Suvestinė redakcija nuo 2000-12-14 iki 2003-07-25
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 70-2078; Žin. 2003, Nr.74-3462, i. k. 1002210ISAK00000223
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL GREIČIO RIBOTUVŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2000 m. rugpjūčio 16 d. Nr. 223
Vilnius
Įgyvendindamas Europos Tarybos direktyvą 92/6/EEC „Dėl greičio apribojimo prietaisų įrengimo kai kurioms motorinių transporto priemonių kategorijoms ir šių prietaisų naudojimo Bendrijoje“ ir direktyvą 92/24/EEC „Dėl tam tikrų transporto priemonių kategorijų greičio ribojimo prietaisų ar panašių įmontuotų greičio ribojimo sistemų“,
2. Nustatau, kad motorinėse kelių transporto priemonėse, kurioms pagal jų klasę reikalingi greičio ribotuvai, jie privalo būti pradėti naudoti ne vėliau kaip:
2.1. nuo 2001 m. sausio 1 d. – pirmą kartą registruojamoms transporto priemonėms, kuriomis bus vykdomi tarptautiniai vežimai;
Punkto pakeitimai:
Nr. 353, 2000-12-06, Žin., 2000, Nr. 106-3383 (2000-12-13), i. k. 1002210ISAK00000353
PATVIRTINTA
susisiekimo ministro
2000 08 16 įsakymu Nr. 223
GREIČIO RIBOTUVŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Greičio ribotuvų įrengimo ir naudojimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato reikalavimus greičio ribotuvams, jų įrengimui ir naudojimui Lietuvos Respublikoje registruotose kelių transporto priemonėse (toliau – transporto priemonėse).
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Europos Tarybos direktyva 92/6/EEC „Dėl greičio apribojimo prietaisų įrengimo kai kuriose motorinėse transporto priemonių kategorijose ir šių prietaisų naudojimo Bendrijoje“ ir direktyva 92/24/EEC „Dėl tam tikrų transporto priemonių kategorijų greičio ribojimo prietaisų ar panašių įmontuotų greičio ribojimo sistemų“.
3. Greičio ribotuvai įrengiami Lietuvos Respublikoje registruotose M3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t, ir N3 klasės motorinėse kelių transporto priemonėse.
4. Įrengiami greičio ribotuvai turi būti sertifikuoti pagal Jungtinių Tautų Europos Ekonominės Komisijos taisyklę Nr. 89 arba Europos Tarybos direktyvą 92/24/EEC.
Punkto pakeitimai:
Nr. 353, 2000-12-06, Žin., 2000, Nr. 106-3383 (2000-12-13), i. k. 1002210ISAK00000353
II. TAISYKLĖSE VARTOJAMOS SĄVOKOS
5. Motorinė kelių transporto priemonė – tai varikliu varoma transporto priemonė, skirta naudoti kelyje ir turinti ne mažiau kaip keturis ratus, išskyrus traktorius ir specialiąsias žemės bei miškų ūkio mašinas.
6. M3 klasė – motorinė kelių transporto priemonė, skirta keleiviams vežti, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t.
7. N3 klasė – motorinė kelių transporto priemonė, skirta kroviniams vežti, kurios bendroji masė didesnė kaip 12 t.
III. REIKALAVIMAI GREIČIO RIBOTUVAMS, JŲ ĮRENGIMUI IR NAUDOJIMUI
10. Greičio ribotuvai turi atitikti šiuos reikalavimus:
10.1. turi būti nustatyti taip, kad važiuojant transporto priemone, nepaisant galimos vibracijos poveikio, didžiausias greitis būtų ne didesnis kaip 5% už leistiną; nusistovėjusio greičio svyravimas – ne didesnis kaip 4%;
10.2. turi būti atsparūs korozijai, apsaugoti nuo galimo pašalinių asmenų charakteristikų ir parametrų keitimo; bet kuriuo atveju neturi būti galima pakeisti nustatyto leistino greičio dydžio;
10.3. greičio ribotuvas ir jo veikimui būtinos jungtys turi būti apsaugotos nuo bet kurio reguliavimo ar energijos tiekimo nutraukimo jį plombuojant;
10.4. neturi įjungti transporto priemonės darbinės stabdžių sistemos; greičio lėtinimui gali būti naudojama tik pagalbinio stabdžio sistema;
10.5. neturi įtakoti transporto priemonės greičio, kai yra paspaudžiamas akceleratoriaus pedalas, važiuojant mažesniu greičiu už leidžiamą;
10.6. turi veikti nepriklausomai nuo naudojamo akceleratoriaus valdymo įtaiso, jei yra daugiau nei vienas toks įtaisas, pasiekiamas iš vairuotojo sėdimos vietos;
11. Reikalavimai greičio ribotuvų įrengimui:
11.1. įrengus greičio ribotuvą ar jį suremontavus, greičio ribotuvas turi būti nustatomas pagal greičio ribotuvo gamintojo nustatytą metodiką;
12. Greičio ribotuvų įrengimą, nustatymą ir plombavimą Lietuvos Respublikoje gali atlikti tik ta įmonė, kuri turi teisę įrengti, remontuoti, reguliuoti ir aptarnauti tachografus.
13. Reikalavimai greičio ribotuvų naudojimui:
13.1. greičio ribotuvai turi užtikrinti ne didesnį kaip:
13.1.1. 100 km/h važiavimo greitį M3 klasės transporto priemonėms, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t;
13.1.2. 85 km/h važiavimo greitį N3 klasės transporto priemonėms;
Punkto pakeitimai:
Nr. 353, 2000-12-06, Žin., 2000, Nr. 106-3383 (2000-12-13), i. k. 1002210ISAK00000353
13.1.3. Neteko galios nuo 2000-12-14
Punkto naikinimas:
Nr. 353, 2000-12-06, Žin. 2000, Nr. 106-3383 (2000-12-13), i. k. 1002210ISAK00000353
13.2. nustatytas greitis turi būti nurodytas plokštelėje arba lipduke, pritvirtintoje (-ame) gerai matomoje vietoje transporto priemonės vairuotojo kabinoje. Jeigu greičio ribotuvas buvo nustatytas Lietuvoje, tai plokštelėje arba lipduke turi būti nurodytas įmonės, nustačiusios greičio ribotuvą, pavadinimas, nustatytas automobilio greitis, nustatymo data ir automobilio važiuoklės identifikavimo numeris.
Punkto pakeitimai:
Nr. 353, 2000-12-06, Žin., 2000, Nr. 106-3383 (2000-12-13), i. k. 1002210ISAK00000353
14. Greičio ribotuvai neprivalomi transporto priemonėms:
14.1. kurių maksimalus projektinis greitis yra mažesnis nei šių Taisyklių 13.1 punkte nustatytos ribos;
14.3. kurias naudoja priešgaisrinės ir kitos skubios pagalbos tarnybos bei padaliniai, atsakingi už viešosios tvarkos palaikymą;
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 353, 2000-12-06, Žin., 2000, Nr. 106-3383 (2000-12-13), i. k. 1002210ISAK00000353
Dėl susisiekimo ministro 2000 m. rugpjūčio 16 d. įsakymo Nr. 223 "Dėl Greičio ribotuvų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo" dalinio pakeitimo