Įstatymas skelbtas: Žin., 2000, Nr. 92-2873
Neoficialus įstatymo tekstas
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO
m. spalio 12 d. Nr. VIII-2032
Vilnius
Nauja įstatymo redakcija nuo 2005 m. sausio 1 d.:
Nr. IX-2546, 2004-11-09, Žin., 2004, Nr. 171-6302 (2004-11-26)
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis
1. Šis įstatymas nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinius ir tvarką.
2. Įstatymo nuostatos suderintos su Europos Sąjungos teisės aktais, nurodytais šio įstatymo 6 priedėlyje.
3. Įstatymo tikslas – kaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti, modernizuoti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų.
4. Kelio valdytojas – asmuo, kuris kelią valdo, naudoja ir disponuoja juo turto patikėjimo teise ar kitu teisėtu pagrindu.
5. Kelių priežiūros ir plėtros programa (toliau – Programa) – Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka tvirtinama specialioji programa. Programos finansavimo ir administravimo vykdytojas yra Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.
6. Naudotojas – asmuo, kuris tiesiogiai ar netiesiogiai naudojasi keliais ir jų statiniais.
7. Naudotojų mokesčiai – nustatyto dydžio transporto priemonių savininkų ar valdytojų mokesčiai už naudojimąsi keliais ir jų statiniais.
8. Programos finansavimo sąskaita – valstybės biudžeto (iždo) sąskaita, kurioje kaupiamos lėšos Programai finansuoti.
9. Socialinės globos viešosios įstaigos – viešosios įstaigos, teikiančios socialines paslaugas įvairaus amžiaus skirtingų socialinių grupių asmenims, kuriems reikalinga įvairių rūšių ir formų socialinė pagalba.
10. Transporto priemonė – mechanizmas ar jų junginys, skirtas žmonėms ir (arba) kroviniams keliais vežti.
11. Transporto priemonės savininkas – asmuo, kuriam transporto priemonė priklauso nuosavybės teise.
12. Transporto priemonės valdytojas – asmuo, patikėjimo, nuomos, panaudos ar kitokiu teisėtu pagrindu valdantis, naudojantis ar vairuojantis transporto priemonę.
13. Veikla – bet kokio pobūdžio komercinė arba gamybinė veikla, kuria siekiama gauti ir (arba) uždirbti pajamų ar kokios kitos ekonominės naudos.
14. Žemės ūkio veiklos subjektas – asmuo, įregistruotas įstatymų ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir užsiimantis žemės ūkio veikla.
15. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Kelių įstatyme.
Straipsnio pakeitimai:
Nr. X-693, 2006-06-15, Žin., 2006, Nr. 73-2761 (2006-06-30)
Programos finansavimo šaltiniai:
1) atskaitymai nuo pajamų;
2) dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną ir dyzelinius degalus bei energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai;
3) akcizo pajamos, gautos už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams;
6) mokestis už važiavimą keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, arba kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ar transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė;
4 straipsnis. Neteko galios nuo 2005 m. liepos 1 d.
5 straipsnis. Dalis akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai, ir akcizo pajamos, gautos už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams
1. Nuo 2005 m. sausio 1 d. į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 40 procentų, nuo 2005 m. gegužės 1 d. – 50 procentų, nuo 2006 m. sausio 1 d. – 60 procentų, nuo 2006 m. liepos 1 d. – 70 procentų, o nuo 2008 m. sausio 1 d. – 80 procentų akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus bei energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai.
2. Į Programos finansavimo sąskaitą pervedama 100 procentų akcizo pajamų, gautų už realizuotas suskystintas dujas, skirtas automobiliams.
3. Akcizo pajamų atskaitymus kiekvieną mėnesį iki kito mėnesio 25 dienos į Programos finansavimo sąskaitą perveda Finansų ministerija.
Straipsnio pakeitimai:
Nr. X-725, 2006-06-22, Žin., 2006, Nr. 77-2969 (2006-07-14)
6 straipsnis. Mokestis už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones
1. Transporto priemonių savininkų ar valdytojų kasmetinio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai nustatyti šio įstatymo 2 priedėlyje.
2. Mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką bei dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė.
3. Mokestis į Programos finansavimo sąskaitą sumokamas iki transporto priemonės valstybinės techninės apžiūros.
7 straipsnis. Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestis
1. Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkai ar valdytojai naudotojo mokestį moka už važiavimą aukščiausios kategorijos keliais (magistraliniais ir krašto). Už važiavimą valstybinės reikšmės rajoniniais ar vietinės reikšmės keliais naudotojo mokestis nemokamas.
2. Transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio (toliau – naudotojo mokestis) dydžius, neviršydama šio įstatymo 3 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Vyriausybė.
3. Mokestis nemokamas už važiavimą keliais:
1) Vidaus reikalų ministerijai bei įstaigoms prie šios ministerijos priklausančiomis transporto priemonėmis, priskirtomis kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms, ir savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonėmis;
2) specialiai neįgaliesiems pritaikytomis transporto priemonėmis, priklausančiomis savivaldybių institucijoms ir nevalstybinėms neįgaliųjų organizacijoms;
4) specialiai moksleivių (vaikų) pavėžėjimui pritaikytomis transporto priemonėmis (autobusais), priklausančiomis savivaldybių švietimo įstaigoms ir (ar) savivaldybių kontroliuojamoms įmonėms;
5) transporto priemonėmis, naudojamomis kelių priežiūros darbams;
6) kai užsienio šalyse įregistruotos transporto priemonės vyksta likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai veža labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntas, taip pat už važiavimą keliais užsienio valstybių karinei apsaugos sistemai priklausančiomis transporto priemonėmis;
7) vietinio (miesto ir priemiesčio) susisiekimo reguliariais maršrutais važiuojančiomis keleivinėmis transporto priemonėmis.
8 straipsnis. Mokestis už važiavimą keliais Lietuvos
Respublikoje ir užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse,
įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su
kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, ir (ar) kai viršijama leidžiama ašies
(ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji
masė
1. Važiuoti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) bendroji masė viršija maksimalius leidžiamus dydžius, galima tik suderinus su kelio savininku ir gavus jo leidimą. Leidimai važiuoti valstybinės reikšmės keliais išduodami Susisiekimo ministerijos nustatyta tvarka, o vietinės reikšmės keliais – savivaldybių nustatyta tvarka, sumokėjus nustatyto dydžio mokestį už važiavimą keliais didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Mokesčio dydį važiuojant tokiomis transporto priemonėmis valstybinės reikšmės keliais, neviršydama šio įstatymo 4 priedėlyje nustatytų ribinių tarifų, nustato Vyriausybė, o mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Susisiekimo ministerija. Dėl mokesčio, jo dydžio už naudojimąsi vietinės reikšmės vidaus keliais gali būti sprendžiama šalių tarpusavio susitarimu, vadovaujantis Civiliniame kodekse įtvirtintais principais.
2. Mokestis nemokamas už Vidaus reikalų ministerijai bei įstaigoms prie šios ministerijos priklausančias transporto priemones, priskirtas kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms, bei už užsienio valstybių karinei apsaugos sistemai priklausančias transporto priemones, kurių matmenys ir (ar) ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamus dydžius. Šių transporto priemonių važiavimo maršrutą būtina suderinti su kelių savininkais.
9 straipsnis. Kiti Programos finansavimo šaltiniai
1. Mokesčio už eismo ribojimą magistraliniuose, krašto, rajoninės reikšmės keliuose dirbant įvairius darbus keliuose, kelių juostose ar jų apsaugos zonose, rengiant įvairius masinius (pvz., sporto ir kitus) renginius, kai ribojamas ar uždaromas eismas, dydžiai nurodyti šio įstatymo 5 priedėlyje. Šio mokesčio mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarką nustato Susisiekimo ministerija. Mokestis už eismo ribojimą valstybinės reikšmės keliuose nemokamas, kai darbai atliekami iš Programos finansavimo lėšų bei įrengiant, rekonstruojant ar taisant (remontuojant) melioracijos sistemas kelių apsaugos zonoje, kai nepažeidžiama kelio sankasa ir (ar) kiti kelio statiniai.
2. Į Programos finansavimo sąskaitą gali būti pervedamos fizinių, juridinių asmenų bei užsienio valstybių perduodamos tikslinės lėšos.
10 straipsnis. Programos finansavimo lėšų naudojimas
1. Programos finansavimo lėšos naudojamos automobilių keliams, tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, gamybiniams-buitiniams kelių pastatams projektuoti, statyti, tiesti, modernizuoti, taisyti (remontuoti), inventorizuoti, prižiūrėti, kelių technikos, technologijos, transporto ir kitoms gamybos priemonėms įsigyti, kelių ir tiltų tyrimų, specialiųjų statybos reikalavimų laikymosi valstybinei priežiūrai atlikti, išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar griaunamus pastatus ir kitus statinius, želdinius bei kitas naudmenas apmokėti, kelių informacinėms sistemoms kurti, kelių infrastruktūros plėtrai, bendradarbiavimui su užsienio valstybėmis, teisės aktams ir norminiams dokumentams rengti, institucijų, atsakingų už valstybinės reikšmės kelius, išlaikymo išlaidoms apmokėti bei kontrolės įrangai įsigyti, paskoloms grąžinti bei palūkanoms mokėti, mokesčių administravimui bei jų surinkimo kontrolei, istorinėms kelių vertybėms išsaugoti, saugaus eismo programoms keliuose ir jų priemonėms įgyvendinti bei kitoms kelių srities reikmėms finansuoti.
2. Vyriausybė nustato Programos finansavimo lėšų naudojimo tvarką ir paskiria institucijas šiam įstatymui įgyvendinti. Šio įstatymo įgyvendinimą kontroliuoja nuolatinė Kelių priežiūros ir plėtros programos komisija. Jos sudėtį ir nuostatus tvirtina Vyriausybė.
3. Programos finansavimo lėšos naudojamos pagal Vyriausybės patvirtintą metinę lėšų naudojimo sąmatą. Metinėje lėšų naudojimo sąmatoje numatomas iki 5 procentų Programos finansavimo lėšų rezervas valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti.
4. Metinėse sąmatose turi būti numatoma 20 procentų Programos finansavimo lėšų valstybei, savivaldybėms panaudoti vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti, prižiūrėti bei saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.
5. Vyriausybės nustatyta tvarka Programos finansavimo lėšos taip pat naudojamos neįgaliesiems ir jų vairuojamiems specialiems lengviesiems automobiliams, tarnybos reikalais vykstantiems greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, civilinės saugos, kelių priežiūros, uosto saugos tarnybų, prokuratūros, muitinės, inspekcijų pareigūnams, Klaipėdos miesto savivaldybės valstybės tarnautojams ir darbuotojams, atliekantiems tarnybines funkcijas Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje, taip pat kitiems valstybės pareigūnams, nurodytiems Vyriausybės nustatytos tvarkos nuostatuose, ir šių tarnybų transporto priemonėms, tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusams, dviračiams, autocisternoms, vežančioms kurą į Kuršių neriją, juridinių asmenų, turinčių Kuršių nerijoje registruotą buveinę, transporto priemonėms ir darbuotojams, Klaipėdos miesto savivaldybės įmonių transporto priemonėms ir darbuotojams, dirbantiems darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje, Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje gyvenamąją vietą deklaravusiems asmenims ir jų lengvosioms transporto priemonėms neatlygintinai perkelti keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os) bei Šilutės rajono gyventojų ir jų lengvųjų transporto priemonių neatlygintino perkėlimo užlietu krašto kelio Šilutė–Rusnė ruožu sąnaudoms kompensuoti.
11 straipsnis. Programos finansavimo garantijos
1. Programos finansavimo pajamos ir išlaidos, vadovaujantis Biudžeto sandaros įstatymo nustatytais specialiųjų programų finansavimo principais, planuojamos valstybės biudžete.
2. Programos finansavimo lėšos negali būti naudojamos kitoms valstybės reikmėms, nenumatytoms šio įstatymo 10 straipsnyje, finansuoti.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
RESPUBLIKOS PREZIDENTAS VALDAS ADAMKUS
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
1 priedėlis
1 priedėlis neteko galios nuo 2005 m. liepos 1 d.
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
2 priedėlis
MOKESČIO UŽ LIETUVOS RESPUBLIKOJE ĮREGISTRUOTAS KROVININES TRANSPORTO PRIEMONES RIBINIAI TARIFAI
Transporto priemonių savininkų ar valdytojų kasmetinio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones ribiniai tarifai:
Transporto priemonės tipas |
Ribiniai tarifai (litais) |
||
N2/N3 kategorijų krovininės kelių transporto priemonės, tarp jų priekabos, O4 klasės puspriekabės |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t bendrosios masės* |
300–620 |
|
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t bendrosios masės** |
440–880 |
||
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t bendrosios masės* |
440–1040 |
||
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t bendrosios masės** |
990–1980 |
||
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t bendrosios masės* |
820–1640 |
||
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t bendrosios masės** |
1300–2600 |
||
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t bendrosios masės* |
1300–2600 |
||
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t bendrosios masės** |
1930–3870 |
||
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t bendrosios masės* |
1850–3700 |
||
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t bendrosios masės** |
2540–5080 |
||
Krovininių kelių transporto priemonių junginys – N3O4 nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t bendrosios masės vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) |
* |
2260–4520 |
|
** |
3340–6690 |
||
* kai ašis (ašys) su pneumatine pakaba
** kai yra kita ašies (ašių) pakabų sistema
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
3 priedėlis
LIETUVOS RESPUBLIKOJE, UŽSIENIO ŠALYSE, TARP JŲ IR EUROPOS SĄJUNGOS VALSTYBĖSE NARĖSE, ĮREGISTRUOTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ SAVININKŲ AR VALDYTOJŲ NAUDOTOJO MOKESČIO RIBINIAI TARIFAI
1. Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio ribiniai tarifai:
Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės |
Ribiniai tarifai (litais) |
|||||
metų tarifo ribos |
mėnesio tarifo ribos |
savaitės tarifo ribos |
dienos tarifo ribos |
|||
Autobusai
|
M2 |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas kelei-viams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 t |
500–1800
|
100–200
|
50–80 |
20–27 |
M3
A
B
|
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas kelei-viams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui ir kurios bendroji masė didesnė kaip 5 t, bet ne daugiau kaip 22 vietos kelei-viams, neskaitant vai-ruotojo |
600–1800 |
150–300 |
60–140
|
20–27 |
|
M3
I–III
|
transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neskaitant vairuotojo |
700–2600
|
160–320 |
80–160
|
20–27 |
3 priedėlio tęsinys
Transporto priemonės tipas, kategorijos, klasės ir grupės |
Ribiniai tarifai (litais) |
|||||
metų tarifo ribos |
mėnesio tarifo ribos |
savaitės tarifo ribos |
dienos tarifo ribos |
|||
Krovininės kelių transporto priemonės (tarp jų priekabos, puspriekabės) ir jų junginiai |
N1 O2 |
iki 3,5 t (įskaitytinai) bendrosios masės |
600–1800 |
100–200 |
50–80 |
20–27 |
N2 O3–O4 |
nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai) bendrosios masės |
700–2400 |
160–400 |
80–170 |
20–27 |
|
N3 O4
|
nuo 12 t iki 40 t (įskaitytinai) bendrosios masės, o vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus) – iki 44 t bendrosios masės |
800–3600
|
170–400 |
90–170 |
20–27 |
|
N1–N3 O2–O4 |
iki 16 t (įskaitytinai) transporto priemonių savininkai – žemės ūkio veiklos subjektai |
300–1200 |
80–200 |
40–80 |
20–27 |
|
Specia-lios kelių transpor-to prie-monės |
|
skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti |
300–1200 |
80–200 |
40–80 |
20–27 |
2. Specialios kelių transporto priemonės, skirtos specialiems darbams atlikti, yra:
1) automobiliniai kranai;
2) automobiliniai keltuvai;
3) automobiliai su gręžimo įranga;
4) automobiliai su laboratorijų įranga;
5) automobiliai-techninės pagalbos dirbtuvės;
6) automobiliai-parduotuvės;
7) automobiliai-televizijos stotys;
8) automobiliai-radijo stotys;
9) kinofikacijos, parodų, bibliotekų automobiliai;
10) asenizaciniai automobiliai;
11) kelių valymo automobiliai;
12) šiukšliavežės ir šiukšlių rinkimo automobiliai;
14) automobiliai, naudojami tik oro uostuose;
15) mokomieji automobiliai;
17) kiti specialiems darbams ir technologiniams procesams atlikti skirti automobiliai.
3. Kelių transporto priemonės (savivarčiai, betonvežiai, naftovežiai, benzinvežiai ir kitos), kurios pagal savo konstrukciją ir įrangą skirtos kroviniams vežti, priskiriamos prie krovininių transporto priemonių.
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
4 priedėlis
I. MOKESČIO UŽ VAŽIAVIMĄ KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KURIŲ MATMENYS SU KROVINIU AR BE JO VIRŠIJA LEIDŽIAMUS, RIBINIAI TARIFAI
Leidžiami matmenys viršyti (cm) |
Ribiniai tarifai (litais) |
||||||
aukščio |
pločio |
ilgio |
vienkart-tiniai, 10 km |
mėnesio |
metų |
||
savival-dybės teritori-joje |
šalies teritorijoje |
savivaldy-bės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||||
|
10–20 |
|
5,0–6,0 |
233–280 |
583–642 |
1165–1400 |
2915–3210 |
11–20 |
21–40 |
101–200 |
6,1–7,0 |
285–327 |
712–817 |
1425–1635 |
3560–4085 |
21–30 |
41–60 |
201–300 |
7,1–7,5 |
331–350 |
828–875 |
1659–1750 |
4140–4375 |
31–40 |
61–80 |
301–400 |
7,6–8,0 |
355–373 |
887–933 |
1775–1865 |
4435–4665 |
41–50 |
81–100 |
401–500 |
8,1–8,5 |
378–397 |
945–992 |
1890–1985 |
4725–4960 |
> 50 |
> 100 |
> 500 |
12,0–14,0 |
560–653 |
1400–1633 |
2800–3265 |
7000–8165 |
Jei lentelėje nurodyti transporto priemonės (jų junginio) maksimalūs matmenys viršijami, t. y. transporto priemonė tampa ypač pavojinga saugiam eismui, mokestis apskaičiuojamas taikant maksimalų tarifą už kiekvieno atitinkamo matmens viršijimą, t. y. už kiekvieną aukščio viršijimą 10 cm, pločio viršijimą 10 cm ar ilgio viršijimą 1 m maksimalus tarifas dauginamas iš koeficiento 1,5. Visais atvejais, jei viršijami du ar visi trys matmenys, mokestis nustatomas sumuojant lentelėje nurodytus mokesčius už atskirų matmenų viršijimą. Kai transporto priemonės (jų junginio) matmenys viršija lentelėje nurodytus maksimalius, būtina gauti atskirą leidimą, kurį išduodant pridedamas papildomas mokestis už maršruto paruošimą, t. y. apskaičiuojama darbų, kuriuos būtina atlikti, kad galima būtų leisti būtent tai transporto priemonei (jų junginiui) važiuoti leidime nurodytu maršrutu, vertė.
4 priedėlio tęsinys
II. Mokesčio už VAŽIAVIMĄ KELIAIS Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) leidžiama bendroji masė, ribiniai tarifai
Leidžiama ašies (ašių) apkrova viršyta (t) |
Ribiniai tarifai (litais) |
||
vienkartiniai, 10 km |
mėnesio |
||
savivaldybės teritorijoje |
šalies teritorijoje |
||
0,6–1,0 |
2,40–3,36 |
168–235 |
420–588 |
1,1–1,5 |
4,80–5,28 |
336–370 |
840–924 |
1,6–2,0 |
6,72–7,68 |
470–538 |
1176–1344 |
2,1–3,0 |
12,00–13,32 |
840–932 |
2100–2331 |
3,1–4,0 |
19,20–21,60 |
1344–1512 |
3360–3780 |
4,1–5,0 |
26,40–31,20 |
– |
– |
5,1–6,0 |
33,60–38,40 |
– |
– |
6,1–7,0 |
40,80–45,60 |
– |
– |
7,1–8,0 įskaitytinai |
48,00–55,20 |
– |
– |
1. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių varančiajai ašiai su suporintais ratais leidžiama 11,5 tonos ašies apkrova viršijama, sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį leidžiama važiuoti tik tais keliais, kurie nurodyti leidimus išduodančios institucijos patvirtintame sąraše.
2. Jei transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą (40 t, o vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, – 44 t), nustatomi mokesčio ribiniai tarifai, kurie nurodyti šio priedo III skirsnyje.
3. Triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais. Vežant šiuos konteinerius kitais keliais, būtina gauti kelio savininko leidimą.
4. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiškas transporto priemonės (jų junginio) svoris viršija leidžiamus, nustatomas tas mokesčio dydis, kuris yra didesnis.
4 priedėlio tęsinys
III. MOKESČIO UŽ VAŽIAVIMĄ KELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOJE IR UŽSIENIO ŠALYSE, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, ĮREGISTRUOTOMIS TRANSPORTO PRIEMONĖMIS (JŲ JUNGINIAIS), KAI VIRŠIJAMA LEIDŽIAMA JŲ BENDROJI MASĖ, RIBINIAI TARIFAI
1. Jei transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą (40 t, o vežant 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, – 44 t), mokamas mokestis, kurio ribiniai tarifai pateikiami lentelėje:
Leidžiama bendroji masė viršyta (t) |
Vienkartiniai ribiniai tarifai už kiekvieną viršytą toną, Lt / 10 km
|
iki 10,0 |
3,00–3,50 |
11,0–20,0 |
3,50–4,00 |
21,0–40,0 |
4,00–4,50 |
>40 |
5,00–6,00 |
2. Triašiu puspriekabių vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, leidžiama vežti tik magistraliniais keliais. Vežant šiuos konteinerius kitais keliais, būtina gauti kelio savininko leidimą.
3. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiška transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą, nustatomas tas mokesčio dydis, kuris yra didesnis.
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
5 priedėlis
1. Mokesčio už eismo ribojimą tarifai:
Eil. Nr. |
Darbų atvejai
|
Tarifai (litais) |
||
Valstybinės reikšmės keliai |
||||
Magist-raliniai |
Krašto |
Rajoniniai |
||
1. |
Įvairiems darbams kelio juostoje su važiuojamosios dalies asfaltbetonio (cementbetonio) danga dirbti iki trijų parų imtinai, nepažeidžiant kelio važiuojamosios dalies |
279 |
203 |
128 |
2. |
Įvairiems darbams kelio juostoje su važiuojamosios dalies žvyro danga dirbti iki trijų parų imtinai, nepažeidžiant kelio važiuojamosios dalies |
– |
20 |
10 |
3. |
Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje, pažeidžiant asfaltbetonio (cementbetonio) dangą, dirbti iki trijų parų imtinai ir kai kelias visai uždaromas, o transporto priemonių eismas nukreipiamas kitais keliais arba įrengiama uždarytos vietos apylanka |
3500 |
2550 |
1600 |
4. |
Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant žvyro dangą, ir kai kelias visai uždaromas, o transporto priemonių eismas nukreipiamas kitais keliais arba įrengiama uždarytos vietos apylanka |
– |
260 |
260 |
5. |
Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant asfaltbetonio (cementbetonio) dangą, ir kai kelias iš dalies uždaromas (ribojamas greitis) |
875 |
638 |
400 |
6. |
Įvairiems darbams kelio važiuojamojoje dalyje dirbti iki trijų parų imtinai, pažeidžiant žvyro dangą, ir kai kelias iš dalies uždaromas (ribojamas greitis)
|
– |
82 |
82 |
5 priedėlio tęsinys |
||||
Eil. Nr. |
Darbų atvejai
|
Tarifai (litais) |
||
Valstybinės reikšmės keliai |
||||
Magist-raliniai |
Krašto |
Rajoniniai |
||
7.
|
Įvairių masinių, sporto renginių ir kitais atvejais trasai paruošti, kai kelias uždaromas ar apribojamas transporto priemonių eismas: 1 parai 1 km kelio; 1 valandai 1 km kelio |
1000 60 |
600 30 |
120 7 |
8. |
Kai inžinerinės komunikacijos klojamos, medžiagos ar įrengimai sandėliuojami kelio juostoje, išskyrus kelio važiuojamąją dalį (1 parai 1 km ar 1 parai 1 vietai) |
100 |
50 |
25 |
9. |
Kai visiškai uždaromas kelias, eismas nukreipiamas apylanka kitais keliais (1 parai 1 apylankos km) |
– |
10 |
20 |
2. Pratęsiant lentelės 1–6 eilutėse numatytų atlikti darbų trukmę už kiekvienas kitas tris paras, mokestis už eismo ribojimą didinamas 5 procentais.
3. Jei lentelėje nurodyti darbai nebaigiami nurodytu laiku ir:
3.1. užtrunka iki 9 parų – mokestis didinamas 3 kartus;
3.2. užtrunka iki 1 mėnesio – mokestis didinamas 6 kartus;
3.3. užtrunka ilgiau kaip 1 mėnesį – mokestis didinamas 10 kartų.
4. Mokestis dirbti įvairius darbus didinamas 2 kartus, kai darbai atliekami:
4.1. kelių su keturiomis ir daugiau eismo juostų važiuojamojoje dalyje;
4.2. gyvenamosiose vietovėse valstybinės reikšmės kelio važiuojamojoje dalyje, kai tie darbai susiję su kelio dangos ardymu, nuo lapkričio 1 d. iki gegužės 1d.;
4.3. važiuojamojoje kelio dalyje, kai asfaltbetonio danga paklota mažiau kaip prieš 5 metus.
5 priedėlio pakeitimas:
Nr. X-884, 2006-11-09, Žin., 2006, Nr. 127-4820 (2006-11-25)
Lietuvos Respublikos
kelių priežiūros ir plėtros
programos finansavimo
įstatymo
6 priedėlis
ĮGYVENDINAMI Europos Sąjungos TEISĖS AKTAI
1. 1996 m. liepos 25 d. Tarybos direktyva 96/53/EB, nustatanti tam tikrų Bendrijoje naudojamų kelių transporto priemonių maksimalius leistinus matmenis vidaus ir tarptautinio vežimo sąlygomis bei maksimalią leistiną masę tarptautinio vežimo sąlygomis.
2. 1999 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 1999/62/EB dėl sunkiasvorių krovininių transporto priemonių apmokestinimo už naudojimąsi tam tikra infrastruktūra.
3. 2002 m. vasario 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/7/EB, iš dalies pakeičianti Tarybos direktyvą 96/53/EB, tam tikroms Bendrijoje naudojamoms kelių transporto priemonėms nustatančią nacionalinio ir tarptautinio vežimo maksimalius leistinus matmenis ir tarptautinio vežimo maksimalią leistiną masę.
_______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-682, 2001-12-21, Žin., 2001, Nr. 112-4089 (2001-12-30)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2002 m. sausio 1 d.
Nauja įstatymo redakcija
2.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-840, 2002-04-09, Žin., 2002, Nr. 43-1605 (2002-04-26)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO IR 1 PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas taikomas apskaičiuojant atskaitymus į Programos finansavimo sąskaitą nuo 2002 metų balandžio mėnesio ir vėlesnių mėnesių pajamų.
3.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-1592, 2003-05-29, Žin., 2003, Nr. 59-2637 (2003-06-20)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2003 m. liepos 1 d.
4.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-1703, 2003-07-04, Žin., 2003, Nr. 69-3122 (2003-07-10)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
5.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-1776, 2003-10-14, Žin., 2003, Nr. 104-4646 (2003-11-05)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2004 m. sausio 1 d.
6.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-2139, 2004-04-15, Žin., 2004, Nr. 61-2188 (2004-04-27)
ĮMONIŲ IR ORGANIZACIJŲ NEKILNOJAMOJO TURTO MOKESČIO ĮSTATYMO, KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO, GARANTINIO FONDO ĮSTATYMO, RINKLIAVŲ ĮSTATYMO, MOKESČIŲ UŽ PRAMONINĖS NUOSAVYBĖS OBJEKTŲ REGISTRAVIMĄ ĮSTATYMO, MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO, KONSULINIO MOKESČIO ĮSTATYMO, LIETUVOS BANKO ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS
Šis Įstatymas įsigalioja nuo 2004 m. gegužės 1 d.
7.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-2329, 2004-07-08, Žin., 2004, Nr. 116-4319 (2004-07-27)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS
Šis įstatymas įsigalioja nuo 2005 m. sausio 1 d.
8.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-2386, 2004-07-15, Žin., 2004, Nr. 116-4333 (2004-07-27)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 8 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
9.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. IX-2546, 2004-11-09, Žin., 2004, Nr. 171-6302 (2004-11-26)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
Nauja įstatymo redakcija
Šis įstatymas įsigalioja nuo 2005 m. sausio 1 d.
Šio įstatymo 4 straipsnis ir įstatymo 1 priedėlis netenka galios nuo 2005 m. liepos 1 d. Atskaitymų nuo pajamų mokėtojai atskaitymus nuo 2005 m. birželio mėnesio pajamų turi sumokėti į Programos finansavimo sąskaitą ,,Kelių programa – atskaitymai nuo pajamų“ iki 2005 m. liepos 25 d., o atskaitymų į Programos finansavimo sąskaitą deklaraciją už 2005 m. sausio–birželio mėnesius privalo pateikti apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai iki 2005 m. rugsėjo 1 d.
10.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-693, 2006-06-15, Žin., 2006, Nr. 73-2761 (2006-06-30)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
11.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-725, 2006-06-22, Žin., 2006, Nr. 77-2969 (2006-07-14)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
12.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. X-884, 2006-11-09, Žin., 2006, Nr. 127-4820 (2006-11-25)
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 5 PRIEDĖLIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
*** Pabaiga ***
Redagavo: Aušrinė Trapinskienė (2006-11-28)
autrap@lrs.lt