Suvestinė redakcija nuo 2006-10-07 iki 2008-04-03
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 26-1066, i. k. 1032210ISAK00003-79
Nauja redakcija nuo 2006-10-07:
Nr. 3-378, 2006-10-02, Žin. 2006, Nr. 107-4075 (2006-10-06), i. k. 1062210ISAK0003-378
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. vasario 20 d. Nr. 3-79
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2006, Nr. 42-1505) 16 straipsnio 3 dalimi:
1. Tvirtinu Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatus (pridedama).
2. Nustatau, kad Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai įsigalioja nuo 2006 m. lapkričio 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2003 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3-79
(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2006 m. spalio 2 d. įsakymo Nr. 3-378
redakcija)
GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATAI
I. Bendrosios nuostatos
1. Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato geležinkelių transporto eismo įvykių (toliau –eismo įvykiai) pranešimo, eismo įvykių tyrimo, ataskaitų apie eismo įvykius rengimo bei geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos pajėgų, kitų asmenų tarpusavio sąveikos tvarką likviduojant eismo įvykių pasekmes geležinkelių transporte, katastrofų tyrimų vadovo pareigas ir teises, taip pat eismo įvykių apskaitą.
2. Šie Nuostatai taikomi visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams), geležinkelių infrastruktūros valdytojams ir kitiems asmenims, susijusiems su eismo įvykiu.
3. Eismo įvykiai, susiję su pavojingų krovinių vežimu, tiriami ir jų padariniai likviduojami Pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu įstatymo (Žin., 2001, Nr. 111-4022), kitų įstatymų, teisės aktų bei šių Nuostatų nustatyta tvarka.
4. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
Eismo saugos rekomendacija – katastrofų tyrimų vadovo pasiūlymas, pateiktas eismo saugos institucijai ar šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka valstybės įstaigoms bei institucijoms arba kitoms valstybėms, kitiems asmenims remiantis eismo įvykio tyrimo metu gauta informacija ir skirtas užtikrinti eismo įvykių prevenciją.
Specialiosios tarnybos – tarnybos (policijos, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo, greitosios medicinos pagalbos, aplinkos apsaugos, civilinės saugos, dujų, elektros tinklų ir kt.), kurios gali būti pasitelktos eismo įvykiams ir jų padariniams likviduoti.
II. SKUBAUS PRANEŠIMO APIE EISMO ĮVYKĮ PATEIKIMO TVARKA ir pirminiai veiksmai
6. Darbuotojai, susiję su geležinkelių transporto eismu, viešojoje geležinkelių infrastruktūroje pastebėję geležinkelių transporto eismo įvykį arba gavę pranešimą apie tai iš pašalinio asmens, turi nedelsdami pranešti geležinkelio stoties budėtojui arba viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo eismo valdymo padalinio traukinių eismo tvarkdariui.
7. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas apie eismo įvykį informuoja Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija), Vidaus reikalų ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro, Aplinkos ministerijos, Valstybės saugumo departamento ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos bei kitų suinteresuotų ministerijų, institucijų ir įstaigų vadovus.
8. Priešgaisrinėms gelbėjimo tarnyboms pranešti nebūtina, jeigu eismo įvykio židinyje nėra pavojingų krovinių arba čia esančių vagonų, konteinerių ar kitų pakuočių būklė tokia, kad likviduojant eismo įvykio padarinius pavojingi kroviniai nesukels avarinės situacijos, išskyrus atvejus, kai yra žuvusių ar sužeistų žmonių.
9. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pranešama apie eismo įvykį, kai pasiekti ekstremalaus eismo įvykio kriterijai arba prognozuojama, kad bus pasiekti ir viršyti ekstremalaus eismo įvykio kriterijai.
10. Ekstremalių sveikatai situacijų centrui pranešama apie eismo įvykius, kuriuose yra sužeistų arba žuvusių žmonių, arba dėl eismo įvykio židinyje esančių pavojingų krovinių arba vagonų, konteinerių ar kitų pakuočių būklės kilo arba gali kilti pavojus visuomenės sveikatai.
11. Šio skyriaus nustatyta tvarka perduodant informaciją, draudžiama perduoti eismo įvykio aplinkybių ir priežasčių prielaidas.
12. Inspekcija, gavusi pranešimą iš viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo budėtojo apie eismo įvykį, informuoja Susisiekimo ministeriją ir katastrofų tyrimų vadovą.
13. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) skubaus pranešimo apie eismo įvykį schemą sudaro ir aprašo pirminius veiksmus vadovaudamiesi teisės aktais, šio skyriaus nuostatomis, atsižvelgdami į įmonės organizacinę struktūrą bei suderina ją su Inspekcija ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju.
III. EISMO ĮVYKIŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMAS
14. Katastrofų, avarijų, prireikus ir riktų padariniams likviduoti geležinkelių infrastruktūros valdytojas sudaro operatyvinę grupę iš geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonės (vežėjo) atstovų. Operatyvinės grupės atstovui pareikalavus, geležinkelių infrastruktūros valdytojo padaliniai privalo nedelsdami suteikti informaciją, reikalingą likviduojant eismo įvykio padarinius.
15. Operatyvinė grupė:
15.1. organizuoja laikinąjį geležinkelių transporto eismą, medžiagų, maisto, įrenginių, mechanizmų ir papildomų darbininkų atvežimą į eismo įvykio vietą;
15.3. skiria atstatomųjų darbų vadovą, sprendžia kitus klausimus, susijusius su eismo įvykio padarinių likvidavimu ir darbų koordinavimu;
15.4. vykdydama eismo įvykių padarinių likvidavimo darbus, turi teisę naudotis visomis ryšių priemonėmis ir tarnybiniais automobiliais;
15.5. jeigu nurieda vagonai su pavojingais kroviniais:
15.5.1. nustato tikslų krovinio pavadinimą, apie tai informuoja viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo eismo valdymo padalinio traukinių eismo tvarkdarių skyriaus budėtoją, o pastarasis – specialiųjų tarnybų atstovus, organizuoja darbuotojų ir apsauginių priemonių atvežimą į eismo įvykio vietą, aiškinasi su krovinių siuntėjais pavojingų krovinių charakteristikas;
16. Jei nuriedėjusiuose vagonuose pavojingų krovinių nėra, atstatomiesiems darbams savarankiškai vadovauja atstatomųjų darbų vadovas, kuris, baigus darbus, praneša viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo budėtojui apie galimą geležinkelių transporto eismo atnaujinimą.
17. Atstatomųjų darbų vadovo ir pagalbinio traukinio viršininko reikalavimai ir nurodymai vykdant atstatomuosius darbus privalomi visiems asmenims, kurie dalyvauja eismo įvykio padarinių likvidavimo darbuose.
18. Atstatomųjų darbų vadovas yra:
18.2. jeigu eismo įvykio padarinius likviduoja pagalbinis traukinys arba ir pagalbinis traukinys, ir avarinė komanda, – pagalbinio traukinio viršininkas;
19. Eismo įvykių padarinius likviduoja viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pagalbiniai traukiniai arba avarinės komandos, naudodamos tam tikslui specialią įrangą. Esant būtinybei, geležinkelių infrastruktūros valdytojas eismo įvykių padariniams likviduoti gali kviesti kitus asmenis.
20. Pagalbinio traukinio darbo organizavimo tvarką nustato viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, o pagalbinių traukinių eismą – Geležinkelių eismo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1999 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 452 (Žin., 2000, Nr. 2-47).
21. Kai reikia likviduoti eismo įvykių padarinius kaimyninių valstybių geležinkeliuose, pagalbinis traukinys ar pavienis kranas siunčiami, vadovaujantis tarptautiniais susitarimais, gavus jų raštišką laisvos formos paraišką.
22. Jeigu eismo įvykio padarinius likviduoja viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, patirtų išlaidų apmokėjimo sąlygos nustatomos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) susitarimu.
23. Atvykusi į eismo įvykio vietą avarinė komanda pradeda šiuos atstatomuosius darbus:
24. Eismo įvykių padarinių likvidavimo darbų vietos atitvėrimą organizuoja atstatomųjų darbų vadovas arba viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo struktūrinio padalinio, kurio teritorijoje įvyko eismo įvykis, vadovas.
25. Atstatomųjų darbų vadovas, atvykęs į darbų vietą, privalo:
25.1. kartu su pagalbinio traukinio viršininku ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo struktūrinių padalinių vadovais parengti operatyvinį pagalbinio traukinio darbų planą. Plane numatomas geležinkelio technikos ir įrangos panaudojimas bei papildomų darbininkų ir technikos pasitelkimas iš asmenų atstatomiesiems darbams atlikti, pirmosios medicinos pagalbos suteikimas nukentėjusiesiems;
25.4. jei reikia, prašyti operatyvinės grupės įrengti laikinąjį postą geležinkelių transporto eismui organizuoti;
26. Atstatomųjų darbų vadovas atsako už nuriedėjusių geležinkelių riedmenų pakėlimą ir atstatomųjų darbų plano vykdymą. Geležinkelių riedmenys nukeliami ir nuverčiami nuo geležinkelio kelio tik leidus operatyvinės grupės vadovui.
27. Nuriedėjusių geležinkelių riedmenų kėlimo darbai pradedami nedelsiant (jei yra pavojingų krovinių – tik gavus specialiųjų tarnybų leidimą), stengiantis išvengti aplinkos užteršimo.
28. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo paskirti atsakingus asmenis geležinkelių transportui organizuoti tarpstotyje, jį ribojančiose geležinkelio stotyse bei laikinuosiuose postuose.
29. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonė (vežėjas) privalo skirti specialistus apžiūrėti vagonus, esamą krovinį, patikrinti, ar taisyklingai pakrauti ir įtvirtinti kroviniai, duoti nurodymą atvežti į darbų vietą reikiamą darbininkų skaičių kroviniams perkrauti, iškrauti ir jiems įtvirtinti, organizuoti krovinių apsaugą. Jeigu geležinkelių infrastruktūros valdytojas reikiamų specialistų neturi, šiame punkte nurodytus darbus gali atlikti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo specialistai. Tokiu atveju viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo santykiai reguliuojami sutartimi.
30. Geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelių įmonės (vežėjų) vadovai (arba struktūrinių padalinių vadovai), atvykę į eismo įvykio vietą, privalo:
30.1. kartu su atstatomųjų darbų vadovu nustatyti reikiamą darbininkų skaičių, medžiagų, įrangos kiekį ir organizuoti jų pristatymą laiku į numatytą darbų vietą;
30.2. organizuoti sugadinto geležinkelio kelio, lokomotyvų, vagonų, signalizacijos ir ryšių, elektros tiekimo linijų atstatomuosius darbus bei jiems vadovauti. Šie darbai, suderinti su atstatomųjų darbų vadovu, dažniausiai atliekami kartu su geležinkelio riedmenų kėlimo darbais;
31. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo eismo saugos padalinio vadovas, atvykęs į eismo įvykio, įvykusio viešojoje geležinkelių infrastruktūroje, vietą, kontroliuoja nukritusių geležinkelių riedmenų pakėlimo ir išvežimo darbus, siekdamas per trumpiausią laiką atnaujinti geležinkelių transporto eismą.
32. Įvykus eismo įvykiui su pavojingu kroviniu ir kilus grėsmei žmonių sveikatai ar gyvybei, atstatomieji darbai atliekami vadovaujantis teisės aktų, reglamentuojančių pavojingų krovinių vežimą, reikalavimais bei viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo patvirtintomis taisyklėmis, prižiūrint Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos darbuotojams, kurių nurodymai visiems atstatomųjų darbų dalyviams yra privalomi.
IV. tarnybinis eismo įvykių Tyrimas
34. Tarnybinį eismo įvykių tyrimą atlieka Tarnybinio tyrimo komisija (toliau –komisija), kuri sudaroma geležinkelių infrastruktūros valdytojo vadovo įsakymu. Komisiją sudaro po lygiai geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų) atstovų. Komisijos pirmininku skiriamas geležinkelių infrastruktūros valdytojo atstovas. Jeigu komisijos nariai nepriima sprendimo bendru sutarimu, lemia komisijos pirmininko balsas.
35. Jeigu įtariama, kad eismo įvykis įvyko dėl projektavimo, gamybos, statybos, montavimo ir remonto darbų defektų, komisija privalo kviesti šiuos darbus atlikusių asmenų atstovus dalyvauti tyrime ir gauti jų paaiškinimus.
36. Jeigu eismo įvykio metu į aplinką pateko pavojingos medžiagos, į komisijos sudėtį privalo būti įtraukti aplinkos apsaugos tarnybų atstovai.
37. Jeigu eismo įvykis įvyko dėl kitos valstybės geležinkelio įmonės (vežėjo) ir (ar) geležinkelių riedmenų savininkų ar valdytojų kaltės, komisija per 3 kalendorines dienas apie tai informuoja tos valstybės geležinkelio įmonę (vežėją) ir (ar) geležinkelių riedmenų savininkus ar valdytojus. Šių geležinkelio įmonės (vežėjo) ir (ar) geležinkelių riedmenų savininkų ar valdytojų įgalioti atstovai kviečiami dalyvauti tiriant eismo įvykį. Jeigu per 1 kalendorinę dieną negaunama informacijos apie atstovų atvykimą, tarnybinis eismo įvykio tyrimas atliekamas be tos valstybės geležinkelio įmonių (vežėjų) ir (ar) geležinkelių riedmenų savininkų ar valdytojų atstovų.
38. Komisijos pirmininkas turi teisę pakviesti ekspertus ir kitus specialistus (Aplinkos ministerijos, Technikos priežiūros tarnybos, civilinės saugos ir kt. specialistus) dalyvauti tyrime.
39. Komisija atlieka riktų, kurie sukėlė šį neigiamą poveikį eismo saugos kontrolei ir valdymui eksploatavimo metu, tarnybinius tyrimus:
39.1. traukinys priimamas arba duodamas leidimas priimti traukinį į užimtą kelią, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;
39.2. traukinys išleidžiamas arba duodamas leidimas išleisti traukinį į užimtą tarpstotį, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;
39.5. iešmas perjungiamas po traukiniu, manevriniu sąstatu arba pavieniais geležinkelių riedmenimis;
39.6. geležinkelių riedmenys išrieda į parengtą traukiniui priimti arba išleisti maršrutą arba į tarpstotį;
39.12. ruožuose, kuriuose geležinkelių transporto eismo intensyvumas didesnis kaip 8 poros, ilgiau kaip 8 val., ruožuose, kuriuose geležinkelių transporto eismo intensyvumas mažesnis –ilgiau kaip 24 val., nesutaisomi signalizacijos, ryšių, kelio, energijos tiekimo ir kontaktinio tinklo įrenginiai, dėl kurių gedimų sutriko geležinkelių transporto eismas, geležinkelių riedmenų remonto technologija ir traukinių formavimas, išskyrus gedimus, įvykusius dėl stichinių nelaimių, grobstymų ir gadinimų, kai įrenginiams padaryta didelė žala;
39.16. nuo traukinio tarpinėje stotyje atkabinamas vagonas dėl įkaitusios ašidėžės ir kitų techninių priežasčių;
39.17. nuo traukinio tarpinėje stotyje atkabinamas vagonas dėl Krovinių krovimo ir tvirtinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 3-611 (Žin., 2003, Nr. 117-5366), pažeidimo;
39.18. sugenda geležinkelių riedmenys, geležinkelio kelias, signalizacijos, ryšių, kontaktinio tinklo, elektros energijos tiekimo įrenginiai ar kiti techniniai įrenginiai, dėl ko susidaro geležinkelių transporto eismo pertrauka tarpstočiuose arba traukinys sulaikomas stotyje vieną valandą ilgiau, negu nustatyta pagal traukinių eismo grafiką, išskyrus atvejus, kai keičiamas defektuotas bėgis ar keleivinio vagono aširatis.
40. Tirdama eismo įvykį, komisija:
40.1. apžiūri eismo įvykio vietą, fiksuoja situaciją, daro geležinkelių riedmenų išsidėstymo schemą, nuotraukas;
40.2. apklausia su eismo įvykiu susijusius ir jį mačiusius asmenis bei gauna jų raštiškus paaiškinimus;
40.3. atlieka su eismo įvykiu susijusių geležinkelių riedmenų, geležinkelio kelio, iešmų, kitų įrenginių apžiūrą, reikiamus jų matavimus;
40.4. nustato, ar geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir (ar) geležinkelio įmonių (vežėjų) darbuotojai nepažeidė geležinkelių riedmenų įrenginių priežiūros bei naudojimo tvarkos, eismo organizavimo reikalavimų;
41. Ne vėliau kaip per 48 valandas po eismo įvykio komisija surašo:
43. Komisijos narys, nesutinkantis su eismo įvykio tarnybinio tyrimo rezultatais ar išvadomis, turi teisę raštu pareikšti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie šių Nuostatų 41 punkte nurodytų aktų.
44. Katastrofų, avarijų tarnybinio tyrimo bylas (6 egzemplioriais) ar riktų tarnybinio tyrimo bylas (3 egzemplioriais) formuoja geležinkelių infrastruktūros valdytojas, kurio teritorijoje įvyko eismo įvykis.
45. Katastrofų, avarijų tarnybinio tyrimo byloje turi būti šie dokumentai:
45.5. dokumentai, padedantys nustatyti katastrofos ar avarijos priežastis (pvz., geležinkelio kelio, lokomotyvų, vagonų, automatinės lokomotyvo signalizacijos, radijo ryšių, važiuojančio traukinio techninės būklės automatinės kontrolės priemonių apžiūros aktai);
45.6. patekusio į katastrofą arba avariją traukinio automatinių stabdžių veikimo pažyma (forma V-45), kurią tvirtina viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas;
45.8. patekusio į katastrofą arba avariją traukinio lokomotyvo greitmačio juostos iššifravimo duomenys (nurodant, kur yra originalas);
45.12. traukinių eismo tvarkdario žurnalo, apžiūros žurnalo, taip pat stoties knygos ir revizorių nurodymų knygos įrašų, susijusių su katastrofa arba avarija, išrašai;
45.13. katastrofos arba avarijos vietos schema, kurioje parodyta, kaip buvo išsidėstę geležinkelių riedmenys ir kiti daiktai; eismo įvykio bendrojo vaizdo, sugadintų geležinkelių riedmenų, geležinkelio kelio, atskirų mazgų ir detalių, susijusių su eismo įvykiu, eismo įvykio vietoje rastų pašalinių daiktų, ne pagal reikalavimus pakrautų vagonų nuotraukos;
45.14. geležinkelio kelio, kuriame įvyko katastrofa arba avarija, matavimo ir defektoskopijos pažymos su pridėtomis geležinkelio kelio matavimo juostomis, taip pat apžiūros žurnalų išrašai;
45.17. jeigu eismo įvykio metu į aplinką pateko pavojingos medžiagos, aktas apie jų kiekį ir eismo įvykio padarinių likvidavimo metu surinktą pavojingų medžiagų kiekį;
45.18. dokumentai, apibūdinantys darbuotojus, susijusius su katastrofa arba avarija:
45.18.4. Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 297 (Žin., 1996, Nr. 98-2251), Geležinkelių eismo taisyklių, Geležinkelių signalizacijos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1997 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 483 (Žin., 2001, Nr. 93-3290), ir kitų norminių aktų žinių patikrinimo rezultatų duomenys;
45.20. dokumentai apie katastrofos ar avarijos pasekmes:
45.20.1. nukentėjusių asmenų sąrašas, jų gyvenamoji vieta, darbo vieta ir pilietybė, pažymos apie nukentėjusių asmenų sužeidimus;
45.20.3. geležinkelio kelio, pastatų, signalizacijos, ryšių, kontaktinio tinklo, elektros tiekimo įrenginių patikrinimo aktai;
45.21.5. pažymos apie katastrofų arba avarijų padarinių likvidavimo sąnaudas, taip pat apie žalą dėl krovinių sugadinimo ar praradimo;
46. Riktų tarnybinio tyrimo byloje turi būti šie dokumentai:
47. Komisija, atlikusi tarnybinį eismo įvykio tyrimą ir pasirašiusi katastrofos, avarijos tarnybinio tyrimo aktą ar rikto tarnybinio tyrimo aktą, ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas surašo eismo įvykio priežasties techninę išvadą ir katastrofų, avarijų tarnybinio tyrimo bylą ar rikto tarnybinio tyrimo bylą perduoda geležinkelių infrastruktūros valdytojui ir geležinkelio įmonei (vežėjui).
48. Katastrofos, avarijos tarnybinio tyrimo byla ar riktų tarnybinio tyrimo byla per 5 kalendorines dienas nuo suformavimo pateikiama geležinkelių infrastruktūros valdytojui ir geležinkelio įmonei (vežėjui), kurie ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo bylos gavimo privalo ją išnagrinėti pasitarime, dalyvaujant komisijai ir darbuotojams, susijusiems su nagrinėjamu eismo įvykiu.
49. Komisija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo bylos gavimo, katastrofų, avarijų tarnybinio tyrimo bylą po vieną egzempliorių išsiunčia Lietuvos Respublikos generalinei prokuratūrai, Policijos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos, Inspekcijai ir katastrofų tyrimų vadovui, o riktų tarnybinio tyrimo bylą po vieną egzempliorių – Inspekcijai ir katastrofų tyrimų vadovui, jam pareikalavus.
50. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonių (vežėjų) vadovai savo teritorijoje ir padaliniuose atsako už eismo įvykio vietoje esančių bėgių, geležinkelių riedmenų, automatikos įrenginių, darbuotojų, susijusių su geležinkelių transporto eismu, pokalbių magnetofoninių ar kompiuterinių įrašų, greičio matavimo juostų, kitų dokumentų ar priemonių, reikalingų nustatant eismo įvykio priežastis, išsaugojimą tyrimo metu.
V. Katastrofų tyrimų vadovo TEISĖS IR PAREIGOS TIRIANT Eismo įvykiUs
51. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro paskirtas katastrofų tyrimų vadovas tiria katastrofas ir Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo bei šių Nuostatų nustatyta tvarka kitus eismo įvykius, siekdamas pagerinti eismo saugą ir užtikrinti eismo įvykių prevenciją. Šiuo tyrimu nesiekiama nustatyti kieno nors kaltės ar atsakomybės. Katastrofų tyrimų vadovas, tirdamas eismo įvykius, vadovaujasi Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu, šiais Nuostatais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintais Katastrofų tyrimų vadovo nuostatais ir kitais teisės aktais. Katastrofų tyrimų vadovo atliekamas tyrimas nesusijęs su teisminiu tyrimu.
52. Katastrofų tyrimų vadovas tiria eismo įvykius, kurie įvyko Lietuvos Respublikos teritorijoje. Jeigu eismo įvykis įvyko Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės pasienyje arba netoli jo, atitinkamos šių valstybių eismo įvykių tyrimo įstaigos susitaria, kuri iš jų atliks eismo įvykio tyrimą, arba susitaria jį atlikti kartu. Jeigu eismo įvykių tyrimo įstaigos susitaria, kad eismo įvykį atliks viena iš jų, kitai eismo įvykių tyrimų įstaigai leidžiama dalyvauti tyrime ir susipažinti su visais tyrimo rezultatais.
53. Kitos Europos Sąjungos valstybės narės eismo įvykių tyrimo įstaigos kviečiamos dalyvauti tyrime tik tada, kai toje Europos Sąjungos valstybėje narėje įregistruota ir licencijuota geležinkelio įmonė (vežėjas) yra susijusi su eismo įvykiu. Tokiu atveju Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės eismo įvykių tyrimų įstaigos gali kartu atlikti eismo įvykio tyrimą.
54. Katastrofų tyrimų vadovas, gavęs pranešimą apie eismo įvykį ir nustatęs, kad eismo įvykis turi katastrofos požymių, nedelsdamas turi pradėti katastrofos tyrimą bei ne vėliau kaip per 1 valandą nuo pranešimo apie eismo įvykį gavimo išvykti į eismo įvykio vietą.
55. Katastrofų tyrimų vadovas, gavęs pranešimą apie eismo įvykį ir nustatęs, kad eismo įvykis neturi katastrofos požymių, nedelsdamas nusprendžia atlikti arba neatlikti eismo įvykio tyrimą, atsižvelgdamas į:
56. Katastrofų tyrimų vadovas, vadovaudamasis šių Nuostatų 55 punktu priėmęs sprendimą atlikti eismo įvykio tyrimą, nedelsdamas informuoja apie tai geležinkelių infrastruktūros valdytoją, geležinkelio įmones (vežėjus), susijusias su eismo įvykiu, ir Inspekciją bei ne vėliau kaip per 1 valandą nuo pranešimo apie eismo įvykį gavimo išvyksta į eismo įvykio vietą.
57. Katastrofų tyrimų vadovas nustato šių Nuostatų 55 punkte nurodytų eismo įvykių tyrimo apimtį, atsižvelgdamas į tyrimo tikslus ir siekius gerinti geležinkelių transporto eismo saugą.
58. Ne vėliau kaip po 7 kalendorinių dienų nuo sprendimo atlikti eismo įvykio tyrimą priėmimo katastrofų tyrimų vadovas praneša Europos geležinkelių agentūrai (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūrai) apie sprendimą atlikti eismo įvykio tyrimą. Pranešime turi būti nurodyta eismo įvykio data, laikas ir vieta, eismo įvykio rūšis ir pasekmės, susijusios su mirties atvejais, sužalojimais ir materialine žala.
59. Katastrofų tyrimų vadovas, atvykęs į eismo įvykio vietą, išsiaiškina eismo įvykio aplinkybes, nustato geležinkelių riedmenų, statinių ir kelių būklę, organizuoja eismo įvykio tyrimo bylai reikalingų dokumentų surinkimą.
60. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) turi teikti visą pagalbą katastrofų tyrimų vadovui jo uždaviniams įgyvendinti.
61. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikdamas eismo įvykio tyrimą, turi teisę:
61.1. apžiūrėti eismo įvykio vietą, su eismo įvykiu susijusius geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą, traukinių eismo valdymo, kontrolės ir signalizacijos prietaisus;
61.2. sudaryti daiktinių įrodymų sąrašą ir apžiūros ar analizės tikslais paimti nuolaužas, geležinkelių infrastruktūros prietaisus ar komponentus;
61.3. suderinęs su teisėsaugos institucijomis ir geležinkelių infrastruktūros valdytoju ar geležinkelio įmonės (vežėjo) vadovais, apžiūrėti ir naudoti traukinyje ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo patalpose esančiais įrašymo prietaisais bei aparatūra, skirta įrašyti pranešimus žodžiu ir registruoti traukinio valdymo, signalizacijos ir traukinių eismo valdymo ir kontrolės sistemos veiklą;
61.5. suderinęs su teisėsaugos institucijomis, susipažinti su fizinių asmenų, susijusių su eismo įvykiu, apklausos rezultatais;
61.7. susipažinti su bet kokia geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonių (vežėjų), susijusių su eismo įvykiu, ir Inspekcijos turima informacija ar įrašais;
61.8. gavęs eismo įvykio tarnybinio tyrimo bylą ir nustatęs, kad joje yra ne visi katastrofų tyrimų vadovo ataskaitai parengti būtini duomenys, reikalauti geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) trūkstamų duomenų;
62. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikdamas eismo įvykio tyrimą, privalo:
62.3. eismo įvykio vietos apžiūrą atlikti per kuo trumpesnį laiką, kad geležinkelių infrastruktūros valdytojas galėtų atstatyti geležinkelių transporto eismą;
63. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, su eismo įvykiu susijusios geležinkelio įmonės (vežėjai), Inspekcija, nukentėję fiziniai asmenys, asmenys, turintys giminystės ryšių su eismo įvykyje nukentėjusiais asmenimis, sugadinto turto savininkai, specialiųjų tarnybų, geležinkelio įmonių (vežėjų), geležinkelių infrastruktūros valdytojų darbuotojų atstovai ir geležinkelių transporto paslaugų vartotojų atstovai turi teisę:
VI. INSPEKCIJOS VEIKSMAI TIRIANT EISMO ĮVYKIUS
65. Inspekcija tiria visus eismo įvykius, siekdama nustatyti asmenis, pažeidusius eismo saugos reikalavimus, ir teisės aktų nustatyta tvarka traukti juos atsakomybėn.
66. Inspekcija, gavusi pranešimą apie eismo įvykį ir nustačiusi, kad eismo įvykis turi katastrofos ar avarijos požymių, paskiria atstovą, kuris ne vėliau kaip per 1 valandą nuo pranešimo apie eismo įvykį gavimo privalo išvykti į eismo įvyko vietą ir dalyvauti atliekant eismo įvykio tarnybinį tyrimą.
67. Inspekcija, gavusi pranešimą apie eismo įvykį ir nustačiusi, kad eismo įvykis neturi katastrofos ir avarijos požymių, į eismo įvykio vietą išvyksta ir dalyvauja atliekant eismo įvykio tarnybinį tyrimą atsižvelgdama į eismo įvykio sukeltų neigiamų pasekmių sunkumą.
VII. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitos
69. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikęs eismo įvykio tyrimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo eismo įvykio tarnybinio tyrimo bylos gavimo parengia eismo įvykio tyrimo ataskaitą ir ją paskelbia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos interneto puslapyje www. transp. lt.
70. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje turi būti:
70.1. eismo įvykio tyrimo ataskaitos santrauka, kurioje išdėstomi tyrimo tikslai, trumpai apibūdinamas eismo įvykis, kada ir kur jis įvyko, nurodomos eismo įvykio pasekmės, tiesioginės priežastys, kiti veiksniai bei tyrimo metu nustatytos netiesioginės priežastys. Taip pat santraukoje nurodomos pagrindinės rekomendacijos ir kam skirta ši ataskaita;
70.2. nurodyti tiesioginiai faktai apie eismo įvykį:
70.2.1. eismo įvykis:
70.2.2. eismo įvykio aplinkybės:
70.2.2.2. į eismo įvykį patekusių traukinių duomenys, taip pat geležinkelių riedmenų registracijos numeriai;
70.2.2.3. geležinkelių infrastruktūros ir signalizacijos sistemos apibūdinimas (bėgių rūšys, iešmai, blokavimai, signalai, traukinių apsaugos sistemos);
70.2.3. mirties atvejai, sužalojimai ir materialinė žala:
70.3. tyrimo faktų aprašymas ir apklausos:
70.3.2. informacija apie eismo saugos valdymo sistemą:
70.3.2.2. informacija apie reikalavimus darbuotojams, susijusiems su geležinkelių transporto eismu, ir jų vykdymą;
70.3.4. geležinkelių riedmenų ir techninės įrangos funkcionavimas:
70.3.4.1. signalizacijos ir kontrolės komandų sistemos aprašymas, įskaitant įrašus iš automatinių duomenų įrašymo prietaisų;
70.3.5. eksploatuojamos geležinkelių sistemos dokumentacija apie:
70.3.5.1. priemones, kurių ėmėsi darbuotojai, susiję su geležinkelių transporto eismu, eismui kontroliuoti ir signalams siųsti;
70.3.5.2. pasikeitimą žodinėmis žinutėmis, susijusiomis su eismo įvykiu, taip pat dokumentuoti įrašai;
70.3.6. žmogaus, įrenginio ir organizacijos sąveikos aprašymas:
70.3.6.1. informacija apie į eismo įvykį patekusio darbuotojo, kurio darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu, darbo laiką;
70.3.6.2. duomenys apie sveikatos ir asmeninio pobūdžio aplinkybes (taip pat fizinis ar psichologinis stresas), turėjusias įtakos eismo įvykiui;
70.4. analizė ir išvados:
70.4.1. galutinė ataskaita apie įvykių seką (išvadų dėl eismo įvykio, grindžiamo faktais, nustatymas);
70.4.2. faktų analizė, siekiant padaryti išvadas apie eismo įvykio priežastis ir specialiųjų tarnybų veiklą;
70.4.3. tiesioginių eismo įvykio priežasčių, taip pat eismo įvykiui įtakos turėjusių veiksnių, susijusių su veiksmais, kurių ėmėsi eismo įvykyje dalyvavę asmenys, arba geležinkelių riedmenų ar techninės įrangos būklės aprašymas;
70.4.4. netiesioginių priežasčių, susijusių su darbuotojų, kurių darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu, įgūdžiais, darbo procedūromis ir eksploatavimu aprašymas;
70.5. duomenys apie priemones, kurių jau buvo imtasi ar kurios buvo patvirtintos kaip eismo įvykio pasekmė;
71. Katastrofų tyrimų vadovas ataskaitos kopijas nusiunčia Inspekcijai ir kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, kurioms skirtos katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos, ir asmenims, pateikusiems prašymus gauti katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą.
72. Draudžiama katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje nurodyti liudijusių, nukentėjusių eismo įvykio metu ar teikusių parodymus, asmenų duomenis, pagal kuriuos būtų galima nustatyti jų tapatybę.
73. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos nėra skirtos nustatyti kaltus asmenis arba patraukti juos atsakomybėn.
74. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos skirtos Inspekcijai ir, atsižvelgiant į konkrečias rekomendacijas, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms bei kitų Europos Sąjungos valstybių narių institucijoms ir įstaigoms.
75. Inspekcija ir kitos valstybės institucijos ir įstaigos, kurioms buvo skirtos eismo saugos rekomendacijos, iki kiekvienų metų birželio 30 d. pateikia katastrofų tyrimų vadovui ataskaitas apie priemones, kurių pagal eismo saugos rekomendacijas buvo imtasi arba planuojama imtis.
76. Kasmet, ne vėliau kaip iki rugsėjo 30 d., katastrofų tyrimų vadovas paskelbia metinę katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą apie praėjusiais metais atliktus eismo įvykių tyrimus, eismo saugos srityje išleistas eismo saugos rekomendacijas ir veiksmus, kurių buvo imtasi vadovaujantis anksčiau išleistomis eismo saugos rekomendacijomis.
VIII. Baigiamosios nuostatos
78. Katastrofų tyrimų vadovas, siekdamas sukurti bendrus tyrimo metodus, nustatyti bendrus paskesnių eismo saugos rekomendacijų principus bei suderinti juos su mokslo ir technikos pažangos raida, keičiasi savo nuomonėmis ir patirtimi dėl eismo įvykių tyrimų su kitomis Europos Sąjungos tyrimo įstaigomis ar kompetentingomis institucijomis.
81. Katastrofų tyrimų vadovo ir Inspekcijos priimti sprendimai gali būti apskųsti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
82. Fiziniai asmenys, žinoję apie eismo įvykį ir nepranešę apie šį faktą šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka, arba asmenys, trukdę atlikti tyrimą, atsisakę pateikti reikalingus įrašus, informaciją ir dokumentus arba slėpę, pakeitę ar sunaikinę juos, atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
83. Dėl įvykusio eismo įvykio atsiradus fizinėms kliūtims laisvam prekių judėjimui tarp Europos Sąjungos valstybių narių geležinkelių linijose, priklausančiose Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklui (TEN-T), vadovaujamasi Kliūčių laisvam prekių judėjimui pašalinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2006 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. 4-79/3-94/1V-106 (Žin., 2006, Nr. 30-1057).
Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir
jų padarinių likvidavimo nuostatų
1 priedas
KATASTROFOS, AVARIJOS[1] tarnybinio TYRIMO
AKTAS
____________ Nr. _______
(data)
________________________________________________________________________________
(pareigų pavadinimas, v., pavardės asmenų, atlikusių tarnybinį tyrimą eismo įvykio vietoje)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
200__m._______________d.________________________________________________________
(geležinkelio stoties, tarpstočio, ruožo, depo pavadinimas)
______________________________________________________ , atlikę tarnybinį tyrimą, nustatė:
I. EISMO ĮVYKIO APLINKYBĖS
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
II. KONTROLINIAI DUOMENYS
1. Eismo įvykio vietoje buvę traukiniai:
Traukinio |
Lokomotyvo |
|
Traukinio sąstatas |
Pastaba |
|||||
Nr. |
rūšis |
serija |
Nr. |
Ašių skaičius |
Vagonų skaičius |
||||
|
|
|
|
8-ių ašių |
4-ių ašių |
pakrautų |
tuščių |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Eismo įvykio padariniai:
Aukos |
Geležinkelių riedmenų pavadinimas |
Sudaužyta |
Reikalingas remontas |
1. Sugadinta _____ m kelio, _____ iešmų. 2. Nuostoliai (sugadinti geležinkelių riedmenys, geležinkelio kelias, prarastas krovinys, padaryta ekologinė žala ir atstatymo darbų kaina) __________________ Lt. 3. Eismo pertrauka: a) abiejuose dvikelio ruožo keliuose _____ h _____ min; b) viename dvikelio ruožo kelyje _____ h _____ min; c) vienkeliame ruože _____ h _____ min. |
||||
kapitalinis |
vidutinis |
einamasis |
||||||
žuvo ____ žm.
Sužeista: sunkiai ____ žm. lengvai ____ žm. |
Lokomotyvai |
|
|
|
|
|||
Vagonai |
prekiniai |
8-ių ašių |
|
|
|
|
||
4-ių ašių |
|
|
|
|
||||
keleiviniai |
|
|
|
|
3. Vietovė (užpildyti):
___________ % įkalnė, _____________ % nuokalnė, aikštelės ilgis ___________ m, kreivės spindulys ___________ m, tiesioji linija ___________ m, _____________________________________________________
(iškasa, pylimas, gylis, aukštis)
_____________________________________________________________________________ m.
4. Oro sąlygos_______________________________________________________________
(giedra, tamsa, rūkas, vėjas, sniegas, šaltis, pūga, lietus, plikledis)
5. Geležinkelių riedmenų išsidėstymas eismo įvykio vietoje (schema pridedama)__________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. Viršutinė kelio konstrukcija: bėgių tipas __________, sąvaržos ______________________
(pavadinimas)
________________, pabėgių skaičius 1 km _____________, balastas ________________________
(pavadinimas)
7. Geležinkelio kelio apžiūros rezultatai (būklė ir rasti nuokrypiai nuo normos)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
8. Geležinkelių riedmenų važiuoklės apžiūros rezultatai (važiuoklės būklė ir rasti nuokrypiai nuo normų)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
10. Geležinkelio kelio ir traukinių signalinių ženklų būklė, jų matomumas ________________
________________________________________________________________________________
11. Ar buvo išduotas mašinisto Įspėjamasis lapelis ir jei buvo, tai dėl ko ________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
12. Nustatytas ir faktinis traukinio greitis, km/h (nurodyti, kaip nustatytas faktinis greitis)___
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
14. Stabdžių veikimas: aširačių skaičius su automatiniais stabdžiais, bendras stabdžių slėgis tonomis (trūkus traukiniui – atskirai traukinio gale ir pradžioje)
nustatytas________________________ ;
faktinis__________________________ ;
rankinių stabdžių nustatytas______________________________ ;
faktinis________________________________ .
15. Aširačių su automatiniais stabdžiais išdėstymas sąstate ___________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
17. Stabdymo čiaupų, keleivinių vagonų stabdų arba prekinių vagonų rankinių stabdžių išdėstymas sąstate ir kuriais iš jų buvo stabdoma
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
18. Lokomotyvų ir vagonų stabdžių trinkelių būklė, jų susidėvėjimas ___________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
19. Automatinių stabdžių žarnų ir galinių čiaupų būklė, ar galiniai čiaupai nebuvo uždaryti __
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
20. Ar buvo įjungti lokomotyvo stabdžiai _________________________________________
________________________________________________________________________________
22. Ar buvo patikrinti automatiniai stabdžiai, kas ir kur juos tikrino ____________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
23. Lokomotyvo kontrolerio, reverso ir stabdžių čiaupo padėtis _______________________
________________________________________________________________________________
24. Ar lokomotyvo mašinistas bandė sustabdyti traukinį ir kaip (veiksmų nuoseklumas). Kokiu atstumu (m) nuo avarijos vietos pradėta stabdyti ___________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
25. Lokomotyvo gedimai, galėję turėti įtakos eismo įvykiui ___________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
26. Kas davė signalus ir kokius _________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
27. Kiti eismo įvykio duomenys, turėję įtakos nustatant eismo įvykio priežastis
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
28. Geležinkelių infrastruktūros valdytojo pastabos, padarytos atstatomųjų darbų vadovui, _
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
29. Priemonės, kurių buvo imtasi eismo įvykio padariniams likviduoti iki pagalbinio traukinio atvykimo
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
30. Kas ir kada suteikė medicinos pagalbą nukentėjusiesiems _________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
31. Atstatomosios priemonės
Prašymo suteikti pagalbą laikas |
Prašyta atsiųsti* |
Vieta, iš kurios prašyta suteikti pagalbą |
Išvykimo laikas |
Atstumas, km |
Atvykimo laikas |
Pastaba |
|||
h |
min |
h |
min |
h |
min |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
32. Geležinkelių transporto eismas vienu keliu leistas ______ h ____ min,
abiem keliais – ______ h ____ min.
33. Pastabos apie eismo įvykių padarinių likvidavimą _______________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
34. Ar šioje geležinkelio stotyje, tarpstotyje, depe, ruože anksčiau buvo eismo įvykių ______
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
35. Budėję arba susiję su eismo įvykiu geležinkelių transporto darbuotojai:
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Pareigų pavadinimas |
Valandų skaičius |
||
budėjimo |
budėtų |
poilsio iki budėjimo |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PASTABA. Žinios apie darbuotojus, susijusius su eismo įvykiu, pateikiamos kaip šio akto priedas, kuriame nurodomas darbuotojų vardas, pavardė, pareigos, nuo kada eina šias pareigas, darbo stažas geležinkelių transporte, kada ir kokiu pažymiu išlaikė Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų, Geležinkelių signalizacijos taisyklių ir Geležinkelių eismo taisyklių egzaminus, buvo ar nebuvo patrauktas baudžiamojon atsakomybėn, kokias turėjo drausmines nuobaudas, paskatas. Pridedama kiekvieno darbuotojo tarnybinė charakteristika.
III. EISMO ĮVYKIO IŠVADOS, TECHNINIO GELEŽINKELIŲ NAUDOJIMO NUOSTATŲ PAŽAIDOS
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Daiktų ir dokumentų, paimtų iš eismo įvykio vietos, turinčių daiktinių įrodymų reikšmę, sąrašas
________________________________________________________________________________
PRIEDAS _________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Tarnybinio tyrimo komisijos _________________________________________________
pirmininkas (parašas) (vardas ir pavardė)
Tarnybinio tyrimo komisijos nariai:
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir
jų padarinių likvidavimo nuostatų
2 priedas
RIKTO TARNYBINIO TYRIMO
AKTAS
____________ Nr. ______
(data)
________________________________________________________________________________
(pareigų pavadinimas, v., pavardės asmenų, tyrusių eismo įvykį vietoje)
____________________________________________________________________ surašė šį aktą.
(geležinkelio stoties, tarpstočio pavadinimas)
_________________________ traukinys Nr. ______ 200__m. ___________d. ___ h ___ min, esant
(važiuodamas, manevruodamas)
oro temperatūrai _________ °C, pučiant ___________________________________________ vėjui,
(stipriam, vidutinio stiprumo, silpnam)
matomumui______________________________________________________________________
(giedra, rūkas, lietus, sniegas)
________________________________________________________________________________
(geležinkelio stoties, tarpstočio pavadinimas, kilometras, piketas)
________________________________________________________________________________
(rikto aprašymas)
Priežastys _______________________________________________________________________
Dėl to __________________________________________________________________________
(išvardyti eismo įvykio padarinius)
Atlikus rikto tarnybinį tyrimą, nustatyta, jog nesilaikyta_____________________________
(teisės aktų punktai)
________________________________________________________________________________
Aktas surašytas _______________ egzemplioriais.
PASTABA. Prie akto pridedami dokumentai apie geležinkelio kelio, geležinkelių riedmenų, automatikos, ryšių ir elektros tiekimo įrenginių apgadinimo pobūdį, nuostolius ir įvykio schema.
Tarnybinio tyrimo komisijos _________________________________________________
pirmininkas (parašas) (vardas ir pavardė)
Tarnybinio tyrimo komisijos nariai: _________________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Priedo pakeitimai:
Nr. 3-132, 2004-03-23, Žin., 2004, Nr. 49-1606 (2004-04-02), i. k. 1042210ISAK0003-132
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-132, 2004-03-23, Žin., 2004, Nr. 49-1606 (2004-04-02), i. k. 1042210ISAK0003-132
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-378, 2006-10-02, Žin., 2006, Nr. 107-4075 (2006-10-06), i. k. 1062210ISAK0003-378
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo