Suvestinė redakcija nuo 2006-11-19

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 9-337, i. k. 1061100NUTA00000058

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL EUROPOS BENDRIJŲ INICIATYVOS INTERREG III PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. sausio 19 d. Nr. 58

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti sėkmingą Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų įgyvendinimą Lietuvoje, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų įgyvendinimo Lietuvoje taisykles (pridedama).

2. Pavesti Vidaus reikalų ministerijai per 3 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti:

2.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų projektams bendrai finansuoti, naudojimo taisykles;

2.2. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programoms administruoti ir skelbti viešai, naudojimo taisykles;

2.3. Neteko galios nuo 2006-11-19

Punkto naikinimas:

Nr. 1120, 2006-11-15, Žin. 2006, Nr. 124-4693 (2006-11-18), i. k. 1061100NUTA00001120

 

2.4. Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą,  taisykles.

3. Finansų ministerija turi per 3 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG IIIA kaimynystės programos tarp Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities) projektų įgyvendinimo išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisykles, suderinusi jas su Vidaus reikalų ministerija.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                             Algirdas Brazauskas

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                               Gintaras Furmanavičius

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2006 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 58

 

europos BENDRIJŲ INICIATYVOS INTERREG III PROGRAMŲ įgyvendinimo LIETUVOJE taisyklės

 

i. bENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) parengtos vadovaujantis 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1260/1999, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl struktūrinių fondų (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2005 m. sausio 24 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 173/2005) (toliau vadinama – Pagrindinis reglamentas), 1999 m. liepos 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1783/1999 dėl Europos regioninės plėtros fondo, 1994 m. liepos 11 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1681/94 dėl su struktūrinės politikos finansavimu susijusių pažeidimų ir neteisingai sumokėtų sumų susigrąžinimo bei šios srities informacinės sistemos organizavimo (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2005 m. gruodžio 12 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 2035/2005), 2000 m. kovo 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 643/2000 dėl euro taikymo tvarkos struktūrinių fondų biudžeto valdymo tikslais, 2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl paramos iš struktūrinių fondų, 2000 m. liepos 28 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1685/2000, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1260/1999 įgyvendinimo taisykles dėl struktūrinių fondų bendrai finansuojamos veiklos išlaidų tinkamumo (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2004 m. kovo 10 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 448/2004), 2001 m. kovo 2 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 438/2001, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1260/1999 įgyvendinimo taisykles dėl struktūrinių fondų paramos valdymo ir kontrolės sistemų (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. gruodžio 27 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 2355/2002) (toliau vadinama – Valdymo ir kontrolės reglamentas), 2001 m. kovo 2 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 448/2001, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1260/1999 įgyvendinimo taisykles dėl iš struktūrinių fondų suteiktos paramos finansinių koregavimų atlikimo tvarkos, 2004 m. rugsėjo 2 d. Komisijos komunikatu valstybėms narėms, nustatančiu gaires Bendrijos iniciatyvai dėl transeuropinio bendradarbiavimo, skirto skatinti darnią ir subalansuotą Europos teritorijos plėtrą INTERREG III (OL, 2004, C 226, p. 2), 2003 m. liepos 1 d. Komisijos komunikatu „Ruošiantis naujai kaimynystės priemonei“.

2. Šios Taisyklės nustato pagrindinių institucijų, administruojančių Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programas Lietuvoje, funkcijas, pagrindinius Europos regioninės plėtros fondo (toliau vadinama – Plėtros fondas) lėšų, skirtų šioms programoms įgyvendinti, ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų bendrai finansuoti šių programų įgyvendinimą, naudojimo tikslus, projektų atrankos tvarką ir įgyvendinimo principus, Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų įgyvendinimo priežiūros  tvarką.

3. Šių Taisyklių laikomasi įgyvendinant šias Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programas (toliau vadinama – programos, programa):

3.1. INTERREG IIIA kaimynystės programą tarp Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities);

3.2. INTERREG IIIA kaimynystės programą tarp Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos (šiose Taisyklėse į Baltijos jūros regiono INTERREG IIIB kaimynystės programą INTERREG IIIA kaimynystės programa tarp Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos neįtraukta, ji laikoma savarankiška, atskira programa);

3.3. Baltijos jūros regiono INTERREG IIIB kaimynystės programą;

3.4. INTERREG IIIC (Šiaurės, Pietų, Vakarų ir Rytų) programas.

4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, numatytos Vidaus reikalų ministerijai atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimuose ir skiriamos bendrai finansuoti programų įgyvendinimą.

Bendrojo finansavimo sutartis – Vidaus reikalų ministerijos ir Lietuvos partnerio sudaryta bendrojo finansavimo lėšų skyrimo ir naudojimo sutartis.

Lietuvos partneris – Lietuvos Respublikoje įregistruotas juridinis asmuo, kuriam skirta parama projektui įgyvendinti. Jeigu Lietuvos partneris yra pagrindinis projekto partneris, jam taip pat taikomos visos šių Taisyklių nuostatos, skirtos pagrindiniam projekto partneriui.

Pagrindinis projekto partneris – pagal paramos sutartį projektą įgyvendinanti įmonė, įstaiga ar organizacija, už projekto įgyvendinimą atsakinga vadovaujančiajai institucijai.

Parama – Plėtros fondo lėšos, skirtos programoms įgyvendinti.

Paramos sutartis – pagrindinio projekto partnerio ir vadovaujančiosios institucijos sudaryta paramos skyrimo ir naudojimo sutartis. Paramos sutartį papildomai gali pasirašyti ir kitos šalys, jeigu tai numatyta pagrindiniuose programos dokumentuose.

Pažeidimas – bet kuris Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų pažeidimas, padarytas programą įgyvendinančio subjekto veiksmais ar neveikimu, dėl kurio Europos Bendrijų bendrajam biudžetui ar jų valdomiems biudžetams arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui padaroma žala.

Projektas ekonomiškai nedalomų ir tikslioms funkcijoms atlikti skirtų veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus, pagal kuriuos galima spręsti, ar rezultatų ekonominė ir socialinė nauda bus proporcinga panaudotiems ištekliams.

Projekto paraiška – pagrindiniuose programos dokumentuose nurodytos įgyvendinančiosios institucijos patvirtintos formos dokumentas, kurį pildo projekto paraiškos teikėjas, siekiantis gauti paramą projektui įgyvendinti.

Projekto paraiškos teikėjas – įmonė, įstaiga arba organizacija, teikianti jungtiniam techniniam sekretoriatui projekto paraišką gauti paramą.

Projekto partneris – įmonė, įstaiga arba organizacija, savo veikla ir (arba) įnašu prisidedanti prie projekto įgyvendinimo pagal pasirašytą paramos sutartį ir (arba) sutartį su pagrindiniu projekto partneriu. Jeigu projekto partneris yra Lietuvos partneris, jam taip pat taikomos visos šių Taisyklių nuostatos, skirtos Lietuvos partneriui.

Tinkamos finansuoti išlaidos – viešosios projekto išlaidos (valstybės, savivaldybių, valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, valstybės ir savivaldybių kontroliuojamų įmonių ir kitų viešuosius interesus tenkinančių įmonių, įstaigų ir organizacijų išlaidos), o jeigu numatyta pagrindiniuose programos dokumentuose, ir privačios projekto išlaidos, kurios patirtos nepažeidžiant Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nuostatų ir gali būti deklaruojamos Europos Komisijai.

 

II. PAGRINDINIAI PROGRAMŲ DOKUMENTAI

 

5. Pagrindiniai programų dokumentai:

5.1. Europos Bendrijų iniciatyvos programa (angl. Community Initiative Programme) – pagrindinis programos dokumentas, kuriame aprašyta programa, jos tikslai, prioritetai ir priemonės, lėšų paskirstymas pagal prioritetus, valdymo sistema;

5.2. programos priedas (angl. Programme Complement) – dokumentas, kuriame išdėstyta išsami informacija apie programos priemones, lėšų paskirstymą pagal priemones, numatyti galutiniai paramos gavėjai pagal priemones, nustatyta projektų trukmė, galima paramos apimtis, aprašytos programos skelbimo viešai priemonės ir Europos Komisijos nustatyta informavimo apie programos priežiūros rezultatus tvarka;

5.3. susitarimo memorandumas – dokumentas, kuriame nustatyti įgyvendinant programą dalyvaujančių Europos Sąjungos valstybių tarpusavio santykiai, apibrėžtos jų funkcijos ir atsakomybė; susitarimo memorandumą pasirašo įgyvendinant programą dalyvaujančios Europos Sąjungos valstybės;

5.4. atitinkamos programos vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijos bei įgyvendinant programą dalyvaujančios Europos Sąjungos valstybės sudarytos programos įgyvendinimo sutartys, jeigu tokios sutartys gali būti  pasirašomos.

 

III. PAGRINDINĖS PROGRAMas ĮGYVENDINančios INSTITUCIJOS

 

6. Pagrindinės programas įgyvendinančios institucijos: vadovaujančioji institucija, mokėjimo institucija, priežiūros komitetas, valdymo komitetas, jungtinis techninis sekretoriatas ir Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų nacionalinis pakomitetis (toliau vadinama – nacionalinis pakomitetis).

7. Vadovaujančiosios institucijos funkcijas atlieka:

7.1. Vidaus reikalų ministerija – INTERREG IIIA kaimynystės programos tarp Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities);

7.2. Šlėzvigo-Holšteino žemės investicijų bankas (Investitionsbank Schleswig-Holstein, Kiel, Germany) – INTERREG IIIA kaimynystės programos tarp Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos, Baltijos jūros regiono INTERREG IIIB kaimynystės programos ir INTERREG IIIC Šiaurės zonos programos;

7.3. Valensijos Vyriausybė, Ekonomikos, finansų ir darbo departamentas, Generalinis ekonomikos direktoratas (Generalitat Valenciana, Conselleria de Economia, Hacienda y Empleo, Direccion General de Economia, Valencia, Espana) – INTERREG IIIC Pietų zonos programos;

7.4. Vienos miesto ES finansavimo departamentas (City of Vienna Department for EU Funding, Vienna, Austria) – INTERREG IIIC Rytų zonos programos;

7.5. Šiaurės Pa de Kalė regiono taryba (Conseil Regional Nord-Pas de Calais, Centre Rihour, Lille Cedex, France) – INTERREG IIIC Vakarų zonos programos.

8. Mokėjimo institucijos funkcijas atlieka:

8.1. Finansų ministerija – INTERREG IIIA kaimynystės programos tarp Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities);

8.2. Šlėzvigo-Holšteino žemės investicijų bankas (Investitionsbank Schleswig-Holstein, Kiel, Germany) – INTERREG IIIA kaimynystės programos tarp Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos, Baltijos jūros regiono INTERREG IIIB kaimynystės programos ir INTERREG IIIC Šiaurės zonos programos;

8.3. Finansų ministerija, Bendrijos ir teritorinio finansavimo fondo valdyba (Ministerio de Hacienda, Direccion de Fondos Comunitarios y Financiacion Territorial, Madrid, Espana) – INTERREG IIIC Pietų zonos programos;

8.4. Vienos miesto finansų ir biudžeto departamentas (City of Vienna Department for Finance and Budget, Vienna, Austria) – INTERREG IIIC Rytų zonos programos;

8.5. Šiaurės Pa de Kalė regioninis direktoratas (Nord-Pas de Calais Regional Directorate, Euralille, France) – INTERREG IIIC Vakarų zonos programos.

9. Atitinkamą programą techniškai įgyvendina jungtinis techninis sekretoriatas:

9.1. viešoji įstaiga INTERREG jungtinis techninis sekretoriatas (Vilnius) – INTERREG IIIA kaimynystės programą tarp Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities);

9.2. Valstybinė regioninės plėtros agentūra, Rygos jungtinis techninis sekretoriatas  (State Regional Development Agency, Joint Secretariat Riga, Latvia) – INTERREG IIIA kaimynystės programą tarp Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos;

9.3. Šlėzvigo-Holšteino žemės investicijų bankas, Jungtinis techninis sekretoriatas (Investitionsbank Schleswig-Holstein, Joint Technical Secretariat, Rostock, Germany) – Baltijos jūros regiono INTERREG IIIB kaimynystės programą ir INTERREG IIIC Šiaurės zonos programą;

9.4. Jungtinis techninis sekretoriatas (Secretariat Technique Conjoint, Valencia, Espana) – INTERREG IIIC Pietų zonos programą;

9.5. Jungtinis techninis sekretoriatas (Joint Technical Secretariat, Vienna, Austria) – INTERREG IIIC Rytų zonos programą;

9.6. Šiaurės Pa de Kalė regiono taryba (Conseil Regional Nord-Pas de Calais, Lille, France) – INTERREG IIIC Vakarų zonos programą.

10. Priežiūros komitetai ir valdymo komitetai sudaryti iš įgyvendinant programas dalyvaujančių valstybių deleguotų atstovų. Lietuvos delegacijos į priežiūros komitetus ir valdymo komitetus, o prireikus – į jų sprendimu sudarytas darbo grupes sudėtį tvirtina vidaus reikalų ministras.

11. Siekdamas parengti pagrįstas išvadas dėl atrankai teikiamų projektų paraiškų ir atsižvelgdamas į plačiai paplitusią programų įgyvendinimo praktiką Europos Sąjungos valstybėse, vidaus reikalų ministras pagal Pagrindinio reglamento 8 straipsnį tvirtina nacionalinio pakomitečio sudėtį.

12. Nacionalinio pakomitečio darbas organizuojamas pagal jo patvirtintą darbo reglamentą.

 

IV. PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

13. Programų įgyvendinimas Lietuvoje gali būti finansuojamas paramos, bendrojo finansavimo ir Lietuvos partnerio lėšomis.

14. Parama naudojama:

14.1. projektams finansuoti;

14.2. programų techninei pagalbai finansuoti.

15. Bendrojo finansavimo lėšos naudojamos:

15.1. programų, išvardytų šių Taisyklių 3.1 ir 3.2 punktuose,  projektams finansuoti;

15.2. programų, išvardytų šių Taisyklių 3.3 ir 3.4 punktuose, projektams, kuriuos įgyvendina apskričių viršininkų administracijos, finansuoti;

15.3. programoms įgyvendinti:

15.3.1. programų techninei pagalbai finansuoti vadovaujantis pagrindiniais programų dokumentais;

15.3.2. programoms skelbti viešai; šiam tikslui gali būti skirta ne daugiau kaip 1 procentas bendrojo finansavimo lėšų;

15.3.3. programoms administruoti arba koordinuoti; šiam tikslui gali būti skirta ne daugiau kaip 7 procentai bendrojo finansavimo lėšų;

15.4. sumokėti už centralizuoto programų projektų nepriklausomo audito paslaugas, įgyvendinant šių Taisyklių 32.7 punkto nuostatą.

16. Šių Taisyklių 15.1, 15.2, 15.3.2 ir 15.3.3 punktuose nurodytos bendrojo finansavimo lėšos ir šių Taisyklių 14.2 ir 15.3.1 punktuose nurodytų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų dalis, skirta INTERREG IIIA kaimynystės programos tarp Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities) techninei pagalbai finansuoti, naudojamos pagal vidaus reikalų ministro patvirtintas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų projektams bendrai finansuoti, naudojimo taisykles, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programoms administruoti ir skelbti viešai, naudojimo taisykles ir INTERREG IIIA kaimynystės programos tarp Lietuvos, Lenkijos ir Rusijos Federacijos (Kaliningrado srities) techninės pagalbos lėšų naudojimo taisykles.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1120, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 124-4693 (2006-11-18), i. k. 1061100NUTA00001120

 

17. Lietuvos partnerio lėšos naudojamos projektams finansuoti.

 

V. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ GAUTI PARAMĄ TEIKIMAS IR ATRANKA

 

18. Projekto paraiškos teikėjas, vadovaudamasis pagrindiniuose programos dokumentuose nurodytos įgyvendinančiosios institucijos patvirtintomis gairėmis projektų paraiškų teikėjams, skelbiamomis jungtinio techninio sekretoriato interneto puslapiuose, teikia projekto paraišką jungtiniam techniniam sekretoriatui per kvietimuose teikti projektų paraiškas nustatytą terminą.

19. Jungtinis techninis sekretoriatas per pagrindiniuose programos dokumentuose nurodytos įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą įvertina projektų paraiškas. Prireikus sekretoriatas gali pasitelkti nepriklausomus ekspertus. Jungtinio techninio sekretoriato prašymu nacionalinės institucijos gali deleguoti savo atstovus dalyvauti vertinant projektų paraiškas.

20. Įvertinęs projektų paraiškas, jungtinis techninis sekretoriatas per pagrindiniuose programos dokumentuose nurodytos įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą pateikia valdymo komiteto nariams projektų paraiškų vertinimo ataskaitą. Vidaus reikalų ministerijos atstovas valdymo komitete per 10 darbo dienų nuo projektų paraiškų vertinimo ataskaitos gavimo praneša nacionaliniam pakomitečiui Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, projektų paraiškose įvardytų galimais Lietuvos partneriais, pavadinimus, kodus ir buveines, taip pat apie projektų paraiškose numatytą vykdyti jų veiklą.

21. Nacionalinis pakomitetis ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki valdymo komiteto posėdžio pateikia Lietuvos delegacijai (deleguotam atstovui) valdymo komitete savo išvadas ir pasiūlymus dėl Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, projektų paraiškose įvardytų galimais Lietuvos partneriais, tinkamumo ir projektų paraiškose numatytos vykdyti jų veiklos tikslingumo.

22. Lietuvos delegacija (deleguotas atstovas) valdymo komitete balsuoja dėl paramos projektams įgyvendinti skyrimo, atsižvelgdama (-as) į nacionalinio pakomitečio išvadas ir pasiūlymus.

23. Jungtinis techninis sekretoriatas per gairėse projektų paraiškų teikėjams nurodytą terminą informuoja projekto paraiškos teikėją apie valdymo komiteto sprendimą ir su atrinkto finansuoti projekto pagrindiniu partneriu rengia sutarties projektą.

24. Paramos sutartis sudaroma per gairėse projektų paraiškų teikėjams numatytą terminą.

 

VI. BENDRIEJI PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PRINCIPAI

 

25. Projektas įgyvendinamas vadovaujantis paramos sutartimi ir sutartimis tarp pagrindinio projekto partnerio ir projekto partnerių (jeigu jos sudarytos).

26. Lietuvos partneris atlieka prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, reikalingus projektui įgyvendinti, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais viešuosius pirkimus. Lietuvos partneris, kuris nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, atlieka projektui įgyvendinti reikalingus pirkimus, vadovaudamasis vidaus reikalų ministro patvirtintomis Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų projektams vykdyti reikalingų pirkimų, atliekamų Lietuvos įmonių, įstaigų ir organizacijų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, taisyklėmis.

27. Projekto partneriai teikia projekto įgyvendinimo tarpines ir galutinę ataskaitas pagrindiniam projekto partneriui. Pagrindinis projekto partneris paramos sutartyje nustatyta tvarka ir terminais teikia projekto įgyvendinimo tarpines ir galutinę ataskaitas jungtiniam techniniam sekretoriatui.

28. Lietuvos partnerio tarpinės ir galutinė ataskaitos, teikiamos pagrindiniam projekto partneriui, turi būti patvirtintos šių Taisyklių 32.8 punkte nustatyta tvarka.

29. Lietuvos partneris registruoja visas ūkines operacijas, susijusias su projekto įgyvendinimu, ir tvarko apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Bet kurios atitinkamą programą įgyvendinančios šių Taisyklių 7–9 punktuose nurodytos institucijos ir kitų kompetentingų institucijų prašymu per jame nurodytą terminą Lietuvos partneris privalo pateikti informaciją ir prireikus ją patvirtinančius dokumentus, susijusius su projekto įgyvendinimu.

31. Lietuvos partneris užtikrina, kad visi projekto deklaruotas tinkamas finansuoti išlaidas pateisinantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai būtų tinkamai saugomi ir prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms bei asmenims Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS FUNKCIJOS

 

32. Vidaus reikalų ministerija, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 25 d. nutarimą Nr. 356 „Dėl Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2003, Nr. 30-1247; 2005, Nr. 138-4972):

32.1. rengia šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos Europos Bendrijų iniciatyvos programą ir programos priedą, suderina juos su įgyvendinant šią programą dalyvaujančiomis valstybėmis ir Pagrindinio reglamento nustatyta tvarka ir terminais teikia Europos Komisijai;

32.2. rengia šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos susitarimo memorandumą, suderina jį su įgyvendinant šią programą dalyvaujančiomis Europos Sąjungos valstybėmis ir inicijuoja jo pasirašymą  Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

32.3. rengia šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą pagal Valdymo ir kontrolės reglamento 5 straipsnyje nustatytus reikalavimus ir suderinusi su įgyvendinant šią programą dalyvaujančiomis Europos Sąjungos valstybėmis teikia jį Europos Komisijai; pagal kompetenciją užtikrina valdymo ir kontrolės sistemos veikimą;

32.4. rengia ir teikia Europos Komisijai šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos metinę įgyvendinimo pažangos ataskaitą ir ataskaitą, kurioje pateikiama Valdymo ir kontrolės reglamento 13 straipsnyje numatyta informacija;

32.5. užtikrina informacijos, susijusios su programų įgyvendinimu, sklaidą, vadovaudamasi  2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl paramos iš struktūrinių fondų, ir atitinkamu programos priedu;

32.6. tikrina vietoje Lietuvos partnerių įgyvendinamus projektus, vadovaudamasi Valdymo ir kontrolės reglamento 4 straipsniu;

32.7. organizuoja centralizuotą projektų, įgyvendinamų Lietuvoje, nepriklausomo audito paslaugų pirkimą iš bendrojo finansavimo lėšų;

32.8. tvirtina Lietuvos partnerio projekto įgyvendinimo tarpinėje ir galutinėje ataskaitose nurodytų išlaidų bei veiklos ir paramos sutarties sąlygų atitiktį; Lietuvos partnerio projekto įgyvendinimo tarpinėje ir galutinėje ataskaitose nurodytų išlaidų bei veiklos ir paramos sutarties sąlygų atitiktį gali tvirtinti Lietuvos partnerio atrinktas nepriklausomas auditorius, jeigu Lietuvos partneris:

32.8.1. pradėjo nepriklausomo audito paslaugos pirkimo procedūrą arba sudarė sutartį su nepriklausomu auditoriumi iki šių Taisyklių įsigaliojimo;

32.8.2. gavo Vidaus reikalų ministerijos raštišką pritarimą savarankiškam projekto audito organizavimui šioms Taisyklėms įsigaliojus;

32.9. atlieka atrankinius patikrinimus, vadovaudamasi Valdymo ir kontrolės reglamento 10, 11 ir 12 straipsniais;

32.10. užtikrina, kad visi deklaruotas tinkamas finansuoti išlaidas pateisinantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai, taip pat šių tinkamų finansuoti išlaidų tikrinimo dokumentai pagal Pagrindinį reglamentą ir Valdymo ir kontrolės reglamentą būtų tinkamai saugomi ir prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų nustatyta tvarka;

32.11. teikia Finansų ministerijai mokėjimo paraiškas išmokėti paramą, numatytą Vidaus reikalų ministerijai atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimuose, vadovaudamasi paramos sutartimi;

32.12. priima sprendimą dėl bendrojo finansavimo lėšų skyrimo Lietuvos partneriui, vadovaudamasi vidaus reikalų ministro patvirtintomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų projektams bendrai finansuoti, naudojimo taisyklėmis, ir teikia Finansų ministerijai mokėjimo paraiškas išmokėti šias lėšas, vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2004, Nr. 17-513);

32.13. Neteko galios nuo 2006-11-19

Punkto naikinimas:

Nr. 1120, 2006-11-15, Žin. 2006, Nr. 124-4693 (2006-11-18), i. k. 1061100NUTA00001120

 

32.14. tvarko šių Taisyklių 32.11–32.12 punktuose nurodytų lėšų apskaitą, rengia ir teikia finansinę atskaitomybę teisės aktų nustatyta tvarka;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1120, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 124-4693 (2006-11-18), i. k. 1061100NUTA00001120

 

32.15. teikia Finansų ministerijai informaciją apie šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos lėšų paskirstymą tarp įgyvendinant šią programą dalyvaujančių valstybių;

32.16. teisės aktų nustatyta tvarka planuoja programoms įgyvendinti reikalingų lėšų poreikį atitinkamiems biudžetiniams metams;

32.17. pagal kompetenciją tvarko grąžintinos ar grąžintos paramos ir bendrojo finansavimo lėšų apskaitą.

 

VIII. FINANSŲ MINISTERIJOS FUNKCIJOS

 

33. Finansų ministerija:

33.1. atidaro atskirą paramai skirtą valstybės iždo sąskaitą Lietuvos banke;

33.2. teisės aktų nustatyta tvarka valdo iš Europos Komisijos gautas šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos lėšas;

33.3. perveda programų lėšas Vidaus reikalų ministerijos mokėjimo paraiškose nurodytiems gavėjams pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšoms nustatytas procedūras;

33.4. tvarko paramos ir bendrojo finansavimo lėšų apskaitą pagal nustatytąją Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų apskaitos tvarką;

33.5. remdamasi Vidaus reikalų ministerijos pateikta informacija apie šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos lėšų paskirstymą tarp įgyvendinant šią programą dalyvaujančių valstybių, Lietuvai skirtą sumą įtraukia į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto pajamas, o kitoms valstybėms skirtas lėšas perveda į specialią pervestinų kitoms valstybėms lėšų sąskaitą;

33.6. įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 25 d. nutarimą Nr. 356, kaip šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos mokėjimo institucija, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka:

33.6.1. tikrina Vidaus reikalų ministerijos pateiktas tinkamų finansuoti išlaidų deklaracijas;

33.6.2. rengia ir teikia apmokėti mokėjimo paraiškas Europos Komisijai, taip pat kitą Europos Komisijos reikalaujamą informaciją ir tuo tikslu tvarko deklaruotinų Europos Komisijai išlaidų apskaitą;

33.6.3. rengia ir teikia Europos Komisijai paramos išlaidų ataskaitas;

33.6.4. Vidaus reikalų ministerijos pateiktos informacijos pagrindu rengia ir teikia Europos Komisijai einamųjų ir ateinančių metų mokėjimų prognozes;

33.6.5. grąžina Europos Komisijai nepanaudotą paramą, tvarko grąžintinos ir grąžintos paramos apskaitą, kartą per metus informuoja Europos Komisiją apie grąžintiną ir grąžintą paramą;

33.6.6. rengia ir teikia priežiūros komitetui paramos išmokėjimo ataskaitas;

33.6.7. saugo pagal kompetenciją visus dokumentus, kuriuos mokėjimo institucija pagal kompetenciją gauna arba rengia, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX. PAŽEIDIMŲ KONTROLĖ

 

34. Vidaus reikalų ministerija atlieka pažeidimų kontrolę šių Taisyklių nustatyta tvarka.

35. Nustačiusios pažeidimą, šių Taisyklių 8.1 ir 9.1 punktuose nurodytos institucijos nedelsdamos, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo, praneša apie jį Vidaus reikalų ministerijai. Pranešime nurodoma:

35.1. institucijos, teikiančios informaciją, pavadinimas;

35.2. pranešimą parengusio asmens vardas, pavardė, pareigos;

35.3. programos, kurią įgyvendinant padarytas pažeidimas, pavadinimas;

35.4. subjekto, padariusio pažeidimą, pavadinimas, kodas, buveinė;

35.5. projekto, jeigu pažeidimas padarytas įgyvendinant projektą, pavadinimas ir numeris;

35.6. pažeidimo atskleidimo data ir būdas;

35.7. nustatytas pažeidimas;

35.8. veiksmai, kurių imtasi nustačius pažeidimą.

36. Vidaus reikalų ministerija per 3 darbo dienas nuo pranešimo apie pažeidimą gavimo arba pažeidimo nustatymo, kai pažeidimą nustato Vidaus reikalų ministerija, praneša apie pažeidimą Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos ir, jeigu pažeidimas padarytas Lietuvos partnerio, Lietuvos partneriui, padariusiam pažeidimą, taip pat nustato jam terminą pažeidimui pašalinti.

37. Jeigu per Vidaus reikalų ministerijos nustatytą terminą Lietuvos partneris pažeidimo nepašalina, Vidaus reikalų ministerija gali:

37.1. nutraukti bendrojo finansavimo lėšų sutartį ir (arba) šių Taisyklių 3.1 punkte nurodytos programos paramos sutartį, pareikalauti grąžinti pervestas lėšas ir imtis veiksmų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka susigrąžinti neteisėtai panaudotas lėšas;

Punkto pakeitimai:

Nr. 1120, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 124-4693 (2006-11-18), i. k. 1061100NUTA00001120

 

37.2. informuoti pagrindinį projekto partnerį apie nustatytą Lietuvos partnerio padarytą pažeidimą;

37.3. informuoti vadovaujančiąją instituciją ir jungtinį techninį sekretoriatą apie nustatytą Lietuvos partnerio padarytą pažeidimą;

37.4. atlikti kitus veiksmus teisės aktuose nustatyta tvarka.

38. Vidaus reikalų ministerija nedelsdama informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos apie atliktus veiksmus, nurodytus šių Taisyklių 37 punkte.

39. Vidaus reikalų ministerija per mėnesį nuo kiekvieno ketvirčio pabaigos teikia Finansų ministerijai ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos nustatytų pažeidimų ataskaitą.

40. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos per 2 mėnesius nuo kiekvieno ketvirčio pabaigos teikia Europos Komisijai apibendrintą informaciją apie pažeidimus,  kaip numato 1994 m. liepos 11 d. Europos Komisijos reglamento (EB) Nr. 1681/94 dėl su struktūrinės politikos finansavimu susijusių pažeidimų ir neteisingai sumokėtų sumų susigrąžinimo bei šios srities informacinės sistemos organizavimo 3 ir 5 straipsniai.

41. Vidaus reikalų ministerija ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos teikia ataskaitas ir tuo atveju, jeigu per ataskaitinį laikotarpį pažeidimų nenustatyta.

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1120, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 124-4693 (2006-11-18), i. k. 1061100NUTA00001120

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 58 "Dėl Europos Bendrijų iniciatyvos INTERREG III programų įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo" pakeitimo