Suvestinė redakcija nuo 2012-07-18 iki 2013-12-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 1-39, i. k. 1062210ISAK0003-507
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LEIDIMŲ PRADĖTI NAUDOTI LIETUVOS RESPUBLIKOJE TRANSEUROPINĖS GELEŽINKELIŲ SISTEMOS STRUKTŪRINIUS POSISTEMIUS IR GELEŽINKELIŲ RIEDMENIS IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2006 m. gruodžio 22 d. Nr. 3-507
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2010, Nr. 12-557) 9 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindamas 2008 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje (nauja redakcija) (OL 2008 L 191, p. 1), 2009 m. spalio 16 d. Komisijos direktyvą 2009/131/EB, kuria iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje VII priedas (OL 2009 L 273, p. 12), Europos Komisijos 2011 m. kovo 3 d. sprendimą 2011/155/ES dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje 27 straipsnio 4 dalyje nurodyto informacinio dokumento skelbimo ir tvarkymo (OL 2011 L 63, p. 22) ir 2012 m. sausio 25 d. Komisijos sprendimą 2012/88/ES dėl transeuropinės geležinkelių sistemos kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių techninių sąveikos specifikacijų (OL 2012 L 51, p. 1),
Preambulės pakeitimai:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
Nr. 3-361, 2011-06-13, Žin., 2011, Nr. 74-3577 (2011-06-18), i. k. 1112210ISAK0003-361
Nr. 3-472, 2012-07-11, Žin., 2012, Nr. 84-4429 (2012-07-17), i. k. 1122210ISAK0003-472
1. Tvirtinu Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo
ministro 2006 m. gruodžio
22 d. įsakymu Nr. 3-507
LEIDIMŲ PRADĖTI NAUDOTI LIETUVOS RESPUBLIKOJE TRANSEUROPINĖS GELEŽINKELIŲ SISTEMOS STRUKTŪRINIUS POSISTEMIUS IR GELEŽINKELIŲ RIEDMENIS IŠDAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato šių leidimų išdavimo sąlygas, leidimų, laikinų, tipinių leidimų bei leidimų dublikatų išdavimo, leidimų keitimo bei pripažinimo, geležinkelių riedmenų bandomųjų važiavimų tvarką bei Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) ir pareiškėjų teises, pareigas ir atsakomybę.
2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bandomieji važiavimai – geležinkelių riedmenų bandomieji važiavimai Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūroje, atliekami Inspekcijos sprendimu, siekiant įsitikinti, kad geležinkelių riedmenys atitinka geležinkelių infrastruktūros techninius ir naudojimo ypatumus.
Esami geležinkelių riedmenys – geležinkelių riedmenys, kurie buvo ir yra naudojami Lietuvos Respublikoje ar kitose valstybėse.
Geležinkelių riedmenų projektas – naujų geležinkelių riedmenų įsigijimo arba esamų geležinkelių riedmenų esminio pakeitimo (rekonstravimo, modernizavimo) siekiant juos naudoti Lietuvos Respublikoje projektas, apimantis geležinkelių riedmenų konstrukcijos, veikimo, gamybos ir (ar) statybos, atitikties įvertinimo (sertifikavimo, bandymų, testų), įdiegimo, naudojimo ir techninės priežiūros, taip pat darbuotojų, kurie naudos Lietuvos Respublikoje šį posistemį, kvalifikacijos, sveikatos ir saugos darbe sąlygų reikalavimus.
Gerokai pažengęs projektas – projektuojamas, statomas ar įdiegiamas projektas, kuriam pagrįstas techninių specifikacijų pakeitimas gali turėti neigiamą teisinio, sutartinio, ekonominio, finansinio, socialinio ar aplinkosauginio pobūdžio poveikį.
Inspektavimas – Inspekcijos ir (arba) jos sudaromų komisijų atliekami posistemių, geležinkelių riedmenų patikrinimai, kurių metu pagal pareiškėjų pateiktus dokumentus, bendraujant su pareiškėjais ir lankantis atitinkamuose geležinkelių transporto objektuose nustatoma, ar geležinkelių riedmenų projektas ir (ar) posistemio projektas buvo vykdomas pagal suderintus reikalavimus, ar šio (-šių) projekto (-ų) įgyvendinimo rezultatai atitinka posistemiui ar geležinkelių riedmenims keliamus reikalavimus, ar esami geležinkelių riedmenys atitinka jiems keliamus reikalavimus, ar posistemis tinkamai integruojamas į geležinkelių sistemą, ar geležinkelių riedmenys tinkami naudoti Lietuvos Respublikos geležinkelių sistemos dalyje, kuri buvo nurodyta pareiškėjo prašyme, ar galės posistemis ir geležinkelių riedmenys visą jų naudojimo laiką atitikti jiems keliamus esminius reikalavimus esant normalioms veiklos (kai posistemis ir geležinkelių riedmenys tinkamai naudojami pagal paskirtį ir techniškai prižiūrimi) ir rizikos (kai faktiniai rizikos veiksniai neviršija planuotų) sąlygoms.
Leidimai – leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis ir leidimas pradėti naudoti posistemį.
Leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis – dokumentas, suteikiantis teisę pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje geležinkelių riedmenis, kuriems visai ar iš dalies netaikomos ar nepritaikytos TSS ir kuriems išduotas leidimas kitose Europos Sąjungos valstybėse, vadovaujantis šių valstybių teisės aktais, arba trečiosiose valstybėse, vadovaujantis tarptautinėmis sutartimis ir (ar) tarptautiniais susitarimais.
Leidimas pradėti naudoti posistemį – dokumentas, suteikiantis teisę pradėti naudoti posistemį Lietuvos Respublikoje.
Nepriklausomi geležinkelių transporto ekspertai – tai specialistai, kurie nesusiję darbo ar sutartiniais santykiais su pareiškėju, įstaigomis, atliekančiomis posistemio, geležinkelių riedmenų Europos bendrijos patikrą arba kitaip vertinančiomis jų atitiktį, arba organizacijomis, besiverčiančiomis veikla, kuri yra tapati veiklai, kuriai bus (yra) naudojamas posistemis, geležinkelių riedmenys.
Papildomas leidimas – leidimas Lietuvos Respublikoje naudoti geležinkelių riedmenis, kuriam anksčiau leidimas buvo išduotas kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse.
Pareiškėjas, kai prašoma išduoti leidimą pradėti naudoti geležinkelių riedmenis – geležinkelio įmonė (vežėjas), ketinanti gauti Lietuvos Respublikoje saugos sertifikato B dalį.
Pareiškėjas, kai prašoma išduoti leidimą pradėti naudoti posistemį – viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, geležinkelio įmonės (vežėjai), Lietuvos Respublikos asmenys: geležinkelių riedmenų, skirtų naudoti Lietuvos Respublikos teritorijoje esančioje transeuropinės geležinkelių sistemos dalyje, savininkai (jų įgalioti geležinkelių riedmenų valdytojai ir (ar) naudotojai). Kai atitinkamo posistemio TSS taikymo sritis išplečiama visai paprastųjų geležinkelių sistemai, pareiškėju laikomas taip pat kitas geležinkelių infrastruktūros valdytojas, kuriam nuosavybės teise priklauso privažiuojamieji geležinkelio keliai, vedantys prie terminalų ir pagrindinės uostų infrastruktūros, aptarnaujančių arba galinčių aptarnauti daugiau negu vieną naudotoją (jų įgalioti privažiuojamųjų geležinkelio kelių valdytojai ir (ar) naudotojai).
Posistemio projektas – naujo, rekonstruojamo ar modernizuojamo geležinkelių infrastruktūros (energetikos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos) ar geležinkelių riedmenų posistemio projektas, apimantis posistemio konstrukcijos, veikimo, gamybos ir (ar) statybos, atitikties įvertinimo (sertifikavimo, bandymų, testų), įdiegimo, naudojimo ir techninės priežiūros, taip pat darbuotojų, kurie eksploatuos Lietuvos Respublikos teritorijoje šį posistemį, kvalifikacijos, sveikatos ir saugos darbe sąlygų reikalavimus.
Projektas – posistemių projektas ir geležinkelių riedmenų projektas.
Serija – keletas identiškos konstrukcijos geležinkelių riedmenų.
Suderinti standartai – Europos standartizacijos komiteto (CEN), Europos elektrotechnikos standartizacijos komiteto (Cenelec) arba Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) pagal Europos Komisijos įgaliojimą nustatyti Europos standartai, kurie vienas arba kartu su kitais standartais yra teisės nuostatų laikymąsi užtikrinantys sprendimo būdai.
Tipas – geležinkelių riedmens tipas, pagal kurį nustatomos pagrindinės geležinkelių riedmens konstrukcijos charakteristikos, pateikiamos bendrajame tipo tyrimo sertifikate, kaip tai yra numatyta Europos Tarybos 1993 m. liepos 22 d. sprendimo 93/465/EEB dėl modulių, taikomų įvairiuose atitikties įvertinimo procedūrų etapuose, ir atitikties ženklo „CE“ žymėjimo ir naudojimo taisyklių, skirtų naudoti techninio derinimo direktyvose (OL 1993 L 220, p. 23) B modulio aprašyme.
Už techninę priežiūrą atsakingas subjektas – už geležinkelių riedmenį atsakingas subjektas, įregistruotas tokiu statusu Lietuvos Respublikos geležinkelių riedmenų ir konteinerių registre.
Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (Žin., 2004, Nr. 72-2489), Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2006, Nr. 42-1505; 2010, Nr. 12-557), Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 3-586 (Žin., 2005, Nr. 6-165), ir kituose teisės aktuose.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
3. Lietuvos Respublikoje nauji, modernizuoti arba rekonstruoti geležinkelių riedmenys ir posistemiai gali būti pradėti naudoti tik gavus atitinkamą leidimą pagal šių taisyklių reikalavimus, nebent kai leidimas pagal šias ir Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisykles nereikalingas.
31. Lietuvos Respublikoje galioja leidimai pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, išduoti kitose Europos Sąjungos valstybėse, išskyrus atvejus, nurodytus šių taisyklių 341 punkte.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
4. Šios taisyklės netaikomos kitokio nei 1435 mm ir 1520 mm vėžės pločio geležinkeliams ir privažiuojamiesiems geležinkelio keliams, kuriuos jų savininkas naudoja savo reikmėms.
5. Šios taisyklės netaikomos paprastųjų geležinkelių sistemos posistemiams (arba jų dalims), nepriklausantiems transeuropinei paprastųjų geležinkelių sistemai, taip pat privažiuojamiesiems geležinkelių keliams, vedantiems prie terminalų ir pagrindinės uostų infrastruktūros, aptarnaujantiems arba galintiems aptarnauti daugiau negu vieną naudotoją.
II. LEIDIMŲ IŠDAVIMAS
7. Leidimų išdavimo procedūrą sudaro du etapai:
7.1. pirmasis etapas – pareiškėjas informuoja Inspekciją apie planuojamą vykdyti (įgyvendinti) projektą ir Inspekcija pateikia išvadą dėl šio projekto;
8. Leidimų išdavimo etapų pradžios pagrindas yra prašymo išduoti leidimus ir reikiamų dokumentų pateikimas Inspekcijai. Prašymo formą ir dokumentų, kurie turi būti teikiami Inspekcijai kiekviename iš leidimų išdavimo etapų, sąrašą tvirtina Inspekcija. Inspekcija parengia ir savo interneto svetainėje (www. vgi. lt) paskelbia šių taisyklių taikymo vadovą.
81. Pareiškėjai, pateikę prašymą gauti leidimą pradėti naudoti Europos traukinių eismo valdymo sistemos (ERTMS) ir (arba) Europos traukinių kontrolės sistemos (ETCS) ir mobiliojo ryšio geležinkeliams (GSM-R) įrangą, be dokumentų, kurie teikiami šių taisyklių 8 punkte nurodyta tvarka, turi pateikti eksploatacinių bandymų scenarijus, pagal kuriuos tikrinama geležinkelio kelio kontrolės, valdymo ir signalizavimo posistemio ERTMS ir (arba) ETCS ir GSM-R dalis ir jos sąveika su atitinkama geležinkelių riedmenų kontrolės, valdymo ir signalizavimo posistemio dalimi. Reikalavimai eksploatacinių bandymų scenarijui nurodyti Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklėse, kurias tvirtina susisiekimo ministras.
Papildyta punktu:
Nr. 3-472, 2012-07-11, Žin., 2012, Nr. 84-4429 (2012-07-17), i. k. 1122210ISAK0003-472
III. PIRMASIS LEIDIMŲ IŠDAVIMO ETAPAS
9. Pareiškėjai, planuojantys vykdyti (įgyvendinti) projektą, kreipiasi į Inspekciją su prašymu pateikti išvadą dėl planuojamo projekto.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
10. Išanalizavusi pareiškėjo prašymą bei dokumentus, Inspekcija parengia ir pateikia pareiškėjui:
10.1. išvadą dėl planuojamo vykdyti (įgyvendinti) projekto tinkamumo užtikrinti sąveiką bei geležinkelių transporto eismo saugą arba
11. Šių taisyklių 10.1 punkte nurodytą išvadą Inspekcija privalo parengti ir pateikti pareiškėjui ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų, o šių taisyklių 10.2 punkte nurodytą išvadą – ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo ir reikiamų dokumentų gavimo dienos.
12. Jeigu pareiškėjas savo prašyme ir pateiktuose dokumentuose nurodo, kad ketina kreiptis į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją su prašymu suteikti išlygą netaikyti tam tikros TSS ar jos dalies, Inspekcija per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos pateikia pareiškėjui ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai savo nuomonę dėl šios išlygos ir sustabdo pareiškėjo prašymo nagrinėjimą, kol bus užbaigtos išlygos derinimo procedūros vadovaujantis Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių VII skyriaus nuostatomis.
IV. ANTRASIS LEIDIMŲ IŠDAVIMO ETAPAS
13. Pareiškėjai, gavę iš Inspekcijos 10.1 punkte nurodytą išvadą, įgyvendinę projektą ir pageidaujantys gauti leidimą, pateikia Inspekcijai prašymą išduoti leidimą.
14. Antrojo etapo metu patikrinama, ar projektas buvo vykdomas pagal suderintus reikalavimus, ar projekto įgyvendinimo rezultatai atitinka posistemiui ar geležinkelių riedmenims keliamus reikalavimus, ar esami geležinkelių riedmenys atitinka jiems keliamus reikalavimus, ar posistemis tinkamai integruotas į geležinkelių sistemą, ar geležinkelių riedmenys tinkami naudoti Lietuvos Respublikos geležinkelių sistemos dalyje, kuri buvo nurodyta pareiškėjo prašyme, pateiktame pirmajame etape, ar galės posistemis ir geležinkelių riedmenys visą jų naudojimo laiką atitikti jiems keliamus esminius reikalavimus esant normalioms veiklos (kai posistemis ir geležinkelių riedmenys tinkamai naudojami pagal paskirtį ir techniškai prižiūrimi) ir rizikos (kai faktiniai rizikos veiksniai neviršija planuotų) sąlygoms.
15. Visiems geležinkelių transporto objektams, suprojektuotiems viename posistemyje, taip pat visoms darbų rūšims, numatytoms posistemio projekte (naujų objektų statyba (įsigijimas), rekonstravimas, modernizavimas), išduodamas vienas leidimas pradėti naudoti posistemį. Šiame leidime privaloma nurodyti kiekvieno geležinkelių transporto objekto techninius rodiklius ir naudojimo paskirtį, nurodytus norminiuose techniniuose dokumentuose.
V. SPRENDIMŲ DĖL LEIDIMŲ IŠDAVIMO PRIĖMIMAS IR LEIDIMŲ IŠDAVIMAS
17. Inspekcija, gavusi pareiškėjo prašymą išduoti leidimą ir reikiamus dokumentus, ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo prašymo išduoti leidimą ir visų reikiamų dokumentų gavimo dienos privalo priimti sprendimą dėl leidimo išdavimo. Jeigu organizuojami bandomieji važiavimai šių taisyklių XII skyriuje nustatyta tvarka, šiame punkte nurodytas terminas gali būti pratęstas ne daugiau kaip 60 kalendorinių dienų.
171. Inspekcija, gavusi pareiškėjo prašymą išduoti papildomą leidimą, privalo priimti sprendimą:
171.1. dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, atitinkančius TSS, ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jeigu prašoma pateikti papildomą informaciją, sprendimas dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, atitinkančius TSS, priimamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo dienos. Jeigu organizuojami bandomieji važiavimai šių taisyklių XII skyriuje nustatyta tvarka, sprendimas dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, atitinkančius TSS, priimamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo bandomųjų važiavimų rezultatų pateikimo Inspekcijai;
171.2. dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, neatitinkančius TSS, ne vėliau kaip per 120 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jeigu prašoma pateikti papildomą informaciją, sprendimas dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, neatitinkančius TSS, priimamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo visų reikiamų dokumentų gavimo ar rizikos vertinimo atlikimo dienos. Jeigu organizuojami bandomieji važiavimai šių taisyklių XII skyriuje nustatyta tvarka, sprendimas dėl papildomo leidimo naudoti geležinkelių riedmenis, neatitinkančius TSS, priimamas ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo bandomųjų važiavimų rezultatų pateikimo Inspekcijai.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
18. Inspekcija, nustačiusi, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai, apie tai nedelsdama raštu praneša pareiškėjui ir nustato ne ilgesnį kaip 5 darbo dienų terminą reikiamiems dokumentams pateikti. Laikas, per kurį pareiškėjas yra įpareigotas pateikti reikiamus dokumentus Inspekcijai, į sprendimo dėl leidimo išdavimo priėmimo laiką neįskaitomas.
19. Pareiškėjo pateiktą prašymą išduoti leidimą ir pateiktus dokumentus svarsto Inspekcijos viršininko įsakymu sudaryta komisija (toliau – komisija). Inspekcija į komisiją skiria ne mažiau kaip tris atstovus, vienas iš jų paskiriamas komisijos pirmininku. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos atstovas (-ai) skiriami į komisiją, jeigu planuojami (vykdomi) darbai valstybinės reikšmės magistralinėse geležinkelių linijose ir (ar) šiems darbams planuojama panaudoti Europos Sąjungos lėšas, ir (ar) šie darbai įtraukti į Valstybės investicijų programą. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas savo atstovą (-us) skiria į komisiją, kai planuojami (vykdomi) darbai yra susiję su geležinkelių riedmenimis (išskyrus tuos geležinkelių riedmenis, kurių savininkas arba naudotojas jis yra) ir privažiuojamaisiais geležinkelio keliais. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo atstovai komisijos posėdžiuose neturi balsavimo teisės.
20. Komisijos darbo tvarką, komisijos ir jos narių teises ir pareigas reglamentuoja šios taisyklės ir Inspekcijos viršininko tvirtinamas komisijos darbo reglamentas.
21. Komisija patikrina pateiktus dokumentus ir organizuoja inspektavimą. Inspektuojant rasti trūkumai (pažeidimai) surašomi laisvos formos akte ir nurodomas terminas jiems pašalinti. Pareiškėjui per nustatytą terminą neištaisius trūkumų (pažeidimų), komisija teikia Inspekcijai motyvuotą išvadą neišduoti leidimo.
22. Atlikus inspektavimą ir kilus neaiškumams dėl galimybės naudoti geležinkelių riedmenų posistemį ar geležinkelių riedmenis, Inspekcija turi teisę nurodyti pareiškėjui atlikti bandomuosius važiavimus, kurie organizuojami šių taisyklių XII skyriuje nustatyta tvarka.
23. Atlikus inspektavimą ir šių taisyklių nustatytais atvejais – bandomuosius važiavimus, atsižvelgusi į šių taisyklių VI skyriuje nustatytas sąlygas, komisija pateikia išvadą Inspekcijai.
24. Inspekcija, gavusi komisijos išvadą, nepažeisdama šių taisyklių 17 punkte nustatytų terminų, priima atitinkamą sprendimą – išduoti leidimą arba jo neišduoti.
25. Inspekcijai priėmus sprendimą išduoti leidimą, pareiškėjas apie tai informuojamas nedelsiant, tačiau ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl leidimo išdavimo priėmimo dienos.
26. Neteko galios nuo 2011-12-29
Punkto naikinimas:
Nr. 3-795, 2011-12-21, Žin. 2011, Nr. 160-7606 (2011-12-28), i. k. 1112210ISAK0003-795
27. Leidime nurodoma:
27.4. pareiškėjo duomenys (juridinio asmens kodas, teisinė forma, pavadinimas, įmonės kodas, buveinės adresas arba fizinio asmens kodas arba gimimo data, vardas, pavardė, nuolatinė gyvenamoji vieta);
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-795, 2011-12-21, Žin., 2011, Nr. 160-7606 (2011-12-28), i. k. 1112210ISAK0003-795
VI. LEIDIMŲ IŠDAVIMO SĄLYGOS
29. Inspekcijos sprendimai kiekviename iš leidimo išdavimo procedūros etapų priimami visapusiškai įsitikinus, kad geležinkelių riedmenys ir posistemiai yra (bus) suprojektuoti, sukonstruoti ir įrengti taip, kad būtų įvykdomi šiame taisyklių punkte išvardyti reikalavimai naudojant geležinkelių riedmenis Lietuvos Respublikos geležinkelių sistemoje ir integravus posistemius atitinkamai į transeuropinę paprastųjų geležinkelių sistemą ar transeuropinę greitųjų geležinkelių sistemą:
29.1. geležinkelių riedmenys, posistemiai, jiems priklausantys geležinkelių transporto objektai ir įranga turi atitikti jiems taikomus esminius reikalavimus, nustatytus Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklėse ir kituose teisės aktuose;
29.2. geležinkelių riedmenys, posistemiai, jiems priklausantys geležinkelių transporto objektai ir įranga turi būti suderinti su ta transeuropinės geležinkelių sistemos dalimi, į kurią jie integruojami (su jau naudojamais ir numatomais naudoti techniniais sprendimais). Geležinkelių riedmenys turi būti suderinti su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir kitų infrastruktūros valdytojų energetikos, kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemiais, vėžės pločiu, geležinkelių transporto objektų gabaritais, leistina ašies apkrova bei kitomis geležinkelių infrastruktūros techninėmis ir eksploatacinėmis charakteristikomis, jos naudojimo apribojimais, kurie nurodyti Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo priimamuose techniniuose norminiuose dokumentuose dėl didžiausio leistino traukinių ir lokomotyvų greičio geležinkelio stočių keliuose ir tarpstočiuose bei Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūros registre;
29.3. geležinkelių riedmenys, posistemiai, jiems priklausantys geležinkelių transporto objektai ir įranga turi užtikrinti geležinkelių transporto eismo saugą ir atitinkamo geležinkelių transporto eismo saugos lygio pasiekimą;
29.4. posistemiai, jiems priklausantys geležinkelių transporto objektai ir įranga turi atitikti TSS ir jų įgyvendinimo strategiją, TSS numatytų specifinių atvejų Lietuvai reikalavimus ir galimybes taikyti bei revizuoti tarptautines sutartis ir tarptautinius susitarimus, anksčiau gautų išlygų nuostatas ir dokumentų, įtrauktų į Lietuvos Respublikoje taikomų techninių dokumentų, įgyvendinančių 1520 mm vėžės pločio transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos esminius reikalavimus, sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 3-146 (Žin., 2005, Nr. 56-1931), reikalavimus;
30. Leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis išduodamas, kai:
30.2. planuojama naudoti naujus geležinkelių riedmenis arba esamus geležinkelių riedmenis, kuriuos ketinama rekonstruoti ar modernizuoti, bet kuriems atitinkama TSS visiškai ar iš dalies netaikoma, atsižvelgiant į atitinkamos TSS 7 skyrių (įgyvendinimo strategiją);
30.3. atitinkamoje TSS liko neišspręstų klausimų, kurie bus reglamentuoti ateityje revizuojant tą TSS;
30.4. geografinė TSS taikymo sritis siauresnė nei saugos sertifikato B dalies, dėl kurios išdavimo ketinama kreiptis pagal Geležinkelio įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų saugos sertifikavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 3-37 (Žin., 2003, Nr. 13-520; 2006, Nr. 107-4074), taikymo geografinė sritis;
301. Pradėjus naudoti posistemį, leidimo išdavimo sąlygų laikymasis tikrinamas ir vertinamas pagal nustatytą atitinkamose struktūrinėse ir funkcinėse TSS tvarką. Jeigu atitinkamo posistemio TSS dar nepatvirtinta, leidimo išdavimo sąlygų laikymasis tikrinamas ir vertinamas vadovaujantis posistemių techninėmis taisyklėmis.
Papildyta punktu:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
31. Tais atvejais, kai visiems TSS atitinkančio geležinkelių riedmens struktūriniams posistemiams suteiktas leidimas naudoti, leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenį suteikiamas be papildomų patikrinimų.
Išduodant leidimus Europos bendrijų patikros deklaraciją turintiems geležinkelių riedmenims, Inspekcija gali tikrinti tik techninį atitinkamų geležinkelių riedmens posistemių ir jų saugios integracijos suderinamumą ir techninį geležinkelių riedmenų ir atitinkamo geležinkelių tinklo suderinamumą. Taip pat gali būti tikrinama pagal reikalavimus, nustatytus neišspręstiems klausimams arba atitinkamose TSS tinkamai nustatytiems specifiniams atvejams, kuriems taikomos nacionalinės eismo saugos taisyklės ir posistemių technines taisykles.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
311. Leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, neatitinkantį TSS, tiek, kiek tai susiję su techniniais aspektais, kuriuos apima TSS, išduodamas taikant Europos bendrijos patikros procedūrą, nustatytą Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklėse. Visų kitų techninių aspektų atveju taikomi teisės aktai, įtraukti į nacionalinių eismo saugos taisyklių sąrašą ir posistemių techninių taisyklių sąrašą bei atsižvelgiama į parametrus, nustatytus šių taisyklių 2 priede. Šis leidimas galioja tik Lietuvos Respublikos geležinkelių tinkle.
Išduodama leidimą, Inspekcija negali ginčyti pateiktų dokumentų, įrodančių, kad kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje buvo išduotas leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, buvo laikytasi procedūros, nustatant, ar geležinkelių riedmenys atitinka galiojančius eismo saugos reikalavimus, taip pat techninių duomenų, techninės priežiūros informacijos bei naudojimo charakteristikų tikrumo, išskyrus atvejus, kai gali įrodyti, kad kyla grėsmė geležinkelių transporto eismo saugai.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
32. Priimant sprendimus dėl leidimų naudoti trečiųjų valstybių geležinkelių riedmenis išdavimo turi būti vadovaujamasi:
32.1. nesant tam tikrų TSS – atitinkamomis tarptautinėmis sutartimis ir susitarimais, su šiomis sutartimis ir susitarimais susijusiais konkrečiais techniniais ir eksploataciniais reikalavimais, kuriuos nustato dokumentai, įtraukti į Lietuvos Respublikoje taikomų techninių dokumentų, įgyvendinančių transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos posistemių esminius reikalavimus, sąrašą ir nacionalinių eismo saugos taisyklių sąrašą bei pamatinę sistemą;
32.2. priėmus tam tikras TSS – galimomis Europos Komisijos ir Europos geležinkelių agentūros (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūra) išvadomis ir priemonėmis, kurių paskirtis yra susijusi su šių susitarimų tobulinimu bei jų nuostatų perkėlimu į TSS, vykdant TSS reviziją.
33. Lietuvos Respublikos teritorijoje leidžiama naudoti geležinkelių riedmenis, kurie pirmą kartą buvo pradėti naudoti trečiojoje valstybėje ir identifikuoti pagal kitokią, nei nustatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, tvarką, su sąlyga, kad bus įvykdyti reikalavimai dėl šių geležinkelių riedmenų registravimo, nustatyti Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme. Tuo atveju, kai dar neįsigaliojo TSS, kurios būtų taikomos geležinkelių transporto eismo organizavimo ir valdymo posistemiui, šiame taisyklių punkte nurodytiems geležinkelių riedmenims identifikavimo numeriai suteikiami vadovaujantis Identifikavimo numerių priskyrimo Lietuvos Respublikos geležinkelių riedmenų ir konteinerių registro objektams tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3-562 (Žin., 2005, Nr. 150-5511), nuostatomis.
34. Pageidaujant naudoti geležinkelių riedmenis, visiškai atitinkančius TSS, kurios apima visus atitinkamų posistemių aspektus nenurodant specifinių atvejų ir neišspręstų klausimų, susijusių tik su techniniu geležinkelių riedmens ir geležinkelių tinklo suderinamumu, nereikia papildomo leidimo, jeigu jie važinėja TSS atitinkančiais geležinkelių tinklais kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse arba pagal atitinkamose TSS nurodytas sąlygas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
341. Kitų, nei nurodyta šių taisyklių 34 punkte, geležinkelių riedmenų ar jų posistemių, kuriems anksčiau buvo išduotas leidimas kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, atveju Inspekcija turi teisę priimti sprendimą dėl papildomo leidimo reikalingumo. Pirmiausia analizuojama, ar šie geležinkelių riedmenys bei jų posistemiai buvo naudojami analogiškoje geležinkelių infrastruktūroje analogiškomis sąlygomis. Pareiškėjas Inspekcijai pateikia dokumentus apie geležinkelių riedmenį ar jo tipą ir informaciją apie numatomą naudojimą geležinkelių tinkle. Inspekcija tvirtina dokumentų, kurie turi būti teikiami išduodant papildomą leidimą, sąrašą.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
35. Siekiant palyginti duomenis apie geležinkelių infrastruktūros ir geležinkelių riedmenų (geležinkelių riedmenų posistemių) naudojimo sąlygas naudojami Lietuvos Respublikos geležinkelių riedmenų ir konteinerių registro, Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūros registro, kitų Europos Sąjungos valstybių narių registrų bei Europos geležinkelių agentūros (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūra) sąveikos dokumentų viešosios duomenų bazės duomenys ir kiti oficialūs duomenų šaltiniai.
36. Jeigu pateikiami įrodymai, kad kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse geležinkelių riedmenys buvo naudojami analogiškoje geležinkelių infrastruktūroje analogiškomis sąlygomis, Inspekcija pripažįsta tų valstybių eismo saugos institucijų leidimus, išduotus tokiems geležinkelių riedmenims ir jų posistemiams vadovaujantis TSS, ir papildomai tikrina tik tuos aspektus, kurie susiję su:
36.2. techniniu geležinkelių riedmenų ir atitinkamo geležinkelių tinklo suderinamumu, įskaitant nacionalinių eismo saugos taisyklių ir posistemių techninių taisyklių, taikomų neišspręstų klausimų atveju, reikalavimus, kuriais siekiama užtikrinti tokį suderinamumą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
361. Inspekcija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomą informaciją arba atlikti rizikos analizę pagal bendruosius saugos būdus. Tokiu atveju Inspekcija, pasikonsultavusi su pareiškėju, apibrėžia papildomos informacijos ar rizikos analizę turinį ir apimtį.
Europos Komisijai priėmus informacinį dokumentą, Inspekcija gali vadovautis tik nacionalinėmis eismo saugos taisyklėmis ir posistemių techninėmis taisyklėmis, patenkančiomis į šio dokumento B ir C grupes.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
38. Geležinkelių riedmenų judėjimas iš Europos Sąjungos valstybių narių ir trečiųjų valstybių iki Lietuvos Respublikoje esančių pasienio geležinkelio stočių, kai toks judėjimas vyksta tik vieną kartą, taip pat geležinkelių riedmenų, kuriems neišduotas leidimas pradėti juos naudoti Lietuvos Respublikoje, judėjimas į (iš) įmones, atliekančių geležinkelių riedmenų techninę priežiūrą (remontą), rekonstravimą ir modernizavimą, organizuojamas pasienio geležinkelio susitarimų, kitų tarptautinių sutarčių ir tarptautinių susitarimų nustatyta tvarka ir vadovaujantis reikalavimais, nustatytais dokumentuose, kurie yra įtraukti į Lietuvos Respublikoje taikomų techninių dokumentų, įgyvendinančių 1520 mm vėžės pločio transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos esminius reikalavimus, sąrašą bei nacionalinių eismo saugos taisyklių sąrašą.
39. Kitose Europos Sąjungos valstybėse ir trečiosiose valstybėse įregistruotų specialiųjų geležinkelių riedmenų naudojimą skubaus geležinkelių infrastruktūros atstatymo po geležinkelių transporto eismo įvykių ar stichinių nelaimių darbams ir pagalbą lokomotyvais vykdant šiuos darbus ir (ar) organizuojant neatidėliotinus vežimus, įvykus geležinkelių transporto eismo įvykiui ar stichinei nelaimei, reglamentuoja pasienio geležinkelio susitarimai.
40. Tuo atveju, kai privaloma taikyti TSS, būtina atlikti posistemio atitikties įvertinimą Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių, kitų teisės aktų ir atitinkamoje TSS nustatyta tvarka. Kitais atvejais visada privalomas naujų posistemių sertifikavimas (bandymai, testai). Rekonstruojamų ir modernizuojamų posistemių sertifikavimą (bandymus, testus) reglamentuoja dokumentai, įtraukti į Lietuvos Respublikoje taikomų techninių dokumentų, įgyvendinančių 1520 mm vėžės pločio transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos esminius reikalavimus, sąrašą ir nacionalinių eismo saugos taisyklių sąrašą.
41. Leidimo pradėti naudoti posistemį nereikia atliekant eksploatavimo operacijas, vykdant kasdienę ir planinę periodinę techninę priežiūrą, priežiūrą, kurios poreikis paaiškėjo apžiūros metu, taip pat pakeitimą vykdant techninę priežiūrą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso ir Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo nustatyta tvarka.
42. Leidimui pradėti naudoti geležinkelių transporto eismo organizavimo ir valdymo posistemį prilygsta saugos sertifikato išdavimas geležinkelio įmonei (vežėjui) ir įgaliojimų eismo saugos srityje išdavimas geležinkelio infrastruktūros valdytojui, užtikrinus šiam posistemiui skirtos TSS ir kitų reikalavimų vykdymą. Geležinkelių transporto eismo organizavimo ir valdymo posistemio esminiai pakeitimai įgyvendinami ir kontroliuojami pagal pareiškėjo kuriamą ar sukurtą eismo saugos valdymo sistemą, vadovaujantis Geležinkelio įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų saugos sertifikavimo taisyklių, šiam posistemiui skirtų TSS ir su šios TSS įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimais.
421. Inspekcija, išduodama leidimą pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, tvirtina geležinkelių riedmens tipą. Jeigu išduodamas leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, kuris atitinka Europos Sąjungos valstybės narės patvirtintą tipą, Inspekcija, atsižvelgdama į pareiškėjo pateiktą atitikties tam tipui deklaraciją, papildomų patikrinimų neatlieka.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
422. Jeigu pasikeičia TSS ir teisės aktų, kurių pagrindu suteiktas geležinkelių riedmens tipo patvirtinimas, nuostatos, Inspekcija priima sprendimą dėl tipo patvirtinimo tolesnio galiojimo ar jo atnaujinimo.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
423. Inspekcija, priėmusi sprendimą atnaujinti tipo patvirtinimą, tikrina tik pagal naujus reikalavimus, nustatytus pasikeitusiuose teisės aktuose. Inspekcijos sprendimas atnaujinti tipo patvirtinimą neturi įtakos leidimams pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, suteiktiems remiantis ankstesniais tipų patvirtinimais.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
424. jeigu pareiškėjas pateikia prašymą dėl geležinkelių riedmens tipo patvirtinimo keliose Europos Sąjungos valstybėse narėse, eismo saugos institucijos bendradarbiauja siekdamos supaprastinti administracines procedūras ir sumažinti administracines kliūtis.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
VII. ATSISAKYMAS IŠDUOTI LEIDIMUS IR JŲ PANAIKINIMAS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
43. Leidimas neišduodamas, jei:
43.2. komisija, nustačiusi, kad projektas, posistemis ir (ar) geležinkelių riedmenys neatitinka šių taisyklių reikalavimų, pateikė Inspekcijai motyvuotą išvadą neišduoti leidimo;
43.3. pareiškėjas atsisako ištaisyti arba per nurodytą terminą neištaiso nurodytų trūkumų (pažeidimų);
431. Inspekcija priima sprendimą panaikinti leidimą pradėti naudoti geležinkelių riedmenį vadovaudamasi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. sausio 23 d. įsakymo Nr. 3-37 „Dėl Geležinkelio įmonių (vežėjų) ir geležinkelio valdytojo saugos sertifikavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 13-520; 2006, Nr. 107-4074) XIV skyriaus nuostatomis.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
VIII. LAIKINŲ LEIDIMŲ IŠDAVIMAS
45. Laikinas leidimas išduodamas šiais atvejais:
45.1. yra apribota „EB“ patikros deklaracijos ar kitų dokumentų, nurodančių atitikties įvertinimo, sertifikavimo, bandymų, testų rezultatus, galiojimo trukmę ir (ar) sąlygas, galiojimo trukmė;
45.2. reikalinga bandomoji posistemio ar geležinkelių riedmenų eksploatacija. Bandomoji eksploatacija turi būti ne trumpesnė nei 6 mėnesiai ir ne ilgesnė, nei to reikia priimti objektyvias išvadas dėl posistemio ar geležinkelių riedmenų geležinkelių transporto eismo saugos lygio ir tinkamos sąveikos su geležinkelių sistemos dalimi, į kurią jie integruojami ir kurioje jie bus naudojami;
45.4. kai posistemio projektas vykdomas etapais ir užbaigtą posistemio dalį būtina pradėti naudoti, siekiant užtikrinti nepertraukiamą geležinkelių transporto eismą;
46. Inspekcija nustato laikino leidimo galiojimo trukmę, sąlygas, kurios leistų užtikrinti esminių ir kitų reikalavimų įvykdymą ir kitas procedūras, kurios turi būti įvykdytos besibaigiant Inspekcijos nustatytam terminui.
47. Išduodant laikinus leidimus, jų blankų skiltyje „Pastabos“ dedama žyma „Laikinas“ ir nurodomas šio leidimo galiojimo terminas. Prireikus šis terminas gali būti pratęstas.
48. Inspekcijai nusprendus, kad posistemis ar geležinkelių riedmenys tinkami naudoti nuolat, šių taisyklių nustatyta tvarka išduodamas leidimas pradėti naudoti posistemį arba leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis.
IX. TIPINIAI LEIDIMAI
50. Leidimas laikomas tipiniu leidimu visiems posistemiams bei geležinkelių riedmenims, kurie bus konstruojami ir naudojami taip pat, kaip posistemiai ir geležinkelių riedmenys, kuriems leidimai buvo išduoti vadovaujantis šiomis taisyklėmis. Laikinas leidimas negali būti laikomas tipiniu leidimu.
51. Inspekcija kontroliuoja, kad kiekvieno posistemio ir geležinkelių riedmens, kuriam taikomas tipinis leidimas, atitiktis būtų įvertinta šių taisyklių, TSS ir Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Inspekcijos interneto svetainėje skelbiama informacija apie išduotus ir pakeistus tipinius leidimus bei leidimus, praradusius tipinio leidimo statusą. Tuo atveju, kai siekiant nustatyti, ar reikia naujo leidimo, šiame taisyklių punkte nurodytos informacijos pareiškėjui nepakanka, pareiškėjas šią informaciją gali:
52.1. pateikti Inspekcijai atitinkamą paklausimą dėl papildomų duomenų apie kitų asmenų įregistruotus geležinkelių riedmenis ir geležinkelių infrastruktūros objektus Lietuvos Respublikos geležinkelių riedmenų ir konteinerių registro ir (ar) Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūros registro tvarkymo įstaigai;
53. Leidimai praranda tipinio leidimo statusą šiais atvejais:
53.1. priimamos naujos arba pakeičiamos atitinkamos galiojančios TSS, su TSS įgyvendinimu susiję teisės aktai arba TSS įgyvendinimo strategija, taip pat ir tais atvejais, kai dėl šių pakeitimų šių taisyklių nustatyta tvarka išduodami leidimai pradėti naudoti atitinkamus posistemius, o ne leidimai pradėti naudoti geležinkelių riedmenis;
53.2. priimami esminiai (ne redakcinio pobūdžio) teisės aktų, reglamentuojančių sąveiką ir geležinkelių transporto eismo saugą, pakeitimai, esminiai (ne redakcinio pobūdžio) dokumentų, įtrauktų į Lietuvos Respublikoje taikomų techninių dokumentų, įgyvendinančių 1520 mm vėžės pločio transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos esminius reikalavimus, sąrašą ir nacionalinių eismo saugos taisyklių sąrašą, pakeitimai;
53.3. vadovaujantis Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių VIII, IX ir X skyrių nuostatomis, priimami sprendimai dėl esminių reikalavimų, neatitinkančių TSS ir Europos specifikacijų nuostatų, posistemį sudarančių sąveikos sudedamųjų dalių ar paties posistemio;
54. Šių taisyklių 53.1, 53.2 ir 53.3 punktuose nurodytais atvejais tipinio leidimo statuso praradimas nedraudžia toliau naudoti posistemius ar geležinkelių riedmenis, kuriems leidimas jau buvo išduotas arba kurie buvo pradėti naudoti taikant šį tipinį leidimą.
55. Šių taisyklių 53.4 punkte nurodytu atveju Inspekcija teisės aktų nustatyta tvarka gali priimti sprendimą uždrausti arba apriboti posistemio ar geležinkelių riedmenų naudojimą (laikinai uždrausti naudojimą arba nustatyti papildomas naudojimo sąlygas vadovaujantis šiomis taisyklėmis ir kitais teisės aktais).
X. NAUJŲ LEIDIMŲ IR LEIDIMŲ DUBLIKATŲ IŠDAVIMAS, LEIDIMŲ KEITIMAS
57. Naujus leidimus būtina gauti, kai:
57.1. posistemyje ar geležinkelių riedmenyse planuojama panaudoti iki šiol nenaudotą įrangą, kuriai anksčiau nebuvo išduotas tipinis leidimas;
57.2. projektas ir (ar) jo įgyvendinimo bei numatomo posistemio ir geležinkelių riedmenų naudojimo sąlygos skiriasi nuo kitų posistemių bei geležinkelių riedmenų, kuriems buvo išduotas tipinis leidimas, sąlygų;
57.3. projektas bus vykdomas panaudojant Europos Sąjungos finansinę paramą ir (ar) įgyvendinant valstybės investicijų programą;
57.5. Inspekcija nusprendžia, kad posistemis ar geležinkelių riedmenys, kuriems naudoti buvo išduotas laikinas leidimas, tinkami naudoti nuolat;
58. Tuo atveju, kai rekonstruojami arba modernizuojami posistemiai, atsižvelgiant į TSS, sprendžiama, ar darbų mastai yra tokie, kad pagal šias taisykles reikalingas naujas leidimas pradėti naudoti posistemį.
59. Leidimus pradėti naudoti rekonstruotus ir modernizuotus posistemius būtina gauti kiekvieną kartą, kai numatyti darbai gali turėti neigiamos įtakos bendram atitinkamo posistemio geležinkelių transporto eismo saugos lygiui.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
60. Tais atvejais, kai pagal šių taisyklių reikalavimus būtina gauti naują leidimą, Inspekcija priima sprendimą, kokia apimtimi TSS turi būti taikomos transeuropinės geležinkelių sistemos posistemio projektui, ir informuoja apie šį sprendimą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją, Europos Komisiją ir kitas Europos Sąjungos valstybes nares.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
61. Leidimas keičiamas šiais atvejais:
61.1. priimamos naujos arba pakeičiamos galiojančios TSS, su TSS įgyvendinimu susiję teisės aktai arba TSS įgyvendinimo strategija (kai tai susiję su vykdomu posistemio projektu). Jeigu tam tikra TSS priimama arba pakeičiama, kai projektas yra pakankamai pažengęs, pareiškėjas turi teisę prašyti išlygos netaikyti tam tikros TSS ar jos dalies Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių VII skyriaus nustatyta tvarka. Inspekcija, prieš parengdama savo nuomonę, išanalizuoja, ar galima TSS reikalavimus įgyvendinti bent iš dalies arba tam tikruose projekto etapuose;
61.2. priimami esminiai (ne redakcinio pobūdžio) teisės aktų, reglamentuojančių sąveiką ir geležinkelių transporto eismo saugą, pakeitimai, esminiai (ne redakcinio pobūdžio) dokumentų, įtrauktų į Lietuvos Respublikoje taikomų techninių dokumentų, įgyvendinančių transeuropinės paprastųjų geležinkelių sistemos posistemių esminius reikalavimus, sąrašą ir nacionalinių eismo saugos taisyklių sąrašą, pakeitimai;
61.3. vadovaujantis Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių VIII, IX ir X skyrių nuostatomis, priimami sprendimai dėl esminių reikalavimų, neatitinkančių TSS ir Europos specifikacijų nuostatų, posistemį sudarančių sąveikos sudedamųjų dalių ar paties posistemio;
61.4. pareiškėjas ketina pakeisti posistemio projektą, posistemio paskirtį, panaudojimo sritį ar geležinkelių transporto eismo saugos lygį;
61.6. projekto pakeitimą sąlygoja sunkumai įgyvendinant jį (taip pat ir tais atvejais, kai neigiamai įvertinama atitiktis, kai bandymus atliekančios įstaigos nurodo tam tikrus sunkumus bei kai posistemio projektas nepradedamas įgyvendinti per 2 metus nuo Inspekcijos išvados pagal šių taisyklių III skyriaus reikalavimus išdavimo dienos).
62. Leidimas, išskyrus 61.5 punkte nustatytą atvejį, keičiamas ta pačia tvarka, kaip buvo išduotas pirmą kartą.
63. Pasirašius sutartį dėl posistemio perleidimo, teisių į posistemį perėmėjas taip pat perima visas pareiškėjo teises ir pareigas, kylančias iš šių taisyklių, ir per 10 darbo dienų pateikia Inspekcijai šios sutarties kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-271, 2009-06-15, Žin., 2009, Nr. 72-2949 (2009-06-18), i. k. 1092210ISAK0003-271
64. Pareiškėjui, praradusiam leidimą, išduodamas leidimo dublikatas. Praradęs leidimą, jo turėtojas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jo praradimo apie tai pranešti Inspekcijai. Leidimo dublikatas išduodamas pareiškėjui, kai šis pateikia:
64.2. Neteko galios nuo 2009-09-06
Punkto naikinimas:
Nr. 3-400, 2009-08-31, Žin. 2009, Nr. 106-4442 (2009-09-05), i. k. 1092210ISAK0003-400
64.3. Neteko galios nuo 2009-09-06
Punkto naikinimas:
Nr. 3-400, 2009-08-31, Žin. 2009, Nr. 106-4442 (2009-09-05), i. k. 1092210ISAK0003-400
65. Leidimo dublikatą su žyma „Dublikatas“ skiltyje „Pastabos“ Inspekcija išduoda per 5 darbo dienas nuo prašymo išduoti leidimo dublikatą gavimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-400, 2009-08-31, Žin., 2009, Nr. 106-4442 (2009-09-05), i. k. 1092210ISAK0003-400
XI. LEIDIMŲ PRIPAŽINIMAS
67. Trečiųjų valstybių geležinkelių riedmenys Lietuvos Respublikos teritorijoje naudojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu, tarptautinėmis sutartimis ir tarptautiniais susitarimais.
68. Trečiųjų valstybių esami geležinkelių riedmenys, kuriems šių valstybių išduoti leidimai juos naudoti (ar analogiško pobūdžio dokumentas(-ai), pripažįstami Lietuvos Respublikoje pagal šių taisyklių VI skyriaus nustatytas sąlygas.
69. Inspekcija sprendimą dėl šių taisyklių 68 punkte nurodytų leidimų pripažinimo priima per 5 darbo dienas nuo prašymo pripažinti leidimą naudoti geležinkelių riedmenis, išduotą trečiojoje valstybėje, gavimo dienos. Šis terminas pratęsiamas dar iki 60 kalendorinių dienų, jeigu šių taisyklių nustatytu atveju ir tvarka organizuojami trečiųjų valstybių geležinkelių riedmenų bandomieji važiavimai.
70. Esami geležinkelių riedmenys, turintys leidimus pradėti naudoti geležinkelių riedmenis nustatytai geležinkelių sistemos vėžei (ar analogiško pobūdžio dokumentą(-us), išduotus bet kurioje ES valstybėje narėje, pripažįstami Lietuvos Respublikoje be papildomų procedūrų, pateikus pripažinimui reikalingus dokumentus. Inspekcija apie savo patvirtinimą apie šiame taisyklių punkte nurodytą pripažinimą informuoja pareiškėją kiek įmanoma greičiau, tačiau ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pripažinti leidimus pradėti naudoti geležinkelių riedmenis (ar analogiško pobūdžio dokumentą), išduotus bet kurioje ES valstybėje narėje, gavimo. Šis terminas pratęsiamas dar iki 60 kalendorinių dienų, jeigu šių taisyklių nustatytu atveju ir tvarka organizuojami geležinkelių riedmenų bandomieji važiavimai.
XII. GELEŽINKELIŲ RIEDMENŲ BANDOMIEJI VAŽIAVIMAI
71. Siekdama patikrinti ir įsitikinti, kad bus įvykdytos šių taisyklių VI skyriuje nustatytos sąlygos, Inspekcija gali nurodyti pareiškėjui atlikti bandomuosius važiavimus Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūroje. Geležinkelių riedmenų bandomųjų važiavimų organizavimo ir vykdymo tvarka nustatyta šių taisyklių 1 priede. Bandomųjų važiavimų metu siekiama patikrinti:
71.1. atitiktį šių taisyklių 36 punkte nustatytiems reikalavimams, kai išduodamas papildomas leidimas pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, atitinkančius TSS;
71.2. geležinkelių riedmenų techninės priežiūros, techninių charakteristikų, naudojimo istorijos informaciją bei galimybę šiuos riedmenis naudoti viešojoje geležinkelių infrastruktūroje, išduodant papildomą leidimą pradėti naudoti geležinkelių riedmenį, neatitinkantį TSS.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
72. Inspekcija, priėmusi sprendimą, kad bandomuosius važiavimus organizuoti būtina, raštu pateikia pareiškėjui tokių važiavimų sąlygas. Pareiškėjas, gavęs važiavimo sąlygas, turi jas suderinti su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju. Bandomųjų važiavimų vieta ir trukmė gali būti koreguojama atsižvelgiant į viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų užimtumą.
73. Bandomuosiuose važiavimuose dalyvauja pareiškėjo, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir Inspekcijos atstovai.
75. Neteko galios nuo 2010-12-31
Punkto naikinimas:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin. 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
76. Trečiųjų valstybių esamų geležinkelių riedmenų, turinčių leidimus pradėti naudoti geležinkelių riedmenis (ar analogiško pobūdžio dokumentus), išduotus trečiojoje valstybėje, bandomieji važiavimai privalo būti organizuoti, jeigu šie riedmenys buvo eksploatuojami geležinkelių infrastruktūroje, kuriai būdingos kitokios techninės charakteristikos, nei jos yra būdingos Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūrai.
XIII. INSPEKCIJOS IR PAREIŠKĖJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
77. Inspekcijos, pareiškėjų ir kitų asmenų teises ir pareigas taikant šias taisykles reglamentuoja Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymas, Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklės, Valstybinės geležinkelio Inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. 330 (Žin., 1996, Nr. 109-2491; 2005, Nr. 114-4166), Geležinkelio įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų saugos sertifikavimo taisyklės, šios taisyklės ir kiti teisės aktai.
78. Inspekcija turi teisę:
78.2. pareikalauti iš pareiškėjo būtinų papildomų dokumentų, informacijos arba papildomai inspektuoti;
78.4. bendradarbiauti ir keistis patirtimi su užsienio valstybių eismo saugos institucijomis apie leidimų išdavimo patirtį pagreitinti leidimų išdavimą;
78.5. priimti sprendimą nepripažinti leidimų pradėti naudoti geležinkelių riedmenis (ar analogiško pobūdžio dokumentą), išduotų trečiosiose valstybėje, jeigu bandomųjų važiavimų rezultatai yra neigiami;
79. Inspekcija privalo:
79.1. kontroliuoti, kaip laikomasi šių taisyklių reikalavimų, kaip posistemiai ir geležinkelių riedmenys naudojami, bei imtis atitinkamų priemonių šių taisyklių taikymui užtikrinti ir pažeidimams ištaisyti;
79.2. pagal kompetenciją informuoti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją ar Transporto investicijų direkciją apie nustatytus pažeidimus įsigyjant sąveikos sudedamąsias dalis ir (ar) vykdant projektus, kuriems įgyvendinti skiriamos Europos Sąjungos lėšos ir (ar) kurie įtraukti į Valstybės investicijų programą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šiame taisyklių punkte nurodytų pažeidimų nustatymo dienos;
79.3. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinti gaunamos informacijos konfidencialumą (nepažeidžiant tuo pačiu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teisių gauti jo darbui būtiną informaciją). Šis punktas taikomas visiems pagal šias taisykles sudaromų komisijų nariams ir kviečiamiems nepriklausomiems ekspertams;
79.4. teisės aktų nustatyta tvarka saugoti leidimų išdavimo dokumentaciją. Inspekcijoje ši dokumentacija turi būti saugoma visą atitinkamo posistemio arba geležinkelių riedmens naudojimo Lietuvos Respublikoje laikotarpį;
79.5. suteikus, atnaujinus, laikinai panaikinus ar panaikinus tipo patvirtinimą, apie tai pranešti Agentūrai, kad pastaroji galėtų atnaujinti Europos patvirtintų tipų transporto priemonių registrą;
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
79.6. Jeigu būtinas naujas leidimas, o TSS taikoma tik iš dalies, Europos Komisijai pateikti informaciją apie priežastį, dėl kurios TSS taikoma tik iš dalies, vietoj TSS taikomas technines charakteristikas ir jų taikymo atveju – įstaigą, atsakingą už transeuropinės geležinkelių sistemos posistemių Europos bendrijos patikros procedūros taikymą;
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
79.7. gavusi prašymą persvarstyti sprendimą neišduoti leidimo, per 60 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos patvirtinti arba pakeisti savo sprendimą;
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
79.8. patvirtinti nacionalinį informacinį dokumentą, vadovaujantis Europos Komisijos 2011 m. kovo 3 d. sprendimo 2011/155/ES dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/57/EB dėl geležinkelių sistemos sąveikos Bendrijoje 27 straipsnio 4 dalyje nurodyto informacinio dokumento skelbimo ir tvarkymo (OL 2011 L 63, p. 22) nuostatomis.
Papildyta punktu:
Nr. 3-361, 2011-06-13, Žin., 2011, Nr. 74-3577 (2011-06-18), i. k. 1112210ISAK0003-361
80. Inspekcija atsako už objektyvų ir nešališką sprendimų priėmimą, tinkamą leidimų išdavimo procedūros organizavimą, leidimų registravimą ir apskaitą.
81. Pareiškėjai turi teisę:
81.1. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka apskųsti Inspekcijos sprendimus, priimtus šiose taisyklėse nustatytais atvejais;
81.2. kreiptis į Inspekciją su prašymu pateikti išsamius paaiškinimus, susijusius su šių taisyklių reikalavimais, reikiamų dokumentų pateikimu;
81.3. pateikti motyvuotą prašymą pratęsti Inspekcijos nustatytą laiką, per kurį pareiškėjai turi pašalinti nustatytus pažeidimus;
82. Pareiškėjai privalo:
82.1. Neteko galios nuo 2010-12-31
Punkto naikinimas:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin. 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
82.2. padengti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas pagal pateiktą sąskaitą, patirtas organizuojant ir vykdant geležinkelių riedmenų bandomuosius važiavimus šių taisyklių ir pareiškėjo sutarties su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju nustatyta tvarka;
82.3. užtikrinti, kad posistemiai bei geležinkelių riedmenys pradedant juos naudoti, naudojant ir techniškai prižiūrint atitiktų jiems keliamus esminius ir kitus reikalavimu;.
82.4. užtikrinti, kad geležinkelių riedmenys, kuriems išduotas leidimas pradėti naudoti, būtų pažymėti jiems paskirtais Europos transporto priemonės numeriais (ETPN), išskyrus atvejus, numatytus Geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme;
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
82.5. per vieną mėnesį nuo sprendimo priėmimo dienos kreiptis į Inspekciją su pagrįstu prašymu persvarstyti sprendimą.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
83. Pareiškėjas, pateikęs suklastotus dokumentus, klaidingus duomenis ar kitaip nevykdantis šių taisyklių ir Inspekcijos reikalavimų arba vykdantis juos netinkamai, atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
84. Bet kuriame iš leidimų išdavimo etapų pareiškėjas privalo per 10 darbo dienų informuoti Inspekciją apie savo sprendimą dėl projekto įgyvendinimo nutraukimo ar sustabdymo ar ketinimo naudoti Lietuvos Respublikoje geležinkelių riedmenis atsisakymą, nurodydamas tokio sprendimo priežastis ir terminą, kuriam sustabdomas projekto įgyvendinimas ar atidedamas geležinkelių riedmenų naudojimas.
XIV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
85. Leidimai išduodami nesilaikant šių taisyklių IV skyriuje nurodytos procedūros, jeigu projektai yra vykdomi vadovaujantis Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių 5 priede nustatytais kriterijais. Tačiau jeigu tokiems projektams reikalingos išlygos netaikyti tam tikros TSS ar jos dalies, pareiškėjas Transeuropinės geležinkelių sistemos sąveikos reikalavimų nustatymo ir taikymo taisyklių nustatyta tvarka kreipiasi į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją dėl išlygų inicijavimo. Kol bus priimtas galutinis sprendimas dėl išlygos suteikimo (nesuteikimo), Inspekcija šių taisyklių nustatyta tvarka gali išduoti tik laikiną leidimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
86. Neteko galios nuo 2010-12-31
Punkto naikinimas:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin. 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
87. Tuo atveju, kai pareiškėjai kreipiasi dėl tokių posistemių ar geležinkelių riedmenų, kurie Lietuvos Respublikoje buvo naudojami iki šių taisyklių įsigaliojimo, Inspekcija gali leisti pareiškėjui pateikti ne visus dokumentus, kurie yra būtini pageidaujant gauti šių taisyklių 10 punkte nurodytą vieną iš išvadų ar leidimą. Inspekcija privalo priimti atitinkamus sprendimus perpus trumpesniais terminais, nei nustatyta šių taisyklių 11 ir 17 punktuose. Ši nuostata netaikoma šių taisyklių 53, 56 ir 61 punktuose nustatytais atvejais.
88. Inspekcija teikia informaciją apie išduotus leidimus ir šių leidimų numerius Europos Komisijos ir Europos geležinkelių agentūros (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūra) tvarkomam sąveikos dokumentų sąrašų registrui šios agentūros nustatyta tvarka. Kiekvieną kartą teikiant šiame taisyklių punkte nurodytą informaciją joje gali būti nurodoma, kuri informacija saugumo sumetimais negali būti skelbiama viešai.
89. Visus Inspekcijos ir jos sudaromų komisijų dokumentus dėl posistemių ir geležinkelių riedmenų, kurių parengimą reglamentuoja šios taisyklės, Inspekcija registruoja atskiruose žurnaluose, kuriuose nurodoma:
891. Jei Inspekcija per šių taisyklių 17 punkte nustatytą terminą nepriima sprendimo dėl leidimo pradėti naudoti geležinkelių riedmenis, laikoma, kad geležinkelių riedmenis, dėl kurių buvo kreiptasi, leidžiama pradėti naudoti praėjus trims mėnesiams nuo termino pabaigos. Leidimai galioja tik tame geležinkelių tinkle, dėl kurio savo sprendimo per šių taisyklių 17 punkte nustatytą terminą nepateikė Inspekcija.
Papildyta punktu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
90. Pateikti prašymai ir dokumentai, grąžinti laikini leidimai, leidimai, praradę tipinio leidimo statusą, iki sunaikinimo apskaitomi ir saugomi Inspekcijoje. Šiame punkte nurodyti dokumentai sunaikinami Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka ir periodiškumu.
______________
Leidimų pradėti naudoti
Lietuvos Respublikoje
transeuropinės geležinkelių
sistemos struktūrinius
posistemius ir geležinkelių
riedmenis išdavimo taisyklių
priedas
GELEŽINKELIŲ RIEDMENŲ BANDOMŲJŲ VAŽIAVIMŲ ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS
I. VIEŠOSIOS GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS PAJĖGUMŲ SKYRIMO BANDOMIESIEMS VAŽIAVIMAMS ASPEKTAI
1. Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumai (toliau – pajėgumai) bandomiesiems važiavimams skiriami Viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 611 (Žin., 2004, Nr. 83-3019; 2006, Nr. 23-754), nustatyta tvarka.
2. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui sutikus, bandomiesiems važiavimams gali būti naudojami viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo reikmėms rezervuoti (skirti) pajėgumai.
3. Pareiškėjas, Inspekcijos paprašytas atlikti bandomuosius važiavimus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui pateikia prašymą dėl galimybės atlikti bandomuosius važiavimus suteikimo. Pareiškėjo duomenys prašyme nurodomi pagal Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2006 m. rugpjūčio 18 d. įsakymo Nr. V-68 „Dėl geležinkelio įmonės (vežėjo) paraiškos skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus turinio reikalavimų ir prie paraiškos pridedamų dokumentų sąrašo nustatymo“ (Žin., 2006, Nr. 90-3550) reikalavimus.
4. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 10 darbo dienų nuo prašymo dėl galimybės atlikti bandomuosius važiavimus suteikimo gavimo dienos privalo priimti sprendimą (suteikti galimybę atlikti bandomuosius važiavimus ar jos nesuteikti) ir atsakyti pareiškėjui. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, pasikonsultavęs su pareiškėju, užtikrina, kad bandomieji važiavimai būtų atlikti per 90 kalendorinių dienų nuo pareiškėjo prašymo gavimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
5. Tuo atveju, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas neturi galimybių sudaryti sąlygų bandomiesiems važiavimams atlikti prašyme nurodytu laikotarpiu, jis turi pasiūlyti pareiškėjui kitą terminą.
6. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas gali atsisakyti suteikti pareiškėjui galimybę atlikti bandomuosius važiavimus tik tais atvejais, kai tai yra pagrįsta objektyviais ir pagrįstais kriterijais, taip pat ir nesant techninių galimybių. Įrodinėjimo pareiga, jog pajėgumai negali būti suteikti, tenka viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui.
7. Jeigu viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas sutinka suteikti bandomiesiems važiavimams jo reikmėms rezervuotus (skirtus) pajėgumus, tačiau vėluoja juos suteikti ne dėl pareiškėjo kaltės, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo nedelsdamas apie tai informuoti pareiškėją, pateikti išsamų paaiškinimą dėl vėlavimo priežasčių ir nurodyti terminą, iki kurio įvykdys įsipareigojimus pareiškėjui.
II. SUTARČIŲ DĖL BANDOMŲJŲ VAŽIAVIMŲ SUDARYMAS
8. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui priėmus teigiamą sprendimą dėl galimybės atlikti bandomuosius važiavimus suteikimo, pareiškėjas parengia ir pateikia viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui sutarties dėl geležinkelių riedmenų bandomųjų važiavimų pagal Inspekcijos pateiktas sąlygas projektą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
9. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo išnagrinėti šios tvarkos aprašo 3 punkte nurodytą prašymą ir sutarties projektą ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų, prireikus pasiūlyti reikiamus pakeitimus ir papildyti sutarties projektą atsižvelgiant į viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidas, susijusias su bandomųjų važiavimų organizavimu, kurias turės apmokėti pareiškėjas, taip pat ir rinkliavą už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra, nustatytą vadovaujantis Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610 (Žin., 2004, Nr. 83-3018).
III. BANDOMŲJŲ VAŽIAVIMŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMAS
10. Atlikus bandomąjį važiavimą, šiuose važiavimuose dalyvavę asmenys parengia ir pasirašo geležinkelių riedmenų bandomųjų važiavimų aktą, kuris sudaromas dviem egzemplioriais (vieną saugo viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, kitas atiduodamas pareiškėjui). Bandomųjų važiavimų akto formą tvirtina Inspekcija.
11. Bandomųjų važiavimų akte nurodoma: akto data ir numeris, bandyto geležinkelių riedmens pavadinimas, šių riedmenų markė, modelis, serija, tipas, modifikacija, pareiškėjas, bandomųjų važiavimų vykdytojai, data(-os) ir geležinkelių linija(-os), išvados dėl geležinkelių riedmens tinkamumo važiuoti Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūra, aktą pasirašiusių asmenų vardai, pavardės, pareigos, parašai.
12. Tuo atveju, kai bandomųjų važiavimų metu nustatoma, kad geležinkelių riedmenys netinkami važiuoti Lietuvos Respublikos geležinkelių infrastruktūra, bandomųjų važiavimų akte nurodoma šio netinkamumo priežastis.
IV. GINČŲ SPRENDIMAS
14. Pareiškėjo ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ginčai dėl geležinkelių riedmenų bandomųjų važiavimų organizavimo ir vykdymo sprendžiami įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
15. Inspekcija kontroliuoja, kad viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sudaromos bandomųjų važiavimų sąlygos, terminai, sutarčių su pareiškėjais dėl geležinkelių riedmenų bandomųjų važiavimų turinys ir vykdymas būtų vienodi visiems pareiškėjams.
Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių
2 priedas
PARAMETRAI, KURIUOS REIKIA PATIKRINTI PRIEŠ PRADEDANT NAUDOTI TSS NEATITINKANČIUS GELEŽINKELIŲ RIEDMENIS
1. Parametrų, kuriuos reikia patikrinti prieš pradedant naudoti TSS neatitinkančius geležinkelių riedmenis, sąrašas:
1.1. Bendrieji dokumentai (įskaitant naujų, atnaujintų arba modernizuotų geležinkelių riedmenų aprašą ir jų numatytos paskirties, konstrukcijos, naudojimo ir techninės priežiūros informaciją, technines bylas ir t. t.).
1.2. Sandara ir mechaninės dalys (mechaninis vientisumas ir geležinkelių riedmenų sąsaja (įskaitant traukos ir taukšų įrenginius, pereinamuosius tiltelius), geležinkelių riedmenų konstrukcijos ir įrenginių (pavyzdžiui, krėslų) tvirtumas, keliamoji galia, pasyvieji eismo saugos įtaisai (įskaitant vidaus ir išorės atsparumą smūgiams).
1.3. Sąveika su geležinkelių keliu ir gabaritų nustatymas (mechaninės sąsajos su geležinkelių infrastruktūra (įskaitant statinį ir dinaminį veikimą, gabaritus ir tarpus, vėžės plotį, važiuoklę ir t. t.).
1.4. Stabdymo įranga (stabdymo įrangos komponentai (įskaitant apsaugą nuo ratų slydimo, stabdymo valdymo įrenginius, taip pat stabdymo įrangos veikimą eksploatavimo, avariniu ir stovėjimo režimais).
1.5. Keleiviams skirti įrenginiai (keleiviams skirti įrenginiai ir keleivių aplinka (įskaitant langus ir duris, riboto judumo asmenims reikalingą įrangą).
1.6. Aplinkos sąlygos ir aerodinaminis poveikis (aplinkos poveikis geležinkelių riedmenims ir geležinkelių riedmenų poveikis aplinkai (įskaitant aerodinamines sąlygas, taip pat geležinkelių riedmenų sąsają su geležinkelių kelio įranga ir sąsają su išorės aplinka).
1.7. Išoriniai įspėjimo signalai, ženklinimas, programinės įrangos funkcijos ir patikimumas (išoriniai įspėjimo signalai, ženklinimas, programinės įrangos funkcijos ir patikimumas, pavyzdžiui, eismo saugos funkcijos, turinčios įtakos traukinio veikimui, įskaitant traukinio duomenų perdavimo magistralę).
1.8. Energijos tiekimo ir valdymo sistemos geležinkelių riedmenyse (traukos, energijos ir valdymo sistemos geležinkelių riedmenyse, taip pat geležinkelių riedmenų sąsaja su energijos tiekimo infrastruktūra ir visi elektromagnetinio suderinamumo aspektai).
1.9. Personalo įrenginiai, sąsajos ir aplinka (personalo įrenginiai, sąsajos, darbo sąlygos ir aplinka geležinkelių riedmenyse (įskaitant mašinistų kabinas, mašinisto ir įrangos sąsają).
1.11. Techninė priežiūra (geležinkelių riedmenyse esantys techninės priežiūros įrenginiai ir sąsajos).
1.12. Valdymo, komandų ir signalizacijos įrenginiai geležinkelių riedmenyse (visa geležinkelių riedmenyse esanti įranga, reikalinga eismo saugai užtikrinti ir traukinių, kuriais leista važiuoti geležinkelių tinklu, eismui valdyti, taip pat tos įrangos poveikis geležinkelių kelio įrangai).
1.13. Specialieji veiklos reikalavimai (specialieji veiklos reikalavimai, keliami geležinkelių riedmenims (įskaitant veikimą avariniu režimu, geležinkelių riedmenų remontą ir t. t.).
Papildyta priedu:
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-271, 2009-06-15, Žin., 2009, Nr. 72-2949 (2009-06-18), i. k. 1092210ISAK0003-271
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3-507 "Dėl Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių patvirtinimo " pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-400, 2009-08-31, Žin., 2009, Nr. 106-4442 (2009-09-05), i. k. 1092210ISAK0003-400
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3-507 "Dėl Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-520, 2010-08-20, Žin., 2010, Nr. 101-5216 (2010-08-26), i. k. 1102210ISAK0003-520
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3-507 "Dėl Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo ir papildymo
4.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-746, 2010-12-22, Žin., 2010, Nr. 155-7894 (2010-12-30), i. k. 1102210ISAK0003-746
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3-507 "Dėl Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-361, 2011-06-13, Žin., 2011, Nr. 74-3577 (2011-06-18), i. k. 1112210ISAK0003-361
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3-507 "Dėl Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-795, 2011-12-21, Žin., 2011, Nr. 160-7606 (2011-12-28), i. k. 1112210ISAK0003-795
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3-507 "Dėl Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-472, 2012-07-11, Žin., 2012, Nr. 84-4429 (2012-07-17), i. k. 1122210ISAK0003-472
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 3-507 "Dėl Leidimų pradėti naudoti Lietuvos Respublikoje transeuropinės geležinkelių sistemos struktūrinius posistemius ir geležinkelių riedmenis išdavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo