Suvestinė redakcija nuo 1995-06-10 iki 1995-07-21
Įsakymas paskelbtas: Žin. 1995, Nr. 24-558, i. k. 0952190ISAK00000071
LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS IR URBANISTIKOS MINISTERIJA
Į S A K Y M A S
DĖL STATYBOS RANGOS KONKURSO NUOSTATŲ
1995 m. kovo 9 d. Nr. 71
Vilnius
Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. spalio 28 d. nutarimą Nr. 1051 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. spalio 2 d. nutarimo Nr. 721 dalinio pakeitimo ir papildymo“ (Žin., 1994, Nr. 86-1628), įsakau:
1. Patvirtinti suderintus su Valstybine kainų ir konkurencijos tarnyba (1995 03 02 Nr. 04/3-213) Statybos rangos konkurso nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios statybos ir urbanistikos ministro 1992 05 27 įsakymą Nr. 105, 1992 11 06 įsakymą Nr. 205 ir 1994 08 25 įsakymą Nr. 171.
PATVIRTINTA
Statybos ir urbanistikos ministerijos
1995 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. 71
STATYBOS RANGOS KONKURSO
NUOSTATAI
1. Bendroji dalis
1.1. Šie nuostatai reglamentuoja statybos rangos rašytinio konkurso (toliau vadinama – rangos konkursas arba konkursas) dokumentaciją ir vykdymo tvarką.
1.2. Rangos konkursas – tai statybos rangovų varžybos, kurių metu pagal pretendentų (konkursų dalyvių) rašytinius pasiūlymus parenkamas tinkamiausias rangovas.
Šiuose nuostatuose, priklausomai nuo užsakymo proceso būklės, rangovai, pretenduojantys pateikti pasiūlymus (atsiuntusieji paraišką apie ketinimą dalyvauti konkurse, pateikusieji dokumentus apie kvalifikaciją ir kt.), vadinami pretendentais, pateikusieji pasiūlymus – siūlytojais, o sudariusieji sutartį – rangovais.
Bendrąja prasme visi užsakymų atlikėjai vadinami rangovais.
Svarbiausias atrankos kriterijus yra mažiausia objekto kaina, laikantis rangos darbų trukmės, kokybės ir kitų užsakovo nurodytų sąlygų. Esant keliems lygiaverčiams pasiūlymams, pirmenybė teikiama atestuotoms Lietuvos Respublikos įmonėms.
1.3. Nuostatais vadovaujamasi rengiant rangos konkursus statybų, kurios finansuojamos iš Lietuvos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, lengvatinių kreditų bei paramos fondų, taip pat valstybės ir savivaldybių įmonių ir organizacijų lėšomis.
Kitais atvejais šie nuostatai gali būti taikomi užsakovų nuožiūra, nurodant apie tai konkurso sąlygose.
1.4. Rangos konkursai rengiami dėl Statybos rangos sutarties nuostatuose nurodytų objektų statybos.
Rengiant rangos konkursą dėl statybos, užsakovas privalo turėti patvirtintą projektą, o dėl projektavimo ir statybos, žemės sklypo (trasos) dokumentaciją, aprobuotą projekto koncepciją ir darbų programą.
1.5. Užsakovas vykdo rangos konkursą savo arba pasitelktomis (įgaliotinių) jėgomis. Su įgaliotiniais sudaroma sutartis dėl konkurso vykdymo.
Konkursui organizuoti ir vykdyti bei jo rezultatams vertinti užsakovas sudaro ne mažiau kaip trijų asmenų komisiją. Į ją, be kitų asmenų, rekomenduojama skirti savivaldybės architektūros tarnybos bei statybos inspekcijos atstovus.
Rekomenduojama komisiją sudaryti iš nelyginio asmenų skaičiaus.
Jeigu komisija sprendimą priima balsuodama, tai, esant vienodam balsų skaičiui, nusveria komisijos pirmininko balsas.
Ministerijoms, valstybinėms tarnyboms, įmonėms ir organizacijoms, vykdančioms valstybinės reikšmės statybų arba kitų stambių objektų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, užsakovo funkcijas, rekomenduojama:
– numatyti konkursų sąlygose maksimalų tinkamos kvalifikacijos vietinės statybinio profilio darbo jėgos panaudojimą;
– į konkurso komisiją įrašyti Statybos ir urbanistikos ministerijos bei kitų suinteresuotų ministerijų, valstybinių tarnybų ir organizacijų įgaliotus atstovus, kurie padeda užsakovui formuoti konkurso bei sutarties sąlygas ir išrinkti tinkamiausią rangovą.
1.6. Konkursas gali vykti, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2 rangovai. Nustatytu laiku negavus bent 2 rangovų paraiškų, užsakovas, pakeitęs konkurso sąlygas, gali organizuoti ir skelbti konkursą pakartotinai arba pasitenkinti vieno rangovo pasiūlymu ir sudaryti sutartį.
Konkursas taip pat gali būti skelbiamas pakartotinai šiais atvejais:
– jeigu dalyvauti konkurse paraiškos nepateikė nė vienas dalyvis
(konkursas laikomas neįvykusiu);
– jeigu užsakovo netenkina siūloma kaina, statybos darbų trukmė, kokybė arba kitos sąlygos.
2. Užsakymo principai, rūšys
2.1. Statybos ir kiti darbai skiriami kompetentingiems, pajėgiems ir patikimiems rangovams atitinkamomis kainomis konkurso arba derybų būdu.
Konkursai gali būti vieši (atviri) arba riboti (uždari).
2.2. Viešas konkursas – atviroji procedūra privalo būti taikoma visuomet, jeigu darbų savitumas arba ypatingos aplinkybės (nurodyti 2.3 p.) nepateisina nukrypimo.
2.3. Ribotas konkursas – uždaroji procedūra leistina:
a) kai darbus pagal jų ypatumus tinkamu būdu gali atlikti tik ribotas rangovų skaičius, ypač jeigu reikalaujama speciali kompetencija arba gamybiniai pajėgumai ar patikimumas;
b) jeigu atviroji procedūra užsakovams arba pretendentams sukeltų su pasiekiamu darbų privalumu arba verte nesuderinamas sąnaudas;
2.4. Išimtiniais atvejais užsakovas pasirenka rangovus derybų būdu.
Paprastai deryboms pasirenkami du-trys rangovai. Apie būsimas derybas gali būti viešai paskelbta.
2.5. Derybų procedūra gali būti taikoma:
b) jeigu konkursui nebuvo pateikti priimtini pasiūlymai arba laimėtojas atsisakė sudaryti sutartį; į derybų procedūrą įtraukiami visi prieš tai taikytoje procedūroje dalyvavę kompetentingi, patikimi ir pajėgūs siūlytojai;
c) jeigu prieš duodant užsakymą darbai negali būti vienareikšmiškai ir išsamiai aprašyti rūšies ir apimties atžvilgiu;
d) jeigu dėl techninių arba architektūrinių priežasčių, arba dėl išskirtinių teisių (patentų teisių) saugojimo arba slaptumo sumetimais darbus gali atlikti tik tam tikras rangovas;
e) jeigu dėl darbų skubumo, dėl priežasčių, atsiradusių ne užsakovo iniciatyva ir kurių užsakovas nesukėlė ir negalėjo numatyti (avarijos, stichinės nelaimės ir kt.), nepakanka laiko konkurso vykdymui;
f) jeigu rangovui turi būti skiriami papildomi darbai, kurie neįtraukti nei į sutartį, nei į pagrindinį projektą, tačiau dėl nenumatytų įvykių yra būtini atliekant pagrindiniame užsakyme aprašytus darbus, tuo atveju, jeigu šie darbai:
– dėl techninių arba ekonominių priežasčių negali būti atskirti nuo pagrindinio užsakymo, nesukeliant esminių nuostolių užsakovui, arba
– yra būtini siekiant pagerinti pagrindiniame užsakyme aprašytus darbus, net jeigu jie gali būti skiriami atskirai, su sąlyga, kad numatomas atlyginimas už visus tokius papildomus darbus neperžengs 15 % pagrindinio užsakymo sumos;
g) jeigu nedidelių kiekių papildomų užsakymų prie sudarytos sutarties atveju nereikalaujama aukštesnė kaina nei už pirminius darbus reikalauta, ir konkurso skelbimas nežada priimtinų rezultatų. Papildomi užsakymai neturi viršyti 15 % pirminių darbų vertės;
h) pirmajam rangovui atliekant papildomus darbus, skirtus daliniam patiektų prekių arba nuolatinio naudojimo įrenginių atnaujinimui arba tiekimų, arba esamų įrenginių išplėtimui, jeigu rangovų kaita sąlygotų tai, kad užsakovas turėtų pirkti skirtingų techninių charakteristikų prekes ir tai neleistų pasiekti techninio suderinamumo arba sukeltų didelius techninius sunkumus naudojant. Šių užsakymų galiojimo terminas, kaip taisyklė, neturėtų viršyti 3 metų.
2.6. Užsakymai statybos darbams atlikti turėtų būti duodami taip, kad būtų pasiektas vientisas darbų atlikimas ir visaapimančios garantijos; kaip taisyklė, jie turėtų būti duodami kartu su darbams priklausančiais tiekimais.
3. Konkursų (derybų) dalyviai
3.1 Atvirame konkurse, užsakovui viešai paskelbus, gali dalyvauti visi pareiškusieji norą rangovai, turintys kvalifikaciją, kurios reikia numatytiems darbams atlikti, ir kurie atitinka užsakovo nurodytas specifines sąlygas.
Uždarame konkurse gali dalyvauti tik užsakovo numatyti rangovai, kuriems buvo įteikti (išsiųsti) pakvietimai.
Konkurse gali dalyvauti visi ūkio subjektai nepriklausomai nuo įmonių rūšies ir nuosavybės formos; konkursas negali būti apribojamas pretendentais iš tam tikrų šalių, regionų ar vietovių.
3.4. Užsakovas, jeigu tai pateisina užsakymo objektas, iš pretendentų arba siūlytojų jų kompetencijai, gamybiniams pajėgumams ir patikimumui patvirtinti gali pareikalauti atitinkamų duomenų bei kompetentingų tarnybų pažymų arba paaiškinimų, tuo pačiu užsakovas privalo atsižvelgti į teisėtus rangovo interesus ginant savo gamybines paslaptis.
3.5. Iš rangovų gali būti pareikalauta pateikti patvirtinimą apie tai, kad jie pagal atitinkamus teisinius šalies, kurioje yra jų būstinė, reikalavimus yra registruoti atitinkamai veiklai (profesiniame registre ar pan.), turi licenciją arba yra nustatyta tvarka atestuoti numatomų darbų atlikimui.
3.6. Dalyvauti konkurse arba derybose gali būti neleista pretendentams ir siūlytojams:
a) kurių turto atžvilgiu pradėta bankroto byla arba pateiktas pareiškimas pradėti teisminę bylą, siekiant užkirsti kelią nemokumui;
c) kurie nusižengė įstatymams ir normatyviniams aktams dėl socialinio draudimo ir kitų mokesčių mokėjimo;
4. Konkurso skelbimas, vykdymas, pretendentų atranka
4.1. Užsakovas:
b) nustato konkurso vykdymo būdą (atviras ar uždaras) ir skelbia atvirą konkursą arba įteikia (išsiunčia) pakvietimus uždaro konkurso pretendentams;
4.2. Rengdamas konkurso dokumentus bei sąlygas užsakovas privalo:
a) pateikti pakankamą informaciją apie objektą, kad įgalintų rangovą priimti sprendimą dalyvauti konkurse ir glaustais terminais parengti pasiūlymą;
b) tiksliai apibrėžti pretendentams ir siūlytojams keliamas sąlygas bei reikalavimus, juridines nuostatas ir garantijas, siūlomą atsiskaitymo tvarką ir terminus;
c) nurodyti rangos konkurso dokumentacijos kainą, kur ir kaip galima gauti informaciją bei pateikti pasiūlymus;
4.3. Viešas konkursas skelbiamas bent viename iš šių Lietuvos spaudos leidinių: dienraštyje „Lietuvos rytas“ („Būsto“ puslapis), dienraštyje „Diena“ (priedas „Ekonomika. Vadyba. Finansai“) ir ekonomikos laikraštyje „Litas“, o jeigu užsakovas kviečia dalyvauti ir užsienio valstybių rangovus – dar ir atitinkamuose užsienio informaciniuose leidiniuose. Užsakovas nustato pasiūlymų pateikimo terminą (toliau pasiūlymų terminas) atsižvelgdamas į darbų apimtį, projektinės dokumentacijos stovį, sutarties sąlygas, numatomą statybos pradžią ir kitas aplinkybes, sudarydamas realias galimybes pretendentams parengti pasiūlymus. Paprastai jis turėtų sudaryti 1-1,5 mėnesio nuo paskutinio paskelbimo (pranešimo) dienos, bet ne mažiau 14 dienų.
Punkto pakeitimai:
Nr. 133, 1995-06-02, Žin., 1995, Nr. 48-1175 (1995-06-09), i. k. 0952190ISAK00000133
4.4. Uždarame konkurse pasiūlymui parengti ir įteikti taip pat turi būti išlaikytas minimalus 14 dienų terminas nuo pakvietimo įteikimo arba patvirtinimo, kad pakvietimas gautas, jeigu jis buvo siunčiamas.
4.5. Skelbiant viešą arba kviečiant į uždarą konkursą nurodomi šie duomenys:
4.6. Paskelbus viešą konkursą, užsakovas gali atlikti rangovų išankstinę atranką pagal gautus jų įmonių tinkamumą patvirtinančius duomenis. Šie duomenys turi būti pareikalaujami skelbiant konkursą. Rangovams, pareiškusiems ketinimą dalyvauti viešame konkurse ir atitinkantiems jiems keliamas specifines sąlygas ir reikalavimus, užsakovas pateikia konkurso dokumentaciją bei reikalingą informaciją ir sudaro galimybes susipažinti su statybos aikštele.
4.7. Išankstinio pasirinkimo kriterijai gali būti:
– anksčiau duotų sutartinių įsipareigojimų vykdymas;
– palyginamų projektų atlikimo patirtis;
– kvalifikuoto personalo ir pakankamos įrangos bei įrengimų buvimas;
– finansinis pajėgumas ir kt.
5. Užsakymo dokumentacija, darbų apibūdinimas, sąlygos
5.1. Užsakovas gali vykdyti konkursą arba derybas tik parengęs visą užsakymo dokumentaciją, remdamasis patvirtinta projektine dokumentacija, laikantis nuostatų:
a) darbai turi būti aprašyti taip vienareikšmiškai ir išsamiai, kad visi pretendentai suprastų aprašymus vienodai ir galėtų neabejodami ir be paruošiamųjų darbų apskaičiuoti savo kainas;
b) darbai kaip taisyklė turėtų būti aprašomi bendrai pateikiant statybos uždavinį (statybos aprašymą) ir į darbų dalis suskirstytą darbų sąrašą;
c) darbų sąraše darbai suskirstomi taip, kad ties vienu eilės numeriu (pozicija) būtų surašomi tik tokie darbai, kurie pagal savo techninę kokybę bei kainodaros atžvilgiu vertinami kaip tos pačios rūšies;
d) siekiant tiksliai nustatyti kainą, turi būti nustatytos ir užsakymo dokumentuose nurodytos visos įtakojančios aplinkybės;
e) reikalui esant, turi būti nurodytas tikslas ir numatyti reikalavimai užbaigtiems darbams. Neįprasti reikalavimai darbų kokybei keliami tik tiek, kiek tai yra būtina;
f) statybos aikštelės sąlygos, turinčios esminę reikšmę darbų atlikimui, pvz., gruntai ir vandenys turi būti aprašomi taip, kad pretendentas galėtų pakankamai įvertinti jų poveikį statiniui bei statybos darbų atlikimui;
g) pretendentui (siūlytojui) siūlytina apsilankyti statybos aikštelėje ir susirinkti visą informaciją, kuri yra svarbi rengiant pasiūlymą ir už kurią jis pats atsakytų. Statybos aikštelės aplankymo išlaidas dengia pretendentas (siūlytojas). Jis taip pat privalo padengti dėl statybos aikštelės aplankymo užsakovo patirtus nuostolius;
5.2. Jeigu, pasvėrus visas aplinkybes, pasirodo esą tikslinga kartu su statybos darbų atlikimu pateikti konkursui ir darbų projektą, kad būtų nustatytas techniniu, ekonominiu ir konstrukciniu atžvilgiu geriausias bei funkcijas atitinkantis sprendimas, darbai gali būti pateikiami darbų programoje.
Darbų programa apima statybos uždavinio aprašymą, kuriame nurodomos svarbiausios sąlygos ir aplinkybės, bei kuriame yra pateikti tiek atliktinų darbų tikslas, tiek ir jiems keliami techniniai, ekonominiai, konstrukciniai bei funkciniai reikalavimai, taip pat, reikalui esant, pavyzdinis darbų sąrašas, kuriame apimtys visiškai arba dalinai nepateiktos.
5.4. Užsakymo dokumentuose turi būti nurodyta, kad užsakovas vadovaujasi statybos rangos sutarties nuostatais, statybos normomis ir taisyklėmis bei standartais, ir siūlytojai neturi teisinio pagrindo prieštarauti jų taikymui, o užsakovo sutarties sąlygos taip pat turi juos atitikti.
5.5. Reikalui esant, sutarties sąlygose turėtų būti suderinami tokie punktai:
b) sandėlių ir darbo vietų, privažiavimų, geležinkelio atšakų, vandentiekio ir energijos prijungimų naudojimas;
5.6. Gali būti reikalaujama padengti darbų aprašymo ir kitos dokumentacijos kainą; ji negali viršyti dauginimo savikainos.
Mokestis už šią dokumentaciją grąžinamas, jeigu iki pasiūlymų pateikimo termino užsakovas atšaukia konkursą arba derybas, o jeigu siūlytojas iki minėto termino pats atšaukia savo pasiūlymą, jam mokestis negrąžinamas.
5.7. Pasiūlymo parengimas neatlyginamas. Tuo atveju, jeigu užsakovas reikalauja, kad pretendentai parengtų projektus, planus, brėžinius, techninius apskaičiavimus, kiekių apskaičiavimus arba kitą dokumentaciją, konkurso sąlygose nustatoma visiems siūlytojams vienoda kompensacija.
Jeigu yra numatyta kompensacija, ji taikoma kiekvienam siūlytojui, kuris laiku pateikė konkurso sąlygas atitinkantį pasiūlymą ir reikalaujamą dokumentaciją.
5.8. Pasiūlymo dokumentaciją užsakovas gali panaudoti tik pasiūlymo nagrinėjimui ir vertinimui. Tolimesnis jos naudojimas reikalauja išankstinio raštiško susitarimo.
6. Objektų (darbų) kainos, sutarčių rūšys
6.1. Pasiūlymo procedūros tikslas yra tas, kad pretendentas į darbų aprašymą įtrauktų arba kita forma pasiūlyme pateiktų už savo darbus reikalaujamą kainą.
Kainos pasiūlymai rengiami pagal Statybos ir urbanistikos ministerijos nustatytą statybos objektų (darbų) kainos skaičiavimo tvarką.
6.2. Statybos darbų apmokėjimas apskaičiuojamas:
a) kaip taisyklė, vienetinėmis kainomis už vienodas darbų dalis, kurių apimtis užsakovas pateikia rangos dokumentuose (vienetinių kainų sutartis) ir bendra kaina nustatoma kaip darbų dalių kainos suma;
b) bendra suma, kai darbai pagal atlikimo rūšį ir apimtį yra tiksliai apibrėžti ir kai nenumatomi atlikimo pakeitimai (bendros kainos sutartis);
7. Pasiūlymų turinys, terminai
7.1. Pasiūlymai pateikiami įvokuotais raštais nustatytu terminu. Siuntėjo adresas nurodomas tik vidiniame voke. Pasiūlyme turi būti pateikta:
a) įmonės pavadinimas, adresas, pagrindinė veiklos vieta, pagrindinės veiklos apibūdinimas ir pasiekimai šioje veikloje, nurodant turimą turtą, finansinę padėtį, kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus, būdingus per pastaruosius 2 – 3 metus pastatytus objektus (atliktus darbus);
7.2. Rangovų pasiūlymai konkursui turi būti parengti be susitarimų ir suderinimų su potencialiais rangovais ir sutinkamai su Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymu.
7.3. Siūlytojas savo nuožiūra parenka geriausius subrangovus konkurso būdu arba susitardamas su jais.
7.4. Pasiūlymai (taip pat ir kainos skaičiavimai) turi būti patvirtinti siūlytojo (ūkio subjekto) vadovo arba kito asmens teisinę galią turinčiu parašu neištrinamu rašalu ir antspaudu.
7.5. Kiekvienas siūlytojas yra įpareigotas kruopščiai patikrinti visus pasiūlymo dokumentacijos paaiškinimus, sąlygas, formuliarus, reikalavimus ir brėžinius. Nukrypimai nuo pasiūlymo dokumentacijai keliamų reikalavimų tenka siūlytojo atsakomybei.
7.6. Pasiūlymai parengiami nekeičiant užsakovo pateiktos užsakymo dokumentacijos, tik nurodomos kainos ir būtini paaiškinimai. Siūlytojai turi pateikti visas kainas kiekvienai darbų sąraše aprašytai pozicijai, nepriklausomai nuo to, ar kiekiai buvo nurodyti, ar ne.
7.7. Kiekvienas siūlytojas gali pateikti tik vieną pasiūlymą ir vieną lygiagretų (pakeitimų) pasiūlymą, jeigu užsakovas konkurso sąlygose numatė lygiagrečių pasiūlymų galimybę.
7.8. Lygiagretūs (pakeitimų) pasiūlymai turi būti pateikiami atitinkamai pažymėtuose atskiruose prieduose. Rangovai gali siūlyti sąlygas (technines, komercines), besiskiriančias nuo užsakovo pateiktų sąlygų tuo atveju, jeigu jos yra naudingos užsakovui, kas turi būti patvirtinta paaiškinimais ir skaičiavimais. Techninių sprendimų pakeitimai gali būti siūlomi tik tuo atveju, jeigu jie yra lygiaverčiai reikalaujamo saugumo, sveikatos ir tinkamumo užtikrinimo atžvilgiais. Pasiūlymas turi patvirtinti jų lygiavertiškumą.
7.9. Pasiūlymų terminas baigiasi vokų su pasiūlymais atplėšimo terminu (toliau – atplėšimo terminas) komisijai pradėjus šią procedūrą. Iki šio termino pasiūlymai, gavimo metu pažymėti ant neatplėšto voko, laikomi užantspauduoti.
7.10. Pasiūlymai ir priedai prie jų turi būti kruopščiai saugomi ir laikomi paslaptyje; tas pats galioja ir derybų procedūros atveju.
8. Konkurso pasiūlymų vertinimas
8.1. Konkurso pasiūlymų vertinimo pradžią ir trukmę nustato užsakovas. Ji prasideda nuo vokų su pasiūlymais atplėšimo momento ir turi baigtis paskelbtu terminu, iki kurio komisija (užsakovas) detaliai išnagrinėja pasiūlymus.
8.2. Pasiūlymai, kurie gauti vėliau nustatyto termino, nenagrinėjami. Jie grąžinami siūlytojams neatplėšti.
8.3. Konkurso sąlygomis nustatytą dieną susirinkusi komisija nustatytą valandą atplėšia vokus su pasiūlymais, surašo protokolą, kuriame išvardinami visi siūlytojai, jų siūloma kaina, statybos trukmė bei kiti, komisijos nuožiūra, svarbūs duomenys, ir paskelbia konkurso dalyviams.
Vokų atplėšimo ir pasiūlymų paskelbimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi siūlytojai arba jų įgaliotieji asmenys. Nedalyvavusieji siūlytojai, jiems pareikalavus, turi teisę susipažinti su protokolu.
Komisija gali reikalauti, kad konkurso dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus žodžiu arba raštu.
8.4. Pasiūlymai turi būti nagrinėjami skaičiavimo, techniniu ir ekonominiu, esant reikalui, ir funkciniu atžvilgiais bei pasitelkus ekspertus. Ekspertais negali būti asmenys, tiesiogiai suinteresuoti atitinkamu užsakymu.
8.5. Po atplėšimo termino, kol nėra nustatytas siūlytojas, kuriam bus duodamas užsakymas, draudžiama atliktą pasiūlymų nagrinėjimą, vertinimą ir palyginimą liečiančią informaciją perduoti asmenims, kurie nėra susiję su siūlytojais arba pastarųjų įgaliotais asmenimis.
8.6. Bet kokia įtaka užsakovo atžvilgiu pasiūlymų nagrinėjimo, vertinimo ir palyginimo metu, siekiant įtakoti sutarties sudarymą, sąlygoja atitinkamo pasiūlymo atmetimą.
8.7. Tuo atveju, jeigu bendra eilės numerio (pozicijos) suma neatitinka kiekio ir vieneto kainos sandaugos, lemiamas vaidmuo tenka vieneto kainai. Pasiūlyme pateikta bendra suma ištaisoma ir ši suma siūlytojui yra įpareigojanti. Siūlytojui pareiškus, kad jis nesutinka su ištaisyta suma, jo pasiūlymas gali būti nenagrinėjamas, o pasiūlymo garantija atitenka užsakovui.
8.10. Konkurso metu atplėšus pasiūlymus, užsakovas ir siūlytojas iki užsakymo skyrimo gali vesti derybas tik tiek, kad pirmasis įsitikintų jo tinkamumu, ypač techniniu ir ekonominiu pajėgumu, o paties pasiūlymo atžvilgiu-galimais lygiagrečiais pakeitimų pasiūlymais, planuojamu vykdymo būdu, galima medžiagų ir statybinių konstrukcijų kilme ir įsigijimo šaltiniu bei, susipažinęs su pateikiamu kainos nustatymu, kainų atitinkamumu.
Kitos derybos, ypač dėl pasiūlymų arba kainų pakeitimų, yra neleistinos, išskyrus, jeigu jos yra būtinos lygiagrečių (pakeitimų) pasiūlymų arba pasiūlymų darbų programos atveju, siekiant suderinti neišvengiamus nedidelės apimties techninius pakeitimus ir iš to kylančius kainos pasikeitimus.
Siūlytojui vengiant suteikti reikalaujamus paaiškinimus ir duomenis, jo pasiūlymas gali būti nenagrinėjamas.
Tokių derybų rezultatai laikomi paslaptyje. Jie turi būti surašomi raštu.
8.11. Užsakovas vertina ir lygina tik tuos pasiūlymus, kurių turinys atitinka pasiūlymo dokumentacijos keliamus reikalavimus.
8.12. Konkurso atžvilgiu sudariusių susitarimą, kas neleistinai apriboja konkursą, siūlytojų pasiūlymai atmetami, pranešant apie tai Valstybinei kainų ir konkurencijos tarnybai.
8.13. Užsakymas negali būti skiriamas nepriimtinai aukštos arba nepagrįstai žemos (nerealios) kainos pasiūlymui. Tuo atveju, jeigu pasiūlymo kaina pasirodo esanti netinkamai žema ir, remiantis pateikta informacija apie kainos skaičiavimą, negalima spręsti apie jos atitinkamumą, iš siūlytojo reikalaujama raštu paaiškinti kainos nustatymą už visus ir atskirus darbus, reikalui esant, nustatant atitinkamą atsakymo pateikimo terminą. Vertinant atitinkamumą turi būti atsižvelgiama į statybos arba kitas palankias darbų atlikimo sąlygas.
8.14. Patikrinusi pasiūlymus, konkurso komisija gali nustatyti laimėtoją arba, jeigu tikslinga, pasirinkti du – tris tinkamiausius siūlytojus ir patikslintomis sąlygomis bei trumpesniais terminais tęsti konkursą (uždarąja procedūra). Užsakymas skiriamas tam, kuris visais techniniais, ekonominiais (įskaitant garantijų suteikimą), reikalui esant, ir konstrukciniu bei funkciniu požiūriais yra priimtiniausias ir pasiūlymo kaina mažiausia.
8.15. Atsiėmus pasiūlymą tarp atplėšimo termino ir statybos darbų užsakymo, pasiūlymo garantijos suma atitenka užsakovui.
8.16. Užsakovas, neįsipareigodamas atitinkamo siūlytojo arba siūlytojų atžvilgiu, pasilieka teisę priimti arba atmesti kiekvieną pasiūlymą bet kuriuo pasiūlymų skirstymo metu, tačiau turi informuoti atitinkamą siūlytoją arba siūlytojus apie pasiūlymo atmetimą.
8.17. Užsakymo skyrimo terminas, kuris prasideda atplėšimo terminu, turi būti numatytas ne ilgesnis nei yra būtinas užsakovui greitai išnagrinėti ir įvertinti pasiūlymus, paprastai 1-1,5 mėnesio; ilgesnis užsakymo skyrimo terminas turėtų būti pagrįstas.
Užsakymo skyrimo termino pabaiga turi būti pažymėta nurodant kalendorinę dieną.
8.18. Užsakymo skyrimo raštas išsiunčiamas siūlytojui dar prieš pasibaigiant užsakymo skyrimo terminui. Šiame rašte nurodoma pasiūlymo suma.
Rangovas turi patvirtinti užsakymo skyrimo rašto gavimą.
9. Konkurso nutraukimas
9.1. Konkursas gali būti nutrauktas:
9.2. Siūlytojai, pareikalavus ir pretendentai, turi būti nedelsiant informuojami apie konkurso nutraukimą, pateikiant nutraukimo priežastis, reikalui esant, ir apie ketinimą pradėti naują užsakymo procedūrą.
9.3. Siūlytojai, kurių pasiūlymai buvo atmesti, ir tokie, kurių pasiūlymai nepasiekė siauresnio pasirinkimo etapo, turi būti kaip galima greičiau informuojami. Likusieji siūlytojai informuojami skyrus užsakymą.
9.4. Pareikalavus nenagrinėtiems pretendentams arba siūlytojams, per 15 kalendorinių dienų nuo jų reikalavimo gavimo pranešamos jų paraiškos arba pasiūlymo nenagrinėjimo priežastys, o siūlytojams – rangovo (konkurso laimėtojo) pavadinimas.
10. Garantijos, baudos, premijos
10.1. Užsakovas gali reikalauti iš siūlytojų jo nustatytos pasiūlymo garantijos, o iš pasirašančių sutartį – laidavimo už sutarties įvykdymą rašto – atlikimo garantijos ir garantijos garantiniam laikotarpiui užbaigus statybos darbus. Laidavimo rašto gali būti reikalaujama ir išankstinio apmokėjimo atveju.
10.2. Už sutarties terminų viršijimą sutartinės baudos turėtų būti nustatomos tik tokiu atveju, jeigu viršijimas gali sąlygoti žymius nuostolius. Baudos turėtų būti ribotos.
11. Sutarties pasirašymas, šalių atsakomybė, ginčai
11.1. Užsakovas, pasirinkęs ir suderinęs rangovą (gavęs rangovo patvirtinimą apie užsakymo skyrimo rašto gavimą ir sutikimą su sutarties sąlygomis), per 14 dienų organizuoja sutarties pasirašymą.
11.2. Užsakovas, pasirašant statybos rangos sutartį, derybose su konkurso laimėtoju gali siekti sau palankiausio varianto, tačiau nepabloginant konkurso metu pasiektų rodiklių (nedidinant kainos ir kita); be to, užsakovas negali reikalauti papildomų sąlygų, kurių nebuvo konkurso sąlygose. Jeigu konkurso laimėtojas diktuoja užsakovui nepalankias sąlygas arba dėl kitų motyvų atsisako sudaryti sutartį, raštu pranešdamas apie tai užsakovui, tuomet užsakovas gali sudaryti sutartį su 2-ąją vietą užėmusiu siūlytoju.
11.3. Užsakovas, paskelbęs (vykdantis) rangos konkursą ir nesilaikantis konkurso nuostatų, nustatytų sąlygų ar terminų, siūlytojams pareikalavus, kompensuoja jų turėtas išlaidas konkurso pasiūlymų parengimui ir dalyvavimui konkurse, tačiau tik tiems siūlytojams, kurie pateikė pasiūlymus, atitinkančius kitus konkurso reikalavimus.
11.4. Siūlytojas, laimėjęs konkursą ir atsisakęs sudaryti rangos sutartį, netenka pasiūlymo garantijos, – ją pasilieka užsakovas.
11.5. Konkurso komisija atsako už užsakymo procedūrų tvarkos laikymąsi, turi parengti užsakymo protokolus, kurie apimtų atskirus procedūros etapus, reikšmingiausius faktus ir atskirų sprendimų pagrindimą; protokolus pasirašo visi komisijos nariai.
11.6. Konkurso dalyviai, nesutinkantys su konkurso organizavimo ir vykdymo tvarka arba komisijos priimtais sprendimais, gali kreiptis į Statybos ir urbanistikos ministeriją. Ministerija, gavusi šį pareiškimą, jį išnagrinėja ir priima atitinkamą sprendimą, apie kurį informuoja pareiškėjus ir prireikus – visuomenę, o konkurencijos varžymo atveju – Valstybinę kainų ir konkurencijos tarnybą.
11.7. Prireikus Statybos ir urbanistikos ministerija sudaro komisiją konkurso teisėtumui patikrinti. Į komisiją, be Statybos ir urbanistikos ministerijos atstovų, kiekvienu konkrečiu atveju turi būti paskirti kitų suinteresuotų valstybės valdymo institucijų atstovai.
11.8. Konkurso teisėtumo patikrinimo komisija išnagrinėtos medžiagos pagrindu parengia išvadas ir pasiūlymus.
11.9. Statybos ir urbanistikos ministerija, nustačiusi arba įtarusi antikonkurencinius veiksmus konkurse, praneša apie juos Valstybinei kainų ir konkurencijos tarnybai.
11.10. Statybos rangovai, įtarus neteisėtą konkurencijos ribojimą konkursuose, gali kreiptis tiesiogiai į Valstybinę kainų ir konkurencijos tarnybą.
11.11. Užsakovas ir pretendentai atsako už jų pateikiamų konkurso dokumentų ir informacijos teisingumą.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerija, Įsakymas
Nr. 133, 1995-06-02, Žin., 1995, Nr. 48-1175 (1995-06-09), i. k. 0952190ISAK00000133
Dėl statybos rangos konkurso nuostatų patikslinimo