Įsakymas netenka galios 2010-09-08:
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. V-1435, 2010-08-27, Žin., 2010, Nr. 105-5436 (2010-09-07), i. k. 1102070ISAK00V-1435
Dėl Formaliojo profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2006-02-08 iki 2010-09-07
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2001, Nr. 65-2390, i. k. 1012070ISAK00000073
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MOKYMO KOKYBĖS VERTINIMO PROFESINĖSE MOKYKLOSE TVARKOS PAKEITIMO
2001 m. sausio 18 d. Nr. 73
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir
mokslo ministro 2001 01 18
įsakymu Nr. 73
MOKYMO KOKYBĖS VERTINIMO PROFESINĖSE MOKYKLOSE TVARKA
I. KOKYBĖS VERTINIMO SISTEMOS STRUKTŪRA, JOS DALYVIŲ FUNKCIJOS IR VERTINIMO TIPAI
1. Mokymo kokybės vertinimo struktūros:
1.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Profesinio ir tęstinio mokymo departamento Profesinio mokymo skyrius (toliau – ŠMM skyrius);
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
1.3. Profesinio mokymo metodikos centras (toliau – Centras);
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
2. Taryba skiriama švietimo ir mokslo ministro (toliau – Ministro). Taryba yra ekspertinė institucija. Jos nariais skiriami aukštųjų, aukštesniųjų mokyklų dėstytojai/mokytojai, socialiniai partneriai ir kitų institucijų atstovai. Tarybos funkcijos:
2.1. teikti siūlymus Švietimo ir mokslo ministerijai (toliau – Ministerijai) dėl mokymo kokybės vertinimo sistemos tobulinimo profesinėse mokyklose (toliau – Mokyklose);
3. ŠMM skyrius yra Švietimo ir mokslo ministerijos padalinys. ŠMM skyrius organizuoja programų įteisinimą, siūlo jas įregistruoti Studijų ir mokymo programų registre bei papildyti profesinio mokymo licencijas mokyti pagal naujas programas.
4. Centro funkcijos:
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
4.1. vykdyti Tarybos ir Komisijos sekretoriato funkcijas (rengti medžiagą posėdžiams, nutarimų projektus ir pan.);
4.4. konsultuoti Mokyklas kokybės vertinimo klausimais, padėti joms mokyti personalą efektyviam vidiniam kokybės vertinimui;
4.5. atlikti mokymo programų (toliau – programų) atitikimo Vyriausybės ir ministerijų dokumentų, reglamentuojančių profesinį rengimą, pirminį įvertinimą;
5. Komisija veikia prie Centro. Komisiją sudaro aukštųjų, aukštesniųjų bei profesinių mokyklų dėstytojai/mokytojai, socialiniai partneriai ir kitų institucijų atstovai. Komisijos funkcijos:
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
6. Vertinimo tipai:
6.2. programos vertinimas.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
II. SAVIANALIZĖ
7. Mokykla pati kuria vidinę kokybės laidavimo sistemą, kuri yra pritaikyta prie konkrečių uždavinių, susiklosčiusių tradicijų, valdymo ypatumų bei esamų išteklių.
8. Savianalizės procesą sudaro*:
8.2. savianalizės planavimas. Apibrėžiami principai, nustatomi savianalizės tikslai ir uždaviniai, detalizuojama savianalizės metodika, numatomi vykdymo terminai, pasiskirstoma darbais bei atsakomybe;
8.3. veiklos sričių išskyrimas ir apibrėžimas. Išskiriamos veiklos sritys ir nustatomi kriterijai bei būdai, kuriais remiantis bus ieškoma įrodymų ir patvirtinimų;
8.5. įrodymų rinkimas. Analizuojami mokyklos dokumentai (ataskaitos, planai, protokolai, įsakymai, mokyklos inspektavimo knyga ir kita), stebimos pamokos, sisteminami anketų ir klausimynų pagalba surinkti duomenys bei naudojama informacija, gauta pokalbių ir diskusijų metu. Įrodymai renkami iš darbo vietų, iš specialiai sumodeliuotos veiklos, iš formalių testų, iš savęs vertinimo anketų, taip pat iš ankstesnių pasiekimų;
8.7. ataskaitos rengimas. Išryškinamos Mokyklos veiklos sričių stipriosios ir tobulintinosios pusės, sudaromas veiksmų planas kokybei tobulinti;
9. Mokykla kokybės laidavimo proceso įgyvendinime savianalizę atlieka šiais atvejais:
9.1. vykdant kasmetinę savianalizę, kurios išvados panaudojamos vidiniam mokymo kokybės tobulinimui;
10. Pagrindinis savianalizės dokumentas yra ataskaita, kuri atitinka šiuos reikalavimus:
10.1. ataskaitos pobūdis – analitinis. Ataskaitoje nurodomos kiekvienos srities stipriosios ir tobulintinosios pusės bei pateikiamas veiksmų planas kokybei tobulinti;
12. Vykdant išorinį Mokyklos vertinimą savianalizės ataskaitoje pateikiama:
12.1. įvadinė dalis. Šioje dalyje pateikiama trumpa mokyklos veiklos apžvalga, mokyklos misija ir tikslai, valdymo struktūra, duomenys apie mokinius ir programas bei mokyklos veikla mokymo kokybei tobulinti;
12.2. analitinė dalis. Mokyklos veiklos kokybė analizuojama pagal apibrėžtas veiklos sritis, nurodomos jų stipriosios bei tobulintinosios pusės ir pateikiami jų konkretūs įrodymai. Yra išskiriamos šios sritys**:
12.3. veiksmų planas kokybei tobulinti. Planas sudaromas remiantis ataskaitos analitinės dalies medžiaga, nurodant tobulintinas veiklos sritis, terminus ir vykdytojus. Jis turi būti lakoniškas ir konkretus;
12.4. priedai. Ataskaitos prieduose pateikiama apibendrinta informacija, įrodanti vieną ar kitą analitinės dalies teiginį.
Anketos, klausimynai, stebėjimų aprašymai ir kita savianalizės proceso metu surinkta medžiaga galutinėje savianalizės ataskaitoje nepateikiama, ji kaupiama mokykloje ir pateikiama paprašius išorinio vertinimo komisijai.
13. Neteko galios nuo 2006-02-08
Punkto naikinimas:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin. 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
14. Savianalizės pateikimo tvarką ir formą kiekvienu atveju nustato Švietimo ir mokslo ministerija.***
III. DOKUMENTŲ PATEIKIMAS VERTINIMUI
16. Mokykla pateikia Centrui programos vertinimo paraišką, vadovaudamasi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. ISAK-90 (Žin., 2006, Nr. 8-302).
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
17. Centras registruoja Mokyklos pateiktus dokumentus.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
IV. IŠORINIS MOKYKLŲ VERTINIMAS
18. Išorinis Mokyklos vertinimas grindžiamas tokiais principais:
IV.1. PROGRAMOS VERTINIMAS
21. Programos vertinimą sudaro trys etapai: administracinis vertinimas; techninis vertinimas; ekspertinis vertinimas.
21.1. Administracinį ir techninį vertinimus atlieka Centro darbuotojai; ekspertinį – Centro paskirti nepriklausomi ekspertai. Nepriklausomus ekspertus parenka Centras, atsižvelgdamas į jų kvalifikaciją bei patirtį. Nepriklausomais ekspertais gali būti aukštųjų, aukštesniųjų, profesinių mokyklų dėstytojai / mokytojai ir socialinių partnerių bei kitų institucijų atstovai.
22. Programos vertinimas:
22.1. Administracinio vertinimo etape nustatoma, ar su programos vertinimo paraiška yra pateikti visi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše nurodyti dokumentai. Jei pateikti ne visi reikiami dokumentai, Centras Mokyklai siunčia raštą, kuriame nurodo per nustatytą terminą (nuo 5 iki 10 darbo dienų) pateikti trūkstamus dokumentus. Jei Mokykla per nustatytą terminą trūkstamų dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus dokumentus, Centras priima sprendimą programą atmesti. Priėmęs sprendimą atmesti programą, Centras per 5 darbo dienas informuoja Mokyklą apie priimtą sprendimą. Nustačius, kad yra pateikti visi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše nurodyti dokumentai, programa teikiama kitam vertinimo etapui.
22.2. Techninio vertinimo etape įvertinama:
22.2.1. Programos atitiktis bendriesiems programos parametrams, nurodytiems Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše;
22.2.3. Programos standartizuotos dalies atitiktis atitinkamam Profesinio rengimo standartui arba bazinės programos (tam tikra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre programa, kuri teikiama kaip pavyzdinė nesant atitinkamo profesinio rengimo standarto) standartizuotai daliai arba švietimo ir mokslo ministro bei socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. ISAK-771/A1-91 patvirtintiems Profesinio rengimo standartų rengimo, atnaujinimo ir įteisinimo nuostatams ir Profesinio rengimo standarto struktūrai ir struktūrinių dalių paaiškinimams (Žin., 2003, Nr. 56-2512);
22.2.4. nustačius, kad bent pagal vieną iš 22.2.1–22.2.3 punktų atitiktis nėra pakankama, Programa kartu su informaciniu raštu, kuriame nurodyti Programos trūkumai, nedelsiant grąžinama Mokyklai pataisyti per Centro nustatytą terminą (nuo 5 iki 15 darbo dienų). Jei Mokykla per nustatytą terminą Programos nepataiso arba pataiso iš dalies, Centras priima sprendimą Programą atmesti. Priėmęs sprendimą atmesti Programą, Centras per 5 darbo dienas informuoja Mokyklą apie priimtą sprendimą. Nustačius, kad atitiktis pagal visus 22.2.1–22.2.3 punktus yra pakankama, Programa teikiama kitam vertinimo etapui.
22.3. Ekspertinio vertinimo etape nustatoma, ar: Programos standartizuota dalis visiškai atspindi siekiamą kvalifikaciją (vertinama tik tuo atveju, jei Programa nėra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre); Programos turinys leidžia pasiekti numatytą kvalifikaciją; specializacija parinkta tinkamai (vertinama tik tuo atveju, jei Programoje yra numatyta specializacija. Jei Programoje numatytos kelios specializacijos, kiekviena iš jų vertinama atskirai).
22.3.1. Programos ekspertinį vertinimą atlieka du Centro paskirti nepriklausomi ekspertai. Kiekvienas iš jų užpildo ekspertinio vertinimo lenteles, pasirinkdamas vieną iš sprendimų: Programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą; Programa neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo;
22.3.2. jei Programa yra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre, tačiau Mokyklai ji yra nauja, Centras, vadovaudamasis ekspertinio vertinimo išvadomis, priima vieną iš sprendimų:
22.3.2.1. teikti siūlymą Švietimo ir mokslo ministerijai dėl Programos įteisinimo Mokyklai, kai abiejų ekspertų išvada – „Programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą“;
22.3.2.2. grąžinti Programą Mokyklai, siūlant iš esmės ją tobulinti, kai abiejų ekspertų išvada – „Programa neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo“. Šiuo atveju Mokykla gali teikti Programą pakartotinai vertinti po vienerių metų;
22.3.2.3. skirti trečią ekspertą papildomai Programos ekspertiniam vertinimui atlikti, kai ekspertų išvados nesutampa. Jei šis ekspertas Programą įvertina teigiamai, sprendimas dėl Programos įteisinimo priimamas vadovaujantis 22.3.2.1 punktu, jei neigiamas – 22.3.2.2 punktu;
Skyriaus pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
IV.2. MOKYKLOS IŠORINIS VERTINIMAS
23. Pasiruošimas Mokyklos išoriniam vertinimui:
23.1. ekspertų grupių sudarymas:
23.1.1. išorinį vertinimą atlieka 3–5 ekspertų grupė, kurios sudėtyje yra aukštųjų, aukštesniųjų, profesinių mokyklų dėstytojai/mokytojai, socialinių partnerių ir kitų institucijų atstovai. Vienas iš ekspertų yra paskiriamas grupės pirmininku;
23.1.3. grupės darbui organizuoti ir jos dokumentacijai tvarkyti Centras skiria savo darbuotoją – ekspertų grupės administratorių, kuris likus ne mažiau kaip 10 dienų iki vertinimo pradžios supažindina Mokyklą su ekspertų grupės sudėtimi. Mokykla gali informuoti Centrą apie tai, kad kuris nors numatytas ekspertas dėl argumentuotų priežasčių yra nepriimtinas;
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
24. Vertinimas:
24.1. išorinis Mokyklos vertinimas atliekamas po to, kai Komisija pateikia išvadas apie Mokykloje vykdomas programas;
24.2. vertinimo etapai:
24.2.1. nagrinėjama savianalizės ataskaita ir Komisijos išvados dėl programų kokybės bei formuluojami vizito klausimai;
24.2.2. vizitas į Mokyklą. Vizito trukmė – dvi-trys dienos. Apsilankymo metu stebimos pamokos ir vyksta atskiri susitikimai su direktoriumi ir kitais administracijos darbuotojais, mokytojais ir mokiniais, socialiniais partneriais ir kitais, su Mokyklos veikla susijusiais, asmenimis;
24.2.3. vertinimo ataskaitos rengimas:
24.2.3.2. ekspertų grupė vertina kiekvieną savianalizės ataskaitoje pateiktą veiklos sritį ir suformuluoja išvadą apie veiklos duotoje srityje atitikimą Mokykloje vykdomų programų keliamus reikalavimus. Teikiami įvertinimai grindžiami įrodymais. Rekomenduojami vertinimo lygiai:
24.2.3.3. formuluodami išvadas, ekspertai turi siekti bendros nuomonės. Jeigu jos pasiekti nepavyksta, sprendimas priimamas balsų dauguma, tačiau ataskaitoje pateikiama ir kitos nuomonės ir nurodomi jų autoriai,
24.2.3.4. ekspertų rekomendacijos mokyklai rengiamos atsižvelgiant į vertinimo išvadas. Tobulintiniems aspektams nurodomi jų ištaisymo terminai,
24.2.4. rekomenduojama tokia galutinė ataskaitos struktūra:
24.2.5. Centras su išorinio vertinimo ataskaita supažindina Mokyklą, kuri per 10 dienų gali pateikti savo pastabas dėl ataskaitoje panaudotos informacijos tikslumo;
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
24.3. rekomendacijose Tarybai suformuluojama bendra išvada apie mokymo kokybę. Gali būti rekomenduota:
24.3.1. mokymo kokybė atitinka programoms keliamus reikalavimus. Tokia išvada padaroma, jeigu visos veiklos sritys įvertinamos lygiu „Atitinka reikalavimus“;
24.3.2. mokymo kokybė iš dalies atitinka programoms keliamus reikalavimus. Tokia išvada padaroma, kai nėra nė vieno vertinimo „Neatitinka reikalavimų“ ir lygiu „Iš dalies atitinka reikalavimus“ įvertintos ne daugiau kaip 3 veiklos sritys;
24.3.3. mokymo kokybė neatitinka programoms keliamų reikalavimų. Tokia išvada padaroma, kai bent viena iš veiklos sričių yra įvertinama lygiu „Neatitinka reikalavimų“ arba kai įvertinimų „Iš dalies atitinka reikalavimus“ skaičius viršija tris. Šuo atveju siūloma atlikti pakartotinį išorinį kokybės vertinimą;
24.4. Centras organizuoja Komisijos sprendimų bei išorinio Mokyklos vertinimo ekspertų išvadų svarstymą Tarybos posėdyje;
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
24.6. Ministerija, remdamasi Tarybos sprendimu bei Komisijos išvadomis, gali sustabdyti profesinio mokymo licencijos pagal tam tikras programas galiojimą;
25. Apeliacijos:
25.1. per dešimt dienų po žodinio ataskaitos paskelbimo Mokykla turi teisę pareikšti apeliaciją dėl mokymo kokybės įvertinimo. Apeliacijoje turi būti pateikti įrodymai, kodėl Mokykla nesutinka su ekspertų grupės vertinimu. Apeliacija pateikiama Tarybai;
25.2. Taryba per 30 dienų išnagrinėja apeliaciją, į posėdį pakviesdama ekspertų grupės ir Mokyklos atstovus. Jeigu nustatoma, kad ekspertų grupė pažeidė vertinimo procedūras, Taryba paskiria naują ekspertų grupę ir paskiria Centrui organizuoti pakartotinį vertinimą;
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
V. NAUJOS PROGRAMOS VERTINIMAS
26. Programa, kuri neįregistruota Studijų ir mokymo programų registre (toliau – Nauja programa), vertinama vadovaujantis 21–22.3.1 ir 22.3.3 punktais.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
27. Centras pateikia Komisijai programos vertinimo rezultatus ir organizuoja jų svarstymą kartu dalyvaujant programos rengėjams.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
28. Komisija priima vieną iš šių sprendimų:
28.1. Nauja programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
28.2. Nauja programa iš dalies užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą, tačiau reikia ją taisyti pagal pridedamas rekomendacijas. Šiuo atveju pataisyta programa ne vėliau kaip per 10 dienų teikiama vertinti pakartotinai.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
28.3. Nauja programa neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo. Ją reikia pertvarkyti iš esmės pagal pridedamas rekomendacijas ir pataisytą programą pateikti ne anksčiau kaip po vienerių metų.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
29. Esant 28.2 punkte nurodytam Komisijos sprendimui, po pakartotinio Komisijos posėdžio yra priimamas vienas iš šių sprendimų:
29.1. Mokymo programa pataisyta pagal pateiktas rekomendacijas ir užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
29.2. Mokymo programa pataisyta neatsižvelgiant į Komisijos pateiktas rekomendacijas ir neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
30. Komisijos sprendimas per 5 darbo dienas po pakartotinio posėdžio pateikiamas Ministerijai ir Mokyklai.
31. Esant Komisijos teigiamai vertinimo išvadai, sprendimas dėl mokymo programos įrašymo į Studijų ir mokymo programų registrą ir licencijos išdavimo arba jos pratęsimo priimamas Ministerijos nustatyta tvarka.
32. Esant Komisijos neigiamai vertinimo išvadai, mokymo programa į Studijų ir mokymo programų registrą neįrašoma ir licencija neišduodama arba nebepratęsiama.
Skyriaus pakeitimai:
Nr. ISAK-153, 2004-02-04, Žin., 2004, Nr. 22-676 (2004-02-10), i. k. 1042070ISAKISAK-153
2 priedas
Profesinės mokyklos pavadinimas:
Savianalizės ataskaitą rengusios
grupės sudėtis:
vardas, pavardėatsakomybė rengiant savianalizės ataskaitą
TURINYS
1. Įvadinė dalis:
2. Analitinė dalis:
1. ĮVADINĖ DALIS.
1.4. Mokyklos valdymas:
- organizacinė struktūra (pateikiamoje schemoje nurodyti darbuotojų skaičių kiekviename struktūriniame padalinyje)
- mokyklos taryba (nurodyti jos sudarymo datą, pagrindines veiklos kryptis, narių pavardes, pareigas)
- mokinių taryba (nurodyti sudarymo datą, pagrindines veiklos kryptis, narių pavardes, specialybę, kursą)
- kitos mokyklos savivaldoje dalyvaujančios struktūros
1.5. Bendri duomenys apie mokinius ir mokymo programas:
-nurodyti mokymo programų pavadinimus, kodus, pakopas, mokinių skaičių pagal kiekvieną mokymo programą ir bendrą mokinių skaičių
1 lentelė
Bendri duomenys apie mokinius ir mokymo programas
Eil. Nr. |
Programos kodas |
Programos pavadinimas |
Pakopa |
Mokinių skaičius |
|
2000 10 01 ** |
2001 10 01** |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bendras mokinių skaičius: |
|
|
1.5. Mokyklos veikla mokymo kokybei gerinti iki analizuojamo laikotarpio (retrospektyviai peržiūrėti ir išvardyti kiekvienais metais vykusius mokymo programų ir mokyklos veiklos kokybės tyrimus):
2. ANALITINĖ DALIS.
Atliekama mokyklos veiklos analizė pagal turinyje nurodytas 6 veiklos sritis ir pagal papildomai, mokyklos nuožiūra, pasirinktas veiklos sritis. Kiekvienai veiklos sričiai reikia išskirti ne daugiau kaip 5 stipriąsias bei 5 tobulintinas pusės. Analizę pagal minėtas veiklos sritis įforminti nurodytos formos lentelėse (4 ir 5 lentelės forma).
3. VEIKSMŲ PLANAS KOKYBEI TOBULINTI.
Veiksmų planas kokybei tobulinti yra skirtas mokymo programų ir mokyklos veiklos kokybei tobulinti. Šis planas, paremtas ataskaitos analitinės dalies medžiaga, turi būti lakoniškas ir labai konkretus, nurodantis terminus ir vykdytojus. Jis neturi atkartoti mokyklos strateginio vystymo plano, tačiau nuorodos į atitinkamus strateginio vystymosi plano punktus pageidautinos.
6 lentelė
Veiksmų planas kokybei tobulinti
Eil. Nr. |
Tobulintinos veiklos sritys
|
Užduotys |
Atsakingi asmenys |
Įgyvendinimo terminai |
Įgyvendinimo įrodymai |
1 |
Mokymo programos |
|
|
|
|
2 |
Mokymas ir mokymasis |
|
|
|
|
3 |
Parama mokiniams |
|
|
|
|
4 |
Mokinių pasiekimai |
|
|
|
|
5 |
Ištekliai |
|
|
|
|
6 |
Valdymo struktūra, išoriniai ir vidiniai ryšiai, plėtra |
|
|
|
|
7 |
Kitos, mokyklos nuomone, svarbios veiklos sritys |
|
|
|
|
4. PRIEDAI.
Savianalizės ataskaitos prieduose rekomenduojama pateikti tą informaciją, kuri įrodo vieną ar kitą analitinės dalies teiginį (anketos, grafikai, lentelės ir kt.). Prieduose galima pateikti mokyklos teisės aktus, į kuriuos apeliuojama analitinėje dalyje, bei apibendrintą tyrimų medžiagą. Rengiant savianalizės ataskaitą, būtina atsižvelgti į tai, kad išorinio vertinimo metu ekspertai galės pareikalauti visos medžiagos apie vieną ar kitą ataskaitoje analizuotą procesą. Todėl nebūtina ataskaitos prieduose stengtis pateikti visą medžiagą, kuria remiantis buvo vykdoma analizė.
______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-153, 2004-02-04, Žin., 2004, Nr. 22-676 (2004-02-10), i. k. 1042070ISAKISAK-153
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. 73 "Dėl Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarkos" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. 73 "Dėl Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarkos pakeitimo" pakeitimo