Suvestinė redakcija nuo 2024-10-01

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 172-6373, i. k. 10411GKISAK00001-14

 

 

 

MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS PIRMININKO

 

Į S A K Y M A S

DĖL MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2004 m. lapkričio 25 d. Nr. 1-14

Vilnius

 

Vadovaudamasis Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 2 d. nutarimu Nr. 1119  „Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“, 14.4. papunkčiu:

Preambulės pakeitimai:

Nr. 1-2024/39, 2024-09-17, paskelbta TAR 2024-09-19, i. k. 2024-16409

 

tvirtinu Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentą (pridedama).

 

 

 

KOMISIJOS PIRMININKAS                                                                              JUOZAS RĖKSNYS

 

 

PATVIRTINTA

Mokestinių ginčų komisijos

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininko

2004 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. 1-14

(Mokestinių ginčų komisijos

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininko

2024 m. rugpjūčio 1 d. įsakymo Nr.1-2024/37

redakcija)

 

  

MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS 

 

1. Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Komisija) darbo tvarką, nagrinėjant ginčus tarp mokesčių mokėtojo ir centrinio mokesčių administratoriaus (toliau mokesčių administratorius) arba kitos institucijos, kurios sprendimai įstatymų nustatytais atvejais skundžiami privaloma ikiteismine tvarka Komisijai, taip pat nustato ginčo šalių teises ir pareigas kylančias įgyvendinant šio Reglamento nuostatas. 

2. Komisija yra viešasis juridinis asmuo, išlaikomas iš valstybės biudžeto. Komisijos tikslas – objektyviai išnagrinėti mokesčių mokėtojo skundą ir priimti teisėtą bei pagrįstą sprendimą.

3. Komisiją sudaro Komisijos pirmininkas ir keturi nariai. Komisijos nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (toliau – Įstatymas) bei kitais įstatymais, Komisijos nuostatais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.

5. Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai, Komisijos administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), atlikdami savo tarnybines pareigas, turi vadovautis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnyje numatytais veiklos ir tarnybinės etikos principais.

6. Komisija dirbdama keičiasi informacija su mokesčių administratoriais, Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijomis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Komisija, atlikdama savo funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir vietos savivaldos institucijų, kitų asmenų informaciją, susijusią su nagrinėjamu mokesčių mokėtojo skundu;

7.2. pasitelkti ekspertų ir kitų specialistų, turinčių atitinkamą pasirengimą ir galinčių pateikti išvadas ginčijamu klausimu;

7.3. teikti pasiūlymus dėl mokesčių įstatymų ir kitų teisės aktų tobulinimo.

8. Reglamente vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrajame duomenų apsaugos reglamente).

 

II SKYRIUS

 SKUNDO PRIĖMIMAS

 

9.  Mokesčių mokėtojai Komisijoje aptarnaujami atvykę į Komisiją ar nuotoliniu būdu žodžiu ir raštu. Atvykę į Komisiją mokesčių mokėtojai aptarnaujami prieš tai užsiregistravę Komisijos interneto svetainėje nurodytu telefono numeriu.

10. Skundas dėl mokestinio ginčo Komisijai turi būti paduodamas per mokesčių administratorių raštu ne vėliau kaip per 20 dienų nuo mokesčių administratoriaus skundžiamo sprendimo įteikimo mokesčių mokėtojui arba per 20 dienų nuo termino sprendimui dėl mokestinio ginčo priimti pasibaigimo dienos.  Mokesčių administratorius per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos parengia mokestinio ginčo bylą ir perduoda ją Komisijai.

11. Mokesčių mokėtojui skundą pateikus tiesiogiai Komisijai raštu arba elektroninėmis ryšio priemonėmis, jo kopija persiunčiama mokesčių administratoriui bei prašoma pateikti visą su mokestiniu ginču susijusią medžiagą.

12. Skundai registruojami jų gavimo Komisijoje dieną Dokumentų valdymo bendroje informacinėje sistemoje (toliau – DBSIS) numatytame registre. Skundai, gauti po darbo valandų, registruojami kitą darbo dieną.

13. Skundo padavimo terminą ir reikalavimus skundo mokestiniame ginče turiniui nustato Įstatymas. Komisijai pateikti skundai turi atitikti nustatytus reikalavimus. Visi Komisijoje registruoti skundai nedelsiant perduodami Komisijos pirmininkui.

14. Komisijos pirmininkas, gavęs skundą, paveda vienam iš Komisijos narių išnagrinėti jį ir, jei skundas atitinka Įstatyme nustatytus reikalavimus, spręsti mokesčių mokėtojo skundo priėmimo klausimą. Skundai perduodami Komisijos nariams vykdyti per DBSIS.

15. Komisijos narys, kuriam pavesta spręsti skundo priėmimo klausimą, o jei šio Komisijos nario nėra dėl atostogų, ligos, komandiruotės ar kitų objektyvių priežasčių, Komisijos pirmininko nurodymu kitas Komisijos narys per 10 dienų nuo skundo gavimo Komisijoje dienos įvertina, ar skundą galima priimti, t. y. patikrina, ar skundas priklauso Komisijos kompetencijai, ar skundas pateiktas laikantis teisės aktų nustatytos tvarkos ir atitinka jų reikalavimus. Jeigu reikia gauti papildomą informaciją iš kompetentingų valstybės institucijų, Komisijos narys, kuriam pavesta spręsti skundo priėmimo klausimą, kreipiasi su atitinkamu paklausimu. Papildomos informacijos gali būti prašoma bet kurioje mokestinio ginčo nagrinėjimo stadijoje.

16. Nustačiusi, kad skundas neatitinka Įstatyme nustatytų reikalavimų (klaidingas ar kitoks skundo pavadinimas nėra trūkumas, dėl kurio skundas būtų nenagrinėjamas), tačiau trūkumus galima pašalinti, Komisija priima sprendimą ir nustato 15 dienų terminą trūkumams pašalinti bei raštu informuoja apie tai mokesčių mokėtoją, nurodydama, kokių Įstatyme nustatytų reikalavimų mokesčių mokėtojo skundas neatitinka. Jei mokesčių mokėtojas nepašalina skundo trūkumų, atsiradusių dėl Įstatyme nustatytojo reikalavimo nurodyti aplinkybes, kuriomis mokesčių mokėtojas grindžia savo reikalavimą, ir tai patvirtinančius įrodymus, tačiau mokesčių mokėtojo skunde yra kitų reikalavimų, pagrįstų skunde nurodytomis aplinkybėmis ir įrodymais, skundas mokesčių mokėtojui negrąžinamas ir Komisija išnagrinėja mokesčių mokėtojo skundą dėl tų reikalavimų, kurie yra pagrįsti skunde nurodytomis aplinkybėmis ir įrodymais. Šiuo atveju skundo mokestiniame ginče išnagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo kitos dienos, kai pasibaigia mokesčių mokėtojui nustatytas skundo trūkumų pašalinimo terminas.

17. Terminas trūkumams pašalinti pradedamas skaičiuoti nuo dienos, kurią mokesčių mokėtojui įteiktas Komisijos sprendimas. Jeigu mokesčių mokėtojas per nustatytą 15 dienų terminą įvykdo sprendime nurodytus reikalavimus, skundas priimamas nagrinėti ir laikomas paduotu pradinio jo pateikimo dieną, o skundo mokestiniame ginče išnagrinėjimo terminai pradedami skaičiuoti nuo reikalavimų įvykdymo dienos. Jeigu per nustatytą terminą skundo trūkumai nepašalinami, skundas laikomas nepaduotu ir grąžinamas jį padavusiam mokesčių mokėtojui.

18. Jeigu mokesčių mokėtojas praleido įstatyme nustatytą skundo padavimo terminą, mokesčių mokėtojo prašymu šis terminas Komisijos sprendimu gali būti atnaujintas, jeigu prašyme nurodytas skundo padavimo termino praleidimo priežastis Komisija pripažįsta svarbiomis. Kartu su prašymu atnaujinti skundo padavimo terminą turi būti paduodamas ir skundas, kurio padavimo terminas yra praleistas. Priėmus sprendimą atnaujinti praleistą terminą skundui paduoti, skundo mokestiniame ginče išnagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo minėto Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

19. Jeigu skundo padavimo terminas yra praleistas ir mokesčių mokėtojas neprašo jo atnaujinti, taip pat kai mokesčių mokėtojo prašymas atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą yra nepatenkinamas, skundas laikomas nepaduotu ir grąžinamas jį padavusiam mokesčių mokėtojui.

20. Jeigu skundas buvo paduotas tiesiogiai Komisijai, skundo padavimo terminas skaičiuojamas nuo mokesčių administratoriaus Komisijai pateiktos mokestinio ginčo bylos medžiagos.

21.  Dokumentai mokesčių mokėtojui gali būti grąžinami tokiais būdais: tiesiogiai įteikiant, paštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis.

22. Komisijos sprendimai dėl praleisto termino priimami rašytinio ir (ar) žodinio proceso tvarka. Jei Komisijos narys iš paduoto skundo turinio nustato, kad sprendimui priimti nepakanka duomenų, o mokesčių mokėtojas ir (ar) mokesčių administratorius išreiškia savo pasirinkimą dalyvauti prašymo atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą nagrinėjimo posėdyje, tokie sprendimai gali būti priimami mokestinio ginčo šalims dalyvaujant Komisijos posėdyje.

23. Skundo priėmimo klausimą nagrinėjantis Komisijos narys, gavęs visą reikalingą skundo medžiagą ir nustatęs, kad skundas atitinka Įstatyme nustatytus reikalavimus, teikia skundą įtraukti į Komisijos posėdžio darbotvarkę (toliau – posėdžio darbotvarkė).

24. Komisijos narys, kuriam pavesta pristatyti skundą Komisijos posėdyje, atlieka šiuos veiksmus:

24.1. išanalizuoja mokesčių mokėtojo skundą bei su juo susijusią mokestinio ginčo bylos medžiagą ir parengia pranešimą apie mokesčių mokėtojo skundą. Pranešime nurodomos mokestinio ginčo šalys, skundžiamo mokesčių administratoriaus sprendimo esmė, mokesčių mokėtojo skundo esmė ir pareikšti reikalavimai Komisijai;

24.2. reikiamais atvejais įpareigoja šalis ir nustato terminą įrodymams, susijusiems su nagrinėjamu skundu, pateikti;

24.3. ne vėliau kaip prieš 10 dienų praneša skundą padavusiam mokesčių mokėtojui ir mokesčių administratoriui apie skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje laiką ir vietą;

24.4. atlieka kitus veiksmus, kurių reikia rengiantis nagrinėti skundą.

25. Komisijos narys, kuriam pavesta pristatyti mokesčių mokėtojo skundą Komisijos posėdyje, gali pasitelkti vertėją, Komisijos darbuotojus, ekspertus ir kitus specialistus, turinčių atitinkamą pasirengimą ir galinčių pateikti išvadas ginčijamu klausimu. Galutinį sprendimą dėl  eksperto ir kito specialisto išvados būtinumo priima Komisijos pirmininkas.

26. Mokesčių mokėtojas ir mokesčių administratorius turi teisę susipažinti su skundo byloje esančia medžiaga. Norėdamas susipažinti su mokestinio ginčo bylos medžiaga, mokesčių mokėtojas turi pateikti jo asmenį bei įgaliojimus liudijančius dokumentus, pasirašytą prašymą dėl susipažinimo su medžiaga, pasirašytą konfidencialumo pasižadėjimą. Su bylos medžiaga susipažįstama Komisijos pirmininko nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS POSĖDŽIAI IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS 

 

27. Mokesčių mokėtojų skundai mokestiniuose ginčuose nagrinėjami Komisijos posėdžiuose. Komisijos posėdžiuose taip pat nagrinėjami mokesčių mokėtojų prašymai atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą, prašymai atnaujinti mokestinio ginčo bylos procesą, taip pat gali būti nagrinėjami ir kiti mokesčių mokėtojų prašymai, kurie nagrinėjami rašytinio arba žodinio proceso tvarka.

28. Komisija skundus mokestiniuose ginčuose nagrinėja, sprendimus priima ir surašo lietuvių kalba. Mokesčių mokėtojai, nemokantys lietuvių kalbos, Komisijos posėdžio metu turi teisę naudotis vertėjo paslaugomis. Už vertėjo paslaugas mokama iš Komisijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų. Mokesčių mokėtojas, norėdamas Komisijos posėdžio metu naudotis vertėjo paslaugomis, Komisijai turi pateikti prašymą raštu ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki nustatytos posėdžio datos. Dokumentai, surašyti kitomis kalbomis, teikiami išversti (nustatyta tvarka patvirtinant vertimą) į lietuvių kalbą.

29. Į Komisijos posėdį kviečiami mokesčių mokėtojas (jo atstovai) ir mokesčių administratoriaus atstovai. Komisijos posėdyje dalyvauja posėdžio sekretorius, taip pat turi teisę dalyvauti vertėjas, Komisijos darbuotojai, dalyvavę rengiant bylą nagrinėjimui Komisijos posėdyje, liudytojai, pasitelkti ekspertai ir kiti specialistai.

30. Komisijos posėdžio eigai, įrodymams fiksuoti ir tirti Komisija gali daryti garso ar vaizdo įrašus, taip pat naudoti kitas technines priemones. Kitiems asmenims draudžiama per Komisijos posėdį filmuoti, fotografuoti, daryti garso ar vaizdo įrašus, naudoti kitas technines priemones.

31. Posėdžio darbotvarkę ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki Komisijos posėdžio datos parengia posėdžio sekretorius ir pasirašo Komisijos pirmininkas. Komisijos posėdyje nagrinėjami tik tie mokesčių mokėtojų skundai, kurie yra įtraukti į posėdžio darbotvarkę. Prireikus posėdžio darbotvarkė gali būti pakeista ar papildyta. Posėdžio darbotvarkės pakeitimus ar papildymus parengia posėdžio sekretorius ir pasirašo Komisijos pirmininkas. Posėdžio darbotvarkės pakeitimams ir papildymams 10 dienų terminas netaikomas.

32. Mokestinio ginčo šalys apie skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje datą, laiką ir vietą iš anksto informuojamos raštu ne vėliau kaip prieš 10 dienų. Mokesčių mokėtoją informuoja Komisijos narys, išsiųsdamas pranešimą apie skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje datą, laiką ir vietą, o mokesčių administratorių – posėdžio sekretorius, išsiųsdamas posėdžio darbotvarkės dalį reikalingą konkrečiam mokesčių administratoriui. Jei posėdžio darbotvarkė vėliau buvo pakeista ar papildyta, mokestinio ginčo šalys apie tai informuojamos nedelsiant.

33. Komisijos posėdžiai gali būti žodiniai ir rašytiniai. Žodiniai posėdžiai vyksta Komisijos patalpose arba nuotoliniu būdu. Žodiniai posėdžiai gali būti organizuojami ir mišriu būdu, kai dalis posėdžio dalyvių yra Komisijos patalpose, o dalis dalyvauja nuotoliniu būdu. Posėdžio sekretorius, gavęs informaciją apie pasirinktą posėdžio organizavimo būdą, informuoja posėdžio dalyvius.

34. Komisijos posėdžiai rengiami posėdžio darbotvarkėje nustatyta data ir laiku, jiems pirmininkauja Komisijos pirmininkas arba jį pavaduojantis Komisijos narys. Komisijos posėdžiai yra uždari, todėl kiti asmenys gali dalyvauti Komisijos posėdyje, tik jei yra mokesčių mokėtojo, kurio skundas nagrinėjamas Komisijos posėdyje, sutikimas ir Komisijos leidimas.

35. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip trys Komisijos nariai (įskaitant Komisijos pirmininką). Komisijos narys negali dalyvauti nagrinėjant mokestinį ginčą ir turi būti nušalintas (nusišalinti), jeigu jis yra tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuotas bylos baigtimi, jeigu jis su mokestinio ginčo šalimis yra susijęs šeimos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais arba jis yra buvęs įmonės, dalyvaujančios mokestiniame ginče, darbuotojas ir nuo darbo santykių pasikeitimo praėjo mažiau kaip treji metai, arba yra kitokių aplinkybių, kurios gali turėti įtakos Komisijos nario nešališkumui. Apie tai Komisijos narys raštu iki posėdžio arba žodžiu posėdžio metu privalo informuoti Komisiją. Nušalinimą taip pat gali pareikšti mokestiniame ginče dalyvaujantys asmenys. Nušalinimas turi būti motyvuotas ir pareiškiamas prieš pradedant nagrinėti skundą Komisijos posėdyje. Komisija dėl savo nario (narių) nušalinimo priima sprendimą. Jeigu nušalinimo klausimas pareiškiamas posėdžio metu, Komisija daro posėdžio pertrauką ir uždarame posėdyje priima sprendimą.

36. Visi asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant mokestinį ginčą Komisijos posėdyje, privalo paklusti Komisijos pirmininko nurodymams dėl posėdžio tvarkos. Komisijos pirmininkas gali įspėti dalyvaujantį mokestiniame ginče asmenį, jeigu šis kalbėdamas nukrypsta nuo bylos esmės. Asmenį, kuris nagrinėjant mokestinį ginčą pažeidžia Komisijos posėdžio tvarką, Komisijos pirmininkas įspėja. Jeigu po pareikšto įspėjimo šis asmuo ir toliau pažeidžia posėdžio tvarką, Komisijos sprendimu jis gali būti pašalintas iš posėdžių salės arba Komisija atideda mokestinio ginčo nagrinėjimą. Nuotoliniu būdu dalyvaujantiems posėdžio dalyviams gali būti nutraukiama posėdžio prieiga. Apie paskirtą naują posėdžio laiką Komisija praneša mokestiniame ginče dalyvaujantiems asmenims raštu.

37. Jeigu į posėdį neatvyko mokestinio ginčo šalys, skundas gali būti nagrinėjamas joms nedalyvaujant. Kai iki skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje pradžios Komisijoje yra gautas šių asmenų prašymas atidėti skundo nagrinėjimą dėl priežasčių, kurias Komisija pripažįsta svarbiomis, Komisija turi teisę skundo nagrinėjimą atidėti. Jeigu į Komisijos posėdį neatvyko vertėjas ar ekspertas ir kitas specialistas, Komisija, išklausiusi posėdyje dalyvaujančių mokestinio ginčo šalių nuomonę dėl galimumo nagrinėti skundą be neatvykusio vertėjo ar eksperto ir kito specialisto, priima sprendimą nagrinėti skundą jiems nedalyvaujant arba skundo nagrinėjimą atidėti. Komisijai nusprendus skundo nagrinėjimą atidėti, apie paskirtą naują posėdžio laiką mokestiniame ginče dalyvaujantys asmenys bei kviečiamas vertėjas ar ekspertas ir kitas specialistas informuojami raštu.

38. Prieš pradedant nagrinėti mokesčių mokėtojo skundą Komisijos posėdyje, posėdžio sekretorius patikrina atvykusių asmenų tapatybę ir jų įgaliojimus patvirtinančius dokumentus.

39. Komisijos posėdį pradeda Komisijos pirmininkas ir praneša, kieno skundas bus nagrinėjamas. Posėdžio sekretorius praneša, kas dalyvauja nagrinėjant mokesčių mokėtojo skundą. Posėdžio pradžioje išsprendžiami šalių prašymai, pareikšti nušalinimai Komisijos nariams, taip pat galimybė nagrinėti skundą neatvykus ginčo šalims, vertėjui, ekspertui ar kitam specialistui. Jeigu Komisijos posėdyje dalyvauja vertėjas, ekspertas ar kitas specialistas, jie pasirašytinai įspėjami dėl atsakomybės už konfidencialios informacijos, susijusios su mokesčių mokėtoju, atskleidimą. Paskui išklausomas Komisijos nario pranešimas apie mokesčių mokėtojo skundą. Po Komisijos nario pranešimo, paaiškinimus dėl nagrinėjamo skundo gali pateikti mokesčių mokėtojas ir jo atstovas, po to – mokesčių administratoriaus atstovai, ekspertai ir kiti specialistai. Komisijos nariai Komisijos posėdyje dalyvaujantiems asmenims turi teisę užduoti klausimus, susijusius su nagrinėjamu skundu. Ištyrus skundo mokestiniame ginče esmę, Komisijos pirmininkas paskelbia skundo nagrinėjimo pabaigą.

40. Jeigu per posėdžio darbotvarkėje nustatytą laiką mokesčių mokėtojo skundas neišnagrinėjamas, Komisija turi teisę skundo nagrinėjimą perkelti į kitą posėdį, informuodama apie tai mokestinio ginčo šalis.

41. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokole fiksuojama posėdžio eiga ir priimti sprendimai:

41.1. Komisijos posėdžio protokole nurodoma posėdžio data, pradžios ir pabaigos laikas, posėdžio darbotvarkės klausimas, posėdyje dalyvavę asmenys, jų pareigos ar statusas skundo nagrinėjimo procese, jų pasisakymų turinys, priimti sprendimai. Jeigu posėdžio eiga nebuvo užfiksuota techninėmis priemonėmis, posėdžio dalyvio kalbos turinys apibendrintai atpasakojamas protokole;

41.2. jei posėdžio eiga buvo užfiksuota techninėmis priemonėmis darant garso arba garso ir vaizdo įrašą, šis įrašas pridedamas kaip Komisijos protokolo sudedamoji dalis;

41.3. Komisijos narių balsavimo rezultatai įrašomi į protokolą, kurį vizuoja visi priimant sprendimą dalyvavę Komisijos nariai;

41.4. Komisijos posėdžio protokolą rengia posėdžio sekretorius, o pasirašo Komisijos pirmininkas ir posėdžio sekretorius;

41.5. Protokolas turi būti parengiamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

42. Mokesčių mokėtojo sutikimu Komisija turi teisę nuspręsti skundą mokestiniame ginče nagrinėti rašytinio proceso būdu. Sutikimas Komisijai turi būti pareikštas raštu iki skundo nagrinėjimo dienos. Apie priimtą sprendimą skundą nagrinėti rašytinio proceso būdu Komisija raštu praneša skundą padavusiam mokesčių mokėtojui ir mokesčių administratoriui.

43. Mokesčių mokėtojas ir mokesčių administratorius Įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais bei tvarka gali pasirašyti susitarimą dėl mokesčio ir su juo susijusių sumų dydžio. Mokestinio ginčo šalims pasirašius minėtą susitarimą iki Komisijos sprendimo dėl skundo mokestiniame ginče priėmimo, Komisija priima sprendimą nutraukti skundo (ar jo dalies) mokestiniame ginče nagrinėjimą. Informacija dėl mokestinio ginčo šalių susitarimo pridedama prie mokestinio ginčo bylos. Komisijai priėmus sprendimą nutraukti skundo dalies mokestiniame ginče nagrinėjimą, Komisija išnagrinėja mokestinį ginčą likusioje mokesčių mokėtojo skundo dalyje ir priima vieną iš Įstatyme nurodytų sprendimų.

44. Komisija gali nuspręsti skundo dėl mokestinio ginčo (jo dalies) nagrinėjimą sustabdyti, jeigu:

44.1. miršta asmuo, kuris buvo ginčo šalis, arba keičiasi ginče dalyvavusio juridinio asmens statusas, jeigu ginčo teisinis santykis leidžia teisių perėmimą. Mirus asmeniui nagrinėjimas stabdomas iki paaiškės teisių perėmėjas, keičiant juridinio asmens statusą – iki statuso pakeitimo procedūrų užbaigimo;

44.2. ginčo šalis netenka veiksnumo tam tikroje dalyje. Nagrinėjimas stabdomas iki bus paskirtas atstovas;

44.3. priimamas sprendimas visiškai ar iš dalies priklauso nuo tam tikro juridinio fakto buvimo ar nebuvimo ir tokio juridinio fakto buvimas ar nebuvimas dar turi būti nustatytas teismo ar teisėsaugos institucijos arba užsienio valstybės įstaigos ar institucijos. Nagrinėjimas sustabdomas, iki ikiteisminė mokestinį ginčą nagrinėjanti institucija sužinos, kad minėta įstaiga ar institucija nustatė tokio fakto buvimą ar nebuvimą;

44.4. mokesčių mokėtojas ir mokesčių administratorius arba valstybės institucijos ar įstaigos, įgaliotos atlikti tam tikrus mokesčių administravimo veiksmus, pradėjo Įstatymo nustatyta tvarka susitarimo dėl mokestinių prievolių dydžio procedūrą. Nagrinėjimas stabdomas iki vykdoma susitarimo sudarymo procedūra;

44.5. Komisija kreipiasi į kompetentingą Europos Sąjungos teisminę instituciją prašydama prejudicinio sprendimo dėl Europos Sąjungos teisės aktų aiškinimo ar galiojimo. Nagrinėjimas stabdomas iki Europos Sąjungos teisminės institucijos sprendimo priėmimo;

44.6. paskiriama ekspertizė, ar reikalinga specialisto išvada. Nagrinėjimas stabdomas iki bus atlikta ekspertizė ar gauta specialisto išvada;

44.7. Komisija įpareigoja bet kurią ginčo šalį pateikti dokumentus, kurie gali būti reikšmingi sprendžiant ginčą. Nagrinėjimas stabdomas iki bus gauti prašomi dokumentai;

44.8. jei dėl ginčijamų sumų pradedamos dvigubo apmokestinimo ginčų sprendimo procedūros, numatytos Lietuvos Respublikos sudarytose ir taikomose dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartyse, Lietuvos Respublikos dvigubo apmokestinimo ginčų sprendimo įstatyme, Konvencijoje 90/436/EEB dėl dvigubo apmokestinimo išvengimo koreguojant asocijuotų įmonių pelnąarba Daugiašalėje konvencijoje, kuria įgyvendinamos su mokesčių sutartimis susijusios priemonės, skirtos užkirsti kelią mokesčių bazės erozijai ir pelno perkėlimui. Nagrinėjimas sustabdomas iki nurodytų procedūrų užbaigimo;

44.9. kitais atvejais, kai Komisija pripažįsta, kad ginčo nagrinėjimą sustabdyti yra būtina.

45. Informacija apie mokesčių mokėtoją, kurią Komisijos nariai ir darbuotojai sužino atlikdami savo funkcijas, yra laikoma paslaptyje, išskyrus Įstatyme nustatytus atvejus.

 

IV SKYRIUS

 SPRENDIMO PRIĖMIMAS 

 

46. Komisija, išnagrinėjusi mokestinį ginčą, priima vieną iš šių sprendimų:

46.1. patvirtina mokesčių administratoriaus sprendimą;

46.2. panaikina mokesčių administratoriaus sprendimą;

46.3. iš dalies patvirtina arba panaikina mokesčių administratoriaus sprendimą;

46.4. pakeičia mokesčių administratoriaus sprendimą;

46.5. perduoda skundą mokesčių administratoriui nagrinėti iš naujo.

47. Komisija sprendimu palieka mokesčių mokėtojo skundą nenagrinėtą, jeigu:

47.1. skundas nepriklauso Komisijos kompetencijai;

47.2. skundas pateiktas nesilaikant Įstatyme nustatytos ikiteisminės mokestinių ginčų nagrinėjimo procedūros;

47.3. yra priimtas Komisijos sprendimas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

47.4. Komisijoje nagrinėjamas skundas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu.

48. Komisija, nagrinėdama mokestinį ginčą, gali priimti sprendimą atleisti mokesčių mokėtoją nuo delspinigių, baudų, palūkanų ar jų dalies.

49. Komisija, priimdama sprendimą dėl mokesčių mokėtojo skundo, neatsižvelgia į tuos mokesčių mokėtojo pateiktus įrodymus (ir jų nevertina), kurie nebuvo pateikti mokesčių administratoriui, išskyrus tuos atvejus, kai apie tai, kad jų negalima pateikti, nurodyta mokesčių mokėtojo skunde mokesčių administratoriui.

50. Komisija sprendimą priima per 60 dienų nuo skundo gavimo dienos. Mokesčių mokėtojo prašymu šis terminas Komisijos sprendimu gali būti sutrumpinamas iki 30 dienų. Prašymas sutrumpinti sprendimo priėmimo terminą pateikiamas raštu Įstatymo nustatyta tvarka paduodant skundą arba gali būti nurodomas pačiame skunde. Dėl mokesčių mokėtojo prašymo sutrumpinti sprendimo priėmimo terminą Komisija priima sprendimą. Komisija, nusprendusi patenkinti mokesčių mokėtojo prašymą, sprendime taip pat nurodo konkretų sprendimo mokestiniame ginče priėmimo terminą. Apie priimtą sprendimą Komisija nedelsdama raštu praneša skundą padavusiam mokesčių mokėtojui ir mokesčių administratoriui. Mokesčių mokėtojų prašymai, nurodyti Įstatyme, išnagrinėjami ir sprendimai dėl jų priimami per šiame punkte nustatytą terminą, jeigu įstatymai ar kiti teisės aktai nenustato kitokių terminų.

51. Jeigu mokesčių mokėtojas ar mokesčių administratorius Komisijai pateikia papildomą medžiagą ar įrodymus iki sprendimo dėl mokesčių mokėtojo skundo priėmimo dienos, jie pridedami prie mokestinio ginčo bylos. Atsižvelgdama į tai, Komisija gali spręsti dėl tolesnio skundo nagrinėjimo. Jei įrodymai pateikiami Komisijos posėdžio metu, Komisija sprendžia posėdyje. Jei įrodymai pateikiami po posėdžio, sprendžiama sprendimo priėmimo metu. Po sprendimo priėmimo pateikta medžiaga ar įrodymai grąžinami mokesčių mokėtojui ar mokesčių administratoriui.

52. Priimant sprendimą dalyvauja Komisijos nariai, kurie nagrinėjo mokestinį ginčą Komisijos posėdyje, o ginčo šalys nedalyvauja.

53. Komisijos sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma, kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balso teisė negali būti perduota. Balsams pasidalijus po lygiai, priimamas tas sprendimas, už kurį balsuoja Komisijos pirmininkas, o jeigu jo nėra – už kurį balsuoja laikinai jį pavaduojantis Komisijos narys. Balsavimo rezultatai įrašomi Komisijos posėdžio protokole. Komisijos sprendime turi būti nurodyti jo priėmimo motyvai ir pagrindai, taip pat mokesčių mokėtojo teisė apskųsti priimtą sprendimą.  Komisijos nario laikinojo nedarbingumo ir atostogų atvejais sprendimą pasirašo ne mažiau kaip  trys Komisijos nariai, kurie dalyvavo priimant sprendimą. Po balsavimo Komisijos narys, balsavęs prieš, gali pareikšti raštu atskirąją nuomonę, kuri atskiru dokumentu susiejama su mokestinio ginčo byla ir yra sudėtinė mokestinio ginčo bylos dalis. Su atskirąja nuomone proceso šalys gali susipažinti Komisijos pirmininko patvirtinta susipažinimo su mokestinių ginčų bylomis tvarka.

54. Komisijos priimtas sprendimas mokestiniame ginče pateikiamas mokesčių mokėtojui ir  mokesčių administratoriui skunde nurodytais adresais vienu iš pasirinktų būdu: tiesiogiai įteikiant, paštu, elektroninėmis ryšio priemonėmis. Priimtas Komisijos sprendimas susiejamas su mokestine byla ir saugomas bei archyvuojamas DBSIS.

55. Pastebėjus Komisijos sprendimo tekste techninę klaidą, Komisijos pirmininko įgaliotas Komisijos darbuotojas išnagrinėja Komisijos sprendimo tekstą ir pateikia išvadą Komisijai. Prireikus priimamas Komisijos sprendimas dėl techninės klaidos ištaisymo.

56. Terminų skaičiavimo tvarką, taip pat Komisijos priimtų sprendimų ar kitų dokumentų įteikimo mokesčių mokėtojui, mokesčių administratoriui ir kitiems asmenims tvarką nustato Įstatymas.

57. Komisijos sprendimai gali būti apskųsti teismui Įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatytomis sąlygomis bei tvarka.

58. Įsiteisėję Komisijos sprendimai yra nuasmeninami ir skelbiami Komisijos interneto svetainėje.

 

V SKYRIUS

 MOKESTINIO GINČO BYLOS PROCESO ATNAUJINIMAS

59. Mokestinio ginčo bylos, kurioje Komisijos sprendimas nustatytu terminu nebuvo apskųstas, procesas gali būti atnaujintas Įstatyme nustatytais proceso atnaujinimo pagrindais ir tvarka. 

60. Mokesčių mokėtojo prašymas dėl mokestinio ginčo proceso atnaujinimo nagrinėjamas vadovaujantis Įstatyme nustatyta tvarka. 

61. Prašymas dėl proceso atnaujinimo gali būti paduodamas per tris mėnesius nuo tos dienos, kai jį padavęs subjektas sužinojo arba turėjo sužinoti apie aplinkybes, kurios yra proceso atnaujinimo pagrindas. Asmenims, praleidusiems prašymo dėl proceso atnaujinimo padavimo terminą dėl svarbių priežasčių, praleistas terminas gali būti atnaujintas, jeigu prašymas dėl termino atnaujinimo paduotas ne vėliau kaip po vienų metų nuo sprendimo, kuris nebuvo apskųstas, apskundimo termino pabaigos. Paduodant prašymą atnaujinti praleistą terminą, kartu turi būti paduodamas ir pats prašymas dėl proceso atnaujinimo. Prašymas dėl proceso atnaujinimo negali būti paduodamas, jeigu nuo sprendimo, kuris nebuvo apskųstas, apskundimo termino pabaigos praėjo daugiau kaip penkeri metai. Dėl mokesčių mokėtojo prašymo atnaujinti praleistą prašymo dėl proceso atnaujinimo padavimo terminą Komisija priima protokolinį sprendimą. Prašymo formos ir turinio reikalavimai nurodyti Įstatyme. 

62. Jeigu prašymas paduotas nepraleidus Įstatyme nustatytų terminų ir yra pagrįstas Įstatyme nustatytais proceso atnaujinimo pagrindais, Komisija priima sprendimą dėl proceso atnaujinimo. Apie priimtą sprendimą Komisija nedelsdama raštu praneša prašymą padavusiam mokesčių mokėtojui. Atnaujinus mokestinio ginčo bylos procesą, mokestinis ginčas iš naujo nagrinėjamas Komisijoje Įstatyme nustatyta tvarka. Jeigu Komisija, išnagrinėjusi mokesčių mokėtojo prašymą dėl proceso atnaujinimo, konstatuoja, kad yra praleisti Įstatyme nustatyti šio prašymo padavimo terminai arba prašymas nepagrįstas Įstatyme numatytais proceso atnaujinimo pagrindais, ji priima sprendimą neatnaujinti mokestinio ginčo bylos proceso. 

63. Atnaujinant skundo nagrinėjimą ir priimant sprendimą iš esmės proceso šalys kviečiamos į naujai paskirtą Komisijos posėdį, išsiunčiant kvietimą į posėdį proceso šalims. 

 

VI SKYRIUS

 BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS 

 

64. Reglamentą tvirtina, keičia ar panaikina Komisijos pirmininkas. 

65. Reglamentas skelbiamas Teisės aktų registre. 

66. Reglamentas per vieną darbo dieną nuo jo oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre turi būti paskelbtas Komisijos interneto svetainėje. 

______________ 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Įsakymas

Nr. 1-23, 2020-07-17, paskelbta TAR 2020-07-20, i. k. 2020-16027

Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininko 2004 m. lapkričio 25 d. įsakymo Nr. 1-14 „Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Įsakymas

Nr. 1-48, 2020-12-22, paskelbta TAR 2021-01-25, i. k. 2021-01267

Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininko 2004 m lapkričio 25 d. įsakymu Nr. 1-14 „Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento pakeitimo

 

3.

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Įsakymas

Nr. 1-6, 2021-01-27, paskelbta TAR 2021-01-27, i. k. 2021-01429

Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininko 2004 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. 1-14 „Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento pakeitimo

 

4.

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Įsakymas

Nr. 1-2024/37, 2024-08-01, paskelbta TAR 2024-09-19, i. k. 2024-16408

Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininko 2004 m. lapkričio 25 d. įsakymo Nr.1-14 „Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo"pakeitimo

 

5.

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Įsakymas

Nr. 1-2024/39, 2024-09-17, paskelbta TAR 2024-09-19, i. k. 2024-16409

Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pirmininko 2004 m.lapkričio 25 d. įsakymo Nr.1-14 „Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ pakeitimo“