Įsakymas netenka galios 2010-09-08:

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-1435, 2010-08-27, Žin., 2010, Nr. 105-5436 (2010-09-07), i. k. 1102070ISAK00V-1435

Dėl Formaliojo profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2006-02-08 iki 2010-09-07

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2001, Nr. 65-2390, i. k. 1012070ISAK00000073

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MOKYMO KOKYBĖS VERTINIMO PROFESINĖSE MOKYKLOSE TVARKOS PAKEITIMO

 

2001 m. sausio 18 d. Nr. 73

Vilnius

 

Tvirtinu Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarką (pridedama).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2001 01 18

įsakymu Nr. 73

 

MOKYMO KOKYBĖS VERTINIMO PROFESINĖSE MOKYKLOSE TVARKA

 

I. KOKYBĖS VERTINIMO SISTEMOS STRUKTŪRA, JOS DALYVIŲ FUNKCIJOS IR VERTINIMO TIPAI

 

1. Mokymo kokybės vertinimo struktūros:

1.1. Profesinio mokymo kokybės vertinimo taryba (toliau – Taryba);

1.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Profesinio ir tęstinio mokymo departamento Profesinio mokymo skyrius (toliau – ŠMM skyrius);

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

1.3. Profesinio mokymo metodikos centras (toliau – Centras);

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

1.4. Centrinė profesinio mokymo ekspertų komisija (toliau – Komisija).

2. Taryba skiriama švietimo ir mokslo ministro (toliau – Ministro). Taryba yra ekspertinė institucija. Jos nariais skiriami aukštųjų, aukštesniųjų mokyklų dėstytojai/mokytojai, socialiniai partneriai ir kitų institucijų atstovai. Tarybos funkcijos:

2.1. teikti siūlymus Švietimo ir mokslo ministerijai (toliau – Ministerijai) dėl mokymo kokybės vertinimo sistemos tobulinimo profesinėse mokyklose (toliau – Mokyklose);

2.2. tvirtinti mokymo kokybės vertinimo Mokyklose ekspertų grupių narius ir jų pirmininkus;

2.3. analizuoti vertinimo rezultatus ir teikti išvadas Ministerijai dėl mokymo kokybės vertinimo Mokyklose.

Tarybos veiklą reglamentuoja Ministro patvirtinti Tarybos nuostatai.

3. ŠMM skyrius yra Švietimo ir mokslo ministerijos padalinys. ŠMM skyrius organizuoja programų įteisinimą, siūlo jas įregistruoti Studijų ir mokymo programų registre bei papildyti profesinio mokymo licencijas mokyti pagal naujas programas.

4. Centro funkcijos:

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

4.1. vykdyti Tarybos ir Komisijos sekretoriato funkcijas (rengti medžiagą posėdžiams, nutarimų projektus ir pan.);

4.2. kurti ekspertų duomenų banką ir organizuoti ekspertų mokymą;

4.3. organizuoti mokymo kokybę vertinančių ekspertų grupių darbą;

4.4. konsultuoti Mokyklas kokybės vertinimo klausimais, padėti joms mokyti personalą efektyviam vidiniam kokybės vertinimui;

4.5. atlikti mokymo programų (toliau – programų) atitikimo Vyriausybės ir ministerijų dokumentų, reglamentuojančių profesinį rengimą, pirminį įvertinimą;

4.6. koordinuoti išorinio Mokyklų vertinimo ataskaitų rengimą ir organizuoti jų paskelbimą;

4.7. kaupti ir apibendrinti informaciją apie kokybės užtikrinimą pasaulyje ir Lietuvoje, skleisti gerąją patirtį.

5. Komisija veikia prie Centro. Komisiją sudaro aukštųjų, aukštesniųjų bei profesinių mokyklų dėstytojai/mokytojai, socialiniai partneriai ir kitų institucijų atstovai. Komisijos funkcijos:

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

5.1. nustatyti programų atitikimą profesinį mokymą reglamentuojančius dokumentus;

5.2. analizuoti ir apibendrinti programų ekspertų išvadas;

5.3. teikti Tarybai pasiūlymus dėl programų kokybės;

5.4. teikti Mokykloms rekomendacijas dėl programų tobulinimo.

5.5. Komisijos sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

6. Vertinimo tipai:

6.1. išorinis mokyklos vertinimas;

6.2. programos vertinimas.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

II. SAVIANALIZĖ

 

7. Mokykla pati kuria vidinę kokybės laidavimo sistemą, kuri yra pritaikyta prie konkrečių uždavinių, susiklosčiusių tradicijų, valdymo ypatumų bei esamų išteklių.

8. Savianalizės procesą sudaro*:

8.1. koordinavimo grupės, vadovaujamos vieno iš mokyklos vadovų, sudarymas;

8.2. savianalizės planavimas. Apibrėžiami principai, nustatomi savianalizės tikslai ir uždaviniai, detalizuojama savianalizės metodika, numatomi vykdymo terminai, pasiskirstoma darbais bei atsakomybe;

8.3. veiklos sričių išskyrimas ir apibrėžimas. Išskiriamos veiklos sritys ir nustatomi kriterijai bei būdai, kuriais remiantis bus ieškoma įrodymų ir patvirtinimų;

8.4. personalo mokymas;

8.5. įrodymų rinkimas. Analizuojami mokyklos dokumentai (ataskaitos, planai, protokolai, įsakymai, mokyklos inspektavimo knyga ir kita), stebimos pamokos, sisteminami anketų ir klausimynų pagalba surinkti duomenys bei naudojama informacija, gauta pokalbių ir diskusijų metu. Įrodymai renkami iš darbo vietų, iš specialiai sumodeliuotos veiklos, iš formalių testų, iš savęs vertinimo anketų, taip pat iš ankstesnių pasiekimų;

8.6. vertinimas. Nustatomi vertinimo kriterijai ir jų įvertinimo balai;

8.7. ataskaitos rengimas. Išryškinamos Mokyklos veiklos sričių stipriosios ir tobulintinosios pusės, sudaromas veiksmų planas kokybei tobulinti;

8.8. veiksmų plano įgyvendinimas bei stebėjimas.

9. Mokykla kokybės laidavimo proceso įgyvendinime savianalizę atlieka šiais atvejais:

9.1. vykdant kasmetinę savianalizę, kurios išvados panaudojamos vidiniam mokymo kokybės tobulinimui;

9.2. vykdant Mokyklos išorinį vertinimą;

9.3. teikiant tvirtinti naują programą. Šiuo atveju reikia įsitikinti naujos programos reikalingumu ir įvertinti programos realizavimo galimybes.

10. Pagrindinis savianalizės dokumentas yra ataskaita, kuri atitinka šiuos reikalavimus:

10.1. ataskaitos pobūdis – analitinis. Ataskaitoje nurodomos kiekvienos srities stipriosios ir tobulintinosios pusės bei pateikiamas veiksmų planas kokybei tobulinti;

10.2. ataskaitoje pateikiama analitinė informacija, paremta savianalizės metu surinktais įrodymais;

10.3. ataskaitoje rekomenduojama laikytis lakoniškumo principo, todėl įrodymus patvirtinanti medžiaga pateikiama prieduose.

11. Mokykla pati nustato vidinę savianalizės ataskaitos formą.

12. Vykdant išorinį Mokyklos vertinimą savianalizės ataskaitoje pateikiama:

12.1. įvadinė dalis. Šioje dalyje pateikiama trumpa mokyklos veiklos apžvalga, mokyklos misija ir tikslai, valdymo struktūra, duomenys apie mokinius ir programas bei mokyklos veikla mokymo kokybei tobulinti;

12.2. analitinė dalis. Mokyklos veiklos kokybė analizuojama pagal apibrėžtas veiklos sritis, nurodomos jų stipriosios bei tobulintinosios pusės ir pateikiami jų konkretūs įrodymai. Yra išskiriamos šios sritys**:

1) ištekliai;

2) mokymas ir mokymasis;

3) mokinių pasiekimai;

4) mokymo programos;

5) parama mokiniams;

6) valdymo struktūra, išoriniai ir vidiniai ryšiai, plėtra;

12.3. veiksmų planas kokybei tobulinti. Planas sudaromas remiantis ataskaitos analitinės dalies medžiaga, nurodant tobulintinas veiklos sritis, terminus ir vykdytojus. Jis turi būti lakoniškas ir konkretus;

12.4. priedai. Ataskaitos prieduose pateikiama apibendrinta informacija, įrodanti vieną ar kitą analitinės dalies teiginį.

Anketos, klausimynai, stebėjimų aprašymai ir kita savianalizės proceso metu surinkta medžiaga galutinėje savianalizės ataskaitoje nepateikiama, ji kaupiama mokykloje ir pateikiama paprašius išorinio vertinimo komisijai.

13. Neteko galios nuo 2006-02-08

Punkto naikinimas:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin. 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

14. Savianalizės pateikimo tvarką ir formą kiekvienu atveju nustato Švietimo ir mokslo ministerija.***

15. Vykdant kasmetinę savianalizę mokykla pati nustato savo veiklos vertinimo sritis. Mokykla išskiria tuo metu aktualiausias analizės sritis, suformuluoja vertinimo kriterijus bei nusprendžia, kur ir kaip bus ieškoma įrodymų patvirtinimų.

 

III. DOKUMENTŲ PATEIKIMAS VERTINIMUI

 

16. Mokykla pateikia Centrui programos vertinimo paraišką, vadovaudamasi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. sausio 17 d. įsakymu Nr. ISAK-90 (Žin., 2006, Nr. 8-302).

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

17. Centras registruoja Mokyklos pateiktus dokumentus.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

IV. IŠORINIS MOKYKLŲ VERTINIMAS

 

18. Išorinis Mokyklos vertinimas grindžiamas tokiais principais:

18.1. vertinimo tikslas – gerinti mokymo kokybę;

18.2. vertinimas planuojamas glaudžiai bendradarbiaujant su Mokyklomis;

18.3. savianalizė yra pagrindinė vertinimo dalis. Išorinis vertinimas vykdomas tik išnagrinėjus Mokyklos savianalizės ataskaitą ir įvertinus programas.

19. Išorinį Mokyklos vertinimą inicijuoja Ministerija pagal nustatytą ir patvirtintą grafiką.

20. Išorinis Mokyklos vertinimas Mokyklose atliekamas kas 5 metus.

 

IV.1. PROGRAMOS VERTINIMAS

 

21. Programos vertinimą sudaro trys etapai: administracinis vertinimas; techninis vertinimas; ekspertinis vertinimas.

21.1. Administracinį ir techninį vertinimus atlieka Centro darbuotojai; ekspertinį – Centro paskirti nepriklausomi ekspertai. Nepriklausomus ekspertus parenka Centras, atsižvelgdamas į jų kvalifikaciją bei patirtį. Nepriklausomais ekspertais gali būti aukštųjų, aukštesniųjų, profesinių mokyklų dėstytojai / mokytojai ir socialinių partnerių bei kitų institucijų atstovai.

21.2. Kiekvieno vertinimo metu užpildoma vertinimo lentelė, kurią pasirašo už vertinimą atsakingas asmuo. Vertinimo lenteles rengia ir tvirtina Centras.

22. Programos vertinimas:

22.1. Administracinio vertinimo etape nustatoma, ar su programos vertinimo paraiška yra pateikti visi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše nurodyti dokumentai. Jei pateikti ne visi reikiami dokumentai, Centras Mokyklai siunčia raštą, kuriame nurodo per nustatytą terminą (nuo 5 iki 10 darbo dienų) pateikti trūkstamus dokumentus. Jei Mokykla per nustatytą terminą trūkstamų dokumentų nepateikia arba pateikia ne visus dokumentus, Centras priima sprendimą programą atmesti. Priėmęs sprendimą atmesti programą, Centras per 5 darbo dienas informuoja Mokyklą apie priimtą sprendimą. Nustačius, kad yra pateikti visi Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše nurodyti dokumentai, programa teikiama kitam vertinimo etapui.

22.2. Techninio vertinimo etape įvertinama:

22.2.1. Programos atitiktis bendriesiems programos parametrams, nurodytiems Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos apraše;

22.2.2. Programos atitiktis pagrindinio profesinio mokymo įstaigų mokymo planams;

22.2.3. Programos standartizuotos dalies atitiktis atitinkamam Profesinio rengimo standartui arba bazinės programos (tam tikra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre programa, kuri teikiama kaip pavyzdinė nesant atitinkamo profesinio rengimo standarto) standartizuotai daliai arba švietimo ir mokslo ministro bei socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. ISAK-771/A1-91 patvirtintiems Profesinio rengimo standartų rengimo, atnaujinimo ir įteisinimo nuostatams ir Profesinio rengimo standarto struktūrai ir struktūrinių dalių paaiškinimams (Žin., 2003, Nr. 56-2512);

22.2.4. nustačius, kad bent pagal vieną iš 22.2.1–22.2.3 punktų atitiktis nėra pakankama, Programa kartu su informaciniu raštu, kuriame nurodyti Programos trūkumai, nedelsiant grąžinama Mokyklai pataisyti per Centro nustatytą terminą (nuo 5 iki 15 darbo dienų). Jei Mokykla per nustatytą terminą Programos nepataiso arba pataiso iš dalies, Centras priima sprendimą Programą atmesti. Priėmęs sprendimą atmesti Programą, Centras per 5 darbo dienas informuoja Mokyklą apie priimtą sprendimą. Nustačius, kad atitiktis pagal visus 22.2.1–22.2.3 punktus yra pakankama, Programa teikiama kitam vertinimo etapui.

22.3. Ekspertinio vertinimo etape nustatoma, ar: Programos standartizuota dalis visiškai atspindi siekiamą kvalifikaciją (vertinama tik tuo atveju, jei Programa nėra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre); Programos turinys leidžia pasiekti numatytą kvalifikaciją; specializacija parinkta tinkamai (vertinama tik tuo atveju, jei Programoje yra numatyta specializacija. Jei Programoje numatytos kelios specializacijos, kiekviena iš jų vertinama atskirai).

22.3.1. Programos ekspertinį vertinimą atlieka du Centro paskirti nepriklausomi ekspertai. Kiekvienas iš jų užpildo ekspertinio vertinimo lenteles, pasirinkdamas vieną iš sprendimų: Programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą; Programa neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo;

22.3.2. jei Programa yra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre, tačiau Mokyklai ji yra nauja, Centras, vadovaudamasis ekspertinio vertinimo išvadomis, priima vieną iš sprendimų:

22.3.2.1. teikti siūlymą Švietimo ir mokslo ministerijai dėl Programos įteisinimo Mokyklai, kai abiejų ekspertų išvada – „Programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą“;

22.3.2.2. grąžinti Programą Mokyklai, siūlant iš esmės ją tobulinti, kai abiejų ekspertų išvada – „Programa neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo“. Šiuo atveju Mokykla gali teikti Programą pakartotinai vertinti po vienerių metų;

22.3.2.3. skirti trečią ekspertą papildomai Programos ekspertiniam vertinimui atlikti, kai ekspertų išvados nesutampa. Jei šis ekspertas Programą įvertina teigiamai, sprendimas dėl Programos įteisinimo priimamas vadovaujantis 22.3.2.1 punktu, jei neigiamas – 22.3.2.2 punktu;

22.3.2.4. pateikti Programos vertinimo rezultatus Komisijai, kuri svarsto Programos vertinimo rezultatus ir priima vieną iš sprendimų, nurodytų V skyriuje;

22.3.3. jei Programa nėra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre, Centras Programos vertinimo rezultatus pateikia Komisijai, kuri svarsto Programos vertinimo rezultatus ir priima vieną iš sprendimų, nurodytų V skyriuje.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

IV.2. MOKYKLOS IŠORINIS VERTINIMAS

 

23. Pasiruošimas Mokyklos išoriniam vertinimui:

23.1. ekspertų grupių sudarymas:

23.1.1. išorinį vertinimą atlieka 3–5 ekspertų grupė, kurios sudėtyje yra aukštųjų, aukštesniųjų, profesinių mokyklų dėstytojai/mokytojai, socialinių partnerių ir kitų institucijų atstovai. Vienas iš ekspertų yra paskiriamas grupės pirmininku;

23.1.2. ekspertų grupės nariais gali būti tik specialius apmokymus išklausę asmenys;

23.1.3. grupės darbui organizuoti ir jos dokumentacijai tvarkyti Centras skiria savo darbuotoją – ekspertų grupės administratorių, kuris likus ne mažiau kaip 10 dienų iki vertinimo pradžios supažindina Mokyklą su ekspertų grupės sudėtimi. Mokykla gali informuoti Centrą apie tai, kad kuris nors numatytas ekspertas dėl argumentuotų priežasčių yra nepriimtinas;

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

23.1.4. ekspertų grupės pirmininkas paskirsto grupės nariams užduotis, nustato darbų apimtį, atsako už išvadų bei rekomendacijų tinkamą pateikimą;

23.2. ekspertų grupių apsilankymai vertinamose Mokyklose organizuojami pagal Ministerijos patvirtintą ir su Mokyklomis suderintą grafiką.

24. Vertinimas:

24.1. išorinis Mokyklos vertinimas atliekamas po to, kai Komisija pateikia išvadas apie Mokykloje vykdomas programas;

24.2. vertinimo etapai:

24.2.1. nagrinėjama savianalizės ataskaita ir Komisijos išvados dėl programų kokybės bei formuluojami vizito klausimai;

24.2.2. vizitas į Mokyklą. Vizito trukmė – dvi-trys dienos. Apsilankymo metu stebimos pamokos ir vyksta atskiri susitikimai su direktoriumi ir kitais administracijos darbuotojais, mokytojais ir mokiniais, socialiniais partneriais ir kitais, su Mokyklos veikla susijusiais, asmenimis;

24.2.3. vertinimo ataskaitos rengimas:

24.2.3.1. ataskaitos projektas parengiamas vizito metu,

24.2.3.2. ekspertų grupė vertina kiekvieną savianalizės ataskaitoje pateiktą veiklos sritį ir suformuluoja išvadą apie veiklos duotoje srityje atitikimą Mokykloje vykdomų programų keliamus reikalavimus. Teikiami įvertinimai grindžiami įrodymais. Rekomenduojami vertinimo lygiai:

24.2.3.2.1. atitinka reikalavimus,

24.2.3.2.2. iš dalies atitinka reikalavimus, veiklą reikia tobulinti,

24.2.3.2.3. neatitinka reikalavimų, veikloje yra esminių trūkumų,

24.2.3.3. formuluodami išvadas, ekspertai turi siekti bendros nuomonės. Jeigu jos pasiekti nepavyksta, sprendimas priimamas balsų dauguma, tačiau ataskaitoje pateikiama ir kitos nuomonės ir nurodomi jų autoriai,

24.2.3.4. ekspertų rekomendacijos mokyklai rengiamos atsižvelgiant į vertinimo išvadas. Tobulintiniems aspektams nurodomi jų ištaisymo terminai,

24.2.3.5. ataskaitos projektas ir bendra išvada paskelbiama viešai baigiantis vizitui,

24.2.3.6. galutinė ataskaita parengiama ne vėliau kaip per 30 dienų po vizito. Redaguojant ataskaitą, viešai paskelbtos vertinimo išvados negali būti keičiamos;

24.2.4. rekomenduojama tokia galutinė ataskaitos struktūra:

24.2.4.1. vertinimo paskirtis ir tikslai,

24.2.4.2. trumpa vertinamos Mokyklos charakteristika,

24.2.4.3. trumpas vertinimo proceso aprašymas,

24.2.4.4. veiklos sričių įvertinimas, pateikiant įrodymus,

24.2.4.5. rekomendacijos Tarybai,

24.2.4.6. rekomendacijos Mokyklai;

24.2.5. Centras su išorinio vertinimo ataskaita supažindina Mokyklą, kuri per 10 dienų gali pateikti savo pastabas dėl ataskaitoje panaudotos informacijos tikslumo;

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

24.3. rekomendacijose Tarybai suformuluojama bendra išvada apie mokymo kokybę. Gali būti rekomenduota:

24.3.1. mokymo kokybė atitinka programoms keliamus reikalavimus. Tokia išvada padaroma, jeigu visos veiklos sritys įvertinamos lygiu „Atitinka reikalavimus“;

24.3.2. mokymo kokybė iš dalies atitinka programoms keliamus reikalavimus. Tokia išvada padaroma, kai nėra nė vieno vertinimo „Neatitinka reikalavimų“ ir lygiu „Iš dalies atitinka reikalavimus“ įvertintos ne daugiau kaip 3 veiklos sritys;

24.3.3. mokymo kokybė neatitinka programoms keliamų reikalavimų. Tokia išvada padaroma, kai bent viena iš veiklos sričių yra įvertinama lygiu „Neatitinka reikalavimų“ arba kai įvertinimų „Iš dalies atitinka reikalavimus“ skaičius viršija tris. Šuo atveju siūloma atlikti pakartotinį išorinį kokybės vertinimą;

24.4. Centras organizuoja Komisijos sprendimų bei išorinio Mokyklos vertinimo ekspertų išvadų svarstymą Tarybos posėdyje;

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

24.5. Tarybos sprendimas per 5 darbo dienas po posėdžio pateikiamas Ministerijai ir Mokyklai;

24.6. Ministerija, remdamasi Tarybos sprendimu bei Komisijos išvadomis, gali sustabdyti profesinio mokymo licencijos pagal tam tikras programas galiojimą;

24.7. vertinimo ataskaita skelbiama viešai.

25. Apeliacijos:

25.1. per dešimt dienų po žodinio ataskaitos paskelbimo Mokykla turi teisę pareikšti apeliaciją dėl mokymo kokybės įvertinimo. Apeliacijoje turi būti pateikti įrodymai, kodėl Mokykla nesutinka su ekspertų grupės vertinimu. Apeliacija pateikiama Tarybai;

25.2. Taryba per 30 dienų išnagrinėja apeliaciją, į posėdį pakviesdama ekspertų grupės ir Mokyklos atstovus. Jeigu nustatoma, kad ekspertų grupė pažeidė vertinimo procedūras, Taryba paskiria naują ekspertų grupę ir paskiria Centrui organizuoti pakartotinį vertinimą;

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

25.3. po pakartotinio vertinimo apeliacija nepriimama.

 

V. NAUJOS PROGRAMOS VERTINIMAS

 

26. Programa, kuri neįregistruota Studijų ir mokymo programų registre (toliau – Nauja programa), vertinama vadovaujantis 21–22.3.1 ir 22.3.3 punktais.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

27. Centras pateikia Komisijai programos vertinimo rezultatus ir organizuoja jų svarstymą kartu dalyvaujant programos rengėjams.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

28. Komisija priima vieną iš šių sprendimų:

28.1. Nauja programa užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

28.2. Nauja programa iš dalies užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą, tačiau reikia ją taisyti pagal pridedamas rekomendacijas. Šiuo atveju pataisyta programa ne vėliau kaip per 10 dienų teikiama vertinti pakartotinai.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

28.3. Nauja programa neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo. Ją reikia pertvarkyti iš esmės pagal pridedamas rekomendacijas ir pataisytą programą pateikti ne anksčiau kaip po vienerių metų.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

29. Esant 28.2 punkte nurodytam Komisijos sprendimui, po pakartotinio Komisijos posėdžio yra priimamas vienas iš šių sprendimų:

29.1. Mokymo programa pataisyta pagal pateiktas rekomendacijas ir užtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimą.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

29.2. Mokymo programa pataisyta neatsižvelgiant į Komisijos pateiktas rekomendacijas ir neužtikrina numatytos kvalifikacijos įgijimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

 

30. Komisijos sprendimas per 5 darbo dienas po pakartotinio posėdžio pateikiamas Ministerijai ir Mokyklai.

31. Esant Komisijos teigiamai vertinimo išvadai, sprendimas dėl mokymo programos įrašymo į Studijų ir mokymo programų registrą ir licencijos išdavimo arba jos pratęsimo priimamas Ministerijos nustatyta tvarka.

32. Esant Komisijos neigiamai vertinimo išvadai, mokymo programa į Studijų ir mokymo programų registrą neįrašoma ir licencija neišduodama arba nebepratęsiama.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. ISAK-153, 2004-02-04, Žin., 2004, Nr. 22-676 (2004-02-10), i. k. 1042070ISAKISAK-153

 

 

 

1 priedas

 

 

 

 


0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

2 priedas

Profesinės mokyklos pavadinimas:

 

 

 

SAVIANALIZĖS ATASKAITA

 

 

 

 

 

 

 

Savianalizės ataskaitą rengusios

grupės sudėtis:

vardas, pavardėatsakomybė rengiant savianalizės ataskaitą

 

 

 

 

 

 

 

Atsakingas asmuo:

vardas, pavardėpareigosparašastel. Nr.

 

 

 

______________


TURINYS

 

1. Įvadinė dalis:

1.1. Trumpa mokyklos veiklos apžvalga.

1.2. Mokyklos misija.

1.3. Mokyklos tikslai.

1.4. Mokyklos valdymas.

1.5. Bendri duomenys apie mokinius ir mokymo programas.

1.6. Mokyklos veikla mokymo kokybei gerinti iki analizuojamo laikotarpio.

1.7. Trumpas savianalizės metodikos apibūdinimas analizuojamu laikotarpiu.

 

2. Analitinė dalis:

2.1. Ištekliai.

2.2. Mokymas ir mokymasis.

2.3. Mokinių pasiekimai.

2.4. Mokymo programos.

2.5. Parama mokiniams.

2.6. Valdymo struktūra, išoriniai ir vidiniai ryšiai, plėtra.

2.7. Kitos, mokyklos nuomone, svarbios veiklos sritys.

 

3. Veiksmų planas kokybei tobulinti.

 

4. Priedai.

______________


1. ĮVADINĖ DALIS.

 

1.1. Trumpa mokyklos veiklos apžvalga.

 

1.2. Mokyklos misija.

 

1.3. Mokyklos tikslai.

 

1.4. Mokyklos valdymas:

- organizacinė struktūra (pateikiamoje schemoje nurodyti darbuotojų skaičių kiekviename struktūriniame padalinyje)

- mokyklos taryba (nurodyti jos sudarymo datą, pagrindines veiklos kryptis, narių pavardes, pareigas)

- mokinių taryba (nurodyti sudarymo datą, pagrindines veiklos kryptis, narių pavardes, specialybę, kursą)

- kitos mokyklos savivaldoje dalyvaujančios struktūros

 

1.5. Bendri duomenys apie mokinius ir mokymo programas:

-nurodyti mokymo programų pavadinimus, kodus, pakopas, mokinių skaičių pagal kiekvieną mokymo programą ir bendrą mokinių skaičių

 

1 lentelė

Bendri duomenys apie mokinius ir mokymo programas

 

Eil. Nr.

Programos kodas

Programos pavadinimas

Pakopa

Mokinių skaičius

2000 10 01 **

2001 10 01**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bendras mokinių skaičius:

 

 

 

** duomenys turi atitikti profesinės mokyklos ataskaitą ŠV – 04

 

2 lentelė

Duomenys apie suteikiamas kvalifikacijas

 

Eil. Nr.

Programos pavadinimas

Suteikiama kvalifikacija

 

 

 

 

 

 

 

1.5. Mokyklos veikla mokymo kokybei gerinti iki analizuojamo laikotarpio (retrospektyviai peržiūrėti ir išvardyti kiekvienais metais vykusius mokymo programų ir mokyklos veiklos kokybės tyrimus):

 

3 lentelė

 

Mokymo programų ir mokyklos veiklos kokybės tyrimai nuo 1998 m. iki analizuojamo laikotarpio

 

Nr.

Laikotarpis

Mokymo programų ir mokyklos veiklos kokybės tyrimai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6. Trumpas savianalizės metodikos apibūdinimas analizuojamu laikotarpiu (aprašyti, kaip atlikta savianalizė, kaip išaiškintos problemos, kaip surinkti įrodymai, kaip dažnai atliekami tyrimai, kaip paskirstyta darbų atsakomybė, kokiuose dokumentuose įforminta kokybės laidavimo sistema):

 

2. ANALITINĖ DALIS.

 

Atliekama mokyklos veiklos analizė pagal turinyje nurodytas 6 veiklos sritis ir pagal papildomai, mokyklos nuožiūra, pasirinktas veiklos sritis. Kiekvienai veiklos sričiai reikia išskirti ne daugiau kaip 5 stipriąsias bei 5 tobulintinas pusės. Analizę pagal minėtas veiklos sritis įforminti nurodytos formos lentelėse (4 ir 5 lentelės forma).

 

2.1. Veiklos sritis (pvz., Ištekliai: žmogiškieji – pedagoginiai darbuotojai ir jų kvalifikacija, materialieji – mokymo bazė: patalpos, įranga, priemonės)

4 lentelė

Nr.

Stipriosios pusės

Įrodymai

 

 

 

 

 

 

 

5 lentelė

Nr.

Tobulintinos pusės

Įrodymai

 

 

 

 

 

 

 

3. VEIKSMŲ PLANAS KOKYBEI TOBULINTI.

 

Veiksmų planas kokybei tobulinti yra skirtas mokymo programų ir mokyklos veiklos kokybei tobulinti. Šis planas, paremtas ataskaitos analitinės dalies medžiaga, turi būti lakoniškas ir labai konkretus, nurodantis terminus ir vykdytojus. Jis neturi atkartoti mokyklos strateginio vystymo plano, tačiau nuorodos į atitinkamus strateginio vystymosi plano punktus pageidautinos.

 

6 lentelė

 

Veiksmų planas kokybei tobulinti

 

Eil. Nr.

Tobulintinos veiklos sritys

 

Užduotys

Atsakingi asmenys

Įgyvendinimo terminai

Įgyvendinimo įrodymai

1

Mokymo programos

 

 

 

 

2

Mokymas ir mokymasis

 

 

 

 

3

Parama mokiniams

 

 

 

 

4

Mokinių pasiekimai

 

 

 

 

5

Ištekliai

 

 

 

 

6

Valdymo struktūra, išoriniai ir vidiniai ryšiai, plėtra

 

 

 

 

7

Kitos, mokyklos nuomone, svarbios veiklos sritys

 

 

 

 

 

4. PRIEDAI.

 

Savianalizės ataskaitos prieduose rekomenduojama pateikti tą informaciją, kuri įrodo vieną ar kitą analitinės dalies teiginį (anketos, grafikai, lentelės ir kt.). Prieduose galima pateikti mokyklos teisės aktus, į kuriuos apeliuojama analitinėje dalyje, bei apibendrintą tyrimų medžiagą. Rengiant savianalizės ataskaitą, būtina atsižvelgti į tai, kad išorinio vertinimo metu ekspertai galės pareikalauti visos medžiagos apie vieną ar kitą ataskaitoje analizuotą procesą. Todėl nebūtina ataskaitos prieduose stengtis pateikti visą medžiagą, kuria remiantis buvo vykdoma analizė.

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. ISAK-153, 2004-02-04, Žin., 2004, Nr. 22-676 (2004-02-10), i. k. 1042070ISAKISAK-153

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. 73 "Dėl Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarkos" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. ISAK-175, 2006-02-02, Žin., 2006, Nr. 15-545 (2006-02-07), i. k. 1062070ISAKISAK-175

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 18 d. įsakymo Nr. 73 "Dėl Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarkos pakeitimo" pakeitimo

 

 



* Savianalizės procesas yra aprašomas leidinyje „Vidinės kokybės užtikrinimo profesinėse mokyklose vadovas“.

 

** Veiklos sritys yra aprašomos leidinyje „Vidinės kokybės užtikrinimo profesinėse mokyklose vadovas“.

 

*** Savianalizės ataskaitos formos pavyzdys pateiktas prieduose.