Suvestinė redakcija nuo 2008-04-04 iki 2009-01-17
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 26-1066, i. k. 1032210ISAK00003-79
Nauja redakcija nuo 2006-10-07:
Nr. 3-378, 2006-10-02, Žin. 2006, Nr. 107-4075 (2006-10-06), i. k. 1062210ISAK0003-378
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. vasario 20 d. Nr. 3-79
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 4-27; 2006, Nr. 42-1505) 16 straipsnio 3 dalimi:
1. Tvirtinu Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatus (pridedama).
2. Nustatau, kad Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai įsigalioja nuo 2006 m. lapkričio 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2003 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3-79
(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2008 m. kovo 28 d.
įsakymo Nr. 3-97 redakcija)
GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato geležinkelių transporto eismo įvykių (toliau – eismo įvykiai), avarinių situacijų pranešimo, eismo įvykių tyrimo, ataskaitų apie eismo įvykius rengimo bei geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), kitų asmenų tarpusavio sąveikos tvarką likviduojant eismo įvykių pasekmes geležinkelių transporte, katastrofų tyrimų vadovo pareigas ir teises.
2. Šie Nuostatai taikomi visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams), geležinkelių infrastruktūros valdytojams ir kitiems asmenims, susijusiems su eismo įvykiu, avarinėmis situacijomis.
3. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
Avarinė situacija – situacija, kuri sukėlė ar galėjo sukelti neigiamą poveikį eismo saugai:
– duodamas leidimas priimti mašinisto valdomus geležinkelių riedmenis į užimtą kelią, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1999 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 452 (Žin., 2000, Nr. 2-47);
– duodamas leidimas išleisti mašinisto valdomus geležinkelių riedmenis į užimtą tarpstotį, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;
– traukinys išleidžiamas su užsklęstu traukinio automatinių stabdžių vamzdynu;
– dirbama neatitvėrus traukinių eismui pavojingos darbo vietos;
– savaime atsikabina traukinio vagonų automatinė sankaba;
– nuo traukinio tarpinėje stotyje atkabinamas vagonas dėl Krovinių krovimo ir tvirtinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 3-611 (Žin., 2003, Nr. 117-5336), pažeidimo;
– sugenda geležinkelių riedmenys, geležinkelio kelias, signalizacijos, ryšių, kontaktinio tinklo, elektros energijos tiekimo įrenginiai ar kiti techniniai įrenginiai, dėl ko sutrinka geležinkelių transporto eismas;
– kitos panašios situacijos.
Eismo saugos rekomendacija – eismo įvykių tyrimo tarnybos arba katastrofų tyrimų vadovo (toliau – katastrofų tyrimų vadovas) pasiūlymas, pateiktas eismo saugos institucijai ar šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka valstybės įstaigoms bei institucijoms arba kitoms valstybėms, kitiems asmenims remiantis eismo įvykio tyrimo metu gauta informacija ir skirtas užtikrinti eismo įvykių prevenciją.
Specialiosios tarnybos – tarnybos (policijos, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo, greitosios medicinos pagalbos, aplinkos apsaugos, civilinės saugos, dujų, elektros tinklų ir kt.), kurios gali būti pasitelktos eismo įvykiams ir jų padariniams likviduoti.
II. SKUBAUS PRANEŠIMO APIE EISMO ĮVYKĮ BEI AVARINĘ SITUACIJĄ PATEIKIMO TVARKA IR PIRMINIAI VEIKSMAI
5. Asmenys, susiję su geležinkelių transporto eismu, apie eismo įvykį ar avarinę situaciją informuoja geležinkelių infrastruktūros valdytoją, o pastarasis – eismo saugos instituciją – Valstybinę geležinkelio inspekciją prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija).
Jeigu eismo įvykio židinyje yra pavojingų krovinių arba čia esančių vagonų, konteinerių ar kitų pakuočių būklė tokia, kad likviduojant eismo įvykio padarinius pavojingi kroviniai gali sukelti pavojų aplinkai, visuomenės sveikatai arba kai yra žuvusių ar sužeistų žmonių, turi būti pranešta specialiosioms tarnyboms.
6. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, geležinkelio įmonės (vežėjai) ir kiti asmenys, susiję su geležinkelių transporto eismu, apie geležinkelių transporto eismo įvykį ar avarinę situaciją arba gavę pranešimą apie tai informuoja viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoją.
III. EISMO ĮVYKIŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMAS
8. Katastrofų, prireikus avarijų ir riktų padariniams likviduoti geležinkelių infrastruktūros valdytojas sudaro operatyvinę grupę iš susijusių su eismo įvykiu geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonės (vežėjo) atstovų bei paskiria jos vadovą.
9. Operatyvinė grupė, siekdama kuo greičiau pašalinti eismo įvykio pasekmes:
10. Operatyvinės grupės vadovas turi teisę gauti informaciją, reikalingą likviduojant eismo įvykio padarinius.
11. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas ir geležinkelio įmonė (vežėjas) privalo skirti specialistus apžiūrėti vagonus, esamą krovinį, patikrinti, ar taisyklingai pakrauti ir įtvirtinti kroviniai, duoti nurodymą atvežti į darbų vietą reikiamą darbininkų skaičių kroviniams perkrauti, iškrauti ir jiems įtvirtinti, organizuoti krovinių apsaugą.
12. Operatyvinė grupė pateikia medžiagą, surinktą vadovaujantis šių nuostatų 9.4 punktu, tyrimo komisijai.
13. Atstatomųjų darbų vietoje:
13.1. privaloma imtis priemonių pavojingų medžiagų, patekusių į aplinką, sklidimui lokalizuoti, neleisti joms patekti į atvirus vandens telkinius, preliminariai nustatyti į aplinką patekusių pavojingų medžiagų kiekį, o atstatomuosius darbus pradėti tik atvykus specialiųjų tarnybų atstovams ir gavus jų leidimą bei surengus atstatomųjų darbų dalyviams instruktažą, taip pat aprūpinus darbų dalyvius būtinomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis;
IV. EISMO ĮVYKIŲ TYRIMAS
15. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas sudaro tyrimo komisiją (toliau – komisija), kuri atlieka katastrofų, avarijų ir šių Nuostatų 19 punkte išvardytų riktų tarnybinį tyrimą. Komisiją sudaro po lygiai geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir geležinkelio įmonių (vežėjų), susijusių su eismo įvykiu, atstovų. Komisijos pirmininku skiriamas geležinkelių infrastruktūros valdytojo atstovas.
16. Apie sudarytą komisiją geležinkelių infrastruktūros valdytojas praneša Inspekcijai ir katastrofų tyrimų vadovui. Inspekcija turi teisę dalyvauti tarnybiniame tyrime.
17. Jeigu įtariama, kad eismo įvykis įvyko dėl projektavimo, gamybos, statybos, montavimo ir remonto darbų defektų, komisija privalo kviesti šiuos darbus atlikusių asmenų atstovus dalyvauti tyrime ir gauti jų paaiškinimus.
19. Komisija, siekdama nustatyti eismo įvykio priežastis, tiria riktus:
19.1. mašinisto valdomi geležinkelių riedmenys priimami į užimtą kelią, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;
19.2. mašinisto valdomi geležinkelių riedmenys išleidžiami į užimtą tarpstotį, išskyrus leistinus atvejus, numatytus Geležinkelių eismo taisyklėse;
19.5. iešmas perjungiamas po traukiniu, manevriniu sąstatu arba pavieniais geležinkelių riedmenimis;
19.6. geležinkelių riedmenys išrieda į parengtą traukiniui priimti arba išleisti maršrutą arba į tarpstotį;
20. Tirdama eismo įvykį, komisija:
20.2. nustato, ar geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir (ar) geležinkelio įmonių (vežėjų) darbuotojai nepažeidė geležinkelių infrastruktūros ir geležinkelių riedmenų įrenginių priežiūros bei naudojimo tvarkos, eismo organizavimo ir valdymo reikalavimų;
21. Ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po eismo įvykio komisija ištiria eismo įvykį ir surašo tarnybinio tyrimo aktą (1 priedas). Tarnybinio tyrimo aktą (toliau – aktas) turi pasirašyti visi komisijos nariai.
22. Jeigu komisijos nariai nepriima sprendimo bendru sutarimu, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos narys, nesutinkantis su eismo įvykio tyrimo rezultatais ar išvadomis, turi teisę raštu pareikšti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie akto.
23. Akte nurodyti duomenys turi būti pagrįsti. Duomenis pagrindžiantys dokumentai, vaizdinė ir garsinė medžiaga turi būti eismo įvykio tarnybinio tyrimo byloje. Komisijos pirmininkas atsako už pateiktų duomenų pagrįstumą.
24. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo eismo įvykio ištyrimo, eismo įvykio tarnybinio tyrimo bylą pateikia geležinkelių infrastruktūros valdytojui, geležinkelio įmonei (vežėjui), Inspekcijai ir katastrofų tyrimų vadovui.
25. Inspekcija, išnagrinėjusi pateiktą eismo įvykio tarnybinio tyrimo bylą, nustato kaltus asmenis ir pagal savo kompetenciją traukia juos atsakomybėn. Inspekcija gali pareikalauti visų su eismo įvykiu susijusių asmenų pateikti kitus tyrimui reikalingus dokumentus.
V. KATASTROFŲ TYRIMŲ VADOVO TEISĖS IR PAREIGOS TIRIANT EISMO ĮVYKIUS
27. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro paskirtas katastrofų tyrimų vadovas tiria katastrofas ir Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo bei šių Nuostatų nustatyta tvarka kitus eismo įvykius, siekdamas pagerinti eismo saugą ir užtikrinti eismo įvykių prevenciją. Šiuo tyrimu nesiekiama nustatyti kieno nors kaltės ar atsakomybės. Katastrofų tyrimų vadovas, tirdamas eismo įvykius, vadovaujasi Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu, šiais Nuostatais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintais Katastrofų tyrimų vadovo nuostatais ir kitais teisės aktais. Katastrofų tyrimų vadovo atliekamas tyrimas nesusijęs su teisminiu tyrimu.
28. Katastrofų tyrimų vadovas tiria eismo įvykius, kurie įvyko Lietuvos Respublikos teritorijoje. Jeigu eismo įvykis įvyko Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės pasienyje arba netoli jo, atitinkamos šių valstybių eismo įvykių tyrimo įstaigos susitaria, kuri iš jų atliks eismo įvykio tyrimą, arba susitaria jį atlikti kartu. Jeigu eismo įvykių tyrimo įstaigos susitaria, kad eismo įvykį tirs viena iš jų, kitai eismo įvykių tyrimų įstaigai leidžiama dalyvauti tyrime ir susipažinti su visais tyrimo rezultatais.
29. Kitos Europos Sąjungos valstybės narės eismo įvykių tyrimo įstaigos kviečiamos dalyvauti tyrime tik tada, kai toje Europos Sąjungos valstybėje narėje įregistruota ir licencijuota geležinkelio įmonė (vežėjas) yra susijusi su eismo įvykiu. Tokiu atveju Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės eismo įvykių tyrimų įstaigos gali kartu atlikti eismo įvykio tyrimą.
30. Katastrofų tyrimų vadovas, gavęs pranešimą apie eismo įvykį ir nustatęs, kad eismo įvykis neturi katastrofos požymių, pats nusprendžia atlikti arba neatlikti eismo įvykio tyrimą, atsižvelgdamas į:
31. Katastrofų tyrimų vadovas, vadovaudamasis šių Nuostatų 30 punktu, priėmęs sprendimą atlikti eismo įvykio tyrimą, nedelsdamas informuoja apie tai geležinkelių infrastruktūros valdytoją, geležinkelio įmones (vežėjus), susijusias su eismo įvykiu, ir Inspekciją.
Katastrofų tyrimų vadovas nustato šių eismo įvykių tyrimo apimtį, atsižvelgdamas į tyrimo tikslus ir siekius gerinti geležinkelių transporto eismo saugą.
32. Ne vėliau kaip po 7 kalendorinių dienų nuo sprendimo atlikti eismo įvykio tyrimą priėmimo katastrofų tyrimų vadovas praneša Europos geležinkelių agentūrai (Bendrijos geležinkelių transporto eismo saugos ir sąveikos agentūrai) apie sprendimą atlikti eismo įvykio tyrimą. Pranešime turi būti nurodyta eismo įvykio data, laikas ir vieta, eismo įvykio rūšis ir pasekmės, susijusios su mirties atvejais, sužalojimais ir materialine žala.
33. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) turi teikti visą pagalbą katastrofų tyrimų vadovui jo uždaviniams įgyvendinti.
34. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikdamas eismo įvykio tyrimą, turi teisę:
34.1. apžiūrėti eismo įvykio vietą, su eismo įvykiu susijusius geležinkelių riedmenis, geležinkelių infrastruktūrą, traukinių eismo valdymo, kontrolės ir signalizacijos prietaisus;
34.2. sudaryti daiktinių įrodymų sąrašą ir apžiūros ar analizės tikslais paimti nuolaužas, geležinkelių infrastruktūros prietaisus ar komponentus;
34.3. suderinęs su teisėsaugos institucijomis ir geležinkelių infrastruktūros valdytoju ar geležinkelio įmonės (vežėjo) vadovais, apžiūrėti ir naudotis traukinyje ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo patalpose esančiais įrašymo prietaisais bei aparatūra, skirta įrašyti pranešimus žodžiu ir registruoti traukinio valdymo, signalizacijos ir traukinių eismo valdymo ir kontrolės sistemos veiklą;
34.5. suderinęs su teisėsaugos institucijomis, susipažinti su fizinių asmenų, susijusių su eismo įvykiu, apklausos rezultatais;
34.7. susipažinti su bet kokia geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonių (vežėjų), susijusių su eismo įvykiu, ir Inspekcijos turima informacija ar įrašais;
34.8. gavęs eismo įvykio tarnybinio tyrimo bylą ir nustatęs, kad joje yra ne visi katastrofų tyrimų vadovo ataskaitai parengti būtini duomenys, reikalauti iš geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) trūkstamų duomenų;
35. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikdamas eismo įvykio tyrimą, privalo:
35.3. eismo įvykio vietos apžiūrą atlikti per kuo trumpesnį laiką, kad geležinkelių infrastruktūros valdytojas galėtų atstatyti geležinkelių transporto eismą;
36. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, su eismo įvykiu susijusios geležinkelio įmonės (vežėjai), Inspekcija, nukentėję fiziniai asmenys, asmenys, turintys giminystės ryšių su eismo įvykyje nukentėjusiais asmenimis, sugadinto turto savininkai, specialiųjų tarnybų, geležinkelio įmonių (vežėjų), geležinkelių infrastruktūros valdytojų darbuotojų atstovai ir geležinkelių transporto paslaugų vartotojų atstovai turi teisę:
VI. KATASTROFŲ TYRIMŲ VADOVO ATASKAITOS
38. Katastrofų tyrimų vadovas, atlikęs eismo įvykio tyrimą, ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo eismo įvykio dienos parengia eismo įvykio tyrimo ataskaitą ir ją paskelbia Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos interneto puslapyje www. transp. lt.
Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje turi būti:
38.1. eismo įvykio tyrimo ataskaitos santrauka, kurioje išdėstomi tyrimo tikslai, trumpai apibūdinamas eismo įvykis, kada ir kur jis įvyko, nurodomos eismo įvykio pasekmės, tiesioginės priežastys, kiti veiksniai bei tyrimo metu nustatytos netiesioginės priežastys. Taip pat santraukoje nurodomos pagrindinės rekomendacijos ir kam skirta ši ataskaita;
38.2. nurodyti tiesioginiai faktai apie eismo įvykį:
38.2.1. eismo įvykis:
38.2.2. eismo įvykio aplinkybės:
38.2.2.2. į eismo įvykį patekusių traukinių duomenys, taip pat geležinkelių riedmenų registracijos numeriai;
38.2.2.3. geležinkelių infrastruktūros ir signalizacijos sistemos apibūdinimas (bėgių rūšys, iešmai, blokavimai, signalai, traukinių apsaugos sistemos);
38.2.3. mirties atvejai, sužalojimai ir materialinė žala:
38.3. tyrimo faktų aprašymas ir apklausos:
38.3.2. informacija apie eismo saugos valdymo sistemą:
38.3.2.2. informacija apie reikalavimus darbuotojams, susijusiems su geležinkelių transporto eismu, ir jų vykdymą;
38.3.4. geležinkelių riedmenų ir techninės įrangos funkcionavimas:
38.3.4.1. signalizacijos ir kontrolės komandų sistemos aprašymas, įskaitant įrašus iš automatinių duomenų įrašymo prietaisų;
38.3.5. eksploatuojamos geležinkelių sistemos dokumentacija apie:
38.3.5.1. priemones, kurių ėmėsi darbuotojai, susiję su geležinkelių transporto eismu, eismui kontroliuoti ir signalams siųsti;
38.3.5.2. pasikeitimą žodinėmis žinutėmis, susijusiomis su eismo įvykiu, taip pat dokumentuoti įrašai;
38.3.6. žmogaus, įrenginio ir organizacijos sąveikos aprašymas:
38.3.6.1. informacija apie į eismo įvykį patekusio darbuotojo, kurio darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu, darbo laiką;
38.3.6.2. duomenys apie sveikatos ir asmeninio pobūdžio aplinkybes (taip pat fizinis ar psichologinis stresas), turėjusias įtakos eismo įvykiui;
38.4. analizė ir išvados:
38.4.1. galutinė ataskaita apie įvykių seką (išvadų dėl eismo įvykio, grindžiamo faktais, nustatymas);
38.4.2. faktų analizė, siekiant padaryti išvadas apie eismo įvykio priežastis ir specialiųjų tarnybų veiklą;
38.4.3. tiesioginių eismo įvykio priežasčių, taip pat eismo įvykiui įtakos turėjusių veiksnių, susijusių su veiksmais, kurių ėmėsi eismo įvykyje dalyvavę asmenys, arba geležinkelių riedmenų ar techninės įrangos būklės aprašymas;
38.4.4. netiesioginių priežasčių, susijusių su darbuotojų, kurių darbas susijęs su geležinkelių transporto eismu, įgūdžiais, darbo procedūromis ir eksploatavimu aprašymas;
38.5. duomenys apie priemones, kurių jau buvo imtasi ar kurios buvo patvirtintos kaip eismo įvykio pasekmė;
39. Katastrofų tyrimų vadovas ataskaitos kopijas nusiunčia Inspekcijai ir kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms, kurioms skirtos katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos, ir asmenims, pateikusiems prašymus gauti katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą.
40. Draudžiama katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje nurodyti liudijusių, nukentėjusių eismo įvykio metu ar teikusių parodymus, asmenų duomenis, pagal kuriuos būtų galima nustatyti jų tapatybę.
41. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos nėra skirtos nustatyti kaltus asmenis arba patraukti juos atsakomybėn.
42. Katastrofų tyrimų vadovo ataskaitoje pateiktos eismo saugos rekomendacijos skirtos Inspekcijai ir, atsižvelgiant į konkrečias rekomendacijas, kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms bei kitų Europos Sąjungos valstybių narių institucijoms ir įstaigoms.
43. Inspekcija ir kitos valstybės institucijos ir įstaigos, kurioms buvo skirtos eismo saugos rekomendacijos, iki kiekvienų metų birželio 30 d. pateikia katastrofų tyrimų vadovui ataskaitas apie priemones, kurių pagal eismo saugos rekomendacijas buvo imtasi arba planuojama imtis.
44. Kasmet, ne vėliau kaip iki rugsėjo 30 d., katastrofų tyrimų vadovas paskelbia metinę katastrofų tyrimų vadovo ataskaitą apie praėjusiais metais atliktus eismo įvykių tyrimus, eismo saugos srityje išleistas eismo saugos rekomendacijas ir veiksmus, kurių buvo imtasi vadovaujantis anksčiau išleistomis eismo saugos rekomendacijomis.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
46. Katastrofų tyrimų vadovas, siekdamas sukurti bendrus tyrimo metodus, nustatyti bendrus paskesnių eismo saugos rekomendacijų principus bei suderinti juos su mokslo ir technikos pažangos raida, keičiasi savo nuomonėmis ir patirtimi dėl eismo įvykių tyrimų su kitomis Europos Sąjungos tyrimo įstaigomis ar kompetentingomis institucijomis.
47. Katastrofų tyrimų vadovas gali tirti kitus, nei avarijos ar riktai, įvykius geležinkelių transporte tiek, kiek tai nekelia grėsmės jo nepriklausomumui.
48. Visų Lietuvos Respublikoje įvykusių eismo įvykių ir avarinių situacijų apskaitą tvarko Inspekcija.
50. Katastrofų tyrimų vadovo ir Inspekcijos priimti sprendimai gali būti apskųsti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Asmenys, žinoję apie eismo įvykį bei avarinę situaciją ir nepranešę apie šį faktą šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka, arba asmenys, trukdę atlikti tyrimą, atsisakę pateikti reikalingus įrašus, informaciją ir dokumentus arba slėpę, pakeitę ar sunaikinę juos, atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
52. Dėl įvykusio eismo įvykio atsiradus fizinėms kliūtims laisvam prekių judėjimui tarp Europos Sąjungos valstybių narių geležinkelių linijose, priklausančiose Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklui (TEN-T), vadovaujamasi Kliūčių laisvam prekių judėjimui pašalinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2006 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. 4-79/3-94/1V-106 (Žin., 2006, Nr. 30-1057).
Priedo pakeitimai:
Nr. 3-97, 2008-03-28, Žin., 2008, Nr. 38-1415 (2008-04-03), i. k. 1082210ISAK00003-97
Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir
jų padarinių likvidavimo nuostatų
1 priedas
KATASTROFOS, AVARIJOS, RIKTO* TARNYBINIO TYRIMO AKTAS
_____________ Nr. ____
(data)
________________________________________________________________________________
(pareigų pavadinimas, v., pavardės asmenų, atlikusių tarnybinį tyrimą)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
______________________________________________________ , atlikę tarnybinį tyrimą, nustatė:
I. EISMO ĮVYKIO APLINKYBĖS**
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
II. DUOMENYS APIE EISMO ĮVYKĮ
1. Eismo įvykio vietoje buvę geležinkelių riedmenys:
Traukinys |
Traukos riedmenys |
Traukinys, manevrinis sąstatas, riedmenys |
Pastaba |
|||
Nr. |
rūšis |
serija |
Nr. |
ašių skaičius |
riedmenų skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Eismo įvykio padariniai:
2.2. Sugadinta geležinkelių riedmenų__________, iš jų pagal rūšis:
–_________lokomotyvai;
–_________savaeigiai sąstatai;
–_________keleiviniai vagonai;
–_________prekiniai vagonai;
–_________specialūs riedmenys.
2.3. Sugadinta geležinkelių infrastruktūra:
–_________m kelio;
–_________vnt. iešmų;
–_________ kitų statinių.
2.4. Eismo pertrauka:
– abiejuose dvikelio ruožo keliuose _______ val. _______ min.;
– viename dvikelio ruožo kelyje _______ val. _______ min.;
– vienkeliame ruože _______ val. _______ min.;
– stotyje _______ val. _______ min.
2.5. Nuostoliai (sugadinti geležinkelių riedmenys, geležinkelio kelias, prarastas krovinys, padaryta ekologinė žala ir atstatymo darbų kaina) ___________________ Lt.***
3. Vietovė (užpildyti):
________________ % įkalnė___________ % nuokalnė, aikštelės ilgis ____________m, kreivės spindulys ____________ m, tiesioji linija ______________ m,______________________________________
(iškasa, pylimas, gylis, aukštis)
______________________________________________________________________________ m.
4. Oro sąlygos ****___________________________________________________________
(giedra, tamsa, rūkas, vėjas, sniegas, šaltis, pūga, lietus, plikledis)
5. Viršutinė kelio konstrukcija: bėgių tipas _________, sąvaržos _______________________
(pavadinimas)
______________, pabėgių skaičius 1 km ______________, balastas__________________________
(pavadinimas)
____________________ iešmo markė.
6. Geležinkelio kelio apžiūros rezultatai (būklė ir rasti nuokrypiai nuo normos).
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Geležinkelių riedmenų apžiūros rezultatai (važiuoklės, stabdžių ir sukabinimo įrenginių būklė ir rasti nuokrypiai nuo normų).
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
8. Geležinkelio kelio ir traukinių signalinių ženklų būklė, jų matomumas.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
9. Ar buvo išduotas mašinisto Įspėjamasis lapelis ir jei buvo, tai dėl ko.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
10. Nustatytas ir faktinis traukinio greitis, km/val. (nurodyti, kaip nustatytas faktinis greitis).
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
11. Ar taisyklingai buvo suformuotas traukinys (nurodyti, kokių buvo netikslumų).
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
12. Stabdžių veikimas: aširačių skaičius su automatiniais stabdžiais, bendras stabdžių slėgis tonomis (trūkus traukiniui – atskirai traukinio gale ir pradžioje)
nustatytas____________________________ ;
faktinis______________________________ ;
rankinių stabdžių nustatytas______________ ;
faktinis______________________________ .
13. Ar lokomotyvo mašinistas bandė sustabdyti traukinį ir kaip (veiksmų nuoseklumas). Kokiu atstumu (m) nuo avarijos vietos pradėta stabdyti.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
14. Kas davė signalus ir kokius.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
15. Kiti eismo įvykio duomenys, turėję įtakos nustatant eismo įvykio priežastis.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
16. Priemonės, kurių buvo imtasi eismo įvykio padariniams likviduoti.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
17. Pastabos apie eismo įvykių padarinių likvidavimą.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
18. Žinios apie darbuotojus, susijusius su geležinkelių transportu, kurie įtariami sukėlę eismo įvykį.*****
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
III. EISMO ĮVYKIO IŠVADOS, TECHNINIO GELEŽINKELIŲ NAUDOJIMO NUOSTATŲ PAŽAIDOS
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Daiktų ir dokumentų, paimtų iš eismo įvykio vietos, turinčių daiktinių įrodymų reikšmę, sąrašas
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
PRIEDAS_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Tarnybinio tyrimo komisijos _______________________________________________
pirmininkas (parašas) (vardas ir pavardė)
Tarnybinio tyrimo komisijos nariai:
_________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-132, 2004-03-23, Žin., 2004, Nr. 49-1606 (2004-04-02), i. k. 1042210ISAK0003-132
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-378, 2006-10-02, Žin., 2006, Nr. 107-4075 (2006-10-06), i. k. 1062210ISAK0003-378
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-97, 2008-03-28, Žin., 2008, Nr. 38-1415 (2008-04-03), i. k. 1082210ISAK00003-97
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
* Priskyrus eismo įvykį katastrofai, avarijai ar riktui, akto pavadinime išbraukiami nereikalingi žodžiai.
** Geležinkelių riedmenų išsidėstymo eismo įvykio vietoje schema turi būti pridėta.
*** Jei visa patirtų nuostolių suma nėra žinoma, reikia nurodyti tik suskaičiuotus nuostolius, o tikslią visą sumą pateikti, kai ji bus nustatyta
**** Oro sąlygos nurodomos tuo atveju, jei laikoma, kad tai turėjo įtakos eismo įvykiui.
***** Žinios apie darbuotojus, susijusius su eismo įvykiu, pateikiamos kaip šio akto priedas, kuriame nurodomi darbuotojų vardai, pavardės, pareigos, nuo kada eina šias pareigas, darbo stažas geležinkelių transporte, būtina kvalifikacija ir ar atitinka nustatytus reikalavimus, kokias turėjo drausmines nuobaudas, paskatas. Turi būti pridėta tarnybinė charakteristika