Suvestinė redakcija nuo 2010-12-11

 

Įsakymas paskelbtas: Informaciniai pranešimai 2006, Nr. 87-850, i. k. 10611RRISAK01V-1183

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŪKIO SUBJEKTO TEO LT, AB, TURINČIO DIDELĘ ĮTAKĄ MAŽOS SPARTOS SKIRTŲJŲ LINIJŲ GALINIŲ SEGMENTŲ RINKOJE

 

2006 m. lapkričio 10 d. Nr. 1V-1183

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 15 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 1, 3, 9 ir 15 dalimis, 17 straipsnio 1 dalimi ir Rinkos tyrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1V-297 „Dėl Rinkos tyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 141-5174), 24 ir 25 punktais, atsižvelgdamas į 2003 m. vasario 11 d. Europos Komisijos rekomendaciją dėl atitinkamų produktų ir paslaugų rinkų elektroninių ryšių srityje, reikalaujančių ex-ante reguliavimo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos, bei išnagrinėjęs Skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos tyrimo metu juridinių asmenų pateiktus atsakymus į Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau vadinama – Tarnyba) 2006 m. kovo 9 d. raštu Nr. (24.13)-1B-964 bei 2006 m. kovo 9 d. raštu Nr. (24.13)-1B-968 pateiktą Mažmeninės minimalaus skirtųjų linijų rinkinio rinkos, didmeninės skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos ir didmeninės skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos tyrimų anketą ir atsižvelgdamas į Minimalaus skirtųjų linijų rinkinio rinkos, skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos ir skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos tyrimų ataskaitą (toliau vadinama – Ataskaita):

1. Nustačiau, kad:

1.1. Kaip nurodyta Ataskaitos 1.3.1 skyriuje, skirtosios linijos paslauga yra elektroninių ryšių paslauga, kuri užtikrina tokias savybes:

1.1.1. paslaugos gavėjas negali kontroliuoti paslaugos komutavimo;

1.1.2. paslauga bet kuriuo jos teikimo momentu užtikrina tam tikrą garantuotą, ne mažesnę nei numatyta sutartyje, duomenų perdavimo spartą;

1.1.3. paslauga užtikrina simetrišką abejomis kryptimis duomenų perdavimo spartą;

1.1.4. paslauga užtikrina bet kokio tipo duomenų (balso, vaizdo ir kitų tipų duomenų) perdavimo galimybę;

1.1.5. paslauga užtikrina skaidrų duomenų perdavimo procesą;

1.1.6. paslauga užtikrina aukštą paslaugos pateikiamumo lygį bei garantuoja aukštą aptarnavimo lygį.

1.2. Kaip nurodyta Ataskaitos 2.2.1 skyriuje, skirtosios linijos galinis segmentas – didmeninė elektroninių ryšių paslauga, suteikianti tam tikrą, garantuotą, ne mažesnę, nei numatyta sutartyje, simetrišką abejomis kryptimis duomenų perdavimo spartą tarp elektroninių ryšių tinklo galinio taško ir arčiausiai šio tinklo galinio taško esančio skirstomojo įrenginio, paslaugos gavėjui nevaldant šios paslaugos komutavimo. Skirtosios linijos galinis segmentas yra sudėtinė skirtosios linijos paslaugos dalis.

1.3. Kaip nurodyta Ataskaitos 2.2.2 skyriuje, Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinka apibrėžiama, kaip visą Lietuvos Respublikos teritoriją aprėpianti (nacionalinė) rinka, kurią sudaro skirtųjų linijų galiniai segmentai, užtikrinantys iki 2048 kb/s (įskaitant 2048 kb/s) duomenų perdavimo spartą (toliau vadinama – mažos spartos skirtųjų linijų galiniai segmentai).

1.4. Mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus tiriamojo laikotarpio pabaigoje (2005 m. gruodžio 31 d.) teikė TEO LT, AB (iki 2006 m. gegužės 5 d. bendrovės pavadinimas buvo AB „Lietuvos telekomas“) (turėjo 94,5 proc. Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos dalį), AB Rytų skirstomieji tinklai (turėjo 3,3 proc. Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos dalį), AB „Lietuvos energija“, AB „Lietuvos geležinkeliai“, AB Lietuvos radijo ir televizijos centras, UAB „Bitė Lietuva“, UAB „Omnitel“, UAB „Dicto Citius“ ir UAB „Neltė“ (visi kartu turėjo 2,2 proc. Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos dalį).

1.5. Atliktas tyrimas dėl konkurencijos veiksmingumo Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkoje parodė, kad konkurencija šioje rinkoje nėra veiksminga, nes išanalizavus pagrindinius konkurencijos veiksmingumo vertinimo kriterijus (rinkos struktūrą, esminių išteklių kontrolę, įėjimo į rinką barjerus, potencialią konkurenciją bei pirkėjų derybinę galią), kuriais vadovaujantis sprendžiama, ar konkurencija Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkoje yra veiksminga, nustatyta, kad:

1.5.1. Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos 94,5 procentų dalį užima TEO LT, AB.

1.5.2. TEO LT, AB kontroliuoja esminius išteklius, reikalingus konkurencingai teikti mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus.

1.5.3. Įėjimo į Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinką barjerai dėl TEO LT, AB patiriamos masto ir įvairovės ekonomijos, esminių tinklo išteklių, reikalingų mažos spartos skirtųjų linijų galiniams segmentams teikti, kontrolės bei kitam ūkio subjektui, norint įeiti į Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinką, reikalingų didelių negrįžtamų sąnaudų yra aukšti.

1.5.4. TEO LT, AB, teikdama mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus, patiria horizontalios integracijos teikiamą pranašumą, t. y. gali pasiūlyti mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus kartu su skirtųjų linijų magistraliniais segmentais.

1.5.5. Potenciali konkurencija Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkoje nenustatyta.

1.5.6. Pirkėjo derybinė galia dėl riboto mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų paslaugų teikėjų ir dėl ribotos jų siūlomų mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų įvairovės teritorijos padengimo bei kokybės požiūriu nesukuria pakankamo konkurencinio spaudimo TEO LT, AB.

1.6. Kaip nurodyta Ataskaitos 4.3.1 skyriuje, ūkio subjektą TEO LT, AB, sudaro TEO LT, AB, kartu su susijusiais juridiniais asmenimis, t. y. UAB „Baltic Data Center“, UAB „Interdata“, UAB „Hosting“, UAB „Hostex“, UAB „Kompetencijos ugdymo centras“, UAB „Lintel“, UAB „Omnitel“, UAB „Verslo investicijos“ ir VšĮ „Ryšių istorijos muziejus“ (toliau visi kartu vadinami – ūkio subjektas TEO LT, AB).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1V-880, 2009-07-17, Informaciniai pranešimai, 2009, Nr. 58-729 (2009-07-24), i. k. 10911RRISAK001V-880

Nr. 1V-111, 2010-01-29, Informaciniai pranešimai, 2010, Nr. 24-356 (2010-04-02), i. k. 11011RRISAK001V-111

Nr. 1V-1117, 2010-11-22, Informaciniai pranešimai, 2010, Nr. 94-1113 (2010-12-10), i. k. 11011RRISAK01V-1117

 

2. Pripažįstu ūkio subjektą TEO LT, AB turinčiu didelę įtaką Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkoje, kaip nustatyta Ataskaitos 4.3.1 skyriuje, nes:

2.1. Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos 94,5 procentų dalį užima TEO LT, AB.

2.2. Įėjimo į Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinką barjerai dėl didelių investicijų ir kitam ūkio subjektui reikalingų didelių negrįžtamų sąnaudų bei TEO LT, AB patiriamų masto ir įvairovės ekonomijos pranašumų yra aukšti.

2.3. Kiti juridiniai asmenys neturi galimybių per trumpą laiką sukurti TEO LT, AB valdomai tinklo infrastruktūrai alternatyvios infrastruktūros, užtikrinančios tokias pat ar panašias mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų teikimo galimybes (teikimo sąnaudų, kokybės bei teritorinio padengimo atžvilgiu), kokias turi TEO LT, AB.

2.4. TEO LT, AB teikiamų elektroninių ryšių paslaugų įvairovė bei jų apimtys suteikia TEO LT, AB masto ir įvairovės ekonomijos pranašumą, kuris leidžia mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus teikti patiriant ženkliai mažesnes vidutines sąnaudas nei kiti juridiniai asmenys.

2.5. Dėl aukštų įėjimo į Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinką barjerų, TEO LT, AB, teikdama mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus, nesusiduria su potencialios konkurencijos grėsme.

2.6. Ribotas alternatyvų TEO LT, AB teikiamiems mažos spartos skirtųjų linijų galiniams segmentams prieinamumas lemia tai, kad pirkėjo derybinė galia nesukuria konkurencinio spaudimo TEO LT, AB.

3. Konstatuoju, kad ūkio subjektas TEO LT, AB, turėdamas didelę įtaką Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkoje, kaip nurodyta Ataskaitos 3.4.2 skyriuje, sukuria šias konkurencijos problemas:

3.1. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą kitiems juridiniams asmenims nesuteikti prieigos prie mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų.

3.2. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą, teikdama mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus, diskriminuoti paslaugų gavėjus kainos ar kokybės atžvilgiu.

3.3. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą teikti mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus tik susietai su kitais skirtųjų linijų segmentais ir (ar) kartu su kitokiais paslaugų gavėjui nereikalingais elementais.

3.4. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą iš anksto nesuteikti mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų pirkėjams informacijos apie planuojamus pokyčius, susijusius su prieiga.

3.5. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą nustatyti žymiai aukštesnes mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų ir (ar) su jų teikimu susijusių priemonių kainas, nei nustatytų Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkoje esant veiksmingai konkurencijai.

3.6. TEO LT, AB, teikdama mažos spartos skirtųjų linijų galinius segmentus, yra vertikaliai integruota, todėl turi galimybę bei motyvą perkelti didelę įtaką Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkoje į susijusias mažmenines rinkas.

3.7. TEO LT, AB, turėdama didelę įtaką Mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų rinkoje, neturi paskatų veikti taip efektyviai, kaip veiktų rinkoje esant veiksmingai konkurencijai.

4. Pakeičiu Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 158 „Dėl Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas įpareigojimas suteikti prieigą, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 117-5284) patvirtintame Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas įpareigojimas suteikti prieigą, sąraše nustatytą Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215) (toliau vadinama – Telekomunikacijų įstatymas) 16 straipsnyje nurodytą įpareigojimą, 2003 m. sausio 7 d. Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus įsakymu Nr. 3 „Dėl didelę įtaką skirtųjų linijų paslaugų rinkoje turinčių ūkio subjektų“ („Informaciniai pranešimai“, 2003, Nr. 3-27) nustatytus Telekomunikacijų įstatymo 11, 12, 13, 14, 15, 16, 21, 22, 24, 28 straipsniuose nurodytus įpareigojimus bei Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 177 „Dėl Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas skaidrumo įpareigojimas, sąrašo ir reikalaujamos skelbti informacijos masto, detalumo ir paskelbimo būdo nustatymo“ (Žin., 2002, Nr. 119-5390) patvirtintame Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas skaidrumo įpareigojimas, sąrašo ir reikalaujamos skelbti informacijos masto, detalumo ir paskelbimo būdo apraše nustatytą Telekomunikacijų įstatymo 12 straipsnyje nurodytą įpareigojimą tokia apimtimi, kiek jie yra susiję su mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų teikimu (likusia apimtimi Telekomunikacijų įstatymo pagrindu nustatyti įpareigojimai lieka galioti pagal Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 79 straipsnį), į šiuos įpareigojimus, kuriuos TEO LT, AB privalo vykdyti nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, kaip nurodyta Ataskaitos 4.2.2 skyriuje:

4.1. Įpareigojimą suteikti prieigą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 21 straipsnyje. Kiek tai susiję su mažos spartos skirtųjų linijų galinių segmentų teikimu, ūkio subjektas TEO LT, AB privalo:

4.1.1. patenkinti pagrįstus kitų ūkio subjektų prašymus suteikti šias didmenines skirtųjų linijų paslaugas: a) didmeninę dalinės skirtosios linijos (užtikrinančios iki 2048 kb/s, įskaitant 2048 kb/s, duomenų perdavimo spartą) paslaugą, t. y. suteikti prieigą prie elektroninių ryšių tinklo infrastruktūros nuo tinklo galinio taško iki reikalingo pagrindinio tinklo elemento, įskaitant šį elementą; b) didmeninę skirtosios linijos (užtikrinančios iki 2048 kb/s, įskaitant 2048 kb/s, duomenų perdavimo spartą), jungiančios du tinklo galinius taškus paslaugą, t. y. suteikti prieigą prie elektroninių ryšių infrastruktūros tarp dviejų tinklo galinių taškų (toliau visos kartu vadinamos – Didmeninės skirtųjų linijų paslaugos);

4.1.2. suteikti prieigą prie konkrečių tinklo elementų ir (ar) priemonių, reikalingų teikiant Didmenines skirtųjų linijų paslaugas kitiems ūkio subjektams;

4.1.3. sąžiningai derėtis su kitais ūkio subjektais, prašančiais suteikti Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, numatytas 1 punkte;

4.1.4. nenutraukti prieigos prie jau suteiktų priemonių;

4.1.5. suteikti atvirą prieigą prie techninių sąsajų, protokolų ar kitų technologijų, kurios yra būtinos paslaugų suderinamumui ar virtualaus tinklo paslaugoms teikti;

4.1.6. suteikti prieigą prie patalpų ar kitus elektroninių ryšių infrastruktūros bendro naudojimo būdus;

4.1.7. suteikti konkrečias paslaugas, būtinas užtikrinti paslaugų teikimą paslaugų gavėjams;

4.1.8. suteikti prieigą prie veiklos palaikymo sistemų ar kitų panašių programinių sistemų, būtinų sąžiningai paslaugų teikimo konkurencijai užtikrinti.

4.1.9. Ūkio subjektas TEO LT, AB gali atsisakyti suteikti atitinkamą Didmeninę skirtosios linijos paslaugą, vienašališkai sustabdyti jos teikimą ar ją nutraukti tik tais atvejais, kai tai yra pagrįsta objektyviais kriterijais, įskaitant techninių galimybių nebuvimą arba būtinybę užtikrinti tinklo vientisumą;

4.1.10. Ūkio subjektas TEO LT, AB tuo atveju, kai ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamos mažmeninės skirtosios linijos paslaugos gavėjas pareiškia norą pirkti analogišką paslaugą iš kito teikėjo, kuris savo mažmenines paslaugas formuoja pirkdamas Didmenines skirtųjų linijų paslaugas iš ūkio subjekto TEO LT, AB, privalo užtikrinti, kad būtų sudarytos sąlygos mažmeninių paslaugų teikėjui, mažmenines paslaugas formuojančiam perkant Didmenines skirtųjų linijų paslaugas iš ūkio subjekto TEO LT, AB, suteikti mažmenines paslaugas paslaugų gavėjui tokiu būdu, kad paslaugos gavėjui atsisakant TEO LT, AB teikiamų mažmeninių paslaugų, šių paslaugų teikimas (keičiant tų paslaugų teikėją) nebūtų nutrauktas, jei teisės aktai nenustato kitaip.

4.2. Nediskriminavimo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 19 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo ne diskriminuoti Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų gavėjų, įskaitant analogiškų sąlygų analogiškomis aplinkybėmis taikymą ir tos pačios kokybės bei tokiomis pačiomis sąlygomis, kokias turi pats arba teikia savo padaliniams, dukterinėms įmonėms ar bet kuriems kitiems ūkio subjektams, paslaugų bei informacijos teikimą. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo:

4.2.1. Pasiūlyti šiuos Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų aptarnavimo kokybės lygius:

4.2.1.1. Bazinį aptarnavimo lygį, kuris užtikrintų, kad pirkdamas ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamas Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, elektroninių ryšių paslaugų teikėjas turėtų galimybę savo galutiniams paslaugų gavėjams pasiūlyti atitinkamas analogiškos kokybės, kokią siūlo ūkio subjektas TEO LT, AB, skirtųjų linijų paslaugas. Tokių Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų suteikimo bei gedimų šalinimo terminai turi būti ne ilgesni nei atitinkamų ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamų mažmeninių skirtųjų linijų paslaugų suteikimo ir gedimų šalinimo terminai.

4.2.1.2. Aukštą aptarnavimo lygį, kuris užtikrintų, kad pirkdamas ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamas Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, elektroninių ryšių paslaugų teikėjas turėtų galimybę formuoti savo elektroninių ryšių tinklą (kuris savo patikimumu ir kokybe atitiktų ūkio subjekto TEO LT, AB naudojamą tinklą), kitoms elektroninių ryšių paslaugoms teikti. Taikant aukštą Didmeninių skirtųjų linijų aptarnavimo lygį, ūkio subjektas TEO LT, AB turi užtikrinti, kad gedimai būtų pašalinti per tokį laikotarpį, per kokį jie yra šalinami sugedus ūkio subjekto TEO LT, AB savo reikmėms naudojamoms tinklo linijoms.

4.2.2. Didmeninių skirtosios linijos paslaugų teikimo sutartyje numatyti nuostatą dėl piniginių sankcijų už kiekvieną pradelstą dieną, jei teisės aktai nenustato kitaip.

4.3. Skaidrumo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 18 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo, kiek tai susiję su Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų teikimu:

4.3.1. Standartiniame pasiūlyme suteikti Didmenines skirtųjų linijų paslaugas pagal Prieigos, įskaitant tinklų sujungimą, suteikimo ir teikimo taisykles, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2005 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. 1V-941 „Dėl Prieigos, įskaitant tinklų sujungimą, suteikimo ir teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 133-4812), viešai skelbti detalią informaciją, įskaitant apskaitos informaciją, technines specifikacijas, tinklo charakteristikas, prieigos teikimo bei naudojimo sąlygas, prieigos ir susijusių paslaugų kainas, jei teisės aktai nenustato kitaip.

4.3.2. Per 2 mėnesius nuo šio įpareigojimo nustatymo dienos paskelbti standartinį pasiūlymą suteikti Didmenines skirtųjų linijų paslaugas.

4.3.3. Teikti ūkio subjektams, siekiantiems gauti Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, visą informaciją, būtiną šioms paslaugoms gauti.

4.3.4. Skelbti informaciją apie Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, kaip nustatyta Informacijos, reikalaujamos skelbti nustačius skaidrumo įpareigojimą, apimties, jos detalumo reikalavimų, paskelbimo būdo ir kitų paskelbimo sąlygų apraše, patvirtintame Tarnybos direktoriaus 2006 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. 1V-4 „Dėl Informacijos, reikalaujamos skelbti nustačius skaidrumo įpareigojimą, apimties, jos detalumo reikalavimų, paskelbimo būdo ir kitų paskelbimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 6-236).

4.4. Kainų kontrolės ir sąnaudų apskaitos įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 23 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB, kiek tai susiję su Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų teikimu, privalo:

4.4.1. Tvarkyti sąnaudų apskaitą pagal Sąnaudų apskaitos pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą taisykles, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2006 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1V-737 „Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 28 d. įsakymo Nr. 1V-1164 „Dėl Sąnaudų apskaitos pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 70-2606).

4.4.2. Užtikrinti, kad Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų kainos neviršytų kainų, apskaičiuotų pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą (angl. Fully Distributed Costs – FDC), bei pateikti Tarnybai tai patvirtinančius dokumentus. Jei ūkio subjektas TEO LT, AB neįrodys, kad Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų kainos yra pagrįstos sąnaudomis, Tarnyba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 23 straipsnio 3 dalimi, gali nustatyti aukščiausią kainų ribą, atsižvelgdama į geriausią Europos Sąjungos valstybių narių praktiką.

4.5. Apskaitos atskyrimo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 20 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo, kiek tai susiję su Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų teikimu, vykdyti Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje numatytą apskaitos atskyrimo įpareigojimą pagal Apskaitos atskyrimo taisykles ir su apskaitos atskyrimu susijusius reikalavimus, patvirtintus Tarnybos direktoriaus 2006 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1V-738 „ Dėl Apskaitos atskyrimo taisyklių ir su apskaitos atskyrimu susijusių reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 70-2607).

5. Informuoju, kad šis įsakymas gali būti apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka ir terminais.

6. Nurodau šį įsakymą paskelbti „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                       TOMAS BARAKAUSKAS

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-880, 2009-07-17, Informaciniai pranešimai, 2009, Nr. 58-729 (2009-07-24), i. k. 10911RRISAK001V-880

Dėl kai kurių Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymų pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-111, 2010-01-29, Informaciniai pranešimai, 2010, Nr. 24-356 (2010-04-02), i. k. 11011RRISAK001V-111

Dėl kai kurių Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymų pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas

Nr. 1V-1117, 2010-11-22, Informaciniai pranešimai, 2010, Nr. 94-1113 (2010-12-10), i. k. 11011RRISAK01V-1117

Dėl kai kurių Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymų pakeitimo