Įsakymas netenka galios 2019-01-01:
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. 1V-1113, 2018-11-12, paskelbta TAR 2018-11-12, i. k. 2018-18273
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymo Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
Suvestinė redakcija nuo 2018-02-07 iki 2018-12-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 23-773, i. k. 10611RRISAK001V-214
LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBEI APRAŠO IR REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS, UŽTIKRINANT TAKSOFONU IR (ARBA) KITOSE VIEŠAI PRIEINAMOSE VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO VIETOSE TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ, APRAŠO PATVIRTINIMO
2006 m. vasario 15 d. Nr. 1V-214
Vilnius
Pakeistas teisės akto pavadinimas:
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 31 straipsnio 3 dalimi, Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“, 4.2, 4.4 ir 12.3 papunkčiais, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), ir atsižvelgdamas į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) vadovus LST ETSI EG 202 057-1 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 1 dalis. Bendrieji dalykai“ ir LST ETSI EG 202 057-2 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 2 dalis. Balso telefonija, 3 grupės fakso aparatai, modemo duomenų paslaugos ir žinutės“:
Preambulės pakeitimai:
Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
1. Tvirtinu pridedamus:
1.2. Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, aprašą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
2. Nustatau, kad šio įsakymo 1.2 punkte nurodyto aprašo 6 punkte nustatyti reikalavimai įsigalioja nuo 2006 m. spalio 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d.
įsakymu Nr. 1V-214
REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ KOKYBEI APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
1. Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašas (toliau – Reikalavimai kokybei) nustato universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribines vertes.
2. Reikalavimai kokybei yra taikomi universaliųjų paslaugų teikėjų (toliau – Teikėjai) teikiamoms universalioms paslaugoms.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI KOKYBEI
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
5. Teikiamų universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribinės vertės turi atitikti šiuos universaliųjų paslaugų kokybės reikalavimus:
5.1. linijos įrengimo trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių linijos įrengimų, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 60 dienų;
5.2. gedimų skaičius, tenkantis vienam šimtui linijų per metus, turi būti ne didesnis kaip 15 gedimų;
5.3. trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių linijų gedimų pašalinimų, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 48 valandos;
5.6. vidutinė tarptautinio sujungimo trukmė turi būti ne ilgesnis kaip (turi neviršyti) 20 sekundžių;
5.7. vidutinė trukmė, per kurią atsiliepia paslaugų teikėjo pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams tarnyba, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 20 sekundžių;
5.8. vidutinė trukmė, per kurią atsiliepia informacijos teikimo apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus tarnyba, turi būti ne ilgesnė kaip (turi neviršyti) 15 sekundžių;
5.9. veikiančių taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų dalis turi būti ne mažesnė kaip 95 procentai;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
6. Universaliųjų paslaugų kokybės rodiklių ribinės vertės nustatomos bei duomenys apie universaliųjų paslaugų kokybės rodiklius teikiami Tarnybai pagal Prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 1V-261 „Dėl Prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisyklių patvirtinimo“.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d.
įsakymu Nr. 1V-214
(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2018 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 1V-94 redakcija)
REIKALAVIMŲ UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS, UŽTIKRINANT TAKSOFONU IR (ARBA) KITOSE VIEŠAI PRIEINAMOSE VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO VIETOSE TEIKIAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ PRIEINAMUMĄ, APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, aprašas (toliau – Reikalavimai) nustato taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičiaus nustatymo tvarką, viešųjų telefono ryšio paslaugų, teikiamų taksofonu arba kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose, apimtį ir teikimo sąlygas bei įpareigojimus universaliųjų paslaugų teikėjams, įpareigotiems teikti viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose, (toliau – teikėjai) užtikrinant šių paslaugų prieinamumą.
2. Reikalavimuose vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme ir Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1V-889 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo“.
II SKYRIUS
PASLAUGŲ, TEIKIAMŲ TAKSOFONU IR (ARBA) KITOSE VIEŠAI PRIEINAMOSE VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO VIETOSE, PRIEINAMUMO REIKALAVIMAI
3. Teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose, teikėjai privalo:
3.1. užtikrinti, kad taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičius būtų ne mažesnis nei nustatytas Tarnybos vadovaujantis Reikalavimais;
3.2. užtikrinti, kad taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose galima būtų siųsti vietinius, nacionalinius ir tarptautinius skambučius;
4. Teikėjai iki kiekvienų metų vasario 1 d. privalo pateikti Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) ataskaitą apie taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą ir naudojimą praėjusiais kalendoriniais metais (toliau – Ataskaita). Ataskaitoje turi būti pateikta ši informacija:
4.1. kiekvieno taksofono ir (arba) kiekvienos kitos viešai prieinamos viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietos adresas, įrengimo vieta (pastato viduje ar išorėje), prieinamumas neįgaliesiems;
4.2. kiekvienu taksofonu ir (arba) kiekvienoje kitoje viešai prieinamoje viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietoje atliktų skambučių skaičius, skambučių trukmė ir skambučio vidutinė trukmė;
4.3. kiekvienu taksofonu ir (arba) kiekvienoje kitoje viešai prieinamoje viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietoje atliktų skambučių į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112 ir (ar) kitus pagalbos tarnybų trumpuosius telefono ryšio numerius skaičius, skambučių trukmė ir skambučio vidutinė trukmė.
6. Tarnyba, išnagrinėjusi Ataskaitoje pateiktą informaciją apie taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų prieinamumą ir naudojimą, įvertinusi universaliųjų paslaugų gavėjų (įskaitant vartotojus ir neįgaliuosius šių paslaugų gavėjus) poreikius, dėl taksofonų arba kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičiaus konsultuojasi Viešo konsultavimosi taisyklėse, patvirtintose Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-295 „Dėl Viešo konsultavimosi taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir sąlygomis.
7. Tarnyba per 10 darbo dienų nuo Reikalavimų 6 punkte nurodyto viešo konsultavimosi pabaigos įvertina viešo konsultavimosi metu gautas motyvuotas suinteresuotų asmenų pastabas ir (ar) pasiūlymus, nustato taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičių. Tarnybos sprendimas įforminamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.
III SKYRIUS
TAKSOFONŲ IR (ARBA) KITŲ VIEŠAI PRIEINAMŲ VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO VIETŲ PRIEINAMUMO NEĮGALIESIEMS REIKALAVIMAI
8. Teikdami viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose neįgaliesiems šių paslaugų gavėjams, Teikėjai privalo:
8.1. užtikrinti, kad naudojimosi taksofonu ir (arba) kitomis viešai prieinamomis viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietomis instrukcija būtų parašyta ne mažesniu nei 16 kegelių dydžio šriftu, tamsiu paros metu būtų apšviesta;
8.2. užtikrinti, kad taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietos atitiktų Statybos techninio reglamento STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 317 „Dėl STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus;
8.3. įrengti ar pritaikyti esančius taksofonus ir (arba) kitas viešai prieinamas viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietas neįgaliesiems taip, kad tokie taksofonai ir (arba) kitos viešai prieinamos viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietos atitiktų visus šių Reikalavimų 8.1 ir 8.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir bendras šių taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų skaičius būtų ne mažesnis nei 10 procentų visų taksofonų ir (arba) kitų viešai prieinamų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietų;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Priedo pakeitimai:
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
Reikalavimų universaliųjų paslaugų
teikėjams, užtikrinant taksofonu ir (arba) kitose viešai prieinamose viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietose teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, aprašo
priedas
NEĮGALIŲJŲ REABILITACIJOS CENTRŲ, KURIUOSE TURI BŪTI ĮRENGTI TEKSTO TAKSOFONAI ARBA KITOS LYGIAVERTĖS PRIEMONĖS KURTIESIEMS IR KALBOS SUTRIKIMUS TURINTIEMS ASMENIMS, ADRESŲ SĄRAŠAS
Priedo pakeitimai:
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. 1V-790, 2009-06-19, Žin., 2009, Nr. 74-3043 (2009-06-23), i. k. 10911RRISAK001V-790
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymo Nr. 1V-214 "Dėl Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. 1V-888, 2011-09-20, Žin., 2011, Nr. 118-5601 (2011-09-30), i. k. 11111RRISAK001V-888
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymo Nr. 1V-214 "Dėl Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. 1V-161, 2016-02-10, paskelbta TAR 2016-02-12, i. k. 2016-02717
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymo Nr. 1V-214 „Dėl Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. 1V-94, 2018-02-06, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01874
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymo Nr. 1V-214 „Dėl Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir Reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo“ pakeitimo