Suvestinė redakcija nuo 2013-05-16
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 87-3730, i. k. 1092020ISAK0004-350
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VP3-1.3-ŪM-03-V PRIEMONĖS „NACIONALINĖS SVARBOS TURIZMO PROJEKTAI“ ĮGYVENDINIMO RODIKLIŲ MATAVIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2009 m. liepos 10 d. Nr. 4-350
Vilnius
Atsižvelgdamas į Veiksmų programų įgyvendinimo Stebėsenos rodiklių skaičiavimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. 1K-159 (Žin., 2009, Nr. 59-2309):
1. Tvirtinu VP3-1.3-ŪM-03-V priemonės „Nacionalinės svarbos turizmo projektai“ įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodiką (pridedama).
2. Neteko galios nuo 2013-05-16
Punkto naikinimas:
Nr. 4-401, 2013-05-08, Žin. 2013, Nr. 50-2528 (2013-05-15), i. k. 1132020ISAK0004-401
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2009 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 4-350
VP3-1.3-ŪM-03-V PRIEMONĖS „NACIONALINĖS SVARBOS TURIZMO PROJEKTAI“ ĮGYVENDINIMO RODIKLIŲ MATAVIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKA
EIL. NR. |
STEBĖSENOS RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS |
STEBĖSENOS RODIKLIO PAAIŠKINIMAS |
STEBĖSENOS RODIKLIO MATAVIMAS |
INSTITUCIJA ARBA JURIDINIS ASMUO, ATSAKINGI UŽ INFORMACIJOS PATEIKIMĄ ĮGYVENDINANČIAJAI IR (AR) TARPINEI, IR (AR) VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI |
|||
MATAVIMO VIENETAS |
SKAIČIAVIMO BŪDAS |
INFORMACIJOS ŠALTINIS |
LAIKAS |
||||
1. |
Rezultato rodiklis:
Pritraukta privataus finansavimo lėšų. |
Sąvokos
Privataus finansavimo lėšos suprantamos kaip privačios investicijos, tai yra pareiškėjo (partnerio) privatus indėlis į projektą ir dėl projekto veiklų pritrauktos netiesioginės privačios investicijos.
Pastaba. Projekto vykdytojas, be šio rezultato rodiklio, privalo pasirinkti bent vieną VP3-1.3-ŪM-03-V priemonės „Nacionalinės svarbos turizmo projektai“ įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodikos 2–5 punktuose nurodytų rezultato rodiklių.
Pagrindiniai teiginiai
Į rodiklio skaičiavimą bus įtraukiamos tiesioginės pareiškėjo ir (ar) privataus partnerio (operatoriaus) (jei jis dalyvauja projekto veikloje) privačios investicijos į tinkamas ir netinkamas projekto išlaidas ir netiesioginės privačios investicijos, kai dėl projektu vykdomos veiklos į projektą pritrauktos privačių investuotojų (nuomininkų, operatorių ir panašiai) lėšos.
Pildydamas Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos (A) dalis), 12 punkte „Stebėsenos rodikliai“ pareiškėjas turi įrašyti planuojamų pritraukti privačių investicijų sumą (paraiškos (A) dalies 10 punktas) ir paraiškos (A) dalyje nurodytą projekto netinkamų finansuoti išlaidų sumą (11 punktas), taip pat planuojamų pritraukti netiesioginių investicijų sumą. |
Mln. Lt |
Sumuojamas privačių investicijų kiekis pagal projektą. |
Pirminiai šaltiniai: tinkamų išlaidų atveju teikiamos sąskaitos faktūros, apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai ir kiti dokumentai; netinkamų išlaidų atveju teikiama deklaracija dėl netinkamų išlaidų pritraukimo. Netiesioginių išlaidų atveju, teikiamos koncesijos, rangos darbų, nuomos ir kitos sutartys. |
Nuolat. |
Projekto vykdytojas. |
Antriniai šaltiniai: Mokėjimo prašymo forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 50-1868) (toliau – mokėjimo prašymas) (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“). Mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“ prie rodiklio pasiekimo įrašoma tik pritrauktų tinkamų išlaidų suma, kuri atitinka pareiškėjo privačių investicijų dalį nuo projekto pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Kartu su mokėjimo prašymu pateikiami tik tinkamomis išlaidomis pripažinti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai. Informacija apie netinkamų išlaidų pritraukimą pateikiama su galutiniu mokėjimo prašymu, tai yra galutiniame mokėjimo prašyme nurodoma visa nuo projekto pradžios iki pabaigos pritraukta tinkamų išlaidų suma ir netinkamų išlaidų suma (pridedama deklaracija dėl netinkamų išlaidų pritraukimo).
Ataskaitoje po projekto užbaigimo nurodoma bendra suma tinkamų ir netinkamų išlaidų ir netiesioginės privačios investicijos. |
Privatus indėlis į tinkamas išlaidas – kas ketvirtį su mokėjimo prašymu; privatus indėlis į tinkamas ir netinkamas išlaidas – pasibaigus projektui su galutiniu mokėjimo prašymu. Privatus indėlis į netiesiogines investicijas – kas metus po projekto įgyvendinimo.
Kas metus po projekto įgyvendinimo.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 3 metams po projekto užbaigimo. |
||||||
2. |
Rezultato rodiklis:
Sukurta naujų darbo vietų (tiesioginės): vyrai |
Sąvokos
Sukurta nauja tiesioginė darbo vieta – nauja darbo vieta, tiesiogiai sukurta struktūrinių fondų intervencijos pagalba, kuri bus išlaikyta bent 6 mėnesius po projekto užbaigimo.
Pagrindiniai teiginiai
Tiesioginės darbo vietos turėtų būti išreikštos kaip „viso etato ekvivalentai“ (toliau – VEE), pagrįsti 40 valandų savaite, tai yra 40 valandų darbo savaitė = 1 VEE. Jeigu darbas yra ne visu etatu, tada atidirbtos valandos kiekvieną savaitę turėtų būti padalytos iš 40, siekiant nustatyti VEE dalį. Pavyzdžiui, 10 valandų per savaitę būtų 0,25 VEE. Taip pareiškėjas galės aiškiai parodyti, kiek valandų nuolatinis ir laikinas darbuotojas dirbs per savaitę. |
Skaičius |
Sumuojamos projektu sukurtos tiesioginės darbo vietos, įskaitant ir darbo vietas, kurios sukuriamos ne tik pareiškėjo, bet ir trečiųjų asmenų, siekiant užtikrinti tinkamą sukurtos infrastruktūros (įsigytos įrangos) funkcionalumą, priežiūrą. |
Pirminiai šaltiniai: darbo sutartys ir kiti dokumentai |
Nuolat.
|
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).
Ataskaita užbaigus projektą. |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 1 metams po projekto užbaigimo. |
||||||
3. |
Rezultato rodiklis:
Sukurta naujų darbo vietų (tiesioginės): moterys |
Sąvokos
Sukurta nauja tiesioginė darbo vieta – nauja darbo vieta, tiesiogiai sukurta struktūrinių fondų intervencijos pagalba, kuri bus išlaikyta bent 6 mėnesius po projekto užbaigimo.
Pagrindiniai teiginiai
Tiesioginės darbo vietos turėtų būti išreikštos kaip „viso etato ekvivalentai“ (toliau – VEE), pagrįsti 40 valandų savaite, tai yra 40 valandų darbo savaitė = 1 VEE. Jeigu darbas yra ne visu etatu, tada atidirbtos valandos kiekvieną savaitę turėtų būti padalytos iš 40, siekiant nustatyti VEE dalį. Pavyzdžiui, 10 valandų per savaitę būtų 0,25 VEE. Taip pareiškėjas galės aiškiai parodyti, kiek valandų nuolatinis ir laikinas darbuotojas dirbs per savaitę. |
Skaičius |
Sumuojamos projektu sukurtos tiesioginės darbo vietos, įskaitant ir darbo vietas, kurios sukuriamos ne tik pareiškėjo, bet ir trečiųjų asmenų, siekiant užtikrinti tinkamą sukurtos infrastruktūros (įsigytos įrangos) funkcionalumą, priežiūrą. |
Pirminiai šaltiniai: darbo sutartys ir kiti dokumentai.
|
Nuolat.
|
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).
Ataskaita užbaigus projektą. |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 1 metams po projekto užbaigimo. |
||||||
4. |
Rezultato rodiklis:
Pritraukta turistų per 3 metus po projekto įgyvendinimo. |
Sąvokos
Pritraukti turistai suprantami kaip apsilankiusių fizinių asmenų skaičius tarptautiniuose konferencijų centruose, daugiafunkciuose sporto ir pramogų objektuose, viešuose sporto objektuose.
Pagrindiniai teiginiai Į rodiklio skaičiavimą turėtų būti įtraukti turistų apsilankymai. Skaičiuojama, kiek bendrai turistų apsilankė objekte per 3 metus po projekto įgyvendinimo. Pareiškėjas, teikdamas paraišką, turi identifikuoti objekto lankomumą. Tai vėliau padės nustatyti objekto lankomumo srautų dinamiką. |
Skaičius |
Sumuojami pritraukti turistai per 3 metus po projekto įgyvendinimo. |
Pirminiai šaltiniai: projekto vykdytojo sudaromi sąrašai ar kiti turistų srautus fiksuojantys dokumentai. |
Nuolat. |
Projekto vykdytojas. |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).
Ataskaita užbaigus projektą. |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.
Kas metus po projekto įgyvendinimo.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 3 metams po projekto užbaigimo. |
||||||
5. |
Rezultato rodiklis:
Suorganizuota tarptautinių renginių per 3 metus po projekto įgyvendinimo. |
Sąvokos
Tarptautinis renginys pagal VP3-1.3-ŪM-03-V priemonę „Nacionalinės svarbos turizmo projektai“ (toliau – Priemonė) suprantamas kaip surengtas sporto, pramogų renginys, konferencija, kongresas, susitikimas, suvažiavimas, kuriame dalyvavo dalyviai iš daugiau nei vienos valstybės.
Pagrindiniai teiginiai
Į rodiklio skaičiavimą turėtų būti įtraukti suorganizuoti tarptautiniai renginiai. Skaičiuojama, kiek bendrai tarptautinių renginių buvo suorganizuota objekte per 3 metus po projekto įgyvendinimo. Projekto vykdytojas, teikdamas paraišką turi identifikuoti planuojamų suorganizuoti renginių skaičių. |
Skaičius |
Sumuojami tarptautiniai renginiai per trejus metus po projekto įgyvendinimo. |
Pirminiai šaltiniai: tarptautinių renginių sąrašas su aprašymu, darbotvarkė, kiti dokumentai. |
Nuolat. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).
Ataskaita po projekto užbaigimo |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.
Kas metus po projekto įgyvendinimo.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 3 metams po projekto užbaigimo. |
||||||
6. |
Produkto rodiklis:
Projektai. |
Sąvokos:
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.
Pagrindiniai teiginiai
Pagal Priemonę finansuojami projektai skirti nacionalinės svarbos turizmo infrastruktūros kūrimui ir plėtrai. |
Skaičius |
Sumuojami užbaigti projektai. |
Pirminiai šaltiniai: galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita. |
Projektui pasibaigus. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“). Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma su galutiniu mokėjimo prašymu. |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu |
||||||
7. |
Produkto rodiklis:
Pastatyti nauji objektai. |
Sąvokos
Pastatyti nauji objektai – pagal Priemonę projektu sukurti tarptautiniai konferencijų centrai, daugiafunkciai sporto ir pramogų objektai, viešieji sporto objektai.
Pagrindiniai teiginiai
Pagal Priemonę objektas traktuojamas, kaip projektu tvarkomas vienas ar kompleksas objektų, kurie yra specialaus (dalykinio) intereso turizmo objektai: tarptautiniai konferencijų centrai, daugiafunkciai sporto ir pramogų objektai, viešieji sporto objektai ir kiti. |
Skaičius |
Sumuojami pastatyti nauji objektai. |
Pirminiai šaltiniai: darbų priėmimo–perdavimo aktai ir kiti dokumentai. |
Nuolat. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“). |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu. |
Priedo pakeitimai:
Nr. 4-401, 2013-05-08, Žin., 2013, Nr. 50-2528 (2013-05-15), i. k. 1132020ISAK0004-401
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-401, 2013-05-08, Žin., 2013, Nr. 50-2528 (2013-05-15), i. k. 1132020ISAK0004-401
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. liepos 10 d. įsakymo Nr. 4-350 "Dėl VP3-1.3-ŪM-03-V priemonės "Nacionalinės svarbos turizmo projektai" įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodikos patvirtinimo" pakeitimo