Suvestinė redakcija nuo 2013-01-18 iki 2013-08-07
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 26-1066, i. k. 1032210ISAK00003-79
Nauja redakcija nuo 2010-06-20:
Nr. 3-370, 2010-06-11, Žin. 2010, Nr. 71-3605 (2010-06-19), i. k. 1102210ISAK0003-370
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. vasario 20 d. Nr. 3-79
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2010, Nr. 12-557) 26 straipsnio 3 dalimi ir įgyvendindamas 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/49/EB dėl saugos Bendrijos geležinkeliuose ir iš dalies pakeičiančią Tarybos direktyvą 95/18/EB dėl geležinkelio įmonių licencijavimo bei Direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelio infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (Saugos geležinkeliuose direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 8 tomas, p. 227), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2008/110/EB (OL 2008 L 345, p. 62):
1. Tvirtinu Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatus (pridedama).
2. Nustatau, kad Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai įsigalioja 2010 m. liepos 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2003 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3-79
(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2010 m. birželio 11 d. įsakymo Nr. 3-370 redakcija)
GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato geležinkelių transporto eismo įvykių (toliau – eismo įvykiai), katastrofų ir riktų tyrimo, padarinių likvidavimo tvarką, eismo įvykių, katastrofų ir riktų apskaitą, eismo įvykių, katastrofų ir riktų ataskaitų rengimo tvarką, geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), taip pat katastrofų tyrimų vadovo pareigas ir teises.
2. Šie Nuostatai taikomi visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams), geležinkelių infrastruktūros valdytojams ir kitiems asmenims, susijusiems su eismo įvykiu, katastrofa ir riktu.
3. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
Eismo saugos rekomendacija – katastrofų tyrimų vadovo pasiūlymas, pateiktas eismo saugos institucijai ar šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka valstybės įstaigoms bei institucijoms arba kitoms valstybėms, kitiems asmenims remiantis eismo įvykio tyrimo metu gauta informacija ir skirtas užtikrinti eismo įvykių prevenciją.
Specialiosios tarnybos – tarnybos (policijos, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo, greitosios medicinos pagalbos, aplinkos apsaugos, civilinės saugos, dujų, elektros tinklų ir kt.), kurios gali būti pasitelktos eismo įvykių, katastrofų ir riktų padariniams likviduoti.
II. PIRMINIO PRANEŠIMO APIE EISMO ĮVYKĮ, KATASTROFĄ AR RIKTĄ PATEIKIMO TVARKA IR PIRMINIAI VEIKSMAI
5. Asmenys, susiję su geležinkelių transporto eismo įvykiu, katastrofa ar riktu arba juos matę, informuoja apie tai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją (toliau – geležinkelių infrastruktūros valdytojas), specialiąsias tarnybas, o kai eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyksta privažiuojamuosiuose geležinkelio keliuose – šių privažiuojamųjų geležinkelio kelių savininkus arba naudotojus. Įvykus eismo įvykiui ar katastrofai, geležinkelių infrastruktūros valdytojas nedelsdamas, įvykus riktui – ne vėliau kaip per 24 valandas informuoja apie tai Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) ir katastrofų tyrimų vadovą ir kaip galima greičiau (nedelsiant) pateikia pirminį pranešimą apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą (1 priedas). Tuo atveju, kai Inspekcija, tirdama eismo įvykius ar riktus ar vykdydama kitas teisės aktuose jai priskirtas funkcijas, nustato aplinkybes, dėl kurių galėjo įvykti katastrofa, ji apie šias aplinkybes nedelsdama informuoja katastrofų tyrimų vadovą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin., 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
Nr. 3-26, 2013-01-14, Žin., 2013, Nr. 6-245 (2013-01-17), i. k. 1132210ISAK00003-26
6. Jeigu eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietoje yra pavojingų krovinių arba čia esančių vagonų, konteinerių ar kitų pakuočių būklė tokia, kad likviduojant eismo įvykio, katastrofos ar rikto padarinius pavojingi kroviniai gali sukelti pavojų aplinkai, visuomenės sveikatai, arba yra žuvusių ar sužeistų žmonių, infrastruktūros valdytojas privalo apie tai pranešti specialiosioms tarnyboms.
7. Neteko galios nuo 2012-05-06
Punkto naikinimas:
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin. 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
III. EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMAS
8. Eismo įvykių, katastrofų ir riktų padarinių likvidavimą organizuoja geležinkelių infrastruktūros valdytojas, kurio geležinkelių infrastruktūroje įvyko katastrofa, eismo įvykis ar riktas.
9. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas, siekdamas pašalinti eismo įvykio, katastrofos ar rikto pasekmes:
10. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonė (vežėjas) privalo skirti specialistus apžiūrėti vagonus, krovinį, patikrinti, ar taisyklingai pakrauti ir įtvirtinti kroviniai, organizuoti krovinių apsaugą bei atlikti kitus būtinus veiksmus, kad būtų likviduoti eismo įvykio, katastrofos ar rikto padariniai.
IV. IŠVADŲ, NUOMONIŲ IR VERSIJŲ PATEIKIMAS.
EISMO ĮVYKIŲ, KATASTROFŲ IR RIKTŲ TYRIMAS
11. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas šių Nuostatų nustatyta tvarka renka medžiagą apie eismo įvykius, katastrofas ir šiuos riktus:
11.1. geležinkelių riedmenys pravažiuoja draudžiamąjį signalą arba riboženklį, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro tvirtinamose Geležinkelių eismo taisyklėse;
11.6. Inspekcijos nurodymu kitus riktus, atsižvelgiant į jų poveikį geležinkelių transporto eismo saugai.
Papildyta punktu:
Nr. 3-26, 2013-01-14, Žin., 2013, Nr. 6-245 (2013-01-17), i. k. 1132210ISAK00003-26
12. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas medžiagai rinkti privalo kviesti susijusių su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu geležinkelio įmonių (vežėjų) atstovus ir kitus asmenis, susijusius su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu.
13. Jeigu įtariama, kad eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyko dėl projektavimo, gamybos, statybos, montavimo ir remonto darbų defektų, geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo kviesti šiuos darbus atlikusių asmenų atstovus ir gauti jų paaiškinimus.
14. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas, rinkdamas medžiagą, turi teisę pakviesti kitus ekspertus ir specialistus.
15. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas per 10 darbo dienų po eismo įvykio, katastrofos ar rikto surašo geležinkelių transporto eismo įvykio, katastrofos ir rikto aktą (toliau – aktas) (2 priedas) ir perduoda jį Inspekcijai. Aktą turi pasirašyti geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir vežėjo atstovai.
16. Akte nurodyti duomenys turi būti pagrįsti prie akto pridedamais dokumentais, vaizdine ir garsine medžiaga. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas atsako už pateiktų duomenų teisingumą, pagrįstumą ir akto surašymą laiku.
17. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo akto surašymo pateikia jį ir prie jo pridedamą medžiagą Inspekcijai.
18. Inspekcija, išnagrinėjusi pateiktą aktą ir prie jo pridedamą medžiagą, atlieka tyrimą, nustato kaltus asmenis ir pagal savo kompetenciją traukia juos atsakomybėn. Inspekcija gali pareikalauti visų su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusių asmenų pateikti papildomą tyrimui reikalingą informaciją ir dokumentus.
19. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas atsako už surinktų įrodymų, daiktų, dokumentų ar priemonių, reikalingų eismo įvykių, katastrofų ar riktų priežastims nustatyti, išsaugojimą iki šių įvykių tyrimo pabaigos.
20. Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susiję geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai), nukentėję fiziniai asmenys, asmenys, turintys giminystės ryšių su eismo įvykyje, katastrofoje ar rikte nukentėjusiais asmenimis, sugadinto turto savininkai, specialiųjų tarnybų, draudikų ir geležinkelių transporto paslaugų vartotojų atstovai turi teisę:
V. KATASTROFŲ TYRIMŲ VADOVO TEISĖS IR PAREIGOS
22. Katastrofas tiria Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro paskirtas katastrofų tyrimų vadovas, siekdamas pagerinti eismo saugą ir užtikrinti eismo įvykių, katastrofų ar riktų prevenciją, atlieka įvykių, susijusių su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu ir sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizę. Katastrofų tyrimų vadovas gali tirti ir eismo įvykius bei riktus (taip pat posistemių ar sąveikos sudedamųjų dalių techninius gedimus), kurie esant kitoms sąlygoms galėjo sukelti katastrofas. Šiuo tyrimu nesiekiama nustatyti kieno nors kaltės ar atsakomybės. Katastrofų tyrimų vadovas, tirdamas eismo įvykius, katastrofas ar riktus, vadovaujasi Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu, šiais Nuostatais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintais Katastrofų tyrimų vadovo nuostatais ir kitais teisės aktais. Katastrofų tyrimų vadovo atliekamas tyrimas nesusijęs su teisminiu tyrimu.
23. Katastrofų tyrimų vadovas, gavęs pranešimą apie eismo įvykį ar riktą ir nustatęs, kad eismo įvykis ar riktas neturi katastrofos požymių, tačiau esant kitokioms sąlygoms būtų sukėlęs katastrofą, per 7 dienas nuo pranešimo gavimo gali pats nuspręsti pradėti eismo įvykio ar rikto tyrimą, atsižvelgdamas į:
24. Katastrofų tyrimų vadovas, priėmęs sprendimą atlikti eismo įvykio ar rikto tyrimą, nedelsdamas informuoja apie tai geležinkelių infrastruktūros valdytoją, geležinkelio įmones (vežėjus), susijusias su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, ir Inspekciją.
25. Katastrofų tyrimų vadovas nustato šių įvykių tyrimo apimtį, atsižvelgdamas į tyrimo tikslus ir siekius gerinti geležinkelių transporto eismo saugą.
26. Katastrofų tyrimų vadovas ne vėliau kaip po 7 kalendorinių dienų nuo sprendimo atlikti įvykio tyrimą priėmimo apie tai praneša Europos geležinkelių agentūrai (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūrai). Pranešime turi būti nurodyta įvykio data, laikas ir vieta, įvykio rūšis ir pasekmės, susijusios su mirties atvejais, sužalojimais ir materialine žala.
27. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai) ir kiti asmenys, susiję su eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimu, turi teikti katastrofų tyrimų vadovui eksploatacinę ir techninę pagalbą, būtiną jo uždaviniams įgyvendinti, priklausomai nuo tiriamo eismo įvykio, katastrofos ar rikto pobūdžio.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin., 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
28. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikdamas eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą, turi teisę:
28.1. apžiūrėti eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietą, su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusius geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą, traukinių eismo valdymo, kontrolės ir signalizacijos prietaisus;
28.2. sudaryti daiktinių įrodymų sąrašą ir paimti nuolaužas, geležinkelių infrastruktūros prietaisus ar komponentus apžiūrai ar analizei atlikti;
28.3. suderinęs su teisėsaugos institucijomis ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) vadovais, apžiūrėti ir naudotis traukinyje ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo patalpose esančiais įrašymo prietaisais bei aparatūra, skirta pranešimams žodžiu įrašyti ir traukinio valdymo, signalizacijos, traukinių eismo valdymo ir kontrolės sistemos veiklai registruoti;
28.5. suderinęs su teisėsaugos institucijomis, susipažinti su fizinių asmenų, susijusių su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, apklausos rezultatais;
28.6. apklausti į eismo įvykį, katastrofą ar riktą patekusius fizinius asmenis ir kitus liudininkus;
28.7. susipažinti su bet kokia geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonių (vežėjų), susijusių su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, ir Inspekcijos turima informacija ar įrašais;
28.8. gavęs eismo įvykio, katastrofos ar rikto tarnybinio tyrimo bylą ir nustatęs, kad joje yra ne visi katastrofų tyrimų vadovo ataskaitai parengti būtini duomenys, reikalauti iš geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) trūkstamų duomenų;
29. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikdamas eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą, privalo:
29.3. atlikti eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietos apžiūrą per kuo trumpesnį laiką, kad geležinkelių infrastruktūros valdytojas galėtų atnaujinti geležinkelių transporto eismą.
29.4. Neteko galios nuo 2012-05-06
Punkto naikinimas:
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin. 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
VI. KATASTROFŲ TYRIMŲ VADOVO ATASKAITOS
31. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikęs eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimą, ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo eismo įvykio, katastrofos ar rikto dienos parengia katastrofos, eismo įvykio ar rikto tyrimo ataskaitą ir ją paskelbia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos interneto svetainėje www.sumin.lt.
Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje turi būti:
31.1. eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo ataskaitos santrauka, kurioje išdėstomi tyrimo tikslai, trumpai apibūdinamas eismo įvykis, katastrofa ar riktas, kada ir kur jie įvyko, nurodomos eismo įvykio, katastrofos ar rikto pasekmės, tiesioginės priežastys, kiti veiksniai ir tyrimo metu nustatytos netiesioginės priežastys. Taip pat santraukoje nurodomos pagrindinės rekomendacijos ir kam skirta ši ataskaita;
31.2. nurodyti tiesioginiai faktai apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą:
31.2.1. eismo įvykis, katastrofa ar riktas:
31.2.2. eismo įvykio, katastrofos ar rikto aplinkybės:
31.2.2.2. į eismo įvykį, katastrofą ar riktą patekusių traukinių duomenys, taip pat geležinkelių riedmenų registracijos numeriai;
31.2.2.3. geležinkelių infrastruktūros ir signalizacijos sistemos apibūdinimas (bėgių rūšys, iešmai, blokavimai, signalai, traukinių apsaugos sistemos);
31.2.2.7. geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų) avarinių situacijų veiksmų planų taikymo priežastys ir atliekami veiksmai;
31.2.3. mirties atvejai, sužalojimai ir materialinė žala:
31.2.3.2. duomenys apie eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu sugadintus krovinius, bagažą ir kitą turtą;
31.3. tyrimo faktų aprašymas ir apklausos:
31.3.2. informacija apie eismo saugos valdymo sistemą:
31.3.2.2. informacija apie reikalavimus darbuotojams, susijusiems su geležinkelių transporto eismu, ir jų vykdymą;
31.3.3. su eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimu susiję Europos Sąjungos ir nacionaliniai teisės aktai;
31.3.4. geležinkelių riedmenų ir techninės įrangos funkcionavimas:
31.3.4.1. signalizacijos ir kontrolės komandų sistemos aprašymas, įskaitant įrašus iš automatinių duomenų įrašymo prietaisų;
31.3.5. eksploatuojamos geležinkelių sistemos dokumentacija apie:
31.3.5.1. priemones, kurių ėmėsi darbuotojai, susiję su geležinkelių transporto eismu, eismui kontroliuoti ir signalams siųsti;
31.3.5.2. pasikeitimą žodinėmis žinutėmis, susijusiomis su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, taip pat dokumentuoti įrašai;
31.3.6. žmogaus, įrenginio ir organizacijos sąveikos aprašymas:
31.3.6.1. informacija apie į eismo įvykį, katastrofą ar riktą patekusio darbuotojo, kurio darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu, darbo laiką;
31.3.6.2. duomenys apie sveikatos ir asmeninio pobūdžio aplinkybes (taip pat fizinis ar psichologinis stresas), turėjusias įtakos įvykiui;
31.4. analizė ir išvados:
31.4.1. galutinė ataskaita, kurioje pateikiama eismo įvykio, katastrofos ar rikto seka, taip pat faktais grindžiamų išvadų dėl eismo įvykio, katastrofos ar rikto nustatymas;
31.4.2. faktų analizė, siekiant padaryti išvadas apie eismo įvykio, katastrofos ar rikto priežastis ir specialiųjų tarnybų veiklą;
31.4.3. tiesioginių eismo įvykio, katastrofos ar rikto priežasčių, taip pat jam įtakos turėjusių veiksnių, susijusių su veiksmais, kurių ėmėsi įvykyje dalyvavę asmenys, arba geležinkelių riedmenų ar techninės įrangos būklės aprašymas;
31.4.4. netiesioginių priežasčių, susijusių su darbuotojų, kurių darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu, įgūdžiais, darbo procedūromis ir eksploatavimu, aprašymas;
31.5. duomenys apie priemones, kurių jau buvo imtasi ar kurios buvo patvirtintos kaip eismo įvykio, katastrofos ar rikto pasekmė;
31.6. katastrofų tyrimų vadovo pasiūlymas, pateiktas eismo saugos institucijai ar šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka viešiesiems ir privatiems juridiniams asmenims arba kitoms valstybėms, fiziniams asmenims remiantis eismo įvykio, katastrofos ar rikto tyrimo metu gauta informacija ir skirtas įvykių prevencijai (toliau – eismo saugos rekomendacija) užtikrinti.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-26, 2013-01-14, Žin., 2013, Nr. 6-245 (2013-01-17), i. k. 1132210ISAK00003-26
32. Katastrofų tyrimų vadovas ataskaitos kopijas pateikia Inspekcijai, Nuostatų 20 punkte nurodytiems asmenims, asmenims, pateikusiems prašymus gauti katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą, ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių įstaigoms ir suinteresuotiems asmenims.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin., 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
Nr. 3-26, 2013-01-14, Žin., 2013, Nr. 6-245 (2013-01-17), i. k. 1132210ISAK00003-26
33. Draudžiama katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje nurodyti liudijusių, nukentėjusių eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu ar teikusių parodymus asmenų duomenis, pagal kuriuos būtų galima nustatyti jų tapatybę.
34. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos nėra skirtos nustatyti kaltus asmenis arba patraukti juos atsakomybėn.
35. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos skirtos Inspekcijai ir, atsižvelgiant į konkrečias rekomendacijas, kitiems Europos Sąjungos valstybių narių asmenims. Inspekcija privalo užtikrinti, kad į katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktas eismo saugos rekomendacijas būtų atsižvelgta ir imtasi reikiamų veiksmų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin., 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
36. Inspekcija ir kiti asmenys, kuriems buvo skirtos eismo saugos rekomendacijos, iki kiekvienų metų birželio 30 d. pateikia katastrofų tyrimų vadovui ar kitos valstybės narės tyrimo įstaigai, jei ji pateikė eismo saugos rekomendaciją, ataskaitas, kuriose nurodo, kokių priemonių buvo imtasi arba planuojama imtis pagal eismo saugos rekomendacijas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin., 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
37. Kasmet, ne vėliau kaip iki rugsėjo 30 d., katastrofų tyrimų vadovas paskelbia metinę katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą, kurioje nurodo praėjusiais metais atliktus eismo įvykių, katastrofų ar riktų tyrimus, išleistas eismo saugos rekomendacijas ir veiksmus, kurių buvo imtasi vadovaujantis anksčiau išleistomis eismo saugos rekomendacijomis.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
39. Katastrofų tyrimų vadovas, siekdamas sukurti bendrus tyrimo metodus, nustatyti bendrus paskesnių eismo saugos rekomendacijų principus bei suderinti juos su mokslo ir technikos pažangos raida, keičiasi savo nuomone ir dalijasi patirtimi dėl eismo įvykių, katastrofų ir riktų įvykių tyrimų su kitomis Europos Sąjungos tyrimo komisijomis ar kompetentingomis institucijomis.
40. Katastrofų tyrimų vadovas gali tirti kitus nei eismo įvykiai, katastrofos ar riktai atvejus geležinkelių transporte.
Jei eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyko dėl kitose valstybėse įregistruotų geležinkelio įmonių (vežėjų) kaltės ar dalyvaujant tokioms įmonėms, juos tiria katastrofų tyrimų vadovas ar Inspekcija pagal jiems priskirtą kompetenciją, išskyrus atvejus, kai tarptautiniai susitarimai nustato kitaip.
Jeigu neįmanoma nustatyti, kurioje valstybėje narėje įvyko eismo įvykis, katastrofa ar riktas, arba jei eismo įvykis, katastrofa ar riktas įvyko dviejų valstybių narių pasienio zonoje, katastrofų tyrimų vadovas ir Inspekcija privalo bendrauti ir siekti susitarti su kitų valstybių tyrimo įstaigomis, kurios valstybės tyrimo įstaiga atliks tyrimą, arba susitaria jį atlikti bendrai, išskyrus atvejus, kai tarptautiniai susitarimai nustato kitaip.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin., 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
41. Visų Lietuvos Respublikoje įvykusių eismo įvykių, katastrofų ar riktų apskaitą tvarko Inspekcija.
43. Katastrofų tyrimų vadovo ir Inspekcijos priimti sprendimai gali būti apskųsti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
44. Asmenys, žinoję apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą ir nepranešę apie šį faktą šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka, arba asmenys, trukdę atlikti tyrimą, atsisakę pateikti reikalingus įrašus, informaciją ir dokumentus arba slėpę, pakeitę ar sunaikinę juos, atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
Priedo pakeitimai:
Nr. 3-97, 2008-03-28, Žin., 2008, Nr. 38-1415 (2008-04-03), i. k. 1082210ISAK00003-97
Geležinkelių transporto eismo įvykių,
katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių
likvidavimo nuostatų
1 priedas
PIRMINIS PRANEŠIMAS APIE EISMO ĮVYKĮ, KATASTROFĄ AR RIKTĄ |
|
Eismo įvykio, katastrofos ar rikto data ir laikas (val. min.) |
|
Eismo įvykio, katastrofos ar rikto vieta (stotis, tarpstotis, km, pk., privažiuojamasis kelias) |
|
Geležinkelio įmonė (vežėjas) |
|
Geležinkelių infrastruktūros valdytojas |
|
Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijęs manevrinis sąstatas ar traukinys (Nr. ir rūšis) |
|
Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijęs traukos riedmuo (Nr., serija ir tipas) |
|
Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusio traukinio mašinisto vardas, pavardė, mobilusis telefonas |
|
Su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu susijusio manevrinio sąstato ar traukinio vagonų skaičius, iš jų su pavojingais kroviniais |
|
Dėl eismo įvykio, katastrofos ar rikto užlaikyti traukiniai (skaičius, numeriai, rūšys ir užlaikymo trukmė) |
|
Eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu sužaloti asmenys (skaičius, vardai, pavardės, amžius, lytis) |
|
Eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu žuvę asmenys (skaičius, vardai, pavardės, amžius, lytis) |
|
Eismo įvykio, katastrofos ar rikto trumpas aprašymas |
|
Atsakingas už pranešimą apie eismo įvykį, katastrofą ar riktą asmuo (vardas, pavardė, mobilusis telefonas) |
|
Geležinkelių transporto eismo įvykių,
katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių
likvidavimo nuostatų
2 priedas
GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO ________________________
(eismo įvykio, katastrofos, rikto)
AKTAS
____________ Nr. ____________
(data)
____________
vieta
___________________________________________________________________________
(asmenų, dalyvavusių surašant aktą, pareigos, vardai, pavardės)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ ,
surinkę medžiagą, susijusią su eismo įvykiu, katastrofa ar riktu, nustatė:
I. BENDRIEJI DUOMENYS
2. Įvykio vietovė:
Geležinkelio stotis, tarpstotis, privažiuojamasis geležinkelio kelias |
Km, piketas |
Ypatumai |
|||
Įkalnė, ‰ |
Nuokalnė, ‰ |
Kreivės spindulys, m |
Tiesioji, m |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Meteorologinės sąlygos eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu:_______________________
___________________________________________________________________________
(temperatūra, rūkas, vėjas, sniegas, pūga, lietus ir kita)
4. Duomenys apie geležinkelio įmonę (vežėją):
Geležinkelio įmonė (vežėjas) |
Licencijos (Nr.) |
Saugos sertifikato A dalis (Nr.) |
Saugos sertifikato B dalis (Nr.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Geležinkelių infrastruktūros valdytojo duomenys:
Geležinkelių infrastruktūros valdytojas |
Įgaliojimai geležinkelių transporto eismo saugos srityje |
|
A dalis (Nr. ) |
B dalis (Nr. ) |
|
|
|
|
|
|
|
6. Duomenys apie traukos riedmenų, dalyvavusių eismo įvykyje, katastrofoje ar rikte, valdymo brigadą:
Traukinio mašinistas, traukinio mašinisto padėjėjas |
Traukinio mašinisto pažymėjimas (pavadinimas, Nr. ir išdavimo data) |
Kita svarbi informacija (paskutinis sveikatos patikrinimas, blaivumas ir pan.) |
|
|
|
|
|
|
7. Geležinkelių riedmenys, dalyvavę eismo įvykyje, katastrofoje ar rikte:
Traukinys |
Traukos riedmenys |
Kita svarbi informacija (geležinkelių riedmenų ypatumai, krovinys, krovinio tvirtinimas ir pan.) |
||
Nr. |
Rūšis |
Serija |
Registracijos Nr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Kiti duomenys: ____________________________________________________________
___________________________________________________________________________
9. Trumpas eismo įvykio, katastrofos ar rikto aprašymas: ______________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Pastaba. Prie akto turi būti pridėta geležinkelių riedmenų išsidėstymo eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietoje schema ir nuotraukos.
II. PADARINIAI
1. Nukentėję žmonės:
Sužeista |
Žuvo |
||||||
Lytis |
Amžius |
Vardas, pavardė |
Blaivumas |
Lytis |
Amžius |
Vardas, pavardė |
Blaivumas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso sužeistų: |
Iš viso žuvusių: |
2. Sugadinta geležinkelių riedmenų:
Sugadinta geležinkelių riedmenų |
||||
Lokomotyvai |
Savaeigiai sąstatai |
Vagonai |
Specialūs |
|
Keleiviniai |
Prekiniai |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Sugadinta geležinkelių infrastruktūra:
Sugadinta geležinkelių infrastruktūra |
|||
Kelias, m |
Iešmai, vnt. |
Signalizacijos įrenginiai |
Kita |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Eismo pertrauka:
Eismo pertrauka, val., min. |
||||
Abiejuose dvikelio ruožo keliuose |
Viename dvikelio ruožo kelyje |
Vienkeliame ruože |
Stotyje |
Kita |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Patirti materialiniai nuostoliai, litais:
Geležinkelio įmonės (vežėjo) |
Geležinkelio infrastruktūros valdytojo |
Kiti |
Iš viso |
|
|
|
|
Pastaba. Materialinė žala skaičiuojama įvertinus sugadintus geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą, prarastą krovinį, atkūrimo darbų kainą, padarytą ekologinę ar kitą žalą ir pan. Jei visa patirtų nuostolių suma nėra žinoma, reikia nurodyti tik suskaičiuotus nuostolius, o tikslią sumą būtina pateikti, kai ji bus nustatyta.
III. APŽIŪROS REZULTATAI IR ĮVERTINIMAS
1. Geležinkelių infrastruktūros, kuri turėjo įtakos eismo įvykiui, katastrofai ar riktui, apžiūros rezultatai:
Apžiūrimas geležinkelių infrastruktūros objektas |
Nustatyta būklė |
Norma |
Teisės aktas ir pažeistas punktas |
Matavimo prietaisas, metrologinės patikros numeris, data |
Kita |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastaba. Į lentelę surašomi visi geležinkelių infrastruktūros objektai (sankasa, viršutinė geležinkelio kelio konstrukcija, geležinkelio kelio statiniai, bėgiai, iešmai, geležinkelių sankirtos, pervažos ir prijungimai, geležinkelio kelio ir signaliniai ženklai, signalizacijos bei ryšių statiniai ir įrenginiai, elektros tiekimo įrengimai, įrenginiai ir kt.), kurie neatitinka teisės aktų reikalavimų ir (ar) turėjo ar galėjo turėti įtakos eismo įvykiui, katastrofai ar riktui įvykti, ir jų patikros rezultatai.
2. Geležinkelių riedmenų, dalyvavusių ir turėjusių įtakos eismo įvykiui, katastrofai ar riktui, apžiūros rezultatai:
Apžiūrimi geležinkelių riedmenys |
Nustatyta būklė |
Norma |
Teisės aktas ir pažeistas punktas |
Matavimo prietaisas, metrologinės patikros numeris, data |
Kita |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Geležinkelių riedmenų, dalyvavusių ir turėjusių įtakos eismo įvykiui, katastrofai ar riktui, nustatytas ir faktinis važiavimo greitis, km/val.:
Nustatytas greitis |
Dokumentas, kuriame nustatytas greitis |
Faktinis greitis |
Ar buvo įspėtas traukinio mašinistas |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Eismo organizavimas eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu.
Darbuotojas |
Veiksmai |
Vertinimas ir analizė |
|
|
|
|
|
|
Pastaba: Į lentelę surašomi visi duomenys, susiję su eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu dalyvavusių asmenų veiksmais (geležinkelio stoties budėtojo, traukinių tvarkdario, derintojo, mašinisto ir kt. veiksmai, jų nuoseklumas; kas ir kokius davė signalus eismo įvykio, katastrofos ar rikto metu?)
5. Kiti eismo įvykio, katastrofos ar rikto duomenys, turėję įtakos nustatant jų priežastis:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
6. Duomenys apie asmenis, kurie, manoma, sukėlė eismo įvykį, katastrofą ar riktą:
Vardas, pavardė, pareigos |
Būtina kvalifikacija |
Esama kvalifikacija |
Kiti duomenys |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Duomenys apie eismo įvykio metu žuvusio ar nukentėjusio asmens veiksmus įtariant jo savižudybę arba bandymą nusižudyti:
Liudytojo (-ų) vardas (-ai), pavardė (-ės) |
Žuvusio ar nukentėjusio asmens vardas, pavardė |
Žuvusio ar nukentėjusio asmens veiksmai |
|
|
|
|
|
|
Pastaba. Lentelė pildoma tuo atveju, jei manoma, kad eismo įvykio metu žuvusio ar nukentėjusio asmens atlikti veiksmai galimai rodo jo savižudybę arba bandymą nusižudyti (asmuo tyčia atsistojo, atsisėdo, atsigulė ant geležinkelio kelio prieš atvažiuojančius geležinkelių riedmenis; asmuo nereagavo į įspėjamuosius ir kitus signalus ir nesitraukė nuo geležinkelio kelio; asmuo tyčia šoko po atvažiuojančiais geležinkelių riedmenimis ir kiti panašaus pobūdžio veiksmai).
Papildyta punktu:
Nr. 3-442, 2012-06-25, Žin., 2012, Nr. 74-3865 (2012-06-29), i. k. 1122210ISAK0003-442
IV. IŠVADOS, NUOMONĖS IR VERSIJOS
___________________________________________________________________________
(eismo įvykio, katastrofos ar rikto priežastys ir teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismo saugą, reikalavimų pažeidimai (nurodyti teisės aktą, punktą ir citatą)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(daiktai ir dokumentai, paimti iš eismo įvykio, katastrofos ar rikto vietos ir turintys daiktinių įrodymų reikšmę, matavimų aktai, nuotraukos, pareiginiai nuostatai ir kita pridedama medžiaga)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
_
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
_
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
_
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-132, 2004-03-23, Žin., 2004, Nr. 49-1606 (2004-04-02), i. k. 1042210ISAK0003-132
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-378, 2006-10-02, Žin., 2006, Nr. 107-4075 (2006-10-06), i. k. 1062210ISAK0003-378
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-97, 2008-03-28, Žin., 2008, Nr. 38-1415 (2008-04-03), i. k. 1082210ISAK00003-97
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-3, 2009-01-07, Žin., 2009, Nr. 6-174 (2009-01-17), i. k. 1092210ISAK000003-3
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-370, 2010-06-11, Žin., 2010, Nr. 71-3605 (2010-06-19), i. k. 1102210ISAK0003-370
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-313, 2012-04-30, Žin., 2012, Nr. 52-2600 (2012-05-05), i. k. 1122210ISAK0003-313
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-442, 2012-06-25, Žin., 2012, Nr. 74-3865 (2012-06-29), i. k. 1122210ISAK0003-442
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų ir riktų tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" papildymo
8.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-26, 2013-01-14, Žin., 2013, Nr. 6-245 (2013-01-17), i. k. 1132210ISAK00003-26
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo