Suvestinė redakcija nuo 2025-07-01
Įstatymas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 92-2873, i. k. 1001010ISTAIII-2032
Nauja įstatymo redakcija nuo 2014-11-01, 4 straipsnis įsigalioja 2015-01-01:
Nr. XII-898, 2014-05-15, paskelbta TAR 2014-05-27, i. k. 2014-05729
LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO
ĮSTATYMAS
2000 m. spalio 12 d. Nr. VIII-2032
Vilnius
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis
1. Šis įstatymas nustato kelių naudojimo apmokestinimo ir Kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – Programa) finansavimo tvarką.
3. Šio įstatymo tikslas – kaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų.
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIII-812, 2017-12-05, paskelbta TAR 2017-12-13, i. k. 2017-20006
2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
1. Elektroninė kelių rinkliava – kelių rinkliava, apskaičiuojama pagal automatiškai nustatomą transporto priemonės buvimo vietą.
2. Elektroninės kelių rinkliavos informacinė sistema – informacinė sistema, kurioje registruojama kelių naudotojų mokėtina elektroninė kelių rinkliava.
3. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslauga – kelių rinkliavos paslauga, kurią Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas pagal sutartį teikia Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjui vienoje ar daugiau Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų.
4. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjas – kelių naudotojas, sudaręs su Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėju naudojimosi Europos elektroninės kelių rinkliavos paslauga sutartį.
5. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas – subjektas, kuris pagal naudojimosi Europos elektroninės kelių rinkliavos paslauga sutartį sudaro sąlygas Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjui naudotis šia paslauga, perveda kelių rinkliavas jų rinkėjui ir yra įregistruotas savo įsisteigimo valstybėje narėje.
6. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorija – kelių tinklas, už važiavimą ar naudojimąsi kurio keliais mokamos kelių rinkliavos naudojant Elektroninės kelių rinkliavos informacinę sistemą.
8. Kelių rinkliava – rinkliava, kelių naudotojo mokama pagal transporto priemonės tipą ir išmetamųjų teršalų kiekio „Euro“ standartus už transporto priemone nuvažiuotą atstumą Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais.
9. Kelių rinkliavos paslauga – paslauga, kuria kelių naudotojui, sudariusiam vieną sutartį su Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėju ar pagrindiniu kelių rinkliavos paslaugos teikėju, suteikiama galimybė transporto priemonę naudoti vienoje ar daugiau Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų ir kuri apima:
1) individualizuotos transporto priemonėje montuojamos įrangos, kai ši įranga, atsižvelgiant į taikomą technologiją, naudojama Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugai teikti, teikimą kelių naudotojui ir jos funkcijų palaikymą;
2) sutarties su kelių naudotoju sudarymą, kelių rinkliavos rinkimą iš kelių naudotojo ir sumokėjimą paskirtajam kelių rinkliavos rinkėjui;
10. Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorija – Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas valstybinės reikšmės kelių tinklas, už važiavimą ar naudojimąsi kurio keliais mokamos kelių rinkliavos naudojant Elektroninės kelių rinkliavos informacinę sistemą.
11. Pagrindinis kelių rinkliavos paslaugos teikėjas – pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytas pareigas ir teises veikiantis kelių rinkliavos paslaugos teikėjas, turintis pareigą visiems suinteresuotiems kelių naudotojams teikti kelių rinkliavos paslaugą Lietuvos Respublikos teritorijoje ir teisę į atlygį už šios paslaugos teikimą.
12. Paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas – pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos jam nustatytas pareigas ir teises veikiantis juridinis asmuo, paskirtas kelių rinkliavos rinkėju Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje, atsakingas už transporto priemonių, važiuojančių šioje teritorijoje, kelių rinkliavos rinkimą.
13. Programos finansavimo lėšos – valstybės biudžeto lėšos, akcinės bendrovės Lietuvos automobilių kelių direkcijos pajamos iš kelių rinkliavos, kitų fizinių, juridinių asmenų, organizacijų, jų padalinių ir užsienio valstybių tikslinės lėšos, skirtos Programai finansuoti.
14. Sąveikos sudedamoji dalis – nedalomas komponentas, komponentų grupė, mazgas ar sukomplektuotas blokas, kuris yra įtrauktas arba kurį ketinama įtraukti į Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugą ir nuo kurio tiesiogiai ar netiesiogiai priklauso šios paslaugos sąveikumas, įskaitant materialius ir nematerialius objektus, tokius kaip programinė įranga.
15. Stacionarioji Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga – tam tikrose vietose nejudamai įtvirtinta įranga (greičio matuokliai, vaizdo kameros su duomenų perdavimo įranga ir kt.), skirta Kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti.
16. Transporto priemonėje montuojama įranga – visuma aparatinės ir programinės įrangos, kuri teikiant kelių rinkliavos paslaugą naudojama duomenims rinkti, saugoti, tvarkyti ir gauti ar siųsti nuotoliniu būdu ir kuri yra sumontuota arba yra kaip atskiras prietaisas transporto priemonėje.
17. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme.
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
3 straipsnis. Neteko galios nuo 2022-01-01.
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIV-865, 2021-12-23, paskelbta TAR 2021-12-30, i. k. 2021-27771
4 straipsnis. Neteko galios nuo 2022-01-01.
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIV-865, 2021-12-23, paskelbta TAR 2021-12-30, i. k. 2021-27771
5 straipsnis. Mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones
1. Transporto priemonių, nurodytų šio įstatymo 1 priede, valdytojai moka kasmetinį mokestį už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones.
2. Mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką bei dydžius, neviršydama šio įstatymo 1 priede nustatytų ribinių tarifų, nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė).
3. Mokestis į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą sumokamas iki transporto priemonės privalomosios techninės apžiūros.
4. Mokestis nemokamas:
1) už Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Vidaus reikalų ministerija) ir įstaigų prie šios ministerijos krovinines transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;
2) už specialiai neįgaliesiems vairuoti pritaikytas krovinines transporto priemones, priklausančias savivaldybių administracijoms ir nevalstybinėms neįgaliųjų organizacijoms;
3) už Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos krovinines transporto priemones.
Papildyta straipsnio punktu:
Nr. XIII-2242, 2019-06-13, paskelbta TAR 2019-06-27, i. k. 2019-10367
6 straipsnis. Kelių rinkliava
1. Transporto priemonių, nurodytų šio įstatymo 2 priede, valdytojai moka kelių rinkliavą už naudojimąsi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais.
2. Kelių rinkliavos dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priede nustatytų ribinių tarifų, kelių rinkliavos mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato Vyriausybė. Nustatyti kelių rinkliavos dydžiai turi būti proporcingi transporto priemonės taršos kiekiui ir keliais nuvažiuotam atstumui. Kai nustatomas kelių rinkliavos nesumokėjimo atvejis, taikoma bauda, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, ir 112 (vieno šimto dvylikos) eurų kelių rinkliavos mokestis už naudojimąsi mokamų kelių infrastruktūra.
3. Kelių rinkliava už naudojimąsi keliais nemokama važiuojant:
1) Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos transporto priemonėmis ar jų junginiais, priskirtais kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;
3) specialiai neįgaliesiems vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis ar jų junginiais;
5) švietimo įstaigų ir (ar) savivaldybių institucijų kontroliuojamų įmonių specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), taip pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais);
7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kai jomis (jais) vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis (jais) vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;
8) krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotųjų pajėgų transporto priemonėmis ar jų junginiais;
4. Mažiausi kelių rinkliavos ribiniai tarifai taikomi:
1) žemės ūkio veiklos subjektams, kurie atitinka šias sąlygas:
5. Paskirtuoju kelių rinkliavos rinkėju, pagrindiniu kelių rinkliavos paslaugos teikėju Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje, taip pat už naujų Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjų įregistravimą Lietuvos Respublikoje atsakingu subjektu Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos skiriamas juridinis asmuo, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja.
6. Kelių rinkliava mokama Elektroninės kelių rinkliavos informacinėje sistemoje. Kelių rinkliavos lėšos yra Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos paskirto juridinio asmens, kuris patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinės reikšmės kelius ir jais disponuoja, pajamos. Šios lėšos naudojamos:
3) elektroninės kelių rinkliavos informacinei sistemai sukurti ir įdiegti skirtai paskolai, jeigu bus suteikta valstybės garantija, grąžinti ir palūkanoms mokėti;
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIV-2037, 2023-06-08, paskelbta TAR 2023-06-22, i. k. 2023-12399
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
61 straipsnis. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjams taikomi reikalavimai
1. Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys, pateikę registracijos prašymą, Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinėje sistemoje įregistruojami kaip Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai, jeigu jie atitinka šiuos reikalavimus:
1) turi kokybės valdymo sistemos EN ISO 9001 „Kokybės vadybos sistemų sertifikavimas“ arba lygiavertį sertifikatą;
2) turi techninę įrangą Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugai teikti ir Europos Bendrijos deklaraciją ar sertifikatą, kuriuo patvirtinama, kad sąveikos sudedamosios dalys atitinka specifikacijas;
3) per pastaruosius 5 metus turi ne trumpesnę kaip 3 metų patirtį teikiant elektroninės rinkliavos paslaugas arba vykdant veiklą informacinių sistemų paslaugų, telekomunikacijų paslaugų, telematikos sistemų ir kitose susijusiose srityse;
4) jiems nėra iškelta restruktūrizavimo ar bankroto byla, nėra inicijuotos ar pradėtos likvidavimo procedūros, jų turtas nėra valdomas teismo ar nemokumo administratoriaus, jų veikla nėra sustabdyta;
5) atitinka finansinio pajėgumo kriterijus, nustatytus Vyriausybės ar jos įgaliotos įstaigos, institucijos ar organizacijos nustatyta tvarka;
7) jų vidutinės metinės pajamos iš visų veiklų per pastaruosius 3 finansinius metus iki Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjo registracijos prašymo pateikimo dienos yra ne mažesnės kaip 0,7 koeficiento nuo juridiniam asmeniui reikalingų investicijų Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugai teikti;
8) yra parengę visuotinį rizikos valdymo planą, kuris atitinka standartą ISO 31000:2018 „Rizikos valdymas“ arba lygiavertį standartą ir kuriame nurodomos rizikų, susijusių su elektroninių rinkliavų, taip pat Europos elektroninės kelių rinkliavos rinkimu, įvertinimo ir mažinimo priemonės;
9) taiko informacijos (duomenų) saugumo valdymo politiką, užtikrindamas atitiktį 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentui (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui);
10) turi informacijos saugumo valdymo sistemos sertifikatą pagal standarto ISO/IEC 27001 „Informacinės technologijos. Saugumo metodai. Informacijos saugumo valdymo sistemos. Reikalavimai“ arba lygiaverčio standarto reikalavimus;
11) turi aplinkos apsaugos vadybos sistemos sertifikatą pagal standartą LST EN ISO 14001 „Aplinkos apsaugos vadybos sistemos. Reikalavimai ir naudojimo gairės“ arba pagal 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1221/2009 dėl organizacijų savanoriško Bendrijos aplinkosaugos vadybos ir audito sistemos (EMAS) taikymo, panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 761/2001 ir Komisijos sprendimus 2001/681/EB bei 2006/193/EB ar kitus lygiaverčius aplinkos apsaugos vadybos standartus;
12) turi darbuotojų sveikatos ir saugos vadybos sertifikatą pagal standartą ISO 45001 „Darbuotojų sveikatos ir saugos vadybos sistemos. Reikalavimai ir taikymo nurodymai“ ar lygiaverčius standartus;
13) atitinka 2022 m. balandžio 8 d. Tarybos reglamento (ES) 2022/576, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 833/2014 dėl ribojamųjų priemonių atsižvelgiant į Rusijos veiksmus, kuriais destabilizuojama padėtis Ukrainoje, 5k straipsnyje nustatytus reikalavimus;
14) dėl juridinių asmenų ir asmenų, paskirtų vadovauti šiems juridiniams asmenims, per pastaruosius 5 metus nėra priimtas ir įsiteisėjęs teismo nuosprendis už dalyvavimą nusikalstamame susivienijime, jo organizavimą ar vadovavimą jam; kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą; sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą apskaitos tvarkymą ar piktnaudžiavimą, kai šiomis nusikalstamomis veikomis kėsinamasi į Europos Sąjungos finansinius interesus, kaip apibrėžta Konvencijos dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos, parengtos vadovaujantis Europos Sąjungos sutarties K.3 straipsniu, 1 straipsnyje; nusikalstamą bankrotą; teroristinį ar su teroristine veikla susijusį nusikaltimą; nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimą; prekybą žmonėmis, vaiko pirkimą arba pardavimą;
15) yra nepriekaištingos reputacijos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo 120 straipsnio nuostatomis;
16) nėra padarę rimto profesinio pažeidimo, dėl kurio būtų abejojama juridinio asmens sąžiningumu:
a) nėra padarę finansinės atskaitomybės ir audito teisės aktų pažeidimo arba nuo tokio pažeidimo padarymo dienos praėjo daugiau kaip vieni metai;
b) atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalyje;
17) jie patys ir jų paslaugų subteikėjai ar partneriai nėra subjektai, dėl kurių įgyvendinamos tarptautinės sankcijos, atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos įstatymai numato tiesioginį draudimą sudaryti sandorius, kurių vykdymas prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms. Juridiniai asmenys nėra registruoti, neturi filialo, sandorių, veiklos valstybėje, kuriai taikomos tarptautinės sankcijos, ar neplanuoja veiklos su valstybe, kuriai taikomos tarptautinės sankcijos, neturi santykių su jokiu fiziniu ar juridiniu asmeniu, registruotu, turinčiu nuolatinę buveinę ar filialą valstybėje, kuriai taikomos tarptautinės sankcijos. Juridiniai asmenys užtikrina, kad Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugai teikti naudojamos paslaugos arba prekės nėra ir nebus įsigyjamos iš teritorijų ir (ar) asmenų arba įmonių, kurioms taikomos tarptautinės sankcijos;
18) nedalyvauja Konkurencijos įstatymo 5 straipsnyje nurodytuose draudžiamuose susitarimuose ir susitarimuose, pažeidžiančiuose šiame įstatyme nurodytus principus;
2. Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinėje sistemoje įregistruoti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai:
1) per 36 mėnesius po jų įregistravimo dienos turi sudaryti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikimo sutartis, apimančias visas Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijas, esančias bent keturių Europos Sąjungos valstybių narių teritorijose; šie Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai turi sudaryti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikimo sutartis, apimančias visas Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijas tam tikroje Europos Sąjungos valstybėje narėje, per 24 mėnesius nuo pirmosios sutarties, apimančios vieną ar kelias Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijas, sudarymo toje Europos Sąjungos valstybėje narėje dienos;
2) turi visada išlaikyti visų Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų, kuriose veikia jų sudarytos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikimo sutartys, aprėptį. Jeigu Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas negali išlaikyti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijos aprėpties dėl nuo paskirtojo kelių rinkliavos rinkėjo veiksmų priklausančių priežasčių, jis turi nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 dienas nuo priežasčių išnykimo atkurti tam tikros Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijos aprėptį;
3) interneto svetainėje turi skelbti informaciją apie Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų aprėptį ir visus su tuo susijusius pakeitimus, taip pat per vieną mėnesį nuo Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjo registracijos dienos turi paskelbti bet kokio jų paslaugų teikimo kitose papildomose Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijose planus, taip pat kasmet skelbti atnaujintus planus;
4) turi viešai skelbti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjų atžvilgiu taikomą sutarčių sudarymo politiką;
5) turi pateikti paskirtajam kelių rinkliavos rinkėjui informaciją, reikalingą šiam kelių rinkliavos rinkėjui siekiant apskaičiuoti ir taikyti kelių rinkliavą už Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjų transporto priemones, ir pateikti visą informaciją, būtiną tam, kad paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas galėtų patikrinti, kaip Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai apskaičiuoja Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjų transporto priemonėms taikomą kelių rinkliavą;
3. Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinėje sistemoje įregistruoti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai, norintys teikti šią paslaugą Lietuvos Respublikos teritorijoje, turi suderinti elektronines sąsajas ir sąveikas susisiekimo ministro nustatyta tvarka ir sudaryti sutartį su paskirtuoju kelių rinkliavos rinkėju.
4. Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinėje sistemoje įregistruoti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai ir Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje paslaugas teikiantys Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai turi teikti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugas Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjams naudojant transporto priemonėje montuojamą įrangą.
5. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai, teikiantys šią paslaugą Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje:
1) turi tvarkyti pripažintos negaliojančia transporto priemonėje montuojamos įrangos, įtrauktos į jų Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikimo sutartis su Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjais, sąrašus; tokie sąrašai turi būti tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) reikalavimų;
2) turi bendradarbiauti su paskirtuoju kelių rinkliavos rinkėju siekdami nustatyti įtariamus pažeidėjus. Jeigu įtariama, kad kelių rinkliava nėra sumokėta, paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas iš Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjo gali gauti duomenis apie transporto priemonę, susijusią su šiuo įtariamu kelių rinkliavos nesumokėjimu, ir duomenis apie tos transporto priemonės savininką ar valdytoją, kuris yra šio Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjo klientas. Šiuos duomenis Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas turi pateikti nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.
6. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo dėl informacijos pateikimo gavimo dienos turi pateikti už Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritoriją atsakingam paskirtajam kelių rinkliavos rinkėjui prašomą informaciją ir duomenis, susijusius su visomis Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjo klientams nuosavybės teise priklausančiomis ar jų valdomomis transporto priemonėmis, tam tikru laikotarpiu vairuotomis Lietuvos Respublikos Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje, už kurią yra atsakingas paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas, taip pat duomenis, susijusius su tų transporto priemonių savininkais ar valdytojais, su sąlyga, kad paskirtajam kelių rinkliavos rinkėjui reikia šių duomenų, kad įvykdytų savo pareigas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atžvilgiu.
7. Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinėje sistemoje įregistruotų Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjų atitikties šio straipsnio 1, 2, 4, 5 ir 6 dalyse nustatytiems reikalavimams vertinimas ir stebėsena vykdoma Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
8. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai išregistruojami iš Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinės sistemos, kai tenkinama viena iš šių sąlygų:
Papildyta straipsniu:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
7 straipsnis. Mokestis už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis
1. Transporto priemonių ar jų junginių, kurių techniniai parametrai viršija didžiausiuosius leidžiamus naudojantis keliais transporto priemonės ar jų junginio techninius parametrus, valdytojai moka mokestį už naudojimąsi valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės viešaisiais keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Mokesčio už naudojimąsi valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis mokėjimo, administravimo, priežiūros tvarką ir dydžius, neviršydama šio įstatymo 3 priede nustatytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė. Mokesčio už naudojimąsi vietinės reikšmės viešaisiais keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis dydį, neviršydamos šio įstatymo 3 priede nustatytų ribinių tarifų, ir mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato savivaldybių tarybos.
2. Mokestis nemokamas:
1) už Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos didžiagabarites ir (ar) sunkiasvores transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;
3. Naudojimosi valstybinės ir vietinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis teisinius pagrindus reglamentuoja Kelių įstatymas.
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIII-2242, 2019-06-13, paskelbta TAR 2019-06-27, i. k. 2019-10367
8 straipsnis. Kiti mokesčiai ir finansavimo šaltiniai
Pakeistas straipsnio pavadinimas:
Nr. XIV-865, 2021-12-23, paskelbta TAR 2021-12-30, i. k. 2021-27771
1. Mokesčio už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose dirbant įvairius darbus keliuose, kelių juostose ar jų apsaugos zonose, rengiant įvairius masinius (pvz., sporto ir kitus) renginius, kai ribojamas ar uždaromas eismas, tarifai nurodyti šio įstatymo 4 priede. Šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato susisiekimo ministras. Mokestis už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose nemokamas, kai darbai atliekami iš Programos finansavimo lėšų ir kai įrengiamos, rekonstruojamos ar taisomos (remontuojamos) melioracijos sistemos kelių apsaugos zonoje, jeigu nepažeidžiama kelio sankasa ir (ar) kiti kelio statiniai.
2. Programai finansuoti gali būti naudojamos fizinių, juridinių asmenų, kitų organizacijų, jų padalinių ir užsienio valstybių perduodamos tikslinės lėšos. Fizinių, juridinių asmenų, kitų organizacijų, jų padalinių ir užsienio valstybių tikslinių lėšų perdavimo, administravimo, naudojimo ir priežiūros tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.
3. Programai finansuoti skiriamos lėšos iš sumokėtų ar išieškotų baudų už nustatyto greičio viršijimą, užfiksuotą stacionariąja Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga, įrengta valstybinės reikšmės keliuose. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustato šių lėšų mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką.
4. Asmenys, kurie naudojasi valstybinės reikšmės keliuose šių kelių valdytojo teisėtu pagrindu valdomomis elektromobilių įkrovimo stotelėmis, už suteiktas elektromobilių įkrovimo paslaugas atsiskaito su valstybinės reikšmės kelių valdytoju. Elektromobilių įkrovimo paslaugos kainos dydžio apskaičiavimo metodiką nustato susisiekimo ministras.
Papildyta straipsnio dalimi:
Nr. XIV-2037, 2023-06-08, paskelbta TAR 2023-06-22, i. k. 2023-12399
9 straipsnis. Programos finansavimo lėšų naudojimas
1. Programos finansavimo lėšos naudojamos valstybinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, tai yra:
2) keliams, tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, gamybiniams ir buitiniams kelio statiniams, pralaidoms projektuoti, projektų ekspertizėms atlikti, kelių priežiūros ir tinklo plėtros programoms rengti, mokslo tiriamiesiems darbams, susijusiems su kelių tinklo plėtra ir užtikrinimu, kad šis tinklas veiktų, vykdyti;
4) tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, gamybiniams ir buitiniams kelio statiniams apskaityti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), inventorizuoti ir prižiūrėti;
5) kelių tiesimo, taisymo (remonto) ir priežiūros darbų techninei kontrolei, kelių, tiltų, viadukų, estakadų ir tunelių specialiesiems tyrimams, laboratoriniams darbams, kelio statinių statybos techninei priežiūrai, saugos ir paskirties valstybinei priežiūrai atlikti;
7) dviračių ir pėsčiųjų takams projektuoti, įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
8) poilsio aikštelėms, maršrutinio transporto sustojimo vietoms, paviljonams, pavėsinėms, tualetams ir kitiems prie kelio esantiems techniniams įrenginiams, oro sąlygų keliuose stebėjimo, transporto eismo apskaitos ir valdymo sistemoms ir kitiems kelio statiniams plėtoti;
12) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų keliams tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir saugaus eismo priemonėms įgyvendinti, daliai padengti vykdant Europos Sąjungos paramos lėšomis bendrai finansuojamus projektus;
13) Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos įgaliotos viešosios įstaigos Transporto kompetencijų agentūros funkcijoms, nurodytoms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 12 dalyje, atlikti, valstybinės reikšmės kelių naudojimo priežiūrai vykdyti;
Straipsnio punkto pakeitimai:
Nr. XIV-2037, 2023-06-08, paskelbta TAR 2023-06-22, i. k. 2023-12399
14) tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms ir apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;
15) bendradarbiavimui su užsienio valstybėmis kelių tinklo plėtros ir užtikrinimo, kad šis tinklas veiktų, klausimais finansuoti;
16) teisės aktams ir normatyviniams dokumentams, susijusiems su kelių tinklo plėtra ir užtikrinimu, kad šis tinklas veiktų, rengti;
18) institucijų ir įstaigų, atsakingų už valstybinės reikšmės kelius, išlaikymo išlaidoms ir akcinės bendrovės Lietuvos automobilių kelių direkcijos išlaidoms, patiriamoms vykdant įstatymais priskirtas valstybines funkcijas, apmokėti;
Straipsnio punkto pakeitimai:
Nr. XIV-663, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-12-02, i. k. 2021-25029
19) institucijų ir įstaigų, atsakingų už valstybinės reikšmės kelius, ir akcinės bendrovės Lietuvos automobilių kelių direkcijos paskoloms, skirtoms tiesioginėms funkcijoms atlikti, grąžinti ir palūkanoms mokėti;
Straipsnio punkto pakeitimai:
Nr. XIV-663, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-12-02, i. k. 2021-25029
20) mokesčiams už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, už eismo ribojimą administruoti ir jų surinkimo priežiūrai atlikti;
Straipsnio punkto pakeitimai:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
22) saugaus eismo keliuose programoms ir jų priemonėms įgyvendinti (tarp jų keliuose įrengtai stacionariajai Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įrangai prižiūrėti, gaunamai informacijai apdoroti ir kitoms saugaus eismo programoms įgyvendinti, naudojant lėšas iš sumokėtų ar išieškotų baudų už stacionariąja Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga užfiksuotus administracinius nusižengimus);
23) viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) veiklai, susijusiai su Programos lėšų, skiriamų valstybinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, priežiūra, užtikrinti;
24) Lietuvos transporto saugos administracijos veiklai, apimančiai eismo dalyvių švietimą eismo saugumo srityje, viešojo transporto informacijai apdoroti, viešojo transporto kelionių duomenų ir transporto įvykių informacinėms sistemoms palaikyti ir tobulinti;
Straipsnio punkto pakeitimai:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
25) Policijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos gaunamai informacijai apdoroti, organizacinėms ir eksploatacinėms išlaidoms padengti, saugaus eismo programoms ir jų priemonėms įgyvendinti;
26) Informatikos ir ryšių departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos informacijai apdoroti ir Administracinių nusižengimų registrui palaikyti ir tobulinti;
27) akcinės bendrovės „Kelių priežiūra“ atliekamai valstybinės reikšmės kelių tinklo priežiūrai;
Papildyta straipsnio punktu:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
28) kitoms kelių srities reikmėms finansuoti.
Straipsnio punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
2. Programos finansavimo lėšos naudojamos savivaldybių ar viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra savivaldybė, savivaldybių įmonių valdomam vietinės reikšmės kelių tinklui plėsti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų, tai yra:
2) kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;
3) tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
4) apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
5) kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
7) kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
8) institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;
9) tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;
10) Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose;
11) viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;
12) želdinių gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengimui saugaus eismo tikslais ir priežiūrai finansuoti;
13) darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; transporto priemonių stovėjimo aikštelėms ir (ar) automobilių saugykloms kurortuose ir kurortinėse teritorijose įrengti; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.)) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
Straipsnio punkto pakeitimai:
Nr. XIV-2227, 2023-11-09, paskelbta TAR 2023-11-21, i. k. 2023-22372
14) inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;
15) įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;
3. Vyriausybė nustato Programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką. Programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką įgyvendina akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija. Programos finansavimo lėšų naudojimo šio straipsnio 1 dalyje nurodytoms kelių reikmėms tinkamumą tikrina CPVA. Šio įstatymo įgyvendinimą prižiūri Susisiekimo ministerija.
Straipsnio dalies pakeitimai:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
Nr. XIV-1674, 2022-12-13, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27265
4. Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal per vieną mėnesį nuo valstybės biudžeto patvirtinimo Vyriausybės patvirtintą 3 metų Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatą, kuri rengiama vadovaujantis Susisiekimo ministerijos strateginiu veiklos planu. Iki 3 metų Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatos laikotarpio pirmųjų metų pabaigos akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija ir savivaldybių institucijos gali pasirašyti sutarčių dėl antraisiais ir trečiaisiais metais planuojamo šio straipsnio 1 ir 2 dalyse numatytų veiklų finansavimo ne didesnei kaip 80 procentų atitinkamų metų Programos finansavimo lėšų sumai. 3 metų Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmata sudaroma ir vykdoma Vyriausybės nustatyta tvarka.
Straipsnio dalies pakeitimai:
Nr. XIV-663, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-12-02, i. k. 2021-25029
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
5. Trejų metų Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatoje šio straipsnio 1 dalyje nustatytoms veikloms numatoma 67 procentai Programos finansavimo lėšų.
6. 3 metų Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatoje šio straipsnio 2 dalyje nustatytoms veikloms, taip pat skoloms (jeigu jų yra) sumokėti ir išlaidoms kompensuoti, kai deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos už praėjusiais finansiniais metais atliktus darbus ir suteiktas paslaugas, kurių vertė neviršijo praėjusiais finansiniais metais planuotų asignavimų, numatoma 33 procentai Programos finansavimo lėšų, iš kurių iki 9 procentų Vyriausybės nustatyta tvarka paskirstoma atrinktiems valstybei svarbiems vietinės reikšmės kelių objektams finansuoti, likusi dalis, ne mažiau kaip 91 procentas, akcinės bendrovės Lietuvos automobilių kelių direkcijos paskirstoma taip:
Straipsnio dalies pakeitimai:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
1) vietinės reikšmės keliams Birštono, Druskininkų, Palangos miesto ir Neringos savivaldybėse – 2 procentai, iš kurių 50 procentų šioms savivaldybėms paskirstoma po lygiai ir 50 procentų – pagal per paskutinius 12 mėnesių suteiktų nakvynių apgyvendinimo įstaigose skaičių (vadovaujamasi Lietuvos statistikos departamento duomenimis, skelbiamais einamųjų biudžetinių metų vasario 1 d.); lėšos paskirstomos toms savivaldybėms, kurių savivaldybių tarybos, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymu, patvirtino savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos tarifą (tarifus);
TAR pastaba. 9 straipsnio 6 dalies 1 punktas įsigalioja 2022-03-01.
2) savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams – 98 procentai, iš kurių miestų savivaldybių vietinės reikšmės keliams – 35 procentai, kitų savivaldybių vietinės reikšmės keliams – 65 procentai. Šios lėšos savivaldybėms paskirstomos pagal nuolatinių gyventojų skaičių (vadovaujamasi Lietuvos statistikos departamento duomenimis, skelbiamais einamųjų biudžetinių metų vasario 1 d.) – 50 procentų ir pagal motorizuoto eismo kelių ilgį, nurodytą savivaldybių tarybų iki einamųjų biudžetinių metų sausio 1 d. patvirtintuose kelių sąrašuose, kuriuose taip pat nurodomas kelio numeris ir kelio pavadinimas, – 50 procentų. Nuo 2025 metų Programos finansavimo lėšos savivaldybėms paskirstomos pagal nuolatinių gyventojų skaičių (vadovaujamasi Lietuvos statistikos departamento duomenimis, skelbiamais einamųjų biudžetinių metų vasario 1 d.) – 50 procentų ir pagal Nekilnojamojo turto registre iki einamųjų biudžetinių metų sausio 1 d. įregistruotų motorizuoto eismo kelių ilgį – 50 procentų.
7. Ne mažiau kaip 50 procentų Programos finansavimo lėšų, skirtų savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti; ne mažiau kaip 10 procentų Programos finansavimo lėšų, skirtų savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.
8. Savivaldybių institucijos Programos finansavimo lėšas paskirsto vadovaudamosi savivaldybių tarybų nustatyta tvarka, pagal kurią turi būti sudaromos viešai skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje ir nuolat atnaujinamos vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinės eilės. Vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinės eilės sudaromos ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui.
TAR pastaba. 9 straipsnio 8 dalis įsigalioja 2022-03-01.
9. Vyriausybės nustatyta tvarka Programos finansavimo lėšos taip pat naudojamos perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos bilieto kainai kompensuoti:
1) neįgaliųjų ir jų nuosavybės ar kitokiu teisėtu pagrindu valdomų automobilių, kuriuos jie vairuoja arba kuriais jie važiuoja;
2) tarnybos reikalais vykstančių greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, civilinės saugos, kelių priežiūros, uosto saugos tarnybų, prokuratūros, muitinės pareigūnų, Lietuvos kariuomenėje tarnaujančių karių, valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų ir šiame punkte nurodytų institucijų ir tarnybų transporto priemonių;
3) Klaipėdos miesto savivaldybės tarnybinių transporto priemonių, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atliekančių tarnybines funkcijas ir dirbančių darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje;
4) tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusų, dviračių, autocisternų, kuriomis vežami degalai į Kuršių neriją, ir transporto priemonių, kuriomis gabenamas biokuras į Kuršių neriją;
Straipsnio punkto pakeitimai:
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
5) juridinių asmenų, turinčių Kuršių nerijoje registruotą buveinę, transporto priemonių ir darbuotojų;
6) Klaipėdos miesto savivaldybės įmonių ir įstaigų transporto priemonių ir darbuotojų, dirbančių darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje;
7) Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų ir jų transporto priemonių;
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIV-865, 2021-12-23, paskelbta TAR 2021-12-30, i. k. 2021-27771
91 straipsnis. CPVA funkcijos
CPVA, vykdydama Programos finansavimo lėšų naudojimo šio įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje nurodytoms kelių reikmėms priežiūrą, atlieka šias funkcijas:
Straipsnio pakeitimai:
Nr. XIV-1674, 2022-12-13, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27265
10 straipsnis. Programos finansavimo garantijos
1. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme nustatytais programų finansavimo principais, planuojamos valstybės biudžete.
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir
plėtros programos
finansavimo įstatymo
1 priedas
MOKESČIO UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTAS KROVININES TRANSPORTO PRIEMONES RIBINIAI TARIFAI
Transporto priemonių valdytojų kasmetinio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai:
Eil. Nr. |
Transporto priemonės kategorija ir klasė, didžiausioji leidžiamoji masė*** |
Ribiniai tarifai, eurais |
|
1. |
N2 ir N3 klasių krovininiai automobiliai, O4 klasės krovininių automobilių priekabos ir puspriekabės |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
86–179 |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
127–254 |
||
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
127–301 |
||
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
286–573 |
||
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
237–474 |
||
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
376–753 |
||
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
376–753 |
||
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
558–1 120 |
||
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
535–1 071 |
||
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
735–1 471 |
||
2. |
Krovininių transporto priemonių junginys – N3O4, susidedantis iš dviašio vilkiko ir triašės puspriekabės, kuriuo, vykdant kombinuotą vežimą, vežami vienas arba keli kombinuoto vežimo vienetai (puspriekabės, nuimamieji kėbulai ir konteineriai, kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip 45 pėdos) |
nuo 40 t (įskaitytinai) iki 42 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
654–1 222 |
nuo 40 t (įskaitytinai) iki 42 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
967–1 778 |
||
3. |
Krovininių transporto priemonių junginys – N3O4, susidedantis iš triašio vilkiko ir dviašės ar triašės puspriekabės, kuriuo, vykdant kombinuotą vežimą, vežami vienas arba keli kombinuoto vežimo vienetai (puspriekabės, nuimamieji kėbulai ir konteineriai, kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip 45 pėdos) |
nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t didžiausiosios leidžiamosios masės*
|
654–1 309
|
nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
967–1 937 |
* Kai ašis (ašys) su pneumatine pakaba.
** Kai yra kita ašies (ašių) pakabų sistema.
*** Didžiausioji leidžiama naudojantis keliais transporto priemonės ar jų junginio masė pagal Kelių įstatymą arba didžiausioji leidžiamoji masė pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą (taikoma ta, kuri yra mažesnė).
Priedo pakeitimai:
Nr. XII-1310, 2014-11-06, paskelbta TAR 2014-11-18, i. k. 2014-17042
Nr. XII-2347, 2016-05-12, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13914
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros programos
finansavimo įstatymo
2 priedas
KELIŲ RINKLIAVOS RIBINIAI TARIFAI
Eil. Nr. |
Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė, didžiausioji leidžiamoji masė |
Ribiniai tarifai už nuvažiuotą kilometrą, eurais |
||
1.
|
Autobusai |
M2 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimąsias vietas keleiviams ir vieną sėdimąją vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t |
0,035–0,07 |
M3 A B nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimąsias vietas keleiviams ir vieną sėdimąją vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t |
0,035–0,07 |
||
M3 I–III nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neįskaitant vairuotojo |
0,035–0,07 |
||
2.
|
Krovininės transporto priemonės |
N1 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
iki 3,5 t (įskaitytinai) |
0,035–0,07 |
N2 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai) |
0,05–0,10 |
||
N3 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės |
0,08–0,16 |
Pastaba. Didžiausioji leidžiamoji masė nurodyta pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.
–––––––––––––––––––––––
Priedo pakeitimai:
Nr. XII-1310, 2014-11-06, paskelbta TAR 2014-11-18, i. k. 2014-17042
Nr. XIV-2037, 2023-06-08, paskelbta TAR 2023-06-22, i. k. 2023-12399
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir
plėtros programos
finansavimo įstatymo
3 priedas
MOKESČIŲ UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS RIBINIAI TARIFAI
I SKYRIUS
MOKESČIŲ UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS VAŽIUOJANT DIDŽIAGABARITĖMIS MOTORINĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS, KURIŲ MATMENYS SU KROVINIU AR BE JO YRA DIDESNI UŽ DIDŽIAUSIUOSIUS LEIDŽIAMUS NAUDOJANTIS KELIAIS TRANSPORTO PRIEMONIŲ AR JŲ JUNGINIŲ MATMENIS, RIBINIAI TARIFAI
1. Mokesčio už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis motorinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kurių matmenys su kroviniu ar be jo yra didesni už didžiausiuosius leidžiamus naudojantis keliais transporto priemonių ar jų junginių matmenis (toliau – didžiausieji leidžiamieji matmenys), ribiniai tarifai:
Didžiausieji leidžiamieji matmenys viršyti, cm |
Ribiniai tarifai, eurais |
||||||
aukščio |
pločio |
ilgio |
vienkar-tiniai, 10 km |
mėnesio |
metų |
||
savival-dybės teritori-joje |
šalies terito-rijoje |
savivaldybės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||||
– |
10–20 |
– |
1,4–1,7 |
67–81 |
168–185 |
337–405 |
844–929 |
11–30 |
21–60 |
101–300 |
1,7–2,0 |
82–94 |
206–236 |
412–473 |
1 031–1 183 |
31–50 |
61–100 |
301–500 |
2,0–2,1 |
95–101 |
239–253 |
480–506 |
1 199–1 267 |
– |
101–145* |
501–750* |
2,3–2,4 |
– |
– |
– |
– |
* Automagistralėse ir I kategorijos valstybinės reikšmės keliuose su skiriamąja juosta.
Punkto pakeitimai:
Nr. XIII-2242, 2019-06-13, paskelbta TAR 2019-06-27, i. k. 2019-10367
2. Jeigu didžiagabaritės motorinės transporto priemonės ar jų junginio matmenys su kroviniu ar be jo viršija didžiausiuosius leidžiamus naudojantis keliais transporto priemonių ar jų junginių matmenis daugiau, negu nurodyta šio priedo 1 punkto lentelėje, didžiagabaritė motorinė transporto priemonė ar jų junginys tampa ypač pavojingi saugiam eismui. Tokioms didžiagabaritėms motorinėms transporto priemonėms ar jų junginiams taikomas vienkartinis tarifas, kuris apskaičiuojamas taip: prie didžiausiojo ribinio tarifo už atitinkamo didžiausiojo leidžiamojo matmens viršijimą pridedamas papildomas 0,28 euro mokestis už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m ir dauginama iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jeigu viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant mokesčius už atskirų didžiausiųjų leidžiamųjų matmenų viršijimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. XIII-2242, 2019-06-13, paskelbta TAR 2019-06-27, i. k. 2019-10367
II SKYRIUS
MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS VAŽIUOJANT SUNKIASVORĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS, KURIŲ AŠIES (AŠIŲ) APKROVA SU KROVINIU AR BE JO YRA DIDESNĖ UŽ DIDŽIAUSIĄJĄ LEIDŽIAMĄ NAUDOJANTIS KELIAIS TRANSPORTO PRIEMONIŲ AR JŲ JUNGINIŲ AŠIES (AŠIŲ) APKROVĄ, RIBINIAI TARIFAI
3. Mokesčio už naudojimąsi keliais sunkiasvorėmis motorinėmis transporto priemonėmis, kurių ašies (ašių) apkrova su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamą naudojantis keliais transporto priemonių ar jų junginių ašies (ašių) apkrovą (toliau – didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova), ribiniai tarifai:
Didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova viršyta, t |
Ribiniai tarifai, eurais |
||
vienkartiniai, 10 km |
mėnesio |
||
savivaldybės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||
0,6–1,0 |
0,69–0,97 |
48–68 |
121–170 |
1,1–1,5 |
1,39–1,52 |
97–107 |
243–267 |
1,6–2,0 |
1,94–2,22 |
136–155 |
340–389 |
2,1–3,0 |
3,47–3,85 |
243–269 |
608–675 |
3,1–4,0 |
5,56–6,25 |
389–437 |
973–1 094 |
4,1–5,0 |
7,64–9,03 |
– |
– |
5,1–6,0 |
9,73–11,12 |
– |
– |
6,1–7,0 |
11,81–13,20 |
– |
– |
7,1–8,0 įskaitytinai |
13,90–15,98 |
– |
– |
4. Mokestis nustatomas sumuojant mokesčius už kiekvienos ašies (ašių) didžiausiosios leidžiamosios ašies (ašių) apkrovos viršijimą. Jeigu sunkiasvorės motorinės transporto priemonės ar jų junginio ašies (ašių) apkrova su kroviniu ar be jo viršija 8 t, tokioms sunkiasvorėms motorinėms transporto priemonėms ar jų junginiams taikomas vienkartinis tarifas, kuris apskaičiuojamas taip: prie didžiausiojo ribinio tarifo pridedamas papildomas 2 eurų mokestis už kiekvieną ašies (ašių) apkrovos viršijimą 1 t.
Punkto pakeitimai:
Nr. XIV-865, 2021-12-23, paskelbta TAR 2021-12-30, i. k. 2021-27771
5. Mokesčio už naudojimąsi keliais važiuojant sunkiasvoriais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis ar jų junginiais, kurių ašies (ašių) apkrova su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją ašies (ašių) apkrovą, ribiniai tarifai:
Didžiausioji leidžiamoji ašies (ašių) apkrova viršyta, t |
Ribiniai tarifai, eurais |
||
vienkartiniai, 10 km |
mėnesio |
||
savivaldybės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||
0,6–1,0 |
0,23–0,32 |
16–22 |
40–56 |
1,1–1,5 |
0,46–0,51 |
32–35 |
81–89 |
1,6–2,0 |
0,64–0,74 |
45–51 |
113–129 |
2,1–3,0 |
1,15–1,28 |
81–90 |
202–225 |
3,1–4,0 |
1,85–2,08 |
129–145 |
324–364 |
4,1–5,0 |
2,54–3,01 |
– |
– |
5,1–6,0 |
3,24–3,70 |
– |
– |
6,1–7,0 |
3,93–4,40 |
– |
– |
7,1–8,0 įskaitytinai |
4,63–5,32 |
– |
– |
6. Mokestis nustatomas sumuojant mokesčius už kiekvienos ašies didžiausiosios leidžiamosios ašies (ašių) apkrovos viršijimą.
III SKYRIUS
MOKESČIO UŽ NAUDOJIMĄSI KELIAIS VAŽIUOJANT SUNKIASVORĖMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS, KURIŲ MASĖ SU KROVINIU AR BE JO YRA DIDESNĖ UŽ DIDŽIAUSIĄJĄ LEIDŽIAMĄ NAUDOJANTIS KELIAIS TRANSPORTO PRIEMONĖS AR JŲ JUNGINIŲ MASĘ, RIBINIAI TARIFAI
8. Mokesčio už naudojimąsi keliais važiuojant sunkiasvorėmis motorinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kurių masė su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamą naudojantis keliais transporto priemonės ar jų junginių masę ir yra didesnė kaip 40 t, o vežant vieną arba kelis kombinuoto vežimo vienetus (puspriekabes, nuimamuosius kėbulus ir konteinerius, kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip 45 pėdos) magistraliniais keliais ir kitais keliais 50 km spinduliu nuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, oro uostų, geležinkelio ir vidaus vandenų stočių teritorijų, kuriose iškraunami ir (arba) pakraunami kombinuoto vežimo vienetai, – 44 t (toliau – didžiausioji leidžiamoji masė), ribiniai tarifai:
Didžiausioji leidžiamoji masė viršyta, t |
Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną, |
Mėnesio ribiniai tarifai*, |
Metų ribiniai tarifai*, |
1,0–20,0 |
1,01–1,30 |
115–173 |
920–1 384 |
21,0–40,0 |
1,30–1,44 |
– |
– |
> 40 |
1,59–1,88 |
– |
– |
* Taikoma šešių ar daugiau ašių transporto priemonėms, kurias sudaro motorinė transporto priemonė ir priekaba (puspriekabė), kurių ne mažiau kaip penkių ašių ratai yra suporinti, ašies (ašių) apkrova yra ne didesnė už didžiausiąją leidžiamąją ašies (ašių) apkrovą ir masė yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją masę, tačiau ne didesnė kaip 48 t.
Punkto pakeitimai:
Nr. XII-2347, 2016-05-12, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13914
Nr. XIII-2242, 2019-06-13, paskelbta TAR 2019-06-27, i. k. 2019-10367
9. Mokesčio už naudojimąsi keliais važiuojant sunkiasvoriais traktoriais ir savaeigėmis mašinomis ar jų junginiais, kurių masė su kroviniu ar be jo yra didesnė už didžiausiąją leidžiamąją masę, ribiniai tarifai:
Didžiausioji leidžiamoji masė viršyta, t |
Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną, |
1,0–20,0 |
0,14–0,19 |
21,0–40,0 |
0,19–0,28 |
> 40 |
0,28–0,41 |
Priedo pakeitimai:
Nr. XII-1310, 2014-11-06, paskelbta TAR 2014-11-18, i. k. 2014-17042
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
4 priedas
Mokesčio už eismo ribojimą tarifai
1. Mokesčio už eismo ribojimą tarifai:
Eil. Nr. |
Eismo ribojimo priežastys |
Tarifai, eurais |
|
||
Valstybinės reikšmės keliai |
|
||||
magistra-liniai |
krašto |
rajoniniai |
|
||
1.1. |
Įvairūs darbai kelio juostoje su važiuojamosios dalies asfalto (cemento) danga iki 3 parų imtinai, kai nepažeidžiama kelio važiuojamoji dalis |
80 |
58 |
37 |
|
1.2. |
Įvairūs darbai kelio juostoje su važiuojamosios dalies žvyro danga iki 3 parų imtinai, kai nepažeidžiama kelio važiuojamoji dalis |
– |
5 |
2 |
|
1.3. |
Įvairūs darbai kelio važiuojamojoje dalyje iki 3 parų imtinai, kai pažeidžiama asfalto (cemento) danga ir kai kelias visai uždaromas, o transporto priemonių eismas nukreipiamas kitais keliais arba įrengiama uždarytos vietos apylanka |
1 013 |
738 |
463 |
|
1.4. |
Įvairūs darbai kelio važiuojamojoje dalyje iki 3 parų imtinai, kai pažeidžiama žvyro danga ir kai kelias visai uždaromas, o transporto priemonių eismas nukreipiamas kitais keliais arba įrengiama uždarytos vietos apylanka |
– |
75 |
75 |
|
1.5. |
Įvairūs darbai kelio važiuojamojoje dalyje iki 3 parų imtinai, kai pažeidžiama asfalto (cemento) danga ir kai kelias iš dalies uždaromas (ribojamas greitis) |
253 |
184 |
115 |
|
1.6. |
Įvairūs darbai kelio važiuojamojoje dalyje iki 3 parų imtinai, kai pažeidžiama žvyro danga ir kai kelias iš dalies uždaromas (ribojamas greitis) |
– |
23 |
23 |
|
1.7. |
Inžinerinių komunikacijų klojimas, medžiagų ar įrenginių sandėliavimas kelio juostoje, išskyrus kelio važiuojamąją dalį (1 parai 1 km kelio ar 1 parai 1 vieta) |
28 |
14 |
7 |
|
1.8. |
Visiškas kelio uždarymas, eismo nukreipimas apylanka kitais keliais (1 parai 1 km apylankos) |
– |
2 |
5 |
|
1.9. |
Įvairūs masiniai, sporto renginiai ir kiti atvejai, kai kelias uždaromas: 1 parai 1 km kelio arba 1 parai 1 vieta; 1 valandai 1 km kelio arba 1 valandai 1 vieta |
290 17 |
174 8 |
35 2 |
|
1.10. |
Įvairūs masiniai, sporto renginiai ir kiti atvejai, kai apribojamas transporto priemonių eismas: 1 parai 1 km kelio; 1 valandai 1 km kelio arba 1 valandai 1 vieta |
144 8 |
86 5 |
17 1 |
|
Punkto pakeitimai:
Nr. XII-1310, 2014-11-06, paskelbta TAR 2014-11-18, i. k. 2014-17042
2. Jeigu pratęsiama šio priedo 1 punkto 1.1–1.6 papunkčiuose nurodytų darbų trukmė, už kiekvienas kitas 3 paras mokestis už eismo ribojimą didinamas 5 procentais.
3. Jeigu šio priedo 1 punkte nurodytas eismo ribojimas nebaigiamas nurodytu laiku, už kiekvieną pradelstą dieną yra taikomas 3 kartus didesnis mokesčio tarifas.
4. Mokestis didinamas 2 kartus, kai eismas ribojamas kelių su keturiomis ir daugiau eismo juostų važiuojamojoje dalyje.
5. Mokestis didinamas 4 kartus, kai eismas ribojamas:
5.1. gyvenamosiose vietovėse valstybinės reikšmės kelio važiuojamojoje dalyje ir kai tie darbai susiję su kelio dangos ardymu nuo lapkričio 1 d. iki gegužės 1 d.;
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros programos
finansavimo įstatymo
5 priedas
ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI
1. 1996 m. liepos 25 d. Tarybos direktyva 96/53/EB, nustatanti tam tikrų Bendrijoje nacionaliniam ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausius leistinus matmenis ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausią leistiną masę, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/1242.
2. 1999 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 1999/62/EB dėl sunkiasvorių krovininių transporto priemonių apmokestinimo už naudojimąsi tam tikra infrastruktūra su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. vasario 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2022/362.
3. 2019 m. kovo 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2019/520 dėl elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo, kuria sudaromos palankesnės sąlygos tarpvalstybiniu lygmeniu keistis informacija apie kelių rinkliavų nesumokėjimo atvejus Sąjungoje.
Priedo pakeitimai:
Nr. XIV-2037, 2023-06-08, paskelbta TAR 2023-06-22, i. k. 2023-12399
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-682, 2001-12-21, Žin., 2001, Nr. 112-4089 (2001-12-30)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Nauja įstatymo redakcija
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2002 m. sausio 1 d.
2.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-840, 2002-04-09, Žin., 2002, Nr. 43-1605 (2002-04-26)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO IR 1 PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas taikomas apskaičiuojant atskaitymus į Programos finansavimo sąskaitą nuo 2002 metų balandžio mėnesio ir vėlesnių mėnesių pajamų.
3.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-1592, 2003-05-29, Žin., 2003, Nr. 59-2637 (2003-06-20)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2003 m. liepos 1 d.
4.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-1703, 2003-07-04, Žin., 2003, Nr. 69-3122 (2003-07-10)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
5.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-1776, 2003-10-14, Žin., 2003, Nr. 104-4646 (2003-11-05)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2004 m. sausio 1 d.
6.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-2139, 2004-04-15, Žin., 2004, Nr. 61-2188 (2004-04-27)
ĮMONIŲ IR ORGANIZACIJŲ NEKILNOJAMOJO TURTO MOKESČIO ĮSTATYMO, KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO, GARANTINIO FONDO ĮSTATYMO, RINKLIAVŲ ĮSTATYMO, MOKESČIŲ UŽ PRAMONINĖS NUOSAVYBĖS OBJEKTŲ REGISTRAVIMĄ ĮSTATYMO, MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO, KONSULINIO MOKESČIO ĮSTATYMO, LIETUVOS BANKO ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2004 m. gegužės 1 d.
7.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-2329, 2004-07-08, Žin., 2004, Nr. 116-4319 (2004-07-27)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas įsigalioja nuo 2005 m. sausio 1 d.
8.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-2386, 2004-07-15, Žin., 2004, Nr. 116-4333 (2004-07-27)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 8 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
9.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-2546, 2004-11-09, Žin., 2004, Nr. 171-6302 (2004-11-26)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Nauja įstatymo redakcija
Šis įstatymas įsigalioja nuo 2005 m. sausio 1 d.
Šio įstatymo 4 straipsnis ir įstatymo 1 priedėlis netenka galios nuo 2005 m. liepos 1 d. Atskaitymų nuo pajamų mokėtojai atskaitymus nuo 2005 m. birželio mėnesio pajamų turi sumokėti į Programos finansavimo sąskaitą „Kelių programa – atskaitymai nuo pajamų“ iki 2005 m. liepos 25 d., o atskaitymų į Programos finansavimo sąskaitą deklaraciją už 2005 m. sausio–birželio mėnesius privalo pateikti apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai iki 2005 m. rugsėjo 1 d.
10.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-693, 2006-06-15, Žin., 2006, Nr. 73-2761 (2006-06-30)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
11.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-725, 2006-06-22, Žin., 2006, Nr. 77-2969 (2006-07-14)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
12.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-884, 2006-11-09, Žin., 2006, Nr. 127-4820 (2006-11-25)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 5 PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
13.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-1177, 2007-06-07, Žin., 2007, Nr. 69-2724 (2007-06-23)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 2, 3, 4 IR 6 PRIEDĖLIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas įsigalioja nuo 2007 m. liepos 1 d.
14.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-1259, 2007-07-04, Žin., 2007, Nr. 81-3319 (2007-07-21)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
15.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-1402, 2007-12-20, Žin., 2007, Nr. 140-5761 (2007-12-29)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas įsigalioja 2009 m. sausio 1 d.
Šis įstatymas neteko galios nuo 2008-12-30.
Šio įstatymo negaliojimą nusako:
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XI-110, 2008-12-23, Žin., 2008, Nr. 149-6032 (2008-12-30)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMAS
16.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-1604, 2008-06-17, Žin., 2008, Nr. 75-2919 (2008-07-03)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 3 STRAIPSNIO, 3, 4 IR 6 PRIEDĖLIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas įsigalioja 2009 m. sausio 1 d.
17.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XI-109, 2008-12-23, Žin., 2008, Nr. 149-6031 (2008-12-30)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 3 IR 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas įsigalioja nuo 2009-01-01.
18.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XI-1292, 2011-03-22, Žin., 2011, Nr. 40-1916 (2011-04-05)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 2, 3, 7, 9 IR 10 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2012 m. sausio 1 d.
19.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XI-2197, 2012-06-30, Žin., 2012, Nr. 80-4147 (2012-07-10)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 2, 6 STRAIPSNIŲ IR 4 PRIEDĖLIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 5 straipsnį, įsigalioja 2013 m. sausio 1 d.
20.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XII-363, 2013-06-13, Žin., 2013, Nr. 68-3404 (2013-06-28)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 4 PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas įsigalioja nuo 2014-01-01.
21.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XII-696, 2013-12-17, Žin., 2013, Nr. 140-7070 (2013-12-30)
LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šio įstatymo 1 straipsnio 1 dalis įsigalioja 2014 m. sausio 1 d.
Pakeitimas:
21.1.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XII-1081, 2014-07-17, paskelbta TAR 2014-07-23, i. k. 2014-10450
LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XII-696 1 IR 2 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS
22.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XII-898, 2014-05-15, paskelbta TAR 2014-05-27, i. k. 2014-05729
LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-2032 PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Nauja įstatymo redakcija
Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 3 dalį ir šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 4 straipsnį, įsigalioja 2014 m. lapkričio 1 d.
Šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 4 straipsnis įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XII-1310, 2014-11-06, paskelbta TAR 2014-11-18, i. k. 2014-17042
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 1, 2, 3 ir 4 priedų pakeitimo įstatymas
2.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XII-2315, 2016-04-14, paskelbta TAR 2016-04-18, i. k. 2016-09858
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymas
3.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XII-2347, 2016-05-12, paskelbta TAR 2016-05-24, i. k. 2016-13914
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 1, 3 ir 5 priedų pakeitimo įstatymas
4.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XII-2571, 2016-06-30, paskelbta TAR 2016-07-15, i. k. 2016-20663
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymas
5.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIII-320, 2017-04-27, paskelbta TAR 2017-05-05, i. k. 2017-07679
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymas
6.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIII-812, 2017-12-05, paskelbta TAR 2017-12-13, i. k. 2017-20006
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 1 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymas
7.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIII-2118, 2019-05-16, paskelbta TAR 2019-05-24, i. k. 2019-08302
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymas
8.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIII-2119, 2019-05-16, paskelbta TAR 2019-05-24, i. k. 2019-08303
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 6 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymas
9.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIII-2242, 2019-06-13, paskelbta TAR 2019-06-27, i. k. 2019-10367
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 3, 5, 6, 7, 9 straipsnių ir 3 priedo pakeitimo įstatymas
10.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIII-2120, 2019-05-16, paskelbta TAR 2019-05-24, i. k. 2019-08304
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 4 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymas
11.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIII-3088, 2020-06-23, paskelbta TAR 2020-06-25, i. k. 2020-13965
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 9-1 straipsniu įstatymas
12.
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas, Nutarimas
Nr. KT187-N15/2020, 2020-11-03, paskelbta TAR 2020-11-04, i. k. 2020-23045
Dėl Lietuvos Respublikos įstatymų, kuriais reguliuojamas tam tikrų programų, fondų arba institucijų finansavimas, nuostatų atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai
13.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIII-3420, 2020-11-10, paskelbta TAR 2020-11-18, i. k. 2020-24269
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 6, 9 straipsnių ir 2, 5 priedų pakeitimo ir įstatymo papildymo 6-1 straipsniu įstatymas
14.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-865, 2021-12-23, paskelbta TAR 2021-12-30, i. k. 2021-27771
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 8, 9 straipsnių, 3 priedo pakeitimo ir 3, 4 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymas
15.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-663, 2021-11-18, paskelbta TAR 2021-12-02, i. k. 2021-25029
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymas
16.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-1702, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27285
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 6, 9 straipsnių ir 2, 5 priedų pakeitimo įstatymo Nr. XIII-3420 pakeitimo įstatymas
17.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-1704, 2022-12-20, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27296
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymas
18.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-1674, 2022-12-13, paskelbta TAR 2022-12-29, i. k. 2022-27265
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 ir 9-1 straipsnių pakeitimo įstatymas
19.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-2037, 2023-06-08, paskelbta TAR 2023-06-22, i. k. 2023-12399
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 6, 8, 9 straipsnių ir 2, 5 priedų pakeitimo įstatymas
20.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-2227, 2023-11-09, paskelbta TAR 2023-11-21, i. k. 2023-22372
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymas
21.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-2312, 2023-12-05, paskelbta TAR 2023-12-14, i. k. 2023-24180
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 6, 9 straipsnių ir 2, 5 priedų pakeitimo ir Įstatymo papildymo 6-1 straipsniu įstatymo Nr. XIII-3420 7 straipsnio pakeitimo įstatymas
22.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. XIV-2935, 2024-07-16, paskelbta TAR 2024-07-25, i. k. 2024-13608
Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 6, 9 straipsnių ir 2, 5 priedų pakeitimo ir Įstatymo papildymo 6-1 straipsniu įstatymo Nr. XIII-3420 7 straipsnio pakeitimo įstatymas