atlieka veiksmus, susijusius su naujos pagalbos įgyvendinimu, iki Konkurencijos tarybos nutarimo pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalį priėmimo arba pažeisdamas Konkurencijos tarybos nutarimus, priimtus pagal šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 ar 3 punktus, Konkurencijos taryba, vadovaudamasi Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 7 punktu, gali pareikalauti nutraukti valstybės pagalbos teikimą ir sugrąžinti teiktą pagalbą.

10. Valstybės pagalbos teikėjui Konkurencijos tarybos nurodytu laikotarpiu nepateikus informacijos arba pateikus neišsamią informaciją, kai Konkurencijos taryba pakartotinai prašo pateikti informaciją, Konkurencijos taryba gali pareikalauti sustabdyti esamos valstybės pagalbos teikimą iki nutarimo pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalį priėmimo.

11. Valstybės pagalbos teikėjas per Konkurencijos tarybos nurodytą laikotarpį nuo reikalavimo sustabdyti valstybės pagalbos teikimą gavimo privalo sustabdyti esamos valstybės pagalbos teikimą ir apie tai raštiškai informuoti Konkurencijos tarybą. Priešingu atveju Konkurencijos taryba, vadovaudamasi Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 7 punktu, pareikalauja nutraukti ir grąžinti teiktą esamą valstybės pagalbą.

12. Konkurencijos taryba, gavusi pranešimą apie valstybės pagalbą, įvertina valstybės pagalbos atitikimą Europos sutarties, Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimams ir priima atitinkamą nutarimą pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalį. Šis nutarimas turi būti priimtas ne vėliau kaip:

12.1. per 20 darbo dienų – numatomos iš esmės pakeisti esamos valstybės pagalbos, valstybės pagalbos teikimo mažoms ar vidutinėms įmonėms atvejais (išskyrus valstybės pagalbą mažoms ar vidutinėms įmonėms, kuri skirta eksportui skatinti, einamosioms veiklos išlaidoms apmokėti, įmonėms gelbėti ir restruktūrizuoti), valstybės pagalbos gyventojų užimtumui didinti ir mokymui atvejais;

12.2. per 30 darbo dienų – individualios pagalbos pagal jau patvirtintas Konkurencijos taryboje schemas (kai apie individualią pagalbą būtina pranešti vadovaujantis Konkurencijos tarybos nustatytomis valstybės pagalbos teikimo atskiros ekonominės veiklos rūšims taisyklėmis);

12.3. per 2 mėnesius – naujos valstybės pagalbos ir kitais atvejais.

13. Šios tvarkos 12 punkte nurodytų terminų pradžia laikoma kita diena po Konkurencijos tarybos raštiško patvirtinimo dėl išsamaus pranešimo apie valstybės pagalbą gavimo. Išsamaus pranešimo gavimo diena laikoma kita diena po to, kai baigiasi šios tvarkos 3 punkte nurodytas terminas. Konkurencijos taryba raštu informuoja valstybės pagalbos gavėją apie išsamaus pranešimo gavimą.

14. Konkurencijos taryba gali priimti nutarimą pratęsti 12 punkte nustatytus terminus (išskyrus, kai numatyta teikti valstybės pagalbą įmonei restruktūrizuoti ar paskolas su valstybės garantija, taip pat valstybės vardu gautas paskolas), per kuriuos valstybės pagalba turi būti įvertinta Konkurencijos taryboje, iki:

14.1. 6 mėnesių tais atvejais, kai galioja bent viena iš šių sąlygų:

14.1.1. Konkurencijos taryba turi pagrįstų abejonių dėl valstybės pagalbos atitikimo Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimams ir (ar) valstybės pagalbai galėtų būti pritarta tik su tam tikromis sąlygomis;

14.1.2. Konkurencijos taryba susitarė su valstybės pagalbos teikėju dėl šio laikotarpio pratęsimo;

14.2. 18 mėnesių tais atvejais, kai galioja bent viena iš šių sąlygų:

14.2.1. teikiama esama pagalba, kuri buvo pradėta teikti prieš įsigaliojant Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymui, bet ne anksčiau, kai įsigaliojo Europos sutartis;

14.2.2. valstybės pagalba vertinama vadovaujantis Europos sutarties 64 straipsnio 3 dalyje numatytų valstybės pagalbos įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka.

15. Konkurencijos taryba, pratęsusi valstybės pagalbos įvertinimo laikotarpį pagal šios tvarkos 14 punktą:

15.1. raštiškai informuoja valstybės pagalbos teikėją, nurodydama valstybės pagalbos įvertinimo termino pratęsimo priežastis ir prašo nurodytu laiku pateikti papildomą informaciją, jei duomenų, pateiktų pranešime apie valstybės pagalbą, išsamiai analizei atlikti nepakanka;

15.2. viešai paskelbia savo nutarimą dėl valstybės pagalbos įvertinimo laikotarpio pratęsimo, pateikdama pagrindinius duomenis apie šį pagalbos atvejį ir kreipdamasi į suinteresuotus asmenis su prašymu vieno mėnesio laikotarpiu nuo šio nutarimo paskelbimo dienos raštiška forma išdėstyti savo pagrįstas pastabas Konkurencijos tarybai dėl galimų konkurencijos iškraipymų teikiant minėtą valstybės pagalbą.

16. Valstybės pagalbos teikėjas turi teisę vieno mėnesio laikotarpiu, pasibaigus šios tvarkos 15 punkto 2 papunktyje nustatytam terminui, susipažinti su pateiktomis suinteresuotų asmenų pastabomis (neatskleidžiant pastabų teikėjo tapatybės) ir pateikti Konkurencijos tarybai savo atsakymą.

17. Konkurencijos tarybai nepriėmus nutarimo šios tvarkos 13 punkte nurodytu laikotarpiu ir nepratęsus valstybės pagalbos įvertinimo termino, kaip tai numatyta šios tvarkos 14 punkte, valstybės pagalbos gavėjas gali teikti valstybės pagalbą, prieš tai raštu informavęs Konkurencijos tarybą.

 

III SKYRIUS. VALSTYBĖS PAGALBOS, APIE KURIĄ NĖRA PRANEŠTA KONKURENCIJOS TARYBAI PAGAL VALSTYBĖS PAGALBOS ŪKIO SUBJEKTAMS KONTROLĖS ĮSTATYMO REIKALAVIMUS, ĮVERTINIMO TVARKA

 

18. Konkurencijos taryba, remdamasi savo iniciatyva ar iš suinteresuotų asmenų gauta reikšminga informacija apie nepraneštos pagalbos teikimą ir vadovaudamasi Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 15 straipsniu, pareikalauja iš valstybės pagalbos teikėjo (ar gavėjo) pateikti Konkurencijos tarybai išsamią informaciją apie valstybės pagalbą, nurodydama, kokia informacija turi būti pateikta ir jos pateikimo terminą.

19. Valstybės pagalbos teikėjui (ar gavėjui) Konkurencijos tarybos nurodytu laikotarpiu nepateikus arba pateikus neišsamią informaciją, Konkurencijos taryba pakartotinai pareikalauja pateikti informaciją.

20. Konkurencijos taryba savo nutarimu gali pareikalauti sustabdyti teikiamą pagalbą iki Konkurencijos tarybos nutarimo pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalį priėmimo tais atvejais, kai:

20.1. valstybės pagalbos teikėjas (ar gavėjas) Konkurencijos tarybos nurodytu laikotarpiu nepateikia arba pateikia neišsamią informaciją, kai Konkurencijos taryba pakartotinai reikalauja pateikti informaciją, kaip tai numatyta šios tvarkos 19 punkte;

20.2. valstybės pagalbos vertinimo metu kyla pagrįstų abejonių dėl pagalbos atitikimo Europos sutarties, Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo nuostatoms ir kitiems teisės aktams.

21. Valstybės pagalbos teikėjas per Konkurencijos tarybos nurodytą laikotarpį nuo reikalavimo sustabdyti nepraneštos valstybės pagalbos teikimą gavimo privalo sustabdyti valstybės pagalbos teikimą ir apie tai raštiškai informuoti Konkurencijos tarybą.

22. Konkurencijos taryba, vadovaudamasi Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 7 punktu, pareikalauja nutraukti valstybės pagalbą ir sugrąžinti teiktą pagalbą, jei valstybės pagalbos teikėjas nesilaiko Konkurencijos tarybos nurodymo laikinai sustabdyti valstybės pagalbos teikimą.

23. Konkurencijos taryba, savo nutarimu pradėjusi nepraneštos valstybės pagalbos įvertinimą, paskelbia šį nutarimą viešai, pateikdama pagrindinius duomenis apie šį pagalbos atvejį ir kreipdamasi į suinteresuotus asmenis su prašymu vieno mėnesio laikotarpiu nuo šio nutarimo paskelbimo dienos raštiška forma išdėstyti savo pagrįstas pastabas Konkurencijos tarybai dėl galimų konkurencijos iškraipymų teikiant minėtą valstybės pagalbą.

24. Valstybės pagalbos teikėjas turi teisę per vieną mėnesį, pasibaigus šios tvarkos 23 punkte nustatytam terminui, susipažinti su pateiktomis suinteresuotų asmenų pastabomis (neatskleidžiant pastabų teikėjo tapatybės) ir pateikti Konkurencijos tarybai savo atsakymą.

25. Konkurencijos taryba, vadovaudamasi turima informacija, įvertina valstybės pagalbos atitikimą Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimams ir priima atitinkamą nutarimą pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalį ne vėliau kaip per 18 mėnesių nuo sekančios dienos po nutarimo pradėti įvertinimą priėmimo.

26. Konkurencijos taryba, priėmusi nutarimą dėl nepraneštos valstybės pagalbos pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 3 punktą bei vadovaudamasi šio įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 7 punktu, pareikalauja sugrąžinti teiktą valstybės pagalbą. Grąžintinos valstybės pagalbos dydis, laikotarpis, per kurį turi būti grąžinta valstybės pagalba, nurodomi Konkurencijos tarybos nutarime.

 

IV SKYRIUS. METINĖS ATASKAITOS APIE VALSTYBĖS PAGALBĄ. ESAMOS VALSTYBĖS PAGALBOS, KURI PATVIRTINTA KONKURENCIJOS TARYBOJE, KONTROLĖS TVARKA

 

27. Valstybės pagalbos teikėjas, pasibaigus kalendoriniams metams, kuriais buvo teikiama pagalba, vadovaudamasis Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 16 straipsniu, ne vėliau kaip per 6 mėnesius pateikia Konkurencijos tarybai metines ataskaitas apie kalendoriniais metais teiktą valstybės pagalbą pagal Konkurencijos tarybos nustatytas valstybės pagalbos metinės ataskaitos ir informacijos apie suteiktą valstybės pagalbą formas, pateiktas šios tvarkos priede.

28. Konkurencijos taryba, įvertinusi valstybės pagalbos teikėjo metinėje ataskaitoje ir informacijoje apie suteiktą valstybės pagalbą pateiktus duomenis ir turėdama pagrįstų abejonių, kad esama pagalba neatitinka Europos sutarties, Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo bei kitų teisės aktų nuostatų, raštu kreipiasi į valstybės pagalbos teikėją dėl papildomos informacijos pateikimo, nurodydama, kokia informacija turi būti pateikta ir jos pateikimo terminą.

29. Konkurencijos taryba, vadovaudamasi Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 5 punktu, gali pareikalauti laikinai sustabdyti esamos pagalbos teikimą ir savo nutarimu pradėti esamos pagalbos įvertinimą esant bent vienai iš šių sąlygų:

29.1. gavus papildomą informaciją, kilo pagrįstų abejonių dėl:

29.1.1. teikiamos valstybės pagalbos atitikimo Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo, kitų teisės aktų nuostatoms;

29.1.2. valstybės pagalbos teikimo, pažeidžiant sąlygas, nustatytas Konkurencijos tarybos nutarimu pagal Valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punktą,

29.2. valstybės pagalbos teikėjas Konkurencijos tarybos nurodytu laiku nepateikia papildomos informacijos.

 

V SKYRIUS. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Konkurencijos taryba šios tvarkos nustatytais atvejais pareikalauja sustabdyti ar nutraukti valstybės pagalbą, prieš tai informavusi valstybės pagalbos teikėją apie tokį ketinimą ir paprašiusi nurodytu laikotarpiu pateikti pastabas.

31. Konkurencijos taryba atsižvelgia į gaunamus iš suinteresuotų asmenų skundus ar kitą informaciją apie valstybės pagalbą, patikrina joje pateikiamus teiginius ir įvertina šios informacijos reikšmingumą.

32. Skundus ar kitą informaciją apie valstybės pagalbą suinteresuoti asmenys pateikia Konkurencijos tarybai raštu.

______________


Priedas

 

Pranešimų bei metinių ataskaitų apie valstybės pagalbą formos

 

1 forma

 

Pranešimas apie valstybės pagalbą*

 

1. Institucijos, atsakingos už pagalbos schemą, pagalbą atskirai įmonei, lygmuo (pabraukite):

- Valstybės valdymo institucija;

- savivaldybės institucija;

- kita.

2. Valstybės valdymo ar savivaldybės institucija (ar kitas valstybės pagalbos teikėjas), tiesiogiai atsakinga už pagalbos schemą (pagalbą atskirai įmonei) ir jos įgyvendinimą.

Asmens, atsakingo už informacijos pateikimą, rekvizitai (vardas, pavardė, darbo telefonas).

3. Pagalbos schemos pavadinimas (programos, kuria remiantis sudaroma schema, arba pagalbos atskirai įmonei pavadinimas).

4. Teisės aktas, kuriuo remiantis teikiama pagalba (pateikti teisės akto kopiją arba teisės akto projektą – pvz., Įstatymas, Vyriausybės nutarimas ar kitas teisės aktas).

5. Valstybės pagalbos schemos apibūdinimas:

Nauja: taip/ ne.

Jeigu pagalbos schema pakeičia esamą, nurodykite, kurią.

6. Esamos valstybės pagalbos schemos pakeitimo atveju nurodyti:

- ankstesnio pranešimo Konkurencijos tarybai datą;

- įvertinimo Konkurencijos taryboje datą;

- kokios esamos pagalbos sąlygos yra keičiamos ir kodėl.

7. Valstybės pagalbos schemos ar individualios pagalbos tikslas.

Pažymėkite vieną pagrindinį tikslą (7.1.1–7.1.8, 7.2 ar 7.3).

7.1. Įgyvendinti tam tikriems tikslams, kurie nėra skirti regiono plėtrai ar atskirai veiklos rūšiai remti:

7.1.1. mažoms ar vidutinėms įmonėms;

7.1.2. bendroms investicijoms;

7.1.3. moksliniams tyrimams vykdyti, patentams įsigyti bei technologijoms perimti;

7.1.4. aplinkos apsaugai;

7.1.5. energijos naudojimo efektyvumui, energijos iš atsinaujinančių energijos šaltinių gamybai skatinti;

7.1.6. įmonei gelbėti ir restruktūrizuoti;

7.1.7. gyventojų užimtumui didinti, mokymui ir pan.;

7.1.8. kt.

7.2. Regiono plėtrai.

7.3. Atskirai veiklos rūšiai (transportas, laivų statyba, plieno pramonė ir kt.).

Jeigu yra, nurodykite šalutinius tikslus.

8. Duomenys apie valstybės pagalbos gavėją.

Nurodykite valstybės pagalbos gavėjų duomenis (valstybės pagalbos gavėjo darbuotojų skaičius, metinės pajamos, bendra įmonės turto vertė, kokia dalis mažos ar vidutinės įmonės akcinio kapitalo ar balsavimo teisių priklauso kitai įmonei, kuri nėra maža ar vidutinė, išskyrus investicines bendroves, ir pan.).

9. Nurodykite valstybės pagalbos būdus (pabraukite tuos, kurie taikomi):

- subsidija (dotacija);

- lengvatinė paskola (pažymint, ar paskolai suteiktos valstybės garantijos);

- subsidija palūkanoms;

- mokesčių lengvatos (pvz., atleidimai nuo mokesčių, mokesčių sumažinimas ir atidėjimas, delspinigių ir baudų nurašymas);

- valstybės garantijos suteiktoms paskoloms (apibūdinant garantijos riziką ir nurodant mokesčių už garantijos suteikimą dydį);

- pagalba, susijusi su moksliniais tyrimais, patentų įsigijimu bei technologijų perdavimu, kai yra sudarytos sutartys su įmonėmis (apibūdinant pagalbos teikimo sąlygas);

- kita (nurodykite).

Kiekvienam valstybės pagalbos būdui nurodykite valstybės pagalbos teikimo sąlygas (valstybės pagalbos intensyvumas, ar valstybės pagalbos gavėjui suteikta valstybės pagalba yra apmokestinama, kokiais mokesčiais yra apmokestinama gauta valstybės pagalba ir pan.). Nurodykite, ar valstybės pagalbos teikėjas gali nustatyti papildomus reikalavimus, apribojančius valstybės pagalbos teikimą.

10. Kiekvienam valstybės pagalbos teikimo būdui nurodykite išlaidas (pvz., žemės įsigijimo, žemės nuomos, pastatų, įrangos, personalo, darbuotojų mokymo ir pan.), kurios bus padengiamos teikiant valstybės pagalbą.

11. Valstybės pagalbos grąžinimo ir baudų taikymo tvarka:

- valstybės pagalbos grąžinimo tvarka sėkmingo schemos ar individualios pagalbos įgyvendinimo atveju (jei tai buvo numatyta valstybės pagalbos teikimo projekte);

- baudos (jei tai numatyta tais atvejais, kai valstybės pagalbos gavėjas nesilaiko numatytų valstybės pagalbos teikimo sąlygų).

12. Nurodykite, ar valstybės pagalbos gavėjas gali gauti pagalbą iš skirtingų šaltinių. Jei taip, tai ar gali būti ir kaip panaudojama valstybės pagalba iš skirtingų šaltinių tam pačiam tikslui įgyvendinti.

13. Valstybės pagalbos schemos trukmė:

- pagalbos įdiegimo pradžia ir trukmė;

- jau esamos pagalbos pratęsimo atveju nurodyti, kokiam laikotarpiu ji bus pratęsta.

14. Išlaidos.

Nurodykite:

- asignacijas iš biudžeto valstybės pagalbos schemos (individualios pagalbos) vykdymo laikotarpiui. Tais atvejais, kai yra taikomos mokesčių lengvatos – negautas biudžeto pajamas;

- jei keičiama esama valstybės pagalbos schema, pateikti paskutiniųjų trejų metų išlaidas pagal esamos pagalbos schemą. Tais atvejais, kai yra taikomos mokesčių lengvatos – negautas biudžeto pajamas;

- išlaidų paskirstymas pagal metus;

- nurodykite valstybės pagalbos, teikiamos moksliniams tyrimams vykdyti, patentams įsigyti ir technologijoms perimti, plėtrai ir inovacijoms, išlaidų paskirstymą įmonei, mokslo ir studijų institucijai, užsienio įmonei ir kitiems ūkio subjektams.

15. Valstybės pagalbos tam tikriems tikslams įgyvendinti atveju nurodykite veiklos rūšis ir regionus.

16. Valstybės pagalbos schemos atveju nurodykite planuojamą valstybės pagalbos gavėjų skaičių:

iki 10;

nuo 10 iki 50;

nuo 51 iki 100;

nuo 101 iki 500;

nuo 501 iki 1000;

per 1000.

17. Informacinės kontrolės priemonės, skirtos užtikrinti, kad projektai, kuriems buvo suteikta pagalba, atitinka nustatytus tikslus. Išsamus pagalbos reikalingumo pagrindimas su atitinkama statistine informacija.

18. Kita svarbi informacija (pvz., apie gyventojų užimtumo didinimą ir pan.).

______________


2 forma

 

Valstybės pagalbos metinė

                                                                         ataskaita[i]                                             _________m.

 

I skyrius

 

1. Programos pavadinimas.

2. Institucija, atsakinga už programos vykdymą.

3. Asmuo, atsakingas už ataskaitos pateikimą (vardas, pavardė, darbo telefonas).

 

II skyrius

 

1. Programos išlaidos ataskaitiniam laikotarpiui.

2. Programą sudarančių schemų pavadinimai ir bendros išlaidos.

3. Individualios pagalbos pagal programą aprašymas (tikslas, pagalbos suma, intensyvumas).

4. Jei valstybės pagalba pagal schemas arba individuali pagalba pagal programą buvo patvirtinta Konkurencijos tarybos, nurodykite patvirtinimo datą.

 

III skyrius

 

1. Kiekviena valstybės pagalbos schema ir individuali valstybės pagalba pagal programą pateikiama pagal pagalbos būdus (pvz., dotacijos, subsidijos paskoloms, valstybės garantijos, mokesčių lengvatos ir kt.), apibūdinant pagal kiekvieną pagalbos būdą suteiktą pagalbą.

Nurodykite ataskaitiniam laikotarpiui (taip pat metams, buvusiems prieš ataskaitinius metus) tenkančią schemų ir individualios pagalbos pagal programą įvykdymo dalį, pažymėdami, kokia išlaidų dalis ataskaitiniais metais teko naujiems projektams.

Nurodykite sekančiam po ataskaitinio laikotarpiui planuojamas išlaidas ar mokesčių lengvatas, išskirdami naujus ir esamus projektus.

2. Kiekvienai valstybės pagalbos schemai ir individualiai valstybės pagalbai pagal programą pateikite gavėjų skaičių (ataskaitiniais ir prieš ataskaitinius metus buvusiais metais), jų pasiskirstymą ataskaitiniais metais pagal regionus, valstybės pagalbos teikimo būdus, patvirtintas bei faktiškai suteiktas valstybės pagalbos apimtis (nurodydami prieš ataskaitinius metus susidariusį įsiskolinimą), vidutiniškai vienam ūkio subjektui tenkančią valstybės pagalbą, pagalbos intensyvumą, naujai sukurtų ar išlaikytų darbo vietų skaičių. Jei pagalba skirta moksliniams tyrimams vykdyti, patentams įsigyti bei technologijoms perimti – nurodykite, kokią išlaidų dalį ataskaitiniais metais sudarė išlaidos fundamentiniams, taikomiesiems moksliniams tyrimams ir taikomųjų mokslinių tyrimų rezultatų pritaikymui ūkinėje veikloje, kokią išlaidų dalį sudarė išlaidos ūkio subjektui ir mokslo įstaigai, taip pat pažymėkite, ar ataskaitiniais metais įgyvendinant projektą dalyvavo tarptautinės organizacijos, Europos Sąjungos šalys ir pan.

3. Kiekvienai valstybės pagalbos schemai pateikite penkis didžiausią valstybės pagalbos dalį gavusius gavėjus nurodydami:

- ūkio subjekto pavadinimą ir adresą;

- ekonominės veiklos sritį (pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių);

- patvirtintos arba suteiktos valstybės pagalbos sumą, formą ir tikslą;

- valstybės pagalbos intensyvumą;

- naujai sukurtų ar išlaikytų darbo vietų skaičių.

 

IV skyrius

 

Kiekvienai valstybės pagalbos schemai ar individualiai pagalbai pagal programą pažymėkite:

– ar valstybės pagalbos gavėjai yra vien tik mažos ir vidutinės įmonės;

– ar ataskaitiniu laikotarpiu buvo keičiama valstybės pagalbos schema ar individuali pagalba pagal programą (jei buvo keičiama – nurodykite, kaip).

______________

 

 

3 forma

 

                                            Informacija apie suteiktą valstybės pagalbą *            ________m.

 

 

Eil. Nr.

Pagalbos gavėjas (nurodyti pavadinimą, adresą, telefoną)

Įmonės kodas

Pagalbos gavėjo veiklos rūšies kodas

Pagalbos forma

Pagalbos teikimo teisinis pagrindas

Pagalbos suma Lt,

Pastabos

1

2

3

4

5

6

7

8

 

Asmens, atsakingo už ataskaitos pateikimą, rekvizitai (vardas, pavardė, darbo telefonas):

 

______________

* Finansų ministerija vietoj šios formos Konkurencijos tarybai siunčia garantinių sutarčių rejestrą bei Lietuvos Respublikos vardu pasirašytų užsienio paskolų rejestrą. Informacija apie suteiktą valstybės pagalbą (nepriklausomai nuo pagalbos dydžio) pagal šios tvarkos 3 formą turi būti pateikiama Konkurencijos tarybai ne vėliau kaip per 6 mėnesius pasibaigus metams, kuriais buvo teikiama valstybės pagalba.

 

Priedas prie 1 formos*

 

1. Valstybės pagalbos tikslai.

Išsamus valstybės pagalbos moksliniams tyrimams vykdyti, patentams įsigyti bei technologijoms perimti tikslų aprašymas.

2. Tyrimo pakopos aprašymas:

2.1. fundamentinis mokslinis tyrimas;

2.2. taikomasis mokslinis tyrimas;

2.3. tyrimas, skirtas taikomųjų mokslinių tyrimų rezultatams pritaikyti ūkinėje veikloje.

3. Nurodykite susijusias su moksliniais tyrimais, patentų įsigijimu bei technologijų perėmimu išlaidas, naudojamas valstybės pagalbos intensyvumui skaičiuoti:

3.1. išlaidos personalui, tiesiogiai susijusiam su moksliniais tyrimais, išlaikyti;

3.2. išlaidos prietaisams, įrangai, patalpoms, žemei, kurie nuolatos ir išimtinai bus naudojami tik moksliniams tyrimams (jei prietaisai, įranga, žemė, naudojami ne tik moksliniams tyrimams – moksliniams tyrimams tenkanti išlaidų dalis);

3.3. išlaidos konsultacijoms ar paslaugoms, išimtinai susijusioms su moksliniais tyrimais, patentų įsigijimu ar technologijų perėmimu;

3.4. papildomos valdymo išlaidos, tiesiogiai susijusios su moksliniais tyrimais, patentų įsigijimu ar technologijų perėmimu;

3.5. kitos veiklos išlaidos, tiesiogiai susijusios su moksliniais tyrimais (medžiagoms ir kt.), patentų įsigijimu ar technologijų perėmimu.

4. Nurodykite valstybės pagalbos intensyvumą, išskirdami:

4.1. kiekvienos tyrimo pakopos intensyvumą;

4.2. bendrą didžiausią intensyvumą.

5. Nurodykite bendradarbiavimo su kitais ūkio subjektais ar ne pelno organizacijomis, mokslo ir studijų institucijomis, vykdant mokslinius tyrimus, ypatumus:

5.1. ar yra numatytas bendradarbiavimas tarp ūkio subjektų (jei taip – nurodykite šio bendradarbiavimo sąlygas);

5.2. ar yra numatytas bendradarbiavimas tarp ūkio subjektų ir ne pelno organizacijų, mokslo ir studijų institucijų (jei taip – nurodykite šio bendradarbiavimo sąlygas);

5.3. jei mokslo ir studijų institucijos yra valstybės pagalbos gavėjai – nurodykite pagalbos dydį ir intensyvumą.

6. Ar valstybės pagalba susijusi su tarptautiniu bendradarbiavimu, jei taip – nurodykite:

6.1. valstybes, su kuriomis yra susijęs valstybės pagalbos projektas, pažymėdami:

6.1.1. su kuriomis Europos Sąjungos narėmis;

6.1.2. su kuriomis ne Europos Sąjungos narėmis;

6.1.3. su kuriomis įmonėmis ar mokslo ir studijų institucijomis kitose valstybėse,

6.2. bendras valstybės pagalbos programos, schemos ar individualios pagalbos išlaidas,

6.3. bendrą išlaidų pasiskirstymą pagal projekto dalyvius.

7. Nurodykite mokslinio tyrimo metu pasiektų rezultatų taikymą, pažymėdami:

7.1. kas galės naudotis šiais rezultatais;

7.2. ar yra kokios nors sąlygos teikiant licencijas;

7.3. ar yra kokie nors reikalavimai viešai skelbiant rezultatus;

7.4. kaip šie rezultatai bus naudojami.

8. Nurodykite valstybės pagalbos poveikį ūkio subjektų veiklai (pateikite ūkio subjektų išlaidų, skirtų mokslinei tiriamajai veiklai, struktūrinius pokyčius ir šių išlaidų dalies bendroje ūkio subjekto metinėje apyvartoje pokyčius; darbuotojų, susijusių su moksliniais tyrimais, skaičiaus dinamiką; pokyčius rinkoje, papildomas išlaidas, kurios susijusios tarptautiniu bendradarbiavimu ir pan.).

 

___________________

* Šis priedas prie 1 formos (pranešimo apie valstybės pagalbą) turi būti pateikiamas Konkurencijos tarybai kartu su pranešimu apie valstybės pagalbą, jei pagalba teikiama moksliniams tyrimams vykdyti, patentams įsigyti bei technologijoms perimti.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, Nutarimas

Nr. 67, 2002-06-20, Žin., 2002, Nr. 69-2869 (2002-07-05), i. k. 10220KTNUTA00000067

Dėl Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2000 m. rugsėjo 4 d. nutarimo Nr. 95 "Dėl valstybės pagalbos įvertinimo tvarkos ir pranešimų bei metinių ataskaitų apie valstybės pagalbą formų" dalinio pakeitimo

 

 



* Pranešimas apie valstybės pagalbą pagal šios tvarkos 1 formą turi būti pildomas valstybės pagalbai pagal schemas, taip pat individualiai pagalbai (pagalbai atskiroms įmonėms). Jeigu valstybės pagalba teikiama įmonei pagal jau patvirtintą schemą, tai atskiro pranešimo apie šiai įmonei teikiamą pagalbą ruošti nereikia (jei Konkurencijos taryba nenustato kitaip).

 



[i] Valstybės pagalbos metinė ataskaita pagal šios tvarkos 2 formą turi būti pildoma valstybės pagalbai pagal schemas ir pateikiama Konkurencijos tarybai ne vėliau kaip per 6 mėnesius pasibaigus metams, kuriais buvo teikiama valstybės pagalba.