Suvestinė redakcija nuo 2012-05-06

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 116-4361, i. k. 1042050ISAK001K-276

 

Nauja redakcija nuo 2005-04-03:

Nr. 1K-075, 2005-03-24, Žin. 2005, Nr. 43-1375 (2005-04-02), i. k. 1052050ISAK001K-075

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PHARE PROGRAMOS IR PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS

PRIEMONĖS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO ir finansinės priežiūros Ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje, Gaunančioje finansinę paramą pagal PHARE programą IR/ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĘ,

TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. liepos 23 d. Nr. 1K-276

Vilnius

 

Siekdamas nustatyti pagrindinius PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros vykdymo principus,

tvirtinu PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal PHARE programą ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę, taisykles (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                      ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2004 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. 1K-276

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2005 m. balandžio 3 d. įsakymo Nr. 1K-075

redakcija)

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2006 m. balandžio 13 d. įsakymo Nr. 1K-157

redakcija)

 

PHARE PROGRAMOS IR PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR FINANSINĖS PRIEŽIŪROS MINISTERIJOJE, KITOJE VALSTYBĖS INSTITUCIJOJE AR ĮSTAIGOJE, GAUNANČIOJE FINANSINĘ PARAMĄ PAGAL PHARE PROGRAMĄ IR/ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĘ, TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal PHARE programą ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę, taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros vykdymo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Paramos gavėjas – ministerija, kita valstybės institucija ar įstaiga, gaunanti finansinę paramą pagal PHARE programą ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę.

Tiekėjas – bet kuris ūkio subjektas – fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė, galintis pasiūlyti ar siūlantis prekes, paslaugas, darbus.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Finansinių Europos Sąjungos paramos programų lėšų valdymo ir kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 31 d. nutarimu Nr. 953 (Žin., 2001, Nr. 68-2472), sąvokas.

 

II. PHARE PROGRAMOS IR/ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS

 

3. Paramos gavėjas, gavęs iš Finansų ministerijos informaciją apie pasirašytus finansinius memorandumus, kuriais patvirtinami PHARE projektai ir jų aprašai (Project fiche), arba informaciją apie Europos Komisijos sprendimus, kuriais patvirtinami Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektai, nedelsdamas savo institucijoje ar įstaigoje paskiria vyresnįjį programos pareigūną (vadovaujančias pareigas einantį Lietuvos Respublikos valstybės tarnautoją ar darbuotoją, galintį užtikrinti institucijos atsakomybę už projekto įgyvendinimą), kitus atsakingus asmenis, sudaro kiekvienam projektui priežiūros (steering) komitetą, užtikrina reikiamus žmonių išteklius ir jų tinkamą kompetencijos lygį, per 3 mėnesius patvirtina su PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimu susijusias procedūras aprašantį dokumentą (darbo procedūrų vadovą, procedūrų aprašą ar pan.), užtikrina, kad atsakingo administracinio padalinio nuostatose būtų aprašyti tikslai ir funkcijos, susiję su Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų valdymu, ir užtikrina kitas priemones, reikalingas sėkmingam projekto įgyvendinimui. Paramos gavėjas pasirašo sutartį dėl PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir priežiūros pagal Finansų ministerijos patvirtintą sutarties formą ir pateikia ją viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau vadinama – CPVA) kartu su vyresniojo programos pareigūno pasirašyta vyresniojo programos pareigūno deklaracija, o šių dokumentų kopijas – Finansų ministerijai.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

 

4. Paramos gavėjo sudarytas projekto priežiūros komitetas stebi viešųjų pirkimų procedūras projekto įgyvendinimo sutarčių sudarymui bei projekto įgyvendinimo eigą ir imasi reikalingų veiksmų iškilusioms problemoms spręsti. Jei projektas sprendžia klausimus, susijusius ir su kitų institucijų kompetencija, į projekto priežiūros komitetą gali būti kviečiami kitų institucijų atstovai. Priežiūros komiteto posėdžiai rengiami ne rečiau kaip kas ketvirtį. Finansų ministerijos ir CPVA atstovai kviečiami į kiekvieną posėdį stebėtojų teisėmis.

5. Vyresnysis programos pareigūnas atsako už projekto veiklos tinkamą koordinavimą ir priežiūrą, užduočių, susijusių su projektu, įvykdymą, projekto rezultatus. Paramos gavėjas laikosi projekto aprašyme (Project fiche) nurodyto projekto įgyvendinimo grafiko, informuoja CPVA apie pasikeitimus arba vėlavimus, užtikrina visų parengiamųjų darbų atlikimą institucijoje ar įstaigoje (konkretaus viešojo pirkimo poreikio nustatymą ir detalizavimą, techninių užduočių parengimą, suderinimą su kitomis institucijomis, leidimų gavimą ir kita).

6. Pasibaigus projekto parengiamiesiems darbams, paramos gavėjas pagal CPVA nustatytą formą ir pildymo instrukcijas parengia ir pateikia CPVA detalų viešųjų pirkimų planą.

7. CPVA pritarus viešųjų pirkimų planui, paramos gavėjas organizuoja:

7.1. išankstinio skelbimo apie numatomus viešuosius pirkimus parengimą ir jį pateikia CPVA tvirtinti (jei išankstinis skelbimas buvo numatytas viešųjų pirkimų plane);

7.2. pirkimo dokumentų pagal CPVA pateiktas tipines pirkimo dokumentų formas ir pirkimo skelbimo pagal Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – VPT) patvirtintą formą parengimą ir teikia juos CPVA tvirtinti.

8. CPVA paskelbus apie viešąjį pirkimą, paramos gavėjas:

8.1. bendradarbiauja su CPVA atlikdamas viešųjų pirkimų procedūras;

8.2. paskiria viešojo pirkimo komisijos narius į viešojo pirkimo komisiją, pateikia komisijos narių gyvenimo aprašymus CPVA ir užtikrina šių narių dalyvavimą viešojo pirkimo komisijos darbe iki galutinio sprendimo dėl laimėtojo nustatymo priėmimo.

9. CPVA parengus pirkimo sutartį, paramos gavėjas ją pasirašo, vadovaudamasis tos institucijos vidaus tvarka, ir grąžina CPVA. Paramos gavėjas, gavęs iš CPVA visų sutarties šalių pasirašytą pirkimo sutartį, nedelsdamas organizuoja sutarties vykdymą, atlieka sutarties vykdymo priežiūrą ir informuoja CPVA bei Finansų ministeriją apie problemas, galinčias turėti įtakos sutarties įgyvendinimui.

10. Paramos gavėjas užtikrina, kad pirkimo sutarties vykdymo pradžioje tiekėjas surengtų įvadinį posėdį (Inception, Kickoff Meeting). Posėdyje privalo dalyvauti paramos gavėjo atstovai, atsakingi už projekto rezultatus, vyresnysis programos pareigūnas ir tiekėjas, taip pat CPVA bei Finansų ministerijos atstovai. Susitikimo metu turi būti aptariamos pirkimo sutarties ir kiekvienos užduoties atskirai vykdymo detalės.

11. Vykdydamas pirkimo sutartį, paramos gavėjas:

11.1. bendradarbiauja su tiekėjo atstovais projekto įgyvendinimo klausimais;

11.2. palaiko ryšius su CPVA ir Finansų ministerija projekto įgyvendinimo klausimais;

11.3. atsako už bendrą projekto veiklos koordinavimą ir priežiūrą;

11.4. vertina, ar tiekėjo suteiktos paslaugos, pristatytos prekės ar atlikti darbai atitinka pirkimo sutarties reikalavimus;

11.5. tikrina, derina ir tvirtina tiekėjo pateiktus projekto įgyvendinimo dokumentus (perdavimo-priėmimo aktus, sutarties vykdymo ataskaitas ir kitus dokumentus, numatytus sutartyje), teikia tiekėjui pastabas dėl projekto įgyvendinimo dokumentų neatitikties pirkimo sutarties reikalavimams;

11.6. patvirtintus projekto įgyvendinimo dokumentus teikia CPVA, jei tai numatyta pirkimo sutartyje;

11.7. išduoda pirkimo sutarties reikalavimus atitinkančių pasiektų projekto rezultatų priėmimo pažymą, kai tiekėjas pabaigia teikti paslaugas, tiekti prekes ar atlikti darbus;

11.8. informuoja tiekėją apie nustatytus trūkumus prekių ar darbų garantinio laikotarpio metu ir prašo juos pašalinti.

12. Paramos gavėjas atlieka projekto rizikos valdymą, kaip nurodyta šių taisyklių VI skyriuje, ir nedelsdamas informuoja CPVA bei Finansų ministeriją apie priežastis, galinčias daryti neigiamą įtaką tinkamam projekto įgyvendinimui.

13. Paaiškėjus, kad dėl objektyviai pasikeitusių sąlygų, kurių nebuvo galima numatyti rengiant projektą, pagal pirminiame patvirtintame projekto aprašyme nustatytas sąlygas ir apimtis įgyvendinti projekto negalima, paramos gavėjas:

13.1. nedelsdamas kreipiasi į Finansų ministeriją;

13.2. pristato problemą PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų priežiūros (Monitoring report) bei techninio įgyvendinimo pažangos ataskaitose, PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų sektorių priežiūros pakomitečių bei projekto priežiūros komitetų posėdžiuose;

13.3. teikia Finansų ministerijai vyresniojo programos pareigūno pasirašytą argumentuotą prašymą dėl projekto aprašymo pakeitimo kartu su atitinkamai pakeisto projekto aprašymo projektu, taip pat kitą Finansų ministerijos prašomą informaciją.

14. Paramos gavėjas, nustatęs pažeidimus ar gavęs informaciją apie įtariamus pažeidimus, nedelsdamas informuoja CPVA ir Finansų ministeriją.

15. Paramos gavėjas yra atsakingas už projektų viešinimo rekomendacijų (4 priedas) įgyvendinimą.

 

III. PHARE PROGRAMOS IR PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTŲ FINANSINĖS PRIEŽIŪROS VYKDYMAS

 

16. Paramos gavėjas, naudodamas patikros lapus, kurių pavyzdinės formos pateikiamos šių taisyklių 1–3 prieduose, tikrina ir tvirtina:

16.1. tiekėjo pateiktą avanso sąskaitą ir avanso garantiją, jei avansas yra mokamas paramos gavėjo iš bendrojo finansavimo lėšų, ir užtikrina avanso sumokėjimą;

16.2. kitas tiekėjo sąskaitas ir kartu su jomis pateikiamus dokumentus.

17. Tikrindamas ir tvirtindamas 16.1 ir 16.2 punktuose nurodytus dokumentus, paramos gavėjas užtikrina, kad būtų laikomasi keturių akių principo, t. y. mažiausiai du paramos gavėjo atsakingi asmenys atlieka pateiktos sąskaitos bei dokumentų kontrolę ir pasirašo patikros lape. Vyresnysis programos pareigūnas pasirašo patikros lape ir tvirtina sąskaitą.

18. Jei sąskaita yra apmokama iš PHARE programos arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės lėšų, paramos gavėjas patvirtintą sąskaitą kartu su išlaidas pateisinančiais dokumentais ir paramos gavėjo užpildyto bei vyresniojo programos pareigūno pasirašyto patikros lapo kopija išsiunčia CPVA apmokėti. Jei sąskaita yra apmokama paramos gavėjo iš bendrojo finansavimo lėšų, paramos gavėjas užtikrina patvirtintos sąskaitos apmokėjimą.

19. Jeigu pateiktoje sąskaitoje, kartu su sąskaita pateikiamuose dokumentuose ar garantijoje nustatoma techninių ar finansinių neatitikčių pirkimo sutarties reikalavimams, paramos gavėjas siunčia tiekėjui raštą (kartu su sąskaitos, kitų dokumentų ar garantijos originalais), prašydamas minėtus dokumentus ištaisyti.

20. Paramos gavėjas kaupia ir sistemina finansinę informaciją apie projektų įgyvendinimą.

 

IV. PHARE PROGRAMOS IR/ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTŲ ATASKAITŲ RENGIMAS IR PATEIKIMAS

 

21. Paramos gavėjas teikia CPVA ir Finansų ministerijai ataskaitas pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 vasario 17 d. įsakymu Nr. 1K-051 „Dėl ataskaitų, teikiamų PHARE programą ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę įgyvendinančiai agentūrai ir (arba) Centrinei projektų valdymo agentūrai ir Finansų ministerijai, formų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 28-916; 2005, Nr. 23-751) patvirtintas formas ir nustatytą tvarką.

22. Paramos gavėjas teikia CPVA pirkimo sutartyje numatytas projektų įgyvendinimo mėnesio, ketvirčio ir galutines ataskaitas, taip pat kitą informaciją, susijusią su projektų įgyvendinimu.

23. Paramos gavėjas atsako už Finansų ministerijos nustatytos formos PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų priežiūros ataskaitos (Monitoring report) kokybišką parengimą laiku ir jos pristatymą PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės priežiūros pakomitečio bei Jungtinio PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės priežiūros komiteto posėdžiuose.

24. PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų priežiūros ataskaita rengiama remiantis PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų techninio įgyvendinimo eigos ataskaitomis.

25. PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų sektorių priežiūros pakomitečių bei Jungtinio PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės priežiūros komiteto posėdžiuose dalyvauja vyresnysis programos pareigūnas ir/arba kiti paramos gavėjo atstovai, atsakingi už projektą.

26. Paramos gavėjas užtikrina informacijos, pateiktos ataskaitose, teisingumą ir sudaro sąlygas CPVA ir Finansų ministerijai patikrinti šią informaciją.

27. Paramos gavėjas iki paskutinės programos, pagal kurią buvo įgyvendinamas projektas, įgyvendinimo pabaigos informuoja Finansų ministeriją apie visus planuojamus pasikeitimus PHARE programos ir / arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės sistemoje ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki pakeitimo įgyvendinimo pradžios. Apie padarytus pakeitimus paramos gavėjas informuoja Finansų ministeriją per 3 darbo dienas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-166, 2012-05-02, Žin., 2012, Nr. 52-2587 (2012-05-05), i. k. 1122050ISAK001K-166

 

V. PAŽEIDIMŲ ĮGYVENDINANT IR PRIŽIŪRINT PHARE PROGRAMOS IR/ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTUS NUSTATYMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

28. Paramos gavėjo valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo pranešti savo tiesioginiam vadovui apie įgyvendinant projektą nustatytus arba įtariamus pažeidimus. Apie pažeidimą praneša tas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuris pirmas pastebėjo pažeidimą ar įtaria, kad pažeidimas gali būti padarytas. Vadovas, kuriam buvo pranešta apie pažeidimą, turi raštu informuoti paramos gavėjo vadovybę ir vyresnįjį programos pareigūną.

29. Pažeidimą nustatęs ar įtaręs valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi teisę kreiptis tiesiogiai į įgaliotąjį valstybės pareigūną.

30. Pagrindiniai pažeidimų tipai gali būti:

30.1. klaida (Error);

30.2. pažeidimas (Irregularity);

30.3. sukčiavimo įtarimas (Suspicion of fraud);

30.4. organizuotas nusikaltimas (Organised crime).

31. Pažeidimas pagal pobūdį gali būti:

31.1. padarytas tyčia /dėl neatsargumo (Intentional / Unintentional);

31.2. turintis finansinį poveikį / neturintis finansinio poveikio (Irregularity with financial impact / without financial impact);

31.3. sisteminis /vienkartinis pažeidimas.

32. Tyčinis PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo pažeidimas – institucijos (Nacionalinio fondo, CPVA, paramos gavėjo arba tiekėjo), dalyvaujančios įgyvendinant PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektus, padarytas pažeidimas dėl veikimo arba neveikimo siekiant naudos sau arba kitam asmeniui. Tai gali būti:

32.1. sąskaitos (fiktyvios) pateikimas už nepristatytas prekes, neatliktus darbus, nesuteiktas paslaugas;

32.2. fiktyvios juridinio asmens išrašytos sąskaitos (falsifikatai);

32.3. kai sąskaitos suma viršija sumą, nustatytą sutartyje arba sumą už faktiškai gautas prekes, atliktus darbus, suteiktas paslaugas;

32.4. kai iš sąskaitos negalima nustatyti kiekio, kainos ar kitos reikalingos informacijos;

32.5. apgaulingas lėšų pervedimas į klaidingai nurodytą sąskaitą;

32.6. dokumentų patikrinimo metu informacijos atskleidimas tretiesiems asmenims;

32.7. patikrinimo vietoje informacijos atskleidimas tretiesiems asmenims;

32.8. klastojimas ir taisymas apskaitos ir/arba kitų įrašų bei juos pagrindžiančių dokumentų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

 

33. PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo pažeidimas dėl neatsargumo – institucijos (Nacionalinio fondo, CPVA, paramos gavėjo arba tiekėjo), dalyvaujančios įgyvendinant PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektus, padarytas pažeidimas dėl neatsargumo, kai pažeidžiamos patvirtintos procedūros. Tai gali būti:

33.1. klaidos dėl neatsargumo;

33.2. veiklos procedūrų pažeidimas dėl neatsargumo;

33.3. nepakankamai apibrėžta kontrolės aplinka ir finansų valdymo sistema.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

 

34. Finansinį poveikį turintis pažeidimas – pažeidimas, nustatytas apmokėjus nepagrįstas išlaidas, kurios turės būti atlyginamos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

 

35. Finansinio poveikio neturintis pažeidimas – pažeidimas, nustatytas dar neapmokėjus nepagrįstų išlaidų, kurios nustačius pažeidimą nebūtų atlyginamos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

 

36. Sisteminis PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo pažeidimas – pažeidimas, kuris padaromas ne vieną kartą, arba yra didelė tikimybė, kad jis bus vėl padarytas įgyvendinant kitus PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektus. Dažniausiai tai yra pažeidimai dėl neatsargumo, kurie daromi dėl vidaus kontrolės procedūrų trūkumo, jie gali pasireikšti horizontaliai audituojant visus projektus arba vertikaliai atliekant keletą to paties projekto auditų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

 

37. Vienkartinis PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo pažeidimas – pažeidimas, kuris padaromas įgyvendinant vieną PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektą, tačiau nėra susijęs su kitų PHARE programos ir (arba) Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimu. Jis gali būti padaromas dėl subjektyvių veiksmų arba klaidų įgyvendinant tam tikrą specifinį projektą ir gali būti tiek tyčinis, tiek dėl neatsargumo.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

 

38. Jei nustatytas pažeidimas yra ištaisomas prieš mokėjimą ir tai neužtraukia jokios administracinės arba baudžiamosios atsakomybės, paramos gavėjas apie pažeidimą pranešti neprivalo. Ši išlyga netaikoma sisteminiams pažeidimams ir kai pažeidimas nustatomas po mokėjimo, kadangi tokiu atveju reikia imtis išieškojimo procedūrų ir pranešti Europos Komisijai apie pažeidimą. Nepriklausomai nuo pažeidimo pobūdžio paramos gavėjas turi kaupti informaciją apie visus pažeidimus.

39. Šalis per 2 mėnesius po kiekvieno ketvirčio pabaigos informuoja Europos Komisiją apie visus pažeidimus, dėl kurių buvo pradėtas administracinio pažeidimo, nusikaltimo arba baudžiamojo nusižengimo tyrimas. Apie pažeidimus Europos Komisija informuojama per ryšius su Europos kovos su sukčiavimu tarnyba (toliau vadinama – OLAF) palaikančią instituciją – Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – FNTT). Nacionalinis fondas per 45 kalendorines dienas po ketvirčio pabaigos pažeidimų ataskaitas pateikia FNTT, kuri šią informaciją pateikia OLAF. Tais pačiais terminais Nacionalinis fondas pateikia Europos Komisijos Generaliniam plėtros direktoratui apibendrintą informaciją apie pažeidimus. Kai dėl atitinkamo (-ų) pažeidimo (-ų) netinkamai panaudotos lėšos yra sugrąžinamos Europos Komisijai, Nacionalinis fondas per 45 kalendorines dienas po ketvirčio pabaigos apie lėšų grąžinimą informuoja FNTT, kuri šią informaciją pateikia OLAF. Vėliau tokio (-ių) pažeidimo (-ų) ataskaitos OLAF ir apibendrinta informacija apie pažeidimą (-us) Europos Komisijos Generaliniam plėtros direktoratui neteikiama. Nacionalinis fondas, nustatęs naujus pažeidimus ar gavęs tokią informaciją, nedelsdamas informuoja Europos Komisijos Generalinį plėtros direktoratą.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-166, 2012-05-02, Žin., 2012, Nr. 52-2587 (2012-05-05), i. k. 1122050ISAK001K-166

 

VI. PHARE PROGRAMOS IR/ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTO RIZIKOS VALDYMAS

 

40. Paramos gavėjas atlieka PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projekto rizikos valdymą.

41. PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projekto rizikos valdymo tikslas – siekti iš anksto nustatyti galimą riziką ir sumažinti rizikos pasireiškimo galimybę.

42. Rizikos valdymas yra procesas, kurio metu nustatoma rizika, numatomos priemonės bei terminas jai pašalinti, vykdoma šio proceso kontrolė.

43. Rizikos valdymo procese rizika yra suprantama kaip potenciali grėsmė, kad įvykiai ar veiksmai gali trukdyti siekti PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projekto tikslų, sukelti finansinių nuostolių.

44. Europos Komisijai priėmus sprendimą dėl PHARE programos arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projekto patvirtinimo, paramos gavėjas:

44.1. nustato ir įvertina pagal 5 priede pateiktą formą galimus kiekvieno projekto rizikos atvejus, susijusius su pagrindiniais paramos gavėjo veiklos procesais: viešaisiais pirkimais, projekto įgyvendinimu, projekto įgyvendinimo priežiūra, mokėjimais ir kitais. Vertinant konkretaus projekto rizikingumo lygį, kiekvienas veiksnys ar įvykis yra vertinamas pagal jo pasireiškimo tikimybę (aukšta – 3 balai, vidutinė – 2 balai, žema – 1 balas), pasireiškimo poveikį (didelis – 3 balai, vidutinis – 2 balai, mažas – 1 balas) ir reikšmingumą projekto eigai;

44.2. rengia PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų rizikos valdymo priemonių planą (toliau vadinama – rizikos valdymo priemonių planas) (6 priedas). Rizikos valdymo priemonių planas sudaromas bendras visiems paramos gavėjo vykdomiems projektams;

44.3. vykdo rizikos valdymo priemonių plane nustatytas kontrolės priemones.

45. Rizikos valdymo priemonių planą pasirašo vyresnysis programos pareigūnas. Paramos gavėjas patvirtintą rizikos valdymo priemonių planą pateikia Finansų ministerijai.

46. Rizikos valdymo priemonių planas yra atnaujinamas kiekvieną ketvirtį iki paramos gavėjo paskutinio vykdomo projekto įgyvendinimo pabaigos ir pateikiamas Finansų ministerijai per 15 kalendorinių dienų nuo kalendorinio ketvirčio pabaigos.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

Nr. 1K-166, 2012-05-02, Žin., 2012, Nr. 52-2587 (2012-05-05), i. k. 1122050ISAK001K-166

 

VII. PHARE PROGRAMOS IR/ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTO RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO METU SUKAUPTŲ DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

 

47. Paramos gavėjas tvarko ir saugo dokumentus, susijusius su PHARE programos ir / arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektu, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka ir nustatytą laikotarpį arba 5 metus nuo Europos Komisijos rašto, kuriuo informuojama apie programos, pagal kurią projektas buvo įgyvendintas, įgyvendinimo pabaigą, išsiuntimo dienos priklausomai nuo to, kurio saugojimo termino pabaiga yra vėlesnė. Informacija apie programų įgyvendinimo pabaigą ir rašto, kuriuo apie tai informuoja Europos Komisija, išsiuntimo data skelbiama Finansų ministerijos interneto svetainėje www.finmin.lt.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-166, 2012-05-02, Žin., 2012, Nr. 52-2587 (2012-05-05), i. k. 1122050ISAK001K-166

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 1K-157, 2006-04-13, Žin., 2006, Nr. 44-1614 (2006-04-22), i. k. 1062050ISAK001K-157

 


 

PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio

institucijų plėtros priemonės projektų

įgyvendinimo ir finansinės priežiūros

ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar

įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal

PHARE programą ir/arba Pereinamojo

laikotarpio institucijų plėtros priemonę,

taisyklių

1 priedas

 

(Sąskaitos ir išlaidas už atliktus darbus pateisinančių dokumentų patikros lapo formos pavyzdys)

 

___________________________

(Paramos gavėjo pavadinimas)

 

SĄSKAITOS IR IŠLAIDAS UŽ ATLIKTUS DARBUS PATEISINANČIŲ DOKUMENTŲ PATIKROS LAPAS

 

1. Bendra informacija apie projektą

 

1.1. Projekto pavadinimas

 

1.2. Projekto įgyvendinimo laikotarpis

Pradžia 200_/_/_

pabaiga 200_/_/_

1.3. Viešųjų pirkimų tipas

□ pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą

□ pagal iš Europos Bendrijų bendrojo biudžeto finansuojamų sutarčių sudarymo procedūrų, vykdomų ne Europos Sąjungos valstybėse, praktinį vadovą (PRAG)

1.4. Sutarties su rangovu Nr. ir data

 

1.5. Sąskaitos gavimo data

 

1.6. Mokėjimo tipas

□ avansinis

□ tarpinis

□ galutinis

 

2. Sąskaitos ir išlaidas pateisinančių dokumentų tikrinimo klausimai

 

Nr.

Tikrinimo klausimas

Taip/ne/ netaikoma

Pastabos

Patikros lapą pildančio asmens parašas ir data

Patikros lapą tikrinančio asmens parašas ir data

2.1.

Administracinio vertinimo klausimai

 

 

 

 

2.1.1.

Sąskaita pateikta nustatytu laiku

 

 

 

 

2.1.2.

Sąskaitoje teisingai nurodytas sutarties pavadinimas ir numeris

 

 

 

 

2.1.3.

Visi išlaidas pateisinantys dokumentai yra pateikti

 

 

 

 

2.1.4.

Sąskaita ir išlaidas pateisinantys dokumentai pasirašyti

 

 

 

 

2.1.5.

Sąskaitoje nurodyti rangovo, paramos gavėjo ir mokėtojo duomenys

 

 

 

 

2.1.6.

Sąskaitos turinys atitinka sutarties nuostatas

 

 

 

 

2.1.7.

Sąskaitų (PVM sąskaitų faktūrų) originalai pateikti

 

 

 

 

2.2.

Techninis patikrinimas

 

 

 

 

2.2.1.

Projektas vykdomas pagal nustatytą grafiką

 

 

 

 

2.2.2.

Rangovo sąskaitos atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.3.

Atlikti darbai atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.4.

Darbų kainos atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.5.

Darbų bendra kaina atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.6.

Darbų perdavimo-priėmimo aktas tinkamai užpildytas ir patvirtintas

 

 

 

 

2.2.7.

Darbų perdavimo-priėmimo akte nurodytas sutarties pavadinimas ir numeris

 

 

 

 

2.2.8.

Darbų perdavimo-priėmimo akte nurodyti darbų elementai teisingi

 

 

 

 

2.2.9.

Nustatyti nukrypimai nuo sutarties sąlygų

 

 

 

 

2.3.

Finansinis patikrinimas

 

 

 

 

2.3.1.

Banko sąskaitos duomenys atitinka nurodytuosius sutartyje

 

 

 

 

2.3.2.

Informacija apie banko sąskaitos pakeitimą pateikta

 

 

 

 

2.3.3.

Sulaikoma suma tinkamai nurodyta

 

 

 

 

2.3.4.

Pritaikytas tinkamas sulaikomų sumų procentas

 

 

 

 

2.3.5.

Sukaupta visa sulaikoma suma

 

 

 

 

2.3.6.

Avansinio/tarpinio/galutinio mokėjimo suma apskaičiuota tinkamai

 

 

 

 

2.4.

Atlikimo užtikrinimo garantija/ Sulaikomų pinigų garantija

 

 

 

 

2.4.1.

Garantijos originalas pateiktas

 

 

 

 

2.4.2.

Garantija išduota finansų įstaigos

 

 

 

 

2.4.3.

Garantijoje nurodytas tinkamas garantijos gavėjas

 

 

 

 

2.4.4.

Garantijos tekstas atitinka sutarties nuostatas

 

 

 

 

2.4.5.

Garantija pateikta dėl reikiamos sumos

 

 

 

 

2.4.6.

Garantijos galiojimo terminas tinkamas

 

 

 

 

2.5.

Avansinio mokėjimo garantija

 

 

 

 

2.5.1.

Avansinio mokėjimo garantijos originalas pateiktas

 

 

 

 

2.5.2.

Avansinio mokėjimo garantija išduota finansų įstaigos

 

 

 

 

2.5.3.

Avansinio mokėjimo garantijoje nurodytas tinkamas garantijos gavėjas

 

 

 

 

2.5.4.

Avansinio mokėjimo garantijos tekstas tinkamas

 

 

 

 

2.5.5.

Avansinio mokėjimo garantija pateikta dėl reikiamos sumos

 

 

 

 

2.5.6.

Avansinio mokėjimo garantijos galiojimo terminas tinkamas

 

 

 

 

2.5.7.

Avansinio mokėjimo grąžinimo suma apskaičiuota tinkamai

 

 

 

 

2.6.

Kita

 

 

 

 

2.6.1.

Funkciniai ir ekonominiai klasifikatoriai nurodyti sąskaitoje, teikiant ją CPVA

 

 

 

 

 

3. Kitos pastabos (jei yra):

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

 

4. Rekomendacija:

□ – išmokėti visą sumą pagal pateiktą sąskaitą;

□ – išmokėti dalį sumos pagal pateiktą sąskaitą, neviršijant ________, dėl šių priežasčių:

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................. .

 

5. Mokėjimo sąlygos:

□ – mokėti litais;

□ – mokėti eurais;

□ – mokėti ___________________ (nurodyti valiutą, kuria bus mokama).

 

Užpildė: _________        ______________           ___________               _________________

                         (Data)                            (Pareigos)                              (Parašas)                              (Vardas ir pavardė)

 

Patikrino: _________      ______________           ___________               _________________

                             (Data)                       (Pareigos)                              (Parašas)                               (Vardas ir pavardė)

 

Sutinku

Vyresnysis programos pareigūnas

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

______________


 

PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio

institucijų plėtros priemonės projektų

įgyvendinimo ir finansinės priežiūros

ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar

įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal

PHARE programą ir/arba Pereinamojo

laikotarpio institucijų plėtros priemonę,

taisyklių

2 priedas

 

(Sąskaitos ir išlaidas už suteiktas paslaugas pateisinančių dokumentų patikros lapo formos pavyzdys)

 

________________________________

(Paramos gavėjo pavadinimas)

 

SĄSKAITOS IR IŠLAIDAS UŽ SUTEIKTAS PASLAUGAS PATEISINANČIŲ DOKUMENTŲ PATIKROS LAPAS

 

1. Bendra informacija apie projektą

 

1.1. Projekto pavadinimas

 

1.2. Projekto įgyvendinimo laikotarpis

Pradžia 200_/_/_

pabaiga 200_/_/_

1.3. Viešųjų pirkimų tipas

□ pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą

□ pagal iš Europos Bendrijų bendrojo biudžeto finansuojamų sutarčių sudarymo procedūrų, vykdomų ne Europos Sąjungos valstybėse, praktinį vadovą (PRAG)

1.4. Sutarties su paslaugų teikėju Nr. ir data

 

1.5. Sąskaitos gavimo data

 

1.6. Mokėjimo tipas

□ avansinis

□ tarpinis

□ galutinis

 

2. Sąskaitos ir išlaidas pateisinančių dokumentų tikrinimo klausimai

 

Nr.

Tikrinimo klausimas

Taip/ne/ netaikoma

Pastabos

Patikros lapą pildančio asmens parašas ir data

Patikros lapą tikrinančio asmens parašas ir data

2.1.

Administracinio vertinimo klausimai

 

 

 

 

2.1.1.

Sąskaita pateikta nustatytu laiku

 

 

 

 

2.1.2.

Sąskaitoje nurodytas sutarties pavadinimas ir numeris teisingi

 

 

 

 

2.1.3.

Visi išlaidas pateisinantys dokumentai yra pateikti

 

 

 

 

2.1.4.

Sąskaita ir išlaidas pateisinantys dokumentai pasirašyti

 

 

 

 

2.1.5.

Sąskaitoje nurodyti paslaugų teikėjo, paramos gavėjo ir mokėtojo duomenys

 

 

 

 

2.1.6.

Sąskaitos turinys atitinka sutarties nuostatas

 

 

 

 

2.1.7.

Finansinė ataskaita pateikta

 

 

 

 

2.1.8.

Sąskaitų (PVM sąskaitų faktūrų) originalai pateikti

 

 

 

 

2.2.

Techninis patikrinimas

 

 

 

 

2.2.1.

Projektas vykdomas pagal nustatytą grafiką

 

 

 

 

2.2.2.

Paslaugų teikėjo sąskaitos atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.3.

Ekspertų dirbtų dienų skaičius neviršytas

 

 

 

 

2.2.4.

Paslaugų kainos atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.5.

Nustatyti nukrypimai nuo sutarties sąlygų

 

 

 

 

2.2.6.

Tarpinė/galutinė ataskaita patvirtinta

 

 

 

 

2.3.

Finansinis patikrinimas

 

 

 

 

2.3.1.

Banko sąskaitos duomenys atitinka nurodytuosius sutartyje

 

 

 

 

2.3.2.

Informacija apie banko sąskaitos pakeitimą pateikta

 

 

 

 

2.3.3.

Avansinio/tarpinio/galutinio mokėjimo suma apskaičiuota tinkamai

 

 

 

 

2.4.

Sutarties įvykdymo garantija

 

 

 

 

2.4.1.

Sutarties įvykdymo garantijos originalas pateiktas

 

 

 

 

2.4.2

Sutarties įvykdymo garantija išduota finansų įstaigos

 

 

 

 

2.4.3.

Sutarties įvykdymo garantijoje nurodytas tinkamas garantijos gavėjas

 

 

 

 

2.4.4.

Sutarties įvykdymo garantijos tekstas tinkamas

 

 

 

 

2.4.5.

Sutarties įvykdymo garantija pateikta dėl reikiamos sumos

 

 

 

 

2.4.6.

Sutarties įvykdymo garantijos galiojimo terminas tinkamas

 

 

 

 

2.5.

Avansinio mokėjimo garantija

 

 

 

 

2.5.1.

Avansinio mokėjimo garantijos originalas pateiktas

 

 

 

 

2.5.2.

Avansinio mokėjimo garantija išduota finansų įstaigos

 

 

 

 

2.5.3.

Avansinio mokėjimo garantijoje nurodytas tinkamas garantijos gavėjas

 

 

 

 

2.5.4.

Avansinio mokėjimo garantijos tekstas tinkamas

 

 

 

 

2.5.5.

Avansinio mokėjimo garantija pateikta dėl reikiamos sumos

 

 

 

 

2.5.6.

Avansinio mokėjimo garantijos galiojimo terminas tinkamas

 

 

 

 

2.5.7.

Avansinio mokėjimo grąžinimo suma apskaičiuota tinkamai

 

 

 

 

2.6.

Kita

 

 

 

 

2.6.1.

Gautas audito ataskaitos originalas

 

 

 

 

2.6.2.

Audito ataskaitoje pateikta teigiama išvada

 

 

 

 

2.6.3.

Funkciniai ir ekonominiai klasifikatoriai nurodyti sąskaitoje, teikiant ją CPVA

 

 

 

 

 

3. Kitos pastabos (jei yra):

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

 

4. Rekomendacija:

□ – išmokėti visą sumą pagal pateiktą sąskaitą;

□ – išmokėti dalį sumos pagal pateiktą sąskaitą, neviršijant ________, dėl šių priežasčių:

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

 

5. Mokėjimo sąlygos:

□ – mokėti litais;

□ – mokėti eurais;

□ – mokėti_______________________________ (nurodyti valiutą, kuria bus mokama).

 

Užpildė: _________        ______________           ___________               _________________

                               (Data)                     (Pareigos)                              (Parašas)                               (Vardas ir pavardė)

 

Patikrino: _________      ______________           ___________               _________________

                                (Data)                    (Pareigos)                              (Parašas)                               (Vardas ir pavardė)

 

Sutinku

Vyresnysis programos pareigūnas

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

______________


 

PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio

institucijų plėtros priemonės projektų

įgyvendinimo ir finansinės priežiūros

ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar

įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal

PHARE programą ir/arba Pereinamojo

laikotarpio institucijų plėtros priemonę,

taisyklių

3 priedas

 

(Sąskaitos ir išlaidas už pristatytas prekes pateisinančių dokumentų patikros lapo formos pavyzdys)

 

____________________________________

(Paramos gavėjo pavadinimas)

 

SĄSKAITOS IR IŠLAIDAS UŽ PRISTATYTAS PREKES PATEISINANČIŲ DOKUMENTŲ PATIKROS LAPAS

 

1. Bendra informacija apie projektą

 

1.1. Projekto pavadinimas

 

1.2. Projekto įgyvendinimo laikotarpis

Pradžia 200_/_/_

pabaiga 200_/_/_

1.3. Viešųjų pirkimų tipas

□ pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą

□ pagal iš Europos Bendrijų bendrojo biudžeto finansuojamų sutarčių sudarymo procedūrų, vykdomų ne Europos Sąjungos valstybėse, praktinį vadovą (PRAG)

1.4. Sutarties su prekių tiekėju Nr. ir data

 

1.5. Sąskaitos gavimo data

 

1.6. Mokėjimo tipas

□ avansinis

□ tarpinis

□ galutinis

 

2. Sąskaitos ir išlaidas pateisinančių dokumentų tikrinimo klausimai

 

Nr.

Tikrinimo klausimas

Taip/ne/ netaikoma

Pastabos

Patikros lapą pildančio asmens parašas ir data

Patikros lapą tikrinančio asmens parašas ir data

2.1.

Administracinio vertinimo klausimai

 

 

 

 

2.1.1.

Sąskaita pateikta nustatytu laiku

 

 

 

 

2.1.2.

Sąskaitoje nurodytas sutarties pavadinimas ir numeris teisingi

 

 

 

 

2.1.2.

Visi išlaidas pateisinantys dokumentai yra pateikti

 

 

 

 

2.1.3.

Sąskaita ir išlaidas pateisinantys dokumentai pasirašyti

 

 

 

 

2.1.4.

Sąskaitoje nurodyti prekių tiekėjo, paramos gavėjo ir mokėtojo duomenys

 

 

 

 

2.1.5.

Sąskaitos turinys atitinka sutarties nuostatas

 

 

 

 

2.1.6.

Sąskaitų (PVM sąskaitų faktūrų) originalai pateikti

 

 

 

 

2.2.

Techninis patikrinimas

 

 

 

 

2.2.1.

Projektas vykdomas pagal nustatytą grafiką

 

 

 

 

2.2.2.

Prekių tiekėjo sąskaitos atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.3.

Prekių kiekiai atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.4.

Prekių kainos atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.5.

Prekių bendra kaina atitinka sutarties sąlygas

 

 

 

 

2.2.6.

Prekių perdavimo-priėmimo aktas tinkamai užpildytas ir patvirtintas

 

 

 

 

2.2.7.

Prekių perdavimo-priėmimo akte nurodytas sutarties pavadinimas ir numeris

 

 

 

 

2.2.8.

Prekių perdavimo-priėmimo akte prekių kiekiai atitinka sutarties nuostatas

 

 

 

 

2.2.9.

Sutartyje yra numatyti reikalavimai dėl prekių kilmės

 

 

 

 

2.2.10.

Prekių kilmės sertifikatas išduotas prekėms, įsigyjamoms pagal sutartį

 

 

 

 

2.2.11. 2.2.12.

Prekių kilmės sertifikatas išduotas prekių tiekėjui

 

 

 

 

2.2.13.

Prekių kilmės sertifikate nurodyta kilmės šalis atitinka sutarties nuostatas

 

 

 

 

2.2.14.

Prekių kilmės sertifikatas patvirtintas išdavusios institucijos atstovų parašais ir antspaudu

 

 

 

 

2.2.15.

Nustatyti nukrypimai nuo sutarties sąlygų

 

 

 

 

2.3.

Finansinis patikrinimas

 

 

 

 

2.3.1.

Banko sąskaitos duomenys atitinka nurodytuosius sutartyje

 

 

 

 

2.3.2.

Informacija apie banko sąskaitos pakeitimą pateikta

 

 

 

 

2.3.3.

Avansinio/tarpinio/galutinio mokėjimo suma apskaičiuota tinkamai

 

 

 

 

2.4.

Sutarties įvykdymo garantija

 

 

 

 

2.4.1.

Sutarties įvykdymo garantijos originalas pateiktas

 

 

 

 

2.4.2

Sutarties įvykdymo garantija išduota finansų įstaigos

 

 

 

 

2.4.3.

Sutarties įvykdymo garantijoje nurodytas tinkamas garantijos gavėjas

 

 

 

 

2.4.4.

Sutarties įvykdymo garantijos tekstas tinkamas

 

 

 

 

2.4.5.

Sutarties įvykdymo garantija pateikta dėl reikiamos sumos

 

 

 

 

2.4.6.

Sutarties įvykdymo garantijos galiojimo terminas tinkamas

 

 

 

 

2.5.

Avansinio mokėjimo garantija

 

 

 

 

2.5.1.

Avansinio mokėjimo garantijos originalas pateiktas

 

 

 

 

2.5.2.

Avansinio mokėjimo garantija išduota finansų įstaigos

 

 

 

 

2.5.3.

Avansinio mokėjimo garantijoje nurodytas tinkamas garantijos gavėjas

 

 

 

 

2.5.4.

Avansinio mokėjimo garantijos tekstas tinkamas

 

 

 

 

2.5.6.

Avansinio mokėjimo garantija pateikta dėl reikiamos sumos

 

 

 

 

2.5.7.

Avansinio mokėjimo garantijos galiojimo terminas tinkamas

 

 

 

 

2.5.8.

Avansinio mokėjimo grąžinimo suma apskaičiuota tinkamai

 

 

 

 

2.6.

Kita

 

 

 

 

2.6.1.

Funkciniai ir ekonominiai klasifikatoriai nurodyti sąskaitoje, teikiant ją CPVA

 

 

 

 

 

3. Kitos pastabos (jei yra):

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

 

4. Rekomendacija:

□ – išmokėti visą sumą pagal pateikta sąskaitą;

□ – išmokėti dalį sumos pagal pateiktą sąskaitą, neviršijant _______, dėl šių priežasčių:

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

 

5. Mokėjimo sąlygos:

□ – mokėti litais;

□ – mokėti eurais;

□ – mokėti_______________________________ (nurodyti valiutą, kuria bus mokama).

 

Užpildė:     _________         ______________         ___________               _________________

                               (Data)                     (Pareigos)                              (Parašas)                               (Vardas ir pavardė)

 

Patikrino:   _________        ______________         ___________               _________________

                               (Data)                     (Pareigos)                              (Parašas)                               (Vardas ir pavardė)

 

Sutinku

Vyresnysis programos pareigūnas

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

______________


 

PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio

institucijų plėtros priemonės projektų

įgyvendinimo ir finansinės priežiūros

ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar

įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal

PHARE programą ir/arba Pereinamojo

laikotarpio institucijų plėtros priemonę,

taisyklių

4 priedas

 

EUROPOS SĄJUNGOS VIEŠUMO REIKALAVIMŲ ĮGYVENDINIMO REKOMENDACIJOS

 

I. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

1. Europos Sąjungos viešumo reikalavimų įgyvendinimo rekomendacijos nustato Europos Sąjungos (toliau – ES) keliamų viešumo reikalavimų įgyvendinant PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektus vykdymo tvarką.

2. Institucijos, įgyvendinančios PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijos plėtros priemonės projektus, turi užtikrinti ES keliamus reikalavimus viešumui. Informuojant visuomenę apie ES teikiamą paramą, turi būti naudojamos priemonės, numatytos ES viešumo taisyklių (EU Visibility Guidelines for external actions) 3 skyriuje. ES viešumo taisykles (anglų kalba) galima rasti interneto svetainėje:

http://europa.eu.int/comm/europeaid/visibility/pdf/europaid_guidelines_en.pdf.

Elektroninius visuomenės informavimo priemonių šablonus galima rasti:

http://europa.int.eu/comm/europeaid/visibility/index_en.htm.

3. Įgyvendinant ES viešumo reikalavimus, būtina artimai bendradarbiauti su viešąja įstaiga Centrine projektų valdymo agentūra.

 

II. TECHNINĖS PAGALBOS PROJEKTAI BEI STUDIJOS (TYRIMAI)

 

4. Įgyvendinant šio tipo projektus, paslaugų teikėjai (naudos gavėjai) turi parengti ir išplatinti bent vieną pranešimą spaudai (ES viešumo taisyklių 3.1 punktas). Paslaugų teikėjai turi naudoti viešumui keliamus reikalavimus atitinkantį laiškų popierių (ES viešumo taisyklių 3.6 punktas). Projekto įgyvendinimo ataskaita taip pat turi atitikti reikalavimus, nurodytus ES viešumo taisyklių 3.12 punkte.

5. Visuomenės informavimui galima naudoti šias priemones:

5.1. spaudos konferencijas (ES viešumo taisyklių 3.2 punktas);

5.2. brošiūras ir lankstinukus (ES viešumo taisyklių 3.3 ir 3.4 punktai);

5.3. interneto svetaines (ES viešumo taisyklių 3.5 punktas);

5.4. transporto priemonių lipdukus (ES viešumo taisyklių 3.10 punktas);

5.5. garso ir vaizdo priemones (ES viešumo taisyklių 3.15 punktas);

5.6. reklaminio pobūdžio gaminius (ES viešumo taisyklių 3.11 punktas).

 

III. ĮRANGOS TIEKIMO PROJEKTAI

 

6. Visa įranga, kurios įsigijimas bendrai finansuojamas iš ES lėšų, turi būti pažymėta ES emblema ir užrašais:

6.1. lietuvių kalba – „Įsigyta padedant Europos Sąjungai“,

6.2. anglų kalba – „Provided with the support of the EU“.

7. Tiekėjai (naudos gavėjai) taip pat turi parengti ir išplatinti bent vieną pranešimą spaudai (ES viešumo taisyklių 3.1 punktas).

8. Visuomenės informavimui galima naudoti šias priemones:

8.1. spaudos konferencijas (ES viešumo taisyklių 3.2 punktas);

8.2. brošiūras ir lankstinukus (ES viešumo taisyklių 3.3 punktas);

8.3. interneto svetaines (ES viešumo taisyklių 3.5 punktas);

8.4. transporto priemonių lipdukus (ES viešumo taisyklių 3.10 punktas);

8.5. garso ir vaizdo priemones (ES viešumo taisyklių 3.15 punktas).

9. Visos transporto priemonės, kurios yra įsigytos ir naudojamos įgyvendinant ES finansuojamus projektus, turi būti pažymėtos lipdukais. Lipdukų aprašymą nustato ES viešumo taisyklių 3.10 punktas.

 

IV. INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PROJEKTAI

 

10. Įgyvendinant infrastruktūros projektus (keliai, tiltai, pastatai, vandenvalos įrenginiai bei kiti inžineriniai statiniai) rangovai (naudos gavėjai) turi parengti ir išplatinti bent vieną pranešimą spaudai (ES viešumo taisyklių 3.1 punktas). Projekto įgyvendinimo vietoje turi būti pastatytos informavimo lentos (ES viešumo taisyklių 3.7 punktas), o projektui pasibaigus – atminimo lentelė (ES viešumo taisyklių 3.8 punktas). Projekto įgyvendinimo ataskaita turi atitikti taisyklių reikalavimus, nurodytus ES viešumo taisyklių 3.12 punkte.

11. Visuomenės informavimui taip pat galima naudoti šias priemones:

11.1. spaudos konferencijas (ES viešumo taisyklių 3.2 punktas);

11.2. brošiūras ir lankstinukus (ES viešumo taisyklių 3.3 punktas);

11.3. interneto svetaines (ES viešumo taisyklių 3.5 punktas);

11.4. transporto priemonių lipdukus (ES viešumo taisyklių 3.10 punktas);

11.5. garso ir vaizdo priemones (ES viešumo taisyklių 3.15 punktas).

 

V. KITOS PRIEMONĖS

 

12. Mokymo programų, konferencijų, seminarų bei parodų dalyviai turi būti informuojami apie ES paramą rengiant šiuos renginius. Visi šių renginių dokumentai turi būti pažymėti ES emblema (ES viešumo taisyklių 4.1 punktas). Renginių patalpose turi būti Europos Sąjungos vėliava arba apie renginį informuojantis reklaminis skydas (ES viešumo taisyklių 3.9 punktas).

13. Mokymo programų, konferencijų, seminarų bei parodų organizatoriai turi parengti ir išplatinti bent vieną pranešimą spaudai (ES viešumo taisyklių 3.1 punktas). Renginio įgyvendinimo ataskaita turi atitikti reikalavimus, nurodytus ES viešumo taisyklių 3.12 punkte. Esant galimybei, renginio vietoje turi būti pastatytos informavimo lentos (ES viešumo taisyklių 3.7 punktas).

14. Visuomenės informavimui taip pat galima naudoti šias priemones:

14.1. spaudos konferencijas (ES viešumo taisyklių 3.2 punktas);

14.2. brošiūras ir lankstinukus (ES viešumo taisyklių 3.3 ir 3.4 skyrius);

14.3. interneto svetaines (ES viešumo taisyklių 3.5 punktas);

14.4. transporto priemonių lipdukus (ES viešumo taisyklių 3.10 punktas);

14.5. garso ir vaizdo priemones (ES viešumo taisyklių 3.15 punktas);

14.6. reklaminio pobūdžio gaminius (ES viešumo taisyklių 3.11 punktas).

 

VI. LEIDINIAI

 

15. Visuose leidiniuose, kurie išleisti naudojant ES finansinę paramą, turėtų būti specialus užrašas, nurodytas ES viešumo taisyklių 4.2 punkte.

16. Visi leidiniai, parengti ir platinami ES finansuojamų projektų rangovų, tiekėjų ar paslaugų teikėjų (naudos gavėjų), turi turėti nuorodas į oficialias Europos Sąjungos interneto svetaines:

16.1. Europos Komisijos svetainė: http://europa.eu.int;

16.2. EuropeAid oficiali svetainė: http://europa.eu.int/comm/europeaid;

16.3. Europos Komisijos išorės reikalų svetainė: http://europa.eu.int/external_relations;

16.4. Europos Sąjunga pasaulyje svetainė: http://europa.eu.int/comm/world.

______________


 

PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio

institucijų plėtros priemonės projektų

įgyvendinimo ir finansinės priežiūros

ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar

įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal

PHARE programą ir/arba Pereinamojo

laikotarpio institucijų plėtros priemonę,

taisyklių

5 priedas

 

(PHARE programos arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projekto rizikos nustatymo ir vertinimo formos pavyzdys)

 

_________________________________

(Paramos gavėjo pavadinimas)

 

PHARE PROGRAMOS ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTO

____________________________ RIZIKOS NUSTATYMAS IR VERTINIMAS

 

Eil. Nr.

Rizika

Rizikos nustatymo data

Riziką užregistravusio asmens vardas ir pavardė, pareigos

Tikimybė (T)

Poveikis (P)

Svarba (TxP)

Galima rizikos pasireiškimo data

Siūloma rizikos mažinimo priemonė

Būklė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)                               ___________________________                                 

                                                                                                        (Parašas)                                                (Vardas, pavardė)

_________________


 

PHARE programos ir Pereinamojo

laikotarpio institucijų plėtros

priemonės projektų įgyvendinimo ir

finansinės priežiūros ministerijoje,

kitoje valstybės institucijoje ar

įstaigoje, gaunančioje finansinę

paramą pagal PHARE programą

ir/arba Pereinamojo laikotarpio

institucijų plėtros priemonę,

taisyklių

6 priedas

 

(PHARE programos ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų rizikos valdymo priemonių plano pavyzdys)

 

__________________________________

(Paramos gavėjo pavadinimas)

 

PHARE PROGRAMOS IR/ARBA PEREINAMOJO LAIKOTARPIO INSTITUCIJŲ PLĖTROS PRIEMONĖS PROJEKTŲ RIZIKOS VALDYMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

_____________________

(data ir numeris)

_____________________

(sudarymo vieta)

 

Eil. Nr.

Projekto Nr.

Projekto pavadinimas

Rizika

Tikimybė (T)

Poveikis (P)

Svarba (TxP)

Reikalinga rizikos valdymo priemonė

Rizikos valdymo priemonės įgyvendinimo terminas

Informacija apie rizikos valdymo priemonės įgyvendinimą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     

Vyresnysis programos pareigūnas

_________________

________________________

 

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-075, 2005-03-24, Žin., 2005, Nr. 43-1375 (2005-04-02), i. k. 1052050ISAK001K-075

Dėl finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 1K-276 "Dėl PHARE programos projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal PHARE programą, taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-291, 2005-10-03, Žin., 2005, Nr. 119-4305 (2005-10-08), i. k. 1052050ISAK001K-291

Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 1K-276 "Dėl PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal PHARE programą ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę, taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-157, 2006-04-13, Žin., 2006, Nr. 44-1614 (2006-04-22), i. k. 1062050ISAK001K-157

Dėl finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 1K-276 "Dėl PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal PHARE programą ir/arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę, taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-375, 2006-11-15, Žin., 2006, Nr. 126-4814 (2006-11-23), i. k. 1062050ISAK001K-375

Dėl finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 1K-276 "Dėl PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal PHARE programą ir/arba pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę, taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas

Nr. 1K-166, 2012-05-02, Žin., 2012, Nr. 52-2587 (2012-05-05), i. k. 1122050ISAK001K-166

Dėl finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymo Nr. 1K-276 "Dėl PHARE programos ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės projektų įgyvendinimo ir finansinės priežiūros ministerijoje, kitoje valstybės institucijoje ar įstaigoje, gaunančioje finansinę paramą pagal PHARE programą ir / arba Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonę, taisyklių patvirtinimo" pakeitimo