Suvestinė redakcija nuo 2000-07-08 iki 2001-02-02
Įsakymas paskelbtas: Žin. 1998, Nr. 84-2360, i. k. 0982210ISAK00000348
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA
Į S A K Y M A S
DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO TVARKOS IR JŲ TECHNINĖS EKSPERTIZĖS ATLIKIMO NORMINIŲ DOKUMENTŲ TVIRTINIMO
1998 m. rugsėjo 11 d. Nr. 348
Vilnius
Siekdamas nustatyti vienodą kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo bei jų techninės ekspertizės atlikimo tvarką,
5. Pagrindinius techninius reikalavimus kelių transporto priemonėms (5 priedas).[1]
6. Reikalavimai ekspertizių įmonėms (6 priedas).
Papildyta punktu:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
7. Transporto priemonių klasifikavimas (7 priedas).
Papildyta punktu:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
8. Nustatau, kad Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos naujoji redakcija ir Gaminamų ir perdirbamų kelių transporto priemonių techninės ekspertizės taisyklių naujoji redakcija įsigalioja nuo 1999 m. balandžio 5 d.
Papildyta punktu:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
PATVIRTINTA
susisiekimo ministro
1999 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 98
1 priedas
KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ GAMYBOS IR PERDIRBIMO TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarka (toliau – tvarka) nustato pagrindinius kelių transporto priemonių (toliau – transporto priemonių) gamybos ir perdirbimo reikalavimus.
2. Ši tvarka taikoma Lietuvos Respublikoje gaminamoms vienetinės ir smulkiaserijinės gamybos, šalyje eksploatuojamoms perdirbtoms ir perdirbamoms, taip pat iš užsienio įvežamoms perdirbtoms transporto priemonėms.
3. Pagamintų ir perdirbtų transporto priemonių konstrukcija ir techninė būklė turi atitikti susisiekimo ministro įsakymais patvirtintus „Pagrindinius techninius reikalavimus kelių transporto priemonėms“ bei „Techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms“.
4. Pagamintų ir perdirbtų transporto priemonių techninė ekspertizė turi būti vykdoma laikantis susisiekimo ministro įsakymu patvirtintų „Gaminamų ir perdirbamų kelių transporto priemonių techninės ekspertizės taisyklių“.
II. SĄVOKOS
6. Antros kategorijos ekspertizių įmonė – įmonė, įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir turinti teisę atlikti transporto priemonės vienetinio perdirbimo ir vienetinės gamybos priekabos, kurios leistina bendroji masė ne didesnė kaip 750 kg, technines ekspertizes.
7. Pirmos kategorijos ekspertizių įmonė – įmonė, įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir turinti teisę atlikti transporto priemonių technines ekspertizes.
8. Perdirbimas – transporto priemonių sudėtinių dalių keitimas ar papildomų įtaisų įrengimas, dėl kurių keičiasi transporto priemonės konstrukcija ar techninės-eksploatacinės savybės. Perdirbimai pagal jų kiekį ir sudėtingumą gali būti:
8.2. nevienetinis perdirbimas – to paties pobūdžio perdirbimas, atliekamas specializuotoje įmonėje daugiau kaip vienai transporto priemonei;
8.3. nesudėtingas perdirbimas (perdirbimas A) – transporto priemonės sudėtinių dalių keitimas į analogiškos konstrukcijos dalis su geresnėmis techninėmis charakteristikomis, dėl kurio nereikia keisti transporto priemonės konstrukcijos, taip pat įrangos ir įtaisų įrengimas naudojant tik sertifikuotus gaminius;
8.4. vidutinio sudėtingumo perdirbimas (perdirbimas B) – transporto priemonės konstrukcijos keitimas, dėl kurio nelabai keičiasi transporto priemonės techninės-eksploatacinės savybės, konstrukcijų atsparumas ir patikimumas, aktyviosios ir pasyviosios saugos bei aplinkos apsaugos rodikliai, vairuotojo darbo vietos ergonomika, keleivių ir krovinių vežimo sąlygos;
8.5. sudėtingas perdirbimas (perdirbimas C) – transporto priemonės konstrukcijos keitimas, dėl kurio labai keičiasi transporto priemonės techninės eksploatacinės savybės, konstrukcijų atsparumas ir patikimumas, aktyviosios ir pasyviosios saugos bei aplinkos apsaugos rodikliai, vairuotojo darbo vietos ergonomika, keleivių ir krovinių vežimo sąlygos.
9. Smulkiaserijinė gamyba – to paties gamintojo identiškų transporto priemonių gamyba nuo 2 iki 500 vienetų per metus.
10. Specializuota įmonė – įmonė, turinti reikiamą įrangą ir atitinkamos kvalifikacijos specialistus bei nustatyta tvarka įteisintą įmonės standartą gaminti arba perdirbti transporto priemones smulkiaserijiniu būdu.
11. Techninė ekspertizė – gaminamos ar perdirbamos transporto priemonės techninės dokumentacijos bei nustatytų reikalavimų pagamintai ar perdirbtai transporto priemonei atitikimo įvertinimas. Techninė ekspertizė įforminama ekspertizės aktu.
12. Transporto priemonės – tai visų tipų bei markių automobiliai, jų velkamos priekabos, puspriekabės, taip pat troleibusai, motociklai bei mopedai.
III. REIKALAVIMAI GAMINAMOMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS
14. Gaminant vienetinę transporto priemonę turi būti laikomasi šių pagrindinių reikalavimų:
14.1. išvaizda turi skirtis nuo kitų gamintojų pagamintos transporto priemonės tiek, kad tai nepažeistų autorinių teisių;
15. Prieš pradedant gaminti vienetinę transporto priemonę, turi būti parengta techninė dokumentacija ir atlikta jos techninė ekspertizė.
16. Ekspertizei pateikiama:
16.1. priekabos, kurios leistina bendroji masė ne didesnė kaip 750 kg, – surinkimo (bendro vaizdo) brėžinys, svarbiausių detalių surinkimo ir jų sudedamųjų dalių brėžiniai, svarbiausių detalių atsparumo apskaičiavimai;
16.2. motorinės transporto priemonės ar priekabos, kurios leistina bendroji masė didesnė kaip 750 kg, – transporto priemonės gabaritų brėžinys, atskirų sistemų surinkimo (gabaritų) brėžiniai, panaudotų savos gamybos svarbiausių detalių darbo brėžiniai, svarbiausių detalių atsparumo apskaičiavimai, transporto priemonės dinamikos apskaičiavimai, eksploatavimo instrukcija.
17. Prieš pradedant gaminti transporto priemonės smulkiaserijinės gamybos bandomąjį pavyzdį, turi būti atlikta bandomojo pavyzdžio dokumentacijos techninė ekspertizė.
18. Bandomajam pavyzdžiui turi būti parengta tokia gamybos ir eksploatacijos techninė dokumentacija: įmonės standarto gaminti transporto priemones projektas, transporto priemonės konstrukcijos ir gamybos technologijos dokumentacija, svarbiausių detalių atsparumo apskaičiavimai, transporto priemonės dinamikos apskaičiavimai, bandomojo pavyzdžio laboratorinių ir eksploatacinių bandymų programa, eksploatavimo instrukcija.
19. Prieš pradedant gaminti transporto priemones smulkiaserijiniu būdu, turi būti atlikta smulkiaserijinės gamybos bandomojo pavyzdžio techninė ekspertizė. Esant teigiamai išvadai, gamintojas privalo parengti įmonės gaminamos transporto priemonės standartą, suderinti jį su Valstybine kelių transporto inspekcija (toliau – Inspekcija) ir įregistruoti Lietuvos standartizacijos departamente.
20. Gaminti transporto priemones turi teisę:
20.1. juridiniai ir fiziniai asmenys – vienetinės gamybos transporto priemones, kurių leistina bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t;
20.2. įmonės, turinčios reikiamą įrangą ir atitinkamos kvalifikacijos specialistus – vienetinės gamybos transporto priemones bei smulkiaserijinės gamybos bandomuosius pavyzdžius;
21. Pagamintai transporto priemonei identifikavimo numeris suteikiamas Inspekcijos nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
22. Pagaminta vienetinės gamybos transporto priemonė ir smulkiaserijinės gamybos bandomasis pavyzdys pateikiami pirmos kategorijos ekspertizių įmonei techninei ekspertizei atlikti. Vienetinės gamybos priekabų, kurių leistina bendroji masė ne didesnė kaip 750 kg, techninę ekspertizę atlieka bet kuri ekspertizių įmonė.
23. Registruojant vienetinės gamybos transporto priemones, pateikiami ekspertizių įmonės išduoti dokumentai, o smulkiaserijinės gamybos transporto priemones – gamintojo išduoti dokumentai.
IV. REIKALAVIMAI PERDIRBAMOMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS
25. Perdirbant transporto priemonę neturi sumažėti jos aktyvioji ir pasyvioji sauga, konstrukcijos sudėtinių dalių, tvirtinimo atsparumas ir patikimumas bei pablogėti aplinkos apsaugos rodikliai, vairuotojo darbo vietos ergonomika bei keleivių ir krovinių vežimo sąlygos. Po perdirbimo negali pasikeisti transporto priemonės kėbulo/rėmo identifikavimo numeris, išskyrus atvejus, kai jie nustatyta tvarka keičiami.
Punkto pakeitimai:
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
26. Prieš perdirbant vienetinę transporto priemonę, turi būti parengta techninė dokumentacija ir atlikta jos techninė ekspertizė. Atliekant A perdirbimą techninė dokumentacija nebūtina.
Punkto pakeitimai:
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
27. Ekspertizei pateikiami šie dokumentai: transporto priemonės gabaritų brėžiniai (jei keičiasi jos gabaritiniai matmenys), perdirbamų sistemų (agregatų, mazgų) surinkimo (gabaritų) brėžiniai, svarbiausių įtaisų sudedamųjų dalių darbo brėžiniai, svarbiausių įtaisų atsparumo apskaičiavimai, transporto priemonės dinamikos apskaičiavimai (jei dėl perdirbimo keičiasi transporto priemonės techninės-eksploatacinės savybės).
28. Prieš atliekant transporto priemonės nevienetinį perdirbimą turi būti atlikta bandomojo pavyzdžio dokumentacijos techninė ekspertizė.
29. Nevienetinio perdirbimo bandomajam pavyzdžiui turi būti parengta tokia techninė dokumentacija: įmonės transporto priemonės perdirbimo standarto projektas, perdirbimo konstruktorinė ir technologinė dokumentacija, svarbiausių įtaisų atsparumo apskaičiavimai, transporto priemonės dinamikos apskaičiavimai (jei dėl perdirbimo keičiasi transporto priemonės techninės-eksploatacinės savybės).
30. Prieš atliekant nevienetinį perdirbimą, turi būti atlikta šio perdirbimo bandomojo pavyzdžio techninė ekspertizė. Esant teigiamai išvadai, perdirbėjas privalo parengti įmonės standartą, suderinti jį su Inspekcija ir įregistruoti Lietuvos standartizacijos departamente. Inspekcija gali pareikalauti iš perdirbėjo pateikti transporto priemonės gamyklos-gamintojos ar jos įgalioto atstovo Lietuvoje išduotą dokumentą, suteikiantį teisę perdirbti, taip pat dokumentą, suteikiantį teisę naudoti firminį ženklą po transporto priemonės perdirbimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
31. Nesudėtingi vienetiniai transporto priemonių perdirbimai (3 lentelė, „Perdirbimas A“) įvertinami techninės apžiūros metu.
32. Perdirbant krovinines transporto priemones į keleivines (išskyrus transporterius kombi) turi būti gautas transporto priemonės gamyklos-gamintojos sutikimas ir pateiktos techninės sąlygos perdirbimui atlikti.
33. Perdirbti transporto priemonę turi teisę:
33.2. įmonės, turinčios reikiamą įrangą ir atitinkamos kvalifikacijos specialistus – vienetinį perdirbimą ir nevienetinio perdirbimo bandomąjį pavyzdį;
34. Perdirbta vienetinė transporto priemonė techninei ekspertizei pateikiama bet kuriai ekspertizių įmonei. Pirmos kategorijos ekspertizių įmonė atlieka transporto priemonių vienetinio perdirbimo ir nevienetinio perdirbimo bandomojo pavyzdžio technines ekspertizes.
35. Perdirbtą transporto priemonę būtina perregistruoti, jei ją perdirbant keitėsi transporto priemonės tipas arba kiti techniniai duomenys, įrašyti transporto priemonės registracijos liudijime (techniniame pase).
36. Registruojant vienetinio perdirbimo transporto priemones, pateikiami ekspertizių įmonės išduoti dokumentai, o nevienetinio perdirbimo transporto priemones – specializuotos įmonės išduoti dokumentai.
V. TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ TAIKYMAS GAMINAMOMS IR PERDIRBAMOMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS
38. „Pagrindinių techninių reikalavimų kelių transporto priemonėms“ taikymo gaminamoms ir perdirbamoms transporto priemonėms pagal jų klases suvestinė pateikta 1 ir 2 lentelėse.
39. Transporto priemonėse įrengiamos sudėtinės dalys (apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai, garso signalai, padangos, galinio vaizdo veidrodžiai, ilgų ir sunkių transporto priemonių skiriamieji ženklai, greičio ribotuvai, tachografai, priekinės, galinės ir šoninės apsaugos nuo palindimo po transporto priemone užtvarai, saugos diržai, sėdynės ir galvos atlošai, sukabintuvai) turi būti sertifikuotos pagal Lietuvos Respublikos arba tarptautinius reikalavimus (Jungtinių Tautų Europos Ekonominės Komisijos Vidaus transporto komiteto taisykles arba Europos Sąjungos direktyvas).
40. Transporto priemonėse įrengiami vairavimo bei stabdžių sistemos pagrindiniai elementai, ratai, priekinio stiklo valytuvai ir jų apliejikliai, durų užraktai ir vyriai, degalų bakai, sergėjimo sistemos, spidometrai, priekabos ir vilkiko elektrinės jungtys turi būti sertifikuoti ir atitikti transporto priemonės masę, geometrinius parametrus bei eksploatacines savybes.
41. Apie transporto priemonių perdirbimo sudėtingumą sprendžiama vadovaujantis 3 lentelėje pateiktais pavyzdžiais.
VI. REIKALAVIMAI UŽSIENYJE PERDIRBTOMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS
43. Užsienyje perdirbtoms ir įvežtoms į šalį transporto priemonėms turi būti atliekama techninė ekspertizė. Tuo atveju, kai pateikiama transporto priemonės perdirbimo dokumentacija ir (arba) užsienyje atliktos techninės ekspertizės išvados, ekspertizių įmonėje atliekama tiktai dalinė techninė ekspertizė. Jos metu nustatoma, ar šis perdirbimas atitinka šioje tvarkoje nustatytus techninius reikalavimus.
VII. KĖBULŲ KEITIMO TVARKA
45. Kėbulas gali būti keičiamas šiais atvejais:
45.1. kai techninės apžiūros metu nustatyta, kad dėl kėbulo techninių trūkumų automobilį eksploatuoti draudžiama ir šio kėbulo atstatymas ekonomiškai netikslingas;
48. Kėbulas gali būti keičiamas tik į identišką arba techniškai artimos modifikacijos kėbulą. Identiškais laikomi kėbulai, kai automobilių tipo pripažinimo numeriai bei techniniai duomenys nurodyti identifikavimo lentelėje yra vienodi. Techniškai artimos modifikacijos kėbulai – tai kėbulai su vienodu tipo pripažinimo numeriu, bet su skirtingais techniniais duomenimis.
49. Kai kėbulas keičiamas į techniškai artimos modifikacijos kėbulą, būtina pateikti gamyklos-gamintojos arba jos įgalioto atstovo Lietuvoje išduotą dokumentą, suteikiantį teisę keisti kėbulą.
50. Artimos modifikacijos kėbulų keitimo ekspertizė atliekama pirmos kategorijos ekspertizių įmonėje, identiškų kėbulų – bet kurioje ekspertizių įmonėje.
51. Prieš keičiant kėbulą turi būti gauti techniniai reikalavimai atitinkamoje ekspertizių įmonėje (pagal keičiamų kėbulų modifikacijas). Jai pateikiama:
53. Pakeitus kėbulą techninė ekspertizė atliekama toje pačioje ekspertizių įmonėje, kuri išdavė techninius reikalavimus. Jai papildomai pateikiama:
Papildyta skyriumi:
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
Priedo pakeitimai:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
1 lentelė. „Pagrindinių techninių reikalavimų kelių transporto priemonėms“ taikymo automobiliams ir jų priekaboms priklausomai nuo klasės suvestinė
Eil Nr.. |
Transporto priemonių sistemos ir jų sudėtinės dalys |
Nuorodos į techninių reikalavimų dalis, skyrius ir punktus |
Transporto priemonių klasės
|
|||||||||
M1 |
M2 |
M3 |
N1 |
N2 |
N3 |
O1 |
O2 |
O3 |
O4 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Apšvietimas ir šviesos signalizacija |
I dalies I skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
2. |
Vairavimo sistema |
I dalies II skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
3. |
Stabdžių sistemos |
I dalies III skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
4. |
Garsinė signalizacija |
I dalies IV skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
5. |
Padangų naudojimas |
I dalies V skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
6. |
Valdymo organai |
I dalies VI skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
7. |
Matomumas iš vairuotojo vietos |
I dalies VII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
8. |
Galinio vaizdo veidrodžiai |
I dalies IX skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
9. |
Priekinio stiklo valytuvai, apliejikliai |
I dalies VIII skyriaus |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
1.1, 1.2, 2, 3 p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Stiklų šildymas ir apipūtimas |
I dalies VIII skyriaus |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
1.3, 1.4 p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Galinis ženklinimas |
I dalies X skyrius |
|
|
|
|
|
+ |
|
|
|
+ |
12. |
Greičio ribotuvo įrengimas |
I dalies XI skyrius |
|
|
+ |
|
+ |
+ |
|
|
|
|
13. |
Stiklai |
I dalies XII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
14. |
Išorinė kėbulo sauga |
I dalies XIII skyriaus |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1, 2 p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Išorinė vairuotojo kabinos sauga |
I dalies XIII skyriaus |
|
|
|
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
1, 3 p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Priekinė apsauga nuo palindimo |
I dalies XIV skyrius |
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
po transporto priemone |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
Galinė apsauga nuo palindimo |
I dalies XVI skyrius |
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
+ |
+ |
|
po transporto priemone |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
Šoninė apsauga nuo palindimo |
I dalies XV skyrius |
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
+ |
+ |
|
po transporto priemone |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
Durų užraktai ir vyriai |
I dalies XVIII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
20. |
Vidinė salono sauga |
I dalies XIX skyrius |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
Saugos diržų tvirtinimo vietos |
I dalies XX skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
22. |
Sėdynių tvirtinimas |
I dalies XXI skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
23. |
Galvos atlošai |
I dalies XXI skyrius |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
Priešgaisrinė sauga |
I dalies XXII skyrius |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
25. |
Degalų bakai |
I dalies XVII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
26. |
Radijo trikdžiai |
I dalies XXIII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
27. |
Išmetami teršalai |
I dalies XXIV skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
28. |
Skleidžiamo triukšmo lygis |
I dalies XXV skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
29. |
Matmenys, masė |
I dalies XXVI skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
30. |
Sukabintuvai |
I dalies XXVII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
31. |
Sergėjimo sistemos |
I dalies XXVIII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
32. |
Specialūs reikalavimai autobusams |
I dalies XXIX skyrius |
|
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
33. |
Spidometras |
I dalies XXXII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
34. |
Atbulinė eiga |
I dalies XXXI skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
35. |
Kėbulo dalys, dengiančios ratus |
I dalies XXXIII skyriaus 1 p. |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
36. |
Purvasaugiai |
I dalies XXXIII skyriaus 2 p. |
|
|
|
|
+ |
+ |
|
|
+ |
+ |
37. |
Salono šildymo įrengimai |
I dalies XXXIV skyrius |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
38. |
Suskystintų dujų naudojimas |
I dalies XXXV skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
maitinimo sistemoje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
39. |
Vilkimo kilpos |
I dalies XXXVI skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
40. |
Valstybinio numerio ženklo |
I dalies XXXVIII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
tvirtinimo vieta |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
41. |
Priekabos ir vilkiko elektrinės jungtys |
I dalies XXXVII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
42. |
Kelių transporto priemonės |
I dalies XXXIX skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
identifikavimo lentelė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PASTABOS:
1. Techniniai reikalavimai atskiroms transporto priemonių klasėms parengti pagal Europos Sąjungos direktyvų ir Jungtinių Tautų Europos Ekonominės komisijos vidaus transporto komiteto taisyklių reikalavimus.
2 lentelė. „Pagrindinių techninių reikalavimų kelių transporto priemonėms“ taikymo mopedams, motociklams ir jiems prilyginamoms transporto priemonėms suvestinė
Eil. Nr. |
Transporto priemonių sistemos ir sudėtinės dalys |
Nuorodos į techninių reikalavimų dalis ir skyrius |
Transporto priemonių klasės
|
||||
L1 |
L2 |
L3 |
L4 |
L5 |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų įrengimas |
II dalies I skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
2. |
Stabdžių sistema |
II dalies II skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
3. |
Garsinė signalizacija |
II dalies III skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
4. |
Ratai, padangos |
II dalies IV skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
5. |
Valdymo organai |
II dalies V skyrius |
+ |
|
+ |
+ |
|
6. |
Galinio vaizdo veidrodžiai |
II dalies VI skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
7. |
Turėklas keleiviui |
II dalies VII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
8. |
Skleidžiamas triukšmas |
II dalies VIII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
9. |
Masė ir matmenys |
II dalies IX skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
10. |
Sergėjimo sistemos |
II dalies X skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
11. |
Valstybinio numerio ženklo tvirtinimo vieta |
II dalies XII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
12. |
Atramos parkavimui |
II dalies XI skyrius |
+ |
|
+ |
|
|
13. |
Indentifikavimo lentelė |
II dalies XIII skyrius |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
|
|
|
|
|
PASTABOS:
1. Techniniai reikalavimai atskiroms transporto priemonių klasėms parengti pagal Europos Sąjungos direktyvų ir Jungtinių Tautų Europos Ekonominės komisijos vidaus transporto komiteto taisyklių reikalavimus.
3 lentelė. Kelių transporto priemonių perdirbimo tipinių pavyzdžių katalogas
Eil. Nr. |
Perdirbimo objektas |
Perdirbimo grupės
|
Pastabos |
||
|
|
Perdirbimas |
Perdirbimas |
Perdirbimas |
|
|
|
A |
B |
C |
|
|
|
|
|
|
|
1. Kelių transporto priemonės tipas
|
|||||
1.1. |
Transporto priemonės tipo ar paskirties keitimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Transporto priemonės konstrukcijoje numatytų sėdimų vietų mažinimas/didinimas |
|
X |
X |
Mažinant – B grupė |
|
|
|
Didinant – C grupė |
||
|
|
|
|
||
2. Masė, gabaritai
|
|||||
|
|
|
|
|
|
2.1. |
Bazės, vėžės, ašių skaičiaus, bendrosios masės, ašių apkrovos, gabaritinių matmenų (neskaitant matmenų pasikeitimo dėl veidrodžių, antenų ir panašių įtaisų įrengimo) keitimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
3. Apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų įrengimas ir keitimas
|
|||||
|
|
|
|
|
|
3.1. |
Apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų, nenumatytų atitinkamuose norminiuose dokumentuose, įrengimas |
|
|
|
Draudžiama, išskyrus apšvietimo prietaisus, naudojamus darbinei erdvei apšviesti, esant transporto priemonei ne kelyje |
|
|
|
|
|
|
3.2. |
Būtinų apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų keitimas analogiškais, tačiau besiskiriančiais šviesos išsklaidymu arba nenumatytų lempučių naudojimas |
|
|
|
Draudžiama |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
3.3. |
Būtinų ir leidžiamų apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisų įrengimas ar keitimas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
– identiškas tvirtinimas be konstrukcinių pakeitimų; |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
– įrengimas, kurį keičiant būtina keisti transporto priemonės konstrukciją |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
3.4. |
Žibintų valytuvų įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.5. |
Apsauginių tinklelių įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Vairavimo sistema
|
|||||
|
|
|
|
|
|
4.1 |
Gamintojo nenumatyto vairaračio naudojimas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
– sertifikuoto šiai transporto priemonei; |
X |
|
|
|
|
– nesertifikuoto šiai transporto priemonei |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
Valdymo sistemos perkėlimas iš dešinės į kairę pusę |
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
4.3. |
Vairavimo sistemos konstrukcijos keitimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
4.4. |
Pasukamosios rankenėlės ant vairaračio įrengimas: |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
– jei numatyta konstrukcijoje; |
X |
|
|
|
|
– perdirbant transporto priemonę |
|
X |
|
|
|
rankiniam valdymui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Stabdžių sistema
|
|||||
|
|
|
|
|
|
5.1. |
Stabdžių sistemos konstrukcijos keitimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
5.2. |
Stabdžių sistemos vamzdelių keitimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.3. |
Stabdžių sistemos elementų (trinkelių, diskų, būgnų, cilindrų) keitimas identiškais |
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
5.4. |
Antrojo kontūro įrengimas darbinėje stabdžių sistemoje |
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
5.5. |
Inercinio valdymo stabdžių sistemos įrengimas priekabose |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.6. |
Stabdžio – lėtintuvo (pagalbinio stabdžio) įrengimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.7. |
Automatinės stabdžių antiblokavimo sistemos įrengimas (ABS) |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Garso signalas
|
|||||
|
|
|
|
|
|
6.1. |
Papildomo garso signalo įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Ratai, padangos
|
|||||
|
|
|
|
|
|
7.1. |
Transporto priemonės gamintojo numatytų padangų naudojimas su nenumatytais ratlankiais |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2. |
Nestandartinių ratų naudojimas, dėl ko reikia keisti transporto priemonės konstrukciją |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
7.3. |
Tarpinio įtaiso tarp rato ir stebulės įrengimas |
|
|
|
Draudžiamas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.4. |
Padidintos vertikalios apkrovos arba didesnio leidžiamo greičio padangų, nei numatyta transporto priemonės gamintojo, naudojimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.5. |
Sumažintos vertikalios apkrovos arba mažesnio leidžiamo greičio padangų, nei numatyta transporto priemonės gamintojo, naudojimas |
|
X |
X |
C grupė – keičiant gabaritinį aukštį |
|
|
|
|
|
|
7.6. |
Kitų matmenų padangų naudojimas: |
|
|
|
|
|
– be konstrukcinių pakeitimų; |
|
X |
|
|
|
– su konstrukciniais pakeitimais |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
8. Galinio vaizdo veidrodžiai
|
|||||
|
|
|
|
|
|
8.1. |
Galinio vaizdo veidrodžių įrengimas |
X |
|
|
Draudžiamas papildomų veidrodžių montavimas ar klijavimas ant esamų veidrodžių paviršiaus |
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
9. Rėmas, kėbulas
|
|||||
|
|
|
|
|
|
9.1. |
Rėmo, kėbulo konstrukcijos keitimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
9.2. |
Agregatų ir pakabos tvirtinimo vietų pakeitimai |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.3. |
Saugos lankų įrengimas lengvuosiuose automobiliuose: |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
– sertifikuotų; |
X |
|
|
|
|
– nesertifikuotų |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.4. |
Miegamųjų vietų įrengimas sunkvežimio kabinoje |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.5. |
Aerodinaminių elementų įrengimas |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.6. |
Bagažinės ant stogo įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.7. |
Saugos diržų įrengimas: |
|
|
|
|
|
– esamose tvirtinimo vietose; |
X |
|
|
|
|
– įrengiant tvirtinimo vietas |
|
|
X |
|
9.8. |
|
|
|
|
|
Galinės, šoninės arba priekinės apsaugos įrengimas |
X |
X |
|
A grupė – įrengiant sertifikuotas šiai transporto priemonei apsaugas |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
9.9. |
Stoglangio įrengimas |
X |
|
|
|
9.10. |
|
|
|
|
|
Sukabintuvo įrengimas lengvuosiuose automobiliuose: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
– esamose tvirtinimo vietose; |
X |
|
|
|
|
– įrengiant tvirtinimo vietas |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.11. |
Sukabintuvo įrengimas krovininiuose automobiliuose ir autobusuose: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
– esamose tvirtinimo vietose; |
X |
|
|
|
|
– įrengiant tvirtinimo vietas; |
|
X |
|
|
|
– perdirbant rėmą; |
|
|
X |
|
|
– balninio sukabinimo įtaiso įrengimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
9.12. |
Sukabintuvo priekabose įrengimas |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.13. |
Grąžulo įrengimas priekabose: |
|
|
|
|
|
– sertifikuoto; |
|
X |
|
|
|
– nesertifikuoto. |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
9.14. |
Pakrovimo tiltelio įrengimas |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
9.15. |
Kėlimo mechanizmų įrengimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
9.16. |
Gervės įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. Ašys
|
|||||
|
|
|
|
|
|
10.1. |
Ašių konstrukcijos keitimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
10.2. |
Ašių keitimas analogiškomis, tačiau besiskiriančiomis techninėmis charakteristikomis ar tvirtinimu |
|
|
X |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
11. Pakabos elementai
|
|||||
|
|
|
|
|
|
11.1. |
Pakabos elementų keitimas analogiškos konstrukcijos, bet kitų charakteristikų elementais |
X |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
11.2. |
Pakabos elementų keitimas analogiškos konstrukcijos, bet kitų charakteristikų elementais, keičiant tvirtinimo vietas |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
11.3. |
Krovininių automobilių ir priekabų elastingų elementų tipo keitimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. Variklis
|
|||||
|
|
|
|
|
|
12.1. |
Variklis keičiamas kitu to paties modelio ir modifikacijos varikliu |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.2. |
Variklis keičiamas kitu to paties modelio bet kitos modifikacijos varikliu be konstrukcinių automobilio pakeitimų |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.3. |
Variklis keičiamas kitu to paties modelio bet kitos modifikacijos varikliu su konstrukciniais automobilio pakeitimais |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.4. |
Variklio keitimas kitos markės varikliu |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
12.5. |
Variklio keitimas kito tipo varikliu |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
12.6. |
Variklis keičiamas kitu, kuriam įrengti reikia keisti automobilio laikančiąsias konstrukcijas |
|
|
|
Keisti draudžiama |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
12.7. |
Variklis keičiamas kitu, kurį įrengus apkrovos ašims galėtų padidėti daugiau nei leistina |
|
|
|
Keisti draudžiama |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
12.8. |
Variklis keičiamas kitu, kurio darbinis tūris didesnis kaip 20%, o galingumas – kaip 30% |
|
|
|
Keisti draudžiama |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
12.9. |
Variklio galingumo didinimas kompleksiškai perdirbant variklio sistemas (tarp jų maitinimo ir išmetimo sistemas) |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.10. |
Variklio sistemų keitimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12.10.1. |
Maitinimo sistemos: |
|
|
|
|
|
– kuro bakų įrengimas; |
|
X |
|
|
|
– kuro vamzdelių keitimas; |
X |
|
|
|
|
– kuro pašildymo prietaisų įrengimas; |
|
X |
|
|
|
– suskystintų dujų įrangos įrengimas |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
12.10.2. |
Išmetimo sistemos keitimas: |
|
|
|
|
|
– naudojant sertifikuotus gaminius; |
X |
|
|
|
|
– naudojant nesertifikuotus gaminius; |
|
X |
|
|
|
– įrengiant nereguliuojamus |
X |
|
|
|
|
neutralizatorius; |
|
|
|
|
|
– įrengiant reguliuojamus neutralizatorius |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. Transmisija (sankaba, pavarų, paskirstymo dėžės, pavaros, velenai, pusašiai)
|
|||||
|
|
|
|
|
|
13.1. |
Transmisijos dalių, besiskiriančių nuo gamintojo numatytų techninių parametrų, panaudojimas |
|
X |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
13.2. |
Transmisijos dalių įrengimas naudojant papildomas jungiamąsias dalis |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. Automatinių valdymo ir kontrolės prietaisų įrengimas
|
|||||
|
|
|
|
|
|
14.1. |
Tachografų įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14.2. |
Greičio ribojimo prietaisų įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14.3. |
Greičio palaikymo įtaisų įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. Apsauginė signalizacija
|
|||||
|
|
|
|
|
|
15.1. |
Apsauginės signalizacijos įrengimas |
X |
|
|
A – įrengiant garsinę signalizaciją |
|
|
|
|
|
|
16. Sergimieji įtaisai
|
|||||
16.1. |
Sergimųjų įtaisų įrengimas |
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PATVIRTINTA
susisiekimo ministro1999 m. kovo 19 d.
įsakymu Nr. 98
2 priedas
GAMINAMŲ IR PERDIRBAMŲ KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ TECHNINĖS EKSPERTIZĖS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Gaminamų ir perdirbamų kelių transporto priemonių techninės ekspertizės taisyklės (toliau – taisyklės) nustato gaminamų ir perdirbamų kelių transporto priemonių (toliau – transporto priemonės) techninės ekspertizės atlikimo tvarką ir ekspertizės dokumentų įforminimą.
2. Gaminamų ir perdirbamų transporto priemonių technines ekspertizes atlieka pirmos arba antros kategorijos ekspertizių įmonės, atitinkančios „Reikalavimus ekspertizių įmonėms“ (6 priedas).
3. Transporto priemonių technines ekspertizes ekspertizių įmonėse atlieka atitinkamą kvalifikaciją turintys kelių transporto priemonių ekspertai (toliau – ekspertai).
4. Ekspertų profesinės kvalifikacijos suteikimo ir veiklos reikalavimus reglamentuoja susisiekimo ministro įsakymu patvirtinti „Reikalavimai kelių transporto priemonių ekspertams“.
5. Valstybinė kelių transporto inspekcija (toliau – Inspekcija) kontroliuoja techninių ekspertizių atlikimo organizavimą. Inspekcija kaupia informaciją apie ekspertizių įmones ir įmones, gaminančias ar perdirbančias transporto priemones.
6. Ekspertizių įmonių veiklą bei su šia veikla susijusius klausimus nagrinėja prie Inspekcijos sudaryta Ekspertų komisija. Ji tvirtinama Inspekcijos viršininko įsakymu.
7. Ekspertizių įmonė gali pradėti veiklą tik gavusi Inspekcijos leidimą. Leidimas (nurodant ekspertizių įmonės kategoriją) išduodamas esant teigiamai Ekspertų komisijos išvadai apie ekspertizių įmonės pasirengimą vykdyti technines ekspertizes.
II. SĄVOKOS
10. Antros kategorijos ekspertizių įmonė – įmonė, įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir turinti teisę atlikti transporto priemonės vienetinio perdirbimo ir vienetinės gamybos priekabos, kurios leistina bendroji masė ne didesnė kaip 750 kg, technines ekspertizes.
11. Pirmos kategorijos ekspertizių įmonė – įmonė, įregistruota įstatymų nustatyta tvarka ir turinti teisę atlikti transporto priemonių technines ekspertizes.
12. Techninė ekspertizė – gaminamos ar perdirbamos transporto priemonės techninės dokumentacijos bei nustatytų reikalavimų pagamintai ar perdirbtai transporto priemonei atitikimo įvertinimas. Techninė ekspertizė įforminama ekspertizės aktu.
III. TECHNINIŲ EKSPERTIZIŲ ORGANIZAVIMAS
14. Techninės dokumentacijos ir transporto priemonės techninę ekspertizę atlieka:
14.1. antros kategorijos ekspertizių įmonė – gaminant vienetinę priekabą, kurios leistina bendroji masė ne didesnė kaip 750 kg, arba atliekant vienetinį transporto priemonės perdirbimą;
15. Ekspertizių įmonių veiklą, kurios nesilaiko „Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos“, „Gaminamų ir perdirbamų kelių transporto priemonių techninės ekspertizės taisyklių“ ir „Reikalavimų kelių transporto priemonių ekspertams“, Inspekcija gali sustabdyti.
16. Ekspertizių įmonė atlieka transporto priemonės, ant kurios sumontuota didesnė kaip 1 tonos keliamosios galios krovinių kėlimo įranga, keltuvai ir bokšteliai žmonėms kelti, stacionarios, nuimamos, konteinerinės cisternos, talpyklų suskystintoms bei suslėgtoms dujoms, skysčiams ir birioms pavojingoms medžiagoms gabenti baterijos, kurių tūris didesnis kaip 1,0 m|, ekspertizę tik gavusi teigiamą Technikos priežiūros tarnybos ekspertizės išvadą.
IV. TECHNINĖ DOKUMENTACIJA IR TRANSPORTO PRIEMONĖS TECHNINĖ EKSPERTIZĖ
17. Techninė ekspertizė transporto priemonei atliekama tik ekspertizių įmonei gavus užsakovo prašymą ir šalims sudarius sutartį.
18. Sutartyje nustatomas techninės ekspertizės tikslas (objektas), atlikimo etapai ir terminai, užsakymo priėmimo data, užsakovo ir ekspertizių įmonės rekvizitai.
19. Užsakovas pateikia techninę dokumentaciją, kuri nurodyta „Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkoje“.
22. Techninės dokumentacijos ir transporto priemonės ekspertizės metu nustatoma:
22.1. ar techninė dokumentacija užtikrina gaminamai arba perdirbamai transporto priemonei nustatytus techninius reikalavimus;
23. Ekspertizių įmonė, atlikdama ekspertizę, gali pasitelkti kitų institucijų ar įmonių specialistus.
V. EKSPERTIZĖS DOKUMENTŲ ĮFORMINIMAS
27. Ekspertizės dokumentai yra:
28. Ekspertizės akte turi būti nurodyta:
29. Ekspertizės pažymoje turi būti nurodyta:
30. Transporto priemonės bandymų protokole nurodomi jos identifikavimo duomenys, aprašoma bandymų metodika bei pateikiami bandymų rezultatai.
32. Ekspertizės užsakovas arba jo įgaliotas asmuo turi teisę dalyvauti atliekant techninę ekspertizę ir gauti su ja susijusią informaciją.
Priedo pakeitimai:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
Patvirtinta
Susisiekimo ministerijos
1998 09 11 įsakymu Nr. 348
3 PRIEDAS
Reikalavimai kelių transporto priemonių ekspertams
1. Reikalavimai kelių transporto priemonių ekspertams (toliau – reikalavimai) nustato sąlygas, kurias turi atitikti kelių transporto priemonių ekspertai (toliau – ekspertai), kad būtų garantuotas kvalifikuotas techninių ekspertizių atlikimas pagamintoms ir perdirbtoms kelių transporto priemonėms (toliau – transporto priemonėms).
2. Asmuo, norintis įsigyti eksperto kvalifikaciją, privalo:
2.1. turėti ne mažesnę kaip inžinieriaus kvalifikaciją (į kurią įeitų viena iš šių mechanikos inžinerijos programų: transporto inžinerija, transporto priemonių inžinerija, mechanikos inžinerija, žemės ūkio technika) ir ne trumpesnį kaip trejų metų darbo stažą inžinerinėse pareigose, susijusiose su automobilių techniniu aptarnavimu, remontu, techninės būklės kontrole, projektavimu, techninių reikalavimų rengimu ar moksliniu darbu;
Punkto pakeitimai:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
3. Asmuo, norintis įsigyti eksperto kvalifikaciją, mokymo įstaigai arba egzaminų komisijai pateikia šiuos dokumentus:
5. Išlaikiusiam baigiamuosius egzaminus mokymo įstaiga išduoda kursų baigimo pažymėjimą, kurio pagrindu Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) išduoda eksperto pažymėjimą, suteikiantį teisę atlikti transporto priemonių technines ekspertizes. Eksperto pažymėjimo galiojimo laikas – treji metai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
6. Ekspertų mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas
6.1. Ekspertai mokomi pagal susisiekimo ministro įsakymu patvirtintą „Kelių transporto priemonių ekspertų mokymo programą“. Jie savo kvalifikaciją įgyja ir tobulina mokymo įstaigose, turinčiose Susisiekimo ministerijos leidimą užsiimti šia veikla. Leidimas mokyti išduodamas mokymo įstaigai, turinčiai reikiamos kvalifikacijos specialistus bei tam būtiną materialinę – techninę bazę.
6.2. Pretendentų į ekspertus, baigusių mokymo kursus pagal minėtą programą, žinių ir gebėjimų lygis turi atitikti susisiekimo ministro įsakymu patvirtintus „Kvalifikacinius reikalavimus kelių transporto priemonių ekspertams“.
7. Inspekcijos viršininkas, remdamasis Ekspertų komisijos išvadomis, priima sprendimą dėl eksperto pažymėjimo galiojimo sustabdymo arba panaikinimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
8. Eksperto pažymėjimo galiojimas sustabdomas, kai:
8.3. ekspertas nesilaiko nepriklausomumo kriterijų;
Papildyta punktu:
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
8.4. ekspertas nekvalifikuotai arba neobjektyviai atlieka ekspertizes.
Papildyta punktu:
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
9. Eksperto pažymėjimo galiojimas panaikinamas, kai ekspertas:
10. Asmuo, kuriam buvo panaikintas eksperto pažymėjimo galiojimas, pakartotinai jį gali gauti bendra tvarka.
11. Ekspertų teisės ir pareigos numatytos ekspertizių įmonių, kuriose dirba ekspertai, įstatuose, pareiginiuose nuostatuose ir darbo sutartyse.
Patvirtinta
Susisiekimo ministerijos
1998 09 11 įsakymu Nr. 348
4 PRIEDAS
KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ EKSPERTŲ MOKYMO PROGRAMA
IR KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI
MOKYMO PLANAS
Eil. Nr. |
Dėstomo dalyko pavadinimas |
Skiriama valandų |
|
iš viso |
iš jų – prakt. užs. |
||
|
|
|
|
1. |
Teorinis mokymas |
176 |
24 |
1.1. |
Teisiniai pagrindai |
8 |
|
1.2. |
Taikomosios mechanikos pagrindai |
20 |
- |
1.3. |
Kelių transporto priemonių dinamika |
20 |
- |
1.4. |
Kelių transporto priemonių bandymo metodai |
16 |
- |
1.5. |
Kelių transporto priemonių gamybos ir remonto technologijos |
32 |
16 |
1.6. |
Kelių transporto priemonių konstrukcija ir techninė būklė |
24 |
8 |
1.7. |
Techniniai reikalavimai kelių transporto priemonėms |
40 |
- |
1.8. |
Kelių transporto priemonių techninė ekspertizė |
16 |
- |
2. |
Praktinis mokymas |
24 |
24 |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
200 |
48 |
|
|
|
|
_____________
ATSKIRŲ DĖSTYMO DALYKŲ PROGRAMOS
1. TEORINIS MOKYMAS
1.1. Teisiniai pagrindai
Dėstomam dalykui skiriama 8 valandos.
Šis dėstomas dalykas suteikia žinių apie transporto norminę bazę, kelių transporto priemonių eksperto veiklos nuostatus.
Mokymo metu taip pat dėstoma apie transporto priemonių įvežimą, tikrinimą muitinėje, registravimą, išregistravimą, draudimą ir jų vertės nustatymą.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas |
Valandų skaičius |
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Lietuvos Respublikos pagrindinių teisinių ir norminių dokumentų, |
2 |
|
reglamentuojančių transporto veiklą, analizė |
|
1.1.2. |
Transporto priemonių įvežimas, tikrinimas muitinėje, registravimas ir |
2 |
|
išregistravimas |
|
1.1.3. |
Transporto priemonių draudimas ir vertės nustatymo pagrindai |
2 |
1.1.4. |
Kelių transporto priemonių eksperto vaidmuo, vieta ir teisinis statusas |
2 |
1.2. Taikomosios mechanikos pagrindai
Dėstomam dalykui skiriama 20 valandų.
Šis dėstomas dalykas suteikia žinių apie bendruosius metrologijos principus, medžiagotyros pagrindus, detalių jungimus, mazgus ir mechanizmus, atsparumo apskaičiavimą ir patikimumo įvertinimo metodologiją.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas |
Valandų skaičius |
|
|
|
1.2.1. |
Metrologijos pagrindai |
2 |
1.2.2. |
Medžiagotyros pagrindai |
4 |
1.2.3. |
Detalių sujungimai, mazgai ir mechanizmai |
4 |
1.2.4. |
Atsparumo apskaičiavimo pagrindai |
6 |
1.2.5. |
Patikimumo pagrindai |
4 |
|
|
|
1.3. Kelių transporto priemonių dinamika
Dėstomam dalykui skiriama 20 valandų.
Šis dėstomas dalykas suteikia žinių apie transporto priemonių eksploatacines savybes bei jų dinamikos analizinio tyrimo metodologiją.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas
|
Valandų skaičius |
|
|
|
1.3.1. |
Transporto priemonių traukos-dinaminės savybės |
4 |
1.3.2. |
Transporto priemonių stabdymo savybės |
4 |
1.3.3. |
Transporto priemonių šoninės dinamikos savybės |
6 |
1.3.4. |
Transporto priemonių vertikaliosios dinamikos savybės |
2 |
1.3.5. |
Atskiri transporto priemonių dinamikos klausimai |
4 |
|
|
|
1.4. Kelių transporto priemonių bandymo metodai
Dėstomam dalykui skiriama 16 valandų.
Šis dėstomas dalykas supažindins su transporto priemonių bei jų elementų bandymų metodais ir technologijomis.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas
|
Valandų skaičius |
|
|
|
1.4.1. |
Transporto priemonių važiavimo savybių bandymo metodai |
4 |
1.4.2. |
Transporto priemonių pasyviosios saugos bandymo metodai |
4 |
1.4.3. |
Transporto priemonių variklių išmetamųjų dujų emisijos bei skleidžiamo |
4 |
|
triukšmo nustatymo metodai |
|
1.4.4. |
Transporto priemonių įtaisų bandymų technologija |
4 |
|
|
|
1.5. Kelių transporto priemonių gamybos ir remonto technologijos
Dėstomam dalykui skiriama 32 valandos.
Šis dėstomas dalykas suteikia žinių apie transporto priemonių gamybos ir remonto technologijas.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas
|
Valandų skaičius |
|
|
|
|
|
|
1.5.1. |
Šiuolaikinės transporto priemonių gamybos technologijos |
4 |
1.5.2. |
Atskirų transporto priemonių dalių gamybos technologijos ypatumai |
4 |
1.5.3. |
Transporto priemonių ir jų dalių remonto pagrindai |
4 |
1.5.4. |
Transporto priemonių utilizavimas |
4 |
1.5.5. |
Praktinis užsiėmimas – pažintinė praktika transporto priemonių gamybos, remonto ir techninės priežiūros įmonėse |
16 |
|
|
1.6. Kelių transporto priemonių konstrukcija ir techninė būklė
Dėstomam dalykui skiriama 24 valandos.
Šis dėstomas dalykas suteikia žinių apie transporto priemonių sistemų bei mazgų konstrukcinius ypatumus, projektavimo ir apskaičiavimo principus, techninės būklės kontrolę.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas
|
Valandų skaičius |
|
|
|
1.6.1. |
Transporto priemonių laikančiųjų konstrukcijų projektavimo, apskaičiavimo |
4 |
|
ir techninės būklės kontrolės pagrindai |
|
1.6.2. |
Stabdžių ir vairavimo sistemų projektavimo, apskaičiavimo ir techninės |
4 |
|
būklės kontrolės pagrindai |
|
1.6.3. |
Pakabos ir transmisijos projektavimo, apskaičiavimo ir techninės būklės |
4 |
|
kontrolės pagrindai |
|
1.6.4. |
Elektrinių ir elektroninių įrengimų diagnostikos pagrindai |
2 |
1.6.5. |
Papildomos įrangos techninės būklės kontrolės pagrindai |
2 |
1.6.6. |
Praktinis užsiėmimas – darbas su diagnostine įranga |
8 |
1.7. Techniniai reikalavimai kelių transporto priemonėms
Dėstomam dalykui skiriama 40 valandų.
Šis dėstomas dalykas leis išmokti techninius reikalavimus transporto priemonių sudėtinių dalių konstrukcijai.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas |
Valandų skaičius |
1.7.1. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių apšvietimo ir šviesos signalizacijos |
4 |
|
prietaisams |
|
1.7.2. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių stabdžių sistemoms |
4 |
1.7.3. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių vairavimo sistemoms |
2 |
1.7.4. |
Techniniai reikalavimai matomumui iš vairuotojo vietos |
2 |
1.7.5. |
Techniniai reikalavimai ratams ir padangoms |
2 |
1.7.6. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių kėbulo (kabinos) išoriniams įtaisams |
4 |
1.7.7. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių kėbulo (kabinos) vidiniams įtaisams |
4 |
1.7.8. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių konstrukcijai susidūrimo atveju |
4 |
1.7.9. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių variklių išmetamųjų dujų emisijai |
2 |
1.7.10. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių skleidžiamam triukšmui |
2 |
1.7.11. |
Techniniai reikalavimai transporto priemonių sukabinamiesiems įtaisams |
2 |
1.7.12. |
Techniniai reikalavimai papildomiems transporto priemonių įtaisams |
2 |
1.7.13. |
Techniniai reikalavimai dviratėms ir triratėms transporto priemonėms |
6 |
1.8. Kelių transporto priemonių techninė ekspertizė
Dėstomam dalykui skiriama 16 valandų.
Šis dėstomas dalykas supažindins su techninės ekspertizės atlikimo tvarka ir technologija.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas
|
Valandų skaičius |
1.8.1. |
Techninės ekspertizės sąvokos ir pagrindiniai principai |
2 |
1.8.2. |
Techninės ekspertizės naujai pagamintoms transporto priemonėms atlikimo |
4 |
|
technologija |
|
1.8.3. |
Techninės ekspertizės perdirbtoms transporto priemonėms atlikimo technologija |
4 |
1.8.4. |
Transporto priemonių įtaisų techninės ekspertizės pagrindai |
4 |
1.8.5. |
Techninės ekspertizės dokumentų įforminimas |
2 |
2. PRAKTINIS MOKYMAS
Dėstomam dalykui skiriama 24 valandos.
Šis dėstomas dalykas leis galutinai suformuoti įgūdžius atlikti transporto priemonių bei jų elementų techninę ekspertizę.
Eil. Nr. |
Temų pavadinimas |
Valandų skaičius |
2.1. |
Transporto priemonių ir jų įtaisų techninės ekspertizės atlikimas |
8 |
2.2. |
Kompiuterinių programų ir duomenų banko panaudojimas atliekant techninę ekspertizę |
16 |
|
|
Dėstomo dalyko išmanymo vertinimas:
Atskiros mokomo dalyko temos baigiamos pokalbiu-įskaita.
Baigiamasis žinių tikrinimas – egzaminas susideda iš teorinės ir praktinės dalių bei dalykinio pokalbio. Baigiamajam egzaminui skiriama po 1 val. kiekvienam egzaminuojamam asmeniui. Žinios vertinamos 10 balų sistema.
Sėkmingai išlaikiusiems baigiamąjį egzaminą išduodamas kursų baigimo pažymėjimas. Šio pažymėjimo pagrindu Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos išduoda kelių transporto priemonių eksperto pažymėjimą, suteikiantį teisę atlikti kelių transporto priemonių technines ekspertizes.
Mokymo procesui reikalinga:
1. teorinio mokymo kabinetas, aprūpintas vaizdumo priemonėmis apie transporto priemonių atskirų sistemų bei mazgų konstrukciją;
Patvirtinta
Susisiekimo ministerijos
1998 09 11 įsakymu Nr. 348
KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ EKSPERTAMS
Kelių transporto priemonių ekspertas turi išmanyti:
2) transporto priemonių važiavimo savybių, aktyviojo ir pasyviojo saugumo, aplinkos apsaugos bandymų principus ir tokiems bandymams naudojamus matavimo prietaisus bei įrengimus;
3) taikomosios mechanikos (metrologijos, medžiagotyros, atsparumo apskaičiavimo, patikimumo, mašinų detalių) pagrindus;
5) transporto priemonių agregatų, sistemų bei mazgų konstrukciją, techninės būklės įvertinimo principus, funkcionavimą, žymėjimą, teorinius veikimo principus;
7) techninius reikalavimus transporto priemonių ir jų sudedamųjų dalių konstrukcijai bei techninei būklei;
Kelių transporto priemonių ekspertas turi mokėti ir gebėti:
2) apskaičiuoti transporto priemonių traukos – greituminių ir stabdymo savybių bei šoninės dinamikos rodiklius;
4) teorinio apskaičiavimo būdu įvertinti transporto priemonių įtaisų eksploatacinius, atsparuminius ir patikimumo rodiklius;
8) teisingai įvertinti pagamintų ir perdirbtų transporto priemonių techninę būklę bei jų galiojančių norminių – techninių dokumentų atitikimą;
PATVIRTINTA
susisiekimo ministro 1999 m. kovo 19 d.
įsakymu Nr. 98
6 priedas
REIKALAVIMAI EKSPERTIZIŲ ĮMONĖMS
I. REIKALAVIMAI ANTROS KATEGORIJOS EKSPERTIZIŲ ĮMONEI
1. Antros kategorijos ekspertizių įmonė (toliau – įmonė) privalo atitikti šiuos reikalavimus:
1.1. įmonės registravimo pažymėjime arba įstatuose turi būti įrašyta veikla, susijusi su ekspertizių atlikimu (pagal ekonominės veiklos klasifikatorių);
1.3. įmonė negali atlikti techninio aptarnavimo, remonto ir perdirbimo darbų bei gaminti transporto priemones;
1.6. įmonės vadovai ir ekspertai privalo atitikti neprikausomumo kriterijus, t. y. neturi būti ekspertizės objektų, kuriuos jie tikrina, savininkais (bendrasavininkiais), gamintojais, perdirbėjais, tiekėjais, remontuotojais, montuotojais, pardavėjais, naudotojais, prižiūrėtojais ar įgaliotu vienu iš jų atstovu.
Papildyta punktu:
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
2. Įmonė privalo turėti:
3. Įmonė privalo:
3.2. suteikdama vienetinės gamybos transporto priemonei identifikavimo numerį, derinti jį su Inspekcija;
II. REIKALAVIMAI PIRMOS KATEGORIJOS EKSPERTIZIŲ ĮMONEI
4. Pirmos kategorijos ekspertizių įmonei taikomi visi reikalavimai, nustatyti antros kategorijos ekspertizių įmonei. Papildomai įmonė privalo turėti:
4.1. duomenų banką apie pripažintų transporto priemonių bei jų atskirų sistemų ir dalių atitikties charakteristikas;
4.2. kompiuterinę įrangą, užtikrinančią informacinės sistemos sukūrimą ir duomenų banko apie technines ekspertizes kaupimą;
4.3. metodines priemones transporto priemonių dinamikai, mechaniniam atsparumui ir patikimumui skaičiuoti;
4.4. dokumentus, nustatančius reikalavimus techninės ekspertizės objektui (standartai, Europos Sąjungos direktyvos, Jungtinių Tautų Europos Ekonominės Komisijos Vidaus transporto komiteto taisyklės ir kiti teisės aktai);
Papildyta priedu:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
PATVIRTINTA
susisiekimo ministro 1999 m. kovo 19 d.
įsakymu Nr. 98
7 priedas
TRANSPORTO PRIEMONIŲ KLASIFIKAVIMAS
1. Mopedų, motociklų ir jiems prilyginamų transporto priemonių klasifikavimas.
1.1. Kategorija L – transporto priemonės, turinčios mažiau kaip keturis ratus:
L1 klasė – dviratė transporto priemonė, kurios variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 cm3 ir maksimalus konstrukcinis greitis ne didesnis kaip 50 km/h;
L2 klasė – triratė transporto priemonė, kurios variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 cm3 ir maksimalus konstrukcinis greitis ne didesnis kaip 50 km/h;
L3 klasė – dviratė transporto priemonė, kurios variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3 ir/arba maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 50 km/h;
L4 klasė – triratė transporto priemonė su nesimetriškai išdėstytais ratais, kurios variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3 ir/arba maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 50 km/h;
L5 klasė – triratė transporto priemonė su simetriškai išdėstytais ratais, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 1000 kg, variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3 ir/arba maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 50 km/h.
PASTABA. L1 ir L2 klasės transporto priemones įprasta vadinti mopedais, L3 – motociklais, L4 – motociklais su šoninėmis priekabomis.
1.2. L kategorijai prilyginamos šios keturratės transporto priemonės:
1.2.1. keturratės transporto priemonės, kurių nuosava masė (be baterijų, jei tai yra elektromobilis) ne didesnė kaip 350 kg, variklio darbinis tūris ne didesnis kaip 50 cm3 arba variklio galingumas ne didesnis kaip 4 kW ir maksimalus konstrukcinis greitis ne didesnis kaip 45 km/h, prilyginamos L2 klasei;
2. Automobilių ir jų priekabų klasifikavimas.
2.1. Kategorija M – variklio varoma transporto priemonė, turinti bent keturis ratus ir skirta keleiviams vežti:
M1 klasė – transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui;
M2 klasė – transporto priemonė keleiviams vežti, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t;
M3 klasė – transporto priemonė keleiviams vežti, turinti daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui, kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t.
2.2. Kategorija N – variklio varoma transporto priemonė, turinti bent keturis ratus ir skirta kroviniams vežti:
N1 klasė – transporto priemonė kroviniams vežti, kurios bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t;
N2 klasė – transporto priemonė kroviniams vežti, kurios bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, tačiau ne didesnė kaip 12 t;
N3 klasė – transporto priemonė kroviniams vežti, kurios bendroji masė didesnė kaip 12 t.
PASTABA. Vilkiko bendrąja mase vadinama paties vilkiko bendroji masė ir balniniam sujungimui tenkanti visiškai pakrautos puspriekabės masės dalis.
2.3. Kategorija O – priekabos (įskaitant puspriekabes):
O1 klasė – priekabos, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 0,75 t;
O2 klasė – priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 0,75 t, tačiau ne didesnė kaip 3,5 t;
O3 klasė – priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 3,5 t, tačiau ne didesnė kaip 10 t;
O4 klasė – priekabos, kurių bendroji masė didesnė kaip 10 t.
PASTABA. Puspriekabės bendrąja mase vadinama puspriekabės ašims tenkanti visiškai pakrautos puspriekabės masės dalis.
2.4. Kategorija G – padidinto važumo transporto priemonės (visureigiai).
Visureigiais vadinamos M ir N kategorijos transporto priemonės, kurios tenkina atitinkamus reikalavimus. Šių reikalavimų kontrolei sąlygos nurodytos JT EEK dokumente TRANS/SC1/WP29/78/ Amend.3, išleistame 1991 m. birželio 12 d.
2.5. Visureigiais vadinamos N1 klasės transporto priemonės, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 2 tonos ir M1 klasės transporto priemonės, jei jos turi:
2.5.1. bent vieną priekinę ir bent vieną galinę tuo pat metu varomas ašis, įskaitant transporto priemones, kurių viena ašis gali būti atjungta;
2.5.2. bent vieną diferencialą blokuojantį mechanizmą arba analogišką įtaisą ir jei transporto priemonė gali įveikti 30% įkalnę;
2.5.3. papildomai turi būti tenkinami bent penki reikalavimai iš šešių:
– priekinės iškyšos kampas turi būti ne mažesnis kaip 25°;
– galinės iškyšos kampas turi būti ne mažesnis kaip 20°;
– nuožulnumo kampas turi būti ne mažesnis kaip 20°;
– priekinės ašies prošvaisa turi būti ne mažesnė kaip 180 mm;
– galinės ašies prošvaisa turi būti ne mažesnė kaip 180 mm;
– prošvaisa tarp ašių turi būti ne mažesnė kaip 200 mm.
2.6. Visureigiais vadinamos N1 klasės transporto priemonės, kurių bendroji masė didesnė kaip 2 t, taip pat N2, M2 ir M3 klasės transporto priemonės, kurių bendroji masė ne didesnė kaip 12 t, jei visi jų ratai vienu metu yra varomi, įskaitant tas transporto priemones, kurių viena ašis gali būti atjungta, arba yra tenkinami kiti trys reikalavimai:
2.6.1. bent viena priekinė ir bent viena galinė tuo pat metu yra varomos ašys, įskaitant tas transporto priemones, kurių viena ašis gali būti atjungta;
2.7. Visureigiais vadinamos M3 klasės transporto priemonės, kurių bendroji masė didesnė kaip 12 t, taip pat N3 klasės transporto priemonės, jei visi jų ratai vienu metu yra varomi, įskaitant tas transporto priemones, kurių viena ašis gali būti atjungta, arba tenkinami šie reikalavimai:
2.7.4. papildomai turi būti tenkinami bent keturi reikalavimai iš šešių:
– priekinės iškyšos kampas turi būti ne mažesnis kaip 25°;
– galinės iškyšos kampas turi būti ne mažesnis kaip 25°;
– nuožulnumo kampas turi būti ne mažesnis kaip 25°;
– priekinės ašies prošvaisa turi būti ne mažesnė kaip 250 mm;
– galinės ašies prošvaisa turi būti ne mažesnė kaip 250 mm;
– prošvaisa tarp ašių turi būti ne mažesnė kaip 300 mm.
Papildyta priedu:
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 495, 1998-12-22, Žin., 1998, Nr. 115-3260 (1998-12-31), i. k. 0982210ISAK00000495
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymo Nr.348 "Dėl kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos ir jų techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų tvirtinimo" dalinio pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 98, 1999-03-19, Žin., 1999, Nr. 28-814 (1999-03-26), i. k. 0992210ISAK00000098
Dėl susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymo Nr. 348 "Dėl Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos ir jų techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų tvirtinimo" dalinio pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 182, 2000-06-30, Žin., 2000, Nr. 55-1626 (2000-07-07), i. k. 1002210ISAK00000182
Dėl susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymo Nr. 348 "Dėl Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos ir jų techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų tvirtinimo" dalinio pakeitimo
Su įsakymo 5 priedu (Pagrindiniai techniniai reikalavimai kelių transporto priemonėms) galima susipažinti Susisiekimo ministerijos Kelių transporto, tranzito ir aplinkos departamente bei Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje, o įsigyti – UAB „Transporto apžiūros studijos, Lentvario g. 7, 2028 Vilnius.