Suvestinė redakcija nuo 2011-10-01 iki 2016-02-12

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 23-773, i. k. 10611RRISAK001V-214

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBEI APRAŠO IR REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS, UŽTIKRINANT TAKSOFONU TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ, ĮSKAITANT TAKSOFONŲ PRIEINAMUMĄ NEĮGALIEMS ŠIŲ PASLAUGŲ GAVĖJAMS, APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. vasario 15 d. Nr. 1V-214

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 31 straipsnio 3 dalimi, Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889 (Žin., 2011, Nr. 116-5495 ), 4.2, 4.4 ir 12.3 punktais, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11) bei atsižvelgdamas į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) vadovus LST ETSI EG 202 057-1 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 1 dalis. Bendrieji dalykai“ ir LST ETSI EG 202 057-2 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 2 dalis. Balso telefonija, 3 grupės fakso aparatai, modemo duomenų paslaugos ir žinutės“:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888

 

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašą;

1.2. Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašą.

2. Nustatau, kad šio įsakymo 1.2 punkte nurodyto aprašo 6 punkte nustatyti reikalavimai įsigalioja nuo 2006 m. spalio 1 d.

3. Nurodau paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                       TOMAS BARAKAUSKAS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d.

įsakymu Nr. 1V-214

 

REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBEI APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašas (toliau – Reikalavimai kokybei) nustato universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribines vertes.

2. Reikalavimai kokybei yra taikomi universaliųjų paslaugų teikėjų (toliau – Teikėjai) teikiamoms universalioms paslaugoms.

3. Reikalavimai kokybei parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 31 straipsnio 3 dalimi, Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889 (Žin., 2011, Nr. 116-5495), 4.2.2 ir 12.3 punktais, įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11) bei atsižvelgiant į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) vadovus LST ETSI EG 202 057-1 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 1 dalis. Bendrieji dalykai“ ir LST ETSI EG 202 057-2 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 2 dalis. Balso telefonija, 3 grupės fakso aparatai, modemo duomenų paslaugos ir žinutės“.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888

 

4. Reikalavimuose kokybei vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme.

 

II. REIKALAVIMAI KOKYBEI

 

5. Teikiamų universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribinės vertės turi atitikti šiuos universaliųjų paslaugų kokybės reikalavimus:

5.1. linijos įrengimo trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių linijos įrengimų, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 60 dienų;

5.2. gedimų skaičius, tenkantis vienam šimtui linijų per metus, turi būti ne didesnis kaip 15 gedimų;

5.3. trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių linijų gedimų pašalinimų, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 48 valandos;

5.4. nesėkmingų nacionalinių kvietimų procentinė dalis turi būti ne didesnė kaip 5 procentai;

5.5. vidutinis skambučių šalies viduje sujungimo laikas turi būti ne ilgesnė kaip 10 sekundžių;

5.6. vidutinė tarptautinio sujungimo trukmė turi būti ne ilgesnis kaip (turi neviršyti) 20 sekundžių;

5.7. vidutinė trukmė, per kurią atsiliepia paslaugų teikėjo pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams tarnyba, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 20 sekundžių;

5.8. vidutinė trukmė, per kurią atsiliepia informacijos teikimo apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus tarnyba, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 15 sekundžių;

5.9. veikiančių taksofonų dalis turi būti ne mažesnė kaip 95 procentai;

5.10. apmokėjimo už paslaugas sąskaitų, dėl kurių paslaugų gavėjas pareiškė nusiskundimą, procentinė dalis turi būti ne didesnė kaip 1 procentas.

6. Universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribinės vertės nustatomos bei duomenys apie universaliųjų paslaugų kokybės rodiklius teikiami Tarnybai pagal Viešųjų telefono ryšio paslaugų, teikiamų fiksuotoje vietoje, kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 1V-261 (Žin., 2006, Nr. 27-926).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Teikėjai už šių Reikalavimų kokybei nesilaikymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d.

įsakymu Nr. 1V-214

 

REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS, UŽTIKRINANT TAKSOFONU TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ, ĮSKAITANT TAKSOFONŲ PRIEINAMUMĄ NEĮGALIEMS ŠIŲ PASLAUGŲ GAVĖJAMS, APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams (toliau – Teikėjai), užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašas (toliau – Reikalavimai), nustato įpareigojimus Teikėjams, teikiant paslaugas taksofonais.

2. Reikalavimai taikomi Teikėjams, įpareigotiems teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu.

3. Reikalavimai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 31 straipsnio 3 dalimi, Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889 (Žin., 2011, Nr. 116-5495), 4.2 ir 4.4 punktais ir įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888

 

4. Reikalavimuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme.

 

II. PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ TAKSOFONU, PRIEINAMUMO REIKALAVIMAI

 

5. Teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu arba kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose, Teikėjai privalo:

5.1. užtikrinti, kad taksofonų tankis Lietuvos Respublikos miestuose būtų ne mažesnis kaip 0,5 taksofono vienam tūkstančiui gyventojų, o kitose gyvenamosiose vietovėse – ne mažesnis kaip 0,2 taksofono vienam tūkstančiui gyventojų;

5.2. užtikrinti, kad taksofonu galima būtų siųsti vietinius, nacionalinius ir tarptautinius telefono skambučius;

5.3. sudaryti galimybę nemokamai skambinti bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 ir (ar) kitais pagalbos tarnybų trumpaisiais telefono ryšio numeriais.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888

 

III. TAKSOFONŲ PRIEINAMUMO NEĮGALIESIEMS REIKALAVIMAI

 

6. Teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu arba kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose neįgaliesiems šių paslaugų gavėjams, Teikėjai privalo:

6.1. užtikrinti, kad naudojimosi taksofonu instrukcija būtų parašyta ne mažesniu nei 16 kegelių dydžio šriftu, tamsiu paros metu būtų apšviesta;

6.2. užtikrinti, kad taksofonų įrengimo vietos atitiktų Statybos techninių reikalavimų reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 (Žin., 2001, Nr. 53-1898), 140 punkte nustatytus reikalavimus;

6.3. įrengti ar pritaikyti esančius taksofonus neįgaliesiems taip, kad tokie taksofonai atitiktų visus šių Reikalavimų 6.1 ir 6.2 punktuose nustatytus reikalavimus ir bendras šių taksofonų skaičius būtų ne mažesnis nei 10 procentų visų taksofonų, kiekviename Lietuvos Respublikos savivaldybės centre įrengiant ar pritaikant bent po vieną taksofoną prie nurodytų objektų: geležinkelio stoties, oro ir jūrų uostų, autobusų stoties, centrinių (regioninių) sveikatos priežiūros įstaigų, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių, Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų, stacionarių universaliųjų pašto paslaugų teikimo vietų, savivaldybių, Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir teritorinių darbo biržų, jei tokie objektai Lietuvos Respublikos savivaldybės centre yra;

6.4. užtikrinti, kad neįgaliųjų reabilitacijos centruose, nurodytuose Reikalavimų priede, būtų įrengta bent po vieną teksto taksofoną.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Teikėjas už šių Reikalavimų nesilaikymą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________


 

Reikalavimų universaliųjų paslaugų

teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų

viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą,

įskaitant taksofonų prieinamumą šių

paslaugų gavėjams su negalia,

priedas

 

NEĮGALIŲJŲ REABILITACIJOS CENTRŲ, KURIUOSE TURI BŪTI ĮRENGTI TEKSTO TAKSOFONAI, ADRESŲ SĄRAŠAS

 

1. Šv. Kazimiero g. 3, Vilnius.

2. Jūratės g. 19, Kaunas.

3. Šermukšnių g. 25, Klaipėda.

4. Geležinkelio g. 2, Panevėžys.

5. Vilniaus g. 183 A, Šiauliai.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-790, 2009-06-19, Žin., 2009, Nr. 74-3043 (2009-06-23), i. k. 10911RRISAK001V-790

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymo Nr. 1V-214 "Dėl Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888

Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymo Nr. 1V-214 "Dėl Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo" pakeitimo