Suvestinė redakcija nuo 2013-11-27 iki 2014-07-24

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 92-4392, i. k. 1112070ISAK00V-1170

 

Nauja redakcija nuo 2012-04-15:

Nr. V-636, 2012-04-06, Žin. 2012, Nr. 44-2180 (2012-04-14), i. k. 1122070ISAK000V-636

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL AUKŠTOSIOS MOKYKLOS REALIŲJŲ IŠTEKLIŲ VERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2011 m. liepos 1 d. Nr. V-1170

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugsėjo 22 d. nutarimo Nr. 1317 „Dėl Aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo tvarkos aprašo ir Aukštųjų mokyklų akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 113-5760) 2.1 punktu:

1. T v i r t i n u pridedamą Aukštosios mokyklos realiųjų išteklių vertinimo metodiką (toliau – metodika).

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. pagal metodikos 8.2 punktą aukštoji mokykla ar užsienio aukštosios mokyklos filialas Lietuvos Respublikoje (toliau – aukštoji mokykla) pradedami vertinti nuo 2014 m. sausio 1 dienos;

2.2. pagal metodikos 9 punktą aukštoji mokykla pradedama vertinti nuo 2013 m. sausio 1 dienos;

2.3. apskaičiuojant metodikos 8.9 punkte nurodytą rodiklį 2009 metų ir 2010 metų duomenims taikoma 40 procentų studijų pakopos ribinė (minimali) vertė, 2011 metų duomenims – 50 procentų studijų pakopos ribinė (minimali) vertė;

2.4. Neteko galios nuo 2013-11-27

Punkto naikinimas:

Nr. V-1097, 2013-11-20, Žin. 2013, Nr. 121-6148 (2013-11-26), i. k. 1132070ISAK00V-1097

 

2.5. Neteko galios nuo 2013-11-27

Punkto naikinimas:

Nr. V-1097, 2013-11-20, Žin. 2013, Nr. 121-6148 (2013-11-26), i. k. 1132070ISAK00V-1097

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1170

(Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2012 m. balandžio 6 d. įsakymo Nr. V-636

redakcija)

 

AUKŠTOSIOS MOKYKLOS REALIŲJŲ IŠTEKLIŲ VERTINIMO METODIKA

 

IBENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aukštosios mokyklos realiųjų išteklių vertinimo metodika (toliau – Metodika) nustato aukštosios mokyklos ar užsienio aukštosios mokyklos filialo Lietuvos Respublikoje realiųjų (materialiųjų ir žmogiškųjų) išteklių vertinimo principus, vertinimo sritis, vertinimo eigą ir rodiklius.

2. Aukštosios mokyklos realiųjų išteklių (toliau – realieji ištekliai) vertinimo tikslas – įvertinti aukštosios mokyklos realiųjų išteklių atitiktį Metodikoje nustatytiems minimaliems studijų sąlygų ir organizavimo kokybės reikalavimams.

3. Metodika taikoma vertinant valstybines ir nevalstybines aukštąsias mokyklas bei užsienio aukštųjų mokyklų filialus, veikiančius Lietuvos Respublikoje (toliau – aukštoji mokykla).

4. Metodikoje aukštosios mokyklos personalas grupuojamas ir struktūruojamas taip:

4.1. Administracija – aukštosios mokyklos darbuotojai (vadovai ir jų pavaduotojai, tarnybų, departamentų, skyrių, laboratorijų ir kitų padalinių vadovai ir jų pavaduotojai), kurie turi teisę pagal savo kompetenciją duoti privalomus nurodymus pavaldiems darbuotojams, išskyrus aukštųjų mokyklų akademinių padalinių, t. y. aukštosios mokyklos padalinių, kurių pagrindinė veikla yra studijų vykdymas ir (arba) moksliniai tyrimai ir eksperimentinė (socialinė, kultūrinė) plėtra ir kurie įeina į kitų akademinių padalinių sudėtį, darbuotojus.

4.2. Darbuotojai, teikiantys pagalbą vykdant mokslinius tyrimus – aukštosios mokyklos darbuotojai, kurie teikia pagalbą vykdant mokslinius tyrimus (laborantai, elektros ir mechanikos technikai, medicininių krypčių technikai ir kt.).

4.3. Darbuotojai, teikiantys pagalbą vykdant studijas – aukštosios mokyklos darbuotojai, kurie teikia akademinę, socialinę, sveikatos priežiūros pagalbą (bibliotekininkai, dekanatų studijų administratoriai, akademinių tarnybų ir studijų skyrių darbuotojai, karjeros konsultantai ir kt.).

4.4. Dėstytojai – aukštosios mokyklos darbuotojai, einantys profesoriaus, docento, lektoriaus, asistento pareigas aukštojoje mokykloje.

4.5. Kiti darbuotojai – aukštosios mokyklos darbuotojai, kurie vykdo akademines ir ūkines finansines funkcijas aukštojoje mokykloje, ir kiti specialistai (sekretoriai, programuotojai, teisininkai, finansininkai, buhalteriai, ryšių su visuomene specialistai, auditoriai ir kiti specialistai), išskyrus ūkio personalą bei darbuotojus, dirbančius Europos Sąjungos lėšomis finansuojamuose projektuose.

4.6. Mokslo darbuotojai – aukštosios mokyklos tyrėjai, einantys vyriausiojo mokslo darbuotojo, vyresniojo mokslo darbuotojo, mokslo darbuotojo, jaunesniojo mokslo darbuotojo pareigas aukštojoje mokykloje.

4.7. Ūkio personalas – aukštosios mokyklos darbuotojai, kurie vykdo ūkines funkcijas (vairuotojai, sargai, valgyklų darbuotojai, bendrabučių prižiūrėtojai, dailidės, santechnikai, elektrikai ir kt.).

5. Metodikoje visos darbo dienos ir viso darbo laiko ekvivalentai suprantami taip:

5.1. Menininko pilnojo darbo laiko ekvivalentas – tai aukštojoje mokykloje dirbančių meno darbuotojų skaičius, gaunamas sudėjus visų meno darbuotojų užimtus etatus ir 1/3 visų meno dėstytojų užimtų etatų; matavimo vienetas – etatas per metus.

5.2. Mokslininko pilnojo darbo laiko ekvivalentas – tai aukštojoje mokykloje dirbančių mokslininkų skaičius, gaunamas sudėjus visų institucijos mokslo darbuotojų, turinčių mokslo laipsnį, užimtus etatus ir 1/3 visų dėstytojų, turinčių mokslo laipsnį, užimtų etatų; matavimo vienetas – etatas per metus.

5.3. Studento visos darbo dienos ekvivalentas – tai aukštosios mokyklos nuolatinės (dieninių) studijų formos studentų skaičiaus ir ištęstinės (vakarinių, neakivaizdinių) studijų formos studentų skaičiaus padauginto iš koeficiento 0,7 suma.

6. Realiųjų išteklių vertinimas remiasi aukštosios mokyklos finansine atskaitomybe, oficialiais statistiniais duomenimis ir aukštųjų mokyklų apklausos rezultatais.

 

II. REALIŲJŲ IŠTEKLIŲ VERTINIMO SRITYS IR RODIKLIAI

 

7. Realiųjų išteklių atitiktis minimaliems studijų sąlygų ir organizavimo kokybės reikalavimams įvertinama pagal:

7.1. materialiųjų išteklių studijoms pakankamumą ir prieinamumą;

7.2. atliekamų mokslinių, taikomųjų tyrimų (mokslinės veiklos), profesionalaus meno veiklos aprėptį;

7.3. pedagoginio ir administracinio personalo sudėtį, struktūrą ir kvalifikaciją;

7.4. priimamų į studijas studentų akademinį pasirengimą ir pasirenkamų studijų motyvaciją, studentų skaičiaus kaitą;

7.5. aukštosios mokyklos valstybės biudžeto lėšų naudojimo veiksmingumą.

8. Aukštosios mokyklos materialiųjų išteklių studijoms pakankamumas ir prieinamumas nustatomas pagal šiuos rodiklius:

8.1. bendrojo patalpų ploto, tenkančio vienam studentui, rodiklį;

8.2. pastatų ir patalpų atnaujinimo rodiklį;

8.3. technologinės (meninės kūrybos) įrangos atnaujinimo rodiklį;

8.4. bibliotekos (bibliotekų) fondų atnaujinimo rodiklį;

8.5. bibliotekos (bibliotekų) fizinių darbo vietų rodiklį;

8.6. bibliotekos (bibliotekų) kompiuterizuotų darbo vietų rodiklį;

8.7. aukštosios mokyklos belaidžiu ryšiu dengiamo bendrojo patalpų ploto rodiklį;

8.8. informacinių technologijų išteklių atnaujinimo rodiklį;

8.9. lėšų, vidutiniškai tenkančių vienam studentui studijų srityse, rodiklį.

9. Atliekamų mokslinių, taikomųjų tyrimų (mokslinės veiklos), profesionalaus meno veiklos aprėptis nustatoma pagal Mokslo ir studijų institucijų mokslo (meno) darbų vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. V-1128 (Žin., 2010, Nr. 86-4569; 2011, Nr. 48-2335).

10. Aukštosios mokyklos pedagoginio ir administracinio personalo sudėtis, struktūra ir kvalifikacija nustatoma pagal šiuos rodiklius:

10.1. studentų skaičiaus, tenkančio vienam dėstytojui, rodiklį;

10.2. studentų skaičiaus, tenkančio vienam darbuotojui, teikiančiam pagalbą studijų ir mokslinių tyrimų vykdymui, rodiklį;

10.3. dėstytojų, turinčių mokslo laipsnį (pripažintų menininkų), užimtų etatų ir bendro dėstytojų užimtų etatų santykio rodiklį;

10.4. dėstytojų, einančių  antraeiles pareigas, t. y. laisvu nuo darbo pagrindinėje darbovietėje metu, užimtų etatų ir bendro dėstytojų užimtų etatų santykio rodiklį;

10.5. aukštosios mokyklos administracijos kartu su kitais darbuotojais užimtų etatų ir dėstytojų kartu su mokslo darbuotojais užimtų etatų santykio rodiklį;

10.6. aukštosios mokyklos administracijos kartu su kitais darbuotojais užimtų etatų ir aukštosios mokyklos studentų visos darbo dienos ekvivalentu santykio rodiklį.

11. Aukštosios mokyklos priimamų studijuoti asmenų akademinis pasirengimas ir pasirenkamų studijų motyvacija, studentų skaičiaus kaita nustatomi pagal šiuos rodiklius:

11.1. ataskaitiniais metais nutraukusiųjų studijas skaičiaus ir bendro studentų skaičiaus santykio rodiklį;

11.2. trečiosios pakopos studentų skaičiaus ir antrosios pakopos kartu su vientisųjų studijų studentais skaičiaus santykio rodiklį;

11.3. įstojusiųjų į aukštosios mokyklos pirmosios pakopos ir vientisąsias studijas  konkursinių balų pagal studijų programas rodiklį.

12. Aukštosios mokyklos valstybės biudžeto lėšų naudojimo veiksmingumas nustatomas pagal šiuos rodiklius:

12.1. aukštosios mokyklos absolventų, užregistruotų Lietuvos darbo biržoje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža), skaičiaus ir bendro absolventų skaičiaus santykio rodiklį;

12.2. aukštojo mokslo kvalifikaciją valstybės finansuojamose studijų vietose įgijusių pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų absolventų dalies nuo įstojusiųjų į pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų valstybės finansuojamas vietas rodiklį;

12.3. aukštojo mokslo kvalifikaciją valstybės finansuojamose studijų vietose įgijusių antrosios pakopos absolventų dalies nuo įstojusiųjų į antrosios pakopos valstybės finansuojamas studijų vietas rodiklį;

12.4. mokslo (meno) daktaro laipsnį valstybės finansuojamose studijų vietose įgijusiųjų dalies nuo įstojusiųjų į trečiosios pakopos valstybės finansuojamas studijų vietas rodiklį.

 

III. REALIŲJŲ IŠTEKLIŲ VERTINIMO RODIKLIŲ APSKAIČIAVIMAS IR JŲ REIKŠMIŲ VERTINIMAS

 

13. Aukštosios mokyklos materialiųjų išteklių studijoms pakankamumas ir prieinamumas vertinami pagal šiuos rodiklius:

13.1. Bendrojo patalpų ploto, tenkančio vienam studentui, rodiklis (toliau – BPPR):

13.1.1. Rodiklis apskaičiuojamas pagal formulę:

BPPR=P/SSVDDE,

kur P yra aukštosios mokyklos bendrasis patalpų, išskyrus specialų valstybės saugomų objektų statusą turinčių pastatų, tiesiogiai nesusijusių su studijų veikla, plotas (nuosavybės, patikėjimo, panaudos teise, nuomos ir (arba) kitais teisėtais pagrindais valdomos patalpos, išskyrus kitiems subjektams perduotų valdyti ir (arba) naudotis patalpų plotą (nuomos ar kitais teisėtais pagrindais), o SSVDDE yra studentų skaičius visos darbo dienos ekvivalentu.

13.1.2. Rodiklio ribinei vertei apskaičiuoti taikomi koeficientai:

 

Studijų sritis

Koeficientai aukštosioms mokykloms

Humanitariniai mokslai (H)

7

Socialiniai mokslai (S)

7

Fiziniai mokslai (F)

12

Biomedicinos mokslai (B)

12

Technologijos mokslai (T)

12

Menai (M)

10

 

13.1.3. Rodiklio ribinė (minimali) vertė BPPRmin konkrečiai aukštajai mokyklai skaičiuojama, įvertinus studijuojančių skaičių trijose studijų sričių grupėse: humanitarinių ir socialinių mokslų (pirma grupė), fizinių, biomedicinos ir technologijos (antra grupė) bei menų (trečia grupė) pagal formulę:

BPPRmin=7xSDHS+12xSDFBT+10xSDM,

kur SDHS yra studentų, studijuojančių humanitarinių ir socialinių, SDFBT - studentų, studijuojančių fizinių, biomedicinos ir technologijos, SDM – studentų, studijuojančių menų, studijų srityse dalis. Studentų, studijuojančių humanitarinių ir socialinių, fizinių, biomedicinos ir technologijos, ir menų studijų sričių grupėse, dalys apskaičiuojamos pagal formules:

SDi=SSVDDEi/SSVDDE, i=HS, FBT ir M,

kur SSVDDEHS, SSVDDEFBT, SSVDDEM atitinkamai yra humanitarinių ir socialinių, fizinių, biomedicinos ir technologijos bei menų sričių grupėse studijuojančių studentų skaičius visos darbo dienos ekvivalentu.

13.2. Pastatų ir patalpų atnaujinimo rodiklis (toliau – PARU):

13.2.1. Rodiklis nustatomas kaip aukštosios mokyklos metinių išlaidų, skirtų pastatų ir patalpų atnaujinimo ir remonto darbams, santykis su aukštosios mokyklos disponuojamu bendruoju patalpų plotu (lt/kv.m) pagal formulę:

PARU=PAL/P,

kur PAL yra penkerių kalendorinių metų metinio vidurkio pastatų ir patalpų atnaujinimo išlaidos, išskyrus unikalių, specialų valstybės saugomų objektų statusą turinčių pastatų, tiesiogiai nesusijusių su studijų veikla, atnaujinimo išlaidas bei išlaidas, skirtas parkams, rekreacinėms zonoms, stadionams ir kt. teritorijoms sutvarkyti. P – kaip nurodyta Metodikos 13.1.1 punkte.

13.2.2. Rodiklio ribinei vertei apskaičiuoti taikomi koeficientai:

Studijų sritis

Koeficientai aukštosioms mokykloms

H

14

S

14

F

25

B

25

T

25

M

14

13.2.3. Rodiklio ribinė (minimali) vertė apskaičiuojama pagal formulę:

PARUmin=14xSDHS+25xSDFBT+14xSDM,

kur SDi apskaičiuojama taip, kaip aprašyta Metodikos 13.1.3 punkte.

13.3. Technologinės (meninės kūrybos) įrangos atnaujinimo rodiklis (toliau – TIAR):

13.3.1. Rodiklis nustatomas aukštosios mokyklos penkerių kalendorinių metų metinio vidurkio patirtų išlaidų technologinei (meninės kūrybos) įrangai, kuri tiesiogiai skirta studijoms ir mokslui, įgyti ar išsinuomoti, ir studentų skaičiaus visos darbo dienos ekvivalentu santykiu pagal formulę:

TLAR=LTI/SSVDDE,

kur LTI yra penkerių metų metinio vidurkio išlaidos technologinei (meninės kūrybos) įrangai įgyti ar išsinuomoti ataskaitiniu laikotarpiu, litais.

13.3.2. Rodiklio ribinei vertei apskaičiuoti taikomi koeficientai:

Studijų sritis

Koeficientai universitetams

Koeficientai kolegijoms

H

100

50

S

100

50

F

400

300

B

400

300

T

400

300

M

200

100

13.3.3. Rodiklio ribinė (minimali) vertė universitetams apskaičiuojama pagal formulę:

TLAR=100xSDHS+400xSDFBT+200xSDM,

o kolegijoms – pagal formulę:

TLAR=50xSDHS+300xSDFBT+100xSDM,

kur SDi apskaičiuojama taip, kaip aprašyta Metodikos 13.1.3 punkte.

13.4. Bibliotekos (bibliotekų) fondų atnaujinimo rodiklis (toliau – BFAR):

13.4.1. Rodiklis apskaičiuojamas aukštosios mokyklos metinių išlaidų bibliotekos (bibliotekų) fondams atnaujinti ir studentų skaičiaus visos darbo dienos ekvivalentu santykiu pagal formulę:

 BFAR=LBFA/SSVDDE,

kur LBFA yra bibliotekos (bibliotekų) fondų atnaujinimo išlaidos ataskaitiniu laikotarpiu, litais.

13.4.2. Taikoma minimali norminė vertė universitetams – 40, o kolegijoms – 20.

13.5. Bibliotekos (bibliotekų) fizinių darbo vietų rodiklis (toliau – BDVR):

13.5.1. Rodiklis nustatomas studentų skaičiaus, apskaičiuojamo visos darbo dienos ekvivalentu, ir bibliotekos (bibliotekų) fizinių darbo (neįskaitant kompiuterizuotų darbo vietų) vietų, padaugintų iš darbo laiko, santykiu pagal formulę:

 BDVR=SSVDDE/BDVSxK,

kur BDVS yra bibliotekos (bibliotekų) fizinių darbo vietų, neįskaitant kompiuterizuotų darbo vietų, skaičius, h – vidutinė bibliotekos (bibliotekų) darbo laiko trukmė per savaitę valandomis, bibliotekos (bibliotekų) darbo laiko koeficientas K=h/40. Tais atvejais, kai K>2, K reikšmė prilyginama skaičiui 2.

13.5.2. Rodiklio ribinei vertei apskaičiuoti taikomi koeficientai:

Studijų sritys

Koeficientai universitetams

Koeficientai kolegijoms

H

14

14

S

14

14

F

20

26

B

20

26

T

20

26

M

24

31

13.5.3. Rodiklio ribinė (maksimali) vertė universitetams apskaičiuojama pagal formulę:

 BDVRmaks=14xSDHS+20xSDFBT+24xSDM,

o kolegijoms – pagal formulę:

 BDVRmaks=14xSDHS+26xSDFBT+31xSDM,

kur SDi  apskaičiuojama taip, kaip aprašyta Metodikos 13.1.3 punkte.

13.6. Bibliotekos (bibliotekų) kompiuterizuotų darbo vietų rodiklis (toliau – BKDVR):

13.6.1. Rodiklis apskaičiuojamas studentų skaičiaus visos darbo dienos ekvivalentu ir bibliotekos (bibliotekų) kompiuterizuotų darbo vietų skaičiaus santykiu pagal formulę:

 BKDVR=SSVDDE/BKDVS,

kur BKDVS yra bibliotekos (bibliotekų) kompiuterizuotų darbo vietų skaičius.

13.6.2. Rodiklio ribinei vertei apskaičiuoti taikomi koeficientai:

Studijų sritis

Koeficientai aukštosioms mokykloms

H

150

S

150

F

250

B

250

T

250

M

200

13.6.3. Rodiklio ribinė (maksimali) vertė apskaičiuojama vienodai aukštosioms mokykloms pagal formulę:

 BKDVRmaks=150xSDHS+250xSDFBT+200xSDM,

kur SDi apskaičiuojama taip, kaip aprašyta Metodikos 13.1.3 punkte.

13.7. Aukštosios mokyklos belaidžiu ryšiu dengiamo bendrojo patalpų ploto rodiklis:

13.7.1. Norminės (minimalios) ribinės šio rodiklio vertės universitetams ir kolegijoms – 50 procentų dengiamo aukštosios mokyklos patalpų ploto P, kaip nurodyta 13.1.1 punkte.

13.8. Informacinių technologijų išteklių atnaujinimo rodiklis (toliau – IIR):

13.8.1. Rodiklis apskaičiuojamas išlaidų, skirtų aukštosios mokyklos visai kompiuterinei bei programinei įrangai įgyti ir(ar) išsinuomoti, įskaitant technologinę (meninės kūrybos) informacinių technologijų įrangą, ir studentų skaičiaus visos darbo dienos ekvivalentu santykiu pagal formulę:

IIR=LILA/SSVDDE,

kur LIIA yra penkerių metų išlaidų aukštosios mokyklos kompiuteriams ir programinei įrangai įgyti ir (arba) išsinuomoti metinis vidurkis, litais.

13.8.2. Rodiklio ribinei vertei apskaičiuoti taikomi koeficientai:

Studijų sritis

Koeficientai universitetams

Koeficientai kolegijoms

H

60

40

S

60

40

F

80

60

B

80

60

T

80

60

M

30

20

13.8.3. Rodiklio ribinė (minimali) vertė universitetams apskaičiuojama pagal formulę:

IIRmin=60xSDHS+80xSDFBT+30xSDM,

o kolegijoms – pagal formulę:

 IIRmin=40xSDHS+60xSDFBT+20xSDM,

kur SDi apskaičiuojama taip, kaip aprašyta Metodikos 13.1.3 punkte.

13.9. Lėšų, vidutiniškai tenkančių vienam studentui studijų srityse, rodiklis (toliau – LS):

13.9.1. Lėšos, tenkančios vienam studentui studijų srityse ir pakopose (LSip, kur i – studijų sritis (i=F, B, T, H, S, M), p – studijų pakopa (p=B, M, V, D)), apskaičiuojamos, atskirai pavasario ir rudens studijų semestrams gautų studijoms lėšų sumą dalijant iš to semestro studentų skaičiaus. Lėšos, tenkančios vienam studentui studijų pakopoje, apskaičiuojamos pagal formulę:

 LSp=suma(i)LSipxkip, kip=SSip/SSp, suma(i)kip=1,

čia SSip – i studijų srityje p studijų pakopoje studijuojančių studentų skaičius, SSp – p studijų pakopoje studijuojančių studentų skaičius.

13.9.2. Vertinimo rodiklis apskaičiuojamas pagal formulę:

 NSKp=suma(i)(kip(2-nip)/3)NSKip, kip=SSip/SSp, suma(i)kip=1, nip=SSNip/SSip,

 NSKip=suma(j)kipjNSKipj, kipj=SSipj/SSip, suma(j) kipj=1,

čia NSKp – norminė p studijų pakopos kaina, NSKip – norminė i studijų srities p studijų pakopos kaina, NSKipj norminė nuolatinių studijų i studijų srities p studijų pakopos j studijų finansavimo krypčių grupės kaina, SSipj – i studijų srities p studijų pakopos j studijų finansavimo krypčių grupėje studijuojančių studentų skaičius, SSNip – i studijų srities p studijų pakopos nuolatinių studijų studentų skaičius.

13.9.3. Studijų pakopos ribinė (minimali) vertė – 70 procentų aukštajai mokyklai apskaičiuotos norminės studijų pakopos kainos.

13.9.4. Rodiklio ribinė (minimali) vertė aukštosioms mokykloms – ne mažiau kaip 60 procentų apskaičiuotų ribinių (minimalių) verčių vykdomose studijų pakopose.

14. Atliekamų mokslinių, taikomųjų tyrimų (mokslinės veiklos), profesionalaus meno veiklos aprėptis nustatoma pagal Mokslo ir studijų institucijų mokslo (meno) darbų vertinimo metodiką:

14.1. Rodiklis apskaičiuojamas aukštosios mokyklos mokslo (meno) darbų mokslo srityje įvertį dauginant iš mokslininkų (menininkų) pilnojo darbo laiko ekvivalentu dalies mokslo srityje ir juos sudedant.

14.2. Rodiklio ribinė (minimali) vertė universitetams – 50 procentų nuo vidurkio, kuris apskaičiuojamas pagal visų universitetų įverčius, atmetus vieną mažiausią ir vieną didžiausią įvertį.

15. Aukštosios mokyklos pedagoginio ir administracinio personalo sudėtis, struktūra ir formalioji kvalifikacija vertinami pagal šiuos rodiklius:

15.1. Studentų skaičiaus, tenkančio vienam dėstytojui, rodiklis:

15.1.1. Rodiklis apskaičiuojamas visų studijų formų studentų skaičiaus (visos darbo dienos ekvivalentu) ir dėstytojų užimtų etatų skaičiaus srityje santykį padauginus iš studentų dalies srityje SDi ir juos sudedant. Jei dėstytojas dirba keliose studijų srityse, jo krūvis skaičiuojamas etato dalimis.

15.1.2. Studijų srities studentų skaičiui, tenkančiam vienam tos studijų srities dėstytojui, nustatomos šios ribinės (maksimalios) vertės:

Studijų sritis

Maksimali vertė aukštosioms mokykloms

H

25

S

30

F

20

B

20

T

20

M

10

15.1.3. Bendroji ribinė (maksimali) vertė apskaičiuojama sudedant sričių ribines (maksimalias) vertes, padaugintas iš studentų dalies atitinkamoje srityje SDi. SDi apskaičiuojama taip, kaip aprašyta Metodikos 13.1.3 punkte.

15.2. Studentų skaičiaus, tenkančio vienam darbuotojui, teikiančiam pagalbą studijų ir mokslinių tyrimų vykdymui, rodiklis:

15.2.1. Rodiklis apskaičiuojamas studentų skaičiaus (visos darbo dienos ekvivalentu) ir darbuotojų, teikiančių pagalbą studijų ir mokslinių tyrimų vykdymui, užimtų etatų skaičiaus santykį padauginus iš studentų dalies srityje SDi ir juos sudedant. Žemės ūkio mokslų srities darbuotojai ir trečiosios pakopos studentai priskiriami prie biomedicinos mokslų studijų srities.

15.2.2. Studijų srities studentų skaičiui, tenkančiam vienam tos studijų srities darbuotojui, teikiančiam pagalbą studijų ir mokslinių tyrimų vykdymui, nustatomos šios ribinės (maksimalios) vertės:

Studijų sritis

Maksimali vertė aukštosioms mokykloms

H

70

S

70

F

45

B

45

T

45

M

18

15.2.3. Bendroji ribinė (maksimali) vertė apskaičiuojama sudedant sričių ribines (maksimalias) vertes padaugintas iš studentų dalies atitinkamoje srityje SDiSDi apskaičiuojama taip, kaip aprašyta Metodikos 13.1.3 punkte.

15.3. Dėstytojų, turinčių mokslo laipsnį (pripažintų menininkų), užimtų etatų ir bendro dėstytojų užimtų etatų santykio rodiklis:

15.3.1. Rodiklio ribinė (minimali) vertė universitetams – 50 procentų, o kolegijoms – 5 procentai.

15.4. Dėstytojų, einančių antraeiles pareigas, t. y. laisvu nuo darbo pagrindinėje darbovietėje metu, užimtų etatų ir bendro dėstytojų užimtų etatų santykio rodiklis:

15.4.1. Rodiklio ribinės (maksimalios) vertės universitetams – 55 procentai, kolegijoms  –
65 procentai.

15.5. Aukštosios mokyklos administracijos kartu su kitais darbuotojais užimtų etatų ir dėstytojų kartu su mokslo darbuotojais užimtų etatų santykio rodiklis:

15.5.1. Rodiklio ribinė (maksimali) vertė aukštosioms mokykloms – 60 procentų.

15.6. Aukštosios mokyklos administracijos kartu su kitais darbuotojais užimtų etatų  ir aukštosios mokyklos studentų visos darbo dienos ekvivalentu santykio rodiklis:

15.6.1. Rodiklio ribinė (maksimali) vertė aukštosioms mokykloms – 25 procentai.

16. Aukštosios mokyklos priimamų studijuoti asmenų akademinis pasirengimas ir pasirenkamų studijų motyvacija, studentų skaičiaus kaita nustatomi pagal šiuos rodiklius:

16.1. Ataskaitiniais metais nutraukusiųjų studijas skaičiaus ir bendro studentų skaičiaus santykio, rodiklis:

16.1.1. Rodiklis apskaičiuojamas pagal studijų pakopas ataskaitiniais metais nutraukusiųjų studijas skaičiaus srityje ir bendro studentų skaičiaus srityje santykį padauginus iš studentų dalies studijų srityje ir juos sudedant.

16.1.2. Nutraukusiais studijas laikomi tie asmenys, kurių studijų sutartys buvo nutrauktos per ataskaitinį laikotarpį.

16.1.3. Ribinės vertės pirmajai pakopai bei vientisosioms studijoms:

Studijų sritis

Minimali riba procentais aukštosioms mokykloms

Maksimali riba procentais aukštosioms mokykloms

H

5

30

S

5

30

F

10

50

B

5

35

T

10

50

M

3

30

16.1.4. Ribinė (maksimali) vertė visose studijų srityse antrajai pakopai – 20 procentų, o trečiajai pakopai – 10 procentų.

16.1.5. Bendrosios ribinės (minimalios ir maksimalios) vertės apskaičiuojamos pagal studijų pakopas, sudedant sričių ribines vertes, padaugintas iš studentų dalies atitinkamoje studijų srityje.

16.1.6. Rodiklis atitinka reikalavimus, kai ne mažiau kaip 60 procentų subrodiklių pagal studijų pakopas tenkina ribines (minimalias) vertes (universitetai turi tenkinti reikalavimus dvejose iš trijų studijų pakopų, kolegijos – vienoje).

16.2. Trečiosios pakopos studentų skaičiaus ir antrosios pakopos kartu su vientisųjų studijų studentais skaičiaus santykio rodiklis:

16.2.1. Rodiklis apskaičiuojamas doktorantų skaičiaus studijų srityje ir visų antrosios pakopos ir vientisųjų studijų studentų skaičiaus srityje santykį padauginus iš doktorantų dalies srityje ir juos sudedant.

16.2.2. Doktorantai skaičiuojami pirmais studijų metais, o antrosios pakopos ir vientisųjų studijų studentai – paskutiniais studijų metais (paskutiniai kursai). Žemės ūkio srities doktorantai priskiriami prie biomedicinos mokslų studijų srities.

16.2.3. Rodiklio ribinė (minimali) vertė universitetams yra lygi 5 procentams.

16.3. Įstojusiųjų į aukštosios mokyklos pirmosios pakopos ir vientisąsias studijas konkursinių balų pagal studijų programas rodiklis:

16.3.1. Rodiklio ribinė (maksimali) vertė universitetui – 5 procentai įstojusiųjų su mažesniais nei 12 balų, o kolegijai – 5 procentai įstojusiųjų su mažesniais nei 7 balai.

16.3.2. Rodiklis atitinka reikalavimus, kai ne mažiau kaip 60 procentų studijų programų, į kurias buvo vykdytas bendrasis priėmimas, tenkina ribines (maksimalias) vertes.

17. Aukštosios mokyklos valstybės biudžeto lėšų naudojimo veiksmingumas nustatomas pagal šiuos rodiklius:

17.1. Aukštosios mokyklos absolventų, užregistruotų Lietuvos darbo biržoje, skaičiaus ir bendro tų metų absolventų skaičiaus santykio rodiklis:

17.1.1. Rodiklio ribinė (maksimali) vertė universitetams ir kolegijoms – 25 procentai.

17.2. Aukštojo mokslo kvalifikaciją valstybės finansuojamose studijų vietose įgijusių pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų absolventų dalies nuo įstojusiųjų į pirmosios pakopos ir vientisųjų studijų valstybės finansuojamas vietas rodiklis:

17.2.1. Rodiklis apskaičiuojamas studijų srities valstybės finansuojamų studentų, įgijusių aukštojo mokslo kvalifikaciją, skaičiaus ir priimtų valstybės finansuojamų studentų skaičiaus pirmoje studijų pakopoje ir vientisosiose studijose santykį padauginus iš priimtų studentų į pirmąją studijų pakopą ir vientisąsias studijas studijų srityje dalies valstybės finansuojamose vietose ir juos sudedant.

17.2.2. Ribinė (minimali) vertė  aukštosioms mokykloms – 70 procentų.

17.3. Aukštojo mokslo kvalifikaciją valstybės finansuojamose studijų vietose įgijusių antrosios pakopos absolventų dalies nuo įstojusiųjų į antrosios pakopos valstybės finansuojamas studijų vietas rodiklis:

17.3.1. Rodiklis apskaičiuojamas studijų srities valstybės finansuojamų studentų, įgijusių aukštojo mokslo kvalifikaciją, skaičiaus ir priimtų valstybės finansuojamų studentų skaičiaus antroje studijų pakopoje santykį padauginus iš priimtų studentų į antrąją studijų pakopą studijų srityje dalies valstybės finansuojamose studijų vietose ir juos sudedant.

17.3.2. Ribinė (minimali) vertė universitetams – 80 procentų.

17.4. Mokslo (meno) daktaro laipsnį valstybės finansuojamose studijų vietose įgijusiųjų dalies nuo įstojusiųjų į trečiosios pakopos valstybės finansuojamas studijų vietas rodiklis: 

17.4.1. Rodiklis apskaičiuojamas studijų srities valstybės finansuojamų asmenų, įgijusių mokslo (meno) daktaro laipsnį, skaičiaus ir priimtų valstybės finansuojamų studentų skaičiaus trečiojoje studijų pakopoje santykį padauginus iš priimtų studentų į trečiąją studijų pakopą studijų srityje dalies valstybės finansuojamose studijų vietose ir juos sudedant.

17.4.2. Vertinant trečiąją studijų pakopą imamas tų pačių priėmimo metų penkerių metų laikotarpis nuo įstojimo iki laipsnio įgijimo.

17.4.3. Ribinė (minimali) vertė universitetams – 70 procentų.

 

IV. REALIŲJŲ IŠTEKLIŲ STEBĖSENA IR VERTINIMAS

 

18. Realiųjų išteklių vertinimą organizuoja, jį atlieka ir nuolat realiųjų išteklių stebėseną vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau – ministerija) įgaliota institucija (toliau – įgaliota institucija).

19. Realiųjų išteklių rodikliams apskaičiuoti reikalingi duomenys imami iš oficialių statistikos šaltinių, valstybinių registrų (studentų, pedagogų, institucijų), informacinių sistemų (Švietimo valdymo informacinė sistema (toliau – ŠVIS), Atvira informavimo konsultavimo orientavimo sistema (toliau – AIKOS)) ir aukštųjų mokyklų.

20. Visos aukštosios mokyklos duomenis, reikalingus realiųjų išteklių stebėsenai ir (ar) vertinimui atlikti, teikia elektroniniu būdu pagal įgaliotos institucijos aukštosios mokyklos realiųjų išteklių vertinimo klausimyną, parengtą vadovaujantis Metodikos priedu bei pateiktą ŠVIS‘e. Praėjusių kalendorinių metų duomenys paprastai teikiami kasmet iki balandžio 1 dienos, tačiau įgaliota institucija, atsižvelgdama į aukštosios mokyklos išorinio vertinimo numatomus atlikimo terminus, gali kreiptis į aukštąją mokyklą dėl duomenų pateikimo kitokiais terminais.

21. Aukštosios mokyklos realiųjų išteklių duomenys saugomi, rodikliai apskaičiuojami ir jų skaitinės reikšmės pateikiamos ŠVIS‘e.

22. Įgaliota institucija atlieka aukštosios mokyklos realiųjų išteklių vertinimą vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro įsakymu ir jame numatytais terminais.

23. Įgaliota institucija, atlikdama realiųjų išteklių vertinimą, įvertina kiekvieną Metodikos 7 punkte nurodytą realiųjų išteklių vertinamąją sritį atskirai. Vertinamoji sritis vertinama ją sudarančių vertinamųjų metų rodiklių rezultatų vidurkį lyginant su atitinkamu vertinamųjų metų rodiklio ribinių verčių, nustatytų Metodikoje, vidurkiu.

24. Vertinamoji sritis vertinama teigiamai, ne mažiau kaip 50 procentų ją sudarančių rodiklių atitinkant Metodikoje nustatytus reikalavimus. Jei vertinamoji sritis šios sąlygos netenkina, vertinimas yra neigiamas.

25. Įgaliotos institucijos parengtoje išvadoje apie aukštosios mokyklos realiųjų išteklių atitiktį minimaliems studijų sąlygų ir organizavimo kokybės reikalavimams (toliau – išvada), pateikiama vertinamųjų sričių analizė ir apibendrinamasis vertinamosios srities įvertinimas, apibendrinamoji aukštosios mokyklos realiųjų išteklių vertinimo išvada ir rekomendacijos aukštajai mokyklai.

26. Įgaliota institucija išvadą pateikia institucijai, kuri priima sprendimą dėl aukštosios mokyklos įvertinimo, ir aukštajai mokyklai jų bendraisiais elektroninio pašto adresais, esančiais Švietimo ir mokslo institucijų registre. Įgaliota institucija išvadą teikia ŠVIS‘ui.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Realiųjų išteklių vertinimas atliekamas iš Švietimo ir mokslo ministerijai patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir kitų lėšų.

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. V-636, 2012-04-06, Žin., 2012, Nr. 44-2180 (2012-04-14), i. k. 1122070ISAK000V-636

 

 

Aukštosios mokyklos realiųjų išteklių

vertinimo metodikos

priedas

 

AUKŠTOSIOS MOKYKLOS REALIŲJŲ IŠTEKLIŲ VERTINIMO METODIKOS

DUOMENŲ, NAUDOJAMŲ RODIKLIAMS SKAIČIUOTI, SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Duomenys

Data, laikotarpis

Šaltinis

1

Aukštosios mokyklos bendrasis patalpų, išskyrus specialų valstybės saugomų objektų statusą turinčių pastatų, tiesiogiai nesusijusių su studijų veikla, plotas (nuosavybės teise) (kv. m)

Ataskaitinių metų gruodžio 31 d.

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

2

Aukštosios mokyklos patalpų, perduotų valdyti ir (arba) naudoti kitiems subjektams, plotas (kv. m)

3

Aukštosios mokyklos iš kitų subjektų gautų valdyti ir (arba) naudotis (patikėjimo, panaudos teise, nuomos ir (arba) kitais teisėtais pagrindais) patalpų plotas (kv. m)

4

Aukštosios mokyklos vidutinės metinės išlaidos (iš visų finansavimo šaltinių, t. y. valstybės biudžeto, projektų, privatizavimo ir t. t.) pastatų ir patalpų atnaujinimo ir remonto darbams (Lt)

Ataskaitinių ir ketverių ankstesnių kalendorinių metų metinis vidurkis

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

5

Aukštosios mokyklos vidutinės metinės išlaidos (iš visų finansavimo šaltinių, t. y. valstybės biudžeto, projektų, privatizavimo ir t. t.) technologinei (meninės kūrybos) įrangai (tik ilgalaikis turtas), tiesiogiai skirtai studijoms ir mokslui, įgyti (Lt)

Ataskaitinių ir ketverių ankstesnių kalendorinių metų metinis vidurkis

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

6

Aukštosios mokyklos vidutinės metinės išlaidos (iš visų finansavimo šaltinių, t. y. valstybės biudžeto, projektų, privatizavimo ir t. t.) technologinei (meninės kūrybos) įrangai (tik ilgalaikis turtas) tiesiogiai skirtai studijoms ir mokslui išsinuomoti (Lt)

7

Aukštosios mokyklos bibliotekos (bibliotekų) fondams atnaujinti per kalendorinius metus patirtos išlaidos (iš visų finansavimo šaltinių, t. y. valstybės biudžeto, projektų, privatizavimo ir t. t.) (Lt)

Ataskaitiniais kalendoriniais metais

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

8

Aukštosios mokyklos bibliotekos (bibliotekų) fizinių darbo vietų skaičius (vnt.)

Ataskaitiniais kalendoriniais metais

9

Aukštosios mokyklos bibliotekos (bibliotekų) kompiuterizuotų darbo vietų skaičius (vnt.)

10

Aukštosios mokyklos vidutinė bibliotekos darbo laiko trukmė per savaitę (val.)

Ataskaitiniais kalendoriniais metais

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

11

Aukštosios mokyklos bendrojo patalpų, išskyrus specialų valstybės saugomų objektų statusą turinčių pastatų, tiesiogiai nesusijusių su studijų veikla, ploto dalis, dengta belaidžiu ryšiu (proc.)

Ataskaitiniais kalendoriniais metais

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

12

Aukštosios mokyklos išlaidos (iš visų finansavimo šaltinių, t. y. valstybės biudžeto, projektų, privatizavimo ir t. t.), visai kompiuterinei bei programinei įrangai įgyti, įskaitant technologinės (meninės kūrybos) informacinių technologijų įrangą (tik ilgalaikis turtas) (Lt)

Ataskaitinių ir ketverių ankstesnių kalendorinių metų metinis vidurkis

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

13

Aukštosios mokyklos išlaidos (iš visų finansavimo šaltinių, t. y. valstybės biudžeto, projektų, privatizavimo ir t. t.) visos kompiuterinės bei programinės įrangos nuomai, įskaitant technologinę (meninės kūrybos) informacinių technologijų įrangą (tik ilgalaikis turtas) (Lt)

14

Aukštosios mokyklos lėšos, gautos rudens semestro studijų kainai apmokėti pagal studijų sritį ir pakopą (Lt)

Ataskaitinių metų rudens semestras

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

15

Aukštosios mokyklos lėšos, gautos pavasario semestro studijų kainai apmokėti pagal studijų sritį ir pakopą (Lt)

Ataskaitinių metų pavasario semestras

16

Aukštosios mokyklos administracijos ir kitų darbuotojų užimamų etatų skaičius

Ataskaitinių metų spalio 1 d.

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

17

Aukštosios mokyklos mokslo darbuotojų užimamų etatų skaičius

18

Aukštosios mokyklos dėstytojų, turinčių mokslo laipsnį, užimamų etatų skaičius

19

Aukštosios mokyklos dėstytojų, pripažintų menininkų, užimamų etatų skaičius

20

Aukštosios mokyklos dėstytojų, einančių antraeiles pareigas, t. y. laisvu nuo darbo pagrindinėje darbovietėje metu, užimamų etatų skaičius

21

Aukštosios mokyklos dėstytojų užimtų etatų skaičius pagal studijų sritis

22

Aukštosios mokyklos darbuotojų, teikiančių pagalbą vykdant mokslinius tyrimus, užimamų etatų skaičius pagal studijų sritis

23

Aukštosios mokyklos darbuotojų, teikiančių pagalbą vykdant studijas, užimamų etatų skaičius pagal studijų sritis

24

Aukštosios mokyklos studentų skaičius pagal studijų sritį, pakopą ir formą

Ataskaitinių metų spalio 1 d.

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

25

Aukštosios mokyklos studentų skaičius valstybės finansuojamose vietose pagal studijų sritį ir pakopą

26

Aukštosios mokyklos studentų skaičius pagal studijų sritį, pakopą ir formą

Ataskaitinių metų kovo 1 d.

27

Studijas aukštojoje mokykloje nutraukusių asmenų skaičius iš viso ir valstybės finansuojamose vietose pagal studijų pakopas

Ataskaitiniais metais pasibaigę studijų metai

28

Asmenų, įgijusių aukštojo mokslo kvalifikaciją iš viso ir valstybės finansuojamose vietose aukštojoje mokykloje, skaičius pagal studijų pakopas

29

Laidos, kuri ataskaitiniais metais įgijo aukštojo mokslo kvalifikaciją valstybės finansuojamose vietose, įstojusiųjų į valstybės finansuojamas vietas skaičius pagal studijų pakopas

30

Pirmo kurso doktorantų skaičius aukštojoje mokykloje

Po ataskaitinių metų sausio 1 d.

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

31

Antrosios pakopos ir vientisųjų studijų paskutinių kursų studentų skaičius aukštojoje mokykloje

Ataskaitinių metų spalio 1 d.

32

Įstojusiųjų į aukštąją mokyklą konkursiniai balai pagal studijų programas

Ataskaitinių metų spalio 1 d.

Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

33

Aukštosios mokyklos absolventų, užregistruotų Lietuvos darbo biržoje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža), skaičius

Poataskaitinių metų sausio 1 d.

Lietuvos darbo birža ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

34

Aukštosios mokyklos mokslinės veiklos vertinimo rezultatas pagal mokslo sritis

Už ataskaitinius metus

Lietuvos mokslo taryba ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

35

Aukštosios mokyklos mokslininkų (menininkų) pilnojo darbo laiko ekvivalentu skaičius pagal mokslo sritis

Už ataskaitinius metus

Lietuvos mokslo taryba ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

36

Aukštosios mokyklos studentų skaičius pagal studijų formas, programas ir finansavimo krypčių grupes

Ataskaitinių metų spalio 1 d.

Aukštosios mokyklos ir (arba) oficialiosios statistikos teikėjas

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. V-636, 2012-04-06, Žin., 2012, Nr. 44-2180 (2012-04-14), i. k. 1122070ISAK000V-636

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-636, 2012-04-06, Žin., 2012, Nr. 44-2180 (2012-04-14), i. k. 1122070ISAK000V-636

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. V-1170 "Dėl Aukštosios mokyklos realiųjų išteklių vertinimo metodikos patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-1097, 2013-11-20, Žin., 2013, Nr. 121-6148 (2013-11-26), i. k. 1132070ISAK00V-1097

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2012 m. balandžio 6 d. įsakymo Nr. V-636 "Dėl švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. V-1170 "Dėl Aukštosios mokyklos realiųjų išteklių vertinimo metodikos patvirtinimo" pakeitimo" pakeitimo