Suvestinė redakcija nuo 2021-05-01 iki 2022-06-27

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 81-3231, i. k. 1062210ISAK0003-297

 

Nauja redakcija nuo 2021-01-01:

Nr. 3-794, 2020-12-31, paskelbta TAR 2020-12-31, i. k. 2020-29279

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. liepos 17 d. Nr. 3-297

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, įgyvendindamas 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2007/59/EB dėl traukinių mašinistų, valdančių lokomotyvus ir traukinius geležinkelių sistemoje Bendrijos teritorijoje, sertifikavimo su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2019 m. balandžio 5 d. Komisijos direktyva 2019/554/ES, 2016 m. birželio 1 d. Komisijos direktyvą 2016/882/ES, kuria iš dalies keičiamos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2007/59/EB nuostatos dėl kalbos mokėjimo, 2016 m. gegužės 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/798 dėl geležinkelių saugos su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2020/1530, ir taikydamas 2018 m. kovo 8 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) 2018/762, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/798 nustatomi su saugos valdymo sistemų reikalavimais susiję bendrieji saugos būdai ir panaikinami Komisijos reglamentai (ES) Nr. 1158/2010 ir (ES) Nr. 1169/2010, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. birželio 12 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2020/782, 2018 m. balandžio 9 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2018/763, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/798 nustatomos bendrų saugos sertifikatų išdavimo geležinkelio įmonėms praktinės taisyklės ir panaikinamas Komisijos reglamentas (EB) Nr. 653/2007, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. birželio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2020/777, 2019 m. gegužės 16 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2019/773 dėl Europos Sąjungos geležinkelių sistemos traukinių eismo organizavimo ir valdymo posistemio sąveikos techninės specifikacijos, kuriuo panaikinamas Sprendimas 2012/757/ES, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. birželio 12 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2020/778,

t v i r t i n u Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašą (pridedama).

 

 

 

L. E. SUSISIEKIMO MINISTRO PAREIGAS                                                        PETRAS ČĖSNA

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2006 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 3-297

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2020 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 3-794

redakcija)

 

GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMŲ REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų apraše (toliau – Aprašas) nustatomi reikalavimai, kuriuos turi atitikti geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemos (toliau – eismo saugos valdymo sistema), fizinių asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo ir egzaminavimo priemonės, traukinio mašinisto sertifikavimo tvarka.

2. Aprašo nuostatos, taikytinos geležinkelio įmonėms (vežėjams), mutatis mutandis taikomos kitoms įmonėms (juridiniams asmenims, kitoms organizacijoms, juridinių asmenų, kitų organizacijų filialams), kurios neįgijusios geležinkelio įmonės (vežėjo) licencijos naudojasi geležinkelių infrastruktūra, manevruodamos ir (ar) važiuodamos į geležinkelių infrastruktūros objektų statybos, remonto ir (ar) techninės priežiūros darbų atlikimo vietą ar iš jos.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse ir Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme.

4. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo užtikrinti, kad jų sudarytuose traukinio mašinisto sertifikatų sąrašuose duomenys būtų kaupiami ir nuolat atnaujinami, vadovaujantis 2009 m. spalio 29 d. Komisijos sprendimu 2010/17/EB patvirtinti pagrindinius traukinio mašinisto pažymėjimų ir papildomų sertifikatų, numatytų Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2007/59/EB, registrų parametrus, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais duomenų tvarkymą. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai), išdavusios traukinio mašinisto sertifikatus, traukinio mašinisto sertifikatų sąrašuose privalo kaupti duomenis apie traukinio mašinisto sertifikatų išdavimą, galiojimo sustabdymą, galiojimo sustabdymo panaikinimą ir galiojimo panaikinimą, pakeitimą, taip pat duomenis apie prarastus, pamestus, pavogtus ar sunaikintus traukinio mašinisto sertifikatus bei valstybinės kalbos mokėjimo, profesinių žinių ir gebėjimų periodinius patikrinimus.

 

II SKYRIUS
EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMŲ REIKALAVIMAI

 

5. Eismo saugos valdymo sistema turi atitikti geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) vykdomos veiklos rūšį, veiklos mastą ir veiklos vietą.

6. Eismo saugos valdymo sistema turi užtikrinti, kad būtų kontroliuojama rizika, susijusi su geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) veikla, taip pat su geležinkelių infrastruktūros techninės priežiūros teikimu ir medžiagų ar geležinkelių riedmenų tiekimu, bei rizika, susijusi su rangovų veikla. Geležinkelio įmonės (vežėjai) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojai, rengdami eismo saugos valdymo sistemas, taip pat turi atsižvelgti į riziką, galinčią atsirasti dėl jų darbuotojų, klientų ar geležinkelių transporto paslaugų vartotojų ir kitų asmenų, kurie gali turėti įtakos saugiam geležinkelių eksploatavimui, veiklos.

7. Geležinkelių įmonės (vežėjai) bendradarbiauja su geležinkelių infrastruktūros valdytojais, siekdami nustatyti suderintas bendrų rizikų valdymo priemones: įvykių, įvykusių geležinkelių infrastruktūroje, tyrimo, jų padarinių likvidavimo, avarinių situacijų valdymo planų išbandymo ir pasikeitimo informacija procedūras, kurios užtikrintų kaip įmanoma palankesnes sąlygas skubiems gelbėjimo tarnybų veiksmams, įvykus įvykiui geležinkelių infrastruktūroje (toliau – bendrų rizikų valdymo priemonės).

8. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, rengdami eismo saugos valdymo sistemas, turi atsižvelgti į geležinkelių tinkle veikiančių geležinkelio įmonių (vežėjų) veiklą ir sudaryti sąlygas, kad geležinkelio įmonės (vežėjai) veiktų, vadovaudamosi techninės sąveikos specifikacijomis (toliau – TSS) ir nacionalinėmis taisyklėmis bei pagal jų bendrajame saugos sertifikate nurodytas sąlygas ir įpareigojimus. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai gali nustatyti priemones, kurios užtikrintų geležinkelių įmonių (vežėjų) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojų bendrų rizikų valdymo priemonių suderinimą.

9. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai), rengdami eismo saugos valdymo sistemas, privalo užtikrinti, kad eismo saugos valdymo sistema apimtų Aprašo III skyriuje nurodytas priemones ir šios priemonės būtų dokumentuotos. Eismo saugos valdymo sistemos rengiamos Reglamento (ES) 2018/762 nustatyta tvarka.

10. Eismo saugos institucija parengia, nuolat atnaujina ir savo interneto svetainėje skelbia eismo saugos valdymo sistemų rengimo vadovą, kuriame nurodomi ir paaiškinami teisės aktų reikalavimai, kuriuos turi atitikti eismo saugos valdymo sistema, pateikiami įrodymų (dokumentų), kad eismo saugos valdymo sistema atitinka keliamus reikalavimus, praktiniai pavyzdžiai ir aptariami kiti eismo saugos valdymo sistemų rengėjams aktualūs klausimai.

 

III SKYRIUS
EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMOS PRIEMONĖS

 

11. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai), rengdami eismo saugos valdymo sistemą, turi:

11.1. nustatyti geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) darbuotojų atsakomybės sritis;

11.2. nustatyti geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) vadovo vykdomos darbuotojų įvairių lygių kontrolės priemones;

11.3. užtikrinti darbuotojų ir jų atstovų dalyvavimo priemones kuriant saugos kultūrą, įgyjant abipusį pasitikėjimą, skatinant darbuotojų ir darbdavių bendradarbiavimą, paramą, pritarimą, taip pat mokymąsi vienas iš kito ir dalijimąsi žiniomis, įgytomis vykdant veiklą;

11.4. parengti nuolatines eismo saugos valdymo sistemos tobulinimo priemones ir nurodyti, kaip bus užtikrinamas šių priemonių vykdymas;

11.5. nustatyti rizikos, susijusios su  geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) veikla, kontrolės priemones;

11.6. nustatyti rizikos, susijusios su geležinkelių riedmenų technine priežiūra ir medžiagų ar riedmenų tiekimu, kontrolės priemones;

11.7. nustatyti rizikos, susijusios su rangovų ir tiekėjų veikla, kontrolės priemones;

11.18. nustatyti veiksmų planus, įspėjimų ir informacijos teikimo tvarką avariniais atvejais, užtikrinant suderinamumą su suinteresuotomis šalimis, taip pat sugadintų geležinkelių riedmenų, kurie dėl įvykio geležinkelių infrastruktūroje atsiradusių defektų nebegali būti naudojami, transportavimo iš įvykio vietos tvarką;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. 3-794, 2020-12-31, paskelbta TAR 2020-12-31, i. k. 2020-29279

 

11.9. nustatyti geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) saugos politiką, su kuria turi būti supažindinti visi darbuotojai;

11.10. nustatyti geležinkelio įmonės (vežėjo), geležinkelių infrastruktūros valdytojo kokybinius ir kiekybinius geležinkelių transporto eismo saugos (toliau – eismo sauga) tikslus, kuriais būtų gerinama eismo sauga, jų pasiekimo planus, priemones ir tvarką;

11.11. nustatyti tvarką, siekiant užtikrinti, kad visą įrangos, geležinkelių infrastruktūros naudojimo ir geležinkelių transporto veiklos vykdymo laikotarpį būtų laikomasi teisės aktų (įstatymų, TSS, nacionalinių taisyklių) reikalavimų ir kitų geležinkelių riedmenų techninių bei eksploatavimo standartų;

11.12. nustatyti geležinkelių riedmenų techninės priežiūros priemones, kai jų priežiūrą vykdo nesertifikuotas geležinkelių riedmenų techninis prižiūrėtojas;

11.13. nustatyti rizikos vertinimo ir rizikos kontrolės priemonių įgyvendinimo tvarką ir būdus, kai dėl pasikeitusių veiklos sąlygų arba dėl naujų medžiagų tiekimo atsiranda rizika geležinkelių infrastruktūrai arba geležinkelių transporto veiklai vykdyti;

11.14. nustatyti darbuotojų mokymo programas ir sistemas, kurios padėtų užtikrinti ir ugdyti darbuotojų kompetenciją ir darbuotojų gebėjimą atlikti atitinkamas užduotis, įskaitant jų fizinį ir psichologinį parengtumą;

11.15. nustatyti pasikeitimo informacija apie įvykius, įvykusius geležinkelių infrastruktūroje, ir kita svarbia informacija priemones pačios geležinkelių infrastruktūros valdytojo viduje arba  geležinkelio įmonės (vežėjo) infrastruktūroje ir su kitomis geležinkelio įmonėmis (valdytojais) bei infrastruktūros valdytoju;

11.16. nustatyti tvarką, skirtą užtikrinti, kad visa aktuali saugos informacija būtų tiksli, išsami, nuosekli, lengvai suprantama, prieinama, tinkamai atnaujinama ir dokumentuojama, ir nustatyti šios informacijos valdymo būdus;

11.17. nustatyti pranešimo apie įvykius, įvykusius geležinkelių infrastruktūroje, tvarką, geležinkelių transporto eismo įvykių, katastrofų, riktų tyrimo bei analizavimo procedūrų eigą ir prevencines priemones;

11.18. nustatyti veiksmų planus, įspėjimų ir informacijos teikimo avariniais atvejais tvarką, užtikrinant suderinamumą su suinteresuotomis šalimis, taip pat sugadintų geležinkelių riedmenų, kurie dėl įvykio geležinkelių infrastruktūroje atsiradusių defektų nebegali būti naudojami, transportavimo iš įvykio vietos tvarką;

11.19. nustatyti eismo saugos valdymo sistemos periodinio vidaus audito tvarką; rengiant vidaus audito tvarką, rekomenduojama atsižvelgti į Europos geležinkelių agentūros parengtą Saugos valdymo sistemos reikalavimų išduodant saugos sertifikatus ar saugos leidimus gidą ir eismo saugos institucijos patvirtintas rekomendacijas dėl eismo saugos valdymo sistemų vidaus audito reikalavimų;

11.20. nustatyti savo darbuotojų, kurių darbas tiesiogiai arba netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, pareigybes;

11.21. parengti fizinių asmenų, kurių darbas tiesiogiai susijęs su geležinkelio transporto eismu, ir traukinio mašinistų sveikatos atitikties reikalavimams kontrolės sistemą, kuri užtikrintų atitinkamai Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 20 straipsnio 5 dalyje ir 32 straipsnio 2 dalyje bei Traukinio mašinistų ir fizinių asmenų, kurių darbas tiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, sveikatos tikrinimo reikalavimų ir tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose“, nustatytų reikalavimų įgyvendinimą;

11.22. nustatyti fizinių asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo priemones, kurios turi atitikti Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus;

11.23. nustatyti fizinių asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, egzaminavimo priemones, kurios turi atitikti Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus;

11.24. nustatyti traukinio mašinisto sertifikavimo tvarką, kuri turi atitikti Aprašo 3 priede nustatytus reikalavimus;

11.25. sukurti Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 35 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą traukinio mašinistų darbo stebėsenos sistemą;

11.26. nustatyti priemones, kurios užtikrintų, kad traukinio mašinistai, turintys teisės valdyti geležinkelių riedmenis suteikimo dokumentus, kuriuos išdavė trečiosiose valstybėse įsteigti juridiniai asmenys ir kuriuos geležinkelio įmonė (vežėjas) pasitelkia keleiviams, bagažo vežimo vietiniais ir (ar) tarptautiniais maršrutais (įskaitant vežimą greitaisiais traukiniais), krovinių (įskaitant pavojinguosius krovinius) vežimo vietiniais ir (ar) tarptautiniais maršrutais, manevravimo paslaugų teikimo veiklai pasienio geležinkelio linijose vykdyti, būtų susipažinę su Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais traukinių eismą ir eismo saugą, ir išmanytų šių geležinkelio linijų ypatumus;

11.27. nustatyti priemones, kurios užtikrintų geležinkelio įmonės tarptautiniam susisiekimui su trečiosiomis valstybėmis 1 520 mm pločio vėžės geležinkelių tinkle naudojamų prekinių ir keleivinių vagonų, jeigu leidimus pradėti naudoti šiuos geležinkelių riedmenis išdavė ar teisę eksploatuoti geležinkelių riedmenis suteikė trečiojoje valstybėje įsteigta organizacija (asociacija), atitiktį esminiams reikalavimams;

11.28. nustatyti rizikos, susijusios su geležinkelio įmonės (vežėjo) vykdoma pavojingųjų krovinių, įskaitant ypač pavojingus krovinius, vežimo ir krovimo veikla, ar rizikos, susijusios su pavojingųjų krovinių, įskaitant ypač pavojingus krovinius, vežimo ir krovimo geležinkelių infrastruktūros valdytojų valdomoje geležinkelių infrastruktūroje, kontrolės priemones;

11.29. nustatyti kitas priemones, kurios geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) vertinimu yra būtinos, siekiant išvengti pavojaus eismo saugai.

111. Geležinkelio įmonės (vežėjai),  rengdamos eismo saugos valdymo sistemą, taip pat turi nustatyti priemones, užtikrinančias geležinkelio įmonės (vežėjo) ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo suderintų bendrų rizikų valdymo priemonių taikymą. Geležinkelio įmonė (vežėjas) saugo ir pateikia eismo saugos institucijai jos prašymu susirašinėjimo su geležinkelių infrastruktūros valdytoju dėl bendrų rizikos valdymo priemonių suderinimo dokumentus.

Papildyta punktu:

Nr. 3-794, 2020-12-31, paskelbta TAR 2020-12-31, i. k. 2020-29279

 

12. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai, rengdami eismo saugos valdymo sistemą, taip pat turi:

12.1. nustatyti geležinkelių infrastruktūros, energijos, geležinkelio kelio kontrolės, valdymo ir signalizacijos posistemių eksploatavimo ir techninės priežiūros principus;

12.2. nustatyti Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 9 straipsnio 3 dalyje nurodytas priemones.

________________

part_07f382938fa540fcad2f64e33658bf39_end


 

Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo

sistemų reikalavimų aprašo

1 priedas

 

FIZINIŲ ASMENŲ, PAGEIDAUJANČIŲ GAUTI TRAUKINIO MAŠINISTO SERTIFIKATUS, MOKYMO PRIEMONĖS

 

1. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo parengti, patvirtinti ir paskelbti savo interneto svetainėse bei kitose informacijos priemonėse fizinių asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo programą, pagal kurią tikrinamos traukinio mašinisto žinios ir gebėjimai, atitinkančią šio priedo 2 punkte nurodytus reikalavimus.

2. Traukinio mašinisto mokymo programa turi atitikti šiuos reikalavimus:

2.1. Fiziniai asmenys, pageidaujantys gauti traukinio mašinisto sertifikatus, baigę šią mokymo programą (toliau – asmenys), prieš išvykdami į darbą, privalo gebėti:

2.1.1. surinkti reikiamus dokumentus (traukinio mašinisto pažymėjimą, traukinio mašinisto sertifikatą arba jo nuorašą, traukinio mašinisto darbo grafiką, tvarkaraščius, kelionės metu reikalingą geležinkelių riedmenų dokumentaciją, kelionės metu reikalingas instrukcijas ir atmintines, dokumentus su aktualia informacija apie traukinių eismo ir darbo procedūros pakeitimus ir kitus geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) nustatytus reikalingus dokumentus) ir teisės aktuose ar geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) dokumentuose nurodytas priemones bei būtiną įrangą;

2.1.2. patikrinti traukos priemonės veikimą (atlikti traukos priemonės techninę patikrą);

2.1.3. patikrinti traukos priemonės dokumentuose esančius įrašus ir juos papildyti trūkstama informacija;

2.1.4. atlikdami nustatytus bandymus ir testus įsitikinti, kad traukos priemonė veikia tinkamai ir kad veikia saugos įranga;

2.1.5. perduodami traukos riedmenis ar pradėdami kelionę, patikrinti, ar yra ir ar veikia privaloma apsaugos ir saugos įranga;

2.1.6. atlikti teisės aktuose ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) instrukcijose nustatytos techninės priežiūros veiksmus.

2.2. Asmenys, siekdami valdyti traukos riedmenis, privalo žinoti visus valdymo įtaisus ir indikatorius, pirmiausia tuos, kurie yra susiję su:

2.2.1. traukos sistema;

2.2.2. stabdžių sistema;

2.2.3. eismo saugą užtikrinančiomis priemonėmis.

2.3. Asmenys, siekdami nustatyti geležinkelių riedmenų gedimus, norėdami pranešti apie juos ir nustatyti, kaip juos pašalinti ir kokių veiksmų imtis tam tikrais atvejais, turi išmanyti:

2.3.1. mechaninę sandarą ir veikimo principus;

2.3.2. pakabų konstrukcijų ir sankabos įrangą;

2.3.3. važiuoklės mechanizmą;

2.3.4. saugos įrangą;

2.3.5. degalų tiekimo sistemą, dujų išmetimo įrangą;

2.3.6. geležinkelių riedmenų vidinį ir išorinį ženklinimą, ypač vežant pavojinguosius krovinius naudojamus simbolius;

2.3.7. kelionės registravimo sistemas (eismo saugos duomenų šifravimas, greitmačio rodmenys);

2.3.8. elektros ir pneumatines sistemas;

2.3.9. srovės imtuvo ir aukštos įtampos sistemas;

2.3.10. ryšio priemones (radijo ryšį tarp traukinio ir dispečerio bei kitas);

2.3.11. važiavimo numatytais maršrutais sąlygas;

2.3.12. konstrukcines geležinkelių riedmenų dalis, jų paskirtį ir specifinius vagonų įrenginius, ypač traukinio valdymo sistemą, kai stabdoma išleidžiant orą iš pagrindinės stabdymo vamzdžių sistemos;

2.3.13. stabdžių sistemos veikimo ypatumus;

2.3.14. specifines traukos priemonių dalis;

2.3.15. traukos grandinę, variklius ir pavaras.

2.4. Asmenys, siekdami patikrinti stabdžius, privalo gebėti:

2.4.1. prieš išvykimą patikrinti ir apskaičiuoti, ar traukinio stabdymo galingumas atitinka stabdžių ribines reikšmes, numatytas tiems geležinkelio keliams ir nurodytas geležinkelių riedmenų dokumentuose;

2.4.2. patikrinti, ar veikia geležinkelių riedmenų stabdžių sistema ar jos komponentai prieš važiavimą ir važiuojant.

2.5. Asmenys, siekdami nustatyti valdymo būdą ir traukinio didžiausią leistiną greitį, atsižvelgiant į geležinkelio kelių savybes, privalo:

2.5.1. vykdyti nurodymus, pateiktus jiems prieš išvykimą;

2.5.2. gebėti nustatyti važiavimo būdą ir traukinio didžiausią leistiną greitį atsižvelgdami į greičio apribojimus, oro sąlygas ar bet kokią naudojamą signalizaciją.

2.6. Asmenys, siekdami valdyti traukinį negadinant įrangos ar geležinkelių riedmenų, privalo gebėti:

2.6.1. naudoti visas turimas valdymo priemones, laikydamiesi galiojančių reikalavimų;

2.6.2. valdyti traukinį, atsižvelgdami į sukibimo ir galingumo apribojimus;

2.6.3. naudoti stabdžius greičiui mažinti ir traukiniui sustabdyti tausodami geležinkelių riedmenis ir įrangą.

2.7. Asmenys, siekdami nustatyti gedimus, privalo:

2.7.1. gebėti pastebėti neįprastus reiškinius, susijusius su traukinio veikimu: pašalinius garsus užvedus vidaus degimo variklį ir kitus;

2.7.2. gebėti apžiūrėti traukinį ir nustatyti gedimų požymius, juos skirti ir reaguoti atsižvelgdami į jų santykinę svarbą bei bandyti juos pataisyti, visada teikdami pirmenybę geležinkelių transporto eismo ir žmonių saugai;

2.7.3. žinoti ir gebėti naudotis turimomis apsaugos ir ryšio priemonėmis.

2.8. Asmenys įvykių infrastruktūroje, kai nukenčia asmenys ir (arba) kyla gaisras, atveju privalo gebėti:

2.8.1. imtis traukinio apsaugos priemonių ir pakviesti pagalbą;

2.8.2. nustatyti, ar traukiniu vežami pavojingieji kroviniai, ir juos rasti pagal traukinio dokumentus ir vagonų sąrašą;

2.8.3. kuo greičiau pranešti apie įvykius geležinkelių infrastruktūros valdytojui ir kitiems traukiniams bei artimiausių stočių budėtojams;

2.8.4. kilus gaisrui, nustatyti, kur sustabdyti traukinį ir prireikus padėti keleiviams evakuotis, žinoti ir įvykdyti avarinės situacijos atveju taikytinas traukinio evakuacijos procedūras;

2.8.5. geležinkelių infrastruktūros valdytojo ar geležinkelio įmonės (vežėjo) nustatyta tvarka kuo greičiau perduoti visą būtiną informaciją apie gaisrą, jei mašinistas pats savo jėgomis negali jo užgesinti.

2.9. Asmenys privalo žinoti sąlygas, kurioms esant po įvykio, kurio metu apgadinami riedmenys, leidžiama važiuoti toliau:

2.9.1. turi gebėti įvertinti, ar bėginė transporto priemonė gali toliau važiuoti ir kokiomis sąlygomis, kad apie tokias sąlygas galėtų kuo greičiau pranešti geležinkelių infrastruktūros valdytojui;

2.9.2. turi gebėti nustatyti, ar reikalingas ekspertų įvertinimas prieš traukiniui pradedant toliau važiuoti.

2.10. Asmenys, siekdami užtikrinti traukinio stovėjimą, privalo:

2.10.1. gebėti imtis priemonių, užtikrinančių, kad atskiri geležinkelių riedmenys ar jų įranga netikėtai neįsijungtų ar nepajudėtų net ir sudėtingiausiomis sąlygomis;

2.10.2. išmanyti priemones, kuriomis galima sustabdyti atskirus geležinkelių riedmenis ar jų įrangą, jei jie netikėtai pradėtų judėti.

2.11. Asmenys, siekdami nustatyti valdymo būdą ir traukinio didžiausią greitį atsižvelgiant į geležinkelio kelių savybes, privalo:

2.11.1. paisyti jiems pateiktos informacijos, pavyzdžiui, apie greičio ribojimus arba signalizacijos pakeitimus;

2.11.2. gebėti nustatyti valdymo būdą ir traukinio didžiausią leistiną greitį.

2.12. Asmenys turi gebėti numatyti problemas ir tinkamai reaguoti, laikydamiesi saugos ir kitų reikalavimų, pavyzdžiui, punktualumo ir ekonominio naudingumo. Jie turi gerai žinoti geležinkelio kelius ir jų maršrute esančią įrangą bei prireikus žinoti sutartus atsarginius maršrutus. Svarbūs šie aspektai:

2.12.1. eksploatavimo sąlygos (bėgių keitimas, eismas viena kryptimi, eismo pertraukos ir kiti);

2.12.2. maršruto patikrinimas ir susipažinimas su atitinkamais dokumentais;

2.12.3. naudotinų bėgių nustatymas;

2.12.4. taikomos eismo taisyklės ir signalizavimo sistemos reikšmės;

2.12.5. valdymo režimas;

2.12.6. blokavimo sistema ir su ja susijusios taisyklės;

2.12.7. stočių pavadinimai, vieta ir atstumo iki jų bei važiavimo per stotis ypatumus, siekiant numatyti tinkamą važiavimo būdą;

2.12.8. signalizavimas apie skirtingų valdymo arba energijos tiekimo sistemų keitimą;

2.12.9. skirtingų kategorijų traukinių greičio apribojimai;

2.12.10. topografiniai duomenys (kelio profilio, įkalnių, nuokalnių, kreivių žinojimas);

2.12.11. specialios stabdymo sąlygos, pavyzdžiui, taikomos geležinkelio keliams, kuriuose pasitaiko didelių nuokalnių;

2.12.12. valdymo ypatumai: specialūs signalai, ženklai, išvykimo sąlygos ir kita.

2.13. Asmenys, laikydamiesi saugos reikalavimų, privalo gebėti:

2.13.1. užvesti traukinius, tik jei yra įvykdytos visos privalomos sąlygos (tvarkaraštis, įsakymas išvykti arba išvykimo signalas, signalų naudojimas (jei privaloma) ir kita);

2.13.2. stebėti signalus šalia bėgių ir kabinoje, juos teisingai suprasti ir elgtis taip, kaip nurodyta tokio signalo atveju;

2.13.3. saugiai važiuoti traukiniu atsižvelgiant į specialų valdymo režimą: gavę nurodymą važiuoti specialiu režimu, laikinai laikytis greičio apribojimų, važiuoti priešinga kryptimi, pavojaus atveju nepaisyti signalų, manevruoti, keisti kryptį, važiuoti statybų teritorijomis ir kita;

2.13.4. stoti pagal tvarkaraštį numatytose arba papildomose stotelėse ir, jei būtina, imtis papildomų veiksmų, susijusių su paslaugų teikimu keleiviams traukiniui stovint, pavyzdžiui, atidaryti ir uždaryti duris.

2.14. Asmenys, valdydami traukinį, privalo:

2.14.1. sugebėti nustatyti, kurioje geležinkelio kelio vietoje yra traukinys;

2.14.2. gebėti naudoti stabdžius greičiui mažinti ir traukiniui sustabdyti, tausodami geležinkelių riedmenis ir įrangą;

2.14.3. gebėti koreguoti traukinio eigą laikydamiesi tvarkaraščio ir nurodymų taupyti energiją, atsižvelgdami į traukos priemonės, traukinio, geležinkelio kelio ir aplinkos savybes.

2.15. Asmenys gedimų atvejais privalo gebėti:

2.15.1. būti dėmesingi, pastebėti neįprastus įvykius, susijusius su geležinkelių infrastruktūra bei aplinka, kiek tai įmanoma valdant traukinį: signalus, bėgius, energijos tiekimą, pervažas, geležinkelio kelius, kitą eismą;

2.15.2. žinoti konkretų atstumą iki aiškių kliūčių;

2.15.3. kuo greičiau pranešti geležinkelių infrastruktūros valdytojui apie pastebėto gedimo vietą ir pobūdį ir įsitikinti, ar informacija buvo teisingai suprasta;

2.15.4. atsižvelgti į geležinkelių infrastruktūros ypatumus, užtikrinti arba pasirūpinti eismo ir žmonių sauga kiekvieną kartą, kai būtina.

2.16. Asmenys privalo įgyti žinių ir gebėjimų, susijusių su geležinkelių infrastruktūros valdytojų ar geležinkelio įmonių (vežėjų), kurių prašoma išduoti traukinio mašinisto sertifikatus, eismo saugos valdymo sistemomis.

2.17. Žinių ir gebėjimų, susijusių su geležinkelių infrastruktūros valdytojų ir geležinkelio įmonių (vežėjų) eismo saugos valdymo sistemomis, apimtį nustato geležinkelių infrastruktūros valdytojai ar geležinkelio įmonės (vežėjai), kurių prašoma išduoti traukinio mašinisto sertifikatus.

2.18. Traukinio mašinistai, kurie turi bendrauti su geležinkelių infrastruktūros valdytoju saugos požiūriu svarbiais klausimais, turi turėti bent vienos iš geležinkelių infrastruktūros valdytojo nurodytos kalbos įgūdžių. Jie turi gebėti aktyviai ir veiksmingai bendrauti įprasto darbo, pablogėjusių sąlygų ir avarinių situacijų metu, gebėti naudoti pranešimus, nurodytus  Reglamente (ES) 2019/773, ir pranešimų perdavimo  metodiką. Mašinistai turi mokėti:

2.18.1. bendrauti praktinėse situacijose, kuriose yra nenumatytų aplinkybių;

2.18.2. apibūdinti priemones eismo saugos klausimais;

2.18.3. palaikyti paprastą pokalbį.

2.19. Mašinistų geležinkelių infrastruktūros valdytojo nurodytos kalbos supratimo (klausymo ir skaitymo) ir bendravimo (žodžiu ir raštu) įgūdžiai turi būti ne žemesnio kaip B1 lygio pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis.

2.20. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas gali netaikyti atitinkamiems traukinio mašinistams šio priedo 2.19 papunktyje nustatytų reikalavimų tuo atveju, kai geležinkelių transporto eismą numatoma vykdyti tarp kaimyninės Europos Sąjungos valstybės narės valstybės sienos ir Lietuvos Respublikos teritorijoje esančios pirmos nuo Lietuvos Respublikos valstybės sienos geležinkelio stoties, pritaikytos traukinio perdavimo operacijoms atlikti, ir jeigu laikomasi šių sąlygų:

2.20.1. geležinkelio įmonė (vežėjas) pateikė prašymą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui leisti netaikyti šio priedo 2.19 papunktyje nustatytų reikalavimų; viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas geležinkelio įmonių (vežėjų) prašymus nagrinėja laikydamasis tos pačios viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytos tvarkos, kuri yra Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatų dalis;

2.20.2. geležinkelio įmonė (vežėjas) įrodo, kad ji ėmėsi  pakankamų priemonių atitinkamų traukinio mašinistų ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo darbuotojų bendravimui įprasto darbo, pablogėjusių sąlygų ir avarinių situacijų metu Reglamente (ES) 2019/773 numatyta tvarka užtikrinti;

2.20.3. geležinkelio įmonė (vežėjas) ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas užtikrina, kad atitinkami traukinio mašinistai būtų susipažinę su taisyklėmis ir priemonėmis, numatytomis Reglamente (ES) 2019/773, ir kad jiems būtų surengti mokymai, numatyti geležinkelio įmonės (vežėjo) ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo eismo saugos valdymo sistemoje.

3. Traukinio mašinisto mokymo programose nustatomi asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo metodai turi užtikrinti teorinio mokymo (seminarai ir demonstraciniai užsiėmimai) ir praktinio mokymo (mokymas darbo vietoje, traukos riedmenų valdymas prižiūrint arba be priežiūros mokymo tikslams skirtais geležinkelio keliais) trukmės santykį, kurį nustato geležinkelių infrastruktūros valdytojai ar geležinkelio įmonės (vežėjai), kai priima spendimą dėl asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo.

4. Asmenų mokymo metodai, kai mokymui yra naudojamos kompiuterinės mokymo programos, yra galimi, jeigu individualiai mokomasi teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismą, reikalavimų.

5. Aprašant asmenų mokymo metodus pirmenybė turi būti teikiama tokiems mokymo metodams, kuriuos taikant traukinio mašinistai lydi asmenis, pageidaujančius gauti traukinio mašinisto sertifikatus, nustatytu maršrutu atitinkamą skaičių kartų dienos ir nakties metu.

6. Traukinio valdymo imitatorių naudoti neprivaloma, tačiau jie yra naudinga asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus, mokymo priemonė. Traukinio valdymo imitatorius ypač rekomenduojama naudoti tada, kai mokoma dirbti neįprastomis sąlygomis ar supažindinant su retai taikomų teisės aktų reikalavimais. Ypatingas traukinio valdymo imitatorių privalumas yra tas, kad jie sudaro galimybę įgyti tokių praktinių žinių ir gebėjimų, kurių negalima įgyti realiomis sąlygomis. Rekomenduojama naudoti naujausių modelių traukinio valdymo imitatorius.

________________

part_417adcf2370044c2bf79a51c10974b87_end


 

Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo

sistemų reikalavimų aprašo

2 priedas

 

Fizinių ASMENŲ, PAGEIDAUJANČIŲ GAUTI TRAUKINIO MAŠINISTO SERTIFIKATUS, EGZAMINAVIMO PRIEMONĖS

 

1. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo parengti, patvirtinti ir paskelbti savo interneto svetainėse bei kitose informacijos priemonėse fizinių asmenų, pageidaujančių gauti traukinio mašinisto sertifikatus (toliau – asmenys), egzaminavimo tvarką, kurioje būtų nustatyta, kad:

1.1. asmenų  egzaminai turi būti vykdomi laikantis šių principų:

1.1.1. nediskriminavimo – negali būti taikoma tiesioginė ar netiesioginė diskriminacija lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos pagrindu;

1.1.2. lygiateisiškumo – visiems egzaminuojamiesiems turi būti sudarytos vienodos sąlygos laikyti egzaminą ir visų asmenų egzaminai turi būti vertinami pagal vienodus kriterijus;

1.1.3. konfidencialumo – egzaminuotojas privalo užtikrinti, kad iki egzamino nebus atskleistos egzamino užduotys;

1.1.4. nepriklausomumo ir objektyvumo – egzaminai turi būti organizuojami taip, kad būtų išvengta interesų konflikto, ir vertinami objektyviai ir nešališkai;

1.1.5. atsekamumo – egzaminų eiga ir egzaminų rezultatai turi būti fiksuojami, o jų užduotys ir įrašai saugomi;

1.2. fizinis asmuo, pageidaujantis laikyti egzaminą traukinio mašinisto sertifikatui gauti, turi turėti galiojantį traukinio mašinisto pažymėjimą;

1.3. egzaminą traukinio mašinisto sertifikatui gauti sudaro šios dalys:

1.3.1. teorijos egzaminas;

1.3.2. praktikos egzaminas;

1.4. teorijos ir praktikos egzaminus gali laikyti asmenys, kurie yra baigę mokymus pagal geležinkelio įmonės (vežėjo) ar geležinkelių infrastruktūros valdytojo parengtą ir patvirtintą mokymo tvarką;

1.5. egzaminų metu turi būti patikrintos asmenų teorinės ir praktinės profesinės žinios, nurodytos Aprašo 1 priede;

1.6. teorijos egzaminas laikomas raštu arba kompiuteriu; egzaminą turi stebėti asmuo, Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 27 straipsnyje nustatyta tvarka įgijęs traukinio mašinistų egzaminuotojo pripažinimo pažymėjimą (toliau – traukinio mašinistų egzaminuotojas);  

1.7. egzaminuotojas teorijos egzamino testo užduotis iš klausimų katalogo turi parinkti ne anksčiau kaip prieš 1 darbo dieną iki egzamino pradžios;

1.8. teorijos egzaminą sudaro 30 klausimų po 3 galimus atsakymus į kiekvieną klausimą, iš kurių vienas yra teisingas; už teisingai atsakytą klausimą gaunamas 1 balas; klausimai parenkami atsitiktinumo principu; teorijos egzaminas išlaikomas, jei asmuo teisingai atsako į ne mažiau kaip 26 klausimus;

1.9. praktikos egzaminą leidžiama laikyti tik tuo atveju, jei išlaikomas teorijos egzaminas;

1.10. praktikos egzamino metu vertinamas asmens gebėjimas tinkamai ir veiksmingai atlikti traukinio mašinisto funkcijas; egzaminą turi stebėti traukinio mašinistų egzaminuotojas;

1.11. praktikos egzamino metu galima surinkti 10 balų; egzaminas išlaikomas, jei asmuo surenka ne mažiau kaip 8 balus; su praktinio egzamino rezultatais asmuo supažindinamas iš karto;

1.12. egzaminų perlaikymų skaičius neribojamas; tuo atveju, jei neišlaikytas tik praktikos egzaminas, pakartotinai perlaikyti teorijos egzaminą neprivaloma;

1.13. praktikos egzamino eiga filmuojama. Filmuota medžiaga saugoma Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir periodiškumu.

2. Asmenų mokymo programos ir mokymo metodai turi būti tokie, kad būtų suteiktos praktinės ir teorinės profesinės žinios, nurodytos Aprašo 1 priede.

3. Asmenų profesinės žinios ir gebėjimai turi būti patikrinti egzamino metu:

3.1. tikrinant, kaip asmenys moka taikyti teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismą, reikalavimus, gali būti naudojami ir traukinio valdymo imitatoriai;

3.2. gebėjimas valdyti geležinkelių riedmenis vertinamas asmenims praktinio egzamino metu valdant geležinkelių riedmenis.

_________________

part_fddee929aea144d5ad35fff90e19b397_end


 

Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo

sistemų reikalavimų aprašo

3 priedas

 

TRAUKINIO MAŠINISTO SERTIFIKAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

1. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) privalo parengti, patvirtinti ir paskelbti savo interneto svetainėse bei kitose informacijos priemonėse traukinio mašinisto sertifikatų išdavimo tvarką, kurioje būtų nustatyta:

1.1. traukinio mašinisto sertifikatų išdavimo, atnaujinimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir galiojimo panaikinimo tvarka;

1.2. periodinių patikrinimų, kuriais siekiama patikrinti traukinio mašinisto įgūdžius, organizavimo tvarka: egzaminai ir (ar) testai, kurių metu patikrinamos profesinės žinios ir gebėjimai, nurodyti Aprašo 1 priede; šių egzaminų ir (ar) testų dažnumą nustato geležinkelių infrastruktūros valdytojas, geležinkelio įmonė (vežėjas):

1.2.1. valstybinės kalbos žinios (tik tiems, kuriems valstybinė kalba nėra gimtoji) tikrinamos ne rečiau kaip kas 3 metai ir jeigu asmuo ilgiau kaip vienus metus nedirbo traukinio mašinistu šioje geležinkelių infrastruktūroje;

1.2.2. žinios apie geležinkelių infrastruktūrą, apie maršrutus ir geležinkelių transporto eismo valdymo taisykles tikrinamos ne rečiau kaip kas 3 metai arba jeigu asmuo ilgiau kaip vienus metus nedirbo traukinio mašinistu šioje geležinkelių infrastruktūroje;

1.2.3. nurodytos žinios apie geležinkelių riedmenis tikrinamos ne rečiau kaip kas 3 metai;

1.3. priemonės siekiant, kad būtų sukurtos traukinio mašinisto sertifikatų klastojimo prevencinės priemonės ir informacijos apie klastojimo atvejus perdavimo kompetentingoms institucijoms būdai.

2. Atlikus šio priedo 1.2 papunktyje nurodytus patikrinimus, turi būti daromas įrašas traukinio mašinisto sertifikate ir geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) sudaromame traukinio mašinisto sertifikatų sąraše. Jeigu traukinio mašinistas be pateisinamos priežasties nedalyvavo periodiniame patikrinime arba jeigu patikrinimo rezultatai neigiami, geležinkelių infrastruktūros valdytojas, geležinkelio įmonė (vežėjas) ar kita įmonė privalo nušalinti traukinio mašinistą nuo geležinkelių riedmenų valdymo ir imtis priemonių, nustatytų jų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemose ir Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 33 straipsnio 6 dalies 2 punkte.

3. Fiziniams asmenims, pageidaujantiems gauti traukinio mašinisto sertifikatus ir išlaikiusiems Aprašo 2 priede nustatytus reikalavimus atitinkančius egzaminus, turi būti išduodami traukinio mašinisto sertifikatai, kuriais suteikiama teisė valdyti vienos ar abiejų kategorijų geležinkelių riedmenis tam tikrais geležinkelio keliais:

3.1. A kategorijos: manevrinius traukos riedmenis, ūkinius traukinius, geležinkelių infrastruktūros priežiūrai ir remontui skirtus geležinkelių riedmenis ir visus kitus traukos riedmenis, kurie naudojami manevrams atlikti;

3.2. B kategorijos: keleiviams, bagažui ir (ar) kroviniams vežti skirtus geležinkelių riedmenis.

4. Geležinkelių infrastruktūros valdytojai ir geležinkelio įmonės (vežėjai) informaciją apie traukinio mašinistų sertifikatus (sertifikatų išdavimą, galiojimo sustabdymą, galiojimo sustabdymo panaikinimą ir galiojimo panaikinimą) gali tvarkyti eismo saugos institucijos informacinėje sistemoje arba naudoti kitas tvarkymo priemones.

 

_________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-378, 2006-10-02, Žin., 2006, Nr. 107-4075 (2006-10-06), i. k. 1062210ISAK0003-378

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymo Nr. 3-79 "Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo" ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-331, 2010-05-19, Žin., 2010, Nr. 60-2978 (2010-05-25), i. k. 1102210ISAK0003-331

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-440, 2010-07-13, Žin., 2010, Nr. 85-4496 (2010-07-17), i. k. 1102210ISAK0003-440

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-680, 2010-11-16, Žin., 2010, Nr. 136-6968 (2010-11-20), i. k. 1102210ISAK0003-680

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-459, 2011-07-28, Žin., 2011, Nr. 100-4725 (2011-08-06), i. k. 1112210ISAK0003-459

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-578, 2011-09-29, Žin., 2011, Nr. 121-5731 (2011-10-08); Žin., 2011, Nr. 123-5846 (2011-10-13), i. k. 1112210ISAK0003-578

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-804, 2012-12-10, Žin., 2012, Nr. 145-7490 (2012-12-14), i. k. 1122210ISAK0003-804

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Reikalavimų geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoms patvirtinimo" pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-539, 2013-10-16, Žin., 2013, Nr. 110-5457 (2013-10-19), i. k. 1132210ISAK0003-539

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 "Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

9.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-358(1.5 E), 2015-08-24, paskelbta TAR 2015-08-24, i. k. 2015-12553

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

10.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-258(1.5 E), 2015-06-18, paskelbta TAR 2015-06-18, i. k. 2015-09726

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

11.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-433(1.5 E), 2015-10-20, paskelbta TAR 2015-10-20, i. k. 2015-15770

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

12.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-266(1.5 E), 2016-07-28, paskelbta TAR 2016-07-29, i. k. 2016-21106

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

13.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-643, 2017-12-20, paskelbta TAR 2017-12-22, i. k. 2017-20578

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

14.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-187, 2018-04-23, paskelbta TAR 2018-04-23, i. k. 2018-06427

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

15.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-794, 2020-12-31, paskelbta TAR 2020-12-31, i. k. 2020-29279

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_f7c56a0ab0ac430dbd637d5590a4fb82_end